eitaa logo
اجتهاد
7.3هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
713 ویدیو
291 فایل
💢پایگاه جامع رویداد‌ها، دیدگاه‌ها، گفتگوها، تازه‌های نشر و همایش‌های علمی فقه، حقوق و اقتصاد اسلامی 🌐 نشانی سایت: ijtihadnet.ir 📲ارتباط با دبیر خبر و مدیر کانال ارسال مطالب، نقد و پیشنهادات: @MBagherAryani
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تقیه در واقعه عاشورا ✔️ استاد محمد عندلیب همدانی: امام حسین(ع) به دنبال ایجاد درگیری بین جامعه مسلمین نبود. ایشان امر به معروف و نهی از منکر دارد و هدفش هم همین است اما این امر به معروف و نهی از منکر، باز به همراه عنصر تقیه است. این را در گفته‌ها و رفتار امام می‌‌یابیم بنابراین گمان نشود وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) تقیه‌ای نداشته و تقیه را دیگر ائمه داشته‌اند. البته شیوه‌های تقیه در میان آنان متفاوت است، لذا هرکسی که می‌خواهد حادثه عاشورا را تحلیل کند این است که عنصر تقیه را چه در تفسیر گفته‌های امام و چه راه و روش ایشان، در نظر بگیرد. 👈 بیشتر بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72241 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢زمینه‌های همگرایی دینی در نهضت حسینی ✍️حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری واقعیت این است که امام حسین(ع) متعلق به انسانیت، آزادی‌خواهان جهان و سپس همه مسلمانان است. اگر بتوانیم این نکته عمده و اساسی را در سخنرانی‌ها و عزاداری‌های خود مورد توجه قرار دهیم، می‌تواند نقطه آغازی برای هم‌افزایی و همگرایی و وحدت میان آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و مسلمانان جهان باشد. این آموزه حسینی یعنی عزت‌خواهی، عمل به حق، مقابله با ظالمان، تقابل با باطل و زندگی عزتمندانه آرزوی همه مسلمانان در سراسر جهان است. همه مسلمانان، امام حسین(ع) را برای این آموزه‌ها، تلاش‌ها و فداکاری‌ها می‌ستایند و برای آن حضرت و یاران وفادارش احترام خاص و ویژه‌ای قائل هستند. این موارد خود می‌تواند سرآغازی باشد برای وحدت، همگرایی و همدلی میان تمام مسلمانان که امروزه بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم. همچنان که همین درس‌ها امروزه می‌تواند موجب شورش و قیام علیه ظالمان و ستمگران و آگاهی‌بخشی و جهت‌دهی به قیام‌ها و حرکت‌های مسلمانان در سراسر جهان و الهام‌بخش مسلمانان برای رسیدن به روزهای برتر و بهتر و عمل به قوانین و احکام اسلامی باشد. 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=72239 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢اتصال الهی حسین (ع) 🔻بیانات منتشر نشده آیت‌الله خامنه‌ای درباره «جایگاه و نقش دعا در قیام امام حسین» ✔️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه‌ی تهران به تاریخ ۱۳۶۴/۷/۵ به تبیین نقش و جایگاه دعا در حادثه عاشورا پرداخته‌اند که برای نخستین بار، گزیده‌ای از این بیانات منتشر می‌شود. 🔹عاشورا صحنه‌اى کامل از زندگى اسلامى 🔸دعاکردن نشانه قوّت انسان 🔹دعا، ارتباط و تکیه انسان به خداست 🔸 آموزنده بودن دعاهای امام حسین در تمام مقاطع 🔹ضرورت دعا در اوج قدرت و پیروزی 🔸باقی گذاشتن حادثه عاشورا در تاریخ با زبان دعا 🔹قیام امام حسین برای تشکیل نظام الهی 🔸آرامش دادن امام حسین به دیگران به واسطه دعا 🔹تکیه به خداوند در شرایط سخت روز عاشورا 🔸دعاکردن در هنگام تأثر از شهادت طفل شیرخوار 🔹مناجات و دعای امام حسین در آخرین لحظات 🔸دعای حضرت زینب: پروردگارا این قربانى را از آل‌محمّد قبول بفرما 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72257 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت اجرای گفت‌وگوی امام حسین (علیه‌السلام) و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیه) در شب عاشورا 🏴 هر روز یک ماجرا از کربلا در بیانات رهبر انقلاب 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢دیدگاه علّامۀ حلی در مورد قیام سیّدالشهداء ذیل مبحث فقهی مُهادَنَة در کتاب جهاد ✔️حسن بن یوسف بن علی بن مطهر حلی (۶۴۸-۷۲۶ ه ق) در مبحث «هُدْنه» به حرکت امام حسین استشهاد نموده و آن را دلیل دیدگاه کلی خود قرار داده است. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72236 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢 مروری بر ۸۹ روایت بلاذری درباره عاشورا ✍️ حجت‌الاسلام رسول جعفریان 🔻در یک تقسیم‌بندی درباره منابع اولیه عاشورا، می‌توان سه مرحله را مهم دانست. ابومخنف به عنوان درجه اول، محمد بن سعد درجه دوم و بلاذری منبع درجه سوم. همه اینها برای شناخت عاشورا مهم هستند. در این جا ابتدا یک مقدمه کوتاه درباره تفاوت این سه درجه و بعد هم مروری بر روایات بلاذری از عاشورا خواهیم داشت. 👈 در «اجتهاد» مطالعه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=72244 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
◼️«أعظَمَ اللهُ اُجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ» 🏴 آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روضه‌ی عصر عاشورا 🏴 ...وقتى که زینب رسید آن‌جا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبداللَه خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسول‌اللَه صلی علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء»... 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ قربان شهامت این زن! ▪️ روضه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصیبت حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۵۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روضه‌ وداع؛ گریه‌های شهید مطهری برای آخرین لحظات حیات حضرت سید الشهداء(ع) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
⚫️ چرا پیام امام حسین(ع) محوشدنی نیست؟ امام حسین(ع) پیام خونین خودش را روی صفحه لرزان هوا ثبت کرد، ولی چون توأم با خون و رنگ قرمز بود، در دلها حک شد. امروز شما میلیونها افراد از عرب و عجم را می‌بینید که پیام امام حسین را می‌دانند: «انّی لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَاالْحَیوةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؛ آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلت‌ها رفتن باشد، مرگ هزاران بار بر این زندگی ترجیح دارد. این پیام شهید است. امام حسین(ع) که مهاجم است و منطقش منطق شهید، آن روزی که پیامش را در صحرای کربلا ثبت می‌کرد نه کاغذی بود نه قلمی، همین صفحه لرزان هوا بود. ولی همین پیامش روی صفحه لرزان هوا، چرا باقی ماند؟ چون فوراً منتقل شد روی صفحه دلها؛ روی صفحه دلها آنچنان حک شد که دیگر محو شدنی نیست. هر سال که محرم می‌آید می‌بینیم امام حسین از نو طلوع می‌کند. 📗حماسه حسینی، ج۱، ص۱۳۶ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🏴 مکتبِ "روز عاشورا" روز عاشورا فقط روز عزا و مصیبت نیست... 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
سخنرانی عاشور - آیت الله جوادی آملی - 14020505-.mp3
14.11M
🎙صوت بیانات آیت‌الله جوادی آملی در عاشورا ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢قوام امامت و ولایت به امام و ولی‌الله است ✍استاد حمید پارسانیا امامت و ولایت به حسب ظاهر به عنوان منزلت، منصب و نهادی اجتماعی و سیاسی، حکمی از احکام و حقی از حقوق الهی است که اهمیتی فراتر از دیگر احکام و حقوق، نظیر نماز، حج، روزه و زکات دارد؛ لکن مهمتر از آن حضور کلمه توحید در افق فرهنگ و حراست از مرزهای هویتی و جغرافیایی جامعه و نظام اسلامی است. در تزاحم بین احکام همواره حکم اهم را باید ترجیح داد و ترجیح حکم مهم بر اهم خطا و گاه نیز گناهی نابخشودنی است.. علی علیه‌السلام در حراست از مرزهای هویتی و جغرافیایی فرهنگ‌ و نظام اسلامی درحالی که خار در چشم و استخوان در گلو داشت از مقام امامت گذشت و فرزند او حسین بن علی علیه‌السلام در همین راستا آنچه را که مهمتر از آن مقام بود، یعنی امام را که حقیقت خود او بود با همه حریم و حرم خود که حریم و حرم رسول الله بود به مسلخ برد و تقدیم نامی کرد که باید بدرخشد و فرهنگی که باید تداوم یابد و جامعه و نظامی که باید بماند. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روز جدایی 🎙صدای مرحوم استاد علی صفایی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دیر رسیدم من.. 🎙 بیاد مرحوم استاد حسین دست‌پروری (ره) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢قومی بر امام معروف و قومی بر امام منکر ✍ حجت‌الاسلام داود مهدوی زادگان مردى در منزل «ثعلبيه» نزد امام حسين عليه‏السلام آمد و در مورد اين آيه كريمه سؤال نمود "يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ" (اﻹسراء: 71) امام فرمود: يعنى پيشوا و امامى كه مردم را به راه راست هدايت كند و مردم هم او را اجابت كنند، و امامى كه مردم را به گمراهى و ضلالت دعوت كند و مردم نيز به دعوت او پاسخ مثبت دهند؛ گروه اول در بهشت و گروه دوم در آتش خواهند بود، و اين قول خداى متعال است كه"فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ" (الشورى: 7)(مقتل الحسين مقرم: 179). مطابق فرمایش قرآنی امام حسین علیه‌السلام آدمیان در اجتماع و گروه زندگی می‌کنند و هیچ گروهی بدون امام و رهبر نیست. گروه با امام و الگوی خود به این سو و آن سو حرکت می کند تا به مقصد نهایی می‌رسد. این مقصد یا خیر است یا شر. عاقبت گروه خیر، بهشت برین است و عاقبت گروه شر دوزخ است. پس، برای اینکه دانسته شود اهل کدام فرقه هستیم، باید امام خود را بشناسیم. باید نسبت به گفته‌ها و اعمال و سیاست‌ها و جهت گیری‌های امام خود شناخت پیدا کنیم. روز عاشورا، دو فرقه رو در روی هم صف آرایی کردند. فریقی اهل جنت بود و فریقی اهل نار. هر دو گروه هم کاملاً امام شان را می‌شناختند. هیچ کس نبود که امامش را نشناسد. گروهی بر امام معروف بودند و گروهی بر امام منکر. امام معروف، حسین فرزند زهرای مرضیه دخت پیامبر خدا بود و امام منکر، دعی بن دعی، ابن مرجانه فرزند زیاد و یزید بن معاویه بن ابوسفیان بود. اگر گمان کنیم که صف آرایی این دو امام فقط مربوط به واقعه کربلا است و تکرار شدنی نیست، سخت در اشتباهیم. دنیای امروز نیز بواسطه دو امام معروف و امام منکر به دو فرقه تقسیم شده است. امامی که دعوت به آخرت می کند و حیات دنیوی را در برابر آخرت قلیل و نا چیز می شمارد: "قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَى وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا" (النساء: 77). امام دیگری که نفی آخرت می‌کند و می‌گوید هر آنچه هست همین دنیا است: "وَقَالُوا مَا هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ" (الجاثية: 24). همگان هر ساله در روز عاشورا مختصات خودمان را که در کدام فرقه حضور داریم، بازخوانی و باز شناسی می‌کنیم. هر بار معلوم می‌کنیم که امام مان کیست تا معلوم شود اهل نوریم یا اهل نار. اگر امام مان را حسینی می‌دانیم، باید همه ساله تجدید عهد کنیم. چون معلوم نیست که تا به آخر بر این عهد مقدس باقی بمانیم. امام رهایمان نمی‌کند ولی از ناحیه خودمان تضمینی نیست. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🏴 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعابِدِينَ الَّذِي اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَجَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِينَ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ، اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَيْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِياً مَهْدِيّاً . اللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ حَتَّىٰ تَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ. ◾️شهادت مظلومانه سید الساجدی امام زین العابدین (علیه السلام) تسلیت باد. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مهربانی‌های امام سجاد علیه‌السلام 🎙شما صدای مرحوم استاد علی صفایی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢نحوه مواجهه حقوقی با اهانت به قرآن و مقدسات بررسی شد ✔️نشست علمی با موضوع قواعد نظام‌های حقوقی در مواجهه با توهین به کتب آسمانی میزبانی خانه ملی قانون اساسی برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی، حجت‌الاسلام محمدجواد ارسطا، دکتر سیدمحمدمهدی غمامی، دکتر حبیب‌نژاد و دکتر هدی غفاری حضور داشتند که هر کدام به تبیین دیدگاه‌های خود نسبت با موضوع فوق پرداختند. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72262 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسیِ حکم رهبر انقلاب در محکومیت قرآن سوزی ✔️استاد علی‌اکبر رشاد: آن‌که چنین جرم سنگینی را مرتکب می‌شود اشد مجازات، اقل مجازات برای اوست، چون جرمی بزرگ است و جرم در حیات بشر و مناسبات انسان‌ها فراتر و بزرگ‌تر از ساحت قرآن متصور نیست. آیا جا ندارد که ما به‌عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین حق انسان‌ - که دین، عنصر فطری است و از انسانیت انسان برمی‌خیزد- چیزی به نام حقوق ادیان را مطرح کنیم و دیپلمات‌ها و دستگاه سیاسی و دیپلماسی ما و کشورهای مسلمان این را تعقیب کنند. ۵۷ کشور مسلمان هستیم و اضافه بر این، مسلمانان در کشورهای گوناگون با مقیاس جمعیتی بالا زندگی می‌کنند، چنین جمعیت عظیمی نمی‌تواند پای این کار بیاید و این حق را احقاق و اثبات کند؟ ✔️استاد احمد مبلغی: اساساً آتش‌سوزی قرآن از حیث اجتماعی مبارزه با هویت دینی است زیرا وقتی امری تکرار می‌شود و این‌طور نیست حالت تصادف داشته باشد آن‌هم باوجود اعتراضات زیاد باز تکرار می‌شد، نشان‌دهنده ردیابی نوعی هجوم به پیروان‌ یک ادیان و کتاب الهی آنان است تا مسلمانان هویت خود را از دست بدهند و در برابر آن منفعل شوند. این مساله مهمی است که قبح مساله ریخته شود و مسلمانان دچار انفعال در این قضیه شوند و نوعی باختن در بعد هویت و از دست دادن و تضعیف هویت را تجربه کنند... همان‌طور که رهبری فرمودند قرآن درخشنده‌تر می‌شود و خود را به جامعه امروزی عرضه می‌کند، در این راستا پیشنهاد بنده این است که فقه‌التقدیس را در حوزه علمیه ایجاد کنیم؛ حوزه‌های علمیه می‌توانند بحث را شکوفاتر کنند. ✔️استاد رضا رمضانی: باید حقوقدانان دنیا این قضیه را بررسی کنند که امری این‌چنینی که باعث آزار و اذیت روحی و روانی بیش از دو میلیارد انسان، بلکه کل پیروان ادیان و تمام بشریت شده چگونه است؟‌‌ اندیشمندان باید وارد میدان شوند و ابعاد مختلف این مساله بررسی شود، غرب نیز باید تکلیف خود را در این حوزه مشخص کند. برخورد دوگانه غرب پذیرفتنی نیست. پاپ در دوره قبل گفت این‌ها باید تفکیک شود نباید به بهانه آزادی توهین به مقدسات صورت بگیرد در این حوزه نیز غرب باید تکلیف حدود را روشن کند این‌ها باید قابل تفکیک باشد. ✔️استاد محمدمهدی ایمانی‌پور: اکنون در تلاشی برای تنقیصی دیگر جلوه‌ای از آتش‌سوزی و هتک حرمت به قرآن کریم را شاهد هستیم، جلوه دیگری از عناد و دشمنی مشرکانه در قالب جاهلانه، اما در پس پرده با اقدامات آگاهانه تأثر عمیق دنیای اسلام از این واقعه تلخ که در سخنان رهبری بیان‌گردیده، گویای جریان پرتکرار تاریخی است که در دنیای امروز تبعا واکنش‌های خود را به همراه خواهد داشت.... به اعتقاد رهبری و کلیه عالمان دینی این کار نباید بی‌پاسخ بماند و مطالبه دارایی توسط قضات اسلامی جهان اسلام حداقل مطالبه‌ای است که در فرمایشات رهبری به آن اشاره شده است. ✔️استاد محمود حکمت‌نیا: در کتاب آزادی بیان حدود ۱۶ مبنا برای اثبات آزادی بیان بررسی شده است که عبارت است از مبنای کشف حقیقت،‌ یعنی با گفتگوی آزاد می‌توان به کشف حقیقت دست یافت. توهین به مقدسات چنین مسیری را منسد خواهد کرد به‌عبارت‌دیگر هنگامی که پای توهین به میان بیاید مسیر کشف حقیقت بسته می‌شود بنابراین حمایت از توهین به مقدسات مبتنی بر آزادی بیان با مبنای آزادی بیان ناسازگار است و ازاین‌جهت آزادی بیان را باید به لحاظ مبنا محدود دانست. 👈 گزارش تفصیلی را در «اجتهاد» ملاحظه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=72276 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
ehanatt.mp3
28.02M
🎧 صوت کامل هم اندیشی «واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسی حکم رهبر معظم انقلاب در محکومیت قرآن سوزی» 👤با حضور و ارائه: 🎙استاد علی‌اکبر رشاد 🎙استاد احمد مبلغی 🎙استاد رضا رمضانی 🎙استاد محمدمهدی ایمانی پور 🎙استاد محمود حکمت نیا 🏢 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مردادماه ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢توهین به قرآن کریم نماد تروریسم نرم غرب علیه دین اسلام است ✔️رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، هتاکی به قرآن کریم را نماد تروریسم نرم غرب علیه دین اسلام دانست و گفت: اهانت به مقدسات اسلامی نشان دهنده رویارویی مستقیم جهان اسلام و غرب است. اقدامات رسانه‌‌ای ماهواره‌های خارجی فارسی زبان علیه اذهان آجاد امت اسلامی نوعی اعلام جنگ است که باید با واکنش مناسب روبرو شود. در چنین شرایطی باید با جدیت هرچه بیشتر به قرآن مجید رجوع داشته باشیم زیرا جنگ حقیقی در فضای ذهن‌ها شکل می‌گیرد. 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=72265 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢قرآن سوزی اخیر در سوئد با هتک حرمت‌های قبلی متفاوت است/ کشورهای اسلامی به هتاکان درس عبرت دهند ✔️استاد محمود رجبی: 🔹در تاریخ داریم که برخی به قرآن تیراندازی کردند و در نمونه اخیر در کشور سوئد نیز قرآن سوزی رخ داده است؛ قرآن سوزی‌ها پیش از این مورد فردی و یا توسط گروهی معدود بوده اما این مورد متفاوت است؛ نظام سلطه از رواج فکر و‌‌اندیشه قرآن در ملت‌ها احساس خطر می‌کند و اقدام به قرآن سوزی می‌کند؛ مراجع، مردم مسلمان و برخی از مسؤولین کشورهای اسلامی مواضعی متفاوت گرفتند که نشان می‌دهد که این مورد نسبت به هتک حرمت‌های قبلی مظاهر دین متفاوت است. 🔸قرآن سوزی با شعار آزادی بیان اقدامی ضد آزادی بیان است؛ اگر کسی حرفی مقابل قرآن دارد آن را مطرح کند و خود قرآن نیز به صراحت از مدعیان دعوت کرده حرف خود را بزنند اما به جای حرف زدن آتش می‌زنند که مقابله با آزادی بیان است؛ اگر آزادی بیان را قبول دارید باید شرایطی باشد که هر کتابی حرفش را بزند و سوزاندن آن یعنی راه یک فکر به سمت مردم و جوانان را می‌بندید. 🔹این اقدامات نمونه‌های جاهلیت مدرنی است که همه تشکل‌های علمی و فرهنگی که در جهان وجود دارند باید در مقابل این نوع جهالت که می‌خواهد جامعه انسانی را به جامعه حیوانی تبدیل کند بایستند؛ باید اتحادیه‌ها و کشورهای اسلامی اقدام کنند و درس عبرتی بدهند که دیگر تکرار نشود. 👈 بیشتر بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72267 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢نامه مدیر حوزه‌های علمیه به شیخ الازهر ✔️ در پی اهانت به ساحت قرآن کریم در روزهای اخیر، استاد علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با ارسال نامه‌ای به احمد الطیب شیخ الازهر ضمن تشکر از موضع وی خواستار استمرار پیگیری‌ها و همراهی همه دولتمردان، شخصیتها و عالمان دنیای اسلام شد. 🔹اعرافی تحریم کالاهای کشورهای هتاک و بازنگری در روابط با آنها، اقدام هماهنگ و قاطع همه کشورها برای برخورد جدی با کشور سوئد و کشورهای مشابه، اهتمام به تنظیم و تصویب طرح یا قانونی بین المللی از سوی مجامع بین الملی و دولت‌های اسلامی برای جلوگیری از موارد مشابه و اهتمام به شکل گیری گفتمان مشترک الهی و توحیدی بر اساس آموزه‌های اسلام و ادیان الهی را از جمله اولویت‌های همه دولت‌ها، مجامع علمی دینی و ملت‌های مسلمان دانست. 🔹مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه قم برای هر گونه همکاری و همراهی مناسب، نوشت: جایگاه برجسته کشور عریق مصر و مجامع دینی و علمی، به ویژه الازهر شریف جایگاهی فاخر و تعیین کننده و الهام بخش خواهد بود. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad