eitaa logo
اجتهاد
7.3هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
713 ویدیو
291 فایل
💢پایگاه جامع رویداد‌ها، دیدگاه‌ها، گفتگوها، تازه‌های نشر و همایش‌های علمی فقه، حقوق و اقتصاد اسلامی 🌐 نشانی سایت: ijtihadnet.ir 📲ارتباط با دبیر خبر و مدیر کانال ارسال مطالب، نقد و پیشنهادات: @MBagherAryani
مشاهده در ایتا
دانلود
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دهه محرم جای بی‌حجابی و خوردن حرام و ... نیست؛ بپا کجا داری گناه میکنی! این دهه مواظب خودت باش! 🎙استاد شیخ حسین انصاریان؛ محرم ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢مسأله مواجهه با بی‌حجاب در هیأت ✍️ حجت‌الاسلام احمد اولیائی، عضو هیئت علمی پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مسأله‌ی ورود مکشفه‌ها به هیئات مذهبی، آنقدر عمومیت ندارد که اینگونه مسأله ی روز اندیشمندان و دغدغه مندان شده است. اما با این حال بنظر می رسد یک خطای تحلیلی در حال وقوع است و آن، عدم فرق گذاشتن بین مقام ثبوت و اثبات یا نظر و عمل در این مسأله است. اساسا ربط چندانی میان «حرمت بی حجابی» و «چگونگی برخورد با خانم بی حجابی که تمایل به حضور در مجلس عزا دارد» نیست. کاملا واضح است که حفظ احترام مجلس سید الشهدا علیه السلام واجب و کشف حجاب، حرام است. اما اکنون مسأله، مسأله ی «مواجهه» است؛ مواجهه با «بی حجابی که آمده است به مجلس عزا». «مواجهه» از جنس روانشناسی اجتماعی ست. چگونگی «مواجهه»، عمدتا در «لحظه» و مبتنی بر زیست انباشته شده ی اخلاقی فرد خود را نشان می دهد. به عبارت دیگر، افرادی که مواجهه اجتماعی اخلاقی و مطلوب دارند و این را در یک زیست قبلی آموخته اند، در این دست مواجهه ها مشکلی نداشته و پیش از بررسی نظرات اندیشمندان و دعوای نظر و عمل، خودشان در لحظه بهترین مواجهه را خواهند داشت. و برعکس، آنانکه هیچ‌گاه مواجهه با مخالف را تمرین نکرده اند، در این قسم، بدترین مواجهه را خواهند داشت. تاریخ مملو است از «مواجهه» ی موفق و مؤثر مذهبی های اخلاقی با بی حجاب و مشروب خور و غیره، که بیش از دوگانه های نظر و عمل اندیشمندانه، تجربه نگاری آن ها اکنون بکار می آید. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 میوه‌ی دل حسین علیه‌السلام 🎙شما صدای استاد علی صفائی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢حسین (ع) شاخص حق و عدالت و کرامت ✍️ حجت‌الاسلام داود مهدوی زادگان دنیای امروز از حرف و سخن اشباع شده است. ما با انبوه کلام مواجه هستیم. گویی نشانه فردیت در ابراز عقیده و حرف زدن است. فضای مجازی به نحو بی سابقه ای این امکان پر حرفی را برای انسان فراهم ساخته است. جهان زیر انبوهه حرف و سخن های راست و غلط پنهان شده است. بنگاه‌های سخن پراکنی، پروپاگاندای رسانه ای نظام سلطه در این بمباران و پرتاب کلمات به سراسر جهان پیشتازند. نتیجه انبوهه کلمات سرگشتگی و حیرت آدمیان در شناسایی و معرفت حق است. گمشده انسان امروز همانا شاخص حق شناسی است. ملاک و شاخص حق و حقیقت چیست. به چی می توان باور داشت تا به سوی حقیقت رهنمون مان کند. شاخصی که مکتب اهل بیت علیهم السلام در چهارده قرن پیش به جهانیان معرفی کرده حسین سلام الله علیه است. ناب ترین و زلال ترین روح پرستنده بعد نبی و وصی، حسین است. تا دنیا دنیاست، حسین سلام الله علیه برترین شاخص دنیای امروز و فردا و فرداها است. هیچ نقطه تاریکی در راه حسین وجود ندارد و برترین معارف الهی و انسانی را در همان سفر ربانی که به شهادت ختم شد از ایشان ثبت و ضبط شده است. بی جهت نیست که در جهان سراسر دنیوی شده و دین گریز اقبال عمومی به مکتب حسین علیه السلام رو به فزونی است. چون امام حسین علیه السلام همان شاخصی است که جهان سرگشته می تواند بدون هیچ شک و شبهه‌ای بدان اعتماد کند و تکیه زند. سخن در این نیست که مفاهیم والا و مقبول امروز چون آزادی، حقوق بشر، برابری و کرامت را در مکتب امام حسین علیه السلام می توان یافت بلکه کلام در این است که نمی توان از این مفاهیم دم زد و کینه و نفرت راه حسین را داشت. با شاخص معرفت دشمنی نمی کنند بلکه عشق می ورزند. امروز هیچ نحله و گفتمان و مسلک و ایدئولوژی نمی تواند از آزادی، حقوق بشر و کرامت انسان و غیره سخن براند و در عین حال با مکتب امام حسین علیه السلام مخالفت کند و خصومت بورزد. هیچ جریانی و گرایشی نمی تواند از مقام زن و از زندگی حرف بزند و همزمان راه حسین را نا چیز بشمارد و خیمه و بیرق حسینی را به آتش بکشد. چون راه حسین شاخص است. آنچنانکه مکتب حسین برای نظام اسلامی شاخص بوده و هست. راه حسین علیه السلام عمود خیمه نظام اسلامی است و اگر این شاخص به محاق رود فرو می ریزد. پس، باید راه حسین را در ارزیابی هر نظر و عملی ملاک خود قرار داد. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
▪️«تاسُوعَاءُ» يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ َ عَلَيْهِ السَّلَام‏ وَ أَصْحَابُهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَيْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ بِتَوَافُرِ الْخَيْلِ وَ كَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِيهِ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ أَصْحَابَهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ أَيْقَنُوا أَنْ لَا يَأْتِيَ الْحُسَيْنَ َ عَلَيْهِ السَّلَام‏ نَاصِرٌ وَ لَا يُمِدَّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ. بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِيب‏. ▪️امام صادق علیه‌السلام: تاسوعاء، روزى است كه حسين و يارانش در كربلاء محاصره شدند، اهل شام در اطراف آنان اجتماع نمودند. ابن‌مرجانه و ابن‌سعد از كثرت لشكر خود خوشحال شدند و حسين و ياران او را در آن روز ضعيف شمردند. آنان يقين كردند كه براى حسين ياورى نخواهد آمد و اهل عراق آن حضرت را امداد نخواهند كرد. پدرم فداى آن حسينى كه ناتوانش دیدند و غريب بود. 📗الکافی، ج۴، ص۱۴۷. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢در راه تحقق بخشیدن به رسالت‌های عاشورا کوتاهی کردیم ✔️استاد محمدرضا حکیمی(ره) افسوس بس گران این است که عاشورا، هنوز هم، چنانکه باید شناخته باشد شناخته نیست. دوست به گونه‏ ای عاشورا را ننمایانده است، و دشمن به گونه‏ ای عاشورا را پوشانده است. دوستان و معتقدان بیشتر از هر چیز به بُعد عاطفی عاشورا گراییدند، و در راه تحقق بخشیدن به رسالت‏ های گران عاشورا کوتاهی کردند. و دشمنان در نشناختن عاشورا، یا کوچک شمردن عظمت‏ های آن اصرار ورزیدند، و برای دور نگاه داشتن افکار و اذهان و نسل‏ ها و شهرها از آشنایی با عاشورا و هماهنگ شدن با اهداف آن، کوشش بسیار کردند. اگر دوستان هر چه بیشتر به شناساندن ابعاد عجیب و عظیم عاشورا پرداخته بودند، دشمنان توفیق چندانی نمی‏ یافتند. خورشید که طلوع می‏ کند همه بشریت آن را می‏ بینند، و همه انسان‏ ها خورشید را می‏ شناسند و از عظمت و ارزش آفتاب آگاهند. و مگر عاشورا خورشید تابیده در آفاق ارزش‏ های انسانی و تعالی‏ های روحی بشری نیست. پس چرا چنانکه باید شناخته نیست؟ شب عاشورا، روز بزرگ انسانیت است، و روز عاشورا ملکوت سترگ همه روزهاست…/ عاشورا مظلومیتی مضاعف 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
📚 پیشنهاد مطالعه در ماه محرم 📘خون‌آورد گفتگوی حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، شهید مرتضی مطهّری و مرحوم دکتر علی شریعتی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال ۱۳۵۵ https://shop.khameneibook.ir/خون-آورد 📒همرزمان حسین (ع) ده گفتار از حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم‌السّلام) https://shop.khameneibook.ir/همرزمان-حسین-علیهالسلام 📙 چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا https://shop.khameneibook.ir/چهار-گفتار 📕دو امام مجاهد شش گفتار از آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهم السلام) https://shop.khameneibook.ir/دو-امام-مجاهد 📗۷۲ سخن عاشورایی گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است. https://shop.khameneibook.ir/72-سخن-عاشورایی 📔آفتاب در مصاف این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی است. https://shop.khameneibook.ir/آفتاب-در-مصاف 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹عزاداری برای اباعبدالله (ع) طریقیت دارد نه موضوعیت... 🎙حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 وفای عباس علیه‌السلام 🎙صدای مرحوم استاد علی صفائی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🏴 سفیر حق ✔️آیت‌الله جوادی آملی ◾️عصر تاسوعا وجود مبارك حسین ‌بن‌ علی بن ‌ابی ‌طالب (علیهم السلام) تكیه به شمشیر داده بود در جلوی خیمه، حالتی به حضرت دست داد كه وجود مبارك رسول اكرم را دید؛ پیغمبر به او فرمود: «یا حُسَینُ إنَّكَ رائِحٌ إلَینا عَن قَریبٍ»؛ تو زود به طرف ما می ‌آیی، خیلی نمانده است. در این حال، زینب (علیها السلام) آمد، عرض كرد برادر! سر و صدا زیاد است، گویا دارند به طرف خیام حمله می ‌كنند. ◾️وجود مبارك ابی ‌عبدالله، عباس‌ بن ‌علی را خواست فرمود: «یا عَبّاسُ إركَبْ بِنَفسی أنتَ یا أخی»؛ فرمود عباس! من به فدای تو، برو ببین چه خبر است. این «تفدیه»؛ یعنی قربانت گردم، این را امام برای هر كسی نمی‌ گوید؛ فرمود عباس! من فدایت شوم، برو ببین چه خبر است. وجود مبارك عباس ‌بن ‌علی حركت كرد، حبیب ‌بن‌ مظاهر اسدی، زهیر بن قین و عده ‌ای از اصحاب خاص حضرت، ملازم ركاب عباس ‌بن ‌علی بودند، با این جلال رفتند، فرمود چه خبر است؟ عرض كردند یا بیعت یا جنگ؛ هم اكنون، عصر تاسوعا! وجود مبارك عباس ‌بن ‌علی فرمود من گزارش ببرم. عباس ‌بن ‌علی به حضرت عرض كرد كه اینها می ‌گویند هم اكنون كار را یكسره كنیم. ◾️حضرت به عباس ‌بن ‌علی فرمود: «فَاِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تُؤَخِّرَهُمْ إِلى غُدْوَة وَ تَدْفَعَهُمْ عَنَّا الْعَشِیَّةَ»؛ عباس! اگر توانستی یك امشب را مهلت بگیری این كار را بكن، این نه برای آن است كه ما دوست داریم بمانیم، بلکه برای این است كه «فَهُوَ یعلَمُ»؛ خدا می داند «أنّی قَد کنتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَ تِلاوَةَ کتابِهِ وَ کثرَةَ الدُّعاءِ وَ الاِستِغفارِ»؛ من برای چهار كار می‌خواهم شب عاشورا زنده باشم: 1. خدا می ‌داند من نماز را خیلی دوست دارم (یک)؛ 2. قرآن خواندن را دوست دارم (دو)، چقدر حسین، خواندن آیات قرآن را دوست دارد كه با سرِ در بالای نی هم قرآن می ‌خواند! 3. سوم اینكه خدا می ‌داند من دعاهای زیاد را دوست دارم، خیلی می ‌خواهم دعا كنم و با خدا مناجات كنم؛ 4. چهارم اینکه خیلی هم می‌ خواهم استغفار كنم و از خدا طلب بخشش كنم. عاشورا، درس است؛ درس خواندنِ نماز است، درس خواندنِ قرآن است، درس دعاست، درس استغفار است./ سخنرانی محرم 1368 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت ماجرای شهادت حضرت عباس (علیه‌السلام) 🏴 هر روز یک ماجرا از کربلا در بیانات رهبر انقلاب 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢 الگوگیری از نهضت حسینی در اسلام سنّتی و اسلام سیاسی ✍️ حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان یکی از سوالاتی که همیشه در طول تاریخ برای علمای شیعه مطرح بوده،‌ این است که قیام امام حسین علیه‌السلام استثناء است یا قاعده؟ 1: دیدگاه اسلام سنّتی: به نظر می رسد اکثر فقهای اسلام سنّتی در طول تاریخ معتقد بوده اند؛ قیام امام حسین علیه السلام یک استثناء است و لذا قابل الگوبرداری نیست. این بزرگان به سه دسته از روایات استناد می کردند؛ یک: در روایات متعددی هنگامی که از معصومین ع درباره زمان قیام سوال می شود، امامان آن را به قیام قائم وصل کرده و قیام را به تاخیر می انداختند. دو: روایات تقیه که از سوی ائمه اطهار علیهم السلام در مکان ها و زمان های مختلف صادر شده است. شیخ صدوق (ره) به خاطر این روایات، تقیه را تا ظهور امام زمان علیه السلام واجب می داند. سه: روایاتی که بیان می کند هر قیامی قبل از قیام قائم محکوم به شکست است. در کنار این سه دسته از روایات، احادیثی همانند «ان الله شاء ان یراک قتیلا» نیز مورد تمسک اسلام سنتی قرار گرفته است. 2. دیدگاه اسلام سیاسی: اما بزرگان اسلام سیاسی معقتدند شرایط زمان امام حسین علیه‌السلام به گونه ای بود اگر هر امامی به جای امام حسین (ع) نیز بود،‌ قیام می کرد. ائمه اطهار علیهم السلام یک انسان ۲۵۰ ساله اند. بنابراین قیام امام حسین ع با آن شرایط یک قاعده است و می تواند هر زمان کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا باشد. مهم آن است که شرایط آن مهیا باشد. بنابراین هر گاه آن شرایط، برای هر فقیه و عالمی پیش بیاید، تمسک به قیام امام حسین (ع) قابل پذیرش و یک قاعده است. در نگاه اسلام سیاسی سه قاعده در روش اهل بیت علیهم‌السلام وجود دارد: «قیام، صلح و سکوت». هر یک از این روش ها برای شرایط خاصی است که هر امامی اگر به جای دیگری بود همان کاری را می کرد که دیگری انجام داده است./ مُسْلِمْنا 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
قمه زنی.mp3
4.21M
🎧 مختصر و مفید درباره حکم شرعی قمه‌زنی 🎙حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی، محقق و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه 📅 دهه اول محرم ۱۴۰۲، مسجد خاتم الانبیاء(ص)، مشهد مقدس 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢مشکلات نباید باعث تردید در ارزش‌های دینی شود/ قیام امام حسین(ع) فراتر از هر جناح، بلکه فراتر از هر مذهب و دینی است ✔️استاد مهدی هادوی تهرانی: 🔹نباید به دلیل رفتارهای برخی که احیاناً متناسب و هماهنگ با ارزش‌های دینی نیستند، خدای نکرده اصل ارزش‌ها مورد تردید یا انکار قرار گیرند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر اساس ارزش‌های دینی برپا شده است، مشکلات، نواقص و محدودیت‌هایی وجود داشته و دارد، این‌ها نباید باعث شود که احیاناً ما نسبت به ارزش‌های دینی و باورهایی که قرن‌هاست در این کشور وجود داشته است، تردید کنیم. باید مرزهای مسائل را از هم تفکیک کنیم. 🔸بدون شک قیام امام حسین(ع) فراتر از هر جناح بلکه فراتر از هر مذهب و دینی است. ارزش‌هایی که امام حسین(ع) در قیام خود مطرح و در راستای آن مجاهدت کرد و نهایتاً به شهادت رسید، ارزش‌های بشری، انسانی و متعالی است که هر انسان آزاده‌ای در مقابل آن سر تعظیم فرو می‌آورد. 🔹اگر می‌بینیم در زیارت اربعین امام حسین(ع)، مذاهب مختلف اسلامی بلکه ادیان مختلف مشارکت می‌کنند به خاطر این است که حرکت امام حسین(ع) فراتر از مذاهب و حتی ادیان است و ارزش‌ها، ارزش‌های فرامذهبی و فرادینی است. 🔸بنابراین، تقلیل و کوتاه کردن این ارزش‌ها در خط جناح‌ها و سلیقه‌های خاص سیاسی، ضربه‌ به آن ارزش‌های متعالی است. قرار دادن دریای ارزش‌ها در یک آبراه باریک، باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان نسبت به ارزش‌های قیام و اصل آن مورد تردید قرار گیرند. 👈 متن گفتگو: http://ijtihadnet.ir/?p=72247 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢تقیه در واقعه عاشورا ✔️ استاد محمد عندلیب همدانی: امام حسین(ع) به دنبال ایجاد درگیری بین جامعه مسلمین نبود. ایشان امر به معروف و نهی از منکر دارد و هدفش هم همین است اما این امر به معروف و نهی از منکر، باز به همراه عنصر تقیه است. این را در گفته‌ها و رفتار امام می‌‌یابیم بنابراین گمان نشود وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) تقیه‌ای نداشته و تقیه را دیگر ائمه داشته‌اند. البته شیوه‌های تقیه در میان آنان متفاوت است، لذا هرکسی که می‌خواهد حادثه عاشورا را تحلیل کند این است که عنصر تقیه را چه در تفسیر گفته‌های امام و چه راه و روش ایشان، در نظر بگیرد. 👈 بیشتر بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72241 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢زمینه‌های همگرایی دینی در نهضت حسینی ✍️حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری واقعیت این است که امام حسین(ع) متعلق به انسانیت، آزادی‌خواهان جهان و سپس همه مسلمانان است. اگر بتوانیم این نکته عمده و اساسی را در سخنرانی‌ها و عزاداری‌های خود مورد توجه قرار دهیم، می‌تواند نقطه آغازی برای هم‌افزایی و همگرایی و وحدت میان آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و مسلمانان جهان باشد. این آموزه حسینی یعنی عزت‌خواهی، عمل به حق، مقابله با ظالمان، تقابل با باطل و زندگی عزتمندانه آرزوی همه مسلمانان در سراسر جهان است. همه مسلمانان، امام حسین(ع) را برای این آموزه‌ها، تلاش‌ها و فداکاری‌ها می‌ستایند و برای آن حضرت و یاران وفادارش احترام خاص و ویژه‌ای قائل هستند. این موارد خود می‌تواند سرآغازی باشد برای وحدت، همگرایی و همدلی میان تمام مسلمانان که امروزه بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم. همچنان که همین درس‌ها امروزه می‌تواند موجب شورش و قیام علیه ظالمان و ستمگران و آگاهی‌بخشی و جهت‌دهی به قیام‌ها و حرکت‌های مسلمانان در سراسر جهان و الهام‌بخش مسلمانان برای رسیدن به روزهای برتر و بهتر و عمل به قوانین و احکام اسلامی باشد. 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=72239 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢اتصال الهی حسین (ع) 🔻بیانات منتشر نشده آیت‌الله خامنه‌ای درباره «جایگاه و نقش دعا در قیام امام حسین» ✔️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه‌ی تهران به تاریخ ۱۳۶۴/۷/۵ به تبیین نقش و جایگاه دعا در حادثه عاشورا پرداخته‌اند که برای نخستین بار، گزیده‌ای از این بیانات منتشر می‌شود. 🔹عاشورا صحنه‌اى کامل از زندگى اسلامى 🔸دعاکردن نشانه قوّت انسان 🔹دعا، ارتباط و تکیه انسان به خداست 🔸 آموزنده بودن دعاهای امام حسین در تمام مقاطع 🔹ضرورت دعا در اوج قدرت و پیروزی 🔸باقی گذاشتن حادثه عاشورا در تاریخ با زبان دعا 🔹قیام امام حسین برای تشکیل نظام الهی 🔸آرامش دادن امام حسین به دیگران به واسطه دعا 🔹تکیه به خداوند در شرایط سخت روز عاشورا 🔸دعاکردن در هنگام تأثر از شهادت طفل شیرخوار 🔹مناجات و دعای امام حسین در آخرین لحظات 🔸دعای حضرت زینب: پروردگارا این قربانى را از آل‌محمّد قبول بفرما 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72257 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت اجرای گفت‌وگوی امام حسین (علیه‌السلام) و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیه) در شب عاشورا 🏴 هر روز یک ماجرا از کربلا در بیانات رهبر انقلاب 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢دیدگاه علّامۀ حلی در مورد قیام سیّدالشهداء ذیل مبحث فقهی مُهادَنَة در کتاب جهاد ✔️حسن بن یوسف بن علی بن مطهر حلی (۶۴۸-۷۲۶ ه ق) در مبحث «هُدْنه» به حرکت امام حسین استشهاد نموده و آن را دلیل دیدگاه کلی خود قرار داده است. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72236 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢 مروری بر ۸۹ روایت بلاذری درباره عاشورا ✍️ حجت‌الاسلام رسول جعفریان 🔻در یک تقسیم‌بندی درباره منابع اولیه عاشورا، می‌توان سه مرحله را مهم دانست. ابومخنف به عنوان درجه اول، محمد بن سعد درجه دوم و بلاذری منبع درجه سوم. همه اینها برای شناخت عاشورا مهم هستند. در این جا ابتدا یک مقدمه کوتاه درباره تفاوت این سه درجه و بعد هم مروری بر روایات بلاذری از عاشورا خواهیم داشت. 👈 در «اجتهاد» مطالعه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=72244 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
◼️«أعظَمَ اللهُ اُجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ» 🏴 آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روضه‌ی عصر عاشورا 🏴 ...وقتى که زینب رسید آن‌جا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبداللَه خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسول‌اللَه صلی علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء»... 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ قربان شهامت این زن! ▪️ روضه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصیبت حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۵۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روضه‌ وداع؛ گریه‌های شهید مطهری برای آخرین لحظات حیات حضرت سید الشهداء(ع) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
⚫️ چرا پیام امام حسین(ع) محوشدنی نیست؟ امام حسین(ع) پیام خونین خودش را روی صفحه لرزان هوا ثبت کرد، ولی چون توأم با خون و رنگ قرمز بود، در دلها حک شد. امروز شما میلیونها افراد از عرب و عجم را می‌بینید که پیام امام حسین را می‌دانند: «انّی لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَاالْحَیوةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؛ آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلت‌ها رفتن باشد، مرگ هزاران بار بر این زندگی ترجیح دارد. این پیام شهید است. امام حسین(ع) که مهاجم است و منطقش منطق شهید، آن روزی که پیامش را در صحرای کربلا ثبت می‌کرد نه کاغذی بود نه قلمی، همین صفحه لرزان هوا بود. ولی همین پیامش روی صفحه لرزان هوا، چرا باقی ماند؟ چون فوراً منتقل شد روی صفحه دلها؛ روی صفحه دلها آنچنان حک شد که دیگر محو شدنی نیست. هر سال که محرم می‌آید می‌بینیم امام حسین از نو طلوع می‌کند. 📗حماسه حسینی، ج۱، ص۱۳۶ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad