eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
526 ویدیو
183 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 «تربیت اخلاقی» منتشر شد ✅ پس از ۲سال و نیم تلاش مستمر کتاب "بررسی تطبیقی تربیت اخلاقی از منظر غزالی و نراقی" توسط انتشارات نشر هاجر در ۱۶۰ صفحه به چاپ رسید. نگارنده این کتاب ✅ فاطمه فرهادیان(استاد حوزه و طلبه فارغ التحصیل سطح۳ اخلاق و تربیت و کارشناسی ارشد روانشناسی)است. 🔷این کتاب یک اثر پژوهشی توانمند در عرصه تربیت اخلاقی و با رویکرد تطبیقی است که باقلمی روان به نگارش درآمده است. @HOWZAVIAN
💢 بي‌عدالتي و تبعيض در غرب ✍️ دکتر محمد تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه بی‌عدالتی و تبعیض از جمله کارکردهای نظام سرمایه‌داری و فرهنگ لیبرالیستی غرب است. مطالعات تاریخی شواهد فراوانی از بي‌عدالتي را در روند شکل‌گیری نظام لیبرالیسم در غرب نشان مي‌دهد. در تاريخ غرب، نژاد سفيد همواره بر نژادهاي رنگي برتري داده مي‌شد و سياهپوستان و سرخپوستان مورد تحقير، آزار و شکنجه قرار مي‌گرفتند. مهاجران اوليه اروپايي به آمريکا با ورود به اين قاره و تصرف سرزمین‌های آمریکا حتي حق حيات را نيز براي ساکنان سرخپوست بومي به‌رسمیت نمی‌شناختند. ریشه این گونه برخوردها را در اندیشه متفکران غربی از دوره باستان به بعد نیز می‌توان جستجو کرد. استدلالي که "منتسکيو" در حمايت از برده‌داري و طبيعي جلوه‌دادن آن ارائه مي‌کند بر همين رویکرد استوار است؛ به اعتقاد وي «نمي‌توان تصور کرد که آفريدگارِ عاقل، يک روح خوب را در يک تن سياه جاي داده باشد و حتي محال است بتوان باور کرد که سياهان از جنس بشرند»! تبعيض نژادي تنها یکی از شواهد وجود بی‌عدالتی در غرب ازجمله ايالات‌متحده آمريکاست و در کنار آن می‌توان به انواع ديگري از تبعيض‌ها همچون تبعيض جنسي، مذهبي، اقتصادی و... نیز اشاره کرد. امروزه يکي از معضلات بزرگ نظام‌هاي سرمايه‌داري، وجود نابرابري اقتصادي و توزيع ناعادلانه ثروت در جامعه است. آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد در جامعه‌اي مثل آمريکا همزمان با رشد اقتصادي، درآمدهاي اقشار مختلف هیچ‌گاه به يک ميزان افزايش نيافته است؛ بر اساس این آمار، رشد درآمدها بیشتر در چهار دهک بالاي جامعه اتفاق می‌افتد؛ در حالي که ساير دهک‌ها با کاهش مطلق درآمدي مواجه بوده‌اند. همچنين بر اساس تحقيقات موجود، يهوديان آمريکا حدود سه درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند اما گروه اندکي از اين ميان يعني صهيونيست‌ها بيش از هشتاد درصد ثروت و منافع آمريکا را به طور مستقيم يا غير مستقيم در اختيار دارند! بنابر آخرين آمارهاي رسمي، در سال 2012 حدود 46.5 ميليون نفر در آمريکا زير خط فقر بوده‌اند. برخي آمارها حکايت از آن دارد که در محلات فقيرنشين، 75 درصد دانش‌آموزان به آموزش متناسب با مقطع ابتدايي هم دست نمي‌يابند. اين همه در حالي است که ايالات متحده ساليانه بودجه کلاني صرف برنامه‌هاي تسليحاتي و کمک‌هاي گسترده اقتصادي و نظامي به نظام‌های مستبد وابسته به خود در جهان مي‌کند. روند رو به افزايش نابرابري و بي‌عدالتي در اقتصاد ساير نظام‌هاي سرمايه‌داري غربي نظير انگلستان، کانادا، استراليا‌‌‌‌‌ و نيوزلند نيز به گونه‌ای است که به گفته کارشناسان به ايجاد ياس و نااميدي در ميان جوامع غربي و عدم اطمينان نسبت به وضعيت آينده منجر گرديده است. @HOWZAVIAN
صحنه‌ها را دیدم. دهانم را بستم تا حرفی نزنم؛ اما چشم‌هایم، دهن‌لق‌اند. رسوایم می‌کنند. چگونه در وطن، غریبانه جان دادی؟! ✍️ زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN
«خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته» چه قابیلی انگشترت را شکسته ؟ داغ تو خواب از چشم ملت ربود سزای تن تو چنین گونه هرگز نبود ◼️ ✍️الف، شهبازی @HOWZAVIAN
♦️ بدهکارعلی سلیمیان به رخت شعر که دارم به تن بدهکارم به واژه واژه تن بی‌کفن بدهکارم به روضه‌های عجیب حسین مدیونم به روضه‌های غریب حسن بدهکارم حسین گفتن من هم اگر حماسی نیست به این دیار، به این مرد و زن بدهکارم سری‌ست روی تنم سبز، خوب می‌دانم به خون سرخ شهید وطن بدهکارم همانقدَر که دم از شعر بی‌هدف زده‌ام به غزه، سوریه، لبنان، یمن بدهکارم به روز حشر چه خاکی به سر کنم، وقتی که هر شهید طلبکار و من بدهکارم؟ نبود درخور غارت متاع سالم من دلی شکسته به آن راهزن بدهکارم @HOWZAVIAN
☑️ بدن و تمدن حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه یکی از رخدادهای مفهومی در دورۀ مدرن، تقابل میان فرهنگ و تمدن بوده است که در آن تمدن امری مادی، و فرهنگ امری ذهنی و اخلاقی به حساب آمده است، در حالی که پیش از دورۀ مدرن و قبل از تقابل بین فرهنگ و تمدن، تمدن پیشرفت مادی و معنوی را به طور توأمان در بر می¬گرفت. تمدن می¬بایست علاوه بر ایجاد شرایط مناسب در زندگی، کمال روحی و اخلاقی را هم بوجود می¬آورد و این درجۀ از کمال، غایت نهاییِ تمدن محسوب می‌شد. به دیگر بیان طبیعت همواره ماهیت مزدوجی داشته است که درآن هم قوای طبیعی و هم خواسته¬های انسانی مدنظر بوده است و از این دو، نوع دوم (خواسته¬های انسانی) به رغم جلوه¬¬های بیرونیِ کمتر، به عنوان پیشرفت حقیقی محسوب می¬شد. در این نگاه سیادت عقل بر طبیعت و ماده، تقدم خالص محسوب نمی¬شد، بلکه باید عقل بر نوازع انسانی سیادت داشته باشد تا بعضی بعضی را به استثمار نگیرند، و از قوا و ابزارِ مادی علیه دیگران استفاده نکنند. پیشرفت در عالم ماده و ترقی در عالم انسانی، هر دو کار روحی است که در اوّلی روح در عالم ماده تصرف می‌کند و در دیگری روح در روح تصرف می¬نماید. از نظر آلبرت اشویتسر (در کتاب فلسفه الحضاره) پیشرفت مادی کمترین جوهر تمدن است که ممکن است آثار بد و یا خوب داشته باشد، و پیشرفت اخلاقی اصلی¬ترین جوهر تمدن به حساب می¬آید که همواره دارای آثار نیک و پسندیده است و ادعای تمدن زمانی صحت پیدا می‌کند که بین آنچه که جوهری است و آنچه که نیست تمایز ایجاد شود. اشویتسر از همین منظر، به نقد وضعیت گذشته و امروز تمدن مادی پرداخته و آنها را تهی از ارزش‌های اخلاقی و محکوم به غرایز انسانی می‌داند. هر قومی با تعصّبی که داشته است در پی کسب منافع اقتصادی، مادی و این‌جهانی خود بوده و فارغ از کرامت انسانیِ دیگران علیه دیگر تمدن‌ها تعدی و ستیزه‌گری کرده است، در‌حالی‌که پیش از این، امت‌ها حیات روحی خود را از حیات روحی همسایگانشان تفکیک نمی‌کردند. امروزه شعوب متمدن با تأکید بر تمدن قومی خود، طبع سلیم خود را از دست داده‌ و تابع غرایز شده‌اند. براین اساس، در وضعیتی که روح بربریت در موسسات تمدنی ما جریان یافته و نهادینه شده است، باید در پی روحی جدید و تحولی روحانی در دنیای امروز بود، ،باید دست به عملیات باطنی زد نه عملیات ظاهری، باید خُلق باطن را عوض کرد، و باید خود را به جهت معنایی و معنوی از نو تجدید کرد و تعارض میان امت‌ها را کمتر کرد تا تمدن حقیقی شکل بگیرد. @HOWZAVIAN
قابی برای سکوت دردی برای گریستن فرزندی برای آغوش چادری برای شهادت ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN
✏️پای آرمان‌مان، آرمان‌ها می‌دهیم... ▪️ ✍️ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
💢 «فکرت» رسانه‌ای اندیشه‌ای، آزاد و با رویکرد اسلامی-انقلابی در حوزه‌ی علوم انسانی است. 💯 رسانه «فکرت» آثاری تحلیلی و مستدل در سه محور دین،‌ جامعه و سیاست تولید و منتشر می‌نماید. https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
نویسندگان حوزوی
💢 «فکرت» رسانه‌ای اندیشه‌ای، آزاد و با رویکرد اسلامی-انقلابی در حوزه‌ی علوم انسانی است. 💯 رسانه «ف
این کانال برای معرفی سوژه‌ها و شناخت سر خط تحلیل دینی نخبگان حوزه و دانشگاه مورد تأیید است سوژه‌های تان را از مطبوعات و صفحات اجتماعی فعال دریافت کنید و برای بنویسید @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نویسندگان حوزوی
سلام و نور خیر مقدم به اعضای جدید این صفحه تحلیلی_آموزشی 🌹🙏 امیدواریم در کنار هم با بهره‌گیری از ایده و دیدگاه‌ یکایک عزیزان حاضر در کانال نویسندگان حوزوی در مسیر پیشرفت فرهنگ و اجتماع خادم باشیم. این کانال به صورت جهادی و خودجوش اداره می‌شود؛ ایمان داریم با همفکری نخبگان و فرهیختگان این محفل محتوای ارزشمندی به دست مخاطبان عموم خواهد رسید. ✍️مدیر کانال @HOWZAVIAN