eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 با عرض سلام ، «خدمت همه مخاطبین فرهیخته کانال هیات تمدن ساز » 🌱با توجه به وعده‌سابق مبنی بر رسیدن کانال به ۳۱۳ نفر ،با استمداد از ولی عصر ارواحنا فداه،بارگذاری مطالب را آغاز می کنیم 📢 مجددا چند نکته رو متذکر می شویم : 1⃣ مطالب حاصل یک کار پژوهشی است و‌طبعا جنبه علمیتر دارد ،لذا ممکن است حجم آن در هر پست کمی بیشتر از حد معمول باشد که پیشاپیش عذر خواهی می کنیم 2⃣ این مطالب بر گرفته از کتاب «هیات تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی» است ،که حق آن برای هیات محترم زوار الزهرا (س)است که تا چاپ کتاب ،لطفا از انتشار مطلب بدون منبع خود داری فرمایید 3⃣ سعی می کنیم ،هر کدام از مطالب را در قالب پوستر نوشته نیز تقدیمتان کنیم جهت سهولت در مطالعه. ❤️ممنون که با ما هستید http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هیات تمدن ساز
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 سلسله بحث های هیات تمدن ساز ، را با بحث شروع می کنیم . 🔷 در روزهای آینده یک آیدی جهت گرفتن نظرات و پیشنهادات قرار خواهیم داد
هدایت شده از هیات تمدن ساز
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔹تقریر محل بحث:۱ ❓شاید اصلی ترین سوالی که در این بخش باید دنبال کرد این است ، که حیات اجتماعی اسلام و تشیع در طول تاریخ مرهون چه مولفه ها و چه افراد و چه جریانهایی بوده است ؟ ✅آنچه در این قسمت باید از آن سخن گفت ، بحث و گفتگو در مورد ارکان اسلام ومولفه های قوام بخش آن نمی باشد .بلکه مراد این است ، که دین اسلام ، به عنوان یک متد زندگی در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی ، که دستور العمل برای تمامی ساحت های زندگی بشر دارد ، خود به عنوان یک پدیده اگر در عرصه اجتماعی بخواهد حیات داشته باشد ، مرهون چه مولفه هایی است ؟ 🔸پس بطور دقیق ، محل اصلی بحث در این قسمت نسبت سنجی بین نماز و روزه و سایر احکام اسلام نیست که در نهایت مشخص شود کدامیک شرافت بیشتری دارد . 🔸بلکه سوال این است که همین نماز و روزه و حج و زکات و ... در یک کلام ،دیندار ماندن مردم ، میل اجتماعی برای رجوع به احکام و دستورات دین مرهون چه مولفه های فرهنگی و اجتماعی می باشد ؟ 💠هیأت تمدن ساز 🔻رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔸تقریر محل بحث:1⃣ 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی🔻 ▶️ http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔹تقریر محل بحث:۲ 🔸بررسی نحوه بقای هر پدیده در صحنه های اجتماعی ، و نحوه بسط یک تئوری و متد در عرصه حیات اجتماعی و فرهنگ بشر و در نهایت تبدیل شدن آن به تمدن ، نیازمند بررسی در دو حیطه است : 1⃣غنا و محتوای آن پدیده که قابلیت حیات در عرصه اجتماعی را داشته باشد 2⃣مولفه های بیرونی پدیده که در بسط و امتداد آن در عرصه اجتماعی و فرهنگی موثر خواهد بود 🔸در نسبت سنجی هیات و بقای اسلام ، مسئله ای که مورد بررسی قرار می گیرد ، بررسی این مقوله است که نقش قیام ابی عبدالله (ع) و ترویج فرهنگ عاشورا توسط هیات چه نقشی را در دو مولفه یاد شده برعهده دارد. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔸تقریر محل بحث:2⃣ 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
☑️ مخاطبین فرهیخته کانال هیات تمدن ساز،جهت همراهی بهتر با مطالب کانال به توضیحات زیر دقت کنید: 🔷 ما برای اینکه اثبات کنیم ،تشکلی به اسم هیات چه ظرفیتی برای تمدن سازی دارد و در نهایت طرح عملیاتی یک هیات تمدن ساز را ارائه دهیم ،ابتدا به ظرفیت شناسی تشکل فاخر هیات می پردازیم و‌موارد زیر را بررسی می کنیم : 🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام 🔻نسبت هیات و‌ زمینه سازی ظهور 🔻نسبت هیات و تربیت 🔻نسبت هیات و فرهنگ 🔻نسبت هیات و تشکیلات 🔻نسبت هیات و سبک زندگی 🔻نسبت هیات و سیر و‌سلوک 🔻نسبت هیات و تمدن سازی 🔻نسبت هیات و‌جریان هدایت ❗️لذا ما برای شروع از اسلام‌ سخن را آغاز کردیم با ما همرا باشید و دوستان خود را فرا بخوانید. http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هدایت شده از هیات تمدن ساز
14.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه در آینده در این کانال می بینید: ♦️ویژگی های هیات تمدن ساز ❗️اولین ویژگی هیات تمدن ساز ،ایجاد دغدغه و نصرت ولی خدا در جامعه است 🌱با ما همراه باشید دوستان خود را فرا بخوانید @heiattamadonsaz
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔸تقریر محل بحث:3⃣ 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی🔻 ▶️ http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔻نسبت هیات و بقای اجتماعی اسلام در جامعه 🔸تقریر محل بحث:3⃣ 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن
✅نسبت هیات و بقای حیات اجتماعی اسلام 🖋 تقریر محل بحث - 3 🔶 مقصود از طرح بحث « هیأت و بقای اسلام » این که است بدانیم، ظرفیت هیأت در بقا و حفظ حیات اجتماعی اسلام چیست؟ به این معنا که،‌ باید روشن شود، در جامعه سازی و برپایی دین در بستر اجتماع چه نقش و چه کارکردی دارد؟ 🔸هر مکتبی که در عرصه اجتماع دارای حیات نباشد، امکان این را که به مرحله عمل برسد از دست می دهد. لذا از یک منظر، هیأت به مثابه ی تشکلی ست که رسالت حفظ و نگهداشت اسلام در بعد اجتماعی را به عهده دارد و قرار است بستر اجرای دین را در عرصه اجتماع مهیا کرده و در تقابل با جبهه باطل ایفای نقش کند. 🔸دین باید در عرصه اجتماع حیات و تا مرحله عمل امتداد داشته باشد. این امر آن قدر ضرورت دارد که () نیز درصدد این است که از طرق مختلف - نظیر تهاجم فرهنگی ، سست کردن پایه های دینی ، وهن دین و به یک معنا دین گریزی و.... - موجب از بین رفتن حیات اجتماعی دین اسلام شود. 🔸آنچه در این بخش بدان خواهیم پرداخت، برنامه های عملی دشمن برای از بین بردن حیات اجتماعی اسلام و نقش هیات و راهبردهای عملیاتی هیات برای مبارزه با این جریان خواهد بود 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی ▶️ http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔷 نسبت هیات و بقای حیات اجتماعی اسلام ✅ بررسی مولفه های تاثیرگذار در حیات اجتماعی یک پدیده 🔴( قسمت اول ) 🔶 در یک تقسیم بندی کلی می توان عوامل تاثیرگذار در مقبولیت و پذیرش اجتماعی یک پدیده یا یک نظریه اجتماعی را به دو دسته کلان تقسیم کرد : 1⃣ عوامل درون ذاتی یک پدیده 2⃣عوامل بیرون از ذات یک پدیده (برون ذاتی) ✔️عوامل درون ذاتی یک پدیده عبارت است از: 🔹غنای محتوایی و جامعیت یک پدیده به نحوی که قابلیت پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه را داشته باشد. 🔻 لذا هر چه یک پدیده از حیث عوامل درون ذاتی، از غنا و استحکام بیشتری برای تشکیل یک دستگاه منسجم برخوردار باشد، استقبال اجتماعی از آن پدیده بیشتر خواهد شد؛ به عبارتی وقتی یک پدیده به جامعه ارائه می شود، هر چه بیشتر و بهتر بتواند نیازهای گوناگون جامعه را پاسخ بگوید، استقبال اجتماعی از آن پدیده بیشتر خواهد شد. دین هم به مثابه یک امر پدیده اجتماعی نیز از این قاعدا مستثنا نیست. 🔻 اگر رقابتی میان ادیان و مسالک بشری یا الهی در پذیرش توسط نوع بشر و اجتماعات انسانی مفروض باشد، معیارها و عوامل پیروزی در این رقابت، میزان جامعیت این ادیان، غنای محتوایی احکام و دستورات آن خواهد بود . ➕البته بدین شرط که دستورات این مسلک ناقض یکدیگر نباشد، و نیز استواری منطقی و عقلی آنها به گونه ای ثابت شده باشد که با پیشرفت های علمی بشر، از کارکردهای اجتماعی خود باز نماند. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی ▶️ http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52