eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جایگاه حقیقی بانوان امروز گذشته بیشتر فرهنگ‌ها، زن را عنصری بی ارزش یا حداکثر طفیلی جنس مرد معرفی می کرد و نهایت نقش برای زن این بود که نیازهای جنسی مرد را درخانه برطرف کند و مسئول زاد و ولد باشد و شستشو و پخت و پز را انجام دهد؛ البته بودند زنانی که در این دوره کارکردشان برطرف کردن نیاز عیش و نوش مردان در اجتماع بود. با رونق گرفتن فعالیت های اقتصادی، افزایش تبلیغات نیز اهمیت یافت. و زیبایی های زن، پای او را به این عرصه نیزکشاند. رقابت های اقتصادی، سرمایه داران را به طمع انداخت تا نیروی کار ارزان را به خدمت بگیرند و زنان به خاطر صدمات ناشی از جنگ های جهانی،برای فعالیت در کارخانجات گماشته شدند. رفته رفته، فعالیت بیرون از خانه برای زنان تبدیل به یک پُز اجتماعی شد.مهم نبود شغل زن چه باشد، کافی بود درآمدی کسب کند و از قافله حقوق بگیران عقب نماند. دموکراسی نیز بهانه ای شد تا برخی سیاست مداران برای کسب قدرت ،زنان را پای صندوق رأی کشاندند و با وعده های افزایش خدمت رسانی به این قشر در بخش آموزش و تفریحات و درمان،خود را مدافع حقوق زن معرفی نمایند. در این میان، نظریه پردازانی پیدا شدند که برای کمک به حق بانوان، به حذف موضوع جنسیت در اجتماع معتقدشدند و غافل از آنکه با این اقدام فقط زن را شبیه به مردان کردند و اصل زن بودن او را انکار کردند. و چقدر آسیب ها از این نظریه به پیکره اجتماع و صدالبته به جامعه زنان وارد شد. ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
💠مادرِ مادر💠 🙏 تقدیم به ام المؤمنین، مادرِ مادر بانو جان! فاطمه با تو معنا می شود، آن زمان که او را آموختی چگونه پدر را مادر شود. فاطمه با شما معنا می شود، آن زمان که او را آموختی چگونه دختر را مادر شود. فاطمه با شما معنا می شود، آن زمان که او را آموختی چگونه همسر را یاور شود. فاطمه با شما معنا می شود، آن زمان که او را آموختی چگونه ولایت را سپر شود. مادر جان! آن زمان که زهرای تابانت را از بهشت به زمین امانت دادی. باید می دانستم عطر بهشت از دامان شما، بر چادر خاکی فاطمه چکید! مادر جان روزت مبارک🌹 ✍️ الهه زارعی @HOWZAVIAN
✔️ اینها آخرین لحظات حضور من در مشهد است‌ وقتی از مشهد می روی، غم به دلت هست؛ اگر زاویه دید تو به عقب باشد، بیشتر... وقتی از خانواده دور می شوی، غم به دلت هست؛ اگر تنها باشی بیشتر... وقتی زیارت نکنی، غم به دلت هست؛ اگر مفصل زیارت نکنی بیشتر.. حالا من هستم و این قطار بی رحم... بی هیچ درنگی حرکت می‌کند و جنس دلش آهنی‌‌ست... ای ساربان، آهسته ران؛ کارام جانم مشهد است..! چرا همه کلاغ ها به سمت مشهد پرواز می‌کنند؟! حتی کابل های برق هم به مشهد می‌روند..! آب این مزرعه ها هم، راهی مشهد است! چه‌قدر این قطار بی رحم است! کنج یک تیر برق،‌ گعده‌ گاه چند گنجشک است. از سرما کز کرده اند و تکان نمی‌خورند. مزرعه ای اینجاست. چرا گاو ها همه سر به زیر اند؟!! هیچ گاوی سربلند نیست! همه در حال خوردن اند. وقتی اندوه‌ناکی همه چیز و همه کس را اندوه‌بار می‌بینی. حتی این گاو های سر به زیر و آن گنجشک های بیکار را! صدای ریتم حرکت قطار هم اندوه‌ناک است. چه‌قدر این قطار بی رحم است! ✍️ اسماعیل دشمیر @HOWZAVIAN
📋 بانوی طراز 🔸شاخصه‌های بانوی طراز انقلاب در اندیشه رهبر انقلاب ‏ ‏ بانوی طراز انقلاب اسلامی، کلیدواژه‌ای است که اولین بار در ادبیات رهبر انقلاب ‏اسلامی مطرح شد. با کنار هم قرار دادن مجموع بیانات ایشان در سال‌های متمادی ‏درباره ملاک‌ها و معیارهای موفقیت دختر و زن ایرانی، شاخصه‌های بانوی طراز ‏انقلاب اسلامی یافت می‌شود که در چند محور دسته‌بندی‌شده است:‏ ‏1-‏ عرصه فردی انتخاب شغلی مناسب باروحیه زنانه، بی‌توجهی به مادّیّات و داشتن روحیه قناعت، ‏دوری از تفاخر، تقویت روحیه ایثارگری و به‌صورت کلّی تبعیّت از بانوانی که ‏اسلام آنان را به‌عنوان الگوی برتر معرّفی کرده از نشانه‌های زنِ مسلمانِ انقلابی ‏است.‏ ‏ ‏ ‏2-‏ عرصه خانوادگی ‏ ‏ در حیطه خانواده نیز معیارهایی وجود دارد تا زن ایرانی خود را به طرازِ بانوی نمونه ‏و برجسته انقلاب اسلامی نزدیک کند.‏ ‏ ‏ مسئولیت‌پذیری نسبت به شوهر و فرزندان، اقدام برای اصلاح جامعه به‌وسیله ‏پرورش انسان‌های والا و دل آرام شوهر و فرزندان در محیط خانه. این‌ها همه ‏نشان‌دهنده اهمیّت و جایگاه والای خانواده در فرهنگ اسلامی است.‏ ‏ ‏ کلام گران‌قدر پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) درباره ازدواج و تشکیل خانواده _که ‏فرمود: «مَا بَنَی فِی الاِسلامِ بَناءً اَحَبّ اِلی اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ اَعَزّ مِنَ التَّزویجِ». هیچ ‏بنیانی در اسلام، نزد خداوند عزّوجل، محبوب‌تر از ازدواج (و تشکیل خانواده) ‏نیست. (بحارالانوار، ج 103، ص 222)._ تلاش برای حفظ خانواده را نشان می‌دهد.‏ ‏ ‏ ‏3-‏ ‏ عرصه اجتماعی ‏ ‏ نقش زنان در جامعه امری غیرقابل‌انکار است. جستاری در اندیشه رهبر فرزانه ‏انقلاب حضور موفق زنان را در سطح جامعه این‌گونه به نمایش می‌گذارد:‏ حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی، الگو بودن برای زنان جهان، حضور ‏پیشرانه در عرصه‌های علمی، اجتماعی، سازندگی و اداره این جهان، عفیف بودن و ‏رعایت حجاب اسلامی در جامعه.‏ ‏ ‏ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارزش زن اسلامی و مسلمان را در پرهیز از اختلاط با ‏مردان در معاشرت‌های اجتماعی می‌دانند؛ زیرا که چنین زنی خود را بالاتر از این ‏می‌داند که وسیله‌ای برای جلب چشم مردها باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری ‏در دیدار با زنان شهرهای تهران، اصفهان و تبریز 26 دی 1368).‏ ‏ ‏ دستیابی به مقام بانوی طراز ایرانی با بهره‌مندی از زندگی حضرت زهرا ‏سلام‌الله علیها میسور است. مقامی که زمینه‌ساز تحقق حکومت عدل‌گستر جهانی ‏خواهد شد.‏ ✍ مجتبی میرزایی @HOWZAVIAN
⚡ همایش فاطمه زهرا انسان کامل در پاریس برگزار می شود به همت مرکز اسلامی پاریس، شنبه ۱۸ بهمن‌ماه، وبیناری با موضوع «فاطمه زهرا س انسان کامل» با حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این مراسم اندیشمندانی از چند کشور شامل آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام دشتی استاد حوزه علمیه از کویت، حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه تهران، حجت الاسلام مکی رییس مرکز اسلامی فرانسه، دکتر یاسین پلیسه استاد دانشگاه و اقتصاددان از فرانسه، دکتر انسیه خزعلی رییس سابق دانشگاه الزهراء، دکتر آمنه آنلوز از آمریکا، خانم ایزابل پریل نائب رییس سابق مجلس اسلامی بلژیک و خانم منیره الموسوی از کویت، پیرامون «فاطمه (س) و شخصيت زن»، «جايگاه انسانى زن»، «زن و مرد، مساوات يا عدالت»، «حجاب و آزادى» و «نقش زن در خانواده و جامعه» سخنرانی خواهند کرد. قابل ذکر است که این وبینار به صورت زنده در ساعت ۱۹، از صفحه رسمی مرکز اسلامی پاریس در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس Instagram.com/CIFRANCE و یوتیوب به آدرس YouTube.com/CIFRANCE پخش خواهد شد. @HOWZAVIAN
✍ با سلام خدمت نویسندگان حوزوی، جهت تسریع بازنشر آثار، متن ارسالی را به صورت زیر ارسال کنید. 1⃣ تیتر 2⃣ سوتیتر (سه یا چهار پارگراف جذاب) 3⃣ لینک ارجاع(لینک مستقیم محتوا نه لینک کانال) 4⃣ نام و نام خانوادگی نویسنده 5⃣ هشتگ ها(سه تا بیشتر نشود) نکته: از هشتگ در بین خودداری شود. @HOWZAVIAN
⁉️ چرا حجاب آری، چشم‌چرانی مردها نه؟ چند وقت پیش برای خرید مایحتاج خانه به بازار رفته بودم. هوش و هواسم حسابی به این جمع شده بود که چه جوری بین مثلث لیست خرید خانه و قیمتها و باقیماده ناچیز کارت بانکی تعادل بر قرار کنم که خانمی حدود سی ساله البته با حجابی که البته مورد پسند مذهبی‌ها نبود کنارم ایستاد و گفت: ببخشید حاج آقا انتقادی از شما روحانیون داشتم، گفتم: بفرمائید درخدمتم، انتقاد شما را می‌شنوم. گفت: میشه بفرمائید چرا اینقدر به حجاب ما خانهما گیر می‌دید و هیچ ایرادی به مردان هوس ران و چشم چران ندارید که با دریدگی و مزاحمتهای کلامی و بالاترش برای خانمهایی مثل من مزاحمت ایجاد میکنند؟ گفتم: ببخشید، منظورتون از خانهم‌هایی مثل من، چیه؟ ویژگی خاصی مد نظرتون هست؟ گفت: یعنی مثل من چادری نیست و برای لباس پوشیدن راحته و به خودش سخت نمیگره؟ گفتم: حالا می‌تونم از شما سوالی بپرسم؟ .... 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ سیدحسن هاشمی جزی @HOWZAVIAN
دومین شماره از مجله کودکانه اسپانیایی زبان «گام اول» منتشر شد. @HOWZAVIAN
💐 مادرانه‌ی یک بانوی طلبه 🔅رمز کارت من رمز کارت هر فرد، یک عدد مهم است، رمز کارت من، ۸۹/۸/۱ است، روزی که مادر شدم، روزی که بعد از آن، انگیزه‌ام برای زندگی در گرو وجود فرد سومی قرار گرفت. روزی که دلیل دیگری برای نگرانی‌هایم برای خنده‌هایم، روزی که من دیگر فقط یک دختر، یا زن، یا نو عروس نبودم، در جایگاه مادری پا گذاشته بودم و عجیب دنیایی است دنیای مادری. دختر تب می‌کند، مادر بی‌خوابی می‌کشد، پسر سرفه می‌کند، مادر دست به دارو، بالای سرش پرستاری می‌کند. اما همه‌اش هم این نیست، مادرخوب می‌داند سعادت ابدیش، با سعادت فرزندش، آمیخته، پس بیش ازهمه‌ی این نگرانی‌ها و‌ بیم وامیدها، نگران ابدیت فرزندش است و برای آن تلاش ودعا می‌‌کند. آری دنیای مادر، با دنیای گل گلی صورتی دخترانه و دنیای پر از منطق مردانه، توفیر دارد، اگر چه تلفیقی از همه‌ی آنهاست. مادر، موجودی پیچیده است، کسی که بهشت، می‌تواند زیر پایش باشد. مادر فرشته‌‌ی زمینی خداست. ✍ باران نجاتی @HOWZAVIAN
📚معرفی کتاب 🔹️کتاب پشت دیوارهای بلند نوشته ی آذر آرین پور را امروز مطالعه کردم. خانم آرین پور همسر شجاع الدین شیخ الاسلام زاده وزیر بهداری دولت هویدا است. نشیب و فرازها و تلاشهای این زن برای اثبات بی گناهی همسرش خواندنی است. به گفته او همسرش در پی اصلاحات نمایشی شاه و دولت شریف امامی برای خاموش کردن اعتراضات مردم و به خاطر کینه ساواک به زندان می افتد و چندبار تا مرز اعدام پیش می رود، پس از پیروزی انقلاب از طریق اسماعیل یزدی برادر ابراهیم یزدی به انقلابیون معرفی می شود. و نهایتا پس از ۵ سال زندان با تجدید نظر آیت الله محمدی گیلانی و اطلاع امام خمینی آزاد می شود. روایت او از قبل و پس از انقلاب خواندنی است. درباره این کتاب می خوانیم: آن چه در این كتاب آمده سرگذشت خانواده‌ای است كه در جریان انقلاب اسلامی، از پایگاه نسبتا رفیع خود فرو افتاده و برای رهایی از سقوط نهایی، بی پروا به آب و آتش زدند" .آذر آریان‌پور "(راوی سرگذشت) در تهران زاده شد پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره دبیرستان، با دكتر "شیخ الاسلام زاده"، پزشكی جوان ازدواج كرد و به همراه وی برای ادامه تحصیل راهی آمریكا شد .پس از دریافت مدرك فوق لیسانس به همراه همسر و دو فرزندش به ایران بازگشت .در سال‌های پایانی رژیم پهلوی، این رژیم در هراس از انقلاب، با اقدامی نمایشی گروهی از مهره‌های خود را زندانی نمود كه دكتر شیخ نیز جزو آنها بود .سقوط رژیم پهلوی و زندانی شدن همسر، تلاطمی وحشتناك در زندگی او ایجاد نمود .محكومیت حبس ابد باعث ایجاد حوادثی عظیم در زندگی وی گشت و او به ناچار به اتفاق فرزند سومش بابك، برای نظارت و پیگیری وضعیت تحصیلی جدایی این زوج گردید. ✍ مسائل پژوهشی @HOWZAVIAN
⚡️آیا دوگانه بخش خصوصی _ بخش دولتی معیوب است؟ 👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم: 👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار) 👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید) خواندن بیشتر ✍ علی کشوری @HOWZAVIAN
🔴 اغواگری علیه زن مسلمان ایرانی 🔻 ویل دورانت فیلسوف و مورخ برجسته غربی در صفحه ۱۵۳ کتاب «لذات فلسفی» چنین اعتراف می کند که : «درسال ۱۸۸۲ [ یعنی کمتراز۱۴۰ سال قبل ] برای نخستین بار در دنیای غرب و درانگلستان حق مالکیت به زن قانونی شد و تا پیش از این زن درغرب نتنها حق مالکیت نداشت بلکه خود نیز مِلک بود و رسماً خرید و فروش می شد و به ارث می رسید و... » 🔻همچنین او ادامه می‌نویسد: « البته تصویب این قانون برای احقاق حقوق مادر بزرگهای ما نبوده بلکه جهت استفاده از نیروی کار ارزان زنان و کشاندن آنها به کارخانه ها، صنعت و مزارع کشاورزی بود ! » ❇️ درحالی که امروز براساس آمارهای رسمی میانگین جهانی حضور زنان در ارائه ایده های استارتاپی ۱۷٪ است اما در جمهوری اسلامی ایران ۳۹٪ می باشد ! ✅ با این وجود نظام سلطه با اغوا گری و هوچی گری رسانه ای همواره اسلام و جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق زن می کند! ✍ بهزاد زارع https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6