﷽
🔹انقلاب 1401 چقدر رخ داده است؟
🔺بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که اونچه ما از رسانه ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که اونجا بود اینقدر تفاوت داشت که میشه گفت اصلا رخ نداد. رابطه دریافت ما از واقعیت و واقعیت قطع شده و حتی دو چیز متفاوته. از مباحث فلسفیش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب 1401" ایران دوباره کتاب مینوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت "انقلاب مجازی".
اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر میکنید این رویداد حداقل یکساله که در جریانه و ماه ها درگیری داشته. در حالیکه عملا کمتر از یک هفته حضور خیابانی با دو روز اوج (سه شنبه چهارشنبه) داشته است. فکر میکنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر میکنید خون در خیابان ها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر میکنید میلیون ها نفر مثل 57 به خیابان ها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله ای ممکنه؟
🔺در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی اند. سپاهی ها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول ها را به بانک سوییس برده اند، در خیابان هایش جنازه میبرند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی و حتی در نقاطی پیروز شده. این "ایران برساخته" و "ایران واقعی" فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزا ست.
🔺فعالان صاحب این تصویر میخواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی میکند و جایزه میدهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه میکردید. چنین فشاری در 88 نبود. انگار کل سال 98 رو در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد.
🔺معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالب تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. درغیاب واقعیت تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور میکردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان نامه میدهد. فلانی تقسیم غنایم میکند. دیگری فرمان حمله 24 ساعته به تهران میدهد. حیرت آور است.
از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت میکنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت میکند و عملا بخشی از همین تصویر میشود. در واقع وقتی فراواقعیت جای واقعیت را میگیرد حتی آگاهی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم میگفتم باید باشی و ببینی، رسانه کافی نیست. وقتی داده ها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است.
حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت میکند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر می نشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه ها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می بینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را میدهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن میشود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم میتوانند جو دهند و دستکاری کنند. راه میفتند به آنلاین شاپ ها فشار میاورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. سلبریتی ها و شاخ ها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست میتواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور میشود. آنها در این تصویر زندگی میکنند.
🔺اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی اژدها را بی معنا میکند. و حاضران تازه میفهند چیزی که میدیدند تصویر بود. عده ای افسرده میشوند، عده ای بیدار و عده ای هم ترجیح میدهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است.
👤 سلمان معمار
@Antishobheh
.
🔴در حدیث کساء
وقتی حضرت جبرئیل میپرسه اینها چه کسانی هستند که تمام هستی رو بخاطرشون آفریدی؟
🔻ذات اقدس الله نمیگه
علی، محمد، حسن یا حسین
خداوند فرمودند؛ #فاطمه
و پدرش، شوهرش، پسراش
یعنی از یک زن برای معرفی بهترین مخلوقاتش استفاده میکنه!
🔻حالا ی عده
خودشونو خفه کنن
که اسلام زن ستیزه!
ما ارزش زن در اسلام
رو اینجور شناختیم!
.
چند نکتهی تحلیلی
1- حوادث اخیر دو بخش دارد
1-1- تحریک عواطف و احساسات برآمده از مرگ مهسا امینی مبتنی بر گسل نسلی و جنسیتی بدون اینکه عنایتی به قومیت و مذهب او داشته باشند که این اصلا خطرناک نبود و اکثر کسانی که در تجمعات ابتدایی شرکت می کردند جوان و خانم بودند. (فعال کردن گسل نسلی و جنسیتی) اما بدون رهبری واحد، بدون آموزش لازم و بدون پایداری محکم (بسیاری از اینها همان اول دستگیری شروع به گریه کردن و ندامت و پشیمانی می کردند.)
1-2- تحریک گسل های قومیتی و مذهبی که روی کُرد بودن و سنی بودن او متمرکز شده بود. در اینجا مرگ مهسا را تبدیل به پیراهن عثمان کردند و تلاش مذبوحانه ای در فعال کردن گسل های قومیتی و مذهبی داشتند. ابتدا طبیعی بود که در غرب کشور یعنی بین تجزیه طلبان کُرد این گسل را فعال کنند. آنها تلاش داشتند با حمله به مراکز امنیتی مخصوصا زندانهای برخی شهرها حس امیدواری برای براندازی و تجزیه طلبی را زنده کنند که با واکنش بسیار سریع و قاطع سپاه مواجه شدند و جواب آنها موشک و پهپادهای خردکننده بود.
با ناامیدی از غرب کشور تلاشها برای تحریک این گسل قومیتی و مذهبی در شرق آغاز شد. ابتدا تلاش کردند اتهام تجاوز به یک دختر بلوچ را پخش کنند و بعداز آن نیز با حمله به نمازگزاران اهل سنت گسل مذهبی را فعال کنند. که اینجا هم با واکنش سریع و قاطعانه مواجه شدند.
2- وارد کردن حجم بسیار بالای اسلحه به کشور برای دشمن غیرممکن است لذا تلاش داشتند تا با فعال کردن پسمانده های جیش العدل و سلول های خفته خود، ابتدا به کلانتری های زاهدان حمله کنند و با تصرف آن کلانتری ها، اسلحه مورد نظر را به دست آورده و مجدد برق آسا به سایر مراکز یورش ببرند. اما با هوشیاری و مقاومت جانانه کلانتری ها در برابر این یورش، در دستیابی به اهدافشان ناکام ماندند.
3- ضمن برخورد قاطع با تلاش مذبوحانه مزدوران و سلول های خفته اما باید مراقب بود که گسل های قومیتی، مذهبی، نسلی و جنسیتی فعال نشود. لذا این می طلبد که هوشیارتر از گذشته فکر کرده و حرف بزنیم.
4- عده ای "کاسبان رژیم چنج" هستند یعنی مجبوراند برای گرفتن پروژه های شش ماهه خود جهت تغییر رژیم ایران قدری تصاویر خشونت و اغتشاش نشان دهند تا از اربابان خود پول پروژه هایشان را دریافت کنند و بخش زیادی از این تصویرسازی ها برای گرفتن پروژه های شش ماهه دوم سال است و جای نگرانی نیست. این کاسبان ۴۳ سال است که هر شش ماه با هدف رژیم چنج پروژه میگیرند
#ایران
#حجاب
🆔 @Binesh_Rahbordi
گوشه ای از سخنان امروز رهبری معظم انقلاب:
♦️موضع گیری برخی چهره های ورزشی و هنری در حمایت از تجمعات اخیر هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. جامعه ورزش و هنر کشور شامل بسیاری از افراد و دوستداران انقلاب و اسلام است که صحبت های عده ای اهمیت ندارد.
اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده و از نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
خون این دختر جوان بهانه ای برای اغتشاش شد حتی اگر این بهانه نبود دشمن در مهرماه به فکر آشوب و اغتشاش بود.
در کشوری مثل فرانسه و برخی کشور های اروپایی تجمع و اغتشاش می شود اما آیا رئیس جمهور آمریکا و مزدوران وابسته اش صحبتی در حمایت از اغتشاشگران آنها می کنند؟
آیا در فکر ایجاد سخت افزار و نرم افزاری برای ارتباط اغتشاشگران با هم هستند؟
البته رسیدگی بر میزان مشارکت عده ای در آشوب های اخیر و تعیین مجازات و محاکمه برعهده قوه قضاییه است.
عده ای از جوانان کشور به جهت هیجان وارد خیابان ها شدند که می توان با تنبیهی و آگاهی بخشی موضوع را حل کرد.
بنده در میان مردم بلوچستان زندگی کردم و مردم کرد از دوستداران اسلام و انقلاب و کشور هستند و نقشه دشمن در مشغول کردن ذهن سازمان ها و مسئولین کشور در شمال غرب و جنوب شرق شکست خواهد خورد.
دشمن به کار افتادن کارخانه ها ، فعالیت شرکت های دانش بنیان و ... را دید و متوجه شد که تنها سلاح آن ها که الان تحریم هست به زودی بی اثر خواهد شد.
﷽
🔹انقلاب 1401 چقدر رخ داده است؟
🔺بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که اونچه ما از رسانه ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که اونجا بود اینقدر تفاوت داشت که میشه گفت اصلا رخ نداد. رابطه دریافت ما از واقعیت و واقعیت قطع شده و حتی دو چیز متفاوته. از مباحث فلسفیش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب 1401" ایران دوباره کتاب مینوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت "انقلاب مجازی".
اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر میکنید این رویداد حداقل یکساله که در جریانه و ماه ها درگیری داشته. در حالیکه عملا کمتر از یک هفته حضور خیابانی با دو روز اوج (سه شنبه چهارشنبه) داشته است. فکر میکنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر میکنید خون در خیابان ها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر میکنید میلیون ها نفر مثل 57 به خیابان ها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله ای ممکنه؟
🔺در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی اند. سپاهی ها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول ها را به بانک سوییس برده اند، در خیابان هایش جنازه میبرند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی و حتی در نقاطی پیروز شده. این "ایران برساخته" و "ایران واقعی" فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزا ست.
🔺فعالان صاحب این تصویر میخواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی میکند و جایزه میدهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه میکردید. چنین فشاری در 88 نبود. انگار کل سال 98 رو در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد.
🔺معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالب تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. درغیاب واقعیت تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور میکردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان نامه میدهد. فلانی تقسیم غنایم میکند. دیگری فرمان حمله 24 ساعته به تهران میدهد. حیرت آور است.
از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت میکنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت میکند و عملا بخشی از همین تصویر میشود. در واقع وقتی فراواقعیت جای واقعیت را میگیرد حتی آگاهی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم میگفتم باید باشی و ببینی، رسانه کافی نیست. وقتی داده ها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است.
حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت میکند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر می نشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه ها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می بینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را میدهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن میشود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم میتوانند جو دهند و دستکاری کنند. راه میفتند به آنلاین شاپ ها فشار میاورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. سلبریتی ها و شاخ ها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست میتواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور میشود. آنها در این تصویر زندگی میکنند.
🔺اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی اژدها را بی معنا میکند. و حاضران تازه میفهند چیزی که میدیدند تصویر بود. عده ای افسرده میشوند، عده ای بیدار و عده ای هم ترجیح میدهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است.
👤 سلمان معمار
@Antishobheh
اغتشاش سازماندهی بینالمللی
وفتی وزارت اطلاعات اعلام میکند ۹ تبعه آلمان، ایتالیا هلند، لهستان، انگلیس، سوئد، فرانسه و دیگر کشورها در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند.
ناخودآگاه افکار به یاد هشت سال دفاع مقدس سوق داده میشود . جایی که در ظاهر با عراق میجنگیدیم اما در واقع و در باطن با بیش از ۷۰ کشور جهان در حال جنگ بودیم و هستیم .
آن روز جنگ ایران و عراق جنگ بین دو ملت نبود، بلکه جنگ میان ایران و ۷۰ ملت بوکه به به اجبار به ما تحمیل شده بود . یک جنگ بینالمللی همانگونه که امروز معلوم شد تهاجم و اغتشاش اخیر، یک اغتشاش جهانی علیه یک کشور مظلوم ایران اسلامی است
وابن نهایت ناجوانمردی وخباثت دشمن است سخن زیبا وآموزنده ابا عبدالله الحسین علیه السلام است که فرموده است گردین ندارید لااقل آزاده باشید وغیرازاین نهایت بی غیرتی است
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 For the Love of Hussain Documentary - part 3 - 6
✳️ مستند «به عشق حسین ع»، کاری از دو کشیش آمریکایی حاضر در راهپیمایی اربعین - قسمت 3 از 6
🔺An independent film by Pastor John Shuck and Josh Townsley.
🔹جان شاک کشیش آمریکایی کلیسای Southminster Presbyterian در پورتلند اورگان است که پس از حضور در راهپیمایی اربعین، بشدت تحت تأثیر قرار میگیرد و هر ساله در کلیسای خود مراسم عزاداری برپا میکند. او مستندی در این باره با همراهی «جاش تاونزلی» ساخت.
#اسلام_در_آمریکا | #فهم_بین_الادیانی | #جان_شاک | #اربعین | #مسحیت |
💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillOfPeace
💠 اینستاگرام ما
https://www.instagram.com/ThrillofPeace
✨✨۰۰﷽۰۰✨✨.
#مسابقه
#نامههای_عرفانی_امام_خمینی_(ره)
💌نامهی سوم3️⃣:
نصایح عرفانی و لطایف قرآنی خطاب به آقای احمد خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی(ره)
این نامه به طور کامل در لینک زیر قابل مشاهده است:
https://drive.google.com/file/d/1R_XRLSui-FEFuEQjCG2MRcHF0exZ3xoA/view?usp=sharing
خلاصهای از نکات مهم نامه:
💠فرزندم کرّ و فرّ دنیا و نشیب و فراز آن به سرعت میگذرد و همه زیر چرخهای زمان خرد میشویم و من آنچه ملاحظه کردم و مطالعه در حال قشرهای مختلف به این نتیجه رسیدهام که قشر های قدرتمند و ثروتمند، رنج های درونی و روانی و روحی شان از سایر اقشار بیشتر و آمال و آرزوهای زیادی که به آن نرسیدهاند بسیار رنج آورتر و جگرخراشتر است در این زمان که ما زندگی میکنیم و دنیا گرفتار دو قطب قدرتمند است رنج و عذابی که سران آن کشورها بدان مبتلا هستند و نگرانیهای جانفرسایی که هر یک از دو قطب در مقابل قطب دیگر دارند قابل مقایسه با رنج ها و گرفتاریهای قشرهای متوسط حتی فقیر نیست رقابت آن نیز رقابت عملی نیست بلکه یک رقابت جانکاه است که کمر هر یک زیر آن خرد می شود گویی در مقابل هر یک، یک گرگ درنده با دهان باز ایستاده و قصد شکار او را دترد و این رنج رقابت در همه هست از ثروتمند قدرتمند گرفته تا طبقات دیگر لکن هرچه بالا برود به همان اندازه درد و رنج رقابت بالا میرود و آنچه مایه نجات انسانها و آرامش قلوب است وارستگی و گسستگی از دنیا و متعلقات آن است که با ذکر و یاد دائمی خدای تعالی حاصل شود آنان که در صدد برتری ها به هر نحو هستند چه برتری در علوم الهی یا در قدرت و شهرت و ثروت، کوشش در افزایش رنج خود میکنند وارستگان از قیود مادی که خود را از این جامعه نیز تا حدودی نجات دادهاند در همین دنیا در سعادت و بهشت رحمتند.
💠 پسرم!نه گوشهگیری صوفیانه دلیل پیوستن به حق است و نه ورود در جامعه و تشکیل حکومت، شاهد گسستن از حق. میزان در اعمال، انگیزههای آنها است چه بسا عابد و زاهدی که گرفتار دام ابلیس است و آن دامگستر، با آنچه متناسب او است چون خودبینی و خودخواهی و غرور و عجب و بزرگ بینی و تحقیر خلق الله و شرک خفی و امثال آنها او را از حق دور و به شرک میکشاند و چه بسا متصدی امور حکومت که با انگیزه الهی به معدن قرب حق نائل میشود؛ چون داوود نبی و سلیمان پیامبر(ع) و بالاتر و والاتر چون نبی اکرم (ص)و خلیفه بر حقش علی بن ابیطالب (ع) و حضرت مهدی ارواحنا لمقدمه الفداء، در عصر حکومت جهانیاش.
میزان عرفان و حرمان انگیزه است. هرقدر انگیزهها به نور فطرت نزدیکتر باشند و از حجب، حتی حجب نور وارسته تر به مبدا نور وابستهترند تا آنجا که سخن از وابستگی نیز کفر است.
💠 پسرم! از زیر بار مسئولیت انسانی که خدمت به حق در صورت خدمت به خلق است، شانه خالی مکن که تاخت و تاز شیطان در این میدان کمتر از میدان تاخت و تاز شیطان در بین مسئولین و دست اندرکاران نیست و دست و پا برای به دست آوردن مقام هرچه باشد چه مقام معنوی و چه مادی، مزن!
به عذر آنکه میخواهم به معارف الهی نزدیک شوم یا خدمت به عبادالله نمایم که توجه به آن از شیطان است چه رسد که کوشش برای به دست آوردن آن.
💠 یکتا موعظهی خدا را با دل و جان بشنو، با تمام توان بپذیر و در آن خط، سیر نما: «إنّما أعظکم بواحدة أنْ تقوموا للّه مثنیٰ و فرادیٰ» میزان در اول سیر، قیام للّه است هم در کارهای شخصی و انفرادی و هم در فعالیتهای اجتماعی. سعی کن در این قدم اول موفق شوی که در روزگار جوانی آسانتر و موفقیتآمیزتر است مگذار مثل پدرت پیر شوی که یا درجا بزنی یا به عقب برگردی، و این محتاج مراقبه و محاسبه است.
•┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄•
پرسش3️⃣:
میزان سنجش اعمال با کدام معیار قابل اندازهگیری است؟
الف_هرچه به عملکرد صوفیمأبانه نزدیکتر باشد و نشان زهد داشته باشد.
ب_کمتر ورود کردن به حیطههای خطرناکی چون ورود در جامعه و تشکیل حکومت
ج_بستگی به الهی و فطری بودن یا نبودن انگیزههای شخص دارد.
د_مهم انگیزهی کسب معارفالهی داشتن است.
•┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄•
پس از مطالعه متن نامه می توانید از طریق لینک زیر به سوال پاسخ دهید:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrOPSL-RzQHcYHCUh2sdhHwk2YVsm7Mp4VyJzYpC_ANSQaDQ/viewform?usp=sf_link
•┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄•
🇮🇷کانال بسيج اساتيد و نخبگان جامعه الزهراء(سلام الله علیها)
https://eitaa.com/joinchat/300875895Cca33e6af03
کانال سید روح الله خمینی(ره)
@Khomeini_Basij
*مقبل کاشانی*
شاعری بوده که خیلی آرزوی زیارت امام حسین علیه السلام رو داشته اما از نظر مالی در مضیقه بوده.
هر وقت سایر افراد کربلا می رفتند اشک حسرت می ربریخته و آرزوی زیارت ارباب بی کفنش رو داشته.
یک روز یکی از دوستان خرج سفرش رو تقبل میکنه و از کاشان راه میفتن به سمت کربلا.
در راه و نزدیکی های گلپایگان دزدان، قافله رو تاراج میکنند.
یک عده از افراد بر میگردند کاشان.
یک عده هم میرن سمت گلپایگان و از اونجا با توجه به اعتباری که داشتند و یا از فامیلاشون پول قرض میکنن و سفر رو ادامه میدن .
اما مقبل در گلپایگان نه آشنایی داشت و نه اعتباری.
از یک طرف هم دوست نداشت دیگه راهی رو که اومده برگرده. دلش هوای امام حسین علیه السلام رو داشت.
با خودش می گفت یک قدم نزدیکتر به امام حسین علیه السلام هم یک قدمه.
همینجا میمونم کار میکنم تا خرج ادامه سفرم جور بشه.
چند وقتی تو گلپایگان موند تا محرّم از راه رسید .
مثل همه شیعیان در مجالس عزاداری شب و روز محرّم شرکت میکرد تا اینکه شب عاشورا شد، اشعاری رو که سروده بود در شب عاشورا خوند و غوغا کرد ….
همون شب پس از اتمام مجلس و در عالم رویا خواب دید مشرّف شده به کربلا و وارد صحن شد . خواست بره طرف ضریح که از ورودش جلوگیری کردن.
*مقبل میگه* ؛ با خودم گفتم خدایا نباید در رابطه با دخول به حرم کسی دیگری را مانع شوند .
یکی گفت درست میگویی مقبل اما الان فاطمه زهرا (س) و خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند چون تو نامحرمی اجازه ورود نخواهی داشت .
پرسیدم توکیستی ؟ گفت : من از فرشتگان حافّین هستم ، حالا برای اینکه ناراحت نشوی بیا تا تو را به قسمتهای دیگر حرم هدایت کنم .
در سمت غربی صحن مطهر مجلسی با شکوه بود .
از وی راجع به حاضرین در مجلس سوال کردم .
گفت : پیامبرانند از آدم تا خاتم که همه برای زیارت قبر سید الشهدا (ع)آمده اند.
*مقبل میگه* : حضرت رسول صلی الله علیه و آله را دیدم که فرمود بروید به محتشم بگویید بیاید.
ناگاه دیدم محتشم با همان قیافه ، قدی کوتاه و چهره ای نورانی و عمامه ای ژولیده وارد شد.
حضرت به منبری که در آنجا بود اشاره فرمودند که ای محتشم برو بالا و هر چه بالا میرفت
حضرت میفرمود برو بالاتر تا پله نهم رسید ایستاد ومنتظر دستور پیامبر بود.
حضرت فرمود ای محتشم امشب شب عاشوراست ، از آن اشعار جانسوزت بخوان.
و محتشم شروع کرد به خواندن اشعارش :
*کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا*
*در خاک و خون طپیده میدان کربلا*
*گر چشم روزگار بر او زار میگریست*
*خون میگذشت از سر ایوان کربلا*
*نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک*
*زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا*
*از آب هم مضایقه کردند کوفیان*
*خوش داشتند حرمت مهمان کربلا*
*بودند دیو و دد همه سیراب و میمکید*
*خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا*
*زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد*
*فریاد العطش ز بیابان کربلا*
- اینجا بود که صدای گریه و ناله از پیامبران بلند شد …
حضرت رسول صلی الله علیه و آله گریه کنان می فرمود :
ای پدران من ای عزیزان ببینید با فرزندم حسین چه کرده اند ، آب فراتی که همه حیوانات از آن مینوشند بر فرزندم حرام کردند . سپس اشاره کرد که محتشم باز هم بخوان .
*محتشم ادامه داد :*
*روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار*
*خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار*
- در این لحظه گریه آنقدر زیاد شد که گویی صدای گریه به عرش میرسید.
محتشم خواست تا پایین بیاید حضرت فرمود ؛
باز هم بخوان زیرا هنوز دلها از گریه خالی نشده.
محتشم اطاعت امر کرد و در حالیکه عمامه اش را از سر برداشت و فریاد کنان صدا زد یا رسول الله :
*این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست*
*وین صید دست و پا زده در خون حسین توست*
*این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی*
*دود از زمین رسانده به گردون حسین توست*
*این ماهی فتاده به دریای خون که هست*
*زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست*
- با رسیدن محتشم به این قسمت از اشعارش رسول الله غش کرد و انبیا همه بر سر میزدند و گریه میکرند.
و مَلَکی این شعر محتشم را میخواند:
*خاموش محتشم که دل سنگ آب شد*
*بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد*
*خاموش محتشم که از این حرف سوزناک*
*مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد*
- محتشم لب فرو بست و از منبر پایین آمد.
پس از ساعتی که مجلس به حالت عادی بازگشت پیامبر (ص)عبای خود را بر دوش محتشم انداخت.
*مقبل میگوید* : من هم شاعر اهل بیت بودم و دوست داشتم پیامبر به من هم بگوید تو هم اشعارت را بخوان . هر چه انتظار کشیدم نفرمود .
مایوسانه از حرم خارج شدم که دیدم حوری مرا صدا میزند ای مقبل ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به نزد پدر آمد و فرمود به مقبل هم بگویید تا اشعارش را بخواند.
*مقبل گوید* رفتم روی منبر پله اول ولی دیگر پیامبر(ص) به من نفرمود برو بالاتر فهمیدم مقام محتشم از من خیلی بالاتر است. شروع کردم به خواندن اشعارم:
*نه ذوالجناح دگر تاب استق
*دوازده پیام مدیریتی از امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام)که بایدبردیوارجان وبرتابلوی زندگی حک شود* ۱ _ به جای ازدیاد کارها به تداوم صحیح آنها بیندیشید. (حکمت ۲۷۰) ۲ _ برای رسیدن به هدفها و مقامهای بلند، همّت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱» ۳ _ از تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهرهبرداری کنید تا دچار نقص نشوید . «خطبه ۱۷۵» ۴ _ از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکنندهتر از خودِ کار است و به گشایش امور امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶» ۵ _ اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن وفا کنید. «حکمت۳۲۷ ۶ _ هیچ وقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱» ۷ _ پیش از پذیرش هر کاری، به دانش آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹» ۸ _ خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه» ۹ _ پستها، امانت و وسیله خدمتگذاریاند، نه منبع بهرهبرداری. «خطبه ۱۳۱» ۱۰ _ پستها میزان آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳» ۱۱ _ مشورتپذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه میشوید. «نامه ۶۹» ۱۲ _ با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»
سردار حاتمی۹مهر۱۴۰۱.m4a
23M
🔺️#سخنرانی، سردار حاتمی،
شنبه۹مهر۱۴۰۱
@tablighat_m14masoum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خانم اسلاملو فعال مردمی با سابقه دو دهه فعالیت های فرهنگی هنری و تبلیغی_تربیتی در حوزه عفاف و #حجاب که نقش مهمی در جذب تعداد بسیار زیادی از دختران به حجاب داشته از #گشت_ارشاد میگوید.
🔸قابل توجه کسانی که فقط شعار میدهند به جای استفاده از قانون، کار فرهنگی کنید.
@khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
به بهانه مرگ مشکوک «مهسا أمینی»!!! (3)
باز خوانی قِصّه پردرد انحراف «خواص» در دوره پس از شهادت امام عسکری (ع)
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام عسکری (ع)؛ پیشاپیش آغاز امامت امام مهدی (ع) در سال جاری را نیز تبریک می گویم.
همگان شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در فرازی از سخنرانی حکیمانه خود در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در صبح روز دوشنبه 11 مهرماه 1441ش، از لغزش «خواص» در «قصه مِه آلود مهسا أمینی»، گله نمود؛ و در این راستا چنین فرمود: «در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند»؛ معظّم لَه، در ادامه به طرح انتظار منطقی و شرعی از آنان پرداخت؛ و اینگونه فرمود: «اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرفهای آنان با برنامهریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند : با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند؛ وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست؟ و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید».
وقتی بصورت موشکافانه و بادقتی مناسب، به مطالعه تاریخ انبیاء الهی و نیز تاریخ اسلام به پردازیم، به وضوح می یابیم که انحراف عامدانه و یا غیر عامدانه «خواص»، پدیده ای دامن دراز و پر سابقه می باشد؛ دوران پس از شهادت امام عسگری (ع)؛ ازجمله مقاطع تاریخ اسلام است که در آن شاهد انحراف «خواص» هستیم؛ زیرا در این مقطع، برخی از کسانیکه در زمان امامت امام هادی (ع) و نیز امام عسگری (علیه السلام)، به مقام «وکالت» و «نیابت» از آن بزرگواران دست یافته بودند؛ و از «خواص» در زمان این دو امام هُمام محسوب می شدند؛ در دوره غیبت صغری (۲۶۰-۳۲۹ق)، سخت دچار انحراف گردیده، و در قبال نواب خاص امام زمان (ع)، جبهه گیری نمودند؛ و نصایح نُوّاب درد آشنا و مذاکرات و پیامرسانی آنان در این اشخاص اثر نبخشید؛ و آنان همچنان بر طبل توخالی «انحراف» خویش کوبیدند؛ و سر انجام در اثر ادامه بخشی منش حق گریز خویش، مورد «لعن» و «طرد» امام مهدی (ع) قرار گرفتند؛ مهمترین چهره های «خواص» که در این مقطع از تاریخ اسلام، دچار انحراف گشته اند؛ عبارتند از:
1) ابومُحَمَّد حَسَن شَریعی یا سَریعی(نک: طبرسی، الاحتجاج، ج۲، ص۲۸۹؛ طوسی، الغیبه، ج۱، ص۳۹۷؛ بغدادی، الفرق بین الفرق و بیان فرقة الناجیة منهم، ص۲۳۹)؛
2) محمد بن نُصَیر نُمَیری؛ یا ابن نُصَیر پایهگذار فرقه «نصیریه» (نک: خوئی، سید ابوالقاسم، معجم رجال الحدیث،: ۱۷/۳۳۶–۳۳۸)؛
3) احمد بن هِلال عَبَرتائی بَغدادی (۱۸۰-۲۶۷ق) (نک: ابن غضائری، ص۱۱۲؛ نجاشی، رجال، ص۸۳.؛ امین، سید محسن، اعیان الشیعه، ج۳، ص۲۰۰)؛
4) ابوطاهر محمّد بن علی بن بلال (نک: طبرسی، الاحتجاج، ح۲، ص۲۹۰؛ طوسی، کتاب الغیبة، ص۴۰۰، ح۳۷۴)؛
5) ابو جعفر محمد بن علی شلمغانی (وفات در سال ۳۲۲ ه.ق/ ۹۳۳ م)؛ در بخشی از «توقیع» (نامه) شریف حضرت حجت (ع) آمده :
«... محمد بن علی، معروف به شلمغانی، از کسانی است که خداوند کیفر او را تعجیل کند و مهلتی به او عطا نفرماید. او از اسلام منحرف شده و خود را از آن جدا ساخته است. وی از دین خدا مرتد شده و ادعاهایی میکند که دلالت بر انکار ذات خداوند متعال دارد....؛ به او (یعنی، شلمغانی) لعن میفرستیم، و لعنت دائم خداوند بر او باد، در آشکار و نهان، در هر زمان و مکان. و (لعنت خداوندی) بر موافقان و پیروان او باد، و نیز بر آنان که با شنیدن این اعلام پیوند خود را با او ادامه دهند؛ بنابراین به اطلاع آنان (وکلای امامیه) برسان که خود را از او حفاظت کرده و احتیاط میکنیم، آنچنان که در برابر پیشینیان او همچون شریعی، نمیری، هلالی، بلالی و دیگران چنین کردیم و دیدگاه مشابهی داشتیم. راضی به سنن الهی هستیم. خداوند ما را در تمام امور کفایت میکند و بهترین نگهبان است». (نک: طبرسی،الاحتجاج، ج ۲، ص۴۷۵ - ۴۷۴؛ طوسی، الغیبه، ص۴۱۰).
دو نکته پایانی:
الف) دعا کنیم که «خواص» زمانه، تا دیر نشده از اشتباهشان برگردند؛ وگرنه آه مظلومان موجب خواهد شد که در دنیا و آخرت، به عذابی سخت گرفتار شوند؛
ب) ما نیز مراقب باشیم که اسیر هوای نفس نشویم و در گردونه منحرفان زمانه وارد نشویم؛ و وِردِ زبانمان این باشد : «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً: «خدایا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن».
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی/ چهارشنبه شب 13 مهرماه 1401ش= 8 ربیع الاول1444ق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش بدید...حداقل دو دقیقه آخرشو، بلکه یه ذره دلتون خنک بشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقتم رهبرم ❤️🌺
جالب است دیدنش روحت را شاد می کنه
پس ببین
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑ سخنان بنی صدر که رسانه ها پخش نمیکنند!...
☑ حتما بشنوید و منتشر کنید؛ حقیقت غرب را از زبان مخالفین جمهوری اسلامی بشنوید...
☑ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
حتماعضوشید👆
دوستان جدید روی گزینه join👇 بزنید تا عضو کانالمون بشید، کانالو گم نکنید
✅ کانال #شیخ_فرهاد_فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️❗️سخنان اعجاب برانگیز و غرور آفرین معاون شورای سیاست خارجه آمریکا درباره قدرت و نظام سیاسی ایران!
✍حتما ببینید👆👆👆 آن وقت متوجه می شوید که چرا دشمن این روزها به بهانه درگذشت یک خانم این قدر بر علیه کشورمان توطئه می کند و فتنه به راه می اندازد.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحبت های باور نکردنی و غرور آفرین رهبر حزب لیبرال دموکراسی مجلس روسیه درباره نظام ولایت فقیه و اسلام شیعی
✍تمام قدرت مجازیشان را به کار گرفتهاند تا قدرت الهی #ایران را منهدم کنند و انشاءالله خودشان منهدم خواهند شد…
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴چند دقیقه تفکر درباره پروژه نیکا شاکرمی
🔹ضدانقلاب برای تداوم اغتشاشات نیاز به خون تازه و بهانه جدید دارد و لذاست که در این مرحله از زمان روی نیکا شاکرمی مانور می دهد. پرسش اینجاست که براستی چرا نظام باید یک دختر 16 ساله را آن طور که ضدانقلاب ادعا می کند مورد شکنجه قرار داده و به قتل برساند؟مگر اکنون بحث بر سر این نیست که جوانان و نوجوانان بازداشتی را زودتر آزاد کنند؟
🔹صرفنظر از دروغ عامدانه ضدانقلاب با هدفی معلوم و مشخص، سئوال اینجاست که چرا بعضی ها در داخل بدون تفکر درباره شایعات و ادعاها، هر چه می شنوند باور می کنند؟ واقعاً امثال نیکا چه خطری برای نظام دارند؟دختر 16 ساله ای که ترک تحصیل کرده، سبک زندگی متفاوتی دارد، برخی شبها خانه نمی آمده تا حدی که بعد از یک هفته از حادثه فوتش، تازه خانواده اش نگران می شوند و به پلیس مراجعه می کنند!
🔹واقعاً آن طور که بی بی سی و اینترنشنال میگویند مساله نظام کشتن چنین نوجوانی است؟ نظامی که امروز ابرقدرتهای جهانی را به زانو درآورده، سطح دشمنی اش یک نوجوان با وضعیت نیکا شاکرمی است؟ آن هم با این شیوه فجیع؟ عبدالمالک ریگی رئیس گروهگ تروریستی جندالشیطان هم که دستگیر شد چنین برخوردی با او نشد، حالا نظام با یک دختر بچه 16 ساله این کارها را بکند؟
🔹براستی چرا فکر نمی کنیم؟ اصلاً فرض کنیم مدرکی هم نیست. دوربین مدار بسته خانه ای که نیکا شاکرمی وارد آن می شود هم نیست! چرا باید چنین پرت و پلاهای مبتذلی را باور کنیم؟ مساله مهم امروز ما آمریکا و انگلیس و دروغگویی های رنگ و لعاب دار رسانه هایشان نیست، چرا که دیر یا زود حقیقت روشن می شود و اینها بیآبروتر از قبل خواهند شد، اما مساله اصلی فکر نکردن بخشی از جامعه است.
🔹جامعه ای که فکر نمی کند عملاً به بدخواهانش اجازه میدهد تا به جای او فکر کنند و برایش تصمیم بگیرند و نهایتا تبدیل به ابزاری برای اهداف بدخواهانش می شود. اسلام راه سعادت جامعه را تعقل و تفکر می داند. برای همین است که می گوید یک ساعت تفکر برتر از 70 سال عبادت است.
🔹ای کاش قبل از پذیرفتن هر خبری لحظه ای فکر کنیم فرقی هم ندارد منشا خبر بی بی سی باشد یا خبرگزاری های ایران
نگذارید این انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد
🔹امام خمینی:من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست #نااهلان_و #نامحرمان بیفتد. نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. اکیداً به ملت عزیز ایران سفارش میکنم که هشیار ومراقب باشید.
📚صحیفه نور ، جلد ۲ ص ۲۴۰
🔻اهتمام حاکمیّتی به حجاب
🖋 مهدی جمشیدی
۱. در ابتدا، تعدادی از کنشها و نمودهای فرهنگی را در کنار یکدیگر مینشانم و یکجا و سلسلهوار عرضه میکنم یا شاید میان این قطعههای بهظاهر گسسته، اتصال و ارتباطی برقرار شود و یک «کلّیّتِ خطرناک» و «مجموعۀ چالشگر» شکل بگیرد: «کافیشاپهای غربی»، «زیستِ شبانه»، «دوچرخهسواریِ زنان»، «شادی و نشاط در قالب رقص در مهد کودکها»، «آببازیِ دختران و پسران در پارک»، «ساسی مانکن»، «سگگردانی و همزیستی با سگ»، «پارتیها و جشنهای مختلط»، «استخرهای مختلط»، «کنسرت مختلط»، «تکخوانیِ زنان»، «حضورِ زنان در ورزشگاهها»، «اردوی دانشجوییِ مختلط»، «مرجعیّتِ اجتماعیِ سلبریتیهای بیآرمان و منفعتپرست»، «غلبۀ شبکههای اجتماعیِ غربی»، «مجازیزدگی و غرقشدن در فضای مجازی»، «بازیهای رایانهای خشن و جنسی»، «ازدواجِ سفید و همباشی»، «آزادیِ تغییرِ دین»، «حقوق و آزادیهای فرقههای ضالّه»، «مانورِ تجمّل و دور بازی با خودروهای لوکسِ میلیاردی»، «کشف حجاب سلبریتیها پس از مهاجرت»، «آزادیهای یواشکی»، «حجاب استایلها»، «حجابِ اختیاری و حجابِ اجباری» و ... . اینها همگی «اتّفاق» هستند؟! هیچ دستی در «پشت صحنه» نیست؟! کاسهای زیر نیمکاسه نیست؟! «خطّ» است یا «خطا»؟! آیا این «روندِ فرهنگیِ پیشرونده»، متوقفشدنی هست یا هر روز، بدتر از دیروز خواهد شد؟!
۲. حجاب، مهم است و اولویّت دارد؛ چون «سبک زندگیِ فاسد»، باورها و اعتقادات را نیز از بین میبرد؛ چون حجاب، امر «محسوس و آشکار و علنی» هست؛ چون بیحجابی در حال «گسترش» هست؛ چون «بچهها و نوجوانها»ی ما در خیابانها بهراحتی حجم و گاهی سطح اندامهای زنان و دختران را میبینند؛ چون مسأله، «ناموس» و «عفت» و «غیرت» هست؛ چون حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و کشف حجاب نیز حرام اجتماعی هست؛ چون «فرهنگ»، مهم هست و ما گرفتار «مظلومیّت فرهنگ» هستیم و حجاب نیز امر فرهنگی هست؛ چون باعث «درگیریهای خیابانی» شده است و امکان نهیازمنکر در حال زوال است؛ چون دشمن در پی «هویّتزدایی» است و حجاب نیز «نماد هویّتیِ» ماست؛ چون کشف حجاب، «معنای سیاسی» هم دارد و دهنکجی به انقلاب هم هست؛ چون مسأله فقط حجاب نیست، بلکه حجاب، «نقطۀ آغاز» هست؛ و ... . رهبر انقلاب گفته است که «فرهنگ»، یکی از سه اولویّت ماست و در فرهنگ هم اصل، «سبک زندگی» هست و در سبک زندگی، «حجاب» مهم هست، و اهمّیّتش هم به «تمرکز فراوان دشمن» برمیگردد و ما نیز باید بر روی نقاطی متمرکز بشویم که «دشمن» هدف گرفته است.
۳. ما مقصریم که «فضاسازی» و «روایتسازی» نکردیم و در عمل نشان دادیم که از امکان تحقّق حجاب، عقبنشینی کردیم. عدممداخلۀ حاکمیّت، موجب محفوظماندن احترام محجبهها نخواهد شد، بلکه محجبهها را به یک «جریان اقلّی» تبدیل خواهد کرد که «تهماندۀ گذشتۀ ایدئولوژیکِ انقلاب» هستند. فقر حضورِ مقتدارنۀ حاکمیّت در مسألۀ حجاب، بیحجابها را جسور کرده است. امروز باید بر خطّ قرمز بودن «شرع» و «قانون»، ایستاد و اندکی هم عقب ننشت. «تجدیدنظر در روشها» و «بهکارگیری سازوکارهای کارآمدتر» نیز ارتباطی با این بحث ندارد و روشن است که همواره باید در روشها، «بازاندیشی» کرد و فنآوریهای فرهنگی و انضباطی «دقیقتر» و «نافعتر»ی را به کار گرفت. مسألۀ اینان، «رهاسازی حجاب» است و وانهادن آن به انتخاب خود فرد، نه بهینهسازی مواجهه با بیحجابها.
۴. رهبر انقلاب پیش از این، چندین بار تصریح کرده بود که: اوّلاً، حجاب را مسألۀ «بسیار مهم» میداند؛ ثانیاً، با حجاب اختیاری، مخالف هست؛ ثالثاً، «حاکمیّت» باید از بیحجابی بهعنوان «مصداق حرام اجتماعی»، جلوگیری کند. ایشان در سخنرانی اخیر خویش، خطاب به «ائمۀ جمعه» توصیه کردند و روشن هست برخی از این توصیهها - از لحاظ چگونگی عمل و اولویّتبندی - به همان «موقعیّت خاصِ ائمۀ جمعه»، منحصر هست و امر «مطلق» و «عام» نیست. در عین حال، رهبری نگفتند که ائمۀ جمعه در مسألۀ بیحجابی دخالت نکنند، بلکه امر کردند که آنها در همین مسأله، «هدفِ سطح بالاتری» را در نظر بگیرند. «رفتار پدرانه و دوستانه» و «نفرّتپراکنینکردن»، بهمعنی «اجرای درست قانون» هست، نه «اجرانکردن قانون»؛ و فراتر از آن، بهمعنی هدایت بیحجابها با زبان خوش و تذکّرات نرم در مراحل ابتدایی هست.
۵. با اینهمه، اولویّت نه به معنی «نادیدهگرفتن بقیۀ مفاسد» است و نه به معنی علاج آنها در «مرحلۀ بعدی» است، بلکه در مقام تدبیر جامعه، باید برنامههای «موازی» و «همزمان» طرّاحی کرد. صلاح و صواب این است که همین قدمی را که برداشته شده، تضعیف و تخریب نکنیم و کمک کنیم منکر و فسادِ کشف حجاب در عرصۀ عمومی، برطرف شود تا آینده، بهعنوان «یک تجربۀ فرهنگیِ موفّق»، سنگبنای حرکتهای فرهنگیِ بعدی بشود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✍ رهبر عزیزم!
بگذار هرچه میخواهند بگویند...
تخریبت کنند
تهمتت بزنند
و دیکتاتور بخوانندت
ما که میدانیم این تو بودی که به مردم کشورت عزت دادی
ماکه میدانیم پدر ایران نوین تو هستی
ما که میدانیم اگر تو نبودی در روز روشن نیز جرات شکستن حکومت نظامی داعش را نداشتیم...
اگر تو نبودی مانند دوران سیاه شاهان خودخداپندار، به لطف کاپیتولاسیون ها، ارزشمان از یک سگ آمریکایی کمتر بود...
آنهایی که باید میدانند که تو چقدر مقتدر اما مظلومی که حرف هایت یکی پس از دیگری روی زمین مانده...
تعجبی ندارد!
جدت علی هم مقتدر و مظلوم و در میان جهل کوفیان اسیر و دست و پا بسته بود...
بگذار جوجه روشنفکرهای غربزده شعار آریایی هستیم شان گوش فلک را کر کند!
ماکه میدانیم اگرتو نبودی امروز داعش و داعشیان چیزی از بنای کوروش به جا نگذاشته بودند...
هرکس نداند ما که میدانیم فرهنگ و تمدن غرب و شرق را از مردمانش بیشتر آشنایی تاجایی که پوتین گفته بود رهبر ایران بیش از من از فرهنگ و تاریخ روسیه اطلاع دارد ...
ما که میدانیم درکنار غرش دلیرانه و چهره مقتدرانه ات در برابر دشمن، قلبی به وسعت فرهنگ و شعر و ادب پارسی داری و اشعارت روشنی بخش محفل انس و ادب است...
جرم وگناه تو این بود که درعصری به دنیا آمدی و زیستی که مردمش صدهاسال از توعقب تر بودند
نه جرم تو بلکه این جرم ناخواسته تمام بزرگان وطن دوستی ست که فراتر از زمان خودمی اندیشند
ازتو ممنونم که وجودت باعث آرامش و حضورت موجب امنیت من است
ممنونم که هستی و نگذاشتی تا چکمه های سربازان کودک کش آمریکا، انگلیس، اسرائیل و داعشی های سعودی،خاک کشورم را آلوده کند.
بر محمد صلوات