eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
537 دنبال‌کننده
233 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ممکن است سردمداران عربستان سعودی (به صورت مثبت) دستشان را بالا بگیرند و به آمریکا اعلام بکنند که بیایید دست ما را بگیرید. ولکن یک روحانی متحجر هرگز به آمریکا نگوید که بیا دست مرا بگیر و اصلا بگوید: « و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» ... ولی چون آن‌ها قدم قدم درست می‌کنند، این فرد(به صورت منفی) مجبور می‌شود را بر اساس حوادثی که پیدا شده است پاسخ بدهد(یعنی پاسخ به ) پس گام به گام مجبور به و عقب نشینی خواهد شد. حالا در آخر کار عقب نشینی این فرد به همان میزان به نفع آمریکا تمام می‌شود که اعلام اثباتِ تبعیتِ امور از جانب دیگران. در حقیقت، این فرد هم در یک حاکمیت او را بر ابعاد زندگی خود انتخاب کرده است هرچند به صورت منفی باشد. 🔹مثلا گفته می‌شود بُعد اول را نتوانسته ام حفظ بکنم، پس دیگر شرعا مضطر هستم و تکلیف هم ندارم! این از دست دادن بُعد اول است. در بُعد دوم هم به می‌افتد و آن را از دست می‌دهد و همین طور بُعد سوم تا آخر کار. بنابراین به جای پیداکردن راه نجات از ، مرتبا به وسیله که در مقیاسهای بسیاربزرگ و همچنین مقیاس های کوچک درست می‌شود(یعنی چه در نظام کلان جهانی و چه در داخل و نظام خُرد) مجبور به تبعیت می‌شوید. 🌀باز مسئله را ساده‌تر می‌کنم! یعنی، چه در لباس، آقا زاده و خانم زاده تدریجا مجبور به تبعیت می‌شود و می‌گوید عرف و شأن است و دیگر نمی‌توان از این‌ها فرار کرد، چاره ای نیست و باید پذیرفت! و چه در مقیاس جهانی هم که می گوید کاری نمی توان کرد و فعلا جهان یک کاسه شده است و کاری نمی‌توان کرد. یعنی مثلا «ارز را با همه مسائل جهانی‌اش می‌پذیرد و این‌که در مصرف داخلی خانه اش تبعیت بکند، این را هم می‌پذیرد. و این‌که رنگارنگ بودن سفره خانه اش هم بر اساسِ دستورالعملهای غذاهای غربی باشد، این را هم می‌پذیرد در نتیجه نفسِ انسان (چشایی،بویایی،بینایی و...) عادت به یک چیزهایی می‌کند که دیگر شما مولّد آن نیستی و ابزار شما هم مولّد آن نخواهد بود و بعد از آن که برای نفس انسان، ملکات اعتیاد به این امور پیدا شد، دیگر قدرت ترک آن‌ها را ندارد. همین‌گونه که اگر الان آب لوله، برق، کولر و...قطع بشود برای انسان ضیق است. اگر بناباشد آن نظام مصرفی هم بخورد برای خود ضیق و فشار می‌دانند و لذا می‌گویند قانون «نفی عُسر و حَرَج» نفی می‌کند از این که مردم خودشان را تا این مقدار را در سختی بیاندازند. مثلا اگر الان در حد بیمارستان اجازه می دهند و می‌گویند فرضا عیبی ندارد که در معالجاتی که دکترها لازم می دانند مرد بر سرِ زن بیاید و امثال این‌ها، آن وقت دیگر به تدریج در زندگی داخلی‌تان هم ادامه پیدا می‌کند. 📚 منبع: بحث بررسی منزلت ولایت و رهبری، جلسه ۳، ۷۳/۴/۱۱ 🆔 @hoseiniyehandisheh
1_440243947.mp3
17.91M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 جمعه؛ 31 مرداد 1399 ✅ @hoseiniyehandisheh
1_441038376.mp3
14.3M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 شنبه؛ 1 شهریور 1399 ✅ @hoseiniyehandisheh
1_442265846.mp3
17.86M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 یکشنبه؛ 2 شهریور 1399 ✅ @hoseiniyehandisheh
1_442636159.pdf
454.6K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
1_442962871.mp3
16.5M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ شمسی ✅ @hoseiniyehandisheh
1_443950424.mp3
16.48M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 سه شنبه؛ ۴ شهریور 1399 ✅ @hoseiniyehandisheh
روز دوم محرم 1399.pdf
134.8K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
13990605-Moh1442-R06-01Menbar_Heydari_0.mp3
14.91M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر چهارشنبه؛ ۵ شهریور 1399 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
13990606-Moh1442-R07-01Menbar_Heydari_0.mp3
18.09M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر پنجشنبه؛ ۶ شهریور 1399 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
◾️ «و لکن رسول‌الله و خاتم‌النبیین»(احزاب/40) 🏴 وقتی «اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً بالرسول» را به میدان فرستاد، یکی از بزرگترین تدبیرهای برای اتمام حجت و آوردن آیه و به عجز درآوردنِ سپاه کوفه رو شد. معجزه این‌قدر بزرگ بود که به نقل شیخ مفید در الارشاد، تمام لشگر عمرسعد _ که بزرگترین جمع اشقیاء در تاریخ را تشکیل داده بودند _ میخ‌کوب شدند: «فشدّ علی الناس و هو یقول... ففعل ذلک مراراً... با این‌که علی اکبر حمله می‌کرد و رجز می‌خواند و چند بار این کارها را تکرار می‌کرد» اما «و اهل‌الکوفه یتّقون قتله... کوفیان از جنگ با او ابا داشتند و از کشتن‌ش دوری می‌کردند...»  ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🏴حسین، این دفعه و برای پایان‌دادن به همه عذرها و عمیق‌تر کردن همه‌ی احتجاج‌ها، معجزه‌ای از جنس تصویر در مقابل اهالی طغیان گذاشته بود؛ از سنخ شکل و شمایل نبیّ‌اکرم. به زبان تصویر و با سیمای علی‌اکبر حقانیتش را فریاد می‌زد و از پیامبر خواسته بود تا به میدان برود و می‌گفت مسلمان هر جنایتی هم که از او سر بزند، ولی پیامبر خدا و خاتم پیامبران را.... «و لکن رسول‌الله و خاتم‌النبیین»...؛ اعجاز عظیمی بود و تا لحظاتی دشمن را به عجز درآورد و بیست‌سی هزار نفر را زمین‌گیر کرد. اما اشقیا همیشه خط‌شکن دارند «اذ انبعث اشقاها»... «مره بن منقذ العبدی» فضا را شکست و گفت: «گناه همه عرب بر گردنم باشد اگر پدرش را به عزایش ننشانم» و به جنگِ معجزه تصویریِ حسین رفت... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🏴بعضی مقاتل گفته‌اند: اسب علی‌اکبر او را به سمت دشمن برد و باعث شد «اربا اربا» شود اما من گمان می‌کنم اگر اسب هم به آن طرف نمی‌رفت، کوفیان باید همین کار را با کسی می‌کردند که تصویرش آنها را به فلاکت کشانده بود. باید تکه‌تکه و قطعه‌قطعه‌اش می‌کردند تا چیزی از صورت و بدنش معلوم نباشد، تا دیگر از این معجزات و آیات خردکننده به چشم‌‌شان نیاید و این شکل و شمایل‌ها آنها را به خاک مذّلت نیندازد... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🏴حسین هم می‌دانست دارد چطور لشگر دشمن را به هم می‌ریزد: هم موقع رفتن علی از پیامبر گفت: «کنا اذا اشتقنا الی نبیّک نظرنا الی وجهه» و هم موقع سر جنازه‌اش روضه نبیّ‌اکرم را خواند: «ما اجرأهم علی انتهاک حرمه الرسول» و هم علی‌اکبر می‌دانست با دشمن چه کرده. وقتی با پدرش خداحافظی کرد، از پیامبر گفت: «یا ابتاه علیک السلام هذا جدی رسول‌الله یقرئک السلام» گویا نبی‌اکرم را می‌دید که آمده بود تا کنار پیکر خودش به شهادت خودش نگاه کند و به قول آن زیارت‌نامه زیبا، خون خودش را تحویل بگیرد: «دمک المرتقی الی حبیب‌الله»... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🖤 تقدیم به غرض از خلقت مخلوقات و محور کائنات محمد مصطفی؛ به امید این که با شفاعت مولایم علی‌اکبر، ما پیامبر ندیده‌ها در بهشت، زائر زود به زودِ روی ماهش باشیم و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقه ی همه‌ی شب‌های جمعه که مثل مولایش، اربا اربا شد؛ تقدیم به قطره‌های خون خشک‌شده‌ و ذره‌های ریز بدنش که قاعدتاً هنوز باید میهمان در و  دیوار فرودگاه بغداد باشند تا مسلمانانی که به خیال بی‌طرفی، هنوز هم به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز با دشمنان نبیّ‌اکرم هستند، را رسوا کند. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @hoseiniyehandisheh
1_446381842.mp3
15.73M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر جمعه؛ ۷ شهریور 1399 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
روز سوم محرم 1399.pdf
149.9K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
روز چهارم محرم 1399.pdf
175.1K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
1_447007107.mp3
17.5M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر شنبه؛ ۸ شهریور 1399 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🏴إنالله و إنا إلیه راجعون آجـرک الله یا‌بقیـة‌الله آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان أعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه‌السلام◼️
1_447716734.mp3
16.15M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر یکشنبه؛ ۹ شهریور 1399 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
روز پنجم محرم 1399.pdf
150K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
13990610-Moh1442-R11-01Menbar_Heydari_0.mp3
16.6M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر دوشنبه؛ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
روز ششم محرم 1399.pdf
168.9K
📋متن کامل سخنرانی 1399 🏴 با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🔹حسینیه اندیشه🔹 ☑️ @hoseiniyehandisheh
1_449477541.mp3
19.07M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر سه شنبه؛ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
1_450442621.mp3
16.9M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر چهارشنبه؛ ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
1_451428616.mp3
19.35M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر پنجشنبه؛ ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh
🔰 تعریف عدالت در دو دستگاه استکباری و الهی 💠استكبار سعي دارد مفهوم را به تعريف كند تا را هم بر اساس استكبار، بگويد هيچ موازنه ي ديگري نمي تواند رشد و توسعه و تحويل دهد. بنابراين اخلاق و ارزش بايد تابع شود. اين حرف استكبار است. لكن شما مي گوييد ، نمي گوييد تعادل. كلمه‌ی ارزشي است و را در آن اصل قرار مي دهيم. و موازنه، كلمه ي «فني» است كه «تناسب نسبت به مقصد» را یعنی در حقیقت همان هماهنگي كه مي گوييم[بیان می دارد]. 👈مقصد را وقتی در نظر مي گيرند كه منتهي به شود اصل و معيار مي شود براي اينكه و اخلاق را تعريف كند. مي‌گويند ظلم و عدل را بر اساس تعادل تعريف كن. ميگويد اصل است و نيز بايد به اينجا برسد. عدل و ظلم يعني چه! اخلاق يعني چه! مي گويد «اخلاق» تابعي است از «رابطه انسان و طبيعت» ، نه اين كه رابطه ي انسان و طبيعت تابعي از اخلاق باشد. پايگاه اخلاق را بنا به نظر آنها نبايد بيرون از جهان برود؛ يعني مادي تعريف كردن اخلاق و پايگاه آن را دنيا پرستي قرار دادن. این هم در نظام استکباری درست است... 🌀دين اگر نتواند ابزارِ تحقق را ايجاد كند التزام به یک اعتقاداتي در جامعه حضور پیدا می‌کند و[عدالت، یک امرِ] آرمانی مي شود. 📚منبع: کد پژوهش ۴۰۶_ ۱۳۷۸/۰۳/۲۰ ✅ @hoseiniyehandisheh
1_452061013.mp3
17.92M
🎙صوت سخنرانی 1399 با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 عصر جمعه؛ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ 🔹حسینیه اندیشه🔹 @hoseiniyehandisheh