eitaa logo
حکمرانی مردم
2.5هزار دنبال‌کننده
772 عکس
366 ویدیو
111 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ | امامتِ امت در جبهه حق جلسه یازدهم: جایگاه مردم در مدیریت طاغوت 🔹 یک نفر نزد زهرای مرضیه (س) آمد و گفت: بی‌بی جان، مشکل علی (ع) این بود که سکوت کرد. بقیه راه افتادن حق نداشته خودشان را دوختند و بردند. علی (ع) می‌دانست و حقش هم بود ولی سکوت کرد و مشغول مراسم کفن و دفن پیغمبر (ص) بود. خب مشکل از علی (ع) بود!!!! حضرت زهرا (س) این جواب را دادند: 🔅 مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتَی وَ لَا تَأْتِی 🔹 امت باید به سوی امام برود، امام او را مجبور نمی‌کند. امام به امت زور نمی‌گوید. امام امت را تطمیع نمی‌کند. امام به انسان‌ها احترام می‌گذارد. ولایت انسان را آزاد می‌گذارد. 🔅 يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ آزاد می‌کند تا خودت بفهمی 🔅 وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول با این توصیف اگر کسی ولایت را معادل دیکتاتوری تصویر کند، چقدر احمق است؟؟؟!!! ▫ این‌ها مانند خوارج‌اند. پیش امیرالمؤمنین (ع) آمدند و گفتند: علی (ع) تو باید مثل خلیفه دوم رفتار کنی، خودت ببری، بدوزی، هر کسی مخالف بود دهنش را ببند! 🔹 ولایت با زور، فریب و اجبار مدیریت انسان‌ها را نمی‌کند. حتی اگر به ضررش باشد؛ و یا حتی اگر کارش سخت شود. ▫ بزرگترین دشمن پیغمبر (ص) ابولهب بود. مشکل ابولهب همان اول این بود که پیامبر (ص) در آن جلسه دعوت خویشاوندان علی (ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. 🔻 آیا پیامبر نمی‌توانست همان اول به ابولهب بگوید، بعد از من توجانشین من باش؟! (در حالی که با علم نبوت می داند ، ابولهب زودتر از پیامبر از دنیا می رود.) با این روش مهمترین مانع اسلام را برمیداشت! اما ولی خدا این کار را نمی‌کند: 🔅 أَنُلْزِمُكُمُوهَا وَأَنْتُمْ لَهَا كَارِهُونَ آیا امیرالمؤمنین (ع) نمی‌توانست با زدو بند جلوی حاکمیت خلفاء را بگیرد؟ 🔅 قَد کانَ أبو سُفیانَ جاءَ إلى بابِ رَسولِ اللّهِ صلى الله علیه و آله، وعَلِیٌّ وَالعَبّاسُ مُتَوَفِّرانِ عَلَى النَّظَرِ فی أمرِهِ، فَنادى: بَنی‌هاشِمٍ لا تُطمِعُوا النّاسَ فیکُم... أما وَاللّهِ لَئِن شِئتُم لَأَملَأَنَّها خَیلًا ورَجِلًا! فَناداهُ أمیرُ المُؤمِنینَ علیه السلام: ارجِع یا أبا سُفیانَ، فَوَاللّهِ ما تُریدُ اللّهَ بِما تَقولُ، وما زِلتَ تَکیدُ الإِسلامَ و أهلَهُ ▫ ابوسفیان گفت علی (ع)، دستور بده تا من کوچه‌های مدینه را برای تو پر از لشکر کنم که از تو دفاع کنند. مولا قبول نکرد! 🔹 دقیقاً خلاف رفتار امام و ولایت با امت، رفتار طاغوت را ببیند. 🔻 چرا مردم زیر حکومت طاغوت مطیع هستند؟ 🔻 چرا نظم در حکومت طاغوت بیشتر است؟ 🔻 چرا جرم و جنایت در برخی حکومت‌های طاغوتی بیشتر است؟ 🔻 چرا در برخی حاکمیت‌های طاغوت فساد مالی نمی‌شود؟ احتمالا دیده باشید که برخی این حرف‌ها را می‌زنند! دلیلش خیلی واضح است! 🔹 چون ولایت می‌خواهد انسان‌ها را با محبت و مهربانی مدیریت کند، اصلا نیاز به مدیریت حیوانی نباشد. اما طاغوت انسان‌ها را با چوب و تحمیق اداره می‌کند. 🔸 امام صادق (ع) فرمود: امامت ما با رفق و مداراست و امامت بنی‌امیه با شمشیر است. 🔅 أ ما عَلِمتَ أنَّ إمارَةَ بَنِی اُمَیَّةَ کانَت بِالسَّیفِ وَ العَسفِ وَ الجَورِ وَ أنَّ إمارَتَنا بِالرِّفقِ وَ التَّألُّفِ وَ الوَقارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسنِ الخُلطَةِ وَ الوَرَعِ وَ الاجتِهادِ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِی دِینِکُم وَ فِیما أنتُم فیهِ. این خیلی بد است که ولایت برای ما جا نیفتاده است؛ هر جا حرف از ولایت زده می‌شود، فورا یک عده می‌گویند ما یتیم و صغیریم که ولی داشته باشیم! 🔸 ولایت یعنی خودت کرامت داشته باشی، خودت آزاد باشی، خود مستقل بتوانی راه صحیح را بروی، بدون اینکه چوب بالای سر تو باشد! 🔹 عده‌ای دوست دارند که فرعونی بالای سرشان باشد و آن‌ها را مدیریت کند. فرعون چگونه مدیریت می‌کرد؟ قرآن می‌فرماید: 🔅 فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ فرعون، مردم خودش را خفیف و تحقیر می‌کرد و آن‌ها اطاعت می‌کردند! 🔻 تحقیر می‌کرد، یعنی هر روز بهشان فحش می‌داد؟ نه! اجازه اندیشه آزاد، اجازه تفکر عمیق، اجازه مسئولیت پذیری و قیام به آن‌ها نمی‌داد❗ 🔻 نتیجه‌اش چه شد؟ بزرگترین تمدن تاریخی و باستانی را رقم زدند❗ چه بناهایی !!! چه شکوهی !!!! چه نظمی !!! 🔻 ولی ماحصل این تمدن چیست؟⁉ انسان‌های تحقیر شده، مدفون شده زیر سنگ جاهلیت‼ ادامه دارد... 👇
🔹 آیا در دوره فرعون می‌توانستید راه دیگری را انتخاب کنید؟ یک سری انسان‌های ارزشمند و خواص در دوره فرعون حقیقت را پیدا کردند و تصمیم گرفتند به موسی (ع) ایمان بیاورند! ▫ قبل از اینکه فرعون بخواهد دست و پایشان را قطع کند و به تنه درخت ببندد به آن‌ها گفت: 🔅 قَالَ آمَنتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ بدون اجازه من ایمان آوردید⁉ 😳 خب، فرضاً اگر اجازه می‌گرفتند، توئه فلان فلان شده (سانسور شد 😄) اجازه می‌دادی❓ 🔹 این ادبیات حکومت فرعونی است که تو مجبور هستی، مختار نیستی ! 🔻 حتی بزرگان یک جامعه فرعونی اجازه اندیشه ندارند! 🔹 در کشورهای اروپایی اگر بخواهید در مورد هلوکاست اندکی فکر یا حتی طرح سؤال کنید، شما را از هستی ساقط می کنند! در همین کشورهای نایس و قانون مدار و آزاد!!! 🔹 علامه طباطبایی در تفسیرشان فرمودند: دموکراسی از دیکتاتوری بدتر است؛ زیرا با پنبه سر می‌برد! مثل آب خوردن دروغ می‌گویند. 🔻 دروغ گفتند و ویتنام را نابود کردند! 🔻 دروغ گفتند و عراق رو نابود کردند! 🔻 دروغ گفتند و افغانستان را نابود کردند! 🔻 دروغ گفتند سوریه را نابود کردند! 🔻 دروغ گفتند و یمن را نابود کردند! 🔻 دروغ گفتند و در پرونده هسته‌ای چه جنایت‌ها نکردند! 🔻 و همه دروغ‌هایشان را هم با رسانه‌ها بزک کردند! 🔹 اما چرا مردم باور می‌کنند⁉ چرا مردم با دروغ‌های آن‌ها همراه می‌شوند⁉ یکبار دیگر این آیه را بشنوید: 🔅 فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ 🔹 چرا غرب به گسترش فحشا در دنیا اصرار دارد؟ 🔻 انواع رسانه‌های نجس 🔻 انواع سرگرمی فاجعه‌بار 🔻 انواع کثافت کاری‌ها با پوشش قانون و علم 🔅 فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ غرب که به انسان به عنوان انسان احترامی نمی‌گذارد اگر احترام می‌گذاشت، اینقدر اغواء نمی‌کرد! 🔹 با چه چیزی اغواء می‌کند؟ 🔻 با اقتصادش 🔻 با فرهنگ فاسدش 🔻 با رسانه‌هایش چنان سروصدا راه می‌اندازد که صدای ولی خدا به گوش کسی نرسد. 🔻 همه را مطیع خودش می‌کند، به گونه‌ای که طرف نفهمد چگونه مطیع او شده! 🔸 برای آن که آزادی حقیقی انسان را بگیرند، یک آزادی‌هایی باید بدهند، تا بتوانند انسان را برده خودشان کنند. ▫ گوسفند را هم که می‌خواهند سر ببرند، بهش علف و آب می‌دهند. گوسفند هم از آب و علفی که به او می‌دهند خیلی خوشحال است. 🔹 شناخت رفتار طاغوت در مدیریت مردم بسیار اهمیت دارد. باید رفتارهای طواغیت را بررسی کنیم تا مشخص شود واقعا در حکومت طاغوت، مردم کاره‌ای نیستند. 🔸 تحولی هم بخواهد رخ دهد، فقط ابرقهرمان‌ها باید بیایند و... این فیلم‌های ابرقهرمانی که ساخته می‌شود را ببینید! 🔻 در همه این‌ها قهرمان‌ها یک شخصیت‌های خیلی خاص هستند! مرد عنکبوتی 🕷 مرد مورچه‌ای 🐜 سوپرمن 🦸‍♂️ 🔹 خب، مردم کجا هستند؟ مردم تشویق می‌کنند! 🔸 اساس مدیریت طاغوت، استخفاف مردم و اداره مردم است اما اساس مدیریت ولایت، آزادی و نقش آفرینی حداکثری امت است. ✍ تهیه و تنظیم: حجت‌الاسلام والمسلمین وحید ولوی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
1402.05.05-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-10-32k.mp3
18.7M
💢 | آخرین گام رهایی 🔸 اصلاح ساختار قدرت و واگذاری قدرت به مردم برای رهایی از ظلم 🔹 حجت الاسلام و المسلمین پناهیان دانشگاه امام صادق(ع)، ۵ مرداد ۱۴۰۲ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📙 | گفتار و گفتگو در مردم‌سالاری دینی 🔸 مقوله دموکراسی و «مردم‌سالاری» امروزه به یک گفتمان غالب در میان اندیشمندان سیاسی تبدیل شده و از آن ‌رو که برداشت‌ها و تعابیر متعددی از آن، ‌در میان صاحب‌نظران مطرح می‌‌باشد، تنوع و تعدد دیدگاه‌ها را در خصوص مفهوم و ماهیت آن به ‌همراه آورده است؛ برخی بر این نظرند که دموکراسی اساساً مفهوم و مدلی ‌مطلق از نظام سیاسی است که در آن، رأی، نظر و حق انتخاب مردم به طور مطلق و بدون هیچ قید و شرطی مبنای عمل حکومت می‌‌باشد؛ بعضی نیز بر این عقیده‌اند که دموکراسی مفهوم و مدلی مقید و مضاف است که در آن، آزادی‌ها و حق انتخاب مردم صرفاً در چارچوب یک اندیشه یا ایدئولوژی خاص، تعریف، تحدید و به رسمیت شناخته می‌شود. عده‌ای بر این نظرند که دموکراسی مدلی از حکومت است که تنها با آموزه‌ها و ارزش‌های لیبرالیزم سازگار است به همین جهت، صرفاّ در سایه لیبرالیزم است که می‌توان به لباس دموکراسی جامه تحقق پوشانید. ▫ ناشر: دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ▫ نویسنده: احمد رهدار 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
⚫️ | امامتِ امت در جبهه حق جلسه دوازدهم: وظایف و نقش‌های امت 🔹 تلاش ما در این جلسات بر این بود که اهمیت ویژه امت در جریان حق تبیین شود. این باور در ما ایجاد شود که زمانی که صحبت از مردم‌سالاری دینی می‌شود، بدانیم این یک تعارف نیست؛ بلکه یک واقعیت است و بدون آن، حقیقت دین و اهداف دین محقق نخواهد شد. لذا هر چه تلاش کنیم تا نقش امت به صورت واقعی در مسائل جامعه پررنگ شود، این حکومت به دینی بودنش نزدیک‌تر خواهد شد. 🔹 در خلال مباحث عرض شد که مسئولیت‌های امت در سطوح مختلف است؛ چه سطوح کلان و چه مسائل خرد و کوچک. مسائل کلان مانند: 🔻 اصل ولایت: که مردم وظیفه دارند این امانت را به اهلش بدهند 🔅 أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها 🔻 گسترش توحید، گسترش عدالت: لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ 🔻 دفاع از آرمان‌ها: یک زمانی، ولی خدا هدفی را تعیین می‌کند، تمام بار تبیین آن هدف را که نمی‌توان به تنهایی به دوش کشید! باید یک عده‌ی دیگری باشند و این کار را انجام دهند. حلقه‌های واسط میانی... 🔅 یا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتي‏ كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَرْتَدُّوا عَلى‏ أَدْبارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرينَ 🔅 قالُوا يا مُوسى‏ إِنَّ فيها قَوْماً جَبَّارينَ وَ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها حَتَّى يَخْرُجُوا مِنْها فَإِنْ يَخْرُجُوا مِنْها فَإِنَّا داخِلُونَ 🔅 قالَ رَجُلانِ مِنَ الَّذينَ يَخافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمَا ادْخُلُوا عَلَيْهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غالِبُونَ وَ عَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ بار اصلی گسترش توحید بر روی دوش امت است. به همین دلیل عرض شد که امت در یک لایه‌ای می‌شود امام. 🔹 در مسائل غیر کلان هم، باز نقش اصلی و بسترساز را مردم دارند. حتی در مسائلی که ظاهراً بر اساس فتاوا وظیفه حاکم است؛ مثل اجرای حدود و احکام. 🔅 و السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما جَزاءً بِما كَسَبا نَكالاً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَزيزٌ حَكيم 🔅 الزَّانِيَةُ وَ الزَّاني‏ فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ في‏ دينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنينَ 🔸 اساساً در ساختار حاکمیت اسلام، غالباً تمرکز بر این است که مسائل به دامنه حکومت کشیده نشود و در بین خود مردم حل شود. کار به جایی نرسد که حاکم وارد شود. شاید بتوان گفت این، خودش یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های مردم در حاکمیت دینی است. ▫ فرض کنید دو نفر با هم اختلاف دارند. الان برای رفع اختلاف، چه کار می‌کنیم؟ فوراً دادگاه و... 🔻 فراموش کردیم که در کنار قاضی شرع، قاضی تراضی داریم. جامعه اسلامی آنقدر بالغ باید باشد، که اگر دو نفر با هم اختلاف داشتند، خودشان یک نفر را به عنوان قاضی تراضی قبول کنند و حکمش را بپذیرند. ▫ در مسائل خانوادگی مانند طلاق، اساساً کار نباید به دادگاه برسد! روش قرآن چیست؟ 🔅 حَكَماً مِنْ أَهْلِهِ وَ حَكَماً مِنْ أَهْلِها حکمین از دو خانواده بیایند و مسئله را حل کنند! 🔸 نقش خانواده و خاندان را در سازوکار حل بسیاری از معضلات را نشان می‌دهد. 🔹 دنیای غرب، دنیایی است که می‌خواهد انسان را خودش مدیریت کند. لذا آن اندیشه، خانواده را از بین می‌برد. اما در نگاه اسلام بسیاری از مسائل و مشکلات باید در داخل خانواده حل شود. اصلا نباید به حاکمیت کشیده شود. یا مثلا لذا اگر ما بخواهیم یک مقداری عینی‌تر به مسئولیت‌های مردم بپردازیم، توجه به خانواده و بستگان اهمیت دارد. 🔹 در آیات قرآن بین مؤمنان یک سطح از ولایت ایجاد کرده است. 🔅 وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 🔻 ولایت دارند، یعنی امر به معروف و نهی از منکر بین خودشان است. نیاز نیست حاکمیت ورود کند و با زور، امر به معروف و نهی از منکر کند. 🔻 خودشان اقامه صلاة می‌کنند، خودشان زکات می‌دهند و مشکلات اقتصادی را حل می‌کنند. کارآفرینی دارند، تعاون می‌کنند. همه این رفتارها هم ذیل ولایت الهی است 🔅 يُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَه 🔸 و این را بدانید که بدون نقش‌آفرینی مردم خبری از ظهور نخواهد بود‼ ✍ تهیه و تنظیم: حجت‌الاسلام والمسلمین وحید ولوی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
حکمرانی مردم
📙 #معرفی_کتاب| گفتار و گفتگو در مردم‌سالاری دینی 🔸 مقوله دموکراسی و «مردم‌سالاری» امروزه به یک گف
| گفتار و گفتگو در مردم‌سالاری دینی علی‌رغم بازتولید الگوی نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب، این الگو چندان سیستماتیک و دقیق بیان نشده و بیش‌تر همراه با حکومت‌داری عرضه شده است. ابهاماتی مطرح است که حتی برخی از آن‌ها به نزاع بیرونی کشیده شده است. جدال‌هایی مانند این که در جامعه ما دین مقدم است یا مردم، میزان رای ملت است؟ جمهوریت مقدم است یا اسلامیت؟ رای جمهور چه سهمی دارد؟ بخشی از این نزاع‌ها ریشه در ابهاماتی دارد که در حوزه اندیشه وجود دارد... دیدگاه دیگر معتقد است مردم‌سالاری دینی در واقع دین‌سالاری مردمی است و برای بیان واژه «دین‌سالاری مردمی» از واژه مصطلحی به نام «مردم‌سالاری دینی» استفاده شده است... 📚 گفتار و گفتگو در مردم‌سالاری دینی، احمد رهدار، ص ۴۸۲ و ۴۸۳ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | رویداد هم‌افزایی فعالین تولید و اشتغال مردمی 🔸 بستر ارائه توانمندی‌ها، شبکه‌سازی و همکاری ظرفیت‌های مردمی ➖۱۱ و ۱۲ مرداد ۱۴۰۲➖ساعت ۹ الی ۱۸➖ خراسان رضوی➖ مشهد مقدس➖ خیابان آخوند خراسانی➖ کانون فرهنگی قلم➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📎 | تلاش برای سپردن همه امور به مردم، دغدغه جوهری اصحاب انقلاب در دهه پنجم 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی: «انقلاب می‌خواهد پوست بیندازد و یک حادثه‌ای بیافریند. در این حادثه نکته‌های متعدد وجود دارد؛ یکی از نکته‌هایش این است که می‌خواهیم برای مردم جا بیندازیم که شما صاحب این مملکت و مسئول همه چیز، از جمله خوشبختی در دنیا و آخرت خودتان هستید. این روندی است که پیامبران در اصل به دنبالش بودند. این مسئله‌ای است که هیچ‌جا شکل نگرفته است. در دهه پنجم، دغدغه جوهری اصحاب انقلاب این است که همه چیز را به دست مردم بدهد. برخی این را فهمیده‌اند، برخی نه و برخی سطحی برداشت کرده‌اند و برخی عمیق. در طول تاریخ، تا به حال هیچ قدرتی برای مردم این‌گونه دلسوزی نکرده است. مردم‌سالاری‌های دیگر به طور عمده نمایشی و به تعبیر حضرت آقا، دروغین است. در عمل، زرسالاری است؛ همه می‌دانند در دنیا که این زرسالاری است، هر چند ظاهری مخملین برای آن فراهم کرده باشند.» 📍منبع: کتاب حکمرانی نوین 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | تحلیل الگوی جهاد سازندگی 🔸 چهل و پنجمین نشست عصراندیش 🔹 سخنران: دکتر سید مجتبی قافله باشی پژوهشگر جهاد سازندگی و مولف کتاب زنده باد جهاد ➖ شنبه➖ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵➖ دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت➖ سالن عصراندیش➖ 📌 در صورت تمایل به شرکت در پیام‎‌رسان بله پیام دهید: @rezasareban 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
فرآیند مردمی سازی از منظر رهبری.pdf
1.81M
📄 | فرآیند مردمی‌سازی از منظر مقام معظم رهبری 🖋 تدوین کننده: محمدامین عبدالرحیمی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
| اربعین مردمی گامی بسوی تحقق امت واحده اسلامی سال ۱۴۰۱، ده روز مانده به شروع اعزام زائرین اربعین به انجمن مردمی مساوات مریوان خبر می‌رسد مرز باشماق به عنوان مرز عبور زائران اربعین حسینی(ع) انتخاب شدە است. زمان بسیار کم بود، جلسه فوری با کلیە اعضاء و آحاد مردم منطقه برگزار شد. راهکارها و ایده‌ها جمع آوری شدند با دارویش کسنزانی صحبت شد، شیخ شمس الدین نهرو محمدالکسنزانی رهبر طریقت قادریه کسنزانی اعلام آمادگی می‌کند جهت پذیرایی از زائران و موکب محمد رسول الله سلیمانیه در اتوبان کرکوک سلیمانیه برپا می‌شود و به دراویش خود در ایران هم فرمان می‌دهد کە در خدمت زائران اباعبدالله باشند. دراویش در مرز باشماق برای خدمت به زائران به صف می‌شوند شیعه و سنی کنار هم تنها یک هدف دارند آن هم خادمی زائران سیدالشهداء است. ماموستاهای اهل سنت در تریبون‌های خود فریاد می‌زنند شبیه‌ترین آدم بر روی کرە زمین به پیامبر از همه جهت حسین بن علی(ع) است کە به دست منفورترین آدم به شهادت می‌رسد، راه حسین راه امر به معروف و نهی از منکر است و چە پاک راهی است... تشکل‌های مردمی با کمک خیرین موکب‌هایی می‌زنند، مردم محلی با لباس محلی کوردی و مذهب تسنن میزبان عاشقان حسین (ع) می‌شوند امت اسلام در این مرز یکی شدن انگار همه چیز برای برپایی حکومت منجی در این مرز آمادە است. سە روز مانده به شروع پیاده‌روی اربعین. بروکراسی اداری از یک سو و عدم ارتباط قبلی ادارات با آحاد مردم و اعتماد به ظرفیت‌ها و نقش‌آفرینی مردم، و بی‌تجربگی در موضوع خدمت‌رسانی به زائران سبب نگرانی مسئولین شده بود اما با اعلام آمادگی آحاد مردم و ارتباط‌گیری این تشکل‌ها با متولیان اداری این شناخت و اعتماد را حاصل کرد که امورات اجرایی به مردم سپرده شود و نمایندگان این تشکل‌های مردمی (مساوات) علمدار می‌شوند، جهادی به میدان می‌آیند و نگرانی مسئولان هم برطرف می‌شود هرچند تفاوت آراء و نظرات وجود دارد اما کارها با وحدت و انسجام پیش می‌رود ♻️نقش دولت: 🔸️پارکینگ‌ها، محل‌های اسکان توسط دولت آمادە می‌شوند 🔸️اتوبوس‌های رایگان سپاه و... بە میدان می‌آیند 🔸️انجمن مساوات با بسیج جلسه و کارگروه مشترک می‌گذارند، مردم با دعوت انجمن و بسیج بیشتر وارد می‌شوند 🔸️موکب مساوات در مرز باشماق از طریق آحاد مردم مایحتاج و ارزاق و اقلام تهیه می‌کند، سپاه هم با مشارکت و تامین نواقص پخت می‌کند 🔸️دراویش و مردم هم کار توزیع خدمات را انجام می‌دهند 🔸️با حضور جوانان جهادی و محلی، فرمانده سپاه سردار ولی‌ئی در پوشش جهادگر در آشپزخانه موکب به زائرین خدمت می‌کرد 🔸️ آب سرد به زائراین تقدیم می‌شود ، آن یکی چایی زغالی درست می‌کند و .... ✅همه چیز با همت جهادی ها آمادە می‌شود، امام حسین(ع) امر کرد و مردمی‌ها لبیک گفتند 🔷️زائران آمدند و راضایت‌مند از برخورد مردم و مهمان نوازی قوم کُردزبان و اهل سنت، متاثر و متنعم از طبیعت بِکر و زیبا و اعتدال آب و هوا، خوشحال از شلوغ نبودن مرز و ... 🔷️الحمد الله کە رفتند و برگشتند با امنیت کامل و مهمان‌نوازی بی‌منت اهل سنت تجربه شد 🔷️خدا را شکر کە امت واحده اسلام در مرز باشماق کردستان پرچم وحدت اسلامی را به نام حسین علیه السلام برافراشته است 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📔 | مدیریت محلی و حکمروایی شهری 🔸در سال‌های اخیر تحولات بسیاری به تبع فرایند جهانی شدن روی داده است، چالش‌های بسیاری را فراروی مدیریت شهری و روش اداره‌ی آن‌ها ایجاد کرده است. مواردی همچون اصرار بر رویکردهای سنتی در مواجهه با تحولات جدید، مقاومت در برابر تحول، کمبود ابتکار و نوآوری، ناهماهنگی و تعارض میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف، خلاءهای قانونی و مهم‌تر از همه نامشخص بودن جایگاه مدیریت شهری در ساختار سیاسی- مدیریتی از جمله‌ی این چالش‌ها هستند. تا زمانی که این مشکلات در جوامع مختلف برطرف نشود، مدیریت شهری قادر به برخورد موفقیت‌آمیز با مشکلات رو به تزاید در محیط شهری نخواهد بود. بررسی روندهای جهانی و گرایش‌های موجود در کشورهای توسعه‌یافته جهان نشان می‌دهد که تقویت مدیریت‌های محلی و مدیریت‌های شهری مورد توجه اکثر کشورهای دنیا قرار گرفته و حرکت در مسیر تقویت خودگردانی محلی و تقویت نهادهای مدیریت محلی از جمله مهم‌ترین اقدام‌های آنان بوده است. در ایران مدیریت شهری به معنای عام آن مصادیقی را در برمی‌گیرد ولی جایگاه ویژه و شفافی در ساختار سیاسی-مدیریتی کشور ندارد. ▫️ ناشر: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شر تهران ▫️ مولف: مهدی مرتضوی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
حکمرانی مردم
📔 #معرفی_کتاب| مدیریت محلی و حکمروایی شهری 🔸در سال‌های اخیر تحولات بسیاری به تبع فرایند جهانی شدن ر
| مدیریت محلی و حکمروایی شهری 🔅 قوه مجریه متکثّر مرکب از گروهی افراد سیاسی است که به طور مستقیم انتخاب شده باشند که در این صورت جایگاه والایی دارند (همانند هیئت اونتاریو در کانادا). همچنین این گروه سیاسی می‌تواند به صورت غیرمستقیم از طریق شورا و بر اساس دانش فنی و مدیریتی و با نصب فردی به عنوان شهردار در راس هیئت، انتخاب شده باشد (همانند هیئت ادمونتون کانادا). کمیته‌ی اجرایی در واحدهای محلی سوئد نمونه‌ی دیگری از مدیریت اجرایی است که به وسیله‌ی شورا انتخاب می‌شوند. شهرهای آمریکا با سیستم کمیسیونی و شهردار ضعیف و الگوی حکومت شهرداران در هند نمونه‌های دیگری از قوه اجرایی متکثر است... 📚 مدیریت محلی و حکمروایی شهری، ص ۶۵ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | رویداد تجارب موفق تشکل‌های اجتماعی شهر تهران 🔸 محور تجارب: شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی، هوشمندسازی، توسعه اجتماعی، حمایت و توان افزایی، جذب و نگهداشت داوطلب، ارائه خدمات رفاهی، جذب منابع مالی ➖پنجشنبه➖ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲➖ سالن همایش‌های ستاد سمن‌های شهر تهران➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | هم‌اندیشی پیرامون الگوهای مردمی‌سازی حکمرانی 🔸 نشست سوم: حل مساله اشتغال با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دینی 🔹 ارائه دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه معلی (دبیر مجمع عالی اقتصاد مقاومتی) ➖سه شنبه➖ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۱۸➖قم➖ بلوار جمهوری➖ اداره‌ کل سازمان تبلیغات اسلامی قم➖ طبقه‌ی سوم➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📝 | نارسایی‌های نظام‌های بوروکراتیک 🔸تبیین نارسایی‌های نظام بوروکراتیک و لزوم توجه به ظرفیت‌های مردمی سازمان‌ها سه ویژگی دارند که توانایی حل مسئله را از آن‌ها گرفته‌ است. عدم توانایی سازمان در فهم مسئله، عدم خلاقیت در حل مسئله و ناتوانی در اجراء سه ضعف ذاتی سازمان است. در این یادداشت، ضمن اینکه به نفی ساختارهای بوروکراتیک پرداخته می‌شود، با رویکردی انتقادی، عمل‌گرایی افراطی آن دسته از حرکت‌های مردمی که به ساختار اهمیتی نمی‌دهد را به چالش می‌کشد. 🔹 دکتر محمد پورکیانی مدیر مرکز نظام‌سازی پژوهشکده شهید صدر 📌 متن کامل این یادداشت را در نشانی زیر مطالعه نمایید. https://asr-e-pishraft.ir/?p=7437 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | هشتمین نشست تخصصی ستادهای مردمی اربعین ➖ چهارشنبه➖ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲➖ تهران➖ ضلع غربی مرقد حضرت امام خمینی (ره)➖ صحن آیت‌الله مصطفی خمینی➖ سالن ارتحال➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | رویداد بنیان رصین 🔸 طرح حمایت از گروه‌های مردمی اثربخش حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق 🔹 موسسه تحقیق و توسعه دانشمند با همکاری وزارت کشور 📌 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد بنیان رصین: 🆔 @sinaedu 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
نقش مشارکت مردم در تحول حکمرانی.pdf
502K
| نقش مشارکت مردم در تحول حکمرانی 🖋 تدوین کندگان: ابوالقاسم محمودی، علی حبیبی، داوود جمراسی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | آشنایی با الگوی حکمرانی مردمی قرآنی 🔸 چهل و ششمین نشست عصراندیش 🔹 ارائه دهنده: رضا ایمانی پژوهشگر دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت ➖شنبه➖ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵➖ دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت➖ سالن عصراندیش ➖ 📌 در صورت تمایل به شرکت در جلسه به آیدی زیر پیام دهید: @rezasareban 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | لزوم استفاده از جعبه ابزار حکمرانی مردم پایه در فرآیند سیاستگذاری 🎙 دکتر میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
مردمی ترین جریان شیعی عالم.pdf
12.9M
💢 | مردمی‌ترین جریان شیعی عالم 🔸 مجموع ایده‌ها و تجربیات مطرح شده در مواکب 🔹 معاونت تولیدات رسانه‌ای جامعه ایمانی مشعر 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 | حکمرانی مردم پایه، برآمده از متن دین و قانون اساسی 🔹 حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان استاد حوزه و دانشگاه 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom