کانال نوکری اهل بیت النبوة قم المقدسه
ما را خدا به عشق تو میبخشد عاقبت ما عاقبت بخیر تو در روضهها شدیم صلی الله عليك يا اباعبدالله
شادی هر دو جهان بیتو مرا جز غم نیست
جنت بیتو عذابش ز جهنم کم نیست
در دم مرگ اگر پا به سرم بگذاری
عمر جاوید به شیرینی آن یکدم نیست..
تا خدایی خدا هست، لوای تو به پاست
زآنکه جز دست خدا، حافظ این پرچم نیست
هم خدا داند و هم عالم و آدم دانند
که به جز رایت عشق تو در این عالم نیست..
ملک هستی همه ماتمکدۀ توست حسین
جایی از ملک جهان خالی از این ماتم نیست
گوهر اشک عزای تو به هر کس ندهند
اهرمن را شرف داشتن خاتم نیست
گریه بر پیکر مجروح تو باید همه دم
که جراحات تنت را به از این مرهم نیست
تو به جا ماندی و ظالم اثرش هم شد محو
پایۀ ظلم که در دار جهان محکم نیست
سائل توست کسی کز تو، تو را خواهد و بس
آنکه شد طالب تو در طلب دِرهم نیست
داد مظلومی تو ملک خدا را پر کرد
عالمی نیست که با یاد غمت، دَرهم نیست..
✍ غلامرضا سازگار
22.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله سید محمد ضیاءآبادی
🔸چیکار کنیم به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک شویم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح بخیر ای آقا و مولا و تکیه گاه من
السّلام علیک حین تصبح و تمسی
کانال نوکری اهل بیت النبوة قم المقدسه
وَ لَوْلا اَنْتَ یا عَلِیُّ لَمْ یُعْرَفِ المُؤمِنُونَ بَعْدی یا علی اگر تو نبودی، مؤمنان پس از من
علی ست حقّ و حقیقت به دورِ او گردد
علی ست عدل و عدالت به خطّ او پویاست
👌من نمی توانم با پول امام زمان(ارواحنا فداه) برای خودم، کسبِ وجهه و موقعیت کنم!
مرحوم آیت الله سید محمد حجت در تابستان ۱۳۵۲ شمسی، برای زیارت حضرت رضا(ع) به مشهد مقدس مشرّف شدند.
در این سفر معنوی برخی از آقایان علما، ایشان را راهنمایی می کردند.
پس از ورود و جلوس، عده ای از علما و شخصیت های مشهد به دیدار ایشان آمدند.مرحوم آیت الله شیخ مسلم ملکوتی که در این سفر، همراه ایشان بوده می گوید:
پس از سه روز که مراسم جلوس و دیدار تمام شد، حضرت آقا تصمیم گرفتند به بازدید آقایان بروند.به همین جهت آقایانِ علما که همراه ایشان به مشهد آمده بودند، جمع شدند تا حضرت آقا را همراهی بکنند.در عرفِ حوزه، این کارها نوعی تکریم و تجلیل از آقای حجت تلقّی می شد.آقایانِ همراه به خیال خودشان می خواستند این بازدیدها به اصطلاح،مناسبِ با شان و شخصیت و مرجعیتِ حضرتِ آقا باشد.
مرحوم آقای حجّت وقتی آقایان را دیدند فوری متوجه موضوع شدند و فرمودند:
آقایان اگر اجازه دهند بنده فقط با آقا رضا- خادم و خدمتکارشان- به بازدید آقایان علما بروم!
علمایِ همراه آقا وقتی این جمله را شنیدند، انگار آب سردی بر سرشان ریخته شد، ناگزیر گفتند:
آقا! هرچه خودتان صلاح می دانید!
حضرت آقا به همراه آقا رضا به دیدار علما رفتند، بعد از بازگشت، یکی از آقایانِ علمایِ همراه، به نام آقا شیخ اسحاق لنکرانی خدمت آقا آمد و گفت:
آقا! چرا اجازه ندادید ما در این بازدید ها همراه شما باشیم؟ من شنیده ام بعضی از شاگردان میرزای شیرازی، به او گفته بودند:
اگر شما در فقه، اعلم هستید ما هم در عُرف، اعلم هستیم!
حالا ما چنین جسارتی به شما نمی کنیم ولی اگر اجازه می دادید، این حرکت، به نفع اسلام و مرجعیتِ شیعه بود، چون در مشهد، فرقه های مختلفی از شیعه و سُنّی و وهابی و کمونیست است. چه اشکالی داشت ما شما را با سلام و صلوات می بردیم؟این حرکت در نجف هم مرسوم و معمول است و نوعی تجلیل و تکریم از اسلام و تشیّع به حساب می آید.
آقای حجت در پاسخ فرمودند:
آقا شیخ اسحاق! حرف های شما صحیح است ولی هیچ کدام در باره من صدق نمی کند. من همه این ها را می دانم .سالیان متمادی در نجف بوده ام و از اوضاع آن جا هم اطلاع دارم، اما من نمی توانم با پولِ امام زمان(ع)و بیت المال، برای خودم کسبِ وجهه و موقعیت کنم. فردا مرا در میان یک متر زمین خواهند گذاشت، اگر من وجوه شرعیّه را در این موارد صرف کنم، فردا در قبر و قیامت، چگونه جوابگویِ خدا و امام زمان(ع)باشم؟!
شیخ اسحاق با شنیدن این سخنان سکوت کرد و دیگر چیزی نگفت.
این منظره همیشه در ذهن من باقی است و مانند پرده سینما، از جلوی چشمانم عبور می کند.
📚خاطرات آیت الله شیخ مسلم ملکوتی، ص۹۷-۹۶، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی
حجت فقیهان- یادنامه آیت الله العظمی سید محمد حجت- ص۱۷۰-۱۶۹، نشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی.
عبداللَّه بن عمر میگوید:
پیامبراعظم (صلی الله علیه وآله) به امیرالمؤمنین (علیهالسلام)فرمودند:
ای علی! آن گاه که قیامت بر پا شود تو را سوار بر اسبی نجیب از جنس نور بیاورند، نور تاج سرت چنان درخشان است که چشم اهل محشر را خیره میکند، در این حال از جانب خدا ندا میرسد: کجاست خلیفه محمّد، پیامبر خدا؟ و تو میگویی: من اینجا هستم.
سپس منادی اعلان میکند: ای علی! دوستانت را به بهشت ببر و دشمنانت را به دوزخ، چرا که تو تقسیم کننده بهشت و دوزخ هستی.
📚 أمالیصدوق رحمهالله، مجلس۵۷، ح۱۴
فضیلت ١١٣۶