eitaa logo
حکمت و حکومت
178 دنبال‌کننده
362 عکس
139 ویدیو
9 فایل
محور پیامهای این کانال حکمت، حکومت و خصوصا حکمتهایی که در حکومت به کار آید(تفسیر الهیاتی سیاست) ادمین: @sjfadak (سجاد فدک طلبه درس خارج شهر مقدس قم و دانشجوی دکتری فقه سیاسی)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸کارکرد منطقة الفراغ در سلوک و تربیت! منطقة الفراغ اغلب در کلام فقهای معاصر برای فقه حکومتی و ابعاد مختلف آن همچون مدیریت، سیاست و اقتصاد مطرح شده است و پایه اصلی این اندیشه تفکیک میان احکام عام و ثابت شریعت و احکام متغیر ولائی و حکومتی است به گونه ای که پاره ای از گزاره‌های نقلی از نبی مکرم اسلام یا امیرالمؤمنین نه به لحاظ نبوت بلکه به لحاظ ولایت صادر شده است. از اینرو مجتهدان می‌بایست در عملیات اجتهاد میان گزاره های نقلی که بیانگر احکام ثابت و لا يتغير دینی اند با گزاره هایی که حاکی از اعمال ولایت در شرایط خاص برای اجرای احکام خاص هستند، فرق بگذارند. به تعبیر شهید آیت الله صدر در آموزه های دینی، افزون بر وجود عناصر ثابت عناصر متحرک و پویا وجود دارد که قالبهای اجرای عناصر ثابت را در بستر عصرهای مختلف مشخص می سازد و نقش دولت اسلامی را آشکار میکند. افزون بر استنادهای عقلی و شرعی ای که شهید صدر مطرح کرده است آیت الله سیستانی نیز پس از تعریف منطقة الفراغ - به تشریع ولایتی خاص که معارض با تشریع عام نباشد - در مقام مستندسازی به روایات باب شرط اشاره میکند. در باب شرط چند روایت مطرح است که از جمله آنها روایات ذیل است؛ «الْمُسْلِمُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ فِيمَا وَافَقَ كِتَابَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ» الْمُسْلِمُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ إِلَّا كُلَّ شَرْطٍ خَالَفَ كِتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَا يَجُوز» «إِنَّ الْمُسْلِمِينَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ إِلَّا شَرْطَا حَرَّمَ حَلَالًا أَوْ أَحَلَّ حَرَامًا» دقت در این روایات به خوبی مدعای فقها را در بحث منطقة الفراغ تأمین میکند هم اصل آن را تأیید و هم قلمرو منطقه فراغ را مشخص می سازد به گونه ای که حیطه آن از یک سو به تحریم حلال و از سوی دیگر به تحلیل حرام محدود میشود و منطقه وسیعی را که میان تحریم حلال و تحلیل حرام وجود دارد، در اختیار حاکم و اعمال مدیریت او قرار میدهد. این بحث بسیار کارآمد اگرچه تنها در حوزه احکام حکومتی و ولایی جاری شده است اما به طور کامل و دقیق در حوزه تربیت و سلوک نیز جریان دارد یعنی همانند قلمروی فراغ حكومتي، منطقة الفراغ سلوکی و تربیتی وجود دارد و چنانچه حاکم صلاحیت دار میتواند این منطقه فراغ را با احکام ولایی پر کند مجتهد سلوکی نیز می تواند منطقه فراغ سلوکی و تربیتی را با احکام تربیتی و سلوکی پر نماید و مربیان سلوک و تربیت میتوانند از آن احکام بهره مند باشند، با این تفاوت که در منطقه فراغ حکومتی اغلب تغییر شرایط زمانی و مکانی مد نظر است اما در منطقة الفراغ سلوکی افزون بر شرایط زمان و مکان استعدادهای خاص سالکان و متربیان نیز مد نظر قرار میگیرد. بنابراین کسانی که صلاحیتهای لازم در وادی اجتهاد و تربیت سلوکی را دارا باشند میتوانند و بلکه باید احکام و قوانین کلی تربیت و سلوک دینی را مدل سازی و قالب بندی کنند و در عصرهای مختلف و با تغییر شرائط قالبهای کارآمد و متناسب با استعداد سالکان پی ریزی نمایند این واقعیت جلوی قشری گرایی در حوزه سلوک را میگیرد و تحرک و پویایی و مراعات مقتضیات زمان را پیش روی می گذارد همانگونه که امام صادق در بحثی که با صوفیان زمان خود پیرامون لباس سلوک داشته اند، قولاً و عملاً این معنا را به منصه ظهور رساندند. البته در همه حال، شرط اساسی احکام صادر شده در منطقه فراغ ،سلوکی موافقت با احکام عام دین و روح و اهداف سلوکی شریعت است. علی امینی نژاد - کتاب رهبانیت متعالی اسلامی - ص 138-141 با تلخیص
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
⬛️ مدیر حوزه علمیه قیدار به شهادت رسید حجت الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قیدار امروز هنگام نماز جماعت در مسجد جامع شهر سُجاس در حمله تروریستی بر اثر ضرب گلوله به شهادت رسید. 🌐 کانال مراکز حوزوی: @howzeh_m https://eitaa.com/joinchat/2242183168C097abb3ac9
حکمت و حکومت
⬛️ مدیر حوزه علمیه قیدار به شهادت رسید حجت الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قیدار ا
این👇 ماجرایی است که یکی از اساتید مدرسه معصومیه از برخورد خودشون با شهید اعتبار در گروه اساتید معصومیه نوشتند بنده برای اطمینان سوال کردم ماجرا مربوط به خودتون است؟ فرمودند بله ▪️▪️▪️▪️▪️ سال ۹۶ بود شب، خیابان کنار ریل قم ماشینم خاموش شد حیرون ، کاپوت بالا ،کنار ریل ایستاده بودم یه سمند نوک مدادی مدل پایین ایستاد یه طلبه خوشرو با دختر چهار پنج ساله اش ، پیاده شد یه نیم ساعتی ور رفت روشن نشد گفتم زنگ بزنیم امداد خودرو گفت نه خودم بوکسل میکنم بوکسل کرد برد یم تعمیرگاه اول دید مکانیک وارد نیست داره الکی تو موتور ماشین می پلکه با یه ارامشی گفت حاج اقا بریم جای دیگه گفتم ممنون شما برید من خودم انجام میدم با ته لهجه اهوازی گفت مگه میشه شیخنا؟ با ادب هر چه تمام از مکانیک عذرخواهی کرد باز بکسل کرد بردیم مکانیک دوم... حسابی سفارش کرد و تا مطمین نشد مکانیک عیب خودرو رو درست تشخیص داده یا نه اجازه نداد شروع کنه معلوم بود خودشم خیلی به ماشین و خودرو وارد بود داشت خیلی دیر میشد حدودا ساعت ۱۰ شب شده بود مغازه های کناری داشتن یکی یکی می بستن هر چی گفتم حاج اقا شما برید منزل با یه متانتی می گفت نه حالا که هستم خدمتتون. خیلی داشتم خجالت زده میشدم معذب بودم دو ساعتی بود معطل من بود اهوازی بود مشغول صحبت بودیم از تبلیغ هاش برام گفت.... از خانوادشون ... خیلی کم حرف بود تا اینکه یه مرتبه صدای مهیبی اومد دخترش که اگه اشتباه نکنم اسمش ریحانه بود از عقب افتاد داخل چال سرویس صورتش خورد توی پله های چال پرید پایین دخترشو بغل کرد خدا روشکر آسیب جدی ندید فقط گونه اش کبود شد و بیشتر ترسیده بود طفل معصوم اون لحظه ای که بچه توی بغلش داشت از پله های چال بالا می اومد هیچ وقت یادم نمیره و هنوز جلو چشممه من بالای چال پر پر میزدم و میپرسیدم چی شد نه بهم نگاه میکرد نه جواب میداد اول گفتم حق داره حسابی از دستم عصبی شده داشتم از خجالت و شرمندگی دیوونه میشدم ولی بعد از دقایقی همه چیز عادی شد و رفتارش مثل قبل شد فهمیدم نمیخواسته بروم بیاد و نخواسته نکنه من خجالت زده بشم نمیدونم چرا اینقدر جزییات رفتارش توی ذهنم نقش بستن و نشستن تا مدتها برای همه تعریف میکردم این کارشو دیگه داشتم از دستش ناراحت می شدم که چرا ول نمیکنه بره بچه دستاشو دور گردن باباش حلقه کرده بود و پایین نمی اومد و آروم نمیگرفت بالاخره اومد جلو عذرخواهی کرد و اجازه خواست که بره عجیب ادب موج میزد توی رفتارش نمیدونم شما حال من رو تو اون لحظه می فهمید؟ گفتم حاج اقا شرمنده کردید من لطفتون رو فراموش نمیکنم گفت شمارمو سیو کنید من نمیخوابم به محض اینکه ماشین استارت خورد به من خبر بدید شمارشو زدم گفتم اسم شریفتون گفت: حجت اعتبار 😭 فامیل منو پرسید گفتم دردمند یه خوش و بشی هم سر فامیلهامون باهم کردیم بعد از اون روز دوبار دیگه با هم ملاقات داشتیم ولی متاسفانه شمارشون از دستم رفت اما اسمشون همیشه تو ذهنم بود و از طلاب اهوازی هم سراغشون رو میگرفتم اما پیداشون نکردم . همیشه دوست داشتم یکبار دیگه ببینمشون چه مفت و مجانی توفیق ارتباط با چنین انسانی از دستم رفت واحسرتا خدایا یعنی این حجت اعتبار توی این اعلامیه همون طلبه پاک و مودبه؟ 😭😭😭😭😭😭 لا حول و لا قوه الا بالله
🌹شهید والامقام سردار ذبیح الله عاصی زاده 💠تکلیف و برنامه امت اسلامی بعد از شکست دادن اسرائیل (به بهانه حمله قدرتمندانه حزب الله حماس به اسرائیل بخوانید👇👇 ✍️«ای آمریکا از همین جا به تو هشدار می دهم هر حیله ای بکاربری به ضرر خودت تمام می شود و خواهی دید که در همین نزدیکیها با ملتهای مسلمان متحد می شویم و رژیمهای دست نشاده ات را سرنگون می کنیم و اول به سراغ این فرزند نامشروعت که اسرائیل است خواهیم آمد و خواهی دید که با قدرت الهی کارش را تمام کرده و به سراغت خواهیم آمد. به سراغت خواهیم آمد. به سراغت خواهیم آمد. منبع: کانال حکمت شهدا
🔸سعد الله زارعی در مصاحبه با خبرگزاری رسا: سیدحسن نصرالله اشاره می‌کرد که جنگ آینده آخرین جنگ ما با اسرائیل خواهد بود و بعد از آن دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت. سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا انجام کاری اساسی از سوی فلسطینیان برای احقاق حقوق خود را مورد انتظار توصیف کرد و گفت: تشکیل گردان‌های فلسطینی و دستیابی آن‌ها به تسلیحات و هم افزایی‌هایی بین نیروهای فلسطینی این انتظار را ایجاد کرده بود که جنگ بزرگی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی تحقق یابد. کارشناس مسائل بین‌الملل کلید جنگی بزرگ بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را عملیات «طوفان الاقصی» عنوان کرد و ابراز داشت: آن جنگ بزرگ سرنوشت رژیم صهیونیستی را مشخص می‌کند؛ سیدحسن نصرالله اشاره می‌کرد که جنگ آینده آخرین جنگ ما با اسرائیل خواهد بود و بعد از آن دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت. وی درباره طوفان الاقصی اظهار داشت: عملیات تک جبهه‌ای حماس علیه اسرائیل نشان داد در صورت وقوع جنگی که آقای نصرالله از آن صحبت می‌کرد به قطع جریان مقاومت می‌تواند سرنوشت جنگ را با دست برتر خود تعیین کند و در زمانی نه چندان طولانی غده سرطانی این منطقه را از ریشه خشک کند. زارعی درباه تفاوت‌های طوفان الاقصی و جنگ‌های پیشین با رژیم صهیونیستی گفت: به صورت عمده چنین سیاستی از لحاظ وسعت حمله و حجم عظیم تجهیزات به کار رفته و تعداد اسرای صهیونیستی در جبهه مقاومت وجود نداشت. ادامه در لینک زیر... https://rasanews.ir/0037O3
🔸ابعاد گسترده شدن میدان جنگ در فلسطین آمریکا بعید است به صورت جدی در جنگ ورود کند دلیل (اثباتی): اینکه چندین بار میگوید من دلیلی بر حمایت ایران از این جنگ ندارم، یعنی اعلام عدم تمایل به درگیری علت (ثبوتی): ۱- پایگاه های آمریکا در منطقه بسیار آسیب پذیر است ۲- جنگ در منطقه هزینه انرژی را بالا خواهد برد و این افزایش هزینه برای غرب قابل تحمل نیست. ۳- باز شدن جبهه جدید علیه غرب، برای آنها بسیار خطرناک است زیرا روسیه با همین منوال هم در اکراین دست برتر را دارد و میتواند باعث پیشروی‌های بزرگ روسیه شود. روسیه مترصد پیشروی است و به صورت رسمی ۷۰۰ هزار سرباز فراخوان داده است ۴. در رویارویی اقتصادی و امنیتی با چین هم دچار مشکل میشود زیرا چین با نزدیک کردن خود به صاحبان انرژی، از بالا رفتن هزینه انرژی کمتر از غرب آسیب می بیند آمریکا ناوهایش را نزدیک آورده که حزب الله به جنگ ورود نکند ولی احتمال ورود حزب الله به جنگ زیاد است چطور؟ چون ضربه ای که نتانیاهو از حماس خورده تاریخی است و اگر در این نقطه ختم شود تاریخ مصرف نتانیاهو در اسرائیل تمام میشود لذا نتانیاهو باید برگ برنده ای رو کند برگ برنده او تلفات بسیار زیاد او از غزه است. همانطور که مقامات اسرائیلی به طرق مختلف به این برنامه تصریح کردند مشکل اصلی حماس شرایط محیطی غزه است که زمینه را برای کشتار وسیع به وسیله بمباران فراهم می کند برای اینکه نتانیاهو به خواسته خودش یعنی برگ برنده در کشتار غزه نرسد، لازم است جبهه درگیری گسترده شود و اینجاست که ورود حزب الله کاملا معنا می یابد. آیا تعداد بالای اسرای اسراییلی میتواند مانع از طرح انتقام جویانه نتانیاهو شود؟ به نظر نمی رسد. به خاطر این که برای نتانیاهو حیات سیاسی او مهمتر از حیات شهروندان اسرائیلی است. و عموما در جنگها، تعداد بالای اسیر نتیجه جنگ را مشخص نکرده است جبهه مقاومت با برآورد شرایط غرب میداند که غرب امروزه توان و ظرفیت جنگ گسترده در غرب آسیا و خلیج فارس را ندارد. این مهم را بارها آزموده است حمله به پایگاه عین الاسد، حمله به آرامکو و... این مسأله را ثابت کرده است لذا با گسترش میدان درگیری، شرایط برای جبهه مقاومت بهتر خواهد شد و فشارها به نتانیاهو افزایش خواهد یافت. البته با مداخله حزب الله حمایت ظاهری آمریکا و غرب برقرار خواهد بود ولی پایداری و اصالت این حمایت مورد تردید است.
💠 گفتاری از علامه طباطبایی به بهانه حمله ناگهانی مقاومت فلسطین به اسرائیل و عیان شدن پوشالی بودن قدرت اسرائیل/ سنت خدا این است که باطل، «ناگهان» به دست جبهه حق نابود می شود. ✍️ مرحوم علامه طباطبایی (رحمة الله علیه) 🔸 «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق‏؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى‏ افكنيم، پس آن را در هم مى‏ شكند، و باطل بناگاه آن نابود مى‏ گردد.» (انبیاء: 18) ⚠️ سنت خداى تعالى بر اين جريان يافته كه «باطل» را آن قدر مهلت دهد تا روزى با «حق» روبرو گردد و با آن در بيفتد، تا به خيال خود آن را از بين برده، خودش جاى آن را بگيرد؛ ولى خدا به دست حق خود، او را از بين ببرد و نابودش كند. ⚠️ پس اعتقاد حق هيچ وقت در زمين ريشه‏ كن نمى‏ شود، هر چند كه در بعضى ادوار حاملين آن در «اقليت» قرار گيرند و يا «ضعيف» شوند. همچنين كمال حق هرگز از اصل نابود نمى‏ شود، هر چند كه گاهى اضداد آن زياد گردند؛ و نصرت الهى هرگز از رسولان خدا جدا نمى‏ شود، هر چند كه گاهى به اصطلاح، كاردشان به استخوان برسد، آن چنان كه مايوس شوند و خيال كنند كه به كلى تكذيب شدند. ⚠️ و اين همان معنايى است كه از جمله‏ «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» استفاده مى‏ شود، چون اين جمله اعراض و اضراب از جمله قبلى است كه مى‏ فرمود: خداوند عالم را به «لعب» نيافريده؛ و يا از جمله‏ «لَوْ أَرَدْنا أَنْ نَتَّخِذَ لَهْواً» كه مى‏ فهماند «خلقت عالَم» ناشى از «اتخاذ لهو» نيست. ⚠️ و اينكه فرمود: «نقذف» به خاطر اينكه «استمرار» را مى‏ رساند، دلالت دارد بر اينكه حق را به چنگ باطل انداختن سنت «جارى» و «هميشگى» خدا است. و در اينكه فرمود: «نقذف ... فيدمغه» دلالت دارد بر اينكه هميشه غلبه با حق است؛ و در اينكه فرمود: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» دلالت بر اين معنا است كه اين درگيرى حق با باطل، «ناگهانى» صورت مى‏ گيرد و وقتى كه ديگر كسى اميد نمى‏ برد كه حق غالب شود و باطل فرار كند. ⚠️ و چون آيه شريفه «مطلق» است، نمى‏ توان گفت مقصود حق و باطل در عقايد يا در سيره و سنت و يا در خلقت است، بلكه همه را شامل مى‏ شود و معنا اين است كه: ما عالَم را براى بازى خلق نكرديم و نخواستيم سرگرمى براى خود تهيه كنيم؛ بلكه سنت هميشگى ما اين بوده كه باطل را با حق بزنيم و آن چنان بزنيم كه او را هلاك كند و «ناگهان» مردم ببينند كه دارد از بين مى‏رود؛ چه اينكه آن باطل حجتى باشد يا عقيده‏اى كه حجت و عقيده حق آنها را نابود مى‏كند، و چه اينكه عمل و سنتى باطل باشد كه عمل و سنت حق آنها را از بين مى‏برد هم چنان كه در قراى ظالمه گذشته چنين شد و عذاب استيصال آن اعمال و سنت‏ها را از بين برد و چه اينكه باطل چيز ديگرى باشد. 📚 تفسير الميزان؛ ج‏14، ص263 منبع: کانال بصائر
🔸جملات ناب از آیت الله حائری شیرازی (ره): خدا نقشه کشیده. اصلاً پیدایش اسرائیل برای همین روزها است. یک گروه می‌گویند: «اسرائیل باید از نقشۀ جغرافیا محو بشود» و یک گروه هم خودشان دارند در اسرائیل محو می‌شوند! این قضیه، روز به روز بارزتر می‌شود.
آیت الله یزدان پناه: رژیم غاصب صهیونیستی چون که خدا را ندارد، هر چه حرکت کند و نیروی نظامی و رسانه را فراهم سازد، با مکر الهی روبروست. در سنت الهی مکر، آنچه که مایه قوت دشمن است، خدا همان را مایه ضعف دشمن قرار می‌دهد؛ اگر رسانه، تجهیزات نظامی و ثروت مایه قوت اوست، از همین راه مایه نابودی‌اش را ایجاد می‌کند؛ این قاعده نظام هستی است! کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
هدایت شده از حسن مرادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب در درس اخلاقشان، از همه تقاضا کردند،برای نجات مومنین ، ختم های ده هزار تایی آیه شریفه بگیرند و خودشان هم در وسط صحبت از جمعیت خواستند، نفری بیست تا آیه شریفه امن یجیب بخوانند که در مجموعه با توجه به جمعیت پانصد نفری ، ده هزار تا بشود. رفقا سلاح مومن دعاست، کم نذاریم، هر چی می تونید أمن یجیب بخونید، جوشن صغیر بخونید و ... @hasanemoradi
هدایت شده از Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠 کدام مظلومیت ؟!؟!؟ 🔶 صهیونیست های ایرانی تبار 🔹علی اصغر های فلسطینی، شات شب مافیا هستند. * حمله ای ضد هزاران حمله ظالمانه قبلی * خویشتن داری در این شرایط عین نفاق است. 📌برگرفته از جلسات «تعالیم اسلام» 🔔@Aminikhaah_Media
🔸دولتهای غربی متحد در دفاع از اسرائیل و دولتهای مسلمان متفرق در دفاع از فلسطین😔 چرا کشورهای غربی بدون چون و چرا از اسرائیل حمایت می‌کنند؟ اما بعضی‌ها در داخل کشور ما در حمایت از فلسطین تردیدافکنی می‌کنند؟ چون کشورهای غربی می‌دانند اگر اسرائیل را در این منطقه از دست دهند، نفت منطقه را هم دیگر نمی‌توانند این‌طور مجانی ببرند، دیگر نمی‌توانند از دیکتاتورهای منطقه، این‌طور راحت حمایت کنند و از تروریست‌های منطقه به نفع خودشان کار بکِشند. اما برخی سیاسیون ما تمام قد از فلسطین دفاع نمی‌کنند و با تمام وجود علیه اسرائیل سخن نمی‌گویند. این موجب بسی حیرت و تاسف است که سران خبیث کشورهای غربی می‌فهمند که حمایت از اسرائیل حمایت از منافع نامشروع خودشان است و بدون چون و چرا از اسرائیل حمایت می‌کنند، اما برخی از سیاسیون کشورهای اسلامی نمی‌فهمند که هرگونه حمایت و پشتیبانی از مظلومان غزه، غیر از یک وظیفۀ واجب الهی و انسانی یاری مظلوم، در جهت نابودی دشمن درجۀ یک جهان اسلام و تأمین منافع تک تک کشورهای اسلامی است. چرا تمام صهیونیست‌های ثروتمند عالم و هم‌پیمانان غربی‌شان پای دفاع از اسرائیل ایستاده‌اند؟ چرا در حمایت بی‌چون و چرا و نامحدود از اسرائیل، برای خودشان سهمیۀ رسمی قائل هستند و این هزینه‌ها را می‌پردازند؟ چون اسرائیل شیشۀ عمر استکبار جهانی است. اگر اسرائیل نابود شود، حتی مردم آمریکا هم از استکبار جهانی -که به آنها نیز دارد ستم می‌کند- خلاص خواهند شد. حجت الاسلام علیرضا پناهیان - روز قدس سال 1393 http://panahian.ir/post/1434
🔸امام زمان (عج) از ما انتظار دارد.. قطعا این ساعات دل حضرت از آنچه در فلسطین می گذرد از مظلومیت های متراکم، داغدار است. بیشترین حزن و اندوه بر قلب ایشان وارد می شود زیرا اوست که وعده داده شده که فریادرس همه مسلمین مظلوم و مستضعفان عالم باشد و اوست رقیق ترین قلب ها را دارد و از همه مظلومیتها مطلع است. امروز مشاهده میکند که قومی سخت ترین بلایا را با نام خدا و با مجاهدت برای خدا تحمل میکند(صبرتم و احتسبتم) و این ظلمی که با مقاومت و یاد خدا همراه میشود رنگ و بوی مقاومت حسینی را دارد. مظلومیت از همان تبار است مظلومیت کودکان غزه، از تبار مظلومیت کودکان تشنه لب کربلاست امروز خون شیرخوارگانی بر زمین می ریزد که خونشان شباهتهایی با خون پاک علی اصغر امام حسین ع دارد. لذا قطعا این حزن بر قلب امام زمان (عج) خیلی سنگین است. برای این غم ها باید گریست. برای قلب داغدار صاحب الزمان عج باید گریست. حضرت از ما انتظار دارد که با دیدن این مظلومیتهای متراکم، با چشمانی اشکبار و قلبهای داغدار برای فرجش دعا کنیم. قطعا او منتظر ندبه های دردمندانی است که درمان این دردها را بیش از همه اقوام و ملل می شناسند: أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ... أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاقِ... أَیْنَ مُبِیدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَ الْعِصْیَانِ وَ الطُّغْیَانِ... أَیْنَ مُبِیدُ الْعُتَاةِ وَ الْمَرَدَةِ... أَیْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنَادِ وَ التَّضْلِیلِ وَ الْإِلْحَادِ... باور کنیم که او انتظار ما را می کشد...
هوا عبری نمی ماند....
🔸همین مقاومت بود که موسی را آورد انتظار فرج یعنی همه‌ی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ [بلکه] دل شما گوش به زنگ باشد. همین طور که در قضیه ی حضرت موسی به مادرش گفته شد انا رادوه إِلَيكِ وَ جاعِلُوهُ مِنَ المُرسَلین؛ (۱) این بچه را به تو برمیگردانیم و او را هم از مرسلین قرار میدهیم و نجاتتان خواهد داد؛ این بنی اسرائیل را مستحکم کرد بنی اسرائیل در مصر فرعونی سالهای متمادی مقاومت کردند؛ البته بعد خراب شدند اما سالها مقاومت کردند. همین مقاومت بود که موسی را آورد و حرکتش را آغاز کرد و دنبال او راه افتادند و به نابودی فرعون و فرعونیان منتهی شد، این انتظار فرج است. مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۱/۲۹ ۱ سوره ی قصص بخشی از آیه ۷ :« ما حتماً او را به تو باز می گردانیم و او را از پیامبران قرار میدهیم» پی نوشت: از این بیانات بهتر می توان فهمید که چرا فرمودند «فلسطین کلید رمز آلود فرج به روی امت اسلام است» بالاترین فرج ها از دل بیشترین و سخت ترین مقاومتها حاصل می شود
🔸شهیدان فلسطین شفیعان روز محشر! بسیاری از دولتها و ملتها با تهدیدها و کمی فشار از طرف استکبار کوتاه می آیند و سرسپردگی نشان میدهند اما فلسطین ماجرای متفاوتی دارد او نه با تهدید و فشار اقتصادی بلکه در زیر آتش و خون و تحریم اولیات زندگی ندای مقاومت و صبر با کمک از خدا سر می دهد. مقاومت یک ملت با این اوصاف خدا می داند که چقدر ارزشمند است. إِنَّ اَلَّذِينَ قٰالُوا رَبُّنَا اَللّٰهُ ثُمَّ اِسْتَقٰامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ اَلْمَلاٰئِكَةُ أَلاّٰ تَخٰافُوا وَ لاٰ تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ اَلَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ ﴿۳۰﴾ هر قطره خون مظلومی که بر زمین ریخته می شود و اشک دلسوخته ای که جاری میشود نه تنها مسیر ملت خود را تغییر می دهد بلکه مسیر تاریخ را دگرگون می کند. مظلومیت این ملت مقاوم، در عالم پر اغوای انواع و اقسام رسانه ها، باطل السحر فرعونیان عالم شده است. برای صهیونیست ها و مستکبران عالم بی ارزش تر از خون فلسطینی وجود ندارد ولی در حقیقت عالم این خونها بی نهایت ارزشمند است. بر اساس مبانی دینی ما، شهدای فلسطینی، در قیامت شفیع بسیاری از بندگان خواهند شد. زیرا حقیقت و باطن شفاعت همان وساطت برای هدایت انسانهاست و کمتر عاملی در این زمانه، این مقدار قدرت هدایتگری برای عالم داشته است و بروز این جریان هدایت در آخرت، همان شفاعت است.
المستغاث بک یا صاحب الزمان المستعان بک یا صاحب الزمان یا صاحب الزمان أغثنا یا صاحب الزمان ادرکنا آجرک یا بقیه الله آجرک الله یا صاحب الزمان... مرگ بر اسرائیل و حامیانش و هرکه جنایاتش را توجیه می کند و هرکه ساکت است و رضایت دارد ...
▪️شمر زمانه ات را بشناس! نیم قرن پیش شهید مطهری بسیار دقیق گفت که شناخت اسرائیل، همان شناخت شمر زمانه است. به خاک و خون کشیدن زخمی ها و بیماران در وضعیت بی ابی و بی غذایی و بی برقی با قوی ترین بمب ها جز از شمرها و حرمله ها و یزیدها ساخته نیست. آیا میتواند عزاداری برای مظلومان کربلای سال ۶۱ هجری اصالت و حقیقت داشته باشد در مورد کسی که نسبت به مظلومان کربلای امروز بی تفاوت است؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمر زمانه ات را بشناس(شهید مطهری) با اینکه قساوت یزیدیان در عاشورا بی حد و اندازه است ولی از جهاتی صهیونیستها از یزیدیان در قساوت سبقت گرفته اند! جانیان کربلا بیمار کربلا را به شهادت نرساندند ولی این جانیان صهیونیست هزار و اندی بیمار را به خاک و خون می کشند لعنت بر شمر و مرگ بر اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 دعوت حضرت آیت الله عابدینی(حفظه الله) جهت پیوستن مومنین به پویش برپایی مجالس توسل و مراسمات همدردی با مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و اقامه عزا شهدای اخیر جبهه مقاومت ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
🌐 دعوت آیت الله تحریری به برپایی مراسم حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و یادبود شهدای غزه و اقامه عزای شهدای مظلوم اخیر جبهه مقاومت ❇️ لازم است عموم مومنان دست تضرع به درگاه الهی دراز کنند و مخصوصا در شب جمعه که شب زیارتی امام حسین(ع) است، یک عزای عمومی و یک بسیج عمومی به وجود آوریم، نفس مجامع عمومی توسلات، یکی از راه های مقابله با دشمنان است. ❇️ همه باید آمادگی خودمان را در همه عرصه ها حفظ کنیم و انزجار خودمان را به انحاء مختف نسبت به دشمنان بالاخص رژیم صهیونیستی غاصب اعلام کنیم که قطعا تاثیر خود را خواهد گذاشت. باید آماده باشیم بر اساس آنچه که رهبر فرزانه انقلاب ارائه می دهند، با توجه و بصیرت و آگاهی و آمادگی عمل کنیم. (۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ، در مصاحبه با بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س))
دعوت حضرت آیت الله فقیهی از مومنین برای برپایی مراسم حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و یادبود شهدای غزه و اقامه عزای شهدای مظلوم اخیر جبهه مقاومت ❇️ در این فتنه بزرگی که امیدواریم از مقدمات ظهور وجود مقدس امام زمان علیه السلام باشد؛ شیعیان و مومنین باید توسلات ویژه ای به وجود مقدس امام زمان(ع) داشته باشند. مخصوصا در #شب_جمعه: 1️⃣ زیارت آل یاسین خوانده بشود. 2️⃣ ختم «أَمَّن يُجِيبُ» برداشته بشود و هدیه شود به حضرت زینب سلام الله علیها و امیدواریم خداوند با ظهور امام زمان(عج)، ریشه این ظلم را از روی زمین برچیند. (۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ، در مصاحبه با بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س))
🔸طوفانِ طوفان الاقصی در پروژه ضدیت مردم منطقه با ایران منطقه ما بیش از هر جای دنیا ایدئولوژیک است یعنی باورهای دینی و مذهبی در قدرتها نقش زیادی ایفا میکند. در این فضای کاملا ایدئولوژیک، مسلمانان عرب فلسطینی به یک پیروزی تاریخی دست یافته اند. با اتفاقات اخیر همه این مولفه ها در احساس و ادراک مردم این منطقه به شدت فعال شده است: تحسین شهامت و مقاومت خشم و حزن از اوج مظلومیت هم دردی با مولفه اشتراک نژادی هم دردی با مولفه اشتراک اسلامی همه این مولفه ها قضیه فلسطین را در قلب و جان مردمان این منطقه فعال کرده است آن نظام و دولتی که بیش از سایرین در راستای این ادراکات و احساسات قدم بردارد، بیش از دیگران تحسین مردمان این منطقه را بر می انگیزد‌ و به احساسات آنها پاسخ می دهد. آمریکا و اسرائیل و برخی دول مرتجع منطقه سالها تلاش کردند که ایران و تفکر شیعی را در درک و احساس مردمان عرب این منطقه مخدوش کرده و بلکه به عنوان دشمن معرفی کنند و در منازعه سوریه به موفقیتهایی در این پروژه دست یافتند. اما امروز طوفان الاقصی به این پروژه بزرگ و طویل المدت غربی، عبری، عربی، ترکی هم طوفان بزرگی وارد کرد. ایران به خاطر پیشتازی در دفاع از فلسطین محبوبیت بیشتری به دست می آورد دولتهای منطقه چه به صورت عملی وارد شوند و چه نشوند این مقبولیت حاصل خواهد شد اگر وارد شوند، طبیعتاً هیچ کدام به اندازه جمهوری اسلامی توان نقش آفرینی و بازی بزرگ را ندارند زیرا بزرگترین مولفه بازیگری در این صحنه نظامی است و هیچیک نه توان، نه جسارت و نه پیشینه نقش آفرینی نظامی در سطح ایران را ندارد و عملا ایران پیشتازی این حرکت را خواهد داشت. و اگر اقدام عملی نکنند و غربی بازی کنند به شدت دچار بحران مشروعیت میشوند و پروژه ضدایرانی آنها به صورت مضاعف شکست خواهد خورد. ابعاد فتح و ظفرهای طوفان الاقصی بسیار گسترده است
در این وقایع کلاس درس غرب شناسی با هزینه بسیار بسیار زیاد برپا شده است که حقیقت غرب را اعم از اروپا و آمریکا درست بشناسیم. اگر دوباره فریب غرب را خوردید بدانید اولا به اندازه خود هزینه این کلاس یعنی تمام این مظلومیتها را به هدر داده اید و ثانیا در درگاه الهی پاسخی نخواهید داشت این خونها و مظلومیتها فقط گریبان قاتلان را نخواهد گرفت گریبان فریب خوردگان غرب را هم می گیرد
🔰دکتر موسی نجفی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی : ✅آنچه در غزه می گذرد نماد وحشی گری غربی و مقاومت شرقی است ؛ ولی مهمتر از آن تقابل "استعمار معرفتی" غرب با "استعمار زدایی ذهنی" شرق است ؛ لذا اسرائیل را به عنوان نماد دمکراسی غرب در آسیا معرفی نمودن دیگر اعتبار و ارزش و طرفداری در جهان ندارد ۰ البته تاریخ گواهی می دهد غرب هر وقت که بین دمکراسی و منفعت بایستی یکی را انتخاب کند بی تردید نفع پرستی را برگزیده است ؛ فاجعه غزه یک نمونه از این مطلب است https://eitaa.com/drmousanajafi پی نوشت: جملات پر معنا و دقیقی است ولی به نظر بنده غزه نماد مقاومت شرقی به معنای عام نیست. مقاومت غزه جز با پشتوانه اسلامی و الهی حاصل نمی شود. از نظر بنده ملت فلسطین مصداق آیه شریفه است: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ این مقدار استقامت حاصل امداد ملائکه الهی است و مخصوص کسانی است که بر محور ایمان به خدا تکیه و استقامت میکنند
استاد قائینی(استاد درس خارج فقه): 🔸حاکم اسلامی حق دارد بر حامیان جنایتکاران حد جاری کند قاعده فقهی این است «وَ مَنْ رَضِيَ شَيْئاً كَانَ كَمَنْ أَتَاهُ». ممکن است تصور شود این قاعده خلاف ضرورت فقهی است چون مسلم است که اولیای دم حق قصاص هیچ کس غیر از قاتل را ندارند حتی اگر به فعل او راضی بوده باشند. عرض من این است که مفاد این روایات این است که حد کسانی که غیر مباشر به قتلند ولی راضی به قتلند این است و این به حق ولی دم ارتباط ندارد و حکم و حد الهی است که وظیفه حاکم است. یکی از اختیارات و وظایف حاکم و حدود الهی این است که کسی که راضی به گناه دیگران است را حد بزند و این به ولی دم مرتبط نیست. همان طور که قطع ید سارق از حقوق صاحب مال نیست بلکه از وظایف حکام است. اجرای حدود حق الله است تفاوتی ندارد در حقوق الناس یا حقوق الله . از این روایات هم استفاده می‌شود یکی از حدود الهی، حد کسی است که به فعل حرام دیگری راضی باشد و حد او مانند حد کسی است که آن فعل را انجام دهد. و حتی اگر این قسمت آن را هم نپذیریم اصل اینکه حد زدن به چنین شخصی از اختیارات حاکم است از این روایات به خوبی استفاده می‌شود و برای حاکم جایز است آن حد را اجراء کند. پس حاکم اسلامی از نظر فقه اسلام و حقوق اسلام حق دارد با کسی که این طور از جنایات این جانیان حمایت کرده است و به این صراحت و وقاحت می‌گوید من از هر کاری این جانیان و ظالمان انجام می‌دهند حمایت می‌کنم و برای آنها هم سلاح می‌فرستم، برخورد بکند و حد الهی بر آنها جاری کند. در نهج البلاغة روایتی نقل شده است: مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ الرَّضِيُّ فِي نَهْجِ الْبَلَاغَةِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنَّهُ قَالَ: فِي خُطْبَةٍ لَهُ يَذْكُرُ فِيهَا أَصْحَابَ الْجَمَلِ- فَوَ اللَّهِ لَوْ لَمْ يُصِيبُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِينَ‏ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ لَحَلَّ لِي قَتْلُ ذَلِكَ الْجَيْشِ كُلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ وَ لَمْ يُنْكِرُوا وَ لَمْ يَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا يَدٍ دَعْ مَا أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ- مِثْلَ الْعِدَّةِ الَّتِي دَخَلُوا بِهَا عَلَيْهِمْ. (وسائل الشیعة، جلد 16، صفحه ۱۴۱) بر اساس این نقل حتی اگر یک نفر مسلمان را کشته باشند قتل همه آن لشکر که می‌توانستند عکس العمل نشان بدهند ولی نشان ندادند جایز است و بر اساس این روایت قتل همه نظامیان کشوری که از این جنایات حمایت می‌کنند جایز است. پس همین‌که می‌توانستند دفاع کنند و نکردند برای کشتن همه آنها کافی است. و البته این امور تابع حکم حاکم شرع است و ما به عنوان شخص مجاز به استقلال در این امور نیستیم ولی از نظر شخصی علاوه بر انکار قلبی و اعراض به لسان و اعلام انزجار و محکومیت این جنایات، باید دعا کنیم برای دفع شرّ این ظالمین و از خداوند تبارک و تعالی به صورت جدی بخواهیم فرج حضرت بقیة الله را برساند که دفع همه شرور عالم به واسطه ظهور ایشان محقق می‌شود. متن کامل: https://eitaa.com/qaeninajafi_feqh/1624
🔸توحش غرب در کلام علامه طباطبایی: به جان خودم سوگند که اگر تاریخ زندگی اجتماعی غربی‌ها را... مورد مطالعه دقیق قرار می‌دادند و رفتاری را که با سایر امت‌های ضعیف و بینوا کردند مورد بررسی قرار می‌دادند، بدون کمترین درنگی، حکم به آنان می‌کردند و می‌فهمیدند که تمام ادعاهایی که می‌کنند و خود را مردمی بشر دوست و خیرخواه و فداکار بشر معرفی نموده و وانمود می‌کنند که در راه خدمت به بشریت از جان و مال خود مایه می‌گذارند، تا به بشر حریت داده، ستمدیدگان را از ظلم و بردگان را از بردگی و اسیری نجات بخشند، همه‌اش دروغ و نیرنگ است و جز به بند کشیدن ملل ضعیف هدفی ندارند، و تمام همشان این است که از هر راه که بتوانند بر آنها حکومت کنند؛ یک روز از راه قشون‌کشی و مداخله نظامی، روز دیگر از راه استعمار، روزی با ادعای مالکیت نسبت به سرزمین آنان، روزی با دعوی قیمومت، روزی به عنوان حفظ منافع مشترک، روزی به عنوان کمک در حفظ استقلال آنان، روزی تحت عنوان حفظ صلح و جلوگیری از تجاوزات دیگران، روزی به عنوان دفاع از حقوق طبقات محروم و بیچاره، روزی... و روزی... هیچ انسانی که سلامت فطرتش را از دست نداده، هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که چنین جوامعی را صالح بخواند و یا آن را سعادتمند بپندارد، هر چند که دین نداشته باشد... و از همه جنایاتشان ، این جنایات است که با منطق زورگویی و افسار گسیختگی، جنایات خود را اصلاح نامیده، به عنوان سعادت! بخورد ملل ضعیف می‌دهند. تفسير الميزان، ج‏۴، ص: ۱۶۸