eitaa logo
احکام شرعی
2هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
20 فایل
بسم رب الشهدا 🌸🌷🌸اللهم عجل لولیک الفرج 🌸🌷
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️رو برگرداندن از قبله در هنگام نماز 🔷س 1504: اگر در نماز سهواً صورت به طرف چپ یا راست برگردد آیا نماز باطل است؟  ✅ج: اگر التفات صورت فاحش نیست به گونه‌ای که تمام صورت به طرف راست و یا چپ برگردانده نشود، اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @worldtabadol
‼️در دست داشتن ساعت و انگشتر در هنگام وضو 🔷س 1502: اگر در هنگام وضو گرفتن، ساعت را از دستمان خارج نکنیم ولی آن را چند بار بچرخانیم تا آب به سطح پوست برسد، برای وضو اشکالی دارد؟ ✅ج: اگر آب به پوست می‌رسد و از بالا به پایین شسته می‌شود اشکال ندارد.  📕منبع: leader.ir 🆔 @worldtabadol
💠 خمس پول صندوق های خانگی 💠 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ⁉️سوال: من عضو صندوق قرض الحسنه می باشم و ماهانه مبلغی را بعنوان حق عضویت پرداخت می کنم که بر اساس آن به من یا اعضاء دیگر وام داده می شود ولی اصل پول در صندوق می ماند..آیا تا نگرفتن موجودی خود باید خمس آن را بدهم یا خیر؟  ✅ پاسخ: 👇👇 ✍آیت الله خامنه ای :اگر از درآمد کسب باشد و امکان دريافت آن وجود دارد، سر سال خمسی باید خمس آن پرداخت شود وگرنه با وصول آن هر چند همراه با وام متعلق خمس است. ✍آیت الله وحید خراسانی : موجودی شما سر سال خمسی متعلق خمس است. ✍آیت الله مکارم شیرازی :اگر قابل وصول است، باید خمس آن را بپردازید. ✍آیت الله سیستانی :‌ آنچه هر ماه مى پردازید در واقع به كسى كه نوبتش رسیده است قرض مى دهید و هرگاه نوبت شما شد نسبت به آن مقدارى كه به افراد قرض داده اید قرض خود را از آنها پس می گیرید ، و بقیه مبلغ دریافتی قرض گرفتن از دیگر اعضاء است ، پس هرگاه نوبت شما شد به مقدارى كه قبل از سر سال خمسى پرداخته بودید خمس آن فورا واجب است. *ء*------------------*ء* 📚 منبع: ✔استفتاء از سايت مراجع عظام ---------------------- 🆔 @worldtabadol در نشر احکام به دیگران کوتاهی نکنید🌺🍃
هدایت شده از معرفــت
▪️ 🏴(24 تیر 98) ▪️ تا فصل عاشقی 💔 اینڪہ مـטּ گریہ ڪن داغ شَہ بـے ڪفنم یا مُحرَّم بہ مُحرَّم زِ غمش سینہ زنم چهل و هفٺ قدم ٺا به مُحرَّم گفتم مـטּ حسینے شده از لطف امام حسنم ✍️ پ. ن : چهل وهفت⇦سن مبارک امام حسن مجتبی علیه‌السلام ❤️ 🌷
هدایت شده از معرفــت
"شُوقِ آمَدَنَت شیِریِنیِ زِندِگیَ اَم" پسر فاطمه شرمنده اگر میبینی کوچه آماده شده تا برسی،دلها نه....😔 ☆بیایین بین این همه هیاهو حواسمون به مهدی فاطمه"س" هم باشه☺️ ☆دعوتتون میکنم به جایی که دلها همه با آقاست 😍❤ ☆کسی که دلت با اقاست بیا به جمع ما مطمئنم که خوشت میاد🙂 "لِینکِ دَعوَت😊🌺👇" ✨☆✨☆ http://eitaa.com/joinchat/1621753860C75e99307d8 ☆✨☆✨
خسوف ماه شروع شد نماز آیات واجب شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
التماس دعـــــــــا 👑|• @worldtabadol
‼️گرفتن نبض و دیدن چشم و گوش خانم ها توسط پزشک مرد 🔷س 1529: گرفتن نبض و یا دیدن چشم و گوش و دهان و دندان خانمها توسط پزشک مرد اشکال دارد؟ ✅ج: گوش ازجمله قسمت هایی است که خانم باید از نگاه نامحرم بپوشاند؛ بنابراین اگر مجوزی ندارد، مراجعه به پزشک غیرهمجنس جایز نیست اما اگر اضطرار باشد )پزشک همجنس موجود نباشد( اشکالی ندارد. درباره معاینه دهان و دندان و چشم هم بنابر احتیاط واجب پزشک غیرهمجنس برای معاینه و معالجه نگاه نکند ولی اگر پزشک همجنسی وجود ندارد باز هم مثل سایر موارد اشکالی ندارد. درباره گرفتن نبض هم اگر از روی لباس باشد یا پزشک دستکش داشته باشد و مفسده ای وجود نداشته باشد، اشکالی ندارد. اما اگر پزشک دستکش ندارد و از روی لباس هم نیست و بدن خانم لمس میشود، این کار جایز نیست مگر در صورت اضطرار. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @worldtabadol
‼️برآمدگی موی سر خانمها از زیر چادر یا روسری 🔷س 1530: خانمهایی که موی بلند دارند و موی خود را در زیر روسری یا چادر در پشت سرشان میبندند به گونه ایکه یک برآمدگی زیر روسری یا چادر ایجاد میشود، این مسئله شرعاً چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر این وضع به گونه ای باشد که جلب توجه نامحرم کند یا خانم انگشتنما شود و شکل و شمایل خاصی پیدا کند حرام است اما اگر در آن حد نباشد اشکالی ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @worldtabadol
‼️پوشیدن جوراب نازک در برابر نا محرم 🔷س 1532: آیا پوشیدن جوراب نازک برای خانمها به طوریکه پا در مقابل نامحرم مشخص باشد جایز است؟ ✅ج: از جمله شرایط پوشش و لباس این است که بدننما و نازک نباشد که پوست بدن پیدا باشد. بنابراین پا باید از نگاه نامحرم پوشانده شود، اگر خانمی جوراب نازک بپوشد که پا دیده شود، حجابش کامل نیست و جوراب باید در حدی باشد که پا پیدا نباشد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @worldtabadol
‼️اجبارکردن فروشندگان زن به آرایش 🔷س 1533: بعضاً دیده می‌شود بعضی از فروشگاه‌ها یا شرکت‌ها برای جذب مشتری از دختران و زنان کارمند می‌خواهند نوع خاصی از آرایش و پوشش را داشته باشند که حدود شرعی در آن رعایت نمی‌شود. درآمدی که شرط به دست آمدنش قبول انجام چنین چیزی باشد برای دو طرف کارفرما و کارمند چه حکمی دارد؟ ✅ج: نه کارمند مجاز است اینجا دستور کارفرما را اطاعت کند و حجاب را رعایت نکند یا در مقابل نامحرم با آرایش ظاهر شود، نه کارفرما شرعاً مجاز است و چنین حقی دارد که چنین دستوری دهد؛ اگر هم دستور داد آنها نمی‌توانند اطاعت کنند و لذا اگر اطاعت کرده و حجاب را رعایت نکردند یا در مقابل نامحرم با آرایش حاضر شدند، کار حرامی مرتکب شده‌اند. اما درآمدشان، اگر کاری که انجام می‌دهند و شغلشان خلاف نباشد و کالایی که می‌فروشند فروش آن کالا اشکالی نداشته باشد، درآمد و مزدی که می‌گیرند حلال است. اما اقدام او به آرایش کردن یا اجبار کردن کارمندان به آرایش کردن، کار خلافی است و شایسته نیست که انسان درآمدی کسب کند که در طریق آن، کار حرام مرتکب می‌شود 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @worldtabadol
‼️زدن داریه در عروسی 🔷س 1528: حکم زدن دایره در عروسی چیست؟ ✅ج: فرقی بین عروسی و غیرعروسی نیست؛ چون دایره از آلات موسیقی است؛ چه حلقه‌دار باشد و چه بدون حلقه. لذا اگر کیفیت زدن آن، لهوی باشد، حرام است؛ چه در عروسی باشد و چه در غیر عروسی و اگر غیر لهو باشد، چه در عروسی باشد و چه غیر عروسی، حلال است. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @worldtabadol
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ چادر برای بانوان... نظر ۶ تن از مراجع 🆔 @worldtabadol
نگاه کردن مرد به صورت و دست زن 🆔 @worldtabadol
هدایت شده از معرفــت
_ میدونی ۱۱۸۱ چیه؟ *نه چیه؟ _سن یه آقاییه که فقط منتظر ۳۱۳ نفر یاره😞 _هیچی بیخیال به زندگیت برس... https://eitaa.com/alihidar
‼️معنای تشهد و حکم آن 🔷در رکعت دوم همه‌ی نمازها و نیز در رکعت سوم نماز مغرب و رکعت چهارم نمازهای ظهر و عصر و عشا، نمازگزار باید پس از سجده‌ی دوم بنشیند و پس از آرام گرفتن بدن، جملاتی را که در ذکر تشهد گفته خواهد شد، بر زبان جاری کند. این عمل «تشهد» نامیده می‌شود. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @worldtabadol
‼️موارد وجوب قضای نماز 🔷هر کس نماز واجب را در وقت آن ترک کند باید قضای آن را به جا آورد، هر چند در تمام وقت نماز خواب بوده یا به واسطه‌ی بیماری یا مستی، نماز را نخوانده باشد، اما کسی که در تمام وقت بی‌هوش بوده و بی هوشی به اختیار او نبوده، قضا بر او واجب نیست، همچنین کافری که مسلمان شده و زنی که در حال حیض یا نفاس بوده. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @worldtabadol
🔳 🔳 ❇️ سوال: اگر کسی که به پیامبر(نعوذ بالله) ناسزا گفته است، توبه نماید آیا باید مجددا عقد ازدواج بین او همسرش خوانده شود؟ ✅ پاسخ: ⬇️⬇️ ◀️ امام خامنه ای: باید دوباره عقد خوانده شود. [1] ◀️ آیت الله مکارم: در صورتی که در عده توبه کند صیغه مجدد نمی خواهد ولی بعد از عده باشد عقد جدید می خواهد. [2] ◀️ آیت الله شبیری زنجانی: سب نبی- پناه بر خدا- مادامی که به انکار نبوت حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) نیانجامد موجب ارتداد نمی شود و موجب بطلان عقد نیست و الا عفد نکاح منفسخ شده و باید دوباره صیغه عقد جاری شود. [3] -------------------- 🔳 پی نوشت: ⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: Yx9z7Log8SI. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9704150065. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 55784. 🆔 @worldtabadol
🍁🍂 🍁🍂 💠 اينكه مي گويند فلاني از وطن اصلي خود اعراض كرده يعني چه؟ در اين صورت حكم نماز و روزه در وطن اصلي كه از آن اعراض كرده چه مي شود؟ ✴ آیت الله خامنه ای:‌ اعراض از وطن يعني ترك وطن و تصميم به عدم اقامت در آن يعني ديگر قصد زندگي كردن در آنجا نداشته باشد. نماز در چنين مكاني شكسته است و روزه نيز صحيح نمي باشد، مگر اينكه قصد ده روز كند. ✴ آیت الله مکارم شیرازی: هرگاه انسان در محلي زندگي ميکرده و وطن او بوده، چنانچه از آنجا اعراض کند، يعني ديگر قصد نداشته باشد در آنجا زندگي کند، هر چند گاهي به عنوان مسافرت و ديدار بستگان و دوستان به آنجا برود، نمازش در آنجا شکسته است، خواه در آنجا ملکي داشته باشد يا نه و خواه اقوام و بستگانش در آنجا زندگي کنند يا نکنند، مگر اينکه سالي سه چهار ماه (هرچند بصورت پراکنده) در آن جا اقامت داشته باشد. 👈 هرگاه شخصى قصد بازگشت به وطن سابق را جهت سکونت مستمر داشته باشد، ولى عملا مدّت طولانى گذشته (مثلا پنج سال) و هنوز بازنگشته، اعراض عملى حاصل شده، و نماز و روزه اش در آنجا شکسته است. مگر اینکه سالی سه چهار ماه، هر چند به صورت پراکنده در آنجا سکونت داشته باشد. ✴ آیت الله سیستانی : اگر از وطن اصلی اعراض کرده باشید به این معنی که مطمئن هستید در آینده برای سکونت به آنجا بر نمی گردید نماز در آنجا شکسته است مگر اینکه بخواهید 10 روز در آنجا بمانید. ✴ آیت وحید خراسانی: کسی که از وطنش اعراض کرده مادامی که آنجا را برای اقامت و زندگی دائمی خود اختیار نکرده در آنجا مسافر است و مراد از اعراض این است که احتمال عقلائیب نمی دهد که برای زندگی و اقامت دائمی به آنجا برگردد و کسی که چنین احتمالی نمی دهد هر گاه به وطن خود برود احکام مسافر را دارد. ---------------------------- 📝استفتاء از سایت مراجع عظام 🆔 @worldtabadol