eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
521 ویدیو
182 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪️ نقدی بر موضع اخیر زیدآبادی؛ ☑️ مهارت تولید نفرت ✍️ مجتبی عادل‌پور، نویسنده حوزوی ✔️نگاهم به نوشته احمد زیدآبادی درباره حد ترخص افتاد و چشمانم همان‌دم گرد شد. بی‌اختیار به مهارت سوژه‌یابی این بشر آفرین گفتم! تولید نفرت از یک مفهوم خنثی و یا حتی مثبت، هنر می‌خواهد. ✔️کاری که زیدآبادی کرده و می‌کند همین است: ایجاد گسل و به دنبال آن آشوب در ذهن مخاطب و قرار دادن رقیب در سیبل حملات. ✔️معنا و مفهوم خودمانی حد ترخص یعنی حفظ حد و مرزها و دست نینداختن به رخصت‌ها. با این وصف، هر چیزی حد ترخصی دارد؛ حتی دشمنی‌ها و کینه‌ها. ✔️وقتی محمود افغان به ایران حمله کرد، یکی از اقوام خود به نام مگس‌خان را حاکم شیراز قرار داد. او قصد داشت قبر حافظ را خراب کند. دیگران او را از این کار نهی کردند. در نهایت تفألی به دیوان حافظ زد. این بیت آمد: ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری 🔗 متن کامل در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
☑️ تجلی ایمان و اعتقاد در قلب پایتخت ✍️ میلاد حسن زاده 🔻در قلب تهران، در ورزشگاه آزادی، زمزمه‌ای آسمانی طنین‌انداز شد. ندای ، شور و شعوری بی‌نظیر در دل‌های مؤمنان برانگیخت. دریایی از انسان‌های متدین، گرد هم آمده بودند تا با کلام وحی، انس و الفتی دوباره یابند. این اجتماع عظیم، گویی پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های دشمنان بود و نوری درخشان در تاریکی فتنه‌ها. 🔻حضور پرشور مردم در این اجتماع، پیام‌های روشنی در خود داشت. این حضور، تجدید میثاقی با دین و ایمان بود، بیعتی دوباره با آرمان‌های . خشم و آشفتگی صهیونیست‌ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای‌شان، گواه دیگری بر عظمت و اثرگذاری این اجتماع بود. 🔻سکوت معنادار در برابر این حرکت عظیم، خالی از درس نبود. این جماعت که در بزنگاه‌های مختلف، دم از دین و مذهب می‌زنند، در این میدان، سکوت را برگزیدند. سکوتشان، فریاد رسوایی‌شان بود، گواهی بر عدم صداقتشان در ترویج شعائر الهی. 🔻اجتماع عظیم قرآنی در ورزشگاه آزادی، بار دیگر عمق ایمان و اعتقاد مردم ایران را به نمایش گذاشت. این حضور، نشان داد که مردم در میدان‌های مختلف، چه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و چه در عرصه‌های دینی و مذهبی، همواره پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند. این حضور، مژده‌ای برای آینده‌ای روشن و امیدی برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. @HOWZAVIAN
27.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نام سرود: عدالتخواهی 🔸اجرا:گروه سرود مصباح از بیرجند-خراسان جنوبی در برنامه هم آهنگ ما با هم برادریم، برادرتر نداریم وقتی که برابریم، برابرتر نداریم رسم برادری، رسم امام علی و عقیله بدون سهم بیشتر، بدون قوم و قبیله ✍️ این نوجوانان با صفا، درد دل مردم را چه زیبا و هنرمندانه خواندند و بیان کردند @HOWZAVIAN @mbkho1
🌻 «مَن طَلَبَ شیئاً نالَهُ أو بَعضَهُ» ✍️ محمد مهدی الوندی با ارسال نوشتاری به جمع نویسندگان حوزوی پیوست: ساعتی است که قلم، بلاتکلیف مانده و منتظرِ حرکتِ دست؛ و دست، در انتظارِ فرمانِ مغز، و آن هم چشم به دهان دل؛ که دل، چه خواهد و مغز، چه فرمان دهد و دست، در چه جهت بجنبد و قلم، چه بتراود. بنابراین، این فروهشتگی و سرگشتگی، ریشه در دل دارد، که آهنگِ چه کند و مشیّتش چه باشد. و سبب این تحیّر، از جانبِ مطلوب نیست، که «مطلوبِ کلّ»، مُقیمِ «أقرَبُ مِن حَبلِ الوَرید» است. و دل هم، جز او، مقصودی ندارد تا «ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ»، شامل حال نیاید. از این رو نیل به مطلوب، چه معنا دارد، آن هنگام که «مطلوب»، باطنِ «طالب» است، و «دل»، مرآتِ «دلبر»؟! @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🔴 ترخیص عقلانیت زیدآبادی در «حد ترخص» 🔻با حمله به نمادها و حدود شرعی می‌خواهند این بار حس کاهش دی
🔍 حد ترخص از نگاه من در این سفر نوروزی فعالیت‌های افراد دلسوز در شهرها و شهرک‌ها و دهستان ها را برای همه اقشار جامعه دیدم. قبل از رفتن به مسافرت خبری شنیدم که مناسب‌سازی معابر شهری ویژه نابینایان در دستور کار شهرداری قرار دارد. متوجه شدم که مسئولین به نیازهای همه اقشار جامعه توجه می‌کنند. خوب است این جمله را از یکی از بزرگان یادآور بشویم. آدم بدبین گرفتاری را در هر فرصتی می‌بیند و آدم خوش بین فرصت را در هر گرفتاری می بیند. 🖋 ولی معدنی‌پور @HOWZAVIAN
⭕️از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز ❤️چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! 🔴پس نقدها چه می شود؟ ✍️ محسن مهدیان در سالگرد رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم:"جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به انسان کامل که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه انکه از این نیز بالاتر و فرمود:"والله والله والله این خیمه آسیب دید بیت الله الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که انقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسوولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی مردم. یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن اند. مومن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر. خیر. یعنی حرکت به سمت توحید. "حرکت و حرکت" این مردم، جمع شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توامان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. کارخانه انسان سازی است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش انسان ساز است؛ همچون حرم. مردم ایمانی حرکت شان رو به جلوست. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند اما حرکت شان رو به جلوست. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن." اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر خمینی بزرگ از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. حالا 40 و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. و اما؛ پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می دانید، خطاهای مسوولین است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مومنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(29.11.96) نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می کنیم و به چه نقد داریم. دشمن نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت ها(یعنی مسوولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه ترک بر جداره جمهوری اسلامی میداند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. @HOWZAVIAN
🎨 تناور یعنی جمهوری اسلامی ✏️ رهبر انقلاب: «یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدّیّت با جمهوری اسلامی بود. امام در مقابل اینها ایستاد، تسلیم نشد، صریح گفت «نه شرقی، نه غربی»؛ خیال میکردند نمیشود، خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکرِ کندنِ آن را هم کسی بکند!» ۱۴۰۱/۷/۲۲ 🌷 🇮🇷 @HOWZAVIAN
🔸موسم رستگاریعلی کردانی از ولادت تا شهادت شوق رهایی داشتی و در محراب ذوق رستگاری؛ اخلاص را جان بخشیدی و محراب را برکت. کعبه تو را در آغوش گرفت، محراب تو را خواند و آسمان تو را فریاد زد. «علی رستگار شد» 🖤 @HOWZAVIAN
آه... ای ابوتراب آه ای نهج غربت و بلاغت حیرت! جام شهادت و شراب فزت و رب الکعبه‌‌ات، وصال رسول خدا و سیده‌النساء گوارایت. بشریت در وحشت فقدانت به کجا پناه برد... و جبرییل امین با صوت حزین ندا داد؛ اینک شما و وحشت دنیای بی علی... ✍ هادی حمیدی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙شبهای نجف اشرف 💔شب های شهادت اول مظلوم عالم، نجف اشرف و خصوصا حرم آقاجانمان صفایی فضایی وصف ناپذیر دارد. 😢وقتی وارد حرم میشوی، ماتمی عجیب تمام وجودت را لبریز میکند. سرتاسر حرم با کتیبه های سیاه پوشیده شده و فقط نورهای ال ای دی قرمز کم سوء روشن است. ◾️نوای «تهدمت والله ارکان الهدی/ قُتِل علی المرتضی» توسط زائرین در حرم طنین انداز میشود. ولی اگر گوش جان بسپاری، قبل از فرشیان، این ندای عرشیان است. ◾️این روزها تازه یتیمان مدینه فهمیده‌اند که چه کسی برای آنها نان و خرما می آورده. تازه کسانی که به علی ناسزا میگفتند، فهمیدند علی یک عُمر خدمت آنها را میکرده. همان آقایی که در طی 25 سال خانه‌نشینی، حدود 40حلقه چاه برای زندگی بهتر مردم حفر کرد و از هیچ کدام بهره شخصی نبرد. همان آقایی که از دنیایش به دو جامه کهنه و از غذاهایش به دو قرص نان قناعت کرد، با اینکه توانایی فراهم کردن زندگی بهتر برای خودش و اهل و عیالش را داشت. ◾️خون دلی که علی در طی این سالیان از شیعیان و دوست‌داران‌اش خورد، کمتر از ضربتی که ابن ملجم مرادی بر فرق سر حضرت فرود آورد، نبود. 👈 ساده بگویم، علی کشته جهالت ها بود، قبل از اینکه کشته ضربت ها باشد. 🤔براستی آیا ما سعی کردیم در عمل هم پیرو مولا و آقایمان باشیم و با پرهیزکاری و پیمودن راه درست او را یاری کنیم؟! یا ما نیز مثل مردم مدینه، آقای خود را تنها رها کرده ایم؟! پس فرق ما و مردم زمان علی در چیست؟! نردبان صعود @HOWZAVIAN