هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
شقشقیّه جلیلیّه
هفته قبل خدمت برادر ارجمندم آقای دکتر جلیلی عرض کردم که تعداد زیادی از مردم به حقیر پیام دادهاند و از شما انتظار دارند که در مناظرهها قدری تهاجمیتر، عامیانهتر و مصداقیتر صحبت کنید. یک هفته گذشت تا اینکه بالاخره امشب آن چیزی که از دکتر جلیلی انتظار داشتیم را دیدیم. یک جلیلی کاملا متفاوت، با ادبیاتی عامه فهم. از آقای پورمحمدی خیلی ممنونیم که در این شب مبارک به ما عیدی دادند و با طرح مباحث بی پایه و اساس، کمک کردند تا دکتر جلیلی به این نتیجه برسد که لازم است چهره متفاوتی از خودش را با شقشقیّه جلیلیّه به نمایش بگذارد. شقشقیّهای که انشاالله نتایج مبارکش را طی نظرسنجیهای روزهای آینده خواهیم دید.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
به میدانِ جنگ مغزها خوش آمدید
#یادداشت_تحلیلی :
در جبهه جنگ شناختی، پسانرم و مهندسی افکار، ما متحدیم . . .
"آغاز جنگ شناختی نفوذ در جمهوریت با داغ شدن بازار وسوسههای شناختی و ادراکی"
خدای متعال در قرآن اولین داستانی که برای عبرت انسان گفته داستان آدم و حواست و همین نشان می دهد که ذات انسان تغییر نمی کند بنابراین آدم اولیه هر مشکلی داشته ما هم می توانیم داشته باشیم چون او دشمن و شیطان داشته، ما هم داریم پس داستان فریفتنها و فریفته شدنها باقی است لذا وظیفۀ ما، عمار شدن و جهاد تبیین است؛ آنچه شمشیر مالک را تیز میکرد زبان بران عمار یاسر بود و شمشیرش آنگاه کند شد که جنگ شناختی تأثیرش را گذاشت و علی(ع) دستور به برگشت داد . . . بله، جنگشناختی همیشه بوده و هست، جنگ شناختی، شناخت انسان ها را مورد هدف قرار می دهد لذا در این باب ذکر نمونههای تاریخی میتواند میزان تأثیر راهبرد تخریب در جهت بدبین کردن جامعه نسبت به مخالفان را بهتر نشان دهد از چهرههای مشهور در عوامفریبی که نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در طول تاریخ بشریت نمونهای بینظیر داشت، معاویة بن ابیسفیان است معاویه در آن دوران که خبری از سواد رسانهای و ابزارهای آن نبود، کاملاً با تکنیکهای عملیاتهای روانی و رسانهای آشنا بود و آنها را در راستای مقاصد شوم خود بکار میگرفت معاویه با همین تکنیکها و با کمک وزیر و مشاور رسانهای خود یعنی عمرو بن عاص و افرادی نفوذی همچون اشعث بن قیس چنان نتیجۀ جنگ صفین را تغییر داد که اکنون ابرقدرتهای رسانهای باید در کلاس درس این دو مکار تاریخ بنشینند و ابعاد آن را بررسی کنند؛ معاویه در سیاستبازی و جذب دلهاى خواص و عوام استاد بود معاویه گمراهان را به خدمت خودش در میآورد و یارانش علمای بی تقوا بودند او بنیانگذار سبّ و دشنام به حضرت علی (ع) است که ناصبیگری هم از همینجا پایهگذاری شد تأثیر این رفتار معاویه در جامعه آن روز به حدی بود که یکی از شروط امام حسن (ع) در صلح با معاویه این بود که علی بن ابیطالب (ع) در منابر لعن نشود معاویه در دوران جنگ سرد با علی (ع) به کودکان دمشق بره هایی هدیه می داد بعد از چند هفته دل دادن بچه ها به آن بره ها، آنها را می دزدید و بعد به آنها می گفت علی (ع) بره های شما را دزدیده است اتهام کفر و الحاد نسبت به علی (ع) توسط معاویه هم به منظور تخریب وجهه حضرت صورت گرفت اتهام ترک نماز هم یکی دیگر از شگردهای معاویه در جهت تخریب حضرت بود یا مثلاً عوامل نفوذی معاویه، درون حکومت علی (ع) تورم و ناامنی و گرانی و قحطی ایجاد می کردند به حمایت از کارگزاران بی لیاقت بازمانده از دوره عثمان اهتمام می کردند با دادن رشوه، خیانت به حکومت امام علی (ع) را عادی سازی می کردند افراد با سابقه و بدسابقه را تشویق می کردند که به معاویه پناهنده شوند در حالیکه سپاهیان معاویه برای جنگ پیش قدم بودند مردم را از همراهی با علی (ع) برای حضور در جنگ بی میل می کردند آنقدر از ابوموسی اشعری حمایت کردند که این فتنه گر در نزد مردم از مالک اشتر محبوب تر شد آنچنان تحول و پیشرفت مادی حکومت معاویه را تبلیغ کردند که چشم مردم کوفه کور شد و در حسرت آن حاضر بودند هر بی شرفی، خیانت، رذالت و خفتی را بپذیرند و یا مثلاً خونخواهی عثمان را میتوان نمونه تاریخی بارز دیگری از این نوع راهبرد دانست ماجرای جمل، فرصت تبلیغاتی دیگری برای معاویه فراهم کرد او توانست، با استناد به شورش طلحه، زبیر و عایشه به عنوان همسر پیامبر (ص)، دخالت امام (ع) را در قتل عثمان، بهتر از پیش در اذهان شامیان تثبیت کند اگر تا آن روز، شامیان، علی (ع) را قاتل عثمان میدانستند، از آن به بعد قاتل صحابه پیامبر (ص) نیز تلقی میکردند؛ کسی که در برابر همسر پیامبر (ص) که در ضمن دختر خلیفه اول نیز هست، ایستاده است در حالی که با بررسی قضایا روشن میشود که خونخواهی عثمان، نردبان وصول به حکومت و مقام سیاسی بوده که معاویه این نردبان را نخست به طلحه و زبیر نشان داد و توصیه کرد، جریان قرآن بر نیزهها در جنگ صفین توسط معاویه هم از همین نوع عوامفریبی تلقی میشود که آنها خود را مسلمان و قرآنخوان و حامی آن وانمود کردند و به جنگ قرآن ناطق رفتند.
۱۴۰۳/۰۴/۰۹
#جهاد_تبیین
#بازسازی_انقلابی
#سهراب_صمدی_حکاک
https://www.instagram.com/p/C8zTCaCoG06/?igsh=ancybnlyNXJwdzJk
هدایت شده از خبردار 🚨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ دکتر جلیلی: تمام دشمن همه توانش را علیه گروه کوچک حماس به کار گرفتند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند
دکتر جلیلی در جمع مردم یزد:
🔹عدهای ملت ما را از جنگ میترساند، ملتی که امروز ایستاده است و باعث صلح و ثبات در منطقه شده است.
#جلیلی
#سعید_جلیلی
#انتخابات
_
🇮🇷 بزرگترین کانال هواداران دکتر سعید جلیلی
@drjalilinews
@drjalilinews
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
آقای دکتر جلیلی، شیر مادر و نان پدر حلالت!
آقای دکتر جلیلی، میدانم که سبک اخلاق ورزی و حجب و حیای شما اجازه نمیداد که همچون مناظره امشب، اینطور تهاجمی سخن بگویید اما به خاطر مردم گفتید آنچه را باید میگفتید. از شما راضی هستیم، خدا هم از شما راضی باشد. ممنون که امشب بغض فروخورده جبهه انقلاب را با تمام وجود فریاد زدید.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
فوری
باعرض پوزش به دلیل کم کاری در این چند هفته فردا به بررسی کامل شکست جبهه انقلاب در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با رویکرد تمدنی می پردازم.
✍علی حجازیان
السلام علیک یا اباعبدالله
انتخابات ریاست جمهوری سال با تمام فراز و نشیب هایش به اتمام رسید.
اگر بخواهیم به صورت دقیق علت کاهش مشارکت و عدم پیروزی جبهه انقلاب را خارج از فضای سیاسی بررسی کنیم،باید تأملی در نکات زیر داشته باشیم
🔹۱_ ضعف در سیستم آموزش و پرورش
متاسفانه علیرغم تذکرات رهبری و دغدغه مندان این حوزه مدیران محافظه کار پشت میز نشین جرات تغییر فرآیند و محتوی کتاب های آموزشی را نداشتند، مدل امروزی آموزش و پرورش علیرغم هزینه هنگفت از بیت المال،خروجی آن دانش آموز وطن پرست و دغدغه مند و مشتاق برای آزادی کشور نیست.
🔹۲_ مدل اقتصادی کشور همچنان نئولیبرال است.این جریان که گلوگاه های مهم کشور از جمله صنعت فولاد و پتروشیمی را در دست دارد با تزویر و فریب نمیگذارد که مدیران کشوری به سمت مدل اقتصاد مقاومتی حرکت کنند. متاسفانه در زمان ریاست جمهوری آقای رییسی عزیز نیز ریل اقتصادی تغییر نکرد و باعث گرانی و کاهش قدرت پول کشور شد.
🔹۳_ فراموشی مساجد
مساجد امروزه بین ۱۸_۲۱ متولی دارد!!! مساجدی که پایگاه مردم بود کم کم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری کارکرد خود را ازدست داد، مساجد در مکان های دور از دسترس و بدون برنامه جانمایی شدند و ائمه مساجد نیز صرفا به نماز خواندن بسنده کردند و جهاد تبیین را رها کردند ازاین رو مردم و جوانان که تشنه بحث و گفت وگو بودند، به فضای مجازی پناه بردند
فضایی که هیچ گونه نظارتی بر آن وجود نداشت و مردم با بمباران شایعه ها مواجه شدند و همین شایعات و دروغ پردازی ها و عدم پاسخگویی از مراکز رسمی و محلی باعث شد مردم به حاکمیت اطمینان پیدا نکنند.
🔹۴_گسست اجتماعی بین شهرها و روستا و حاشیه نشینی
تشکیل کلونی های مخصوص هر بافت اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در سکونتگاه ها باعث شد مردم توسط یک خط مرزی نامرئی از یکدیگر جدا شوند و نتوانند با یکدیگر صحبت و گفت و گو کنند همین امر باعث شد که مجدد به فضای مجازی پناه ببرند و از آنجا اخبار را دنبال و با یکدیگر صحبت کنند و اینچنین در یک حباب همگون از همفکران قرار بگیرند که این امر باعث می شود فرد دیگر به حرف دیگران در فضای حقیقی کمتر اعتماد کند.
نکته آخر: فاصله بین مدیران و مردم صرفا باحضور در کف میدان درست نمی شود بلکه باید سازه های حکمرانی به سمت مدل اسلامی حرکت کند.
🙈تصور این که از حجاب و فضای رهای مجازی کوتاه بیایید قشر خاکستری سمت شما می آید یک اشتباه راهبردی است.
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۲)
✍مفهوم اسلامی بودن معماری
در ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که وقتی یک دانش را با واژه «اسلامی» توصیف میکنیم مقصود ما چیست ؟
🔖صفت «اسلام+ی» به معنای نوعی ارتباط با مکتب اسلام است مانند توصیف ایرانی بودن کالا که بیانگر نوعی ارتباط بین کالا و ایران است.
👈زمانی می توان دانش معماری را اسلامی دانست که دارای دو مولفه زیر باشد
۱_ حداکثر استفاده از منابع موجود اسلامی در ابعاد مختلف مانند مبانی،ارزش ها و روش ها به گونه ای که مصداق بررسی حداکثری منابع اصیل دینی باشد.
۲_باید تاثیر استفاده از منابع دینی در معماری به گونه ای باشد که موجب تغییر معنادار در معماری موجود باشد.
🔹نکته: این مفهوم در مورد تمامی علوم صدق میکند.
#معماری اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#شهرسازی(۱)
🔹تمدن و شهرسازی
معماری به نسبت شهرسازی جزئی از یک کل محسوب می شود لذا برای تمدن سازی باید از کل به جزء رسید.
🗣هر تمدنی مبتنی بر نوع تفکر و روح برآن تمدن و بر اساس تعریف و نوع نگاه آن به نیازهای انسانِ شهری سیستمها و ساختارهای خود را در شهر میسازد.
🔖برای رسیدن به هر تمدنی نیاز به مدل سازی در محورهای تمدنساز بر اساس نقشه تمدنی است.با توجه به نقشه راه تمدن، هر تمدنی برای تحقق، نیاز به الگوی توسعه و پیشرفت مخصوص آن تمدن دارد؛ که البته خود الگو از مدلها و برنامههای عملیاتی علوم انسانی که برطرف کننده نیازهای جامعه باشد تشکیل شده است. این مدلها و سیستمها مبتنی بر مدل نیازهایی است که بر اساس نوع انسان شناسی آن تفکر تعریف شده است.
#شهرسازی_اسلامی
#تمدن_نوین_اسلامی
#تمدن اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۳)
مکان در اسلام
قداست و وحدت مکان: خدا لازم الوجودی است که همه چیز درآن جای می گیرد،اما خود در چیزی جای نمی گیرد و به عبارتی دیگر خداوند با زمان و مکان و حرکت و انتقال و سکون وصف نمی شود بلکه ایجاد کننده موارد مذکور هست.
🗣این موضوع یکی از اصول مکان شناسی اسلام است، که هدف غایی تولید مکان، جایی برای الهی شدن انسان می داند.
👀لذا انباشتگی معنای مکانی در تناظر با صفات خدا،اشاره به یک مفهوم ویک معنا دارد و خروج ازاین معیار،وحدانیت مکان را ازبین می برد.
📝مکان مطلوب اسلام جایی است که هم مفهوم فلسفی مکان را داشته باشد وهم مفهوم عرفانی مکان را بیان می کند.
کارگروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/1506476756C63671ee68a
#معماری اسلامی
#تمدن اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۴)
تبیین منظور خانه از منظر قرآن کریم
🔖اسلام دینی است که در محیطی حاصل از تقابل زیستی بین صحرا و شهر شکل گرفت.
خانه در اسلام مفهومی گسترده تر از یک بنای معمارانه است و تعریف آن بسیار فراتر از کالبد هست.
🏠خانه در اسلام دارای مفهومی است که لزوما خانه معمارانه تعریف و تبیین کالبدی آن معنا نیست.نزول معنا در مکان و ارتقا مفهومی جغرافیا ممکن است وماده قابلیت قدسی شدن را دارد.
🔹کالبد خانه متناسب با میزان معنا رشد می کند.
#معماری اسلامی
#تمدن اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۵)
کارکرد و جایگاه خانه در قرآن
🔖واژه بیت به معنای خانه ۷۱ بار با مشتقات آن در قرآن آمده است.
📚با نظر به آیات الهی و توجه آیات متعدد قرآن به خانه چنین به دست می آید که این مکان مسقف محدود که محل اجتماع و زیست جمعی بشر و اولین محیط رشد و پرورش انسان است
این مکان مورد عنایت حق بوده و برحسب کارایی وجایگاهش در حیات انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
📋اولین کارکرد خانه تامین آرامش جسم وتسکین جان اعضای آن است.
این سکونت و امنیت را خداوند به خود نسبت می دهد کمی فرماید: خداوند از خانه های شما محل سکونت و آرامش برایتان قرارداد.
انسان علاوه بر نیاز به سکونت در خانه،به محلی برای تسکین روح،رها شدن از برخی قیودات اجتماعی و خلوت کردن و رازونیاز با خدا نیاز دارد.اگر خانه ای تامین کننده این نیازها نباشد مسکن نخواهد شد.
#معماری اسلامی
#تمدن_نوین_اسلامی
#تمدن اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#شهرسازی_اسلامی (۲)
🔹تمدن و شهرسازی
در تحقق تمدن نوین اسلامی باید سازه های این تمدن نوین مورد خوانش مجدد قراربگیرد.
📋 یکی ازسازه های مهم تمدن،شهر است. شهرها مکان بروز و ظهور تمدن هستند.بدین منظور برای هم افزایی سازه های تمدن ساز باید درابتدا بسترآن منطبق با ارزش ها اصلاح و تغییر کند.
🪴هر تمدنی مبتنی بر نوع تفکر و روح برآن تمدن و بر اساس تعریف و نوع نگاه آن به نیازهای انسانِ شهری سیستمها و ساختارهای خود را در شهر میسازد.
🏘 در حوزه شهرسازی که یکی از سازههای تمدن سازی است باید رویکرد و نگاه تغییر کند.
🗣شهرسازی اسلامی قرار است با ساختن کالبد و فضای متناسب با مدل نیازشهروندان در راستای تحقق تمدنسازی الهی حرکت نماید.
🌃محیط شهری بر سبک زندگی و روح و جسم شهروندان و ارتباطات اجتماعی ایشان به استناد اصل عقلی – فلسفی اتحاد ظرف و مظروف اثر گذار است. تولید مدل شهرسازی اسلامی، به سبب بستر سازی و فضا سازی که در بعد جسمانی شهروند ان و جهت دادن به سبک زندگی آنهادر مقیاس فردی و اجتماعی در بعد کالبد و فضای شهری دارد، اهمیت ویژهای پیدا میکند.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#شهرسازی_اسلامی (۳)
🌃شهریکی از سازههای مهم تمدن به شمار می رود اگر مفهوم شهر و مبانی شهرسازی مورد نظرمان را درست تبیین نکنیم درک صحیحی از احیای تمدن نوین اسلامی نخواهیم داشت.
🗣صرف بیان و تولید علم شهرسازی ومعماری اسلامی کافی نیست،اثبات کارآمدی آن در نظام مقایسه با الگوهای غربی جهت بسترسازی تمدن الهی لازم است.
اگرکارآمدی نظام شهرسازی ومعماری درعرصه عینی اثبات نشود،انسان شهری مسلمان دغدغه مند نیز برای جریان دادن دستورات دین درنظام زیست شهری احساس وظیفه نخواهد کرد.
😢برای امت اسلامی زیبنده نیست که دراعمال فردی به سان یک مسلمان معتقد عمل کند اما در رفتارهای اجتماعی الگوهای غرب را سرلوحه قرار دهد.
🎭شهروندان، گرفتار در چرخه حرص وطمعی شدهاند که خروجی آن تلاش بیشتر ونهایتا مصرف بیشتر خواهد بود. لذا شهروندان درشهرهای بزرگ باید دوسوم وقت خود را برای انجام کار سپری کنند تا شاید بتوانند نیازهای کاذبی را که نظام سرمایه داری درفضای شهری ایجاد کرده برطرف سازند.
🤹♂ مدل سرمایه داری درکشورهای انقلابی مانند ایران خساراتی زیان بارتر ازکشورهای لیبرالیسم خواهد داشت چراکه روحیه جهادی، انقلابی مردم مخدوش میشود.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۶)
🔹جایگاه خانه در قرآن
از منظر قرآن خانه به قدری در جایگاه بالایی قرار دارد که حفظ حریم آن بر همگان توصیه شده است.
📔درآیات ۲۷_۲۸ سوره نور داریم که بدون اجازه بر خانه دیگران وارد نشوید مگر اذن بدهند.
📕در آیه ۱۲ سوره حجرات هم داریم که در کار دیگران تجسس نکنید.
🔍تجسس از اصلی ترین مظاهر شکستن حریم خصوصی افراد هست.
🔐در منابع دین بصورت متعدد در خصوص چگونگی ورود به خانه و داشتن حریم خصوصی صحبت شده است برخلاف اسلام که بر پوشش و حریم در همه بخش ها تاکید دارد غرب بر برهنگی تاکید دارد یکی از جلوه های فرهنگی که در محیط نیز اثر بخش هست معماری است.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۷)
🌞بهره گیری ازنور خورشید در سلامتی ساکنین موثر هست متاسفانه امروزه به این امر توجه نمی شود.
🌄قرآن در ماجرای اصحاب کهف می فرماید:
اگر آنجا بودی خورشید را میدیدی که به هنگام طلوع به سمت راست غار و در غروب به سمت چپ و آنها در محل وسیعی قرار داشتند.
ظاهراً غار نه رو به شرق بوده که تنها صبح داشته و نه رو به غرب که تنها غروب آفتاب داشته باشد.
در طراحی فضاهای داخلی باید به نور طبیعی توجه داشت.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی (۸)
🏗مکان یابی خانه از دیدگاه قرآن
📕سوره یونس آیه ۸۷.
و به موسی و برادرش وحی کردیم که شما دوتن،برای قوم خود در مصر خانه هابی ترتیب دهید و خانه هایتان را روبه روی هم قرار دهید.
🔖تحلیل
ساخت خانه ها به صورت فشرده و نزدیک به هم می تواند موجب تقویت حس واحد همسایگی،تعرف،افزایش امنیت و ارتقا سرمایه اجتماعی می گردد.
📰برنامه های انبیا حتی روش مسکن سازی هم براساس دریافت های وحی است،لذا منطقه مسکونی افراد مومن باید از کفار جدا باشد و نگذاریم در محله و جامعه ما رخنه کند.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی(۹)
🔹شرایط ظاهری مسکن
مطابق با روایات یکی از خوشبختی های فرد مسلمان و آسایش او، وسعت و بزرگی مساحت خانه هست.
🏗یکی از مشکلات زندگی انسان مدرن در عصر توسعه، بحث تنگی و کوچک بودن منزل هست.
🏚امام باقر علیه السلام از بدبختی زندگی را تنگی منزل شمرده اند.
🗣در روایات علاوه بر وسعت خانه،به وسعت حیاط نیز اشاره های متعدد شده است.
🦾امام علی علیه السلام شرف خانه را وسعت صحن وحیاط خانه می دانند.برکت خانه را خوب بودن مکان و وسعت حیاط برشمردند.
وسعت خانه و داشتن حیاط از مولفه های خوشبختی و ایجاد حفظ سلامت زندگی و نظام خانواده است.
🌌اهمیت وسعت خانه به حدی هست که پیامبر در یکی از دعاهای خود از خداوند خانه وسیع طلب می کند.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی(۱۰)
🏢درمورد وسعت صحبت کردیم این مقدار قطعیتی برایش نمیتوان متصور بود اما درمورد ارتفاع بنا تاکیدات زیادی داریم
در احادیث متعددارتفاع ساختمان بین ۷نهایتا۹ ذرات بیان شده است.
با این که صحبت معصوم برای ما حجت هست لذا در طراحی مسکن باید به سمت افقی سازی رفت نه ساخت آپارتمان و مجتمع مسکونی!!!!
البته اگر برحسب ضرورت به سمت خانه چند طبقه برویم باید از آیت الکرسی استفاده کرد تا موارد منفی که روح را اذیت میکند به حداقل برسد.
نکته: جالب است بدانید کمتر از دو درصد مساحت ایران شهر و روستا هست و به بهانه کمبود زمین در زمان پهلوی به سمت اپارتمان سازی رفتیم و در زمان دولت توسعه گرا آقای هاشمی و خاتمی این امر تشدید شد.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
یکی از اشکالات ما در حوزه تمدن سازی، عدم مواجهه جدی با میدان عمل هست، خیلی از ماها راضی هستیم در اتاق های بسته فکر کنیم مدل بدیم اما برای اثبات کارآمدی طرح خودمان همت نمیکنیم که طرح را عملیاتی آماده کنیم.
میلیون ها صفحه در حوزه تمدن نوشته شده اما چند صفحه از آنها توانایی تبدیل شدن به کار اجرایی و عملیاتی را دارد؟
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
چندین کتاب و سخنرانی در حوزه خانه وسیع و حیاط دار انجام شده اما چرا اولویت دولت ها خانه ۴۵_۲۵ متری هست؟
چون دیتیل و جزییات طرح را بصورت جامع و سیستمی آماده نکردیم تا بر روی میز مجلس،شورای عالی شهرسازی و وزارت مسکن بگذاریم.
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
تکلیف ۱۴ میلیون رای حلال و دغدغه مند انقلاب چیست؟
در گام دوم انقلاب در حال حرکت به سمت تشکیل دولت و جامعه اسلامی و تمدن سازی هستیم.این مسیر روشن متصل به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه خواهد شد.
این ظرفیت مردمی با شناسایی و تحلیل ظرفیت ها و پتانسیل های فردی و اجتماعی می توانند سلولی برای جهش نظام و کشور باشند.
🔹اکنون ما در جای درست تاریخ ایستاده ایم.
مقام معظم رهبری چندین سال قبل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را دربرابر سند توسعه پایدار مطرح کردند اما به دلیل التقاط برخی برنامه های حکمرانی کشور با مبانی غربی،نتوانستیم برنامه های الگوی اسلامی پیشرفت را ارایه دهیم.
🔹اکنون که دولتی کاملا توسعه گرا برروی کار آمده فرصتی ایجاد شده که علاوه بر نقد و نشان دادن ناکار آمدی طرح های غربی، برنامه جایگزین توسط همین چهارده میلیون طرفدار بالفعل انقلابی به بقیه مردم ارائه شود.
🔗بازی اصولگرا_ اصلاح طلب تمام شده است،مردم خودجوش پای کار نظام هستند منتهی باید برنامه مدون پیشرفت اسلامی را تدوین و گفتمان سازی کرد.
🔹من مسأله اقتصاد، آموزش و پرورش ،معماری وشهرسازی،رسانه و فضای مجازی و تربیت را در اولویت می بینم.نگاه شبکه ای به این مسایل در مقیاس خانواده می تواند رمز موفقیت و تحقق پیروزی جبهه انقلاب باشد.
🗣نکته: برنامهها باید بر مبنای اسلام باشد تا خطرات و آسیب های تفکر غربی را به همراه نداشته باشد و همچنین قابلیت رقابت با الگوی های غربی را داشته باشد.
https://eitaa.com/hejazialihejazi
#معماری اسلامی(۱۴)
🗣در آیات ۲۴تا ۲۷ سوره ذاریات به اصل مهمان نوازی اشاره شده است. آنجا که خداوند می فرماید: آیا داستان مهمان گرامی ابراهیم به تو رسیده است؟
در سوره مومنون آیه ۲۹: وبگو پروردگار مرا درجایی پربرکت فرود آور که تونیک ترین مهمان نوازی!
🔗حضرت علی علیه السلام در خطبه۱۰۹ می فرماید: خانه وسیع به چه کار تو آید در دنیا ؟مگر از مهمان دراین خانه پذیرایی کنی.
🔹نکته: متاسفانه جریان لیبرالیسم و نحله های آن مانند اومانیسم باعث شده که خانه از مسکن به سرپناه تنزل پیدا کند و کم کم ارزش های انسانی و اخلاقی از خانه رخت بست.
🙈امروزه دیگر کمتر خانه ای پذیرای مهمان هست متاسفانه رستوران ها جای خانه ها را گرفته است که از منظر دینی به دلایل مختلف از جمله سبک زندگی غربی، عدم فراهم شدن غذا به صورت طیب و.....قابل تأمل است
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
17.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قالیباف یار پوششی، پزشکیان
وهاب عزیزی، رئیس ستاد جهادگران قالیباف، کلیه ستادهای مرتبط تشکل خود (۳۱۳ ستاد در کشور) را در اختیار ستاد پزشکیان قرار داد.
🌀 گول چند خط پیام صوری آقای قالیباف مبنی بر حمایت از دکتر جلیلی را نخورید!! چند خطی نوشت تا ضامن بقاء حیات سیاسیاش شود.
بازهم متذکر میشویم که، جناب قالیباف بیشتر از اینکه بخواهد رئیس جمهور شود، به دنبال این بود که قوه مجریه به دست جریان مستقل انقلابی نیوفتد.
#راز_بقاء_احزاب
ـــ ـ ـ ـــ ـ
محمد مهدی بابایی
🔹نکته:قصد تبیین و بررسی انتخابات را نداشتم اما بخاطر برخی دوستان مجبور شدم این کلیپ را داخل کانال بگذارم.
#شهرسازی_اسلامی (۶)
🔹کمی صمیمانه
مادر دل انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب بسر می بریم،متاسفانه راه حل های وزارت مسکن،شهرداری،شورای عالی شهرسازی و اکثر مهندسان در دل دنیای مدرن و برای تسکین آلام و دردهای زیست در کلان شهرهای غرب زده بی قواره ما مانند تعریض معابر،دوطبقه کردن بزرگراه،گسترش شهرهای اقماری در اطراف کلانشهرها مانند کرج،ساخت پارک و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و....ناکارامد وسطحی است.
ادامه دارد...در کانال زیر مطالب بارگذاری می شود.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
#شهرسازی_اسلامی (۶)
🔹کمی صمیمانه
مادر دل انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب بسر می بریم،متاسفانه راه حل های وزارت مسکن،شهرداری،شورای عالی شهرسازی و اکثر مهندسان در دل دنیای مدرن و برای تسکین آلام و دردهای زیست در کلان شهرهای غرب زده بی قواره ما مانند تعریض معابر،دوطبقه کردن بزرگراه،گسترش شهرهای اقماری در اطراف کلانشهرها مانند کرج،ساخت پارک و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و....ناکارامد وسطحی است.
https://eitaa.com/joinchat/1106903793Cb7152ade8e
کار گروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی
گام دوم انقلاب
تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
🔹ظرفیت تمدنی محرم و شهرسازی
محرم، صفر، اربعین و مراسم عزاداری بهترین شاهد و گواه بر ظرفیت و سرمایه تمدن ساز، تمدن پرداز و تمدن آفرین فرهنگ متعالی شیعه است.
🗣وقتی اندیشه اسلامی و غربی با دو نظام فکری متفاوت روبروی هم قرار گرفتند اینکه کدامیک بر دیگری غالب میشود بستگی به قدرت آن دستگاه در سه نظام گرایشی، دانشی و محصولات دارد. وقتی یک پارادایم فکری قدرت بیشتری در تفاهم با بشر داشته باشد، بطوری که با طرح مفاهیم نو در فضای جامعه جهانی، معانی موجود را تغییر دهد می تواند در قالب نظام مقایسه، کارآمدی خود را به اثبات رساند.مفاهیم و موضوعات عاشورایی چنین تاثیری در فضای جهانی دارند ومیتوانند ناکارامدی تمدن مادی را نشان دهند بگونه ای که ناهنجاری های روحی،ذهنی و عینی را برملا کنند و دلبستگی مردم را از آن تمدن کم کنند.
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
اگر گرایشهای الهی تبدیل به مدل های نظری شوند و برای اداره جهان اقدام به طراحی مدل های کاربردی در جهت ساخت محصولات نمایند، پر واضح است که خواهند توانست بر تمدن مادی، «برتری» داشته باشند. این به معنای بدست گرفتن سرپرستی رشد جوامع است. به عبارت بهتر، مفاهیم عاشورایی تنها اقدام به اثبات نظری محدود نمی شوند بلکه از چنان ظرفیتی برخوردارند که عقلانیت عملی را از طریق ایجاد مدلهای کاربردی بدست بگیرند و با تاسیس محیط های تنفسی جدید برای روح، ذهن و رفتار انسانها را با خود همراه کنند.
https://eitaa.com/hejazialihejazi
✍علی حجازیان
برای ایجاد خلق یک خاطره و ذهنیت صحیح نسبت به فلسفه عزاداری باید فرم صحیحی شکل بگیرد اگر فرم تابع محتوی و عملکرد باشد تاثیر گذاری بیشتری بر شهروندان و مخصوصا کودکان خواهد داشت. باید بپذیریم فضای شهری فضای رشد و تربیت انسان است پس باید در کنار سایر ابزارها از آن به درستی استفاده کرد.
📝سیاه پوش کردن فضای شهر امری مطلوب است و اولین گام و قدم در جهت آماده سازی فضای شهری برای برگزاری آیین های عزاداری می باشد. لیکن از آنجا که شهر، تحت مدیریت شهرداری است و امکانات و بسترهای بسیاری در اختیار دارد مدیریت شهری می تواند برای حرکت به سمت زیست مومنانه از گام های موثرتری در جهت انتقال فرهنگ دینی بر مخاطب خود بر دارد.
🗣ازجمله:
۱_ طراحی فضاهایی با الگوگیری از خیمه و معماری سنتی که خواستگاه دینی داشته ، ۲_طراحی پاویون های شهری،
۳_ ایجاد نگارخانه و به نمایش گذاشتن عکس های مردمی از هیأت ها،
۴_ الگوگیری از نمادهای مربوط به محرم در مبلمان شهری،
۵_دیوار نویسی متناسب با ایام محرم،
۶_ارائه فضا برای ارائه خدمات متنوع، ۷_فضاآرایی در میادین شهری،
۸_استفاده از ظرفیت های محله برای جذب مردم جهت مشارکت و برگزاری بهتر مراسمات و آشنا شدن افراد ساکن در محله جهت شکل گرفتن ارتباط و اعتماد اجتماعی جهت شکل گیری سرمایه اجتماعی برای ارتقا و رشد کیفیت زندگی.
https://eitaa.com/hejazialihejazi