eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
ای برای حجاب | مگذار سقوط کنی 🔴روسری‌ات را که گرفتند طناب داری خواهند ساخت برای فرهنگ‌‎ات، روسری‌ات اکنون خط مقدم است، مگذار سقوط کنی! 🔵آری، در تنهایی‌ام که به تو می‌اندیشم به حرف «پدر پیرمان» بیشتر می‌رسم؛ که تو لغزش‎ات در ظاهر است و ما لغزش‌ها‌مان در باطن. با خودم خیلی کلنجار رفته‌ام برای این اعتراف... تو راست می‌گویی، دل تو صاف است هرچند روسری‌ات عقب‌تر باشد. تا اینجایش را قبول دارم.. 🔵روسری‌ات را که گرفتند طناب داری خواهند ساخت از آن برای فرهنگ‌ات و حتی برای فرزندت... با دقت در آنان بنگر... آنان خود بر «دار» ند که اینگونه در کوششند روسری تو را «بردارند». 🔵«روسری‌ات اکنون خط مقدم است» ... «روسری‌ات که سقوط کند خرمشهر از دست خواهد رفت» و دشمن در فکر فتح تهران بر خواهد آمد. ✍ محمد اصغری مرجانلو 🌐rasanews.ir/002d1V
🔸 | پروژه براندازی نوین و وظیفه نیرو‌ها و رسانه‌های انقلابی حجت الاسلام محققی مدیر مسؤول خبرگزاری : 🔹️ پس از فروکش کردن فتنه 88 برخی از شخصیت های انقلابی حوزه نسبت به بروز فتنه هایی در آینده انقلاب هشدار دادند. 🔹تصمیم ناگهانی افزایش قیمت بنزین، بهانه را برای سوء استفاده دستگاه تبلیغی دشمن فراهم کرد. 🔹️ تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری رسانه‌ها و جبهه انقلاب در مدیریت بحران ناشی از گرانی بنزین توانست زمینه سوء استفاده‌های بعدی اتاق‌های فکر دشمن را از بین ببرد. 🌐 rasanews.ir/002dKl 🆔 @rasanewsagency
💠 گزارش خبرگزاری رسمی حوزه از جلسه ششم حضوری شورای مرکزی مجمع حوزویان رسانه‌ای 🌐 hawzahnews.com/news/872830 🔘 هم اندیشی جمعی از طلاب فعال در فضای مجازی برگزار شد ♦️ حوزه/بسیاری از ناظران و فعالان رسانه‌ای معتقدند کانال‌های حوزوی باید بیش از سایرین نسبت به مفاهیم اخلاقی به‌خصوص اخلاق رسانه‌ای در نحوه ورود به موضوعات و همچنین تبلیغات و تبادلات بین کانال‌ها التزام داشته باشند. 👤 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هم‌اندیشی طلاب فعال در فضای مجازی و رسانه‌ای با حضور مدیران تعدادی از کانال‌های حوزوی در محل خبرگزاری حوزه برگزار شد. 🔹 بر اساس این گزارش: در این نشست در خصوص بایسته‌های رسانه‌ای در مواجهه با تحولات روز اجتماعی گفت‌وگو شد. برخی از فعالان اعتقاد داشتند که کنشگران حوزوی در فضای مجازی می‌توانستند فعالیت بهتر، بیشتر و بهینه‌تر در حوادث امنیتی اخیر ایفا کنند. 🔺 فعالان رسانه‌ای در حوزه بر حرکت جمعی، انسجام بین فعالان و شبکه سازی در این عرصه تاکید کردند. توجه به اخلاق رسانه‌ای از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت. 🔸 بسیاری از ناظران و فعالان رسانه‌ای معتقدند کانال‌های حوزوی باید بیش از سایرین نسبت به مفاهیم اخلاقی به‌خصوص اخلاق رسانه‌ای در نحوه ورود به موضوعات و همچنین تبلیغات و تبادلات بین کانال‌ها التزام داشته باشند. 📌 تصاویر در ادامه 👇
🌀 بازخوانی نقش هدایتگری سیاسی روحانیت 🖋 محمد حق‌پرست 🔹 در اتفاقات هفته اخیر، مردم متوجه شدند اگر انتخابشان از روی بصیرت نباشد، تبعات بزرگی برایشان خواهد داشت. اما روی سخن نگارنده با روحانیت است که تأثیر زیادی بر افکار جامعه دارد. یکی از پیامهای اتفاقات اخیر این بود که دولت و مجلسی کارآمد است که شاخصهای انقلابی‌بودن را داشته باشند. لذا نقش روحانیت در این میان، همان چیزی است که تا کنون بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطالبه شده است و آن «هدایتگری سیاسی» در سازمان روحانیت است. معنایش این است که طلاب در مسائل سیاسی باید تحلیلهای قوی داشته باشند؛ چراکه وظیفه روشنگری و هدایتگری جامعه را برعهده دارند، تا مردم در بزنگاه‌ها دچار تردید نشوند. 🔹 هدایتگر سیاسی فقط به معنای معرفی اصلح و ارائه تحلیل نیست؛ بلکه یک بسته کامل معرفتی است. برخی موارد دیگر این بسته: 1⃣ شناخت اختیارات و وظایف رهبری و قوای سه گانه؛ 2⃣ شناخت صف دشمن؛ 3⃣ دیدن دستهای پشت پرده احزاب سیاسی؛ 🔹اینکه یکی دو هفته مانده به انتخابات، تبلیغات و تحلیلهای سیاسی را شروع کنیم، کفایت نمی‌کند. مطالبه حضرت آقا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. تبلیغات شب انتخابات یا شب اغتشاش، مثل داروی مسکنی هستند که یک شب اثر دارند. ولی نیاز امروز جامعه ما، واکسینه کردن مردم در مسائل سیاسی است و این مهم نیاز به تشکیلات منسجم و برنامه ریزی دارد. حتی اگر تشکیلاتی در کار نباشد، خود طلاب باید مستقل کار کنند و نگذارند کار به دقیقه نود برسد. اکنون که مردم انقلابی صف خودشان را از اشرار جدا کردند، وقت آن است که روحانیت فرصت به دست آمده را مغتنم بشمارند. @Manahejj
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️(چرا مردم خسته نمی شوند؟) 🔸در این هفته ای که گذشت، شاید به اندازه ی چند ماه، تحلیل ها و نوشته جات بود که به فضای مجازی پمپاژ می شد. طبیعت قصه هم همین است. تیرهای خطرناکی از بیخ گوشمان رد شد و شاید کمی هم گوشمان را خراش داد. بیشتر تحلیل ها هم در راستای تبیین نظر مقام معظم رهبری در حمایت از تصمیم سران قوا بود. 🔸نتیجه ی عدم مخالفت رهبری هم تثبیت سه برابر شدن قیمت سوخت شد. اتفاقی که برای بخش زیادی از جامعه قابل پذیرش و یا به عبارت بهتر قابل تحمل نیست. 🔸این سکه یک روی دیگر هم دارد. وقتی مردم حرکت های خرابکارانه را دیدند گویا نظرشان عوض شد اما نه نسبت به قیمت سوخت بلکه تصمیم گرفتند در این آتش ندمند و از تصمیم رهبرشان حمایت کنند. این حمایت هم یک حمایت زبانی نبود بلکه زیر برف و باران به همراه فرزندان خود به خیابان ها آمدند. شرح ما وقع بس است. ❓در همین جا باید توقف کنم و سوالی را مطرح کنم که این روز ها ذهن بسیاری از نخبگان را درگیر کرده است. 🔹به راستی مردم فقط برای حمایت از رهبرشان آمدند؟ یا اصلا برای امنیتشان احساس خطر کردند؟ یا خواستند به دشمنانشان اعلام کنند که فریبشان را نخواهند خورد؟ ریشه ی همه ی این سوالات به یک جا بر می گردد و برای یافتن پاسخ اصلی کمی باید به سابقه ی تاریخی این مردم نگاه کنیم. 🇮🇷مردم ایران در طول تاریخ رنج بسیاری از ظلم پادشاهانشان کشیدند. جنایاتی که شاید برای نسل امروز خیلی قابل باور نباشد. فقط به ذکر یک نمونه از این ظلم ها بسنده می کنم. 📚سید جلال الدین مدنی در جلد 1 کتاب تاریخ تحولات سیاسی، داستان فتح کرمان توسط آغا محمدخان قاجار را اینگونه نقل می کند: جلّادان آغامحمد خان در کور کردن مردان(کرمان) سبک جدیدی را به کار بردند. کور کردن معمول آن زمان با کشیدن میل گداخته به چشم بود ولی در کرمان جلادان دست و پای افراد را می بستند و با انگشتان خود چشم را از کاسه بیرون می آوردند و چون فرصت نداشتند و باید چشم های بیشتری را در می آوردند، آن ها را به همان حالت مقابل زن و فرزندانشان رها می کردند. مدت این قتل و غارت را یک تا سه روز نوشته اند! 🔸شاهان ایران هر چه کردند که یک هاله ی تقدسی برای خود درست کنند نمی توانستند چرا که این ظلم ها یکی و دوتا نبود و حافظه ی تاریخی ملت پُر بود از این جنایات و آن را سینه به سینه به فرزندانشان منتقل می کردند. 📌اما ترس و حشت ملت ایران به همین جا ختم نمی شود. حافظه ی تاریخی ملت یک بخش دیگری نیز دارد که شاید هولناک تر از ظلم پادشاهان باشد و آن جنایات دشمنان خارجی است. 📚در اینجا نیز به ذکر یک نمونه بسنده می کنم و آن واقعه ی گیلان است.مردم گیلان در زمان مشروطه به فتوای مراجع، خرید کالاهای روسی و انگلیسی را تحریم کردند. روسها که در آن دوران بر گیلان مسلط بودند جنایات عجیبی را در آن خطه رقم زدند. به هر بهانه ای زنان و مردان را قتل عام می کردند. فقط در یک دعوای کوچک در بازار گیلان، بیست و چهار نفر را کشتند. عده ای را به بیرون شهر می بردند و قتل عام می کردند. این کشتارها چند روز طول کشید. وقایعی که زبان تاریخ هم از بیان آن الکن است. 🧠حافظه ی تاریخی ملت ما مملو است از این وقایع تلخ. اما برای پاسخ به سوال اصلی این نوشته باید گره کار را در جای دیگری جُست. 🔸در حوادث گوناگونی که پیشامد کرد، چه داخلی و چه خارجی مردم فقط توانستند به یک نهاد اعتماد کامل کنند و آن نهاد مرجعیت دینی بود. مردم به قدری به این نهاد اعتماد کردند که با فتوای یک مرجع حاضر بودند جان خود را تقدیم کنند. علما و روحانیون نیز با مردم رو راست بودند و مانند روشنفکران مردم را دور نمی زدند. ✏️فکر می کنم دیگر پاسخ سوال اصلی بحث روشن شده است. حمایتی که این روزها مردم ایران از رهبرشان کردند نتیجه ی یک اعتماد چند صد ساله به نهاد دین و روحانیت است. آن ها خوب می دانند که علمای راستینِ دین همیشه مانند سپری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کرده اند حتی اگر در مواردی دستورات مراجع دینی به مذاقشان خوش نیاید، باز هم به آنان اعتماد می کنند چرا که می دانند این راه، راهی نیست که به بیراهه ختم شود. 📢نخبگان نیز نباید از مردم عقب بیفتند. مردم این مسئله را خوب درک کرده اند و نعمت بزرگ ولایت را با اشتباه چند مسئول دلباخته ی غرب و مسائلی چون گرانی بنزین عوض نمی کنند. مسئولان دولتی و قانون گذاری نیز نباید این اعتماد مردم را اعتماد به خودشان تلقی کنند و از صبر مردم سوءاستفاده نمایند. ✍علی خردمردی 🔻لینک انتشار در خبرگزاری حوزه: http://hawzahnews.com/news/872835 @Alikheradmardii
#معرفی_کتاب "به نظر من رهبری باید...." این جمله ای است که از دهان برخی از ما آدم های مدعی ولایت پذیری خارج می شود. برای فهم درست بیانات رهبر انقلاب و نجات یافتن از سر درگمی و دست یابی به تحلیل جامع در مسائل گوناگون، چاره ای جز مطالعه #منظومه_فکری ایشان نداریم. مطالعه کتاب هایی با موضوع تبیین منظومه فکری ضرورت دارد. مثل : کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای/عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران https://eitaa.com/MHSemati
🔸 #پرونده_ویژه| بررسی طرح جدید بانکداری 🔹نزدیک سه دهه از تصویب و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور ایران سپری می شود، یکی از سوال های جدی مردم متدین، علمای دین، مراجع معظم تقلید و اساتید حوزه و دانشگاه این بوده که معاملات نظام بانکی ایران در مرحله تدوین قوانین و مقررات، تنظیم آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی، انعقاد قراردادها اجرا، چقدر با موازین اسلامی تطابق دارند؟ و به عبارت دیگر آیا بانکداری ایران واقعا اسلامی است؟ 🔹یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز اجرای کامل و صحیح بانکداری بدون ربا است، معظم له در بند 23 سیاست های ابلاغی جهت تدوین برنامه پنجم توسعه، به صورت صریح و روشن خواستار «اصلاح ساختار نظام بانکی با اجرای کامل و روزآمد قانون بانکداری بدون ربا و نهادینه کردن نظام های قرض الحسنه، تامین اعتبارات خرد و اعتبارات لازم برای سرمایه گذاری بزرگ» شده اند. 🔹پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در این پرونده در صدد است ضمن گفتگو با اساتید و کارشناسان اقتصاد اسلامی به شناسایی، معرفی و طراحی شاخص های مناسب و همچنین ابزار لازم برای سنجش میزان تطابق نظام بانکی با اصول و موازین اسلامی را ارائه کند. 🌐 vasael.ir/0003zR 🆔 @vasael_ir
✔️روحانیت، حوزه های علمیه و اغتشاشات آبان ۹۸ 🖊سیدجواد میرخلیلی 🔹حوادث و اتفاقاتی که بعد از افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن در واپسین روزهای آبان 98 در کشور رخ داد را می توان از منظرهای مختلفی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد؛ در این میان، اما نقش و وظایفی که حوزه های علمیه و به خصوص حوزه علمیه قم و روحانیت در قبال این حادثه و حوادث مشابه داشته و دارند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. 🔹از حوزه ای که به تعبیر [مقام معظم رهبری]، می بایست یک حوزه انقلابی باشد، انتظارات مختلفی می رود که با تأکید بر حوادث روزهای اخیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. 🔸الف) نقش هدایت گری و حلقه واسط بودن 🔹شاید یکی از دلایلی که باعث شکل گیری اتفاقات اخیر شد را بتوان در عدم اقناع افکار عمومی جست؛ هر چند برخی مسئولین دولتی بر این موضوع تأکید می کردند که از مدتها قبل این اقناع شروع شده بود؛ اما این طور به نظر نمی رسید و یا حداقل می توان گفت افکار عمومی از این اقناع بی نصیب و بی اطلاع بود. 🔹جا داشت مسئولین دولتی و سایر نهادها و دستگاههایی که در این رابطه، به توافق رسیده بودند، جلساتی را با حوزویان و روحانیون تشکیل می دادند و از آنها به عنوان راهبران جامعه اسلامی و کسانی که نقش حلقه واسط بین مسئولین و مردم را شکل می دهند برگزار می کرده و با اقناع این گروه از جامعه که بیش از مسئولین با مردم عادی در ارتباط هستند، باعث می شدند تا هزینه های این تصمیم کمتر شده و جو عمومی جهت پذیرش این موضوع آماده تر شود؛ و در این صورت بود که روحانیون؛ به خصوص آن دسته که صاحب تریبون و قلم و غیره بودند می توانستند مردم را نسبت به اهمیت این مسئله و دلایل این موضوع آگاه کنند. 🔸ب) حمایت گری و نصیحت گری 🔹از دیگر نقشهایی که حوزه های علمیه و روحانیت می توانست و می باید در قبال این حادثه و حوادث مشابه به صورت جدی و پررنگ تر دنبال نماید می توان به نقش حمایت گری و نصیحت اشاره کرد؛ به تعبیر حضرت آقا: "حمایت در کنار نصیحت، دفاع در کنار اصلاح". 🔹باید بپذیریم بخش عظیمی از مردم ایران، امروز زیر فشار تحریمهای ناجوانمردانه و ترویسم اقتصادی آمریکای بدعهد و سران ضد انسانیت این کشور قرار گرفته و اعتراضاتشان بحق و بجاست. در این میان می طلبد که روحانیت و حوزه های علمیه با همان ارتباط خوب و صمیمی که با مردم دارند، ضمن حمایت از این بخش از جامعه که می خواهند حرف خود را به گوش مسئولین برسانند، نقش ناصحانه خود را هم در قبال مردم انجام داده و متولیان امر را نسبت به این موضوع آگاه سازند و به عبارتی در کنار دفاع، به اصلاح امور از سوی مسئولین نیز توجه ویژه داشته باشند تا مردم فشار کمتری را احساس کنند؛ پیامی را که می توان در فرمایشات مقام معظم رهبری بعد از این حادثه و همچنین پیامهای مراجع معظم تقلید یافت و اگر قرار باشد روحانیت و حوزه های علمیه در قبال چنین مسائلی در حاشیه قرار گیرد خطرات جبران ناپذیری دارد 🔸با این توجه و با بررسی اعتراضاتی که با حضور برنامه ریزی شده برخی از اغتشاشگران و عناصر اجیرشده خارجی صورت گرفت، می توان چند گروه را در این میان متمایز دید. 🔹گروهی که به خاطر نگرانی از آینده خود و وضعیت اقتصادی، می خواستند اعتراض خود را نشان دهند، و بخشی که از قبل منتظر فرصت و مترصد موقعیتی برای ضربه به نظام بودند و بخشی که به خاطر احساسات و هیجانات جوانی و غافل از نقشه دشمن در این مسیر قرار گرفتند. 🔹در این میان می طلبد حوزه های علمیه و روحانیت با نزدیک شدن بیشتر به مردم و به خصوص جوانان؛ مشابه کاری که برخی ائمه جمعه و جماعات در برخی شهرها انجام دادند، نقشه های شوم دشمنان را برملا کرده و نشان دهند که ارتباط بین مردم و روحانیت و حوزه های علمیه از هم گسستنی نیست و حوزه در قبال مسائل سیاسی اجتماعی در جامعه در کنار نقش حمایت گری خود، به صورت نصیحت گرایانه، مسئولین را به حل مشکلات مردم و کم کردن دغدغه های آنها فرا می خواند. 🔻🔻🔻 @mobahesat
✍ "کانال نویسندگان حوزوی" فرصتی برای نشر دیدگاه طلاب و فضلای حوزه های علمیه. 🔶️ نویسندگان حوزوی و دوستان خود را به اینجا @howzavian دعوت کنید. ✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اولین جلسه هم اندیشی طلاب فعال در فضای مجازی که در تاریج 26 تیرماه 98 و به میزبانی خبرگزاری رسا دایر شد... الحمدالله منجر به راه اندازی مجموعه‌ای طلبه نهاد و مستقل تحت عنوان مجمع حوزویان رسانه‌ای گشت... 👥 این مجمع الان 130 عضو حوزوی رسانه‌ای و فعال سایبر دارد، با یک شورای مرکزی 36 نفره و دبیرخانه 7 نفره / تا امروز غیر از جلسات مجازی 6 نشست و جلسه مفصل هم دایر کرده است. 💠 گزارش اجمالی در لینک‌های زیر 👇 🌐 rasanews.ir/002ZeL 🌐 rasanews.ir/fa/news/614482 🌐 hawzahnews.com/news/861623 🌐 hawzahnews.com/news/866497 🌐 hawzahnews.com/news/866471 🌐 eitaa.com/rasanewsagency/20984 🌐 hawzahnews.com/news/872830 ✔️ به همه حوزویان رسانه‌ای اعم از مدرس و پژوهشگر، حوزویان سینما و تلوزیون و مستند ساز، حوزویان مشغول در مطبوعات، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر حوزه های مربوط به رسانه و فضای سایبر توصیه می‌کنیم به این جمع بپیوندند. 📌 مجمع حوزویان رسانه‌ای فرصت و فضایی برای ارتباط، آشنایی، هم اندیشی و هم افزایی حوزویان رسانه‌ای بایکدیگر. . . 👤 جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آیدی @HKAVEH مراجعه بفرمایید. #️⃣ #پیرو #مجمع_حوزویان_رسانه_ای #گزارش 🌐 @Peirovir
10 نکته درباره یادداشت نویسی یکم. بی محلی نکنیم گام اول انتخاب سوژه است. مهمترین تفاوت یادداشت و مقاله اینست که یادداشت معطوف به رویداد و خبرست. پس سوژه باید بهنگام و مساله روز مخاطب باشد. نباید بی اعتنا به حال و هوای مخاطب باشیم. دوم. پاسخ به چی؟ یادداشت باید پاسخ به یک پرسش باشد. بدون پرسش وارد تحلیل نشویم. قرارست یک ابهامی را رفع کنیم. یا رویدادی را عمق ببخشیم. خلاصه به سوال مخاطب پاسخ دهیم. سوم. داخل چشم نکنیم بیانیه ننویسم. متنی بنویسیم که مخاطب را حداقل به تامل وادار کند. حقیقتا مسائل کشور همه اش حیثیتی نیست. حتا حیثیتی ها هم در یادداشت ما حیثیتی نیست. یعنی مسائل حیثیتی را هم باید مستدل و عقلایی نوشت. آرامش داشته باشیم. مخاطب را ضدانقلاب فرض نکنیم.مرشدی بنویسیم. چهارم. صدایمان را تنظیم کنیم یک جاهایی هم داد زدن لازم است. اما فریاد باید متناسب موضوع باشد. برای این کار لازم است نگاه کلان به مسائل داشته باشیم. اصل و فرع امور را بدانیم. پنجم. به چشم مخاطب نگاه کنید مخاطب را ببینیم و بنویسم. سطح و علاقه و حال و روز مخاطب را ببینیم. از نقطه مشترک با مخاطب شروع کنیم. جایی که مخاطب نیز همراهست؛ در مرحله بعد نقطه اشتراک را جهت دهیم. هر میزان لازمست خودمان را تعدیل کنیم تا به نقطه مشترک با مخاطب برسیم. متنی بنویسم عوام فهم و خواص پسند. ششم. سرمان را بچرخانیم پایین مخاطب یادداشت را حکومت و مسئولین نبینیم. مخاطب باید مردم باشند. حتا اگر قرار است حکومت را نقد کنید با مردم حرف بزنیم نه مسوولین. مخاطب را همراه کنید در نقد مسوولین. هفتم. با دست و چشم و ابرو بنویسیم با دست و چشم و ابرو و حرکت صورت بنویسم. یعنی در کنار ذهن مخاطب، احساسات او را هم درگیر کنید. از شعر و ضرب المثل و قصه بهره بگیرید. تصویری بنویسید. مخاطب باید ببیند نه تنها بخواند. هشتم. قلاب برداریم شروع متن قلاب می خواهد. متن نباید یخ و بی روح شروع شود. شروع باید شوک دهنده باشد. قلاب ابتدای متن بسیار مهم است تا مخاطب را نگه دارد و مجبور نباشید اول متن بنویسید فقط 5 دقیقه از شما وقت می گیرد. با قلاب نیز تمام کنید. متن باید قدرت برانگیختگی داشته باشد تا مخاطب رها نشود و به حرکت وادار شود. کمترین حرکت بازنشر است؛ یا خودش هم دست به قلم شود. نهم. آهنگین بنویسیم متن باید آهنگ داشته باشد. برای آهنگین نوشتن لازم نیست فقط موزون بنویسم. جملات کوتاه نقش کلیدی دارد. از طرفی هیچ جمله ای نباید اضافه باشد. هیچ تکراری لازم نیست. هر جمله ای باید هیجان خواندن جمله بعدی را داشته باشد. جویده جویده ننویسم. جرعه جرعه استدلال کنید تا مخاطب قدم به قدم همراه شود. دهم. ساده نه زیبا مخاطب آمده است تحلیل روز بخواند نه متن ادبی. ساده و روان بنویسیم. واژه ای بکار نبریم که غریب باشد. باید با چشم بخواند نه لب و دهان. در نهایت؛ وقتی متن تان تمام شد، از خودتان صادقانه بپرسید حاضرید برای این متن پول بدهید و بخرید؟ اگر حاضر نبودید، متن دیگری را شروع کنید. 🌐🗓@howzehmajazi