eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
458 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
💠 هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد موقعیت‌های اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر ر
💠 تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت می‌بندد. استکبار در این رسانه‌ها باعث شده، مخاطبین به انکار کمالاتی که در هر یک از این ذخیره‌های انقلاب وجود دارد، برسند و این محرومیت‌زاست. 🔸مولفه‌ی هفتم: نباید اقدامات ما را به تکذیب کمالی در یک نامزد ببرد. «انکار و تکذیب، راه انسان را به سوی حقیقت می‌بندد و دیگر احتمال بهره‌مند شدن از آن نیست. اگر کسی بدون دلیل چیزی را قبول کند، ممکن است برای خود محرومیت‌های زیادی ایجاد کند. اگر چیزی را هم بدون دلیل رد کند، اثرش این است که رابطه‌ی خودش را با آن قطع کرده است; بنابراین اگر نادانسته کمالی را رد کند، دیگر امکان ندارد از آن کمال بهره‌مند شود; چون وجودش آن را نمی‌پذیرد و دیگر درباره آن فکر هم نمی‌کند.(حجت‌الاسلام عابدینی)» شگفتا و باز هم شگفتا که در هر یک از این ذخیره‌های انقلاب، کمالاتی وجود دارد که با نوع پرداخت‌ها، مخاطب را به تکذیب و انکار می‌رساند! اتفاقی که گردن‌کشی است! استکبار است. اگر با پرداخت به کمالات نامزد خود به کمالات دیگر نامزدها توجه می‌شد، چه بسا یک اعتلایی در اندیشه‌ها نسبت به جبهه انقلاب رخ می‌داد! سال هشتادوهشت دوقطبی شد! امسال اما دوقطبی دردناک بین طرفداران دو نامزد اصلی انقلاب ایجاد شد! دو نامزدی که هر کدام دارای کمالات برجسته‌ای هستند که یک تنه می‌تواند یک عده‌ای را جریان دهد! آقایی اهل رسانه از انتخابات مجلس چنان می‌کوبید و الان هم می‌کوباند که قشری را به تکذیب و انکار کمالات این ذخیره رسانده و در طرفداران این ذخیره هم متاسفانه این دعواها دیده می‌شود! که خدا نکند باعث محرومیت اجتماعی‌ای تحمل دولت سوم روحانی شود که «بسیاری از محرومیت‌های ما اختیاری و به سبب همین تکذیب‌هاست (حجت‌الاسلام عابدینی)» متاسفانه برخوردها به گونه‌ای بود که کمالی که برای نامزد مدنظر خود بیان می‌کردند، مشابه‌ش از نامزد انقلابی رقیب را به صورت انگ مطرح می‌کردند! به عنوان مثال در مناظرات اگر نامزدشان جواب دیگران را نمی‌داد و به شرح مطالب خود مشغول بود، اخلاق‌مدار مطرح می‌شود و همین اقدام از نامزد انقلابی رقیب، عافیت‌طلبی! 〰 ادامه دارد... 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
💠 تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت می‌بندد. استکبار در این رسانه‌ها باعث شده، مخاطبین به انک
💠 استعمار نو یعنی تعطیلی فکر هر عمل ما، ارتباطی با گذشته دارد و جریانی در آینده دارد! نگذاریم الله از معادلاتمان حذف بشود! 🔸مولفه‌ی هشتم: اطلاعات باید موجب افزایش قدرت تفکر باشد نه آنکه قدرت صدق و کذب را از مخاطب بگیرد. اگر تعداد اطلاعات زیاد و سطحی باشد، مخاطب قدرت صدق و کذب را از دست می‌دهد و اراده‌ای برای سنجش غلط از درست را نمی‌یابد! حربه‌ای که رسانه‌های استکباری دنبال می‌کنند دقیقا در این روزها با رسانه‌های به ظاهر طرفدار جبهه انقلاب مشاهده می‌کنیم. خبرهای پشت‌هم که کذب آن بعدا مشخص می‌شود که البته تاثیری که خبر اول گذاشته را خنثی نمی‌کند و تفکر را تعطیل می‌کند. به قول آیت‌الله حائری شیرازی، «استعمار نو یعنی تعطیلی فکر». به مدد این سبک رسانه‌ای شاهد استعمار از طرف انقلابیون هستیم. 🔸مولفه‌ی نهم: هر توییت، مطلب، پیام تصویری و... را فقط محدود به بازه‌ی زمانی انتخابات نبیند! هر عمل ما، ارتباطی با گذشته دارد و جریانی در آینده دارد! در نظام معرفتی و تربیتی اسلام، باید به هر عمل اینگونه نگریست تا بازدارندگی لازم را داشته باشد، «کسی که دیروز و امروز و آینده را یکجا می‌بیند، حرکت‌ها را بیشتر حس می‌کند و رکود را بهتر می‌یابد و از دست دادن را عمیق‌تر احساس می‌نماید و این است که بیشتر و بهتر بهره برمی‌دارد.(عین صاد)» براستی مایی که در این نظام توحیدی با این وسعت معرفتی هستیم چگونه حواسمان معطوف به حرکت‌هایمان نیست! شاید رای سفید دیروزم باعث شود به گونه‌ای عمل کنم که نباید!!! 🔶بناست که در جامعه‌ی ایمانی، پیوندها حقیقی باشد و با رابطه‌ی الهی بقا بیابد! اگر جامعه‌ی ایمانی برایتان مهم است! اگر فکر می‌کنید نامزدتان جامعه‌ی ایمانی را تقویت می‌کند! بنگرید که چه کردید با پیوندهای ایمانی! اگر کینه ایجاد کردید، استغفار کنید! وقت کم است کم. به خود بیایید! وحدت با نظام هستی هماهنگ است! وحدت نشانه‌ی هماهنگی است! وحدت هم فقط به معنای تجمیع بر یک نامزد نیست که اگر می‌شد عالی بود! وحدت یعنی نگذاریم هدف گم بشود، نگذاریم الله از معادلاتمان حذف بشود! اگر بغض و کینه نسبت به ذخایر انقلاب کرده‌اید، به احتمال قوی محرک، الله نیست و اگر محرک الله نباشد، در نظام توحیدی محاسبه نمی‌شود و در زمین شیطان بازی شده است. پایان. 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📚«درون یک آیینه، درون یک معما» رمانی با مسئله مرگ و زندگی 💠 رمان‌های «یاستین گوردر» زبان هنر است برای پاسخ به نیازهای انسان امروز برمبنای فلسفه غربی و دین منطبق با عهدین درحالی‌که، محتوای غنیِ موردنیازِ مخاطب جهانی در دین وحیانی و فلسفه‌ی اسلامی نهفته است که هنری در تراز آن ایجاد نشده!
وایپ
📚«درون یک آیینه، درون یک معما» رمانی با مسئله مرگ و زندگی 💠 رمان‌های «یاستین گوردر» زبان هنر است بر
💠 «درون یک آیینه، درون یک معما» نام رمانی است که «یاستین گوردر» نویسنده‌ی رمان مشهور «دنیای سوفی» نگاشته است. این کتاب در پی ایجاد نگاهی به مسئله‌ی مرگ و زندگی است که بتواند «نیستی مرگ» که در زندگی مردمان بدونِ وحی جریان دارد را جبران کند و تلاش می‌کند طی گفت‌وگوهایی بین یک دختر نوجوان سرطانی و در حال مرگ با فرشته پاسدار بیماران، رابطه‌ای بین زمین و آسمان بزند و معنای زندگی را از دل مرگ بازیابد. 💠 تلاش قابل ستایشی که با قلم جذاب و سوالات جسورانه در به چالش کشاندن فلسفه خلقت، نمایش خروج از جسم، اولویت دادن به روح و تلفیق آموزه‌های عهدِین و فلسفه غربی، راهی نو در اختیار انسان مدرنِ منهای وحی می‌گذارد تا شاید به واسطه رنجِ ناشی از خودآگاهی، با مرگ کنار بیاید و جاودانگی را فرا از جسم رنجور بازیابد و معنایی برای زندگی‌اش یابد. 💠 اما تلاشی که در حد آموزه‌های تحریفی عهدین و فلسفه‌ی تجربی غربی باشد نتیجه‌اش، نگاه غلط به آفرینش و نحوه‌ی هبوط حضرت آدم و حوا می‌شود، و خدایی را به نمایش می‌گذارد که نسبت به فلسفه‌ی آفرینشش حساس است که اجازه‌ی انتقاد به فلسفه‌ی آفرینشش را نمی‌دهد. او آنقدر از آفرینش خسته شده که مجبور به استراحت شده و دیگر حوصله‌ای برای خلق احسن نداشته! خدایی که عاجز از اصلاح نظام آفرینش است و البته، نسبت به آفریده‌هایش هم فهم کاملی ندارد! عیسی‌ که از تَرک خدا شاکی‌ست و همین جمله را دلیلی بر شاکی بودن خدا از خودش برداشت می‌کند! فرشتگانی که حسادت می‌کنند و... به‌نظر نمی‌توان به نویسنده ایراد گرفت چون اطلاعاتش در همین حد است! نکته جالب‌ آنجاست که این موضوع آنچنان برای مردم جهان ضروری است که فیلمی به همین نام در سال ۲۰۰۸ در نرروژ ساخته شد. 💠 باید از هنری نالید که با وجود محتوای بسیار غنی که از یک بنیان وحیانیِ آخرالزمانی برخوردار است که تمام استعدادها را تا آخرالزمان می‌شناسد و رشدشان را مدنظر دارد؛ و از تفکر و عقلی برخوردار است که سبب پرورش درست می‌شود و تخیلی که می‌تواند مسئولیت بیان این محتواها به جهان تشنه‌ی امروز را بر عهده بگیرد. برای یک انسان، مرگ، رنج‌آور است مگر آنکه بداند مرگ، نیستی نیست بلکه هجرتی است به منزل ابدی که با اعمال در دنیا ساخته می‌شود و همین نگاه به مرگ و معاد، سبک زندگی‌ای برایش می‌آورد که عملش را پایان نمی‌بیند بلکه آغازی تا بی‌نهایت می‌یابد! خدایی است که نظامش به احسن وجه آفریده شده و تمام وجوهات و آفریده‌هایش خیر محض است، خدایی که رحمتش بر غضبش پیشی دارد! قادر مطلق است، عالم مطلق است و احاطه‌ی کامل دارد. 💠 محتوای قرآنی و دعای جوشن کبیر آنچنان غنی است که اگر امثال «یاستین گوردر» بدان دست می‌یافت، احتمالا اکنون با رمان‌های مختلفی روبه‌رو بودیم که نیاز انسان گمشده‌ی امروزی است. تبدیل این رمان به فیلم با محوریتِ یک نوجوان همراه با محتوای فلسفی_دینی، برای سازمان‌های سینمایی و نهادهای فرهنگی کشور تلنگری است تا شاید به حرکتی در تراز محتوای غنی دینی_فلسفی ما بینجامد. 📝 زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🏴 امان از ظهر عاشورا و قلب داغدار امام زمان (عج)... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 واترگیت، ترامپ، فیلم تیرانداز 🔹نگاه عوامانه، فیلم و سریال در هر ژانر و با هر کیفیتی به لحاظ هنری و محتوایی را یک مجموعه‌ی تولیدیِ صِرف جهت سرگرمی می‌پندارد. اما فکرهای پشت صحنه و سیاست‌گذاران به خوبی می‌دانند به دنبال القای چه فرهنگ و پیامی به بیننده هستند.
وایپ
🎥 واترگیت، ترامپ، فیلم تیرانداز 🔹نگاه عوامانه، فیلم و سریال در هر ژانر و با هر کیفیتی به لحاظ هنری
🔹گاهی مستقیم و گاهی مستتر در جریان یک فیلم. گاهی حتی بعد از چند سال که در عالم واقع اتفاقی رخ می‌دهد گویی بیینده حرفه‌ای، سال‌ها پیش آن را دیده است. گاهی حتی ساختارِ باورش نیز بر پر پایه آن فیلم با ادراک ناخودآگاهش شکل گرفته و خود نفهمیده است. 🔹نمونه‌ای از این جهت‌دهی فیلم سینمایی "تیرانداز" است که از شبکه‌های سیما هم پخش شده است. در خلاصه این فیلم آمده: "تیرانداز فیلمی است به کارگردانی آنتوان فوکوا و محصول سال ۲۰۰۷ درباره‌ی دروغگویی‌ها، توطئه‌چینی‌ها و خیانت‌هایی که در سطوح بالای دولتی آمریکا به وقوع می‌پیوندد. یک تیرانداز ماهر که برای مدتی در آرامش زندگی می‌کند، از یک توطئه برای ترور رئیس جمهور مطلع می‌شود. اکنون او که متهم اصلی این ترور شناخته شده است، تصمیم می‌گیرد رد قاتل اصلی را بگیرد و دست عاملان اصلی ترور را رو کند. قصه‌ای درباره‌ی نبرد فرد علیه سیستم، قصه‌ای که تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند. تماشاگر در حین تماشای فیلم کاملاً درگیر قصه می‌شود. در هر فصل این پرسش در ذهن تماشاگر نقش می‌بندد که قهرمان قصه چگونه می‌تواند از پس این دام و توطئه‌ی جدیدی که برای وی تدارک دیده‌اند، بربیاید." 🔹نکته اصلی از دید تماشاگر آگاه، نقش سناتوری است که صرفا برای جنبه‌های تبلیغاتی، ترور رئیس جمهور را تدارک دیده است. هر چند ترورهای سیاسی در آمریکا محصول خشونت‌های سیاسی فزاینده در سابقه این کشور است اما در آستانه انتخابات آمریکا و با مراجعه به چنین فیلم‌هایی، گویی این یک حرکت از پیش تعیین شده برای کسب آراء مردم این کشور است. 🔹سیاسیون، ثابت شدن ساختگی بودن این ماجرا را واترگیتی دیگر برای آمریکا و علیه ترامپ می دانند. فرار رو به جلو برای اثبات عوامل خارجی به‌ویژه دست داشتن ایران در این ماجرا شاید علت دیگری برای این صحنه آرایی باشد. حال آنکه از منظر ایرانی‌ها " انتقام سخت هنوز در راه است." 📝 عالیه بهرام‌زاد 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رونمایی از فیلم سینمایی اسرائیلی همزمان با شروع المپیک ۲۰۲۴ 🔺همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رسانه‌های اسرائیلی از تریلر فیلم سینمایی TATAMI با محوریت تخریب چهره ایران و سیاست ضد اسرائیلی ایران در حیطه ورزش، رونمایی کردند.
وایپ
🔴رونمایی از فیلم سینمایی اسرائیلی همزمان با شروع المپیک ۲۰۲۴ 🔺همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری ا
🔺زر امیرابراهیمی بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» علاوه بر بازی در این فیلم به همراه گای ناتیو اسرائیلی کارگردانی مشترک فیلم را بر عهده داشته است! 🔺در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ فیلم داستان جودوکار زن ایرانی لیلا حسینی و مربی‌اش مریم قنبری (با بازی زر امیرابراهیمی) را روایت می‌کند، که قصد دارد در مسابقات جهانی جودو نخستین مدال طلای ایران را ببرد. در میان راه مسابقه، جمهوری اسلامی با آنان اتمام حجت می‌کند و به لیلا دستور می‌دهد که به دروغ بگوید صدمه دیده‌است و ببازد (بدلیل عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی). لیلا که آزادی خودش و خانواده‌اش در خطر است باید وانمود کند که صدمه دیده‌ است و از جمهوری اسلامی حمایت کند یا در برابر هردویشان قرار بگیرد و برای گرفتن طلا مبارزه کند. 🔺داستان تخیلی این فیلم که ادعا شده براساس ماجرای واقعی است، دروغی بیش نیست چرا که نه ورزشکاری به این نام وجود دارد و نه جودوی زنان ایران در حد جهانی‌ست! و حتی در آسیا نیز درخششی نداشته است. 🔺در رشته جودو مردان، سعید مولایی قبل از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی باخت و با طرح ادعاهایی پس از آن از کشور خارج شد و تا به اینجای کار سرنوشت خوبی نداشت. اما انتخاب ورزشکار زن و فمینستی کردن ماجرای فیلم؛ همانند فیلم سینمایی «عرق سرد» سهیل بیرقی در سال ۱۳۹۶، چیزی جز شیطنت برای تخریب چهره ایران نیست! اما آنچه رژیم کودک‌کش و وحشی اسرائیل در زمان ساخت فیلم از آن غافل بوده عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و مقاومت جانانه و قهرمانانه زنان و کودکان و مردم بی‌نظیر غزه بوده است! که ماورای ذهن و فکر پوسیده این جانیان، وجدان‌های خفته بشری را بیدار کرد و تشت رسوایی درنده‌های خون‌خوار اسرائیل را انداخت و پیام مظلومیت و برحق بودنشان را به گوش مردم آزاده جهان رسانید. 🔺بنابراین در حال کنونی اسرائیل خبیث حرفی برای گفتن ندارد چه رسد به آنکه بخواهد با این قبیل فیلم‌ها سیاست‌های ایران را به چالش بکشد، بلکه برعکس امتناع ورزشکاران ایرانی و به رسمیت نشناختن اسرائیل غاصب، افتخاری برای ایران و ایرانی‌ست تا انسان‌هایی که نمی‌دانند، بدانند جمهوری اسلامی همواره در سمت حق و درست تاریخ بوده و اسرائیل و هم‌پاله‌هایش همچون امیرابراهیمی و سایر مخالفین ملت ایران در سمت غلط و تاریک تاریخ ایستادند و خواهند بود. 🔺 ناگفته نماند که رژیم جعلی در زمینه فیلم و سریال‌سازی حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان نمونه در سریال «تهران» علی‌رغم سروصدای بسیار، ضعف صنعت تولید سریال صهیونیست‌ها عیان شد. حال که زر امیرابراهیمی به عنوان بازیگر دست چندم هم کارگردان مشترک تاتامی بوده است! 📝حمید عارفی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴فقدان پیوست فرهنگی در المپیک ۲۰۲۴ 🔺با توجه به سیر دعوت توحیدی انبیا، می‌توان اذعان داشت توجه فرهنگی با محوریت توحید در هر نظامی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به عنوان یک اصل جدایی‌ناپذیر لحاظ شده است.
وایپ
🔴فقدان پیوست فرهنگی در المپیک ۲۰۲۴ 🔺با توجه به سیر دعوت توحیدی انبیا، می‌توان اذعان داشت توجه فرهنگ
به عنوان مثال حضرت یوسف علیه‌السلام با تغییر ساختارهای اقتصادی به نفع فرهنگ دوری از اسراف، توجه مخصوص به مستضعفین به عنوان بندگان ویژه‌ی خدا، تدبیر ویژه جهت کاهش فاصله طبقاتی به جهت ایجاد زمینه برای دین‌داری، نشان داد در نظام اقتصادی، توجه به فرهنگ یک اصل است. همچنین کلام حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله در برخورد با عده‌ای که سنگ بلند می‌کردند تا قوی‌تر مشخص شود مبنی بر اینکه: "قوی‌تر کسی است که تقوای بیشتر دارد"، نشان می‌دهد، فرهنگِ توحیدی شاخص جدایی‌ناپذیری است که با هر نظامی چه اقتصادی چه سیاسی و چه ورزشی باید بدان توجه نمود. 🔺«المپیک۲۰۲۴» یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان است که در حال برگزاری‌ست. فرصتی که چهارسال یکبار ایجاد می‌شود و عدم بهره‌برداری از این فرصت جای تامل و پیگیری دارد. 🔻با نگاهی گذرا به لباس ورزشکاران ایرانی می‌توان به بی‌توجهی به معرفی پوشاک سنتی ایران به عنوان یک «فرهنگِ متمدنِ کهن» اشاره کرد. چگونه است که پیشرفت صنعت مد در تولید پوشاک سنتی معرف هنر رفیع ایرانی است اما در رویدادهای اینچنینی به پوشش‌های نه چندان مطابق با فرهنگ ایرانی بسنده می‌کنند!!؟ اگر شبکه‌ی ورزش با توجه به رسالت رسانه‌ای و فرهنگی خود به این مهم می‌پرداخت و با دعوت از کارشناسان صنعت پوشاک، طراحان لباس و مسئولین ورزشی، این مطالبه را جدی پیگیری می‌کرد، شاید گامی رو به جلو در این المپیک برداشته می‌شد، اما متاسفانه عمدتا به چند توییت کنایه‌آمیز توسط برخی از اصحاب رسانه بسنده می‌شود. 🔺علاوه بر این در سال‌های نه‌چندان د‌ور در رشته وزنه‌برداری، همراهیِ طنین‌انداز شدن فریاد یا ابالفضل با حکاکی نام این گوهران تابناک عالم بشریت بر تارک لباس‌ ورزشکاران در انتقال فرهنگ دینی و تبلیغ دین بسیار موثر بود. اما سوال اینجاست چرا این نوع تبلیغات منحصر در علایق افراد شده و به عنوان جریانی در ورزش کشور شکل نگرفته است؟ 🔺نماز خواندن ورزشکاران در میادین ورزشی از نکات ارزنده‌ای است که تنها با چندعکس از کنارش عبور شده، درحالیکه می‌توان با بهره‌برداری رسانه‌ای درست، در جهت انتقال فرهنگ توحیدی از آن بهره‌برداریِ به‌جا نمود. 🔺به نظر می‌رسد رسانه‌های تصویری به ویژه شبکه ورزش در جریان‌سازی فرهنگ‌ در ورزش، کوتاهی نمودند! با جلوگیریِ کمیته المپیک ۲۰۲۴ از رژه ورزشکاران روسی می‌توان فهمید که چقدر ساختارهای ورزشی جهان برای اشاعه فرهنگِ استکباری خود ارزش قائل‌اند و ما چقدر برای انتقال فرهنگی که منطبق با فطرت و مطلوب طبع است، غافلیم. 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
♦️به تصویر کشاندن حقارت جماعت سلبریتی با هنرنمایی نظام هستی 🔻حقارت انسان‌ها را می‌توان از انتخاب‌هایشان دید، حس کرد و فهمید! انتخابی که ممکن است تناسب با هدفی محقرانه داشته باشد. 🔻این ساعت‌ها که هستی، داغدار مجاهد صادق خود است! 🔻جماعتی هستند پوشالی و حقیر که نگرانی خود را از اِعمال قانون برای مجرمی فریاد می‌زنند! این جماعت خودمحور، گمان می‌کنند خودشان محور عالم هستند، بنابراین نگرش، حدی برای اَعمال مجرمانه خود نمی‌بینند و با یک کلمه که معترضیم بر روی گندشان که هستی را به فساد می‌کشد، ماله می‌کشند! برایشان سخت است بفهمند، هر عملی عکس‌العملی دارد و باید تبعاتش را بپذیرند! 🔻شاید چون عادت کرده‌اند که تبعات لگدپراکنی‌شان، جایزه بین‌المللی و به‌به چه‌چه سران مستکبر باشد و بخشش مالیاتی و بازگردانده شدن به صحنه‌ی هنر جمهوری اسلامی با توجه به رافت اسلامی! اما باید بدانند و آگاه باشند بعضی از اعمال، عکس‌العملی دارد که درد دارد، اگر تاب رنج کشیدن ندارید، قدم در ره نگذاریدـ 🔻این جماعت امروز به معنای واقعی سخیف بودن خودشان و حقارت خودشان را با این نوع اعتراض مشخص کردند! و همواره در طرف غلط تاریخ معاصر بوده‌اند! 🔻اکنون نظام هستی و تمام مقتدرین مظلوم عالم، داغدار جنایت صهیونیست سفاکی است که در حمایت از شروین شما و شما کوشش‌ها کرده! دوران بدون درد بودن اعمال گذشته! 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
✴️ هنرِ هفتم می‌تواند نگاه اقتصاد اسلامی را درمورد نظام جزایی کشور بازتاب دهد 🔸 بخشی از رسالت هنر، نمایش حقایقی است که در بازارِ شلوغِ دروغ دیده نمی‌شود! در اکثر فیلم‌های این سال‌ها، نقد قوه‌ی قضاییه، اصولی و عمدتا از منظر نقد برای اصلاح نبوده بلکه نقش تراژدیک کردن فیلم یا حتی تغییر ژانر به وحشت را برعهده داشته است!
وایپ
✴️ هنرِ هفتم می‌تواند نگاه اقتصاد اسلامی را درمورد نظام جزایی کشور بازتاب دهد 🔸 بخشی از رسالت هنر،
درحالیکه، با وجود وارد بودن نقد به عملکرد قوه، برخی از واقعیت‌های خوب و عالی‌ای که در آن جریان دارد؛ همچون مواردی که از حقیقت شان ولایت فقیه ناشی می‌شود، هیچ‌گاه ظهور و بروز نداشته و همواره نادیده انگاشته شده است! 🔸 به عنوان مثال رأفت نظام اسلامی با عفو رهبری در برخی از اعیاد همواره در جریان است که شاید در یک فیلم به اشاره از آن نام برده شده، درحالیکه می‌توانست جزء زیرمتن داستان قرار بگیرد! 🔸موضوع مهم‌تر و درخشان‌تر که ویژه فقه پویای شیعه است، صَرف وجوهات شرعی برای آزادی زندانیان است و این مورد از آن‌جمله اموری است که اقتصاد اسلامی را به جرایم غیرعمد طبقه‌ی مستضعف پیوند می‌دهد، موردی که نمونه‌اش در حاکمیت‌های لیبرال، سوسیال و... دیده نمی‌شود و تنها فقه پویای شیعی با حاکمیت ولی‌فقیه ضامن آن است. این موضوع در دیدار اخیر رهبری با قوه‌ قضائیه، مطرح شد که ایشان فرمودند: "بعضی‌ها را انسان نگاه می‌کند می‌بیند تا آخر عمر باید اینها در زندان بمانند، آخرش هم پول داده نمی‌شود؛ این باید یک جوری علاج بشود. بنده یک وقتی قبلاً به قوّه‌ی قضائیّه گفتم که شما در یک مواردی حتّی از وجوهات میتوانید و حق دارید این پولها را اداء کنید؛ بنده نسبت به خرج سهم امام از وجوهات خیلی سختگیری دارم؛ یعنی مسجد و مانند اینها که میخواهند بسازند من اجازه نمی‌دهم از سهم امام بسازند،‌ امّا معتقدم از وجوهات حتّی می‌شود برای یک چنین مواردی استفاده کرد." 🔸 اگر این مورد از پیوند «نظام اقتصاد اسلامی» با «نظام جزایی کشور» با توجه به «احکام شیعی»، هنرمندانه در یک فیلمِ کوتاه یا بلند و حتی مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده شود، تأثیری شگرف در گرایش عمومی مردم نسبت به پرداخت وجوهات خواهد داشت و تصویری درست از شأن ولی فقیه به عنوان حاکم دینی ارائه خواهد داد. 🔸البته با توجه به اینکه فیلم‌های با موضوع ارزشی در موارد محدود نمایش هنرمندانه‌ای از آب در آمده، نیاز به تذکر و دقت نظر در مورد کار هنرمندانه احساس می‌شود! به کاری هنرمندانه گفته می‌شود که ارزش‌ها را در ناخودآگاه جریان بیندازد و بازیگران خوبی انتخاب شوند؛ ایده‌های زیادی برای ساخت آثار میتوان پیشنهاد داد؛ مثلا در یک فضای درامِ زیبا و عاشقانه، تازه عروسی در اثر که یک جرم اقتصادی به جبر شرایط زمانه، به زندان می‌افتد! و در یک پیچ‌وتاب فیلمنامه‌ای در پایان با وجوهات مردمی با دستور ولی‌فقیه آزاد می‌شود... 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📌اقتباسی آزاد از زندگی شهید صدر زاده روی آنتن شبکه یک... 🔹آخرین قسمت فصل اول سریال "فراری" به تازگی روی آنتن رفت. داستان این سریال درباره‌ی نوجوانی پر شَر و شور با خصوصیات اخلاقی مخصوصِ دوره‌ی نوجوانی به نام "هادی" است که از نوجوانی خود با "شهید ابراهیم هادی " ارتباط معنوی می گیرد. کارگردانِ کار "امیر داسارگر" و تهیه‌کنندگی آن بر عهده "امیر پوروزیری" است که سابقه ساخت آثاری چون "آمرلی" و "مینو" را در کارنامه دارد. نکاتی درباره ی سریال: ✏️ حضور ترکیبی از بازیگران شناخته شده در کنار بازیگران نوجوانِ با استعدادی چون حسین اوجاقلو در نقش "هادی" و مهدیا ابوالعلی در نقش "هدی - خواهر بزرگتر هادی" از نکات مثبت سریال به شمار می رود . ✏️ از نکات مثبت بارز دیگر ارتباط دوست‌داشتنی خانواده هادی با یکدیگر خصوصا علاقه و عشق پدر و مادر هادی نسبت به هم است و ارتباط فرزندان با والدین و برعکس به خوبی به تصویر کشیده شده و یک خانواده سنتی خوب ایرانی به نمایش در آمده است. ✏️ انتقاد به مشکلات اقتصادی ، بحث کنکور برادر بزرگتر هادی یعنی سعید، نهی از گناه مانند ارتباط با محرم، قمار و ... ، جوانمردی در کشتی و سایر موارد در سریال به خوبی به نمایش در آمده است. ✏️ مشکلات حاشیه شهری که از دهه 70 شمسی در شهرهای ... 🖇مطلب کامل http://roubesh.ir/post/1711 📝حمید عارفی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
♦️المپیک، میدانِ بزرگ جهانی در به تصویر کشیدن تشخص ورزشکار ایرانی_اسلامی 🔺بزرگیِ میدان المپیک، تنها به ابعاد ورزشی آن نیست بلکه حاشیه‌هایی که می‌توان ایجاد کرد، فرصت‌هایی است که اگر از آن بهره برده شود، اثرات بسیار مهم فردی، اجتماعی و جهانی دارد و اگر چشم‌ها بر روی باطن اعمال باز بود، اثر وسیع آن در نظام هستی دیده می‌شد.
وایپ
♦️المپیک، میدانِ بزرگ جهانی در به تصویر کشیدن تشخص ورزشکار ایرانی_اسلامی 🔺بزرگیِ میدان المپیک، تنه
🔻این روزها که از هروقت دیگر شعارهای توخالی «جدایی ورزش از سیاست» رنگ باخته است و سیاست‌های دوگانه به شدت در ذوق فطرت‌های انسان‌ها می‌زند، می‌توان سیاست‌های رسانه‌ای المپیک ۲۰۲۴ را با آن نقد زد که با لودگی، تصویر حضرت عیسی علیه‌السلام را تخریب می‌کنند! و با تمام توان سعی در به نمایش درنیاوردن دین‌داری ورزشکاران دارد! حال اگر ورزشکاران به شاخص‌های ارزشی‌ عرفی_دینی متعهد باشند، رسانه‌ها مجبور به نمایش می‌شوند و دنیای تشنه را سیراب می‌کندـ 🔺حضور ورزشکاران ایرانی در این سطح از میادین ورزشی، بسیار ارزشمند است که بیانگر سخت‌کوشی و عزم راسخ این عزیزانِ ملت است. ♦️جذابیتِ حضور ورزشکاران ایرانی علاوه بر مدال‌آوری‌شان، حاشیه‌هایی است که ارزش‌ها را به نمایش می‌گذارند و تصویر آن به تمام جهان مخابره می‌شود. 🔺پرچم همبستگی با فلسطین توسط «زینب نوروزی» نشان از نمایش انسانیت در میدانِ فراموشیِ ارزش فطری دفاع از مظلوم دارد که کمتر کسی این شجاعت را به خرج می‌دهد. 🔺به دوش کشیدن حریف شکست‌خورده توسط کشتی‌گیر فرنگی‌کار آقای میرزازاده، نمایش مردانگی و مروت است که ارزش ایرانی_اسلامی است. 🔺زیر لب بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم گفتن مهدی الفتی ژیمناستیک‌کار ایرانی که در یک حرکت تاریخی بین هشت نفر برتر قرار گرفت، نمایش پناهندگی انسان در شرایط اضطراری به الله است. 🔺دست‌ها را به بالا بردن بعد از پیروزی توسط مبینا نعمت‌زاده و تقدیم کردن مدالش به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌الشریف نشان از شاخص‌های دینی است که می‌تواند الگو‌های نسل آینده‌ی ورزشی کشور شود. 🔺بوسیدن پرچم کشور توسط ورزشکاران، نشان از ارزشی دارد که بعضی از ورزشکارانی که تابعیتی هستند از آن بی‌بهره‌اند! ارزشی که احساسات را تلطیف می‌کند و سخت‌کوشی‌ها را جهت می‌دهد و نمایش این تصویر غیرت ملی را تقویت می‌کند. همه‌ی اینها نشان می‌دهد که ورزشکاران می‌توانند با این حاشیه‌ها، شاخص‌های ارزشی را بیافرینند. 🔻مدال‌آوری «محمدهادی ساروری» با خوشرنگ‌ترین مدال، جای بسی خوشحالی دارد و عزم ایشان را به تمام جهان اثبات نمود. نادیده‌انگاری حکم الهی در عدم لمس نامحرم، سبب شد، رنگ مدال فقط خوشنودمان کند و متاسف شویم از حجم تاثیری که می‌توانست در جهان هستی گذارده شود و نشد! داور زن برای مسابقه و تمهیدات قانونی آن را مطلع نیستیم اما اگر قانون مجبور به دادن دست می‌کند که شاید با توجه به ملاحظانی بتوان اغماض نمود اما بلند کردن داور زن یا دست دادن به زن تماشاگر را چگونه می‌توان توجیه نمود؟! تصاویری که پخش جهانی شد و دوگانگی را به ذهن متبادر می‌کند که چگونه در المپیک‌های سال‌های نه چندان دور با دست ندادن به نامحرمان چه از سوی زنان و چه از سوی مردان این مهم حفظ می‌شد و تصاویر طنزی از دین‌داری به نمایش درنمی‌آمد و شاخص‌های ارزشی را به نسل بعدی ورزش به صورت ابتر منتقل نمی‌کرد. 📝 زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📍روند شبکه ورزش در عدم پخش اذان ♦️مسابقه سوارکاری المپیک ۲۰۲۴ که ایران در آن نماینده ندارد، احتمالا چنان جذاب است که می‌توان مانع پخش اذان شود و یا مسابقه تکواندو بین مصر و اسپانیا یا مسابقه دو یا مسابقه...
وایپ
📍روند شبکه ورزش در عدم پخش اذان ♦️مسابقه سوارکاری المپیک ۲۰۲۴ که ایران در آن نماینده ندارد، احتمالا
♦️شاید برای خود دلیلی بیاورند که المپیک هر چهارسال یکبار است، برخی از مردم دلشان می‌خواهد این بازی‌ها را ببینند! اگر دلیلی اینچنین آورده می‌شود، باید گفت، پس خلاقیت در سازمان عریض و طویل کجا رفته است؟ خلاقیتی که می‌تواند هنگام همزمانی مسابقه کشتی با صخره‌نوردی، قاب را دوگانه کند یا هنگام پخش کشتی، قاب کوچکی از حضور مردم در جلوی درب منزل آن ورزشکار را به تصویر می‌کشد! یا آنکه اذان به صورت زیرصدا پخش شود به گونه‌ای که نه صدای گزارشگر قطع شود و نه کراهتی نسبت به عظمت این شعار ایجاد شود! آیا این خلاقیت‌ها در این محورها باید خلاصه شود؟ آیا نمی‌توان از آن در پخش شعار بزرگ اسلامی استفاده کرد؟! ♦️متاسفانه گاها دیده شده است با بدسلیقگی‌ها در اجرا، در مردم کراهت نسبت به این موضوعات ایجاد شده است مثلا در سال ۱۳۸۹ پخش زنده فینال لیگ برتر کشتی ایران از شبکه سه به علت پخش اذان قطع می‌شود! این بدسلیقگی و نتیجه‌ی آن، را نباید پای این مطالبه گذاشت. ♦️مطالبه این است که اذان پخش شود اگر مسابقات مهمی نیست همانطور که تبلیغات پخش می‌شود، اذان هم پخش شود اگر مسابقات مهم است یا علقه‌ی عده‌ای از مردم در پخش لحاظ شده است با دوقاب کردن یا قاب کوچک در مایین صفحه یا پخش اذان به صورت زیرصدا می‌توان، هردو مهم را دنبال نمود. به ویژه مهمی چون اذان که ندای به موقع خواندن نماز است که آیت‌الله بهجت فرمودند: هرکس عادت به تاخیر در نماز کرد، خود را برای تاخیر در همه‌ی زندگی آماده کند! پخش اذان در رسانه‌ی ملی که باید ضامن ارزش‌ها باشد، می‌تواند عاملی محرک بر موقع خواندن نماز باشد! 📝 زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🛑 نمایش پویانمایی‌ «گوسفندها و گرگ‌ها» در شبکه‌ی نهال با محوریت صلحِ بی‌ حدومرز! 🔺در پویانمایی «گوسفندها و گرگ‌ها» گرگی با محلولی تبدیل به قوچی می‌شود و در دهکده‌ی گوسفندان از او مراقبت می‌کنند!
وایپ
🛑 نمایش پویانمایی‌ «گوسفندها و گرگ‌ها» در شبکه‌ی نهال با محوریت صلحِ بی‌ حدومرز! 🔺در پویانمایی «گوس
در روند داستان، گرگی بدجنس در گله‌ی گرگ‌ها، خود را رهبر گروه می‌کند درحالیکه اکثر گرگ‌ها با او مخالف هستند! در پایان نبردی بین گرگ قوچ‌شده و گرگ بدجنس صورت می‌گیرد که گرگ بدجنس می‌میرد و گرگ قوچ شده با محلولی دوباره تبدیل گرگ می‌شود و صلحی پایدار بین گرگ‌ها و گوسفندها شکل می‌گیرد. 🔺این مضامین جدید نیستند! چنین مفهومی در پویانمایی «زوتوپیا»، مجموعه‌ی «پیپ و فردی» و... نیز دیده می‌شد! حتی در «رایا و آخرین اژدها» هم به گونه‌ی دیگر این مفهوم یافت می‌شد. 🔺خاستگاه مفهوم «صلح کلی» را در عرفان شرقی می‌توان جست! که بدنبال ایجاد آرامش درونی برای فردِ زخم‌خورده از جنگ‌ها، آشوب‌های داخلی و رنج‌های فاصله‌های طبقاتی و... و حتی برای فردی که رفاه نتوانسته پاسخگوی عطش درونی او باشد، است! گسیل ادبیات و هنر به سمت بوداییسم، عرفان شرقی و... را در این نکته می‌توان یافت. 🔺اما صلح کلی که یک مفهوم در ذیل این مکاتب است، مانند خود این عرفان‌ها معیوب است. این صلح از آنجا که حد و مرزی ندارد و محدوده‌ای را نمی‌شناسد، ناچار بی‌در و پنجره می‌شود و هرچیز را به خود راه می‌دهد و این قابلیت را دارد که مورد بهره‌برداری قدرت‌ها و قطب‌ها قرار بگیرد. 🔺همانطور که شاهد این بهره‌برداری در دنیای درنده‌ی امروز هستیم که کشورهای استکباری با صدور این اندیشه و افکار در اذهان سیاستمدران، هنرمندان، روشنفکران و... بیشترین بهره‌برداری را می‌کند! چندین ماه است که فلسطین زیر آماج حملات ددمنشانه گرگ‌صفتی چون صهیونیست است اما دریغ از اقدامی درخور! 🔺با تطهیر روابط گرگ و گوسفند در پویانمایی «گوسفندها و گرگ‌ها»، اعلام پایان تنش بین گروه شکار و شکارچی در «زوتوپیا»، بدنبال بهره‌برداری هستند! چون گرگ هیچ‌گاه از ذات خود دست نمی‌کشد مگر آنکه در پوستین گوسفند رود! چیزی که برخی از سیاستمداران آن را نمی‌بینند و باز دلخوش به دستکش هستند غافل از آنکه زیر آن دستی چدنی است! این گروه حتی به برجام شکست‌خورده هم نگاهی فاتحانه خواهند داشت چون گرگ را دوست گوسفند می‌دانند! 🔺از این تذکرات که بارها داده شده عبور کنیم به تذکری که حدود دو سال پیش داده شد، بپردازیم! براستی ذهن کودکان و نوجوانان ما آنقدر ارزش ندارد که قبل یا بعد از این پویانمایی‌ها با طراحی برنامه‌ای با طرح سوال و جهت‌دهی درست و ایجاد تفکر نقادانه در آنان، اثرات این پویانمایی‌ها را کاسته و حتی از این تهدیدات‌، فرصتی بسازیم؟ 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📚 کتابی مهم برای تولید اثر تلویزیونی و سینمایی 🔸قابلیتی که کتابِ «چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم» برای تبدیل شدن به یک اثر تلویزیونی و سینمایی دارد می‌تواند در جهت پاسخ‌گویی به نیازِ جهان امروز به عشق پاک و فزاینده در زندگی خانوادگی باشد، این قابلیت ممتاز را نباید نادیده گرفت.
وایپ
📚 کتابی مهم برای تولید اثر تلویزیونی و سینمایی 🔸قابلیتی که کتابِ «چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم» برای ت
🔸هنر هفتم در مورد خانواده و استحکام آن، هرچقدر کار کند، کم کار کرده است زیرا مهم‌ترین رکنی که می‌تواند یک زندگی را ایده‌‌آل و مطلوب کند، یک خانواده است؛ «خانواده»، سلول اصلی و بنیادی در تمدن اسلامی است برخلاف تمدن مادی که «شهروند» سلول اصلی است چون افراد باید چرخ‌دنده‌های این تمدن را بچرخانند هرچند در زیر آن له شوند و برای این مهم لازم است خود را در حد ماده کوچک بشمارند تا نیازی به آرمان‌های بالاتر نیابند و برای هدفی چون لذت مادی‌گرایانه، خانواده اغلب اوقات مزاحم است چون تعهد می‌آورد و مسئولیت‌زاست! اما تمدن اسلامی، انسان نیاز دارد، انسانی که بداند که چقدر عظیم و بزرگ است که ماده و دنیا نمی‌تواند او را پر کند پس باید از محبت اشباع شود و باید محبتی فزاینده باشد که او را به آرمانی بالاتر از لذت و رفاه برساند. 🔸با این تفاوت در ادبیات جهان، وصال را پایان عشق می‌دادند اما در ادبیات تمدن اسلامی عشقی که از بی‌نهایت نشات می‌گیرد با وصال کمرنگ نمی‌شود بلکه با گذر زمان شوریده‌تر شود که آن وابسته به نوع هدف و طرح زندگی خواهد بود. پس هنر هفتم برای آنکه در این سطح بتواند ابزاری برای تمدن اسلامی باشد، باید تمرکز ویژه‌ای بر مسئله‌ی خانواده داشته باشد. 🔸 «هیچ‌چیز به اندازه‌ی خنده‌ی آرام و شادمانه‌ی تو، بر قدرتِ کار کردن و سرسختانه و عادلانه کار کردنِ من نمی‌افزاید و هیچ‌چیز همچون افسردگی تو، مرا تحلیل نمی‌برد و ضعیف نمی‌کند» 🔸این ادبیات در «چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم» اثر «نادر ابراهیمی» وجود دارد که اگر به یک مجموعه تلویزیونی یا فیلم‌ سینمایی تبدیل شود، ظرفیت این را دارد که یک هنر متعالی و حتی هنرِ ناظر بر حل معضلات باشد. کتابی که فقط یک اثر ادبی فوق‌العاده نیست، دارای غنای محتوایی است که نشان از تجربه، صداقت، مطالعه و... دارد و از چندین کتاب بهبود روابط همسران شاید کارآمدتر باشد. 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📍کلامی در باب پخش مجموعه‌های خارجی از تلویزیون ✏️ مدتی‌ست صدا و سیما از طریق شبکه سه، چهار و تماشا اقدام به دوبله و پخش آثار جدید از کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، ترکیه و کره جنوبی در گونه‌های مختلف سینمایی (ژانر) کرده است، این اقدام گام مثبتی در راستای بازگرداندن مخاطبان بوده، اما متاسفانه این روند هم به صورت ناقص انجام شده است. یعنی چند فصل را به صورت موقت دوبله و باقی را چند ماه بعد دوبله و آماده پخش می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی مخاطب شود، برای نمونه می‌توان سریال‌های "لوپن" از شبکه تماشا و "خانم اسکارلت و دوک" از شبکه ۴ را نام برد. ✏️ از سوی دیگر تعدادی سریال دوبله می‌شود اما تعداد قابل توجهی از قسمت‌های آن، دوبله و پخش نمی‌شوند، این کار نه‌تنها تاثیری در جذب مخاطب ندارد بلکه موجب می‌شود تلویزیون بیشتر مخاطب خود را از دست بدهد، چرا که مخاطب ترجیح می‌دهد در بستر فضای مجازی و سکوها سریال‌ها را به صورت کامل تماشا کند، حتی گاهی در نهایت تعجب مشاهده شده است که در بازپخش سریال‌های قدیمی نظیر "پزشک دهکده" و "قصه‌های جزیره" قسمت‌های زیادی که قبلا روی آنتن رفته بود حذف و پخش نشده است! ✏️ طی چند سال گذشته پخش آثار کره‌ای رشدی بیش از حد داشته و از مرز اعتدال گذشته است. باتوجه به اینکه عموم سریال‌های کره‌ای سرشار از عناصرِ متناقص با دین و فرهنگ ایرانی اسلامی همچون جادو، روابط نامشروع، مشروب، گرایشات غلط جنسی و... می‌باشد، بهتر است برای حفظ تعادل و مهم‌تر از آن شانِ مخاطبِ ایرانی، سریال‌هایی که سازگاریِ بیشتری با فرهنگِ ما دارند انتخاب شده، دوبله و پخش شوند. ✏️ پخش آثار درام تلویزیونی و سینماییِ شبکه "هالمارک"، که متناسب با شان مخاطب ایرانی باشد، می‌تواند رنگ و روی تازه به تلویزیون ببخشد. شبکه هالمارک شبکه سنتی آمریکایی است که در برابر فشارهای انحرافات اخلاقی تا جایی که توانسته مقاومت کرده اما طی سه سال اخیر تسلیم گروه‌های غیراخلاقی همچون همجنس‌گرایان شده و چند فیلم با این شخصیت‌ها تولید کرده است، اما با این وجود هنوز جزءِ سالم‌ترین تولیدکنندگان در آمریکا به حساب می‌آید. ✏️ در این سال‌ها دوبله، بسیاری از اساتیدِ خود را از دست داده است، عده‌ای مهاجرت کرده‌ و تعدادی چند وقتی است که از تلویزیون کوچ کرده‌اند، تنوع صداها به شدت افت کرده و صداهای جدید آنچنان قابل‌ قبول نیست. پیشنهاد می‌شود برای بهبود امر دوبله، نسبت به جذب و پرورش استعدادهای جدید از روشی مطمئن و بدون حاشیه اقدام شود. همچنین مدیر دوبلاژ تلویزیون با اخذِ مجوزِ استفاده از صدای درگذشتگانِ مطرحِ عرصه‌ی دوبله و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ضعف‌های موجود در دوبله را برطرف کند، زیرا صدای بسیاری از این گویندگانِ پیشکسوت جانشین نخواهد داشت. ✏️ همچنین استودیوهای دوبله‌ی تلویزیون باید با نهایت قدرت از تمامی گویندگان موجود و گویندگانی که از تلویزیون فاصله گرفته‌اند و مانعی برای بازگشت آنها وجود ندارد استفاده کنند، صداهایی چون صدای "مینو غزنوی" ، "سعید مظفری" ، "آرشاک قوکاسیان" ، "منوچهر والی زاده" ، "محمود قنبری" ، "ظفر گرایی"... ✏️ درصورت بی‌توجهی به مشکلات موجود، وضعیت دوبله روز به روز بدتر خواهد شد؛ پس مطلوب است در اسرع وقت با اتخاذ تصمیم‌های درست و حرفه‌ای سر و سامانی به دوبله‌ی تضعیف شده‌ی تلویزیون داده شود. 📝حمید عارفی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
♦️ عملکرد قوه‌ی قضاییه: مأمون داشتن دشمن از ظلم و جور، مأیوس شدن دوست از جانب‌داری قوّه‌ی قضائیّه و قاضی و مدیر جوری عمل کند که دشمن از ظلم و جُور، مأمون بداند خودش را و دوست و نزدیک از جانب‌داری مأیوس بشود. اگر این[جور] شد، آن وقت امنیّت قضائی، امنیّت روحی و روانی در جامعه به وجود خواهد آمد؛ یعنی مردم احساس امنیّت خواهند کرد.  🎙مقام معظم رهبری، ۱۴۰۳/۲/۴