هدایت شده از تولیدات بخش تبلیغ مجازی
🔖وجود طلبه باید چنان برای جامعه پر فایده و ارزشمند باشد که جای خالی او را هیچ چیز دیگر پر نکند.
📚کتاب راه و رسم طلبگی
#مبلغین
#طلبه_جدیدالورود
⬅️پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
هدایت شده از اسدالله غفاری
ابلاغیه ماه رمضان.pdf
270.1K
ابلاغیه معاون محترم تبلیغ در مورد فعالیت تبلیغی درماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
پیامهایی از ادعیه روزهای ماه رمضان
اشاره
بزمی دیگر برای میهمانان ضیافت الهی فرا رسید و بر آن شدیم با بهره گرفتن از دعای هر روز ماه مبارک رمضان، با مبلّغان ارجمند عرصه تبلیغ دینی همراه شویم. آنچه در پی میآید شرح و توضیحی برگرفته از آیات نورانی قرآن، روایات گرانسنگ معصومینعلیهمالسلام و حکایاتی مرتبط با یک فراز این دعاهاست. امید است مورد استفاده قرار گیرد.
👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
پیام اول: روزهداری
«اَللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ وَ قِیَامِی فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ وَنَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَۀِ الْغَافِلِینَ وَهَبْ لِی جُرْمِی فِیهِ یَا اِلَهَ الْعَالَمِینَ وَاعْفُ عَنِّی یَا عَافِیاً عَنِ الْمُجْرِمِینَ؛ خدایا!
در این روز روزهام را روزة روزهداران و شب زندهداریم را شب زندهداری شبزندهداران قرار ده و در آن از خواب بیخبران آگاهم کن و گناهم را ببخشا و درگذر از من،ای بخشایندة گناهکاران!»
روزه از اعمال عبادیای است که در آن انسان به فرمان خداوند، در ساعات خاصی از شبانهروز و در مدت معینی، از خوردن و آشامیدن و... امتناع مینماید. روزه به عنوان موهبت بزرگ الهی در تربیت، اصلاح نفس و کنترل خواهشهای نفسانی، نقش اساسی و مهمی ایفا میکند. نه تنها مسلمانان؛ بلکه در ادیان غیر الهی نیز روزه وجود دارد. حضرت علیعلیهالسلام فرمودند: «روزی، یکی از یهودیان خدمت رسول خداصلیاللهعلیهوآله رسید و از مسائلی پرسش کرد. یکی از پرسشها این بود: اگر بپرسند به چه دلیلی خداوند روزه را برای امت تو سی روز قرار داده و بر امتهای دیگر بیش از این [چه پاسخی دارید] ؟
پیامبرصلیاللهعلیهوآله فرمودند:
«إِنَّ آدَمَ لَمَّا أَکَلَ مِنَ الشَّجَرَةِ بَقِی فِی بَطْنِهِ ثَلَاثِینَ یوْماً وَ فَرَضَ [فَفَرَضَ] اللَّهُ عَلَى ذُرِّیتِهِ ثَلَاثِینَ یوْماً الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ وَ الَّذِی یأْکُلُونَهُ بِاللَّیلِ تَفَضُّلٌ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیهِمْ وَ کَذَلِکَ کَانَ عَلَى آدَمَ فَفَرَضَ اللَّهُ عَلَى أُمَّتِی؛(1)
[به دلیل اینکه] وقتی آدمعلیهالسلام از درخت [ممنوعه] خورد، سی روز در شکمشش باقی بود؛ پس خداوند بر فرزندان او سی روز گرسنگی و تشنگی را واجب کرد و کسی که روزه را افطار میکند، فضلی است از جانب خداوند بر بندگانش. و آدمعلیهالسلام هم اینگونه بود؛ پس خداوند روزه را بر امت من واجب کرد.»
سپس حضرت این آیه را تلاوت کردند: «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ اَیَّاماً مَعدُودَات»
یهودی عرض کرد:ای محمدصلیاللهعلیهوآله راست گفتی! پس پاداش فرد روزهدار چیست؟
پیامبرصلیاللهعلیهوآله فرمودند: «مَا مِنْ مُؤْمِنٍ یصُومُ شَهْرَ رَمَضَانَ احْتِسَاباً إِلَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ سَبْعَ خِصَالٍ أَوَّلُهَا یذُوبُ الْحَرَامَ مِنْ جَسَدِهِ وَ الثَّانِیةُ یقْرُبُ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ الثَّالِثَةُ یکُونُ قَدْ کَفَّرَ خَطِیئَةَ أَبِیهِ آدَمَ وَ الرَّابِعَةُ یهَوِّنُ اللَّهُ عَلَیهِ سَکَرَاتِ الْمَوْتِ وَ الْخَامِسَةُ أَمَانٌ مِنَ الْجُوعِ وَ الْعَطَشِ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ السَّادِسَةُ یعْطِیهِ اللَّهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ السَّابِعَةُ یطْعِمُهُ اللَّهُ مِنْ طَیبَاتِ الْجَنَّةِ؛ (2)
هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را فقط به حساب خدا روزه بگیرد، مگر اینکه خداوند هفت خصلت برای او واجب کند: اول، حرام را از بدنش ذوب و دوم، او را به رحمت خدا نزدیک میکند، سوم، گناه و اشتباه پدرش، حضرت آدمعلیهالسلام را میپوشاند، چهارم، سکرات مرگ را بر او آسان مینماید، پنجم، او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان میدارد، ششم، به او برات امان از آتش عطا میکند و هفتم، از طیبات بهشت بر او میخوراند.»
(1). بحار الانوار، علامه مجلسی، مؤسسۀ الوفاء، بیروت، 1404 ق، ج9، ص298.
(2). همان، ج 93، ص 368.
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸
#رمضان#پیام دعاهای روز
هدایت شده از اسدالله غفاری
برنامه آموزشی ترم اول همسران مبلغان
محتواهای آموزشی اعم از کتاب ها ، فایل های صوتی و تصویری از طریق کانال خانواده مبلغان به آدرس https://eitaa.com/hejrat_FAMILY و یا از طریق مهارت خانه طلاب به آدرس http://karbordi.ismc.ir/ در اختیار متعلمین قرار می گیرد .
2روزه .pdf
293.4K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸
#رمضان با قرآن سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور