پیامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم:
«إنّ القلوب تصدأ كما يصدأ الحديد، فقيل: يا رسول اللّه و ما جلاؤها؟ فقال: تلاوة القرآن و ذكر الموت».
دلها مانند آهن زنگار مى گيرد.
عرض كردند: به چه چيز زنگار آنها زدوده مى شود؟
فرمودند: به خواندن قرآن و يادآورى مرگ.
📚 المحجة البيضاء فى تهذيب الاحياء ؛ ج2 ؛ ص211.
ختم سوره توحید هدیه به حضرت علی علیه السلام :
ابتدا دو رکعت نماز حاجت بخواند سپس صد صلوات و بعد از آن 400 مرتبه سوره توحید به نذر حضرت علی علیه السلام بخواند و به روح حضرت هدیه کند . ۴۰۰ مرتبه توحید باید در یک مجلس و بعد از نماز باشد. و ۴۴ مرتبه سوره توحید را بعد از بر امدن حاجت بخواند(جمعا 444 مرتبه می شود). بسیار سریع الاثر است. در شب جمعه بهتر است.
📚 المخازن علامه سید عباس کاشانی ص68.
از امام باقر ع روایت شده:
مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْقَدْرِ حِينَ يَنَامُ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً خَلَقَ اللَّهُ لَهُ نُوراً سَعَتُهُ سَعَةُ الْهَوَاءِ عَرْضاً وَ طُولًا مُمْتَدّاً مِنْ قَرَارِ الْهَوَاءِ إِلَى حُجُبِ النُّورِ فَوْقَ الْعَرْشِ فِي كُلِّ دَرَجَةٍ مِنْهُ أَلْفُ مَلَكٍ لِكُلِّ مَلَكٍ أَلْفُ لِسَانٍ لِكُلِّ لِسَانٍ أَلْفُ لُغَةٍ يَسْتَغْفِرُونَ لِقَارِئِهَا إِلَى زَوَالِ اللَّيْلِ ثُمَّ يَضَعُ اللَّهُ ذَلِكَ النُّورَ فِي جَسَدِ قَارِئِهَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
هر کس سوره قدر را هنگام خواب 11 مرتبه بخواند، خداوند نوری برای او خلق می کند که وسعت ان از نظر طول و عرض به اندازه هوا است، کشیده شده است ان نور از هوا تا حجابهای نور بالای عرش، در هر درجه ای از ان هزار فرشته است که برای هر فرشته هزار زبان که برای هر زبان هزار لغت است که استغفار می کنند برای خواننده سوره قدر تا پایان شب سپس خدا قرار می دهد ان نور را در جسد خواننده سوره قدر تا روز قیامت.
📚 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج89 ؛ ص332.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریان خاص الخاص(ایت الله قاضی رحمه الله)
🎙 مقام معظم رهبری دامت برکاته
رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم میفرماید:
لَولا تَمریجٌ فی قُلوبِکُم و تَکثیرٌ فی کَلامِکُم لَرَأَیتُم ما أَرَی و لَسَمِعتُم ما أَسمَع.
اگر این اضطراب و تشویش و دگرگونی در دلهای شما نبود، و این زیادی گفتار بر زبان شما نبود، هر آینه شما میدیدید آنچه را که من میبینم و میشنیدید آنچه را که من میشنوم.
📚 المیزان فی تفسیر القرآن، ج ٥، ص ٢٧٠.
حکایت
نجات از وادی برهوت به سبب محبت حضرت علی علیه السلام
مرحوم آیت اللَّه العظمی حائری نقل کردند:
روزی با یکی از علما، کنار شطّ کوفه راه می رفتیم، ناگاه متوجّه شدیم که در همین مسیر جنازه ای را نیز تشییع می کنند. ایشان گفتند: بیایید ما هم برویم این جنازه را تشییع کنیم.
پرسیدم: مگر او را می شناسید؟ ایشان پاسخ دادند: من خوابی درباره این جنازه دیده ام که خلاصه آن این است: در عالم خواب، مشاهده کردم که ملائکه قصد دارند این جنازه را به وادی برهوت(برهوت نام وادی برزخی است که ارواح کفّار و عاصیان به آن جا برده می شوند) ببرند، ولی او ملتمسانه اصرار می کرد که مرا به برهوت نبرید، امّا آن ها قبول نمی کردند. آخر الامر گفت: پس لطف کنید بروید خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام و بگویید: فلانی می گوید: من یک عمر به مردم گفتم: من محبّ علی علیه السلام هستم، حالا پس از مرگ اگر مرا به سوی وادی برهوت ببرند، مردم درباره محبّ علی علیه السلام چه خواهند گفت؟
ملائکه نزد آن حضرت شرفیاب شدند و پیام او را به آن حضرت رساندند، پس از بازگشت گفتند: آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با بزرگواری اجازه فرمودند که او را به وادی السلام ببرید.
📚 روزنه هایی از عالم غیب، ص:65.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️بزرگترین سفره افطار تاریخ یزد
🔹همزمان با ۲۵ ماه مبارک رمضان، بزرگترین سفره افطار تاریخ یزد در خیابان قیام از میدان امیرچقماق تا بعثت به طول دو کیلومتر پهن شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کسی حرفی شنیدی ناراحت شدی، واسه آخرتت خوبه
🎙 مرحوم دولابی
رسول خدا ص فرمودند:
خَيْرُكُمْ مَنْ أَطْعَمَ الطَّعَامَ وَ أَفْشَى السَّلَامَ وَ صَلَّى وَ النَّاسُ نِيَامٌ.
بهترين شما كسى است كه اطعام كند مردم را و بلند بگويد سلام را و با اين كه مردم در خوابند نماز(شب) بخواند.
📚 الخصال ؛ ج1 ؛ ص91.
امام صادق عليه السّلام:
«هر گاه به نماز شب برخيزى اوّل مسواك كن، بدرستى كه ملكى مى آيد و دهان خود را در دهان تو مى گذارد، و هر حرفى كه از دهان تو بيرون [مى] آيد در حال ربوده به آسمان مى برد. پس بايد كه در آن وقت دهنت خوشبو باشد تا موجب نفرت آن ملك نشود».
📚 منهاج النجاح في ترجمة مفتاح الفلاح ؛ متن ؛ ص24.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه مشکلات با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم حل میشود البته با شرایطش
🎙 ایت الله وحید
حکایت
دزیدن کفشها به جای گرفتن حاجت
آیت الله سید جمال گلپایگانی فرمودند:
یک وقتی بسیار بدهکار شده بودم. مدتی به حرم حضرت امیر المؤمنین علیه السلام می رفتم و برای پرداخت قرضهایم دعا می کردم ولی فرجی حاصل نمی شد. روزی به همسرم گفتم:
شما بروید حرم و برای ادای قرضهایمان دعا کنید شاید خداوند دعای شما را مستجاب کند.
ایشان رفتند و پس از مدتی بر گشتند ولی با پای برهنه و خیلی ناراحت گفت: کفشهایم را هم از دست دادم. خیلی ناراحت شدم بلند شدم و عبا را به سر کشیدم و به حرم مشرف شدم.
مختصری زیارتنامه خواندم و شروع به عرض حال کردم به حضرت، از حرم بیرون آمدم نزدیک در حرم شخص ناشناسی پول زیادی به من داد این پول به حدی بود که قرضهایم را پرداخت کردم و تا مدتی هم برای مخارج روزانه از آن استفاده کردم.
📚 جمال عرفان.
پیامبر ص فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحيم* أقرب إلى الاسم الأعظم من سواد العين إلى بياضها .
«بسم الله الرحمن الرحيم» نزديكتر است به اسم اعظم از سياهى چشم به سفيدى آن.
📚 عدة الداعي و نجاح الساعي ؛ ص58.
شیخ اکبر(محی الدین ابن عربی) در جفر جامع فرماید:
من تلا بسم اللّه الرحمن الرحیم، عدد قواه الظاهرة و هى 786، ثم صلّى على النبى و آله 132، فإنه لا یسأل اللّه شیئا إلا اعطاه، و إن واظب على ذلک یوشک أن یکون مستجاب الدعوة.
ترجمه:
هر کس بسم الله الرحمن الرحیم را 786 مرتبه بگوید و سپس 132 مرتبه صلوات بفرستند دعایش مستجاب خواهد شد. و اگر بر این عمل مداومت کند مستجاب الدعوه خواهد شد.
علامه حسن زاده آملی این مطلب را در پنج جا از آثارشان نقل کرده اند که نشان دهنده اهمیتی است که ایشان برای این دستورالعمل قائل هستند.
📚 هزار و یک کلمه ج3 ص384 کلمه 343.
حکایت
دستور العملی از ایت الله بهجت برای شفای مریض
حجت الاسلام اسفندیاری می گوید: یکی از اقوام ما بیماری سرطان گرفت. پزشکان گفتند: باید عمل شود،در غیر این صورت سرطان همه بدن او را می گیرد.
به خدمت ایت الله بهجت می رسند و برای عمل، از او درخواست استخاره می کنند.
آیت الله بهجت می گوید :عمل لازم نیست. سپس مبلغی پول دادند که برای ایشان صدقه بدهیم و آب زمزم و تربت امام حسین را دادند و گفت: هر روز مقداری به قصد شفا بخورد و تعدادی فقیر را نیز غذا بدهند. این کارها انجام شد و آن مریض شفا یافت.
📚 ستاره درخشان فومن ص19
پیامبر ص:
أفضل عبادة امّتى تلاوة القرآن نظرا.
بهترين عبادت امّتم خواندن قرآن از روی کتاب است.
📚 المحجة البيضاء فى تهذيب الاحياء ؛ ج2 ؛ ص231.
حکایت
شیخ عباس قوچانی رحمه الله می فرمودند:
ایت الله بهجت در اثر خودسازی از طرف خدا دارای 21 عنایت شده بود که یکی از ان ها را اجازه دادند که من نقل کنم و ان اینست که هر وقت اراده کنم بدون این که نگاه به پشت سرم کنم می توانم پشت سرم را ببینم و از پشت سرم اطلاع حاصل کنم.
📚 ستاره درخشان فومن ص19.
رسول خدا (ص) فرمود:
إِنَّ فِي الْجَنَّةِ دَرَجَةً لَا يَنَالُهَا إِلَّا إِمَامٌ عَادِلٌ أَوْ ذُو رَحِمٍ وَصُولٍ أَوْ ذُو عِيَالٍ صَبُورٍ.
براستى كه در بهشت مقامى است كه بدان نائل نشود جز(سه نفر):
1. پیشواى دادگر.
2. کسی که با خويشان خود خیلی در ارتباط است.
3. عیالمند بردبار.
📚 الخصال ؛ ج1 ؛ ص93.
حکایت
پیرمردی خدمت ایت الله بهجت می رسد ایت الله بهجت به ایشان می گوید می خواهی از بچگی تا به حالا بگویم چه کار هایی انجام داده ای؟!
📚 ستاره درخشان فومن ص19.
امام صادق ع:
لَمَّا أُنْزِلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ عَلَى النَّبِيِّ ص- (مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص اللَّهُمَّ زِدْنِي فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى- مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص اللَّهُمَّ زِدْنِي فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِ- مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً كَثِيرَةً «3» فَعَلِمَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ الْكَثِيرَ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يُحْصَى وَ لَيْسَ لَهُ مُنْتَهًى.
چون آيه
(مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها. هر كس كه عمل نيكى انجام دهد، پس او را سزائى و پاداشى بهتر از آن كار نيكو است)
بر پيغمبر ص نازل گرديد، پيغمبر ص به درگاه خدا عرضه داشت: پروردگارا بر من افزون فرما.
پس خداوند تبارك و تعالى آيه
(مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها. هر كس كه كار نيكى بكند، پاداشى ده برابر آن را دارد- انعام 6: 160)
را نازل كرد.
پس پيغمبر خدا ص فرمود: پروردگارا برايم زيادتر از اين بفرما!
خداوند آيه
(مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً كَثِيرَةً. كيست آنكه قرض دهد به خدا قرضى نيكو، پس خدا بيفزايد آن را برايش افزايش بسيار- بقره 2: 245)
را نازل کرد.
پس پيامبر ص دانست كثير از جانب خدا بى شمار است و پايانى برايش نيست(یعنی پاداش قرض بی شمار است).
📚 معاني الأخبار، النص، ص: 398.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفای بچه های گم شده توسط امام حسین ع
🎙 سید عباس موسوی مطلق
حکایت
رد امانتی که به امام حسین علیه السلام سپرده شده بود
حجّة الاسلام آقای افتخاری جهرمی نقل کردند: برادرم در جبهه ترکش خورده بودند و او را به تصور این که به شهادت رسیده است، جزو شهدا قرار داده تا در سردخانه بگذارند. شخصی احساس گرمی در بدن ایشان(برادر جهرمی) می کند، او را از میان شهدا بیرون کشیده و به او آمپول مخصوصی تزریق می کند. پس از اطمینان از زنده بودن، او را به اتاق عمل می برند و عمل می کنند در حالی که امیدی به ادامه حیات او نداشتند. بعد از آن به خواست خدا ایشان خوب می شوند.
او بعد نقل کرد که: من در حال بیهوشی، افرادی را دیدم که به عالم بالا برده می شوند، نوبت من که رسید، آقایی فرمود: ایشان امانت است، و نگذاشت مرا ببرند. برادرم پس از خوب شدن وقتی به خانه برگشت، از مادرم پرسید: شما چه کرده بودی؟ مادرم گفت: وقتی تو به جبهه رفتی، به امام حسین علیه السلام متوسّل شدم و شما را به حسین بن علی علیهما السلام سپرده و امانت دادم.
📚 روزنه هایی از عالم غیب ص 58.
أمير المؤمنين ع:
شكر كل نعمة الورع عن محارم الله.
شكر هر نعمتى به این است که آن را از حرامهاى الهى بازداری.
📚 مشكاة الأنوار في غرر الأخبار ؛ النص ؛ ص35.
حکایت
[داستان قالیچه حضرت سلیمان]
علامه طباطبایی رحمه الله فرمودند: برادر ما به وسیله شاگردش از حضرت قاضی ـ رحمة الله علیه ـ سؤال کرده بود که آیا قالیچه حضرت سلیمان که حضرت روی آن مینشست و به مشرق و مغرب عالم میرفت روی اسباب ظاهریّه و چیز ساخته شدهای بود یا از مُبدَعات الهیّه بود و هیچگونه با اسباب ظاهریّه ربطی نداشت؟
آن شاگرد چون از مرحوم قاضی (ره) سؤال کرده بود ایشان فرموده بودند:
فعلاً چیزی در نظرم نمیآید ولیکن یکی از موجوداتی که در زمان حضرت سلیمان بودند و در کار قالیچه تصدّی داشتند الآن زندهاند، میروم و از او میپرسم.
در این حال مرحوم قاضی روانه شدند و مقداری راه رفتند تا آنکه منظرۀ کوهی نمایان شد، چون به دامنه کوه رسیدند یک شَبَحی در وسط کوه که شباهت به انسان داشت دیده شد، مرحوم قاضی از آن شَبَح سؤال کرده و مقداری با هم گفتگو کردند که آن شاگرد از مکالماتشان هیچ نفهمید؛ ولی چون مرحوم قاضی برگشتند گفتند: میگوید: از مبدعات الهیّه بوده و هیچ اسباب ظاهریّه در آن دخالتی نداشته است.
📚 مطلع انوار، ج1.