💯👌 این یادداشت را حتماً بخوانید...
◽️ تجربه نزدیک به مرگ، توهم یا واقعیت؟
🔸 نوشتاری از حجت الاسلام دکتر #حمیدرضا_شاکرین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه؛
🔹از جمله نشانههای واقعی بودن یک تجربه تاثیرات عینی و عملی آن بر تجربهگر است. از طرف دیگر آنچه در میان تجربهگران پیشامرگی مشترک است، تحول عمیق روحی و شخصیتی و معنویتگرایی آنان پس از این تجربهها است.
➕ شماری از این تجربهگران ابتدا فاقد ایمان و باورهای دینی بوده و پس از تجربه تغییرات اساسی در باورها، منشها و رفتارهای خود بروز داده و به عقاید دینی در باب حیات پس از مرگ و لزوم درستکاری و پاکزیستی برای سعادت جاودن ایمان آورده و در شیوه زندگی خود تغییرات مثبتی را پدیدآوردهاند....
🔍متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/tajrobehgar
#یادداشت
#زندگی_پس_زندگی
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔶 دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
🔹 اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ
💠 خدایا در این روز مرا به رحمتت فراگیر و در این روز به من توفیق و حفظ از گناهان روزی کن و از تیرگیهای تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان مؤمن.
#ماه_رمضان
🆔 @iictchannel
◽️ مسیر یک ماهه رمضان باید به انسان و جامعه عادل ختم شود
🔻دکتر #سیدعلیرضا_عالمی مدیرگروه مطالعات تمدن نوین اسلامی مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه در گفتگویی مطرح کرد:
🔹 ماه رمضان تطوری عملی و سالیانه برای خودسازی و جامعهسازی در مسیر تحقق عدالت است، عدالتی که خواستهی انسانی، اخلاقی و تمدنی همهی بشریت است، بنابراین اسلام در رویکردی تمدنی، آن را در رمضان به عنوان هدیهای سالانه برای انسانهای مومن قرار داده تا خود و اجتماع بشری را به فضای عدل نزدیک گردانند.
🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/ramazan-2
#مصاحبه
#ماه_رمضان
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ ماه رمضان، بهترین زمان برای خودیابی و خودیاری است 💠 همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ✍️ سلسله یاد
💠 همزمان با ایام ماه مبارک رمضان
✍️ سلسله یادداشت های حجتالاسلام دکتر #محمدجواد_رودگر عضو هیأت علمی گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه؛
🔻 بخش سیزدهم و پایانی
سالک کوی حق تعالی از رهگذر "عرفان به نفس" و "مراقبه های مداوم و پایدار" می تواند به خداخوانی، خداجویی و بالاتر خدابینی و خداخُویی برسد. علامه حسن زاده آملی در این زمینه نکته نغز و تأمل برانگیزی فرمود و سه محور عمیق را با واژه های پرمعنا مانند:
1️⃣ از خود در خود به چشم حق(عارف)
2️⃣ از خود در خود به چشم خود(غیرعارف)
3️⃣ نه از خود و نه در خود(جاهل) چنین مطرح کرد:
"كسى كه حق را از خود در خود، به چشم حق بيند، اين عارف است. و آن كه حق را از خود در خود، به چشم خود بيند اين غير عارف است. وآن كه حق را نه از خود و نه در خود مىبيند و انتظار مىبرد كه در آخرت به چشم خود ببيند، اين جاهل است"(ممدالهمم در شرح فصوص الحکم،ص) و لازمه عارف شدن این است که "مرگ اختیاری" را با تمام وجودش درک و تجربه کند، یعنی بمیرد قبل از آنکه او را بمیرانند و روحش هماره در عالمِ ملکوت بسر می برد و از غیرخدا منقطع هست.
🔸 اکنون برای روشن شدن مرگ اختیاری توجه شما را به انواعِ مرگ نزد عارفان جلب می کنم:"عرفاء مرگ را چهار دسته کردند:
1️⃣ مرگ سرخ و آن جنگ با نفس است که به جهاد اکبر موسوم است و به این موت موت جامع نیز میگویند زیرا بر همه ی انواع مرگها مشتمل است.
2️⃣ مرگ سفید و آن گرسنگی است زیرا گرسنگی باطن را منور میکند و وجه دل را سفید می نماید چه این که شکم بارگی زیرکی را از بین میبرد.
3️⃣ مرگ سبز و آن پوشیدن لباس پینه زده است. حضرت وصی عليه السلام فرمود: لَقَدْ رَفَعتُ مِدرعتی حتَّى اسْتَحيیتُ مِن راقِعِها. يعنی آنقدر زره خود را پینه زدم که از پینه دوز خجالت میکشم و این مرگ موجب سبز شدن زندگی و گسترش آن به قناعت میشود.
4️⃣ مرگ سیاه است و آن به دوش کشیدن رنج و ملامت خلق است زیرا حق تعالی را دوست دارد «و لا یَخافون..» و از سرزنش سرزنش کننده ای نترسند(حسن حسن زاده آملی، سدرة المنتهی فی تفسیر قرآن المصطفی، ج۲، ص۳۷).
➖ و یکی از مراقبه های تمهیدی برای نیل به مرگ اختیاری و معرفت واقعی و محبت حقیقی به خدا همین است که استاد علامه حسن زاده آملى فرمود:"از سخنان ناهنجار گر چه مزاح باشد بر حذر باش ، خلاف مگو اگر چه مطايبت (شوخى ) باشد از قسم خوردن اگر چه راست است احتراز كن، تا مى توانى. نماز را در اول وقت بجا آور، تجارتت را مغتنم بشمار كه انسان بى كار از دنيا و آخرت هر دو مى ماند داد و ستد مانع بندگى نيست :"رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ"(نور: ۳۷).
🔹 مردى به آفتاب يمنى اويس قرنى گفت : مرا اندرزى كن - آنجناب گفت : " فِرُّوا إِلَى اللَّهِ " بگريز به سوى خداوند. اين كلام را از كتاب الله اقتباس كرد كه نوح نبى (عليه السلام ) به مردم فرموده : فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِين"(ذاريات: ۵۰) از شهوت و از شهرت بپرهيز و از معاشرت ناجنس به خصوص از نفس بگريز كه :
نخست موعظه پير مى فروش اين است
كه از مصاحبت ناجنس احتراز كنيد"( سيد محمدناصر تقوى(جمعآورنده )،تازيانه سلوك ، ص۱۱۲-۱۱۳)
🟠 و به تعبیر دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان: "اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ وَ حَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَ النِّیرَانَ بِعَوْنِکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ"(خدایا در این ماه نیکی را پسندیده من گردان و نادرستیها و نافرمانیها را مورد کراهت من قرار ده و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان)
🤲 والحمدلله رب العالمین
#یادداشت
#ماه_رمضان
🆔 @iictchannel
⁉️ چرا الحاد جدید نظام اخلاقی را از دین جدا می داند؟
🔸 حجت الاسلام دکتر #حمیدرضا_شاکرین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه در نشست بررسی الحاد جدید و اخلاق تبیین کرد:
🔹 در حوزه فرا اخلاق چندین جریان وجود دارد که معتقد به گسست اخلاق از دین هستند، البته منظور آنها در برابر دیدگاه اشاعره است که ملاک اخلاقی بودن را صرف خواست خداوند میدانند؛
🔹 جریان هایی که میخواهند دین را از اخلاق جدا کنند اتفاقاً بر اساس همین حسن و قبح عقلی اقدام میکنند چون فکر میکنند نظریه اخلاق دینی به این معناست که چون خداوند چیزی را گفته، پس ارزشمند است در حالیکه اینگونه نیست؛
➕ در دستگاه اخلاق تکاملی چیزی که دقیقاً معادل حسن و قبح عقلی باشد، وجود ندارد هرچند بعضی از عبارتهایشان به حسن و قبح عقلی نزدیک میشود اما در ادامه مسیرش را جدا کرده و دور میشود.
🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/elhadjadid-3
#سخنرانی
#الحاد_جدید
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 فراخوان مقالات همایش ملی منطق فهم دین(مدل ها و نظریه)
🔰 محورهای همایش:
🔳 محورهای کلی و کلان:
نظریه ابتناء و مدل اجرایی آن
مدل الگوریتمی (الگوریتم اجتهاد)
🔳 محورهای خرد و جزئی:
➖ تبیین نظریه / مدل
➖ فلسفه و مبانی نظریه / مدل
➖ خاستگاه نظریه / مدل (تبارشناسی و ریشهکاوی نظریه)
➖ آسیبشناسی نظریه / مدل
➖ مصدر و مستندات نظریه / مدل
➖ کلیات و ساختار نظریه / مدل
➖ قواعد اساسی نظریه / مدل
➖ فرایند فهم بر پایه نظریه / مدل
➖ قلمرو کاربرد نظریه / مدل (عقائد، احکام، اخلاق، علم دینی و...)
➖ کارکردها و دستآوردهای نظریه / مدل
➖ بررسی تطبیقی نظریه مورد بحث با دیگر نظریه / مدل در باب فهم دین
➖ مدلهای کاربردی نظریه / مدل
📅 مهلت ارسال اصل مقالات:
پایان تیرماه ۱۴۰۳
🗓 برگزاری همایش:
زمستان سال ۱۴۰۳
📥 ارسال مقالات به ایمیل: mfd@iict.ac.ir
📲 کسب اطلاعات بیشتر:
تماس با شماره ۰۹۳۰۸۶۹۹۳۷۵ (ساعت ۱۵ تا ۱۸)
یا ارتباط از طریق پیامرسان ایتا
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/h-manteghdin
#همایش
#فراخوان_مقاله
#منطق_فهم_دین
🆔 @iictchannel
💢 نشست وداع با ماه رمضان
🎙سخنران:
حجتالاسلام دکتر #محمدجواد_رودگر
عضو هیأت علمی گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه
📆 سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱:۰۰
📲 پخش زنده:
◽️ rubika.ir/nasra_khuzestan
#تبلیغ
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
▫️کتابی جامع در نقد آرای مجتهد شبستری
🔸 کتاب «مطالعه انتقادی آرای مجتهد شبستری»، به کوشش حجتالاسلام دکتر #قاسم_ترخان، به تازگی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.
🔹 گفتار آقای مجتهد شبستری سه لایه دارد. یک لایه مربوط به مبانی پایه است. یکسری از حرفهای ایشان ناظر به مبانی واسط است و یکسری هم مباحث روبنایی است که از آن مبانی نتیجه گرفته شده است. کتابی که تدوین شده است بر اساس این منطق دیدگاههای ایشان را طرح و مورد بررسی قرار میدهد.
➕ ساختار این کتاب به صورت مجموعهای از مقالات است که با این ساختار سه لایهای گردآوری شده است. در انتها هم خاتمهای نوشته و در آن همه مباحث و نتایج آن را جمعبندی شده است. این کتاب میتواند به عنوان کتاب جامعی باشد که تمام ابعاد و اضلاع اندیشه جناب آقای شبستری را هم بیان کند و هم مورد تحلیل و نقد مبنایی و روبنایی قرار دهد.
🔍 اطلاعات بیشتر👇
🌐 iict.ac.ir/shabastari
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
💢 با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود:
🔸 همایش ملی "اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالشهای اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید"
📅 ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۸:۳۰
◽️ ثبت نام برای شرکت کنندگان حضوری:
🔹 rihu.ac.ir/fa/form/39
🌐 حضور مجازی:
🏷 ve.qom.ac.ir/ncie
#تعاملات_علمی
🆔 @iictchannel
‼️ تمدید شد‼️
🔷 مهلت ارسال مقاله به همایش بینالمللی قرآن و علوم شناختی
🔰 محورهای همایش:
▫️ هوش مصنوعی و قرآن
▫️ فلسفه ذهن و قرآن
▫️ انسانشناسی شناختی و قرآن
▫️ روانشناسی شناختی و قرآن
▫️ عصبشناسی شناختی و قرآن
▫️ زبانشناسی شناختی و قرآن
▫️ علوم رایانهای و قرآن
▫️ زبانشناسی رایانشی و قرآن
📅 زمان بندی جدید همایش👇👇
➖ مهلت ارسال چکیده مقالات:
۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
➖ مهلت ارسال اصل مقالات:
۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳
➖ برگزاری همایش:
آبان ماه ۱۴۰۳
💢 کسب اطلاعات بیشتر:
🌐 iict.ac.ir/quranshenakht
📱شماره تماس دبیر اجرایی همایش:
۰۹۱۰۹۶۶۹۰۸۶ (آقای استادمیرزا)
#همایش
#فراخوان_مقاله
#قرآن_علوم_شناختی
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 عید صیام آمد و ماه صیام رفت
🔹 لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
🔸 شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد
🔹 گرد غم گناه ز جان عوام رفت
💠 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید بندگی، عید سعید فطر را تبریک و تهنیت عرض می نماید.
#تبریک
#عید_فطر
🆔 @iictchannel
هدایت شده از بلاغ مبین l غلامرضا پیوندی
◽️ حفاظت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان
✍️ نوشتاری از حجتالاسلام دکتر #غلامرضا_پیوندی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
🔹 از مهمترین وظایف روزهداران حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان است؛ همان طوری که خداوند متعال به همه ما دستور داد شما حافظ نمازتان باشید؛ « حاِفظُواْ عَلَى ٱلصَّلَواتِ وَٱلصَّلَوهِ ٱلوُسطَى وَقُومُواْ لِلَّهِ قاِنتِینَ (بقره/ ۲۳۸)
➕ به نظر می رسد این امر اختصاصی به نماز ندارد بلکه خداوند آن را به عنوان رکن اساسی دین به عنوان تمثیل ذکر کرده است؛ درباره روزه هم همین دستور هست!
🔹 در نتیجه حفاظت از دستاوردهای ماه رمضان حفاظت از دعا، سحر خیزی، مناجات و ارتباط مداوم با خداوند است.
🔍 مطالعه متن کامل در سایت پژوهشگاه 👇
🌐 iict.ac.ir/dastavard
#یادداشت
🆔 @balaghemobeen I بلاغ مبین
💠 امام على عليه السلام:
🔹 في الانفِرادِ لِعِبادَةِ اللّهِ كُنُوزُ الأرباحِ
گنج هاى پر سود در خلوتِ عبادت خداست
📖 غررالحكم حدیث۶۵۰۴
#حدیث_هفته
🆔 @iictchannel
◽️ پنجرهای که اسلام از شادی روی ما میگشاید
🔻 در گفتگو با حجتالاسلام و المسلمین #محمدباقر_پورامینی مدیر گروه کلام اسلامی و الهیات جدید عنوان شد:
🔸 دین اسلام فرای توصیه به بهره گیری از شادیهای مشروع، مومنان را به شناخت و انس با شادیهای معنوی، عمیق، تعالیبخش همراه با احساس مداوم زیبایی میکِشاند و دریچه نوینی از شادابی پایدار را به او نشان می دهد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/shadii
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
◽️ افروغ، فروغ دانش و تبلور روح آزاد
✍️ نوشتاری از دکتر #سیدحسین_فخرزارع مدیر گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
💢 بمناسبت اولین سالگرد گرامیداشت دانشمند فرزانه و انقلابی و جامعه شناس دکتر عماد افروغ...
🔹 آنچه افروغ را از باریبههرجهت بودن، نان به نرخروزخوردن و همرنگ جماعت شدن و مصانعه و مداهنه باز میداشت روح آزاد او بود؛ چرا که اعتقاد داشت نخستین خدمت فرهنگ و دانش و اندیشه، به انسانیت آن است که امکان توسعة روحهای آزاد را برای او به ارمغان آورد و این روح آزاد آدمهاست که قادر است فرهنگ را از نافرهنگ، تفکر را از توهّم اندیشگی و علم را از شبه علم و عموما انسان را از ناانسانیت رها سازد...
🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/afrogh
#یادداشت
#عمادافروغ
🆔 @iictchannel
◽️انحلال امورتربیتی،فرش قرمز زیرپای۲۰۳۰
🔻دکتر #محمدرضا_سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه در گفتگویی عنوان کرد:
✅ اگر رهبری در قضیه سند ۲۰۳۰ آنگونه روشنگری نمیکردند، حالا حالاها کسی متوجه نمیشد چه اتفاقی در حال وقوع است و به قول معروف با دست خودیها کارشان را پیش میبردند. چرا جای دور برویم، آموزش معلمان را در آموزش و پرورش به حدی تقلیل دادهایم که میتوان گفت عملا آن را تعطیل کردهایم.
➕ نیازمند بازخوانی تاریخ و فرهنگ گذشته خودمان، و لایههای فرهنگی گذشته هستیم تا بدانیم که چگونه از آنها برای ساختن امروز خودمان استفاده کنیم
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/tarbiat
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
💯 #پیشنهاد_ویژه
🔰 هم اکنون در حال پخش از شبکه یک سیما...
🎥 ویژه برنامه مناظره گفتمانی "جریان"
🎙 با حضور:
#مهدی_جمشیدی
عضو هیات علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
◽️ اقتصاد اسلامی؛ حرف غلط یا صحیح؟
✍️ نوشتاری از حجت الاسلام دکتر #احمدعلی_یوسفی مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه؛
🔸 متاسفانه در ذهن بعضی از اساتید حوزه، اقتصاد به شکل سهگانه نظام سرمایهداری، سوسیالیستی یا مختلط شکل گرفته است و دستگاه فقه باید منتظر باشد تا خروجی آنها را به روش عدم مغایرت تحلیل کند و به عنوان فقه اقتصادی بپذیرد.
❌ چنین روشی فقه اسلامی را در موضع فقه منفعل، نظامپذیر، مسالهگو، و پاسخگو قرار میدهد؛
➕ در حالی که ظرفیت فقه اسلامی ظرفیتی است که میتواند آن را در موضع فقه فعال، نظامساز، طراح و مطالبهگر از نظامات سکولار قرار دهد و خروجی چنین فقهی در عرصه اقتصادی، مردمسالاری اقتصادی دینی است که با خروجی نظامات اقتصادی سکولار تفاوتهای اساسی دارد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/eghtesaeslami
#یادداشت
#اقتصاد_اسلامی
🆔 @iictchannel
◽️ بدون کار فرهنگی جهش تولید اتفاق نمیافتد
🔻 در گفتگو با حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه تأکید شد:
🔸 فرهنگ جهش تولید رکن اساسی تحقق شعار امسال است؛ یعنی این که اولا مردم باید اعتماد کنند و وارد کار تولید شوند و بهجای پسانداز پول سرمایهگذاری کنند. البته باید صدور مجوزهای راهاندازی کارگاههای کوچک و متوسط تسهیل شود و مردم هم فرهنگ کار و تولید را با نگاه وسیعتری بنگرند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/farhangi-3
#مصاحبه
#شعار_سال
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
🆔 @iictchannel
هدایت شده از آیت الله علی اکبر رشاد
#خبر
🔸بیانات آیت الله #علی_اکبر_رشاد در واکنش به سیلی سخت جمهوری اسلامی ایران به رژیم جعلی صهیونیستی:
🔰 در سحرگاه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تاریخ ورق خورد!
💢 این شیعیان هستند که اسرائیل جبار و جعلی را از صفحه روزگار حذف می کنند!
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 rashad.ir/vadeyesadegh
#تنبیه_رژیم_خبیث
#وعده_صادق
🆔 @Rashad_ir
▫️کتاب فلسفه ایده اولیه داستان
🔰 توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم دکتر احمدشاکری در گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه منتشر شد.
🔹 ایده اولیه مرحله آغازین فرایند آفرینش داستانی و مقصد پایانی تجزیه داستان به غرض تحلیل ساختاری آن است. ایده اولیه مقوله مشترکی است که روایت ها را به ساده ترین شکل در معرض قضاوت آفرینشگر منتقد و مخاطب قرار می دهد بحث از چیستی ایده اولیه به مثابه ماهیت آن یکی از عمیق ترین مجاری درک روایت چگونگی شکل گیری بسط یافتگی و دوام و ثبات آن است.
➕ طبق تعریف مختار از فلسفه مضاف ، محور های متعددی در بحث فلسفه داستان قابل شناسایی است که ناظر بر احکام کلی موضوع (ایده اولیه) است. لازمه ورود به رویکرد عقلی - تحلیلی فلسفه مضاف، فرض تعریف مختار از فلسفه مضاف، رئوس عناوین مورد بحث در فلسفه ادبیات و منطق تکوین این موضوعات و ترتیب آن ها در نظامی مشخص است.
🔍 اطلاعات بیشتر👇
🌐 iict.ac.ir/eideh
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
💢 دوازدهمین دوره از سلسله کُرسیهای آزاداندیشی
🔸موضوع: «نظریه مشارکت در نظام مردمسالاری دینی»
🎙 با حضور:
حجتالاسلام والمسلمین #محسن_مهاجرنیا
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه
📅 دوشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰
🏢 قم، دانشگاه طلوع مهر
🔹پخش زنده :
🏷 lms.tolouemehr.ac.ir/tmq
#تبلیغ
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
⁉️ حمله گسترده سپاه چگونه معادلات قدرت را در جهان تغییر داد؟
✍️ نوشتاری از حجتالاسلام دکتر محمد ملکزاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه
🔹 اقدام مقتدرانه ایران از جهات متعدد منحصر بفرد است که در جای خود نیازمند تحلیل و بررسی است؛ پرحجم ترین حمله موشکی ایران با طولانی ترین و بلندترین برد جغرافیایی، بزرگترین حمله پهبادی و موشکی جهان و به تعبیر فرمانده انگلیسی بزرگترین حمله تاریخ لقب گرفت.
👌 حمله ایران که اولین حمله مستقیم از سوی یک کشور به اسرائیل بعد از ۱۹۶۷ بود، تمام ابهت پوشالی این رژیم را فروریخت و به تعبیر برخی منابع رسانه ای جهان، ایران تنها کشوری است که در بحران بیش از ۶ ماهه اخیر در غزه توانست ظرف چند دقیقه معادله را تغییر دهد.
✅ اتفاقی که کارشناسان سیاسی و نظامی از آن با عنوان تغییر معادله قدرت در منطقه و جهان یاد می کنند. به لطف الهی این اتفاق بزرگ معادله قدرت را به نفع جریان مقاومت تغییر خواهد داد.
🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/sepahpasdaran
#یادداشت
#وعده_صادق
#تنبیه_متجاوز
🆔 @iictchannel