eitaa logo
حکمت و حکومت
218 دنبال‌کننده
380 عکس
149 ویدیو
9 فایل
محور پیامهای این کانال حکمت، حکومت و خصوصا حکمتهایی که در حکومت به کار آید(تفسیر الهیاتی سیاست) ادمین: @sjfadak (سجاد فدک طلبه درس خارج شهر مقدس قم و دانشجوی دکتری فقه سیاسی)
مشاهده در ایتا
دانلود
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آهای مردم! سوشا مکانی خانه مرا غصب کرده و ماشینم را دزدیده! مرگ بر سوشا مکانی دزد و غاصب! مدرکم کجاست؟ مگه مدرک هم لازمه؟ آقا پسر! در جنگل حیوانات زندگی نمی کنیم! در جامعه انسانی زندگی می کنیم. در جوامع انسانی اگر ادعایی علیه دیگری مطرح کنی نیاز به مستند و مدرک دارد. اگر لازم به مدرک نیست رسماً هر اتهامی را به هر کسی میشود وارد کرد.
🔸آیات بینات اینگونه میفهمم که خداوند برای هدایت «آیات» فراوانی میفرستد. ولی «آیات بینات» زیاد نیستند. همه آیات نورانی و هدایتگرند ولی آیات بینات خیلی فروزنده و تابان هستند. مانند نسبت ستاره ها و ماه و خورشید ستاره ها زیادند ولی ماه و خورشید بسیار فروزنده هستند. در کربلا، آیات فراوانی وجود دارد اما قنداقه خونین علی اصغر آیه بینه است. خورشید کربلاست. در این فتنه هم آیات هدایتگر زیاد بود از افشا شدن دروغها، شعارهای رکیک و دور از فرهنگ ما، تخریب اموال عمومی و حتی خصوصی اما در این فتنه برخی اتفاقات آیه بینه هستند. اینکه بارها نیروی امنیت را با بنزین آتش میزنند از این نوع آیات است.‌ هیچ دشمنی ای جواز انسان سوزی نیست. اینها آیات معمولی نیستند. آرمان علی وردی آیه معمولی نبود. خداوند قطعا با اینها احتجاج خواهد کرد. لابد اینها هم «کار خودشونه»! لابد سپاه است که بسیجیها را با بنزین آتش میزند و آنان که با قمقمه های بنزین دستگیر میشوند «خودشون» هستند! لابد سپاه بوده که آن شب آرمان را با چاقو سلاخی کرده و با ضربات سنگ جمجمه اش را شکسته است!
🔸گام به گام تا مشروعیت تروریزم! به این فرآیند دقت کنید: در یک مرحله یک فعلی که در فرهنگ ما بسیار قبیح است انجام می دهند مثل آتش زدن پرچم. و همان فعل قبیح را به نظام منتسب میکنند که میخواسته اعتراضات را بدنام کند و خودش را تبرئه کند و با این انتساب تولید نفرت بیشتر می کنند. در مرحله بعد همان فعل قبیح، قبح زدایی می شود و عادی می گردد لذا ورزشکار ما هم که سالها با سرود ملی و پرچم افتخار ملی را بروز میداد از آن امتناع می کند. حالا در این مرحله آتش زدن پرچم دیگر تابو نیست. آتش زدن قرآن، مسجد و کشتار در امامزاده تابو و قبیح است. این تابوها را هم انجام میدهند و لشکر رسانه ای آنها این افعال را به نظام نسبت میدهد که میخواسته اعتراضات را بدنام کند و خودش را تبرئه کند. و حاصل این انتساب به نظام ایجاد نفرت شدیدتر نسبت به نظام میشود. این چرخه ادامه دار خواهد بود. در ادامه این نفرت پراکنی، سوزاندن قرآن و مسجد و کشتار متدینین در زیارتگاه ها هم از تابو بودن می افتد و این مسیر ادامه می یابد. آن وقت است که تمام ترورهای وحشیانه منافقین و کومله و دموکرات و... قبح زدایی شده است و جنگ شهری، ترور و حمایت و استمداد رسمی از تروریستها و منافقین وجاهت می یابد. مسیر بسیار خطرناکی در حال طی شدن است.
🔸مرزهایتان کجاست؟ با مشاهده این جریان و بلندگوهای رسانه ای آن این سوالات اساسی به ذهن میرسد: ▪️مرز شما در سخن گفتن و نوشتن کجاست؟ گفتار و نوشته هایشان پر از فحش و نازسازاست. خط قرمزتان کجاست؟ ▪️مرز شما در پوشش کجاست؟ ▪️مرز شما در حقوق و اموال مردم کجاست؟ ▪️مرز شما در سیاست کجاست؟ تمامیت ارضی است یا آن هم نیست؟ ▪️مرز شما در ارتباط با بیگانگان کجاست؟ ▪️ مرز شما در مورد هویت کجاست؟ ▪️ مرز شما در مورد ارزشهای دینی کجاست؟ کارشناس برنامه آنها رسما به کربلا، امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) توهین میکند. ▪️مرز شما در مبارزه و حذف رقیب کجاست؟ ▪️مرز شما در ثبت وقایع و انتشار خبر کجاست؟ ▪️مرز شما برای مراوده مالی با بیگانه کجاست؟ شاید بتوان گفت مهمترین هویت این جریان «بی هویتی» و «خط قرمز نداشتن» است!
🔸کنشگری استادیومی در این ایام در دانشگاه ها با نوعی اعتراضات و کنشگری مواجه شدیم که بیش از آنکه نخبگانی باشد استادیومی است. در طرفداری استادیومی قرمز و آبی، تعصب حاکم است نه منطق. تیم مورد حمایت هر کاری کند مورد حمایت طرفدار خود است و در تقابل با تیم مقابل و طرفدارانش. یک دوقطبی شدید بی مبناست. تیم قرمز/آبی بد بازی کند، خطا کند، تمارض کند و... مورد حمایت قرمزته ها/آبیته ها است آن هم تا آخر عُمر. در استادیوم فوتبال گفتگویی وجود ندارد هر آنچه هست شعار است و احساسات و فحشهای گوناگون و متاسفانه رکیک. احساساتی که اگر نیروهای کنترلگر نباشند به درگیری و تخریب می انجامد. سناریوی دشمن ما در مجامع علمی تبدیل کنشگری دانشگاهی به این نوع کنشگری استادیومی است. از قضا گزارشگر فوتبال یعنی اقای فردوسی پور با همان سبک استادیومی در دانشگاه اعتراض و کنشگری میکند! سخنرانی احساسی می کند و میگوید دانشجویان باید بدون قید و شرط آزاد شوند و دانشجویان ممنوع الورود بدون قید و شرط، ممنوعیتهایشان برداشته شود! گویا دانشجویان مورد حمایت ایشان معصوم هستند و مبرای از هر گونه خطا! و مصونیت دارند از هر قانونی! این سبک همان، سبک استادیومی است. در واقع میگوید من طرفدارِ مخالف نظامم. همانطور که طرفدار قرمز/آبی هستم. کاری ندارم تیم مورد حمایتم چه عملکردی دارد فقط طرفدار هستم. کنشگر استادیومی برایش فرقی نمی کند هر کس بیاید که گفتگو و پرسش و پاسخی شکل بگیرد او امتناع می کند و فقط شعار میدهد و فحش رکیک! همانطور که اگر داور فوتبال به نفع او حکم نکند او را مورد نوازش قرار میدهد مسئول دانشگاه را هم اگر با او برخوردی کند به صورت استادیومی مورد نوازش قرار میدهد. غرب شیوه اعتراض آرام و جنتلمن را برای شهروندان خودش تجویز میکند که نهایت اعتراضش این باشد که در یک پارک یا فضای آزاد روی زمین دراز بکشد. اما به معترض خیابانی ما شیوه اعتراض داعشی را آموزش میدهد و به معترض دانشگاهی ما شیوه اعتراض استادیومی و چاله میدانی را.
قال رسول الله صلی الله علیه وآله : اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ .( . اصول کافی ج2ص459) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید آقای شبیر فیروزیان در این دو پیام👇 به زیبایی حوادث اخیر را بر اساس آیات قرآن تحلیل کردند. https://eitaa.com/basaer_fi/721 https://eitaa.com/basaer_fi/722 این متن رو از دست ندهید. هر چقدر این فرهنگ قرآنی در جامعه تثبیت شود جامعه نسبت به فتنه ها ایمن خواهد شد. ایشان نویسنده کتاب پرمخاطب و جالب «سی آیه سیاسی» است. کتابی که نویسنده متن پی دی اف آن را با بزرگواری، به صورت رایگان، در کانال خود در اختیار مخاطبین قرار داد.
یک حدیث پربشارت.mp3
860.5K
🔸یک حدیث پربشارت عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص : مَنْ أَحْسَنَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِهِ، لَمْ يُؤَاخَذْ بِمَا مَضَى مِنْ ذَنْبِهِ. وَ مَنْ أَسَاءَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِهِ، أَخَذَ بِالْأَوَّلِ وَ الْآخِرِ. الأمالي (للصدوق)، النص، ص:57 رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله» فرمود هر كه در آنچه از عمرش مانده خوش رفتار باشد مؤاخذه از گذشته ندارد و هر كه در آنچه از عمرش مانده بدكردار شد از اول تا آخر مؤاخذه دارد.
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بچه‌ها؛ خداروشکر به مردم نخورد...!😭 🔹روحانی بسیجی حجت‌الاسلام والمسلمین که درحال برقراری امنیت در یکی از محله‌های تهران بود، هنگام خلع سلاح نارنجک دست‌ساز که همراه یک اغتشاشگر بود، نارنجک در دست این روحانی بسیجی شد و دست راستش در آستانه‌ی قطع شدن قرار گرفته است. _________ حاج تقی رو چند سالی است که می شناسم. حاجی یک الگوی به تمام معنا است. همه زندگیش مجاهدت و از خودگذشتگی است. همه زندگیش ارتباط با شهداست. نفس بسیار گرمی داره. گفتنی ها از ایشون خیلی زیاده. یه بار اومده بود خاطراتش رو از رفتن به زندانها برامون می گفت. یک پاکت بزرگ از نوشته های خلافکارها آورد نوشته های بسیار جالبی که اونها بعد از آشنایی با شهید ابراهیم هادی نوشته بودن. روایتگری شهدا برای خلافکارها و مجرمین کار سختیه ولی حاج تقی انقدر ارتباطش با شهید و شهادت زیاد بود که بتونه اون دلها رو هم نرم کنه و با شهدا رفیق کنه. برای سلامتیش دعا کنید. حاجی هم مجاهد جهاد تبیینه و هم مجاهد صحنه های نبرد و جانبازی او به مولایش قمر بنی هاشم شباهت پیدا کرد که فرمود: و الله ان قطعتمو یمینی انی احامی ابدا عن دینی و عن امام الصادق الیقینِ
🌸شما راه رو پیدا کردید🌸 اگه مستند غیر رسمی یک رو دیده باشید، یه گوشه ای از دیدار با حضرت آقا، تصویر این جوون رو هم دیدید. 🌾محمد تقی وکیل پور از خیلی وقته که می شناسمش، ولی اون چیزی که باعث شد امروز ازش بنویسم، این جمله آقا خطاب به ایشون بود که فرمودند: 🌸شما راه رو پیدا کردید🌸 میگه به حضرت آقا گفتم که ما در دادسرای ارشاد، لات و لوت ها، عرق خورا، به ته خط رسیده ها و... رو به جاهای مختلفی می بریم اما هیچ کاری به اندازه ی رفتن به بهشت زهرا و روایتگری و شنیدن خاطرات شهدا و مخصوصا مطالعه کتاب شهید ابراهیم هادی زانوی اینا رو زمین نمی زنه. 🌷میگن ما پیش شهدا کم آوردیم. وقتی به حضرت آقا جریان بردن زندانی ها به بهشت زهرا و تحولات روحی اونا رو تعریف کردم، حضرت آقا بهم فرمودند: 🌸شما راه رو پیدا کردید🌸 پیشنهاد می کنم در کانال ایشان عضو شید، پر هست از این دست خاطرات مشتی.👇 @Vakilpour_ir