eitaa logo
چای قند پهلو
19 دنبال‌کننده
47 عکس
31 ویدیو
23 فایل
به یاد قند پهلو های کنار هم بودن . به یاد شنیدن صدایت که اسمم را مرور می کردی . به یاد باهم بودن:)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اشعه ایکس
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔اینجا همه جدی هستن حتی تو بازی 🔹یه عده تو بروکسل داشتن با هم بازی می‌کردن ولی یهو خیلی جدی شدن و کار به چاقوکشی هم کشیده که هر چند تلفات جانی نداشته ولی آسیبب‌های جسمی زیاد داشته ⏰ «مرغ همسایه» چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۰ از شبکه افق 🆔 @morghe_haamsaye
چای قند پهلو
✔اینجا همه جدی هستن حتی تو بازی 🔹یه عده تو بروکسل داشتن با هم بازی می‌کردن ولی یهو خیلی جدی شدن و ک
من بعد از خوندن کتاب « تاریخ مستطاب آمریکا » سخت متوجه جدیت آمریکا شدم و قلبم برای این تلاش های بسیار آمریکایی برای رواج آزادی و حقوق بشر در سراسر جهان داره شرحه شرحه میشه🥺🥲 مثلاً در جایی نقل قولی از مارک توآین آمریکایی آورده که بسیار زیباست😔: آمریکا مانند بانویی با عظمت است ، با دامنی آلوده و شرافتی لکه دار و پایمال شده از غارتگری ، درحالی که روحش پر از پستی و آزمندی ، جیب هایش پر از خون و دهانش پر از فریادهای ریاکارانه تظاهر به دینداری است »🛐
این قسمت از کتاب هم جالبه و به وضع الآن ماهم می خوره . در صفحه ۱۰۱ کتاب و در توصیف عملکرد گروه ( کنترا ) در کشور « نیکاراگوئه » و در تحلیل رفتار این گروه نوشته شده : سازمان سیا در اقدامی پژوهشی و با استفاده از تجربیاتش در نیکاراگوئه ، جزوه ای به نام « عملیات روانی در جنگ های شهری » برای استفاده دولت های دموکراسی خواه و مدافع حقوق بشر منتشر ساخت . در این جزوه آمده است انجام اقداماتی مانند قتل ، خشونت دسته جمعی علیه شهروندان ، آدم ربایی و بمب گذاری در اماکن عمومی شهر ها از مفیدترین روش ها برای مقابله با حکومت هایی است که بدون هماهنگی و مجوز ایالات متحده و به صورت خودخواسته تلاش می کنند در حوزه نفوذ و همسایگی آمریکا ، تحولاتی سیاسی _اجتماعی را تجربه کنند . پ.ن : این بخش نقل قول شده از کتاب « سرکوب امید اثر ویلیام بلوم صفحه ۷۳۶ » است .
هدایت شده از بُرنا پِلاس
🔹بوجود اومدن ستاره رو میشه یکی از بزرگترین و جزو اتفاقات اولیه تشکیل کیهان دونست . 💫 🔸هر چند که تشکیل اولین ستاره ها با زمان بوجود اومدن این دنیا فاصله زیادی داره اما خب بعد اون دعوا مسخره و طولانی بین گلون ها و کوارک ها و برخورد ماده با پاد ماده(که بعدا براتون مفصل توضیح خواهیم داد) اولین اتفاق درست و حسابی در تاریخ کیهان به حساب میاد. 💥 🎆خب بریم سراغ اصل داستان طی فرایندی به اسم واپاشی بتا نوترون ها یک الکترون از دست دادند تبدیل به پروتون شدن و این پروتون و الکترون آزاد در فضا جذب هم دیگه شدن و اولین و ساده ترین اتم جهان یعنی هیدروژن متولد شد . 🔸تولید هیدروژن بیشتر و بیشتر شد تا وزن(جرم) چشمگیری پیدا کرد و با خم کردن فضا زمان و ایجاد میدان گرانشی یه پیش ستاره یا نبولا تشکیل شد .🌠 🔹سحابی ها و پیش ستاره های تشکیل شده بعد از متراکم شدن ستاره رو ساختن و اتم های هیدروژن در مرکز ستاره به علت فشار زیاد خیلی به هم نزدیک شدن و مجبور به همجوشی هسته ایی شدن. ☢ این فرایند باعث ادغام دو اتم هیدروژن و تشکیل اتم جدیدی (هلیوم) و آزاد شدن مقدار زیادی انرژی در فضای بی پایان میشه .🔆 🌞این اتم جدید (هلیوم) ، همون انرژیی ست که به ما یا به صورت نور میرسه و باعث میشه جهانمون رو خوب ببینیم یا به صورت امواج فرو سرخ میرسه که نقش مهمی توی گرم کردن محیط زندگیمون داره و باعث میشه تو یه روز تابستونی از گرمای آفتاب لذت ببریم و در کل نبض حیات زندگیمونه 👀 🪐 ☄کانال واحد نوجوان مؤسسه مصاف(برنا پلاس) 🔗تلگرام | ایتا | سروش | اینستاگرام | توییتر
نامه .pdf
حجم: 166.5K
داستان ویرایش نشده می خوانید ؟ نام : قسمت دهم : نامه
آزمون .11 .pdf
حجم: 180K
سومین کارکتر اصلی هم وارد شد و تمام . داستان ویرایش نشده می خوانید ؟ نام : قسمت یازدهم : آزمون
چشم هایش را بسته بود . دستمال سفید رنگ عموی سبز پوش را جلوی صورتش گرفت و سعی می کرد آرام و آهسته نفس بکشد . اما ریه هایش تا نهایت جان می سوخت . سرش را کمی پایین آورد و بین زانوانش گرفت . موهای خرمایی اش روی صورت سفید رنگش که حالا لکه های سیاه گرد و غبار آن را سیاه کرده بود ، ریخت . نفسش بند آمده بود و گلویش می سوخت . دیگر نتوانست ادامه بدهد . از حال رفت . فکرش را نمی کرد که بهوش بیاید . جایی که درآن حضور داشت را نمی شناخت . همه جا را گونی های قهوه ای رنگ و تخت های سفید پر کرده بود . پارچه ای کنار رفت و عموی سبزپوش در آستانه آن نمایان شد : سلام ایران جان ! ایران از خواب پرید . دوباره خواب عمو را دیده بود . اشک هایش را پاک کرد و به پلاک روی دیوار خیره شد . سالها بود که عمویش را در بیمارستان از دست داده بود و این پلاک تنها یادگار عمو برای ایران شده بود . ایران یادگار روزهای سخت مقاومت بود. یادگار مردم دزفول !
سالیان سال بود خواهر شهید در محله ها شیرینی پخش می کرد . روز آزادسازی خرمشهر بود و با روسری رنگین و گاهی تنها و گاهی با دخترش در کوچه و خیابان می‌آمدند تا بین مردم شربت و گل و شیرینی پخش کنند . روزی دختر راز سر به مهر مادر را شکاند. مادر نگاهی به قاب عکس روی طاقچه کرد . لبخندی زد و سر دخترش را ناز کرد . « دخترم ، منم وقتی اندازه تو بودم یه داداش بزرگ داشتم . یه روز رفت و وقتی برگشت ، بدن سردش روی دست مردم بود . وقتی آدم بدها حمله کرده بودن به اینجا ، داداشم گفت نمی خواد کسی ناراحت و غصه دار باشه برای همین رفت تا از منو تو محافظت کنه . اینو به کسی نگو مامان جان ولی روزی که داداشم شهید شد روز آزاد سازی خرمشهر بود!!!» کاش یادمان نرود پشت هر جشن و سرود و پیروزی خون هایی ریخته شده که به آنها مدیونیم:)))) سالگرد شهادت شهید محمد کاظم (میرزا) جعفری
چگونه می شد کسی اسمش جهاد باشد ، فرزند جهاد باشد ، زندگی اش جهاد و راهش جهاد؟؟؟ همین باعث شده بود که به او بگویند «الگوی جوانان عرب» :)))))
22.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این و تازه زدنش، خسته ست! از من بپرس! @bagherzadeh91
هدایت شده از مهدیاران | Mahdiaran
📌 حضور تو... 🪻 حضورت را حس می‌کنم… درست مثل نسیم بهار و قطرات شبنم که گلبرگ‌ها را نوازش می‌کنند. 🌊. مثل موج‌های دریا که بر دل ساحل می‌نشینند و جریان آرام رودخانه که سنگ‌های سخت را در آغوش می‌گیرد... حضور تو همین‌قدر زیبا، مهربان و تماشایی‌ست… 📝 ✅️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران) @Mahdiaran
اگر شما هم تصویر پشه تو مهمونی که داره میگه بده بزنیم تو ذهنتون نقش بست باید بگم سلام دوست خوبم😂❤️