| به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم |
🔰شاخصه صحتِ عملکردِ مجلس قانونگذاری چیست؟
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔺اگر با نسخه اي كه دكترمي دهد مرتّباً حال مريض بدترشود معنایش اين است كه بين داروي داروخانه ومريض نتوانسته ارتباط برقراركند.
🔻وقتي مي توان گفت #قوانين #مجلس بهنجاراست كه بتواند باعينيت بخواند و تخلّفِ ازآن، استثناء باشد. هرگزاستثناء بيشتر از ده درصدقابل پذيرش نيست وهميشه بايد زيرده درصد باشد؛ يعني اگرگفته شودكه اعتياد زير ده درصد است، رشوه زيرده درصداست، كلّاً تخلّفات(و) ميل به خلاف اگربه ده درصد، يك درصد، يك ونيم درصد محاسبه شد(و)جمع همه اينها روي هم(که) گذاشته شد ده درصد بيشترنبود،آنگاه معلوم مي شود #دستگاه_قانون_سازي،خوب #قانون درست مي كند.
🔺بنابراين اگر #قوانين بهنجارباشد تخلّف از #قوانين، #جرم مي شود. وزنِ آن(جرم) هم حتماً متناسب بامنزلت #قانون درنظام #قوانين است؛ يعني همه جرائم باهم مساوي نيستند.
🔻علامت وشاخصه اينكه #قانون، درهرجايي‹چه دردستگاه كفر،چه دردستگاه اسلام› درست وضع شده است، اين است كه مجموعه تخلّفات زيرده درصدانجام بگيرد.
بعبارت ديگراگرگفتندسه ميليون پرونده دردادگاه است وبه همه جرائم هم رسيدگي نمي شودواگربخواهندرسيدگي كنندممكن است تادوسه برابرارتقاءپيداكند بدين معناست كه حجم تخلّفات مثلاًبيش ازچهل درصداست واين معنا نشان مي دهد كه #قانون دچار ناهنجاري است.
📚 سلسله مباحث جرم شناسی جلسه 2
✅ @hoseiniyehandisheh
🔰 بخشهایی از چکیده #مبحث_نهم «فلسفه بلاء و مصیبت براساس فلسفه تاریخ انبیا»
✍️ حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق (ره)
🔹 روشن شد که رفتار نظام کفر و نفاق، #منشأ_بلا و #مصیبت در دار دنیاست و پرچمداران توحید برای اقامهی کلمهی توحید به استقبال این مصیبتها میروند و لذا قهرمانان زندگی در این دنیا، انبیاء و ائمّهی معصومین(ع) هستند و این مسیر در دوران غیبت، توسط فقهای عظام شیعه تداوم یافته است.
🔸خصوصاً در 150 سال گذشته، شرایطی برای امّت دینی ایجاد شد که فقهای شیعه، آن را (به صورت وجدانی) قابل تطبیق با شرایط قیام امام حسین(ع) دانسته و دست به قیام زدند تا جامعهی دینی به شرک و کفر عقبگرد نکند.
🔹 البته شرک و کفر در عصر حاضر، مقولهای آشکار و جلیّ نیست بلکه امری خفیّ است؛ یعنی برای فهم این مطلب که تمدّن امروز، بشریت را به #سجده و انقطاع در برابر #آثار_مادّه سوق داده، نیاز به انجام یک «انقلاب فرهنگی» و فعالیتهای عمیق عقلانی است تا انقلاب اسلامی ایران، وارد مرحلهی جدیدی از تکامل خود شود.
🔸 رشد عقلانیت غیرمعصوم در دورهی غیبت در صورتی رقم میخورد که با عقلانیت کفر درگیر شود و در این درگیری به دستگاه الهی نیازمند شود و به آن پناه ببرد و با تداوم این روند، ظرفیت عقلانیت به تدریج ارتقاء یابد و وظیفهی حفظ نظام ایمان در این دوره به خوبی محقق شود. لازمهی این مهمّ، رصد دائمیِ دستگاه کفر و نفاق است تا معلوم شود ظرفیت عقلانی آنها در تلذّذ از دنیا به چه نحوی عمق پیدا کرده و در تمامی عالم جاری میشود.
🔹 چگونه جمعی از شیعیان، بلوک شرق را کافر میدانستند و در برابر آن متّحد میشدند، اما چنین اعتقادی دربارهی بلوک غرب ندارند و در مقابل آن دچار چنددستگی و اختلاف نظر شدهاند؟! بنابراین باید تکلیفِ عقلانیت تخصصی در قبل از رنسانس و بعد از رنسانس در دو حوزهی «فهم دین» و «تحقق دین» معیّن شود و نواقص ادبیات تخصصی حوزه و انحرافات ادبیات تخصصی دانشگاه به صورت ریشهای تبیین گردد و الا تداوم حیات انقلاب اسلامی در دراز مدّت در معرض تهدید اساسی قرار میگیرد و خدمت واقعی به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج) محقق نخواهد شد.
🔸 آیا نباید متدیّنین به لوازم و اقتضائاتِ وحدت کلمهی جامعه و مدیریت نظام و توزیع اختیارات دینی و پیچیدگیهای این مقولات پی ببرند تا زندگی با حکومت امام عصر(عج) برایشان امکانپذیر شود؟! آیا بدون درک از تفاوتهای این نوع از مدیریت الهی با مفاهیمی چون مشارکت، حق شهروندی، حق توسعهیافتگی و... میتوان به ظرفیت لازم برای حیات در عصر ظهور دست یافت؟!
#فلسفه_بلاء
#فلسفه_مصیبت
#وظایف_شیعه_در_دوران_غیبت
📋متن چکیده مبحث نهم👇👇👇
✅ @hoseiniyehandisheh
1_340509987.pdf
365.1K
📋متن چکیده #مبحث_نهم «فلسفه بلاء و مصیبت براساس فلسفه انبیا»
◼️سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد.
امام خمینی در نامه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«...#حکومت، فلسفه عملی برخورد با #شرک و #کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین میکند و این بحثهای طلبگی مدارس، که در چارچوب تئوری هاست نه تنها قابل حل نیست که ما را به بن بستها میکشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی میگردد... باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم #قدرت_اداره_جهان نگردد...»
۸ دیماه ۶۷
✅@hoseiniyehandisheh
🏴 اعلام برنامه
◾️ قرائت زیارت جامعه کبیره به نیابت از امام خمینی (ره) و شهدا
💠 گفتگوی بصیرتی با عنوان: «ضرورت نگاه اجتهادی به مکتب امام خمینی(ره) جهت تحقق تمدن نوین اسلامی»
◀️زمان: چهارشنبه ۹۹/۳/۱۴ رأس ساعت ۲۱
◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق
◀️ برادران و خواهران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
✅ @Goftemane_enghelab_eslami
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد
🔺 رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره):
مخاطب #امام_خمینی در تحوّلآفرینی عبارت بود از ملّت ایران. قبل از شروع نهضت امام، مبارزاتی وجود داشت؛ دهها سال بود گروههای مختلف [مبارزه می کردند]، منتها حوزهی کار آنها محدود میشد به یک تعدادی، مثلاً فرض کنید 100 یا 150 نفر دانشجو. بحث #امام بحث یک گروه محدود یا یک جمع محدود یا یک حرفهی معیّن نبود، بحث ملّت ایران بود.
بحث ملّت مثل یک اقیانوس است. به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هر کسی نیست؛ چرا، یک استخر را میشود موّاج کرد، امّا موّاج کردنِ یک اقیانوس کار عظیمی است. ملّت یک اقیانوس است و #امام این کار را انجام داد. ۹۹/۳/۱۴
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد 🔺 رهبر انقلاب در سا
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔹جناب آقاي خزعلي نقل مي كنند كه #امام_خميني(رض) را كه از درس آمده بودند و بطرف منزلشان ميرفتند ديدم، خيلي ناراحت و غضبناك بودند كه «عَلَم» يك اعلاميهاي نوشته و جسارت و توهين كرده است. به آقا گفتم آيا اعلاميه را ديده ايد؟ گفتند: بله ديده ام او ميخواست #روحيه_مردم را خراب كند (يا خراب كرده) الان منزل ميروم و در پاسخِ آن اعلاميهاي مينويسم و #روحيه_مردم را سرجاي خودش برميگردانم؛(یعنی) خودش را #متصرف در #روحيه_مردم ميبيند و ميگويد من ميروم آن را برميگردانم؛ مثل كسي است كه موج را ميبيند و مي خواهد تصرف كند و روي اين موج پارازيت بياندازد، يا اينكه موج را وارونه كند. برگرداندن اين فرد با كسي كه آن را نميبيند، تفاوت دارد.
🔸16نفر در صحن حضرت معصومه در بين 300نفر، مرگ بر شاه گفتند خيليها مضطرب شدند كه اين حرف 20سال زندان دارد الان كه وقت اين شعار نيست! شب كه خبر را تلفني به نجف اطلاع دادند فردا اعلاميههاي #امام از طريق تلفن تكثير شد و پخش شد (که) ايشان گفتند: امروز، همه ميگويند: “مرگ بر شاه”.
با اين اعلاميه مرگ بر شاه در ايران راه افتاد .
🔹(یا) اين بياني كه #امام در زمان قبول صلحنامه داشتند.... #امام به گونهاي اعلاميه دادند كه در عين حالي كه جا داشت آدم از خدا طلب مرگ بكند (براي اينكه رهبر مسلمين در برابر رهبرِ كفر عينِ قضيه حكميت در طيف و نمونه كوچك آن، تسليم ميشود) اما در عين حال از منزلتي حرف ميزند كه معلوم بود كه همه #ملت را در برابر صدام و آمريكا ميشوراند و شوراند به نحوي كه بزرگترين حضور مردم در جبهه حاصل شد
🌀.... مي گوئيم امام مي خواهد با اين كلمات #حساسيت_مذهبي_مردم را اساس حركت قرار بدهد و نگذارد #كفر بر اينها غالب شود، نگذارد ترديد و وسوسه ابليس بر اينها غالب گردد، وظيفه او اين است كه در #روح_مردم #ايجاد_حادثه كند.
📚 مبادی اصول فقه احکام حکومتی جلسه۱۱
✅@hoseiniyehandisheh
•••─━━⊱✦🔹﷽🔹✦⊰━━─•••
✳️به مناسبت سی و یک سال تمام پرچمداری توحید✳️
به برکت درس تفسیر «حاجآقا»، شبهای جمعه مشتریاش شده بودم؛ مشتری «سوره واقعه». همان سورهای که «ابن بابویه» از امامصادق، این فضیلت را برایش نقل کرده بود: «این سوره، فقط برای امیرالمومنین است و هیچکس در آن با ایشان شریک نیست و هر کسی شبهای جمعه آن را بخواند، از رفقای امیرالمومنین خواهد بود».
تفسیر بینظیر «حاجآقا» هم خیلی خوب، این روایت را با مضمون سوره تطبیق میداد: روز قیامت، واقعهای است که هیچکس نمیتواند تکذیبش کند و آنهایی را که در دنیا بالا بودند، پایین میآورد و آنهایی را که پایین بودند، بالا میبرد و بعد از به همریختن وضعیت دنیا، انسانها را سه دسته میکند: مقربین و اصحاب یمین و اصحاب شمال. و معیار همه این بالا رفتنها و پایینآمدنها و مقرببودن یا یمینیشدن یا شمالیماندن «علی» است و درجات بهشت و جهنم از او آب میخورد و با دوری از او یا نزدیکی به او تعریف میشود؛ همان کسی که به تعبیر زیارات، «الحاکم یوم الدین» است و حکمفرمای روز جزا.
روز قیامت، وقت جریان ولایت علی است بدون هیچ مانعی و سوره واقعه دارد آن دوران شیرین را برایمان به تصویر میکشد و «شیخ صدوق در أمالی» این وضعیت را با جزئیات برایمان نقل کرده:
وقتی پیامبر از هزار پلهای که فاصله بین هر کدامشان، مسیر یکماه دویدن یک اسب چالاک است، بالا میرود و در مقام «وسیله» قرار میگیرد، «رضوان» که فرشتهی مسئول بهشت و «مالک» که فرشتهی مسئول جهنم است، نزدیک میشوند و عرض میکنند:
_ «ما رضوان و مالک، خزانهداران بهشت و جهنم هستیم و اینها کلیدهای فردوس و دوزخ است که خدا آنها را برای تو فرستاده»
و نبیاکرم میگوید:
_ «آنها را پذیرفتم و ستایش خدای را که چنین فضیلتی به من داد. کلیدها را به برادرم علی بسپارید.»
و علی با کلیدهای بهشت و جهنم به سمت دوزخ میرود و بر در آن میایستد... و شروع میکند:
_ ای جهنم! این دوست من را رها کن و آن دشمن من را بگیر
و اطاعت جهنم از علی در آن روز، بیشتر از اطاعت بردههای شما از شماست...»
این جزئیاتی که همهشان حول محور علی میچرخیدند و با جزئیات سوره واقعه در توصیف بهشت و جهنم و مقربین و اصحاب یمین و اصحاب شمال ترکیب میشدند و بعد کنار وعدهی «رفاقت با امیرالمومنین برای قاری واقعه در شب جمعه» قرار میگرفتند، کلی عشق و حال و صفا درست میکرد که من را مشتری سوره واقعه کرده بود. البته این حالهای خیالی و عبادتهای گلوبلبلی با وضع خراب من جور در نمیآمد. یعنی یک جای کار ایراد داشت ولی دقیقا نمیدانستم کجا؟ تا وقتی به این روایتی رسیدم که کلینی عزیز از حضرت صادق نقل کرده بود و داشت آیات آخر سوره را توضیح میداد:
«پیامبر درباره آیهی «و اما إن کان من اصحاب الیمین فسلامٌ لک من اصحاب الیمین» به علی گفت: آنها شیعیان تو هستند؛ [آنها کسانی هستند که] فرزندان تو از اینکه توسط آنها کشته شوند، سالم و سلامت میمانند.»
یعنی آخرین چیزی که از ما بر میآید همین است که شما را نکشیم؟! یعنی ضعف و ناتوانی و جاهلی و کاهلیِ ما اینقدر زیاد است که به همین از ما راضی هستید؟! پس وضع مان این قدر خراب است که در مقابل این همه دشمنی و کینه و عناد و انکار و حمله و هجمه و تیر و شمشیر که دنیاپرستان به سمت شما روانه میکنند تا ظلمات لذتهایشان با نور خداپرستی شما روشن نشود، به کار نمی آییم؟! مثل اینکه جواب تمام این سوالها مثبت است و گرنه چرا در دعای ندبه باید درباره پسر و یادگار علی در بین ما بگوییم: «...تحیط بک دونی البلوی و لاینالک منّی ضجیج و لا شکوی» تو را _ و نه من را _ بلا احاطه کرده و در برگرفته اما هیچ ضجه و ناله و شکایتی که از من به تو برسد، ندارم...» شما غرق طوفان بلاها و مصائبی هستید که از جسارت کفار و منافقین به شما میرسد و ما هم آن کنارها، پناه گرفتهایم و فقط شما را نمیکشیم و البته دوستتان هم داریم و به این دوستی خوشیم و شکایت و نالهای نداریم جز از وضعیت دنیاییمان... این داستان ماست؛ بخشی از اصحاب الیمین
اما داستان «مقربین» و کسانی که به شما مقرّب و نزدیک شدهاند، فرق میکند؛ آنهایی که بخاطر اینکه دور و بر شما هستند، تیرهایی که به سوی شما روانه شده، سر و صورت آنها را هم خراشیده... مثل حبیب نجار که به روایت مرحوم طبرسی از امام باقر، یکی از همین مقربین بوده؛ همان که خدا در سوره یاسین درباره او صحبت کرده: «و جاء رجل من اقصی المدینه یسعی»... و مثل مردی که در دوران ما از گوشه کنار شهر و از فراسوی باور ما آمد و وجودش را سعی برای دفاع از خداپرستی فراگرفته بود؛ خمینی کبیر را میگویم که به لطف شما، باری از دوش شما برداشت و تمام عمرش را در امواج بلا سپری کرد و سپر تیرهای دشمنان شما به سمت محبین و شیعیانتان شد...
تقدیم به: ...👇👇👇
@msnote
@hoseiniyehandisheh
_ تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که جانش را فدای حضرت ولیعصر و شیعیان او و خیمه او یعنی جمهوری اسلامی کرد و تقدیم به ابرمردی که سی و یک سااااال تمام است مثل مُرادش خمینی، نگذاشته تا واقعیت و طبیعت امریکایی، زانویش را روی خرخرهی مومنین بگذارد و مانع شده تا دین ما به خُرده فرهنگی که تابع تکنولوژی دنیاپرستان است، تبدیل شود و در فقدان محاسباتی که حوزه و دانشگاه باید به انقلاب میرساندند، با دستخالی در برابر محاسبات سرمایهسالارانهی دستگاه کارشناسی از ایمان ما و جهتگیری انقلاب حفاظت کرده. تقدیم به سید علی حسینی خامنهای؛ به امید آنکه وقتی در هنگامه قیامت و در روز واقعه، حضرت ولیعصر از وفای ما به نائب عامش پرسید، شرمنده نباشیم و تقدیم به مرحوم استاد که وقتی در کنارش بودیم، انگار در جبهه دفاع فرهنگی از حضرت صاحب راهمان داده بودند و حالا در فقدانش هر چند وقت یکبار، نوای حاج منصور را زمزمه میکنم: دنیا فریبم داد ای دادِ بیدااااد/ دیگر نمیآید گردان مقدااااد/جانم حسین جانم جانم حسین جاااان/جانم حسین جانم جانم حسین جااااان
🖊: #محمدصادق_حیدری
@msnote
@hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
💠 كسانيكه ميگويند #برهان ميگويد كه «#ولايت» الان قطع است، در جواب اينها بايد گفت اساساً خود #برهان، ظهورِ مرتبه اي از #ولايت است.
يك مرتبه از سرپرستي، سرپرستي ذهن است كه ظهورش در شكل #برهان پيدا ميشود. «ادبيات[علمی]»، خودش يك مرتبه از جريان #ولايت است.*
*پی نوشت: اثبات این مطلب در مباحث مفصل فلسفی مرحوم علامه آمده است.
📚منبع: فلسفه اصول روش تنظیم دوره دوم_ جلد اول جلسه ۹
✅@hoseiniyehandisheh
✳️ روایتی امروزی از
«یا ساتِر کُلّ مَعیوب» ✳️
🔹 یکوقت میگوییم «یا ستار العیوب» و پوشانندهی عیبها را صدا میزنیم و خب بعدش تصور میکنیم که عیب برای خودش یک چیزی است و ما هم برای خودمان یک چیزی و فقط حیف که بعضی وقتها این «عیب» میآید و مینشیند روی «ما» و با هم قاطی میشویم.
اما بعضی مواقع مثل موقعی که دعای جوشن کبیر میخوانیم، خدا را با «یا ساتر کل معیوب» صدا میزنیم؛ یعنی «پوشانندهی هر چیز خراب و عیبدار و ناسالمی». اینجا انگار «عیب» دیگر چیز جدایی از «ما» نیست و وقتی کسی بیاید و ما را جمعبندی کند، میگوید: رویهمرفته مال نیست، به درد نمیخورد، به کار نمیآید، خراب است، عیب دارد...
••─━⊱✦♦️✦⊰━─••
🔹 اینجا کار بیخ پیدا میکند؛ چون اینطوری نه فروشنده داریم نه خریدار، بیقدر و قیمت میشویم و برای معامله نمیارزیم. فقط لطف و کرم خدا باید بیاید وسط و «ساتر کل معیوب» بشود و نقش مشتری را بازی کند و ما را بخرد و بپوشاند و پارچهی سترش را روی ما بیاندازد تا خوشگل بشویم و بیعیب و نقص به نظر بیاییم. دستش درد نکند. همین دستهایی که شبهای جمعه و بعد از شنیدن «یا باسط الیدین بالعطیه» باز میشود و به ما عطیه و هدیه میدهد و از این پارچههای ستر و خطاپوشی روی ما میاندازد؛ همین دستهای خدا، همین یدالله و فرزندانش. همین بزرگوارهایی که جنسهای خراب و ناسالم را توی دستگاهشان راه میدهند و با ما ها کار میکنند و فشارش را هم به جان میخرند؛ فشار جنسهای ناجوری که فقط پارچهی ستر و عیبپوشی رویشان افتاده و الا واقعا عیب دارند و هنوز خرابند و مشتریپَران و زیانده و آبروبَر...
••─━⊱✦♦️✦⊰━─••
🔹 ...من دقیقا نمیدانم قضیه چه بوده اما بهرحال #عمران با این کارش، «خرابی» ما و «عیب»هایمان را دوباره به یادمان آورد. یادمان آورد که چطور فرق بین «مالکیت شخصی» را با «مالکیت خصوصی» نفهمیدیم و «الگوی تولید و اشتغال» را _ که سرنوشت جامعه را بدست میگیرد _ بیربط به خدا و پیامبر و دین و فقه تصور کردیم و آن را صرفاً شأن عقلاء دانستیم و اختیارش را به کارشناسان جهانی (این فقهای مذهبِ «پرستش پول» و «سرسامآور کردن سود») سپردیم و در نتیجه، «شرکتها» را که در روال جهانی، سلول اولیهی نظام سرمایهداری و اولین مرکز تجمع سرمایه و تکاثر ثروت برای سودپرستان هستند، به عنوان قاعدهی اقتصاد پذیرفتیم تا سرمایهسالاری وحشی با اهرم پرمنّت «کارآفرینی»، زانویش را روی گردن کارگران بگذارد و هم انقلاب عزیز ملت بدون نسخه جایگزین بماند و به فراموش کردن عدالت متهم شود و هم به کسانی که دغدغه عدالت دارند، انگ «کمونیست» بچسبد.
••─━⊱✦♦️✦⊰━─••
🔹 ما عمدی نداشتیم ولی عیب داشتیم؛ عیب سادهانگاری. گمان میکردیم آدمهای خوب کافی هستند و تحت تسخیر مدلها و الگوهای اداره کشور در نمیآیند. فکر میکردیم کفر «پیچیده» نیست و «بتپرستی» مدرن نمیشود. تصورمان این بود که کفر فقط اعتقاد آدمها را با مجسمههای چوبی و سنگی خُرد میکند و نمی دانستیم میتواند اقتصاد را هم با زنجیرهی «شرکت» و «بانک» و «برنامه توسعه» به اسارت سرمایهداران در بیاورد و طناب دار را به گردن مستضعفین بیندازد... گناه خودکشی آشکار «عمران» و خودکشی پنهان ِ بقیه همکارانش به گردن نخبگان ماست اگر از این زنجیره انتقام نگیرند و آن را پاره پاره نکنند؛ انتقامی که نه با داد و بیداد یا فحش و ناسزا و مرثیهسرایی و مصیبتخوانی که فقط با «تولید نسخهی جدید الگوی تولید و اشتغال بر اساس دین و عدالت» گرفته میشود... دستت را باز کن و این عیب ما را بپوشان... یا باسط الیدین بالعطیه... یا ساتر کل معیوب...
••─━⊱✦♦️✦⊰━─••
✅ تقدیم به شهید و یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که همانند مقتدایش (که خامنهای بود) و محبوبش (که ملت ایران بود) گُردهی کفر و بتپرستی مدرن را در بخش نظامی و امنیتی شکست و با آن چشمان بیخواب از مجاهدت، نگران نخبگان ایران است که آیا راهش را در کمک به رهبری و ملت ادامه میدهند و گردهی بتپرستی مدرن را در بخش اقتصادی میشکنند یا نه؟
✍ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
#قاسم_سلیمانی
#عمران_روشنی_مقدم
✅ @hoseiniyehandisheh
1_380732014.mp3
8.06M
🎙گزیده سخنرانی شب شهادت حضرت صادق علیه السلام( ۵ دقیقه)
🔹حجت الاسلام روح الله صدوق
🔸 موضوع: بررسی عصر امام جعفر صادق علیه السلام
💠 بررسی چگونگی انتقال قدرت از بنی امیه به بنی العباس و ۳ فتنه آنان برای تصاحب حکومت؛ و نقش متدینین در وارد آمدن خسارت به امت اسلامی
🆔 @hoseiniyehandisheh
🆔 @ansarhosein1437