eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
739 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 مخالفت آیه‌الله بهجت با چادرهای فانتزی 🌺 💧۱. از حجه‌الاسلام دکترمرتضی آقاتهرانی شنیدم که گفت: صبح روزی همراه با همسر و فرزندانم به زیارت حضرت معصومه - علیهاالسلام - رفته بودیم که در صحن حرم، مرحوم آیه‌الله بهجت را دیدم و همراه دختر و پسرم نزدیک ایشان رفتم. آن زمان دخترم تقریباً هفت‌ساله بود و چادری به سر کرده بود که جلوش بسته بود و قاعدتاً دستان دختر آزاد، و صورتش پیدا بود. آیه‌الله بهجت با دیدن دختر فرمود: "به مادرِ بچه‌ها بگو جلوِ چادرِ دخترت را بشکافد تا دختر از هم‌اکنون، گرفتن و پوشیدن چهره [ و گونه‌ها ] با دستانش را تمرین کرده و بیاموزد." 💧۲. و نگارنده شاهد بود که روزی کسی پس از درس به ایشان عرض کرد: "در برخی کشورها و شهرها بُرقَع و پوشیه‌زدن خانمها را مسخره می‌کنند؛ آیا بهتر نیست زنان در آن جاها برقع نزنند؟" و آیه‌الله بهجت فرمود: "نماز خواندنِ شما را هم مسخره می‌کنند [؛ آیا بصِرفِ ریشخند مردم باید این فرمان‌های خدا را ترک کرد؟]!" 💧۳. آیه‌الله خوشوقت نیز بشدت مخالف چادرهائی بود که چندین سال پیش با نامهای دروغ و غلط‌اندازِ "ملی" و "دانشجوئی" و ... رواج یافت و بحق می‌گفت: "این چادرها هیچ بی‌حجاب یا بی‌چادری را چادری نکرده و نمی‌کند؛ به طرح همین چادری که تا حالا رایج بوده، دست نزنید که کم‌کم سر از بی‌چادری و بی‌حجابی در خواهد آورد ..." 💧و به چشم خود دیدیم که این چادرهای تنگ و اندام‌نُما، چه بلائی به سر همه‌ی مردم آورد و واقعاً هم هیچ بی‌چادری را چادری نکرد! 💧۴. چادر عربی ( که همان عباست ) از این جهت که جلوبسته و دارای آستین است و تنگ و اندام‌نُما نیست، خوب است اما این عیب بزرگ را دارد که دختران و زنان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند چهره و گونه‌های خود را با آن بپوشانند؛ اگر بُرقَع و پوشیه به آن پیوست شود، کاملا بی‌عیب خواهد شد. 💧البته - همچنان که در وبلاگ قدیمی اشاره کرده‌ام - نیک می‌دانم که گفتن این احکام اسلام در جامعه‌ای که سیّدَین عزیزَین - رَحِمَ‌ اللهُ‌ الماضِیَ مِنهُما وَ اَبقَی الحاضِرَ - نظرات دیگری داشته و دارند و مبنای نظری‌اش هم انحراف وحشتناک و بافته‌ی افسوس‌انگیزِ "زن در آینه‌ی جلال و جمال" و حاصلش هم گماشتن زن به وزارت و مدیریت‌های کلان و سفارت و کاشتن ۱۰۰۰ زن به منصب قضا و نشاندن آنها به صندلی قانون‌گذاری ( با این‌که حتی طرف مشورت هم نباید باشند مگر زنان فرهیخته‌ی مُجرَّبُ العقل ) و ... و ... و ... - که همگی خلاف صریح اسلام است - می‌شود، حرف‌زدن در بازار مسگران! اما در هر صورت: "الحَقُّ اَحَقُّ اَن یُتَّبَعَ" و "افلاطون را دوست دارم اما حقیقت را بیشتر از او دوست دارم." 💧و این است که می‌بینیم: "اِذا کانَ رَبُّ‌البیتِ بالدَّفّ ناقِراً / فَشِیمةُ اهل‌ِالبیتِ کلِّهِم الرّقصُ!" ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
هو در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند تا ابد سرنکشد وز سر پیمان نرود
هو " آنکه گندم را زخود روزی دهد کی توکلهات را ضایع نهد " دفترسوم 📘آنکه دانه ای چون گندم را در زیر زمین روزی دهد تا بشکفد و رشد کند, توکل انسان برخودش رابی پاسخ نمی گذارد..
هو زاهد، به تو تقوی و ریا ارزانی من دانم و بی‌دینی و بی‌ایمانی تو باش چنین و طعنه می‌زن بر من من کافر و من یهود و من نصرانی
هو "  خاك ِ  كفش ِ كهنه ي  يك  عاشق ِ  راستين  را  ندهم  به  سرِ مشايخ روزگار  كه همچون  خيمه شب بازان كه از پس ِ  پرده ها  خيال ها  مي نمايند .  " شمس الدین محمد تبریزی
هو بند بگسل باش آزاد ای پسر چند باشی بند سیم و بند زر گر بریزی بحر را در کوزه ای چند گنجد ، قسمت یک روزه ای
هو عافیت ده چیز است نه در خاموشی است و یکی در گریختن از خلق هزار حکایت صوفیان
هو قسمت رزقت ز ازل کرده اند چند پی رزق پراکندگی فایده زندگیت بندگیست سر مکش از قاعده بندگی 📘
هو غره مشو به آنکه جهانت عزیز کرد ای بس عزیز را که جهان کرد زود خوار مار است این جهان و جهانجوی، مارگیر وز مارگیر ، مار برآرد گهی دمار
هو آنچه گوید نفس که:« به تدریج مسلمان شوم، نیک شوم»، عین مکر است، و عین طلب فراق است. ضعیف شده و چارهٔ دگرش نیست، مداهنه آغاز کرده است. شمس تبریزی/ مقالات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا