eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
528 ویدیو
183 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
20.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️یک‌ بی‌طرف نسبی؟! 🔸مروری بر گفتگوی سیدیاسرتقوی با فرید مدرسی @saraeer پ.ن: کانال «نویسندگان حوزوی» بر این باور است که روزنامه‌نگاری حوزوی به شدت از سوی حوزه انقلابی و حوزه سنتی جدی گرفته نشده است. این گونه گفت‌و‌گوها را مبارک می‌دانیم؛ چرا که آن کاستی‌ها را برملا می‌کند. @HOWZAVIAN
⚡️آشپز‌زاده‌‌ای در برابر مفت‌خواران ايران «در ميان همه رجال اخير مشرق زمين و زمامداران و بزرگان ايران كه نامشان در تاريخ جديد ثبت است، ميرزا تقی خان امير نظام بی همتاست. ديوجانس یونانی در روز روشن در پی او می گشت. به حقيقت سزاوار است كه به عنوان اشرف مخلوقات به شمار آيد. بزرگوار مردی بود. اگر ميرزا تقی خان مي‌‌ماند و انديشه‌‌های خود را به انجام می رساند، بدون ترديد در زمره كسانی شمرده می شد كه به باور برخی از سوی خدا، به رسالت تاريخی برگزيده شده‌اند!» این جملات رابرت واتسون، نويسنده مشهور انگليسی است درباره شخصیت والاامیر و صدراعظمی که بزرگ زاده و آقا زاده نبود، بلکه آشپززاده ای بود از روستای هزاوه ی فراهان. درست در يکصد و هفتاد سال پیش، ميرزا تقی خان فراهانی ملقب به امير کبير، در ۲۰ ديماه به نیشتر خیانت و حماقت خواص و تیغ استبداد و نخوت قجری، به شهادت رسید. شهادتی که رگ حیات و عزت ایران را تا سال های سال قطع کرده و کمر ایران را شکست. اما شگفت آور این است، آشپز‌زاده باشی و امير شوی؟ عجيب است؛ اما شدنی، چرا که ميرزا تقی خواست و شد. پسر مشهدی قربان هزاوه‌ای فراهانی بود؛ آشپز مخصوص ميرزا عيسی معروف به قائم مقام فراهانی. زمانه، زمانه رشد و پيشرفت سریع جهان بود. درست همزمان با به ثمر رسيدن جهش علمی فكری غرب و هم دوران با بزرگانی چون نيچه، اديسون، ولتر، روسو، ماركس، هگل، كانت و البته بيسمارك. نخست کارگر آشپزخانه صدر اعظم قاجار بود. سينی غذا براي فرزندان قائم مقام می برد. گاهی می شد که آقازادگان صدر اعظم در کلاس درس بودند، می ايستاد تا درس تمام شود، آنگاه غذا را در برابرشان می گذاشت. آن روز قائم مقام فرزندانش را می آزمود،‌ هرچه پرسيد، آقازاده‌ها در ماندند و ميرزا تقی پاسخ داد. قائم مقام آنجا بود که فهميد فرزند آشپز باشیِ خانه‌اش، چه گوهر گرانمايه‌ای است. و چنين گفت: «حقيقت من به كربلايی قربان حسد بردم و بر پسرش [ميرزا تقی] مي‌ترسم. اين پسر خيلی ترقيات دارد و قوانين بزرگ به روزگار می گذارد.» تصورش را بکنيد، فرزند آشپزباشی خانه صدر اعظم قاجار لياقتی داشت که هيچ بزرگ‌زاده و شاهزاده و دربارزاده و حرم پرورده و آقازاده‌ای به گرد پای او هم نمی رسد. پا برهنه رنج ديده‌ای که نه در پر قو خوابيده و نه آنکه چشمه بيت المال در جيب پدرش مي‌جوشد، اما به اندازه يک فوج آقازاده می فهمد. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ حسن طاهری @HOWZAVIAN
▫️شعور شیعی ما را عواطف مدیریت نمی کند. ما به خاطر خدا و به خاطر اسلام برخاسته ایم. چشمان ما باز است. داریم می بینیم که آرایش دشمنیهای طاغوت و دشمنان بشریت نسبت به این انقلاب و سرداران آن چگونه بوده است و اکنون چگونه گشته است. داریم می شنویم که چه ایده ها و طرحهایی برای تعالی جامعۀ بشری و ایران اسلامی مطرح شده است و اکنون مطرح می شود. داریم می سنجیم که کدام طرحها از دل توحید برخاسته است، به وضوح قرآنی و جامع نگر است، در حال و هوای شرافتهای انسانی است، از روی آگاهی و اشراف چند بعدی است، دلیرانه و عاقلانه است و متکی به تجربیات یکی دو قرن اخیر است. اگر از بازیهای آکادمیک و هیجانات سیاسی و تعصبهای باندی فاصله بگیریم، خیلی مخفی نیست که ثمرات نگاههای طوائف مختلف و صاحبان ایده های وطنی و بیرون از ایران اسلامی چه شده است. داریم می بینیم که چطور صاحبان ایده چون برگ پاییز به پای طاغوت می ریزند و با سبعیّت آنها لگدمال می شوند یا در طرح طاغوت می افتند و با صد صدا دُم طاغوت را گرفته اند و گویا مست «نخوتهای نخبگی» گمان می برند که به وصلت بزرگان(؟) در آمده اند. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ محمدرضا فلاح @HOWZAVIAN
📣 جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع)» برگزار می‌شود 🔸«همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)» با همکاری «گروه نویسندگان حوزوی» در نظر دارد، جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای این همایش را برگزار کند؛ از این رو نخبگان عرصه ادبیات و نویسندگان رسانه‌ای می‌توانند، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 🔸دبیرخانه جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانه‌ای» آماده دریافت آثار است. ✔️شعر در قالب: کلاسیک و نو ✔️نثر ادبی در قالب‌: دلنوشته و مینیمال ✔️نثر رسانه‌ای در قالب: یادداشت و گزارش 🔗اخبار تکمیلی به زودی در «کانال نویسندگان حوزوی» منتشر می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔶 همزمان با آغاز سال جدید میلادی دومین شماره مجله کودکانه و اسپانیایی گام اول طی روزهای آینده منتشر می شود... www.revistaprimerpaso.com @HOWZAVIAN
📣 فراخوان جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) منتشر شد ✔️شعر در قالب: کلاسیک و نو ✔️نثر ادبی در قالب‌: دلنوشته و مینیمال ✔️نثر رسانه‌ای در قالب: یادداشت و گزارش 📌از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر می‌شود. 🔗 زمان ارسال آثار: از بهمن99 تا 30 بهمن 99 🔗ارسال به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی @rahil1357 در شبکه پیام رسان ایتا 🔗برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایید.
💠 آیت الله مرعشی نجفی(ره): «من خیلی بارم سبک است و هیچ نگرانی ندارم؛ تنها یک چیز مرا زجر می‌دهد و آن این است که می‌ترسم در ایّام زندگی‌ام نوشته یا صحبت‌های من در هر موردی باعث شده باشد که حقی ناحق شود یا در همسایگی ما گرسنه‌ای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم که والله و بالله و تالله اگر چنین چیزی بوده، من آگاهی نداشته‌ام. شما هم بارتان را سبک کنید و از تجمّل‌پرستی و خانه‌ی بزرگ و ... بپرهیزید که همه چیز ظرف چند دقیقه نابود می‌شود.» 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی @HOWZAVIAN
📚بازی آغاز شده 🔅 روش های شناخت و تحلیل بازی های کامپیوتری ✍ محمد حسن یادگاری 📖 در جهان اکنون ما بازی های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. کتاب حاضر با توجه به سه حوزه تشکیل دهنده هر چرخه رسانه ای - یعنی «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه»- به ارائه روش های تحقیق متناسب با این چرخه در حوزه مطالعات بازی میپردازد. https://sooremehr.ir/book/4035 ناشر : سوره مهر - سال نشر : 1399 انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN
🔴 کرامت‌ بزرگ آیت الله مصباح 🔻‌ اين روزها عده‌ای از دوستان آيت‌الله مصباح، در رسانه ملی به نقل پاره‌ای از کرامت‌های آيت‌الله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بوده‌اند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسال‌شان باز کرده‌‌اند. 🔹بنده به آن دوست پاک‌نیت عرض مي‌کنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است. 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ‌ديدند، در خشت خام مي‌ديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشه‌اي و عملي‌ برخی از انقلابيون بزرگ را پيش‌بينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب مي‌دانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!) 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پاره‌اي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانه‌های جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه مي‌پرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد. 🔹کرامت آيت‌الله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنه‌های عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب. ✍شریفی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @HOWZAVIAN
💐با سلام خدمت اعضای محترم نویسندگان حوزوی 🔹این کانال همواره به دنبال شناسایی زمینه‌های رشد نویسندگی در حوزه علمیه است، از حضور سه دسته باید در این کانال قدردانی ویژه کنم، اول: مخاطبان غیرحوزوی که نوشته حوزویان را دنبال می‌کنند، دوم: نویسندگان حرفه‌ای حوزه که تحمل خود را از برخی نوشته‌ها بالا می‌برند، سوم: طلاب نوقلم که اراده آهنین برای شروع دارند؛ بی‌تردید کنار آمدن این سه طیف در چنین کانالی، سبب رشد و تعالی مجموعه جامعه دینی خواهد شد، ویژگی ها و معایب عرصه نوشتن دینی و انقلابی خود را نشان می دهد. ✔️ بر خود فرض می‌دانم زبان قدردانی برای حضور یکایک عزیزان در این محفل بگشایم به این سبب که برای جریان یافتن نوشتن و نویسندگی در حوزه صبور هستند؛ حرکتی که نیازمند همکاری همگان است. 📌 و اما جشنواره حضرت ابوطالب علیه السلام که مخاطبش همه اعضای محترم هستند؛ فرصتی است برای نوشتن شما. بی شک همه مخاطبان به ویژه پژوهشگران مجال مناسبی برای تدوین مقالات علمی ندارند، خدا را شاکریم فرصتی مهیا شده تا بهانه ننوشتن😊 برای همایش‌ها گرفته شود، می‌توانیم در فرم‌های متنوع و با تعداد کلمات محدود بنویسیم؛ و در رقابت این چنینی، قلم خود را محک بزنیم. ✍️ قوانین کلیدی برای نگارش اثر در جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) موضوع: درباره ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اکرم(ص) و پدر گرامی امیر مؤمنان(ع) دست به قلم شوید. توجه داشته باشید که قرار نیست در قالب‌های پیشنهادی به همه زوایای شخصیتی پرداخته شود، نویسنده و و تبلیغی، امتیاز اصلی نوشته‌هاست. به ترتیب👇 نام کامل نویسنده: تحصیلات: شماره تلفن: شماره حساب و کارت بانک ملی: شهر: تیتر اثر: متن اثر: .... و درج کلمه: «پایان» .............‌‌‌‌....................................... حداکثر کلمات در متن اصلی(بدون مشخصات نویسنده)👇 مینیمال: 60 کلمه نثر ادبی: 500 کلمه یادداشت: 800 کلمه گزارش کتاب: 1000 کلمه گزارش تحلیلی تاریخی: 1200 کلمه تا سی ام بهمن فرصت ارسال دارید. 🗞ارسال در قالب فایل ورد اندازه قلم ۱۴ فونت B Mitra سپاس💐 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📕 کتاب را بخوانیم(2) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی 🔻آیا هیچکس توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد جز ناله‌های بیت الاحزان فاطمه؟ 🔻در اندوه جگر سوز علی(ع) در مواجهه با فاطمه‌ی میان در و دیوار و گاه شستن صورت نیلی و بازوی کبود فاطمه (س) هیچ هنرمند عارفی توانسته است بسراید آنچنان که از عمق رنج آدمی در چروک‌های پیشانی علی(ع) خبر دهد و وسعت غم‌های خلقت را در پهنای اشک علی(ع) بشناسد و بشناساند جز با اشک پنهانی علی(ع)؟ @HOWZAVIAN
🔅 مصباح دوستان بعد از چند سالی شلوغ کاری توی‌دورانِ تحصیلی راهنمایی و دبیرستان ، فصل جدید دانشجویی برایم شروع شد.سال ۸۹بود. اوایل دانشگاه هم همان شلوغ بازی ها ادامه داشت.فکر کنم آخرین شلوغ کاری هم یک برف بازی حسابی توی دانشگاه بود. کم کم شلوغ بازی ها، جای خودش را به گروه مطالعاتی و حلقه مباحثاتی داد. امین، از رفقای ارشد جامعه شناسی که از کارشناسی شیمی تغییر رشته داده بود، هم بحث خوبی بود...صبور، آرام،با سواد... بحث ها هم حول‌محور علوم انسانی‌بود؛ مثل ژاپن اسلامی، جنبش‌نرم افزاری، علوم انسانی اسلامی و.... غیر از امین رحمانی، حجت صیادی، رسول جوهری و دیگرانی هم بودند که مباحث جدید و جدی را مطرح می کردند. کم کم شوخی ها و خنده های سر کلاس، تبدیل شده بود به مباحث جدی تر که نشان از تفاوت عمیق نگاه ها بود... فصل‌ تضادها و تنافی ها،شروع شده بود.خاتمیت و جامعیت دین با آنچه که برخی از اساتید‌به عنوان«دین هم صدایی بین‌صداهاست» در تضاد علنی بود. برخی هم که خیلی شیک و مجلسی التقاط را تدریس میکردند... «غرب و تمدن غرب خوبی هایی داره، اسلام هم خوبی هایی ، و ما باید بین این ها جمع کنیم برای‌تمدن نوین».این بود کلام استادی که بعد از کلاس با او بحث کردم و با اشاره به کلمه التقاط، تلمیحا پذیرفت که بله!این نگاه متهم به التقاط است... 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ یادداشت‌های یک طلبه @HOWZAVIAN