eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.8هزار دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
212 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فرقان سایبری
🔴وقتی امروز خبر رسید که تعدادی از نمایندگان مجلس ،تحت فشار دولتی ها ، امضای خود برای طرح سوال از رئیس جمهور را پس گرفتند ، دوباره یاد این جمله شهید مدرس افتادم 🔹 شهید مدرس : این وکلایی که شما انتخاب کردید شعورشان همین است ،بروید آدم انتخاب کنید @Forqancybery
کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
✳️ اندیشه‌جویان و همراهان عزیز، علاوه بر کانال‌های رسمی در پیام‌رسان‌ها، از هم‌اکنون می‌توانید #اندیشه_جویان را در نشانی اینترنتی ما دنبال نمایید. 💠 با ما باشید 🔸سایت رسمی اندیشه‌جویان اندیشکده یقین: 🔸🔶 Students.Ystc.ir ▶️ Instagram.com/Hasanabbasi_students ▶️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ▶️ Igap.net/Hasanabbasi_students ▶️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ▶️ Gap.im/Hasanabbasi_students
🌟بکوشید شعر فارسی عفیف، حکمت‌آمیز و امیدآفرین باقی بماند 🔻حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار امشب جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، با تحسین پیشرفت شاعران جوان در آراستن لفظی و معنایی اشعار، شعر فارسی را در طول تاریخ شعری «عفیف و محجوب» دانستند و تأکید کردند: بکوشید این عفت و پاکی همچنان در محفوظ و پایدار بماند. 🔹ایشان و جریان‌سازی در خصوص مسائلی همچون «عدالت، مقاومت و ترویج فضائل اخلاقی» را از دیگر رسالت‌های شاعران برشمردند و افزودند: شعر فارسی همواره مملو از حکمت و اخلاق، و در تولید و تعمیق اندیشه و امید نقش‌آفرین بوده است که باید این روحیه و حالت در شعر امروز نیز برجسته و درخشان باشد. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاشها و سرمایه‌گذاری‌های مخالفان انقلاب برای منحرف‌ساختن شعر و سوق دادن آن به مسائلی همچون «سطحی‌نگری در اندیشه، لاابالی‌گری در عمل، وادادگی در سیاست و بی‌تفاوتی در مواجهه با دشمن» تأکید کردند: در مقابل این تلاشها، باید «حکمت، جدیت و کوشش و انضباط در عمل، ژرف‌نگری در اندیشه، استحکام هویت و مجاهدت در مقابل دشمن» در اشعار برجسته شود. 🔺ایشان همچنین و ترانه خوب را در ایجاد نشاط و حرکت‌های اجتماعیِ مفید، بسیار اثرگذار دانستند و خاطرنشان کردند: باید از فرصت علاقه‌مندی مردم به شعر در جهت انتقال مفاهیم مورد نیاز جامعه به بهترین شکل استفاده کرد. ۹۷/۳/۹ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تکان‌دهنده‌ای که صفحه رسمی اینستاگرام سرلشکر قاسم سلیمانی، منتشر کرد 💠 حاج قاسم سلیمانی: 🔺 اگر بعضی از کارها با قابل حل بود؛ هیچکس مصلحتر از امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین (ع) نبود
💠 «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین» 💠 «خدایا در این روز اطاعت بندگان و خاضع خود را روزیم؛ و شرح صدرِ مردان فروتن و خداترس را به من عطا فرما به حق امان بخشی خود ای ایمنی دل‌های ترسان» ✅ برای شناخت خاشعین، بهتر است که نقطه مقابل خاشعین هستند را بشناسیم. متکبر و کسی‌ست که برای خود دارد که در چند سطح دیده می‌شود: 1⃣ استکبار درونی - خوی تکبر و برتری جویی 2⃣ استکبار داخلی - نفاق در جامعه‌ی اسلامی 3⃣ استکبار جهانی - شیطان بزرگ 4⃣ ابلیس - جنود ابلیس و وسوسه‌های آن ❓چرا می‌شویم؟ ☑️ و خوی تکبر، زمانی در ما شکل می‌گیرد که نمی‌توانیم و حدود خود را بشناسیم. تصور کنید در بیابان، زمینی دارید؛ تا به دور آن قطعه‌ی چند صد متری یا چند هزار متری که متعلق به شماست و می‌خواهید در آن کشاورزی کنید یا خانه بسازید، دیوار یا حصار نباشد، بی‌مهابا تصور می‌کنید همه‌ی این بیابان از آن شماست. تا زمانی که به و حد خود پی‌ نبریم، تلقی ما از هستی این‌گونه می‌شود که می‌توانیم همه‌ی دنیا را به چنبره‌ و سیطره‌ی خود درآوریم؛ پس به هر گزاره‌ای متوسل می‌شویم تا اراده‌ی خود را به دیگری تحمیل کنیم. 🔸وقتی حد خود را شناختیم و دانستیم که کوچک و محدودیم، پس از این «خود» و «من» بیرون آمده و احساس حضور در محضر خدا می‌کنیم؛ معرفت می‌یابیم که از آن اوست. «الله اکبر» پس در محضر خدا، پیشانی بندگی خود را به خاک می‌ساییم؛ محدودیت و حقیر و کوچک بودن ما، موجب عدم و مانع رشد ما نخواهد بود. ✳️خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگی خالصانه در مقابل ذات اقدس اوست. ما در «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ» بیشتر از آن‌که عملی در نسبت با خدا باشد، معرفت به فقری‌ست که متوجه هستی ماست. ما محدود و محصور در زمان، مکان و بُعد هستیم. هستی ما مطلق و جاودان و کامل نیست. لذا از دید انبیا(ص) «الفقرُ فَخری» فخر می‌کنیم که پی به فقر و محدودیت خود بردیم و دانستیم خدای خالق و مطلق و کاملی وجود دارد که ما در تابع او تعریف می‌شویم. این، روح و بندگی‌ست، مقام خاشعین. ▫️شرحی بر دعای روز پانزدهم - برگرفته از جلسه ۳۶۴ (در مرداد۹۱) : 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/561 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 🌐 Students.Ystc.ir 📡 @Hasanabbasi_students
💠 «اللَّهُمَّ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِی فِیهِ بِرَحْمَتِکَ إِلَی (فِی) دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِیَّتِکَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِین» 💠 «خدایا در این روز به من توفیق ده تا با خوبان موافق باشم؛ و از رفاقت با بدان دورم کن؛ و با رحمتت به سوى خانه آرامش جایم ده؛ به خدایى خودت اى معبود جهانیان» ✅ کاری کن که من با خوبان موافق باشم و با اشرار، موافقت نکنم. 🔸زمانی که آحاد یک ، در کُنش سیاسی خود متوجه قله‌ی باشند، در این صورت، سرنوشت خود را به هر کسی واگذار نمی‌کنند، بلکه «ولیِّ مطلوب» را جستجو کرده و سرنوشت خود را به او می‌سپارند. 🔻اما اگر اکثریت یک جامعه، باشند؛ یعنی به کسی متمایل بشوند که آن‌ها را بهتر تأمین کند، [مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ] در این صورت منتخبین آن‌ها کسانی خواهند بود که به نفسانیات مردم دامن زده‌اند تا بلکه در جهت تصاحب رأی توده‌ی مردم، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده باشند؛ و زمانی هم که روی کار می‌آیند، چاره‌ای جز تن در دادن به این نفسانیات نخواهند داشت. در معنای غربی آن، خواه ناخواه به یا «حاکمیت نفسانیات مردم» منتهی می‌شود. 🔴 در صدر اسلام، نخست توده‌ها تحمیق شدند و سپس اهل تزویر (امویان) بر موج هوای نفس توده‌ها سوار شدند و توانستند حکومت علویان را زمین بزنند. امروز نیز تلاشی موازی برای آندلسی کردن جامعه‌ی ایران و سوار شدن بر نفسانیات مردم صورت می‌گیرد. دو گروه همچون دو ریل موازی جهت براندازی نظام اسلامی بر موج نفسانیات مردم در تلاش هستند: • که به هوای نفس خود و توده‌ها باج می‌دهند و محتاج رأی حرام هستند. • افرادی که از ابتدا قائل به نظام جمهوری اسلامی نبوده‌اند و فرصت انتخابات را غنیمت می‌شمارند. ✅ انسان موحد، خودش را به خدا می‌فروشد. و هرگز خود یا دیگران را «اله» خود نمی‌گیرد، که: «أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا * أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا» پس او به جای تن دادن به نفسانیات مردم، در جهت توده‌ها تلاش می‌کند؛ و به تعمیق ایمان آن‌ها همت گمارده و بر اصول خود ایستادگی می‌نماید. ▫️شرحی بر دعای روز شانزدهم - برگرفته از رویکرد : 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=12 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 🌐 Students.Ystc.ir 📡 @Hasanabbasi_students
💫روزه‌ی ماه رمضان به انسان ثابت میکند که انسان میتواند 🔻رهبرانقلاب: گاهی انسان به خود تلقین میکند که من نمیتوانم بر هوای نفس فائق بیایم. روزه‌ی ماه رمضان به انسان ثابت میکند که انسان میتواند؛ آن وقتی که بکند، عزم راسخی به کار ببندد، میتواند بر هوسها فائق بیاید و پیروز شود. این اراده‌ی قوی میتواند ما را چه از عادات شخصی ناپسند خودمان و چه از عادات اجتماعی خودمان جدا کند.۱۳۹۲/۰۵/۲۲ 🌟در سحرگاه ایام ماه مبارک رمضان، یک نکته‌ی اخلاقی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حساب منتشر خواهد شد. @Khamenei_ir
هدایت شده از دریچه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹لحظه اصابت موشک‌های مقاومت و فرار صهیونیست‌ها @Fetan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عبرت اگر وزرای خارجه دُوَل اسلامی علیه #زنازادگی وقانونی کردن گناه ازدواج(هم‌باشی) #همجنس_بازان در غرب از #حق_خدا دفاع نکنند، محکوم‌اند که درباره #حق_حجاب، برصندلی متهم بنشینند! #ببینید @halalzadeha
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
جلسه ۷۶۶ کلبه کرامت این هفته دهم خرداد ماه صد و نوزدهمین جلسه دکترین اسلام و دهمین جلسه «قصه ألست» نیز به ادامه سریال لوسیفر پرداخت. 📸 http://llink.ir/80hx زمان آن رسیده که لوسیفر احساسات خود را شناخته و به جای آن که آنها را کنترل کند، فقط آنها را درک کرده و بروز دهد. این چیزی نیست جز همان لسه‌فر. لیبرالیسم همان لوسیفریسم است و ماهیت هر دو در لسه‌فر و اباحه‌گری است. دکترین دکارت «من می‌اندیشم، پس هستم» را به این ترتیب تغییر دادند: «من احساس می‌کنم، پس هستم». ⛔️ @NoLiberalism 🎥 @StrategicCinema_ir 🇮🇷 اندیشکده یقین، مرکز بررسی‌های دکترینال 🌐 @andishkadehYaghin
✅ به عشق امام حسن(ع) نان‌مان امروز، ندارد، دارد... 🔻زندگی، پول و دیگر هیچ! 🔴 یکی از ویرانگر تمدن غرب، پولی کردن تمام نیازهای بشر است؛ یعنی هرچه بدیم، همان اندازه آش می‌خوریم. حالا بماند که حتی روابط معنوی و عاطفی انسان‌ها را هم پولی می‌بیند.. و این آش آن‌قدر شور شد که نظریه بازار آزاد، دیگر سقفی هم برای قیمت‌ها معین نمی‌کند! ‼️قیمتی کردن همه‌ی نیازهای مادی، چنان به زندگی ما هم رسوخ کرده که تصور زندگی بدون پول یا نقش حداقلی پول در زندگی برایمان محال به نظر می‌رسد. ❓مگر می‌شود؟ ✅ اما دیدیم که شد. هشت سال دفاع مقدس، با حداقل بودجه دفاعی ممکن ( ۱۲ درصد از بودجه دولت) موفق‌ترین نمونه‌ی بود. بخش زیادی از هزینه‌های جنگ، با انفاق مال و انفاق خدمت از سوی مردم تامین شد که چنان برکت عظیمی هم به دنبال خود داشت. امروز هم یک وجه مهم بودن راهپیمایی سی میلیونی اربعین، جلوه‌ی اقتصادی آن است؛ یعنی مدل نمونه‌ی معیشتی که ارائه می‌کند. 🔸زمانی که یک‌یک افراد جامعه از آنچه دوست می‌دارند، در راه خدا بگذرند و انفاقش کنند، دیگر ندارند، دارند. و این یعنی حتی کالاهای دارای مواد اولیه هم می‌توانند داشته باشد و برای آن پولی مطالبه نشود. 🚩جلسه ۳۸۵ را در این موضوع ببینید: 💻 llink.ir/87z7 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 🌐 Students.Ystc.ir 📡 @Hasanabbasi_students