eitaa logo
حرکت در مه
194 دنبال‌کننده
442 عکس
75 ویدیو
58 فایل
دربارۀ داستان و زندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
حرکت در مه
اگر می‌خواهید حرفه‌ای بنویسید یا حال حرفه‌ای‌نویس‌ها را بفهمید این را بخوانید. مرحبا به محمدحسن شهسواری.
هدایت شده از حرکت در مه
هر مطلبی از بنده نباشد آن را ذکر می‌کنم و منبع آن را می‌نویسم. به هم احترام بگذاریم و حق و حقوق نویسنده را رعایت کنیم. 🍀🌺🌺
قسمت 1 - نگفتمت نرو؟ گفته بود: - این‎ها گچرند. خیر و صلاح بلوچ نمی‎خواهند. با آن‎ها دمخور مشو. می‎برندت به جنگ. به مفت می‎کشندت... - من عمویت هستم. استخوان به خامی خرد نکرده‎ام. آن روز، امروزت را می‎دیدم. زار و باد اگر بود چنین نمی‎کرد با تو! من آن روز چانه بی‎پول نزدم. گفتمت که نرو! نگفتم؟ گفته بود: - نرو، چه می‎خواهی تو از آن‎ها. گل بی‎بی‎ام را می‎دهم به دستت. راهی‎ات می‎کنمبه کراچی، بمبئی. هر جا که دلت بخواهد. یا نه! عشق تفنگ داری؟ خب تفنگ به کف‎ات می‎دهم. هر نوعش را که بخواهی. می‎خواهی بجنگی بجنگ! می‎فرستمت ور دست سردار بیچاد. می‎گویم تفنگچی ارشدت کند. تو چه می‎خواهی، «شاپوک»؟ خان محمد! اگر عمویش نبود، همان پنج سال پیش با مشت می‎کوبید روی صورت پهن و فربه‎اش طوری که خون از گوشۀ لب‎های سیاه و پرشیارش بزند بیرون. آن روز خان محمد به سفارش پدر آمده بود تا به او بگوید: - هی هی پسر! مگر در رگ‎های تو خون بلوچ نیست؟ چرا «تمبوره» به خوشامد آن‎ها می‎زنی؟ توی این بمپور چند نفر سراغ داری که به سوی گچرها رفته باشد؟ تو چرا خیر و صلاح خود نمی‎دانی؟ چرا می‎روی؟ من خیر تو را می‎گویم، شاپوک!... ریشه در اعماق/ ابراهیم حسن بیگی
لوازم نویسندگی 👓💼🦋 قسمت ۳ ⬅️ نویسندگان می‎‌توانند در خط بیدارسازی و برانگیزی ملت‎‌ها و توده‎‌های مردم علیه استعمار و استثمار و سرمایه‎‌داری ضد بشری و نگره‎‌های استبدادگرا، قدم‌های بلندی بردارند و تأثیرات خطرناکی داشته باشند. به همین سبب هم همۀ نظام‎‌های ضد آزادی‎‌خواهی و رستگاری در جهان دشمنان بدکینه و آشتی‎‌ناپذیر نویسندگانند و می‎‌کوشند – حتی به‎‌مدد یک مجموعه اسناد و مدارکِ شبه‎‌علمی و شبه‎‌آزمایش‎‌گاهی و نیز به‎‌مدد تبلیغات و شایعه‎‌سازی‎‌ها – این‎‌طور جلوه‎‌گر سازند که نویسنده، نویسنده زاییده می‎‌شود. لوازم نویسندگی/ ص30
حرکت در مه
#لوازم_نویسندگی #آداب_نوشتن لوازم نویسندگی 2 لوازم نویسندگی در یک نگاه 💼👓🦋 1- انگیزه 2- هدفمن
این قسمت از لوازم نویسندگی بسیار مهم است. چیزهایی که یک نویسنده باید داشته باشد تا بتواند در این عرصه دوام آورد و عجیب خود نادر جان مظهر این‌ها بود.
Hsn Ebr: ما کجای داستان هستیم؟ حسین ابراهیمی🌕 ✅نقطهٔ شروع داستان کجاست؟ پی‌رنگ؟ شخصیت؟ حادثه؟ گره؟ هیچ فکر کرده‌اید ما در بطن داستان زاده شدیم، زندگی می‌کنیم و می‌میریم... . ✅همهٔ ما داستان‌نویسان قدری هستیم که خودمان نمی‌دانیم. وقتی داریم کالایی را انتخاب می‌کنیم که از بازار بخریم، وقتی می‌خواهیم مسیری یا جایی را برای تفریح انتخاب کنیم... وقتی برنامه می‌ریزیم تا برویم خانهٔ اقوام و بعد داستان شکل می‌گیرد، هر کسی هر جوری که بخواهد... ✅ما در بطن داستان زندگی می‌کنیم. ✅حتی باقی نوشته‌ها هم خود یک نوع داستان هستند. پژوهش داستان حل یک مسئله در عالم علوم انسانی است. حل یک پروژهٔ مهندسی هم همین‌ طور. محاسبات یک کارمند بانک... شعرهای یک شاعر... طراحی‌های یک آرشیتکت... و خود رمان‌نویس. اما از بین اینان عده‌ای دست به نوشتن می‌زنند و بعضی موفق می‌شوند و تعدادی مشهور... ✅آهان یادم رفت. کجای داستان بودیم؟ ✴️✴️✴️
حرکت در مه
عادت‌های نویسندگی آلن دوباتن. بی مایه فطیره.
حرکت در مه
واقعاً همین‌طور است. تا ننویسی نویسندگی را نمی‌آموزی حتی اگر هزاران کلاس رفته باشی و پی‌رنگ و طرح و هزار ریزه‌کاری را از بر باشی... نوشتن یعنی نوشتن!
لوازم نویسندگی 🦋💼👓 قسمت ۴ مطالعه در زندگی نویسندگان بزرگ جهان، هیچ‎‌گونه وجه‎‌مشترکِ آغازینی را نشان نمی‎‌دهد و هیچ‎‌گونه علائمِ استعدادهای مادرزادی را، و هیچ‎‌گونه مشخصات به هنگام تولد را، هیچ‎‌گونی پیش‎‌رسی هوشی خاص را، و توانی غیرعادی در فراگیریِ زبان را، و قدرت حافظۀ استثنایی را، و تمایل به نوشتن از زمان شیرخوارگی را، و میل به بیان مکنونات خویش از طریق حکایت را. ✴️ آن‎‌چه به تقریب در جملگی نویسندگان بزرگ قابل مشاهده است، «اراده به نوشتن» است و «تلاش سرسختانه و لجوجانه در جهت فراهم آوردن جمیع لوازم نویسندگی». لوازم نویسندگی/ نادر ابراهیمی ص31