🚩دعوت به تمرین دستهجمعیِ #انتقام؛ در چالش با #کارشناسی_مادیِ مخالف #انتقام
💢حسینیه اندیشه
🔹نه فقط چهرهی مردمی که در تشییع پیکر #حاج_قاسم شرکت کردند که حتی حالتِ عابرانی که اخبار سیما با آنها مصاحبه کرد، یک تصویر واضح و واحد را نشان میداد: ترکیبی از حزن همگانی و خشم دستهجمعی در یک ملت. چنین ترکیبی معمولاً وقتی ساخته میشود که شخصیت و #هویتِ یک جامعه ضربه خورده باشد. جامعهای که با انقلاب اسلامی، تغییر #هویت داده و نفرت از اجنبی/ظالم/مستکبر/کافر و مبارزه با آن، به بخشی اساسی در وجدان عمومیش تبدیل شده.
🔹اگر خمینی کبیر با ساقطکردن شاه، نوکر امریکا را از ایران بیرون کرد و عملاً «دو گانه شرق و غرب مادی» را به «#دوگانه_اسلام_استکبار» (ر.ک بیانیه گام دوم) تغییر داد، این بدان معناست که نظام اسلامی، مهمترین ملاک مشروعیت و #هویت خود و جامعه را به ایجاد امنیتِ «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی» برای کلمه توحید در مقابل حملاتِ «بتپرستی و جاهلیت مدرن» (دینِ دنیاپرستی) تعریف کرده؛ پس به حکم فطرت، وجدان مستضعفین عالم به سوی انقلاب معطوف شده و مرزهای جمهوری اسلامی عملاً تا قلوب ستمکشیدهی آنها تسری یافته. لذا رهبری برای حفظ و تداوم میراث امام، بخش بزرگی از قدرت امریکا در منطقه را نیز از خاورمیانه بیرون کرد و به تعبیر مکرر امریکاییها، ایران یک «نظام انقلابی» باقی ماند و به یک «بازیگر مسئولیتپذیر در دهکده جهانی» تبدیل نشد.
🔹روشن است که مهندس تداومِ این دوگانه اسلام_استکبار در مقیاس منطقه و در عرصه سیاسی و نظامی و امنیتی و بزرگترین چهرهی کف میدانِ این درگیری، کسی نبود جز #حاج_قاسم_سلیمانی که #هویت امریکا در خاورمیانه را عملاً لگدکوب کرد و لذا بعد از شهادتش، ترامپ پرچم امریکا و نماد #هویت ایالات متحده را توییت کرد. پس ریختهشدن خون حاجقاسم قویترین برهان عملی بر انقلابیماندنِ نظام جمهوری اسلامی و خلوص رهبری و همکارانش در تداوم چهلسالهی #هویتی است که بر مبنای درگیری اسلام با کفر و استکبار تعریف شده و البته به همین دلایل، مقیاس ضربه دشمن، در سطح ضربه به #هویت انقلاب است.
🔹از این منظر، تصمیم امریکا از مکر پیچیده ای ناشی میشود: بعد از شکستهای مکرر (تسلیمنشدن ایران در برابر شدیدترین تحریمها، تحقیر شدن امریکا پس از رد میانجیگری ژاپن، افتضاحِ بیپاسخگذاشتن اسقاط پهپاد، شکستِ موجسواری بر اعتراضات آبان و...) که در برآیند خود معنایی جز دست برتر ایران در #جنگ_اراده_ها ندارد، بهترین گزینه میشود هدفگرفتنِ همان #هویت ملی که #حاج_قاسم سالها آن را نمایندگی میکرده. اینجاست که به زعم دشمن، نظام تصمیمگیری در ایران، میان دو محذور «پاسخ متناسب با ضربه هویتی و در نتیجه احتمال بالای آغاز جنگ» و «پاسخ نامتناسب با ضربه هویتی و در نتیجه پذیرش برتری امریکا در #جنگ_اراده_ها» گرفتار میشود.
🔹پس #انتقامی که واقعا سخت نباشد،نه تنها #هویت انقلابی ملی را دچار سرشکستگی خواهد کرد بلکه دست برتر در تعیین میدان و قواعد درگیری را در اختیار امریکا قرار خواهد داد. در واقع این یک موقعیت درجه یک درجهت
«#تمرینِ_دستهجمعیِ_انتقام_گسترده» برای حفظ و ارتقاء #هویت انقلاب است؛ چیزی که توانمندی یک جامعه دینی در انجام آن، حرکتش را در جهت «ظهور منتقم» با سرعتی تصاعدی بالاخواهد برد.
🔹اما نباید در این میان #بزرگترین_مانع_انتقام را به فراموشی سپرد: #محاسبات_کارشناسی_مادی که هنگام تصمیمگیری به نرخ دلار، میزان صادرات و واردات تکنولوژی و سرمایه، خطراتِ متوجه به زیرساختهای توسعه، بمباران و از بینرفتنِ میلیاردها دلار و دههها تلاش برای سازندگی و وابستگی مردم به سبک زندگی و رفاه غربی اشاره میکنند. یعنی همان چالشی که نقش اصلی را در پذیرش #قطعنامه و نوشیدن #جام_زهر توسط امام راحل داشت و بدلیل عدم تمرکز نخبگان بر یافتن پادزهر، همواره جمهوری اسلامی را در ایجاد امنیتِ «فرهنگی و اقتصادی» برای کلمه توحید، دچار چالش کرده و مانع تسرّی #دوگانه_اسلام_استکبار از عرصه سیاسی، به عرصه فرهنگی و اقتصادی شده.
اما سرپیچی از این محاسبات و قبول ریسک برای گسترش دایره #انتقام و نیفتادن در دام ترامپ برای واکنش محدود و تصنعی، همان چیزی است که میتواند ما را از این مدار بسته نجات دهد و با شکستن ابهّت توصیههای #کارشناسی_مادی، فضا را برای نقد و تغییر و جایگزینی آنها فراهم کند.
🔷 خلاصه اینکه: تاریخ، معطل ماست تا موانع پیچیدهی خونخواهی را بشناسیم و #مردِ_انتقامِ_گسترده شویم و آدابدانِ خونخواهیِ همهجانبه؛ که اباجعفر علیهالسلام فرمود: «به خدا قسم [گرچه] قاتلان اباعبدالله کشته شدند [اما] هنوز خونخواهی حسین انجام نشده است» (کاملالزیارات/ص63)
#انتقام
#انتقام_سخت
#حاج_قاسم_سلیمانی
#محاسبات_کارشناسی_مادی
#هویت
#جنگ_اراده_ها
#قطعنامه
#جام_زهر
#دوگانه_اسلام_استکبار
✅@hoseiniyehandisheh
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
✅ انسان مؤمن، بالاترین اسلحه
🔅 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
🔹 در انقلاب ما چه در جنگ، چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه میکند، آن هم بالاترین اسلحهها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است.
🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که بهصورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را میکنند و سراسر از خوف و اضطراب میشوند و تن به اضطراب کوچکتر میدهند؛ و وقتی به مرگ میرسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیمگیری آنها شدیداً تضعیف میشود.
🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت میطلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که میترسد از جان خود و ریسک را به حداقل میرساند متفاوت است.
🔸 این دو ماشین جنگی، لوازمشان یکی نیست. اینجا تشریفاتی برای رئیس نمیخواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف میایستد، نماز میخواند، یک گونه وضو میگیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت میگذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسختر از همه، جلوی دشمن است.
🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372)
#حاج_قاسم_سليمانی
#خطرپذیری
#جنگ_اعتقادی
#شهادت_طلبی
#یقین_اجتماعی
#انتقام_سخت
✔️ https://eitaa.com/Moniroddin
#بیان_اندیشمند_انقلاب_فرهنگی_مرحوم_استاد_صدوق_ره
💢 شاخصه های اصلی جریان #کفر چیست؟ در منطق قرآن، فلسفه جنگ با کفار چیست؟ چرا مطلقا همکاری با جریان#کفر جائز نیست؟
🔸از ابتدا تا انتهای قرآن، بايد از سه نحله تحليل داشته باشيد: «#كفر، نفاق، ايمان». اين همان خطكشي و #مرز_بندی اعتقادی است كه در تمامی مراحل انقلاب توسط حضرت امام (قدسسره) و مقام معظم رهبري (دامظله) نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
در قرآن ادبیات كفار توسط خدای متعال معرفي شده است و لذا به هيچ وجه نمیتوان با آنها همکاری کرد! اگر مراتبي از #تكامل را ميپذيرفتند، راهی وجود داشت؛ اما آنان هيچ سطحي از #تكامل را نميپذيرند. آنان بر ضدّ #تكامل هستند. اصلاً فلسفهي #جنگ ما با کفار هم همين نکته است که آنان در مقابل #تكامل ايستادهاند.
🔸کفار هميشه در #ذهنيت خودشان غوطهورند! در واقع کافر و كسي كه اهل #دنياست، وقتي دست خالی خود را ببیند، فوراً پيغام #سازش ميدهد. يعني در همهي #معادلات_قدرت، همينطور هستند. وقتي كه به ضعف ميافتند، پيغام ميدهند كه حاضريم امتياز بدهيم! چون در هر صورت بايد #دنيا شان بچرخد؛ این گونه نیست كه آرمانخواه يا #وحدتگرا و اهل توحيد باشند! آنها بجای چنین کاری، ميليونها رنگ عوض ميكنند و اهل #تلوّن در تئوریها هستند!
📚منبع: مباحثِ «نقد و نقض تفسیر المیزان و طرح مقدماتی پیرامون منزلت سوره کافرون در تکوین،تاریخ،جامعه؛ زمینه پیدایش فقه احکام حکومتی»*
#کفر
#مرز_بندی
#تكامل
#جنگ
#دنیا
#سازش
#معادلات_قدرت
#وحدتگرا
#تلوّن
ــــــــــــــــــــ
*چاپ داخلی حسینیه اندیشه
✅ @hoseiniyehandisheh
استاد حیدری تهرانی ولادت حضرت زینب (س).mp3
16.51M
🎙صوت
💠 سخنرانی استاد حیدری تهرانی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
❗️ این سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت زینب در هیئت هفتگی «گفتمان انقلاب اسلامی» ایراد گردید که با وجود تأخیر پیش آمده، برای استفاده علاقمندان به انقلاب اسلامی بارگذاری شد.
✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه
✅ قرائت زیارت جامعه کبیره
💠 گفتگوی بصیرتی پیرامون بیانات رهبری پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و حوادث منطقه با عنوان
💢 «ایمان و غیرت دینی
شناخت دشمن و نقشه های آن، راهکارهای مقابله با نقشه های دشمن در سه عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی»
◀️زمان: چهارشنبه مورخ ۹۸/۱۰/۲۵ ساعت ۱۹:۳۰
◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق
◀️ برادران و خواهران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
@Goftemane_enghelab_eslami
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
💢انحراف در سیستم «#تصمیم_سازی» کشور؛ عامل #تهاجم_فرهنگی بر سیستم «#تصمیم_گیری» آن
🔸شما خیال میکنید #تهاجم_فرهنگی تنها در شکل ارسال امواج مسموم ماهواره و نمایش مبتذل فلان صحنه است؟ یقین کنید که تأثیر هجوم فرهنگی کفار در قالب تحریک ابزار #کارشناسی،تنظیم نسبتها و محاصرهی آنها به مراتب قویتر از هجومی است که ماهوارهها دارند.
لذا اگر وزارت( اطلاعات) توجه کافی به « #نظام_کارشناسی» که امر #تصمیم_سازی را به عهده دارند نداشته باشد حتما نمیتوان از سوی حتی صالحترین افراد نظام هم انتظار «#تصمیم_گیری» شایسته و متناسب با ارزشهای انقلاب را داشت.
🔸... نباید اینها را به عنوان یک تعارف و یا مطلبی ساده قلمداد کرد. نباید ضعفهای تئوریکی که در تحلیلهای منطقی حوزه از #عینیت وجود دارد به شخصیت علمی و روحانی آقایان حوزوی سنجاق کرده و سپس درصدد توجیه آنها براییم.
اگر نظر حوزه این باشد که بخش تجربی علوم «#جهت_دار» نیست آیا سخنی است که به راحتی میتوان از کنار آن گذشت؟!
آیا ضرورت ندارد که با انجام تحقیقات میدانی، درصدد ارزیابی صحت و سقم این نظریه برآییم؟
... آیا با یک تحقیق میدانی و یا حتی با اندکی تأمل نمیتوان دریافت که #نظام_کارشناسی موجود در واقع آب به آسیاب دشمن میریزد و اذهان پاک را منحرف میکند؟
📚منبع: بحث خاستگاه وزارت اطلاعات در نظام ولایت
#تصمیم_سازی
#تصمیم_گیری
#تهاجم_فرهنگی
#نظام_کارشناسی
#عینیت
#جهت_دار
✅ @hoseiniyehandisheh
🔴 اطلاعیه
🔅با توجه به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور (26 دی 98) درباره ارتباط منطقیِ بین «روابط خارجی حسنه با قطب های توسعه» و «شکوفایی اقتصاد ملی»، باید در نظر داشت این تحلیل برآمده از عقلانیت و معادلات کاربردی علم اقتصاد رایج و «الگوی توسعه پایدار و همهجانبه» میباشد و «حسینیه اندیشه» ضمن آنکه همگان را به کنارگذاشتنِ برخوردهای سیاسی و جناحی با این نوع سخنان دعوت میکند، در پاسخ به مطالبه ریاست محترم جمهور(ارائه مدل اقتصادی بدون "محوریت" ارتباط با قطبهای توسعه جهانی)، جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» را منتشر مینماید.👇👇👇
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @hoseiniyehandisheh
«اقتصاد مقاومتی«با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی ـ حسینیه اندیشه.pdf
992.9K
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع وابستگی به اقتصاد نظام سرمایهداری)
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @hoseiniyehandisheh
💢حضرت امام خمینی (ره):
«این به عهده #علمای_اسلام و محققین و #کارشناسان_اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح #اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با #اقتصاد بیمار #سرمایه_داری_غرب و #اشتراکی_شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد...»
📚(صحیفه امام؛ ج20، ص340)
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع واب
📎فهرست جزوه « کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از «درونزایی و برونگرایی» » :
🔻برگرفته از تولیدات پژوهشی #مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
و پژوهشهای تطبیقی #مرحوم_استاد_حجت_الاسلام_و_المسلمین_مسعود_صدوق
🔸الف) تحليل آكادميك از رفتار گذشته اقتصاد ايران
1️⃣ قرارگرفتن «توزيع» به -عنوان قطب توسعه بهمثابه¬ رابطه غيرعلمي در دوران قبل از انقلاب
2️⃣ تداوم نقش «توزيع» به¬عنوان قطب توسعه، به دليل تغيير در «تعريف نیاز ضروری و فقر» بر مبنای شعار عدالت انقلابی، در دولت دفاع مقدس
3️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه، به دلیل تنازع بین «متغیّر کار» با «متغیّر سود سرمایه» (چالش «گستاخی انقلابی» با «الگوی تولید سرمایهداری») در دولت سازندگی
4️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه به دلیل ادامه نزاع بین «متغیر کار» و «متغیر سرمایه»؛ علی¬رغم اتخاذ استراتژی «توسعه¬ی همهجانبه» و الزامات آن در حذف «عدالت اقتصادی» در دولت اصلاحات
5️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه به دلیل تداوم نزاع بین متغیرهای اقتصاد کلان از طریق تعمیم رفاه و طرح هدفمندی یارانهها و «تئوريزه نشدن» عدالت اقتصادي در دولت نهم و دهم
6️⃣ تداوم نقش «توزیع» به عنوان قطب توسعه علیرغم تلاش برای هماهنگکردن اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در دولت یازدهم و دوازدهم
ادامه دارد:👇👇
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع واب
ادامه 👈
🔸ب) ارائه راهکار: تئوریزهکردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر اساس شعار «عدالت»
1️⃣ دستیابی به درک آکادمیک از هجمه دشمن به اقتصاد جمهوری اسلامی، زمینه ضروری برای تحقق «اقتصاد مقاومتي» و قویشدن نظام اسلامی در عرصه اقتصادی
2️⃣تئوریزهکردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر مبنای قید زدنِ «رفاه روزافزون» به «عدالت اقتصادی»؛ تنها راه برونرفت از چالشها در کوتاهمدت
3️⃣خروج از سلطه «الگوی تولید سرمایهداری» و طراحی الگوی تولید جدید متناسب با انگیزههای انقلابی و مذهبی ملت ایران در گام دوم
4️⃣جمعبندی: اهمّ سياستهاي پيشنهادي براي اقتصاد مقاومتي
✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه
✅ قرائت زیارت جامعه کبیره
💠گفتگوی بصیرتی با عنوان
تحلیلی بر شکست ۴۰ ساله اقتصاد لیبرالی در نظام اسلامی
(ناظر به سخنان ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی بانک مرکزی)
◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲ ساعت ۱۹:۳۰
◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق
◀️ برادران و خواهران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
✅@Goftemane_enghelab_eslami
💢گفتاری زیبا از #مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
در مورد مقوله «#تبلیغات»👇👇👇
✅ @hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔶باید دید که چگونه می توان «#تبلیغات» منفی موجود در جامعه را که نسبت به محصولات مصرفی صورت گرفته ... مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داد؟
اما برای مبارزه با این معضل و استفاده صحیح از اهرم #تبلیغات چه باید کرد؟ [به نظر ما باید] سهم تبلیغ کالهای #مصرفی از حجم کل #تبلیغات 1/49 [باشد]....اگر بنابر چنین تقسیمی باشد آیا دیگر می توان از تبلیغ فلان تکنولوژی در مکانی عمومی همچون سالن انتظار فرودگاه مهرآباد به راحتی گذشت؟ آیا غیر از این است که چنین حرکتی باعث #تحقیر بینندگان وطنی و تحبیب آنها نسبت به قدرت #تکنولوژی #غرب شده و مفاسدی همچون #بد_حجابی و...را به ارمغان میآورد؟ چنین حرکاتی با زبان بی زبانی فریاد می کنند که پیرو اخلاق و فرهنگ #غرب باشد! یعنی همان جایی که مادرِ چنین #تکنولوژی است.
بله استفاده از تکنیک خوب است اما برای آزمایشگاه متناسب با آن تکنیک؛ نه این که مثلا تبلیغ #تکنولوژی سقف سبک را در جائی مثل فرودگاه بیاوریم تا نهایتا آن مفاسد را به دنبال داشته باشد.
تبلیغ این نوع کالاها و یا دیگرکالاهای #مصرفی با طمطراق و هیاهو در اماکن(عمومی) آیا باعث غرب دوستی میشود و یا علم دوستی؟ آیا چنین حرکاتی، آنالیز وضعیت روانی و روحی افراد جامعه و نهایتا خرد کردن #فرهنگ یک ملت را به دنبال نخواهد داشت؟ اگر از اهرم #تبلیغات برای معرفی #تکنولوژی غیر، به عموم مردم استفاده کردید و #محصولات آن ها را در کارآمدیهای رفاهی به رخ مردم کشیدید باید منتظر آن عواقب نیز باشید. چرا که تنها چیزی را که باید به رخ مردم کشید قضایایی چون #شهادت حسین فهمیده است. باید به آنها نشان داد که اگر این عزتها نبود اخلاق توحش آمریکایی یک نفر را سالم نمی گذاشت. باید مظالم #غرب و قدرتمندی آنها را نشان داد تا #نفرت عمومی نسبت به آنها تحریک شود.
📚منبع: بحث «خاستگاه وزارت اطلاعات در نظام ولایت»
✅ @hoseiniyehandisheh
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه
( به مدت 5 شب از جمعه 11/4 تا سه شنبه 11/8)
💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری
همراه با روضه و سینه زنی
▪️موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🕰ساعت شروع جلسه : ساعت 19:30
🔸مکان: بلوار الغدیر، کوچه ششم پلاک ۲۱ منزل آقای عبدالزهراء سیستانی
🔸ویژه برادران
✅ @hoseiniyehandisheh
13981104-Shab01-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
30.09M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_اول روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓جمعه، 4 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
13981105-Shab02-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
24.96M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓شنبه، 5 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_اول روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_اول / قسمت 1️⃣
🔹مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه خویش، به ضرورت یادآوری #ایّام_الله و جلوگیری از فراموشی آن در غبار اتفاقات دیگر تأکید فراوانی نمودند.
#ایّام_الله روزهای ظهور غلبهی دستگاه خدای متعال است که در آن دست قدرت خداوند دیده میشود.
با این معیار #عید_غدیر نیز - به عنوان عیدالله الاکبر- یوم الله به شمار رفته و فراموشی آن از جملهی فراموشی #ایام_الله به حساب میآید؛ خصوصا با همهی تأکیدهای مکرّر و اتمام حجّتهای متعدد بر حق جانشینی ایشان. و
البته ابلاغ ولایت توسط پیامبر(ص) در روز #غدیر، یکی از این اتمام حجتها به شمار میآید و باید معجزات تکوینیای چون فرود آمدن ستارهی آسمان در منزل امیرالمومنین(ع) را نیز به چنین اتمام حجتهایی افزود. روایاتی که در توضیح شأن نزول سوره نجم در مصادر روایی شیعه و اهل سنت وارد شده است، اشاره به چنین معجزه تکوینیای دارد.
چطور این فراموشی به جایی میرسد که بلافاصله بعد از رحلت نبی اکرم(ص)، غصب خلافت صورت میگیرد و به آن اکتفا نشده بلکه آن چنان مصائب سنگینی را نیز بر سر حضرت زهرا(س) درمیآورند؟
درس گرفتن از حوادث پس از رحلت پیغمبر(ص)، برای جلوگیری از تکرار آن در «عصر غیبت» و جلوگیری از فراموشی #ایام_الله بسیار بااهمیّت است.
🔹در برخی روایات پاسخ سوال فوق را میتوان یافت. مثلا از حضرت باقر(ع) نقل شده است که فرمودند:
«زمانی که پیامبر اکرم(ص) روح از پیکرشان جدا شد، گویا اهل بیت پیامبر اکرم در طولانی ترین شب عمرشان قرار گرفتند به نحوی که گمان کردند نه آسمان بر آنان سایه میاندازد و نه زمین آنان را حمل میکند»؛ یعنی هیچ پناهگاهی ندارند و گویا تنهای تنها هستند، چرا که رسول اکرم(ص) در نهضت خود برای آن که کلمه #توحید را محقق کنند و #امنیت را برای خداپرستی و توحید فراهم نمایند، با همه صاحبان مناصب اجتماعی-چه نزدیک و چه دور-درگیر شدند و وقتی سرشان را بر زمین گذاشتند همه کسانی که صاحبان این #روابط_اجتماعی بودند و منتفع از آن بودند، آماده بودند که انتقام کامل و تمام عیاری از نزدیکترین افرادِ به این نهضت و به این شعار بگیرند.
👈ادامه دارد:
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️#شب_اول / قسمت 1️⃣ 🔹مقام م
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝 چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_اول / قسمت 2️⃣
🔹مظهر درگیری با آن قدرتها پس از نبی اکرم(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع) بودند. در نظام #قبیله_محور، اگر فردی از قبیلهای کشته میشد تمام آن قبیله خون خواهش میشدند و عظمت و اقتدار قبائل اساسا به چنین امری تعریف میشد، به همین دلیل کسی جرئت درگیری و قتال با مشرکین را نداشت و تنها کسی که با شجاعت پا در میدان میگذاشتند امام علی(ع) بودند. ایشان از آنان که دشمنان خدا و پیغمبر(ص) بودند تعداد زیادی را کشته بودند و به همین دلیل از او کینه بر دل داشتند و تمایل نداشتند که او ولی و خلیفه پس از پیغمبر گردد و البته این حس نفرت فقط نسبت به او بود نه دیگران؛ چرا که دیگران سابقه امیرالمومنین(ع) را در جنگ با مشرکان را نداشتند. به همین دلیل پس از رحلت پیغمبر(ص) افرادی با تکیه بر جامعهشناسی دقیق، بر موج این کینه و نفرت ِحاصل از به هم خوردن هویتها و مناصب و #روابط_اجتماعی، سوار شدند و فضای اجتماعی را به گونه ای مدیریت کردند که حضرت ولایت جامعه را به عهده نگیرند. البته این امت نفاق یک شبه حاصل نشد بلکه از زمان حیات پیغمبر تلاشها برای تشکیل آن شروع شده بود.
🔹و نکته ی دقیق تر آن که این #روابط_اجتماعی #قبیله_محور فقط برای حجاز نبوده است؛ بلکه از اول خلقت تا قبل از #رنسانس حاکمیت بر بشر داشته است همان طور که امیرالمومنین(ع) در خطبه قاصعه می فرمایند: ««فالله الله فی کبر الحمیّه و فخر الجاهلیه التی خدع بها الامم الماضیه و القرون الخالیه»
با این اخلاق #قبیله_محوری که مظهر دنیاپرستیِ روسای قبائل بود و با آن حاکم و محکوم و #نظم_اجتماعی درست شده بود، قرنهای متمادی امم مختلفی فریب خورده بودند اما پیامبر اکرم(ص) به همراه امیرالمومنین(ع) در 13 سال این رابطه جهانی- و نه فقط #رابطه_اجتماعی- را شکستند و توانستند حکومتی را تأسیس کنند.
🔹#انقلاب_اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و با همراهی ملت ایران، توانست با تمسک به راه نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) ، روابط سیاسی مدرن مادی و دوگانه «یا شرقی یا غربی» را شکسته و اسلام را از خرده فرهنگ به یک طرف معادلات جهانی تبدیل کند و دوگانه «اسلام و استکبار» را در عالم جایگزین نماید و توانسته است با وجود -به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم- « وسوسههایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند» 40 سال مقاومت کند و باقی بماند.
اما خطر آن وسوسه ها همچنان ما را تهدید میکند؛چرا که روابط سیاسی،فرهنگی،اقتصادی مادی جهانی همچنان به صورت همه جانبه ما را در معرض تغییر سیرت انقلابی مان قرار می دهد و میتواند #ایام_الله را به فراموشی بسپارد و این گونه آن قدرت الهیای که ایجاد شده است در معرض خطر قرار بگیرد.
تفصیل این مطلب در جلسات آینده ان شاء الله توضیح داده خواهد شد.
✅ @hoseiniyehandisheh
13981106-Shab03-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
17.89M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_سوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓یک شنبه 6 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
1_180226208.pdf
724.5K
📝عنوانگذاری محتوایی برای «فهم قاعدهمندِ» بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه 27 دی 98
🔆 یادآوری « #ایام_الله» در حوادث اخیر از طریق:
#شناسایی_ایام_الله،
#ارزش_گذاری_ایام_الله،
#جلوگیری_از_فراموشی_ایام_الله،
#تعیین_مسئولیت_در_برابر_ایام_الله در مقیاس #ایران و #جهان_اسلام
✍ حسینیه اندیشه
🔴🔴🔴
هرگونه بهرهبرداری، انتشار، تکثیر و استفاده از این متن، با نام هر شخص و هر سازمان و هر نهادی بلامانع است (با رعایت امانتداری در حفظ محتوای آن)
در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید.
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_دوم
🔹نبی اکرم(ص) بوسیله کمک و حمایت امیرالمومنین(ع) با #روابط_اجتماعی مادی حاکم درگیر شد. لذا همه کسانی که با نهضت نبوی مناصب و مشتهیات خود را از دست داده بودند، احساس میکردند با این انقلاب، فرمانشان دیگر جریان نمییابد و کم کم زیردستانشان جرئت مقابله با آنان پیدا میکنند. لذا مدتها قبل از رحلت پیامبر(ص)، برای تشکیل امت نفاق تلاش کردند و پس از رحلت ایشان، از فرصت پیش آمده استفاده خود را نمودند و میوه مد نظر خود را چیدند و سقیفه را رقم زدند و درنتیجه نه تنها همه اتمام حجتها و مظاهر قدرت الهی فراموش گردید بلکه تا جنایت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پیش رفتند.
🔸اساسا سقیفه بنی ساعده، صرفا یک سایهبانی که زیرش چند نفر جمع بشوند نبود بلکه مظهر #روابط_اجتماعی #قبیله_محور بود. «سقیفه» مرکز تصمیمگیری فرهنگِ #قبیله_محور نسبت به اوضاع «مدینه» بود. در برخی از روایات منقوله ائمه معصومین(ع)، آمده است که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) به جاهلیت بازگشتند و حتی انصار به هنگام بیعت با «سعدبن عباده» در «سقیفه بنی ساعده»، همان رجزها و شعارهای دوران جاهلیت را در تجلیل او میخواندند.*
🔹انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران، #روابط_سیاسی_مادیِ «یا شرقی،یا غربی» شکست و دوگانه «اسلام و استکبار» در جهان حاکم کرد؛ لذا همان گونه که پس از نهضت نبوی جنگهای متعدد ایجاد شد، دشمنان انقلاب نیز بحرانهای امنیتی و جنگ تحمیلی را بر کشور ایران تحمیل نمودند.
🔸پس برای دعوت به توحید، باید #نظم_اجتماعی_مادی شکسته شود تا منطقه تنفسی برای پرستش خداوند ایجاد گردد و از آن جا که #نظم_اجتماعی حاکم، صاحبانی دارد قطعا به مقابله میپردازند و جنگ هایی به پاخواهند کرد.
🔹اگر به گفت و گوهای برخی اصحاب با نبیاکرم (ص) پیش از جنگ بدر مراجعه کنیم میبینیم که عده ای از آنان نیز پس از تصمیم نبی اکرم برای جنگ با سپاه قریش ترسیدند و به پیامبر(ص) میگفتند که در مقابل ما قبیله قریش با تمام عظمت و قدرتش است که تا کنون ذلیل نشده است. در جنگ تحلیلی نیز این شبهات به نحو پیچیدهتری مقابل ما قرار گرفت و عده ای بر اساس عقلانیت کلاسیک نظامی میگفتند: «چطور با ارتش صدام بجنگیم که از نظر قدرت نظامی، بر ما غالب است؟! تمام قدرتهای جهانی از او حمایت میکنند، جنگ افزارهای سنگین و مختلفی در اختیارش قرار دادهاند و همچنین از جهت اطلاعاتی، قویترین سرویسهای جاسوسی دنیا او را پشتیبانی مینمایند. اما در مقابل، ارتش ما فروپاشیده است، فرماندهان ارشدش رفتهاند و استفاده از ابزارهای جنگی را نیز بلد نیستیم. چرا که تا کنون ارتش وابسته به مستشاران آمریکایی بوده است».
🔸در این فضا با توجه به دستور امام راحل که باید زمینهای از دست رفته باز پس گرفته شود، در نیروهای مومن انقلابی شجاعتی ایجاد شد که توانستند در معادلات جنگ و علم جنگیدن به صورت تجربی و میدانی تغییراتی انجام دهند. لذاست که در نوشتههای امثال شهیدحسنباقری میبینیم که میگوید: «این نحوه جنگیدن فایده ای ندارد و باید استراتژی جنگ را عوض کرد». این همان شجاعتی است که در عقلانیت و روابط کلاسیک نظامی دست میبرد و عقلانیت جنگی و طراحی عملیات را بر محور شهادتطلبی عملا تغییر میدهد.**
🔹پس رقم خوردن #ایام_الله ی چون فتح خرمشهر ــ که امام گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ــ به خاطر آن بود که جلوی قدرت عینی روش مرسوم جنگیدن در جهان تسلیم نشدیم بلکه در آن تغییراتی صورت گرفت؛ نه این که صرفا با شعار یا حسین و با اخلاص پیروزیها رقم بخورد؛ بلکه همان طور که رهبری معظم انقلاب برای #شهید_قاسم_سلیمانی فرمودند، این شجاعت روحی و اخلاص با« #تدبیر » ترکیب شده بود. #تدبیر یعنی به این نتیجه برسیم که برای آن شهادت طلبی چه لوازم عقلی و تخصصی و علمی و تجربی و میدانی باید ایجاد بشود. این با جنگیدن برای حفظ جان که در جنگهای کلاسیک رائج است، خیلی تفاوت دارد.
ـــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
*برای دیدن اصل روایت: ر.ک الکافي , ج 8 , ص 296
**در صوت جلسه میتوانید تفصیل بیشتری از نمونههای تصرف رزمندگان اسلام در مدل های جنگی، بشنوید.
✅ @hoseiniyehandisheh
13981107-Shab04-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
15.24M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_چهارم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓دوشنبه 7 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh