حجاب و عفاف.pdf
305.9K
📃فایل تحلیل راهبردی پیرامون موضوع: «#حجاب و #عفاف»
🔰بهمناسبت روز عفاف و حجاب، خلاصهی فشردهای از تحلیل راهبردی «حسینیه اندیشه» پیرامون وضعیت حجاب و عفاف، به پیوست منتشر میشود.
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه.png
12.91M
#فایل_اصلی و با کیفیت
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣قابل توجه #مبلغین محترم ایام محرم
🏴 بهمناسبت ایام تبلیغی محرم، حسینیه اندیشه پنج محتوای تبلیغی که در سالهای گذشته در قالب منبر تولید و ارائه شده را باز نشر مینماید:
✔️ ۱. قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن🔽
hsnand.ir/p7e7
✔️۲. ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام🔽
hsnand.ir/5q0j
✔️۳. «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینهی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/863
✔️۴. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۱» (برای مدیران و فعالان جبهه انقلاب)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/864
✔️۵. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۲» (برای عموم مردم)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/867
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
#سورهی_قیام
فأشارت الیه قالوا کیف نکلّم من کان فی المهد صبیاً
🏴دیدید واکنش یک بچهی کوچک را وقتی کسی ـ حتی اگر از نزدیکان و آشنایان باشد ـ با آن طفل معصوم تندی کند؟ بغض میکند و میترسد و سمت پدر و مادرش میدود و پشت آنها پناه میگیرد و تا مدّتها بعد هم اگر دوباره طرف را ببیند، غریبی میکند و لب میگزد و احتیاط به خرج میدهد و دور و بر آن مرد یا زن نمیپلکد. انگار که ترس، غل و زنجیری شده که دست و پایش را بسته و به هیولایی تبدیل شده که زبانش را بند آورده ...
🏴بچههای اهلبیت اما حساب جداگانهای دارند. حتی اگر قواعد وراثت را در نظر بگیریم، امامزادهها اولین ورثهی شجاعت و حمیّت و هیبت و عقلانیت و ذکاوت ِ پدرانشان هستند. معنا ندارد که پدرشان در یک جنگ نمایان کشته شود و چهل منزل با سرش همسفر شوند و بعد بگوییم بچه خیال میکرده که بابایش به مسافرت رفته ...
🏴 سید بن طاووس در لهوف حکایتی را نقل میکند که ثابت میکند به عجز درآوردن ِ ائمّهی کفر و پیشوایان نفاق، نه فقط کار بزرگان بنیهاشم است؛ که بخشی جدانشدنی از زندگی کودکان این قوم بوده؛ نشان میدهد که به کار بردن واژهای مانند «کودک» برای خردسالان ِ این خاندان هم، یکی از کارهای کودکانهی ماست.
🏴 یزیدی که در پایتخت امپراطوریش مفتضح شده و در جنگ خطبهها و گریهها و روضهها دستهای نجسش را بالا برده، به حضرت سجاد پیشنهاد میدهد که پسرش با یکی از پسران حسین کشتی بگیرد. حتماً خیال میکرده با این مکر، میتواند در مقابل مردم جنایتش را به یک دعوای خانوادگی بین پسرعموها تقلیل دهد که بعد از جنگی اتفاقی، تصمیم گرفتهاند آشتی کنند و کینهها را کنار بگذارند و به بازی و تفریح و شادی بگذرانند.
🏴حالا در نظر بگیرید طفل معصومی را که بزرگترین فجایع را به چشم خود دیده و عمق جنایت وحشیترین سلّاخها را با تمام وجود درک کرده و حالا هم در اسارت همان آدمکشهاست؛ بغض میکند و میترسد و پناه میگیرد و زبانش بند میآید و به خود میلرزد؟! ابداً! با عقلانیت و ذکاوتش به خوبی فهمیده که یزید چه معرکهای به راه انداخته و چه نیرنگی را تدبیر کرده و شجاعت و حمیّتش را طوری در کلمات سرازیر میکند که ...
🏴 من حدس میزنم زینالعابدین بعد از شنیدن پیشنهاد یزید، به جای آنکه حرفی بزند، مثل مریم مقدس، دشمنان را به کودکی حواله داد که در کنارش بود: «فاشارت الیه».
یزید هم مثل علمای یهود پر از تعجب شده و با خودش گفته: «کیف نکلّم من کان فی المهد صبیا» اما عمرو بن الحسین ـ که به روایت سید بن طاووس «صغیر» بوده ـ چیزی نگفته جز این:
«هرگز! به جای این کار، یک خنجر به من و یک خنجر به فرزندت بده تا با او بجنگم».
لابدّ لحنش همان لحن محکمی بوده که عیسی در گهواره داشته: «انی عبدالله ... جعلنی مبارکا این ما کنت ...»
🏴 اعجازی که روح این پسر در برابر امپراطور به نمایش میگذارد، طوری زادهی معاویه را به عجز میرساند و به زمین گرم میکوبد که راهی جز یک فحّاشیِ بچهگانه برایش باقی نمیماند؛ کاری که یک مرد عادی در برابر یک بچهی کوچک هیچوقت انجام نمیدهد و آن را خفّت و خواری برای خودش حساب میکند. چه برسد به اینکه یک امپراطور به پسری فحّاشی کند که پدر و برادرانش را از دست داده و به اسارت قاتلان آنها در آمده. این ناسزاها به عمرو و پدرش طبعاً قابل نقل و ترجمه نیستند ... اما این حجم از استیصال و درماندگی و انفعال برای یک حاکم فاتح در برابر یک خردسالِ دربند کشیده شده، همان معجزهای است که کار هر روز ِ آلالله است. آلالله هم که میدانید یعنی چه؟ یعنی خانوادهی خدا ...
🏴 جامعهی کبیره است که روی لبهایم میلغزد:
خضع کل جبّار لفضلکم و ذلّ کلّ شیء لکم
تمامی جباران در برابر فضل شما خاضع شدهاند و همه چیز در مقابل شما به خاک ذلّت افتاده ...
▪️خیلی مانده تا شیعه بفهمد حقیقت روضههای سه سالهی حسین را ...
🖊محمدصادق حیدری
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ مراسم شب دوم محرم
🎙️سخنران: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
📅 تاریخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب دوم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/871
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
سخنرانی شب دوم محرم(هیئت بقیه الله(عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی).mp3
16.28M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_دوم محرم ۱۴۴۵
◾️چهارشنبه ۲۸تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
سخنرانی شب سوم محرم_هیئت بقیه الله (عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی.mp3
32.85M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_سوم محرم ۱۴۴۵
◾️پنجشنبه ۲۹ تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب سوم
▪️حتی کیفیت عبادات فردی امام حسین ع، روابط اجتماعی باطل را تحقیر میکرد
📅 تاریخ : ۲۹ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب سوم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/872
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
32.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب چهارم
▪️چگونه "فاصله طبقاتی" و ساختارهای "جمعاللمال" مردم را از همراهی با قیام حسینی بازداشت
📅 ۳۰ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب چهارم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/874
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴وارد شدن به معرکه ای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها🏴
یک.
اگر «گودال قتلگاه» محل عمیق ترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده،
فقط یک نفر را پیدا می کنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده.
یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است
چه «پدری» و چه «پسری»
برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنه ای عبور کرده؟
حدس من:
وارد شدن به معرکه ای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها
پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که
یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده
دو.
موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید می کرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانههای خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانهاش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت, «لوله هنگ دانهای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! شما که میدانستید با مخالفت نتیجهای نمیگیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس این ها بر نمیآیید.» شیخ گفت:
«تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سرداب ها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عدهای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!»
میرزا جواد سعدالدوله به شیخ پیشنهاد کرد که بیرق «هلند» را بر بالای خانه تان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و میترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعدالدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.»
[نمونه ای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده...
سه.
《قدرت ها و ابرقدرت ها و نوکران آنها مطمئن باشند که
اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند
به راه خود
که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است
ادامه می دهد
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه های مغضوب دیکتاتورها،
خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.》
پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵
[نمونه ای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده...
🖊محمدصادق حیدری
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب پنجم
▪️یکی از اهرمهای کنترل تورم در دنیا، طبقاتیکردن الگوی مصرف است... اما ملت ایران بعد از انقلاب، با تکیه به عدالت علوی، فاصله طبقاتی در مصرف را شکستهاند و اجازه نمیدهند این نظمهای ظالمانهی نظام سرمایهداری آنها را تحقیر کند... اما متاسفانه دچار الگوی مصرفِ زندگی اروپایی و امریکایی شدهاند...
📅 ۳۱ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب پنجم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/879
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب ششم
▪️در دوران مشروطه بعضی از علما و متدینین، امور را به متخصصین علوم سیاسیِ رایج در دنیا واگذار کردند و نتیجه آن، شکست نهضت مشروطه شد؛ امروز نیز اگر در جنگ اقتصادی، امور این جنگ را به متخصصینِ رایج علم اقتصاد واگذار کنیم، شکست خواهیم خورد؛ کما اینکه تا امروز علت شکستهای مداوم در حل موضوعاتی همچون تورم و گرانی به همین موضوع برمیگردد... اما بعد از انقلاب، هرجا که متخصصینِ رایج ناتوان شدند و کار به مردم سپرده شد، مردم توانستند مشکلات را حل کنند
📅 ۱ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب ششم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/881
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
29.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب هفتم
▪️همانطور که رفتار سیاسی ملت ایران برای اهل دنیا (متخصصین علوم سیاسی رایج) قابل پیشبینی نیست، رفتار اقتصادی آنها نیز برای اهل دنیا (متخصصین علم اقتصاد رایج) قابل پیشبینی و کنترل نیست و این، یکی از مزایای ملت ایران است که برآمده از عظمت ایمانی آنهاست اما کفایت نمیکند زیرا برای پیروزی در جنگ اقتصادی، باید الگوی تولید و الگوی مصرف متناسب با نظم ایمانی خود را نیز تولید کنند و مکان اصلی برای مطالبهگری و تحقق این الگوها، "هیئتها و مساجد" است چون این مراکز، محل تجمع انگیرههای حسینی است و قدرت تحول در جامعه ایران را دارند
📅 ۲ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب هفتم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/883
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
33.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب هشتم
▪️ ملت ایران در ایام اربعین بدون طلب پول و مقام و جایگاه، به محبین امام حسین ع خدمات میدهند آیا همین انگیزه و روحیه، نمیتواند وارد راهاندازی "خط تولیدِ" وقفی شود تا کشور برای رونق تولید، از وابستگی به سرمایهی بخش خصوصیِ متداول با اخلاق نظام سرمایهداری بینیاز شود؟!
اگر بخشی از نذورات و کمکهای مومنانه مردم در مساجد و رزمایشهای مواسات به راهاندازی خط تولیدهای وقفی (یعنی حذف قیمت خط تولید از هزینه بنگاههای اقتصادی مردمی و حذف قیمت خط تولید از قیمت کالا) اختصاص پیدا کند باعث رونق بینظیر تولید و کنترل تورم و گرانی میشود...
اثر کنترل تورم، حتی در همین کمکهای مومنانه مشهود خواهد بود: یعنی قیمت همین بستههای معیشتی ثابت میماند و نیازی نیست سالهای بعد با مبلغ چندین برابر امسال، بسته معیشتی تهیه کنیم...
📅 ۳ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب هشتم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/885
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب نهم
▪️ اگر ملت ایران و هیئتها متوجه شوند که امروز پرچم امام حسین ع و ایمان مردم و جمهوری اسلامی (که خونآورد شهدای عاشق امام حسین است) از موضع اقتصاد مورد تهاجم و ضربه است قطعا حاضر میشوند با انگیزه دفاع از پرچم امام حسین ع، بالاترین سطح کار تولیدی را داشته باشند اما به دنبال الگوی مصرفِ رفاه دیوانهوار اروپایی و امریکایی نروند بلکه بهدنبال الگوی مصرف عادی و مورد نیاز یک زندگی معقول باشند...
ممکن است الگوی مصرف موجود اروپایی و امریکایی، آسایش ظاهری داشته باشد اما آرامش حقیقی را سلب میکند چون هر روز، تنوع جدیدی به بازار میآید و شما باید مرتب دنبال آن بدوید...
📅 ۴ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب نهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/887
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب دهم
▪️ ما در این جنگ اقتصادی به گسترش "تولید و حرفه" با اخلاق الهی نیازمندیم نه گسترش "توزیع و دلالی"!
متاسفانه در کشور ما سه تا هفت برابر کشورهای جهان، مغازه و خویشفرما وجود دارد که از این طریق نمیتوان برای کشور تولید ثروتِ چشمگیری ایجاد کرد؛ فقط باعث بالا رفتن مصرف جامعه، بدون جهش در "تولید" میشود
آنچه اقتصاد ملت ایران را در مقابل دشمنان خود قدرتمند میکند و امید دشمنان را از ضربه به انقلاب قطع میکند، بالارفتن حجم 《تولید، حرفه و صنعت》در کشور است اما با اخلاق الهی (یعنی کار کردن با انگیزه خدمت به دستگاه امام حسین و به صورت وقفی)
📅 ۵ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب دهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/889
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
36.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب یازدهم
▪️ یکی از علتهای اساسی که ما قدرت اقتصادی پیدا نکردیم این است که جمهوری اسلامی علیرغم اینکه بدنبال تحقق عدالت است اما در عمل گرفتار بعضی نسخههای نظام سرمایهداری شده زیرا اداره کشور امر تخصصی است و متخصصین حوزه و دانشگاه قبول مسئولیت برای تولید نسخه جدید جایگزین نمیکنند؛ اکثر متخصصین دانشگاه میگویند: "این نسخههای متداول، تجارب موفق جهان است و راه دیگری غیر این وجود ندارد." اکثر متخصصین حوزه نیز میگویند: "این امور (مسائل اقتصادی) ربطی به اسلام و حوزه ندارد..."
لذا انقلاب دچار "اضطرار علمی" در این امور شده است.
حال که متخصصین رایج پای کار انقلاب در امر اقتصاد نمیآیند مردم و هیئتها باید وارد صحنه بشوند؛ همانطور که در نهضت امام نیز وقتی مردم وارد میدان شدند متخصصین مجبور شدند دنبال مردم و انقلاب بیایند
البته مردم این قدرت را از دستگاه امام حسین ع گرفتهاند
📅 ۶ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب یازدهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/891
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
#باز_نشر
بهمناسبت سالگرد شهادت آیتالله #شیخ_فضلالله_نوری
🏴 یک.
اگر «گودال قتلگاه» محل عمیقترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده،
فقط یک نفر را پیدا میکنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده.
یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است
چه «پدری» و چه «پسری»
برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنهای عبور کرده؟
حدس من:
وارد شدن به معرکهای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها
پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که
یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده
🏴 دو.
موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید می کرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانههای خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانهاش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت: «لوله هنگ دانهای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! شما که میدانستید با مخالفت نتیجهای نمیگیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس اینها بر نمیآیید.» شیخ گفت:
«تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سردابها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عدهای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!»
میرزا جواد سعدالدوله به شیخ پیشنهاد کرد که بیرق «هلند» را بر بالای خانهتان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و میترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعدالدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.»
[نمونهای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده...
🏴 سه.
《قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنها مطمئن باشند که
اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند
به راه خود
که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بتپرستی است
ادامه میدهد
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها،
خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.》
پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵
[نمونهای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده...
🖊محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 حسینیه حکمت برگزار میکند:
♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع:
🔰 #اربعین و طراحی عملیات #مردمی در جنگ اقتصادی
🎙 حجتالاسلام محمدصادق حیدری (هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🗓 یکشنبه ۵ شهریور، ساعت ۱۷
✅️ لینکهای ورود به جلسه :
👈 اسکای روم :
🌐 https://www.skyroom.online/ch/hoseinie_hekmat/hoseinie_hekmat
👈 قرار :
🌐 https://gharar.ir/r/c8654261
📝 در صورت تمایل به شرکت حضوری در شهر مقدس قم (ظرفیت محدود): @hekmatadmin
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
نشست مجازی اربعین (حجتالاسلام حیدری.mp3
15.65M
💿#فایل_صوتی
♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع:
🔰#اربعین و طراحی عملیات #مردمی در جنگ اقتصادی
🎙 حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🗓 یکشنبه 5 شهریور 1402
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
1️⃣قسمت اول
✔️بررسی ابعاد هندسه وظایف نیروهای انقلابی و امتحانات پیشرو
✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی مطلوب
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
33.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
2️⃣قسمت دوم
✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی
✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
3️⃣قسمت سوم
✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب
✔️نقد پیشنهادات مطرح شده از سوی بعضی از اساتید برای حل مشکلات اقتصادی ایران
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
4️⃣قسمت پایانی
✔️پاسخ به سوالات مطرحشده نسبت به مدل مختار اقتصادی برای جنگ اقتصادی (رابطه الگوی تولید جامعه با الگوی مصرف؛ ضرورت تمرکززدایی از الگوی تولید؛ رابطه قناعت با تولید ثروت؛ چگونگی جهاد تبیین در این عرصه و...)
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅کمی درباره «زخم گلوی امپراتور»🔅
🔸«خیلی اهل عبادت بودهاند و رسیدگی زیادی به فقراء داشتهاند و اخلاق خوبشان همه را تحتتاثیر قرار میداده و کلی حدیث و معارف اجدادشان را برای دیگران نقل میکردهاند و...» این توصیفی از سیره ائمه است که معمولاً میگویند و میشنویم. اما دشمنان بزرگ و حرفهای، مثل ما ساده و بسیط نیستند که آن حقیقتهای پیچیده را با همین سادگی و بساطت ما، توصیف کنند.
🔹بخاطر همین بود که «منصور دوانیقی» (امپراتوری که تثبیت «بنیعباس» با اقتدار او ممکن شد و فتوحات را تا «طبرستان» گسترش داد و قیامهای متعددی از «نهضت اسحاق» و «جنبش راوندیه» تا «خیزش سادات حسنی» را سرکوب کرد و با چند هزار صنعتگر در طول چهار سال، شهر «بغداد» را بنیان گذاشت) وقتی میخواست «جعفر بن محمد» را توصیف کند، میگفت: «هذا الشجا المعترض فی حلوق الخلفاء... این استخوان گیرکرده در گلوی خلفاء» و فقط به یاد خِرخِر نفَسهای حکومتش و زخمخوردگی گلوی خودش نمیافتاد بلکه همه خلفای همعصر با اباعبدالله را در این بیچارگی شریک میکرد.
🔸حتی وقتی غوغای سادات حسنی، حجاز و عراق را در برگرفت و خواب را از چشمان منصور گرفت، باز هم از پیچیدگیهای رفتار «جعفر بن محمد» میلرزید: «قد کنت مُصرّاً علی قتل جعفر... و کان امره ـ و ان کان ممّن لایخرج بالسیف ـ اغلظ عندی و اهمّ علیّ من امر عبدالله بن حسن و قد کنتُ اعلم هذا منه و من آبائه علی عهد بنی امیّه... من بر کشتن جعفر اصرار داشتم و قضیه او ـ گرچه از کسانی است که قیام مسلحانه نخواهد کرد ـ سختتر و بااهمیتتر از قضیه عبدالله بن حسن [رهبر قیامهای مسلحانهی سادات حسنی] در نزد من است. من این رفتار را از او و پدرانش در عهد بنی امیّه هم سراغ داشتم...»
🔹بدون لشگر و سلاح و پولپاشی بین طرفداران و در اوج تقیّه، برای یک امپراتوری خطرناکتر از اهالی قیام مسلحانه باشی و پیچیدگی و کیاستی در علم حدیث و کلام و فقه و اعتقادات و اخلاقت موج بزند که از شمشیر سختتر و برندهتر باشد و لقمهی گلوگیر ِ یکی از دو ابرقدرت جهان در آن روزگار شود. این باورنکردنیها، وقتی به آستان «جعفر بن محمد» و پدرانش میرسند، به واقعیتهای معجزگون تبدیل میشوند. البته فهم این معجزات و پیدا کردن نسخه امروزین آن، به فقاهتی نیاز دارد که گویا باید خیلی دقیقتر از تفقه در احکام نماز و روزه و حج و... باشد. فقاهتی که اگر در میان حوزههای ما پا گرفته بود، دیگر علمائی پیدا نمیشدند که به اسم دینداری خالص و ولایت و برائت و دوری از سیاست، در اخلاق خوب و عبادات فراوان و دروس خارج مفصّل خودشان غوطهور شوند اما بدون شباهت به مولایشان امام صادق، نه گلوگیر امپراتورهای مدرن شوند و نه مباحث علمیشان برندهتر از سلاح در مقابل ابرقدرتها به حساب بیاید.
♥️ تقدیم به مردی که به قول رهبری، «آیتاللهالعظمای واقعی خود او بود»؛ فقیه جعفری خالصی که مثل استخوان در گلو، خواب راحت را از بتپرستی مدرن و کاهنان معابد آن گرفته بود و گرفته است و خودش را در یکی از پیامهایش این طور روایت کرد: «قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه وتنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه
سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی در شهرک پردیسان قم
ارائه تحلیلی نوین از:
١. عدالت اقتصادی
٢. علل و عوامل تورم و گرانی
٣. علل و عوامل کاهش ارزش پول ملی
۴. خصوصیسازی اقتصاد یا مردمیسازی
۵. مکانیزم تغییر توازن اقتصادی از سرمایهسالاری به مردمیسازی
۶.لزوم تشکیل سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتی در جنگ نابرابر اقتصادی استکبار
و...
🗓شنبهها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌شهرک پردیسان، بلوار شهروند، سبلان ۱۲، مسجد چهارده معصوم علیهمالسلام
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴🏴🏴🏴
«قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ. النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ. إِذْ هُمْ عَلَيْها قُعُودٌ. وَ هُمْ عَلى ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنينَ شُهُودٌ. وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزيزِ الْحَميد»
🏴🏴🏴🏴
#غزه
#فلسطین
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه اول✦⊰━━
🔶پرده یک) دارد با خبرنگار صحبت میکند ولی گویا به جای او، «یک واقعیت ملموس» است که تمام نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی ایمانی که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از یقین. همان درجهدار ارتشی را میگویم که تلویزیون در شب و روز #سوم_خرداد، تصویر مصاحبهاش را در کنار مسجد جامع خرمشهر پخش میکند که دارد با تمام وجود میگوید: «امروز روز غلبهی ایمان بر تکنیک است...»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
انگار دانش جنگ را به خوبی در دانشکده افسری یاد گرفته و محوریتِ «سختافزار» در جنگهای امروزین را به خوبی درک کرده و خبر دارد که چطور برتری سختافزاری دشمن، موجب شکست عملیاتهای کلاسیک ما شده و علیرغم همه اینها، حالا عملیات غیرمتداول و پیروزی بزرگی را شهود کرده که در آن «انسان»، محوریتِ سختافزار را کنار زده و «ایمان»، تکنولوژی موجود را به تزلزل درآورده. آن هم نه یک ایمان فردیِ غوطهور در مجرّدات؛ که یک «شهادتطلبیِ مُرکّب و سازمانیافته» که روش جنگیدن را تغییر داده و یک واقعیت جدید و بیسابقه را پدید آورده و علیرغم استفاده از «ابزار»، تعریف و کارکرد جدیدی به آن بخشیده و تکنولوژی متناسب با خودش را طلب کرده...
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
مثل همان قایقهایی که بر محور عنصر شهادتطلب، موتورهای پرسرعت را به خود ضمیمه کرد و کارآمدی ناوهای میلیاردی امریکایی را زیرسوال برد و «نادر مهدوی»هایی را سر دست گرفت که به تعبیر رهبری «اگر متعلق به کمونیستها بود، یک چهگوارا از او درست میکردند.»
🔷پرده دو) دارد با مُجری صحبت میکند اما انگار به جای او، یک «واقعیت ملموس» است که نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی جدید که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از اضطراب. «توماس فریدمن» همان ستوننویس معروفِ روزنامه نیویورک تایمز را میگویم که متخصص سیاست خارجی است و سه بار جایزهی «پولیتزر» را برده و دارد به «فرید زکریا» میگوید: «ما نیاز داریم بفهمیم که چگونه یک گروه بسیار کوچک و مسلح به حداقل فناوری موردنیاز، توانسته یکی از پیشرفتهترین ارتشهای جهان از نظر فناوری را غافلگیر و بر آن غلبه کند.» (فیلم)
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همکارانش در «پولیتیکو» هم در گزارشی با عنوان «شکست فناوری اسرائیل» اینطور نوشتند: «روز شنبه دیوار امنیتیِ یک میلیارد دلاری اسرائیل در مرز غزه، با بولدوزرهای ساده و پاراگلایدرهای مسلح حماس شکسته شد... باعث بازنگری شگفتآور درباره یکی از بزرگترین نقاط غرور اسرائیل یعنی پیچیدگی فنی آن شد... این حمله هم چنین موجی از شوک را بر نهادها و شرکتهای دفاعی در واشنگتن و اروپا وارد کرد به ویژه به این دلیل که اسرائیل به تامین کننده کلیدی فناوری امنیتی و دفاعی در سراسر غرب تبدیل شده است... از منظر اقتصادی و امنیتی عدم تطابق تکنولوژیک بین اسرائیل و حماس خیره کننده است... اسرائیل یکی از متخصصترین و مولدترین اقتصادهای با فناوری پیشرفته در جهان است. در ماه ژوئن اینتل سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری را در یک کارخانه جدید اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۷ در اسرائیل افتتاح شود. در ماه مارس سال جاری مقامهای شهر تل آویو اعلام کردند که آن شهر رتبه پنجم را در بین شهرهای جهان در عرصه ایجاد شرکتهای استارت آپ میلیارد دلاری از آن خود ساخته است... فناوری امنیتی بالاترین بخش فناوری در اسرائیل بوده.. بخش دیگر پیچیدگی غیر منتظره عملیات حماس بود.. این حمله نشان داد که چگونه حماس توانسته است زرادخانه فناوری خود را در مرز ایجاد کند و از رصد رقیب قدرتمندتر اسرائیلی خود فرار کرده است... در حالی که سرویس تلفن همراه در غزه با اینترنت نسل دوم یا ۲G کار میکند که بسیار عقبتر از فناوری اینترنت نسل چهارم و پنچم یا ۴G و ۵G در اکثر کشورهای غربی است».
✔️ادامه در صفحه دوم...🔽🔽
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه دوم✦⊰━━
🔶پرده سه) تکنولوژیای که بر انسان حاکم شده بود و به عنوان معیار تنظیم «روابط اجتماعی» شناخته میشد و به نام «اخلاق حرفهای» حتی روحیات فردی انسان را به تبع خود تعریف میکرد، پس از انقلاب اسلامی با عصیانگریِ «انسان با ایمان» مواجه شد و در کارزار «تأمین امنیت سیاسی» از نیروی شهادتطلب شکست خورد و تحلیلگران زیادی را که با تکیه به قدرتش، همواره حذف فیزیکیِ جمهوری اسلامی را در چند ماه آینده پیشبینی میکردند، از کار بیکار کرد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
حالا دیگر یقین نورانیِ آن درجهدار ارتشی در سوم خرداد شصت و یک، به اضطراب جمعی کارشناسان مادّی در #هفت_اکتبر دو هزار و بیستوسه تبدیل شده و اسطورههای ایرانی در دفاع مقدس، بعد از قنوتهای معطر به «کثّر به قلّتنا» شان، مستجابالدعوه شدهاند و حماسه حماس رقم خورده و انسان شهادتطلب تکثیر شده و شکست فناوری تعمیم پیدا کرده و فلسطینیهای دستبسته را به مهاجمان مبسوطالید ارتقاء داده.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
یعنی در همان زمانهای که «حذف نیروی انسانی از خطوط تولید» و «حرکت جهانی به سمت اتوماسیون» و «آیندهی آکنده از هوش مصنوعی» گوش فلک را کر کرده، قدرت ایمانی که به ابزار و تکنیک جهتدهی کرده، کارشناس «پولیتیکو» را به این فکر انداخته: «شاید آن چه رخ داده این باشد که اسرائیلیها بیش از اندازه به فناوری خود متکی شدهاند و باید به برخی از تکنیکهای قبلی شان یعنی نفوذ موثر با استفاده از ابزارهای انسانی بازگردند.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همینجاست که قساوت اسرائیل در غزه موجّه میشود: خطر بزرگتر شده و انسان گستاخی بیشتری نشان داده؛ پس تقلای تکنیک برای ساکتکردن چنین انسانهایی شدت گرفته و باید در «المعمدانی» و سایر نقاط غزه از آنها انتقام کشید تا معادله بین انسان و تکنولوژی تغییر نکند.
🔷پرده چهار) تکنولوژی بیشتر از آنکه در جنگ و سیاست و امنیت بکار برود، در اقتصاد سروری میکند و دل میبَرَد و هوش از سر میپراند. اما جامعهای که «شهادتطلبی» به خود دیده، با این سروری و دلبری کنار نمیآید و اقتصادش به راه نمیافتد و دل به «رونق تولید با انگیزه مصرف مسرفانه و مترفانه» و «کنترل مصرف با فاصله طبقاتیِ سرمایهسالارانه» نمیدهد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
پس اگر «شهادتطلبی سازمانیافته» در جنگ، به «قناعتخواهی سازمانیافته» در اقتصاد عمق یابد و انگیزه دینی، «تولید شدید همزمان با مصرف محدود» را به اخلاقی ملی تبدیل کند و «امنیت سیاسی» برآمده از انقلاب، به ایجاد «امنیت اقتصادیِ» از جنس خود موفق شود، آن وقت است که حاکمیت انسان بر تکنیک به مراحل اصلیش میرسد و ناسازگاریهای درونی جایشان را به هماهنگی و انسجام میدهند. همان موقع است که شمشیر «#انتقام_سخت» تیز خواهد شد و دستها با خیال راحت به روی ماشه خواهند رفت...
فاخذهم الطوفان و هم ظالمون...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh