eitaa logo
در تکاپو | حمیدرضا تیموری
73 دنبال‌کننده
203 عکس
48 ویدیو
19 فایل
پنجره‌ای به «فرهنگ، هنر و اقتصاد» در تکاپو باشید ... ارتباط با من: @hrteimouri
مشاهده در ایتا
دانلود
Rouzbarg 8.mp3
4.16M
🎧 بشنوید... ✅ مجموعه پادکست ❇️ قسمت هشتم: جهاد اجتماعی ❓آیا جهاد اجتماعی حضرت زهرا (س) فقط بعد از رحلت پیامبر (ص) انجام شده است؟ 🎙 به روایت: حمیدرضا تیموری ✳️ به سفارش مؤسسه طلایه‌داران راه سوم 🆔 @rahesevvom 🔆 @hrteimouri_ir
در تکاپو | حمیدرضا تیموری
🎧 بشنوید... ✅ مجموعه پادکست #فاطمه‌ای_که_نمی‌شناسیم ❇️ قسمت هشتم: جهاد اجتماعی ❓آیا جهاد اجتماعی
بسم الله الرحمن الرحیم يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَة سلام و عرض ادب خدمت مخاطبان ارجمند روزبرگ شیعه در جلسۀ هشتم منبر «فاطمه‌ای که نمی‌شناسیم» هستیم و همان‌طور که مستحضرید در بیان الگوی جهاد فاطمی هستیم؛ تا اینجا، به بحث پیرامون جهاد فردی و جهاد خانوادگی حضرت پرداختیم. مشخص کردیم که در حوزۀ فردی و خانوادگی زن و مرد مکلف به جهادند و اشاره کردیم اگر انتظار داریم دخترمان یا همسرمان جهادگر باشد، خودمان هم باید جهادگر باشیم؛ گفتیم اگر فاطمه (س) در خانۀ پدری جهادی دارند که به لقب ام‌ابیها دست پیدا می‌کنند، پیامبر هم در این جهاد مؤثرند؛ پیامبر علاوه بر انذارهایی که به حضرت می‌دادند، سیره‌ای در برخورد با ایشان داشتند که آن هم در تربیت یک فرد مجاهد کم تأثیر نیست؛ اگر یک فرد تحت چنین نگاه کریمانه‌ای قرار گیرد، راحت‌تر می‌تواند مسیر مجاهدت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را طی کند. تصور کنید پیامبر در زمانی که هنوز نگرش جاهلی به زن از بین نرفته، «وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثی‌ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظیمٌ» (آیۀ ۵٨ سورۀ نحل)، با دخترشان رفتاری می‌کنند که عایشه در توصیف آن می‌گوید: هر موقع حضرت فاطمه بر پیامبر وارد می‌شد «قَامَ اِلَیهَا» نه‌فقط بلند می‌شد که به سوی او می‌شتافت و او را در کنار خود جای می‌داد «وَ کَانَ یُقَبِّلُهَا وَ یَجلِسُهَا مَجلِسَه». پس والدین از این‌گونه رفتارها نباید غافل شوند. از طرف دیگر تربیت عملی فرزند اثرگذار است چنانکه خدیجه کبری یک مبارز اقتصادی- اجتماعی بود که علیه دشمنان زمان با تمام جان و مال و آبروی خودش قد علم کرد و این روحیه را به دختر خودش منتقل کرد. اما سؤالی که اینجا پس از بیان بعد خانوادگی مطرح می‌شود، این است که آیا جنبۀ جهاد اجتماعی حضرت به بعد از رحلت پیامبر (ص) محدود می‌شود؟ پاسخ این است که حضرت فاطمه به تعبیر رهبر معظم، پیش از هجرت پیامبر، از دختران مبارز مکه بودند؛ ضمن اینکه بعد از هجرت هم در بعضی جنگ‌ها حضور داشتند؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایشان اولین شیعۀ انقلابی بودند که در طول دوران حیات خودشان، از هیچ‌یک از مسائل مهمی که در دوران بعثت و رسالت و سپس هجرت بر مسلمان‌ها می‌گذشته، فارغ نبودند و در همۀ آن‌ها نقش داشتند. این در حالی است که خیلی‌ها خیال می‌کردند و البته هنوز هم خیال می‌کنند که زن از نظر اسلام در صحنۀ جامعه کاری ندارد؛ اما مطابق آیۀ ٧١ سورۀ توبه: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» بانوان مؤمن همراه با مردان مؤمن در اجتماع نقش دارند؛ هم تکلیف اجتماعی دارند و هم برای انجام آن تکلیف، حق دارند. در اینجا دعوت می‌کنم نکات تفسیری رهبری معظم را ذیل این آیه مشاهده کنید. ضمناً یادآوری کنیم که اقسام جهاد که در جلسات گذشته خدمتتان عرض کردیم، چه بود؟ جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد اصغر؛ گفته بودیم که جهاد کبیر شامل انواع جهادهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود. با این حساب، می‌توانیم تلاش‌های علمی حضرت که برای مخالفت با جهالت دشمنان بود، از مصادیق مهم جهاد کبیر بدانیم؛ به‌عنوان مثال پاسخگویی به سؤالات مردمی، تعلیم دعای نور به حضرت سلمان و نمونه‌های دیگر از مصادیق جهاد علمی حضرت است. نمی‌شود گفت که حضرت فاطمه یک‌شبه خطبه‌خوان شدند بدون اینکه از قبل به‌دنبال کسب معارف نباشند. علاوه بر این حضرت در جهاد اقتصادی هم تلاش داشتند که کمک مالی قابل توجه به فقرا با هبه‌ای که از جانب پدر شده بود یعنی فدک از مصادیق آن است. از طرف دیگر سبک زندگی‌ای که حضرت برای خانواده‌شان در نظر گرفته بود که در آن مصرف‌گرایی بسیار مدیریت شده بود، خودش مصداق جهاد اکبر و جهاد کبیر با هم است. ان‌شاءالله این مبحث ادامه خواهد داشت. همچنان با ما همراه باشید. خدا یار و نگهدارتان. 🔆 @hrteimouri_ir
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرشاد مؤمنی: جمعیت رانندگان اسنپ و تپ‌سی، نزدیک به ۱.۵ برابر جمعیت شاغلان در بخش صنعت کشور است. 🔗 پیوست یادداشت: https://eitaa.com/hrteimouri_ir/416 🔆 @hrteimouri_ir
صدای معلم - اسنپ و زندگی اسنپی یک فاجعه محیط‌زیستی، اقتصادی و فرهنگی در ایران.pdf
548.4K
یادداشتی از دکتر حسین آخانی سنجانی، استاد دانشکدۀ زیست‌شناسی دانشگاه تهران دربارۀ تأثیرات محیط‌زیستی، اقتصادی و فرهنگی اسنپ و زندگی اسنپی در ایران 🔗 پیوست یادداشت: https://eitaa.com/hrteimouri_ir/416 🔆 @hrteimouri_ir
⭕️ 2 دی 1403 دیروز (1 دی 1403) که آن رانندۀ تپ‌سی را با لباس ورزشی دیدم، یاد صحبت‌های دکتر فرشاد مؤمنی (استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی) دربارۀ اسنپی‌شدن اقتصاد ایران افتادم. آن‌طور که من می‌فهمم اسنپی‌شدن اقتصاد به‌معنای روزمره‌شدن اقتصاد است (لابد حالا باید معنای روزمره‌شدن اقتصاد را بگویم!) با ظهور برنامک اسنپ و نفوذ گستردۀ آن در سراسر کشور، بسیاری از مردم، رانندگی در اسنپ را به‌عنوان شغل اول یا دوم خود انتخاب کردند. ظاهراً سود خوبی هم داشته و دارد؛ مثلاً یک راننده در تهران در سال 1402 توانسته 675 میلیون تومان پول به جیب بزند. هیجان‌انگیز است، نه؟! اما چیزی که معمولاً از آن غافل می‌شویم تصویر بزرگ‌تری از اقتصاد اسنپی و تأثیرات مثبت و منفی آن بر اقتصاد ایران است. طبق گزارش عملکرد گروه اسنپ (1402) این برنامک، 3 میلیون و 305 هزار نفر رانندۀ فعال و 471 هزار موتورسوار فعال داشته است. یعنی بیش از 3.7 میلیون نفر در کشور، همه یا بخشی از درآمدشان را از اسنپ کسب می‌کنند. فکر می‌کنم فاجعه‌بار است. اما چرا اقتصاد اسنپی، برای کشور مضر است؟ چند ویژگی اقتصاد اسنپی که به ذهنم می‌رسد، این‌هاست: • اقتصاد اسنپی اقتصادی است مبتنی بر سهم‌خواهی بیشتر از کیک اقتصاد. این اقتصاد به بزرگ‌ترشدن کیک اقتصاد فکر نمی‌کند. بنابراین با پول‌دارشدن یکی، دیگری فقیرتر می‌شود. • اقتصاد اسنپی، اقتصادی اورژانسی است و کاربران آن برای رفع نیاز آنی خود به آن روی آورده‌اند. به عبارت بهتر هیچ افق و آیندۀ اقتصادی در این نوع اقتصاد وجود ندارد. اقتصاد بدون آینده هم در حداقلی‌ترین حالت، شکننده و در حالت‌های حداکثری، ریشه‌بَرکَن است. • در اقتصاد اسنپی امنیت شغلی، مرخصی، بیمۀ درمانی، بازنشستگی، قانون کار و تعهدات قانونی کارفرما و ... معنایی ندارد. این اقتصاد طرفدار ضرب‌المثل «دختر همسایه هرچه چِل‌تر، بهتر» است؛ لذا از کمپین‌هایی فریبنده‌ای نظیر «تو مسیرته» (با شعار «مقصد اداره/ دانشگاه/ باشگاه باشه، درآمد تو مسیرشه») استفاده می‌کند تا اقشار مختلف را به کار بگیرد (بخوانید استثمار کند). • اقتصاد اسنپی نسخۀ بدل دیجیتالی‌شدن اقتصاد است. لابد می‌پرسید چرا؟ چون دیجیتالی‌شدن اقتصاد نیازمند ایجاد و رشد «متوازن» زیرساخت‌های کسب‌وکار الکترونیک است. • در اقتصاد اسنپی کسب درآمد از همه‌چیز مهم‌تر است. به همین منظور از اسامی و کمپین‌های فریبندۀ غیرایرانی زیاد استفاده می‌کند. تأثیر «اقتصاد اسنپی بر فرهنگ» یادداشت دیگری می‌طلبد. گرچه این روزنوشت قدری طولانی شد اما آنچه در ذهن داشتم کاملاً بیان نشد. دو پیوست هم دارد که خواندن و دیدنشان خالی از لطف نیست. 📎 پی‌نوشت: طبعاً عنوان «اقتصاد اسنپی» به معنای ضدیت با برنامک (یا به قول خودشان سوپراپلیکیشن) اسنپ نیست. 🔆 @hrteimouri_ir
⭕️ 6 دی 1403 چند روزی است که می‌خواهم گزارشی از فصل اول دورهمی «نیم‌ماه» بنویسم؛ اما نرسیده‌ام. یکی از اهداف ما در «ماه تی‌وی»، افزایش مخاطبان حوزۀ مستند است. برای رسیدن به این هدف، جلساتی را طراحی کردیم تا مستند ببینیم و دربارۀ آن گفت‌وگو کنیم. خدا را شکر توفیق یافتیم در فصل اول دورهمی «نیم‌ماه» در کنار دوستان عزیزم 8 مستند ببینیم. ان‌شاءالله به‌زودی گزارشی از فصل اول را تقدیم می‌کنم. اما امروز یک اتفاق خاص رقم خورد. به لطف و همت دو نفر از خواهران بزرگوار توانستیم جلسۀ اکران و گفت‌وگو دربارۀ مستند «طنطوره» را در مرکز آموزشی «پویه» برگزار کنیم. استقبال نسبتاً خوبی هم شد و حاضران همه از فرهیختگان حوزۀ تعلیم و تربیت بودند. نکات بسیار خوبی هم بیان کردند که اگر فرصتی دست داد، گزارشی از آن را منتشر خواهم کرد. 🔆 @hrteimouri_ir
⭕️ 7 دی 1403 یکی از دوستان قدیمی و عزیزم (که همیشه به من لطف دارد) در کانال شخصی‌اش بچه‌های فرهنگی را به «تهرونی» و «غیرتهرونی» تقسیم کرده و با تعریف «فضای کار» به «جبهه» گفته: «متأسفانه عدۀ خیلی زیادی که اتفاقاً آدم‌های قوی و باامکاناتی هم هستند، این‌طوری‌اند که چند وقت توی این سنگرند، بعد یهو پا می‌شن می‌رن توی سنگر بعدی. هیچ عِرقی هم نسبت به سنگر قبلی ندارند. راحت هم این کار رو انجام می‌دن. این‌ها توی غیرتهران چون مناصب و پول و پله کمه، کم‌اند ولی توی تهران ...» البته ایشان دلیل این کوچ را هم بیان می‌کنند: «چون مقداری فلان جا دست‌انداز بوده میاد بیرون و می‌ره جایی که بیشتر به پاش بریزن» (همراه با تلخیص). بااینکه متن خطاب به من نبود (و نمی‌دانم خطاب به که بود) ولی خود را مخاطب آن یافتم؛ چون من هم چند وقتی است که به ساکن‌شدن در تهران فکر می‌کنم. اما چرا؟ 1. دوست فرهنگی ما استخدام یکی از سازمان‌های عریض‌وطویل کشور است و چه کارش را سریع و دقیق تحویل بدهد و چه ندهد سر ماه حقوق و مزایایش را (نوش جانش) دریافت می‌کند و دغدغه‌های فرهنگی‌اش را هم از طریق کانالش به اطلاع همگان می‌رساند. دوست ما صبح که سر کار می‌رود دغدغۀ اجارۀ سر ماه دفتر و هزینه‌های شارژ ساختمان و قبض آب و برق و ... را ندارد. او حتی دغدغه‌های کوچک‌تری مثل تمیزکردن میز شخصی و ریختن چایی را هم لابد ندارد و کسی هست که برایش این کارها را انجام دهد. اما کسانی چون ما که به‌صورت آزاد در فضای فرهنگی کار می‌کنند، مجبورند اجاره و مخارج ماهیانۀ دفتر کارشان را از محل درآمدشان پرداخت کنند. به علاوه باید برای توسعۀ کسب‌وکارشان هم هزینه کنند. 2. دوست ما لابد نمی‌داند برای نگه‌داشتن همان دفتر 70 متری معمولی باید سالیانه حداقل 200 میلیون تومان روی رهن دفتر گذاشت. او لابد نمی‌داند برای اضافه‌کردن یک نیروی کار تدوین‌گر یا گرافیست حداقل 180 میلیون تومان باید هزینه کرد. او لابد نمی‌داند برای ایجاد یک استودیوی پرتابل صدا حداقل 45 میلیون تومان باید هزینه کرد. او لابد نمی‌داند در یک مجموعۀ فرهنگی، برای داشتن کتابخانه‌ای با هزار جلد کتاب باید نزدیک به 250 میلیون تومان هزینه کرد. او از هزینه‌ها چه می‌داند؟! 3. اینجا اصفهان است؛ شهری آشناکُش و غریب‌پرور. در همین تلویزیون اصفهان بنا به مناسبت‌های مختلف، مجریان و خواننده‌ها و استندآپ‌کمدین‌ها و هنرمندان و ... را از تهرانِ جان دعوت می‌کنند تا فلان ویژه‌برنامه را روی آنتن ببرند. طبیعتاً تهیه‌کننده و کارگردان برنامه خواهند گفت: «مغز خر نخورده‌ایم که مجری کارنابلد و هنرمند خُنک اصفهانی را دعوت کنیم. تهران‌نشین‌ها بهتر اجرا می‌کنند و در نتیجه بیشتر مخاطب جذب می‌کنند. مدیرکل هم از همیشه راضی‌تر خواهد بود». آن‌ها این نکته را نمی‌بینند که یکی از دلایل اجرای بهتر هنرمندان تهرانی به دلیل قرارگرفتنشان در تجربه‌های مختلف تلویزیونی است. اگر به مجری و گوینده و هنرمند اصفهانی هم فضای کار داده می‌شد، چه بسا قوی‌تر عمل می‌کردند. 4. یک سؤال مهم دارم (واقعاً هم برایم سؤال است و اگر کسی می‌تواند پاسخ دهد): مدیر دولتی ما از «اقتصاد و فرهنگ» چه می‌داند؟! وقتی با یک حکم وزیر و مدیرکل از تهران، فردی بر فلان صندلی می‌نشیند و فلان مقدار بودجه به او داده می‌شود و ده‌ها نفر زیر دست او قرار می‌گیرند، او از گردش مالی یک دفتر فرهنگی چه می‌فهمد؟ او از چک سر ماه و وصول‌نشدن مطالبات چه می‌داند؟ تهیه‌کننده و کارگردان و هنرمند و پژوهشگر و نویسنده و تدوین‌گر و گوینده هم روبه‌روی ایشان باید سر خم کنند و ساعت‌ها بنشینند پروپوزال بنویسند و جلسات توجیهی بگذارند تا مگر مدیر محترم از آن طرح خوشش بیاید. تازه این‌ها به شرطی است که پروپوزال شما را ملاحظه بفرمایند و اذن جلسه دهند. 📎 پی‌نوشت: احتمالاً دوستانی خواهند آمد و از سر خیرخواهی خواهند گفت: این‌قدر انتقاد نکن! از توی لیست فلان مدیر و فلان سازمان خط می‌خوری! مگر من در لیست سازمانی هم هستم که بخواهند خطم بزنند برادر؟! 🔆 @hrteimouri_ir
Rouzbarg 9.mp3
4.78M
🎧 بشنوید... ✅ مجموعه پادکست ❇️ قسمت نهم: جهاد اجتماعی 2 ❓مبارزات مثبت حضرت زهرا (س) چه بود؟ 🎙 به روایت: حمیدرضا تیموری ✳️ به سفارش مؤسسه طلایه‌داران راه سوم 🆔 @rahesevvom 🔆 @hrteimouri_ir
در تکاپو | حمیدرضا تیموری
🎧 بشنوید... ✅ مجموعه پادکست #فاطمه‌ای_که_نمی‌شناسیم ❇️ قسمت نهم: جهاد اجتماعی 2 ❓مبارزات مثبت حضر
بسم الله الرحمن الرحیم يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَة سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما مخاطبان گران‌قدر روزبرگ شیعه در منبر نهم از مجموعه منابر «فاطمه‌ای که نمی‌شناسیم» هستیم. کم‌کم به آخرین مباحث جهاد فاطمی و نقاط اوج این جهاد نزدیک می‌شویم. در جلسۀ گذشته به چگونگی جهاد فاطمی پیش از رحلت پیامبر (ص) پرداختیم؛ از جهاد علمی و اقتصادی و فرهنگی تا انقلابی‌گری و دفاع از نبوت. نگاه‌کردن به عرصه‌های مختلف جهادی حضرت از حوزۀ فردی تا اجتماعی و نصب‌العین‌کردن آن، ما را حداقل در ناحیۀ ذهن مجاهد می‌کند. برخی اوقات شاید ما خانم‌ها و آقایان با خودمان بگوییم که حضرت فاطمه (س)، مسیر برای‌شان باز بود، راحت می‌توانستند مجاهد شوند؛ بالاخره ایشان پدرشان پیامبر بود؛ همسرشان علی (ع)؛ اما باید این را در نظر داشته باشیم، گاهی اوقات فرزند و همسر شخصیت درجۀ اول بودن، آفات آقازادگی را به همراه دارد؛ اتفاقاً آقازاده باشی و مجاهد خیلی سخت‌تر است. به بانوان ائمه و فرزندان ایشان هم که نگاه کنیم می‌بینیم هستند برخی همسران و فرزندانی که علی‌رغم انتسابشان به امام، یک جهنم محضند. نمونۀ قرآنی آن در آیۀ ١٠ سورۀ تحریم آمده «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ». همسر لوط و همسر نوح به‌خاطر انتساب اجتماعی‌شان قاعدتاً باید انقلابی می‌شدند؛ اما ضدانقلاب به‌تمام‌معنا هستند. خوب برسیم به ایام منتهی به شهادت حضرت فاطمه (س) و مبارزات حضرت در چهل روز پایانی عمر شریفشان. می‌خواهیم مروری بر ٩ اقدام حضرت مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم که هر کدام در واقع یک تاکتیک جهادی بود. این ٩ اقدام در دو قالب مبارزات مثبت و منفی بود. اما مبارزات مثبت منظور از مبارزات مثبت، آن دسته از مبارزات حضرت است که با انجام‌دادن کاری همراه است. این مبارزات شامل این موارد است: ١. تلاش برای بازپس‌گیری فدک مسئلۀ فدک و اقدامات حضرت زهرا(س)، اولین شعاری است که شیعه با آن موجودیت خودش را مطرح کرد. ایشان برای اثبات دروغ خلفای غاصب و ظالم، استراتژی بازپس‌گیری فدک را به کار گرفتند و تلاش کردند تا ثابت کنند که خلفا، فدک ایشان را غصب کرده‌اند. ٢. گریه‌های طولانی‌مدت و حساب‌شده در بیت‌الاحزان تصور عوام از گریه‌های حضرت زهرا و ایجاد بیت‌الاحزان توسط ایشان، فقط گریه‌های در فراق پدر است که دختری از روی عاطفه، آن را انجام می‌دهد؛ اما رهبر معظم انقلاب، گریه‌های طولانی‌مدت ایشان را حساب‌شده تلقی می‌کنند و آن را عامل ایجاد نگرانی برای رقبا و مخالفان می‌دانند. گریه‌هایی که نباید به آن از دریچۀ مظلومیتِ صرف، نگاه کرد؛ بلکه باید به آن، نگاه تبیینی داشت. ٣. یادوارۀ شهدای احد از دیگر اقدامات تبیینی حضرت زهرا گرامی‌داشت شهدای جنگ احد پس از رحلت پیامبر (ص) بود. در روایات آمده است که ایشان، هفته‌ای دو بار بر سر قبور شهدا حاضر می‌شدند و رشادت‌های آن‌ها را برای عموم بیان می‌کردند. ۴. سپر ولایت در خانه زمانی که عده‌ای رجّاله به در خانۀ حضرت زهرا و حضرت علی حمله کردند، فاطمۀ زهرا با وجود حضور حضرت علی در منزل، به پشت در می‌روند و آن اتفاقاتی که نباید، می‌افتد. به‌فرمودۀ رهبر معظم انقلاب، آنچه دربارۀ این اتفاق باید بدانیم این است که اتفاق آسیب‎‌دیدن صدیقۀ طاهرۀ باردار، آن هم با وجود علی‌بن‌ابی‌طالب غیور در منزل، یک اتفاق تصادفی نبوده؛ بلکه یک حرکت حساب‌شده بین امام و مأموم است که نقشۀ آن توسط هر دوی آن بزرگواران کشیده شده است. در اینجا حضرت زهرا در تلاشند تا برای حفظ حاکمیت اسلامی، جان ولی را حفظ کنند و خود را سپر ولایت قرار بدهند. چنین حرکتی از سوی آن حضرت در دستگاه محاسباتی دشمن اختلال ایجاد کرد؛ چراکه غاصبان انتظار رویارویی با یک زن باردار را نداشتند. این مبحث ادامه دارد. با ما همراه باشید و ما را به دوستان و اطرافیانتان معرفی کنید. ممنون از توجهتان. خدانگهدار 🔆 @hrteimouri_ir
Rouzbarg 10.mp3
4.63M
🎧 بشنوید... ✅ مجموعه پادکست ❇️ قسمت دهم (پایانی): جهاد اجتماعی 3 ❓مبارزات منفی حضرت زهرا (س) چه بود؟ 🎙 به روایت: حمیدرضا تیموری ✳️ به سفارش مؤسسه طلایه‌داران راه سوم 🆔 @rahesevvom 🔆 @hrteimouri_ir