eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔منتقدان سلام فرمانده بخوانند 🔹«اُنس‌دهی با مباحث دینی» مولفه مهم تربیتی ♦️در نگاهِ تربیتی علما و امام خمینی رحمت‌الله علیه، تربیت در دوره‌ی کودکی یکی از مهم‌ترین و موثرترین است اما نه به شکل‌ مستقیم بلکه با تاثیر بر ناخودآگاه کودک و استفاده از مدل تربیتی مناسب، ایجاد فضاسازی متناسب است، یعنی در اجتماع به گونه‌ای مولفه‌ها چیده شود که به طور ناخودآگاه در کودک موثر باشد. 🔸توصیه‌های علمایی چون "آیت‌الله بهجت" به اینکه وقتی به حرم‌های مطهر وارد می‌شوید، خوردنی‌های خوشمزه به کودکان بدهید تا خاطره و تداعیِ شیرینی از حضور در این مکان‌های متصل‌کننده به وحی و توحید داشته باشند نیز، از این روست. 🔹اُنس‌دهی یعنی ایجاد خاطره‌ی شیرین از مولفه‌های دینی؛ به طور مثال در نمازهای جماعت یا مراسم روضه‌ و... محترم شمردن کودکان، تهیه خوردنی‌ها و... از این دست می‌باشد. ✳️ شعر، از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد «شور و تهییج» در انسان است، از این رو در سیره‌ی حضرت رسول و اهل بیت علیهم‌السلام توجه به شعرا وجود داشته است. پس یکی از مهم‌ترین کارکردهای شعر، ایجاد شور و خاطره خوش و اُنس‌دهی به مفاهیم دینی است؛ بنابراین برخی از انتقاداتی که به می‌شود، مردود است چون رسالت اصلیِ شعر با توجه به سطح کودکان یعنی؛ انس‌دهی و ثبت در خاطره آنان را در خود دارد. 🔸در رسانه توجه به «سطح مخاطب» مهم است و این شعر شاید از نظر مفهوم و ایجاد شعور در سطح فهم و سن مخاطبان زیر شش سال نباشد اما با این سطح از مخاطب با انس‌دهی، ایجاد مفاهمه کرده است و فضاسازی تربیتی رخ داده است. مانند بسیاری از انیمیشن‌های تولیدی والت دیزنی و... که مفاهیم سطحی و عمقی دارد و با سطوح مختلف مخاطبان ایجاد ارتباط می‌کند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 هفتاد و پنجمین جشنواره کن به پایان رسید. این دوره از جشنواره با حضور «اصغر فرهادی» در بین هیات داوران بخش مسابقه اصلی همراه شد. 💬فهرست کامل برندگان جشنواره کن ۲۰۲۲: 🔹نخل طلای بهترین فیلم: «مثلث غم» ساخته «روبن اوستلوند» 🔹جایزه بزرگ هیات داوران: «نزدیک» به کارگردانی «لوکاس دونت» و «ستارگان در ظهر» به کارگردانی «کلر دنی» 🔹جایزه داوران: «ایی اُ»(EO) ساخته «یرژی اسکولیموفسکی» 🔹 بهترین کارگردانی: «پارک چان ووک» برای فیلم «تصمیم به رفتن» 🔹بهترین بازیگر مرد: «سانگ کانگ هو» برای بازی در فیلم «دلال» ساخته «هیروکازو کوره اِدا» 🔹بهترین بازیگر زن: زهرا امیرابراهیمی برای بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی 🔹بهترین فیملنامه: «پسری از بهشت» نوشته «طارق صالح» 🔹جایزه ویژه سالگرد جشنواره کن: «توری و لوکیتا» ساخته «ژان پیر داردن» و «لوک داردن» 🔹جایزه دوربین طلای کن : فیلم «اسب کوچک جنگی» به کارگردانی «رایلی کیو» و «جینا گامل» (بهترین فیلم اولی جشنواره) و فیلم «پلان ۷۵» ساخته «هایا کاوا چی» نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران جایزه دوربین طلا قرار گرفت. 🔹جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: فیلم «آب زمزمه می‌کند» به کارگردانی «چن جی نینگ». فیلم کوتاه «لوری» ساخته «ابیناش ویکرام شاه» نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره قرار گرفت. 🔹جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره به انتخاب هیات داوران فدارسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی): «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔔🔔 اخبار و اطلاعات دنیای هنر را در این کانال بخوانید. 👇👇👇 ✅پوشش کامل و سریع اخبار و حواشی 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
هدایت شده از اخبار جهان هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدال لفظی دو منتقد سینما ؛فهیم و گبرلو، روی آنتن زنده بر سر جشنواره فیلم کن محمد تقی فهیم: کن چه کشکی ست....عنکبوت مقدس فیلم نیست.. 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
❓در یک جشنواره بین‌المللی از چه مسائلی می‌توان گفت؟ سیره امام ≠ سیره سلبریتی‌ها 🔸در سال‌های ۱۳۴۲ به بعد، حضرت امام برای شاه و دولت دیکتاتوری نسبت به مردم و سرسپرده به آمریکا، بسیار مشکل‌ساز بود و او با زندانی شدن و تهدید، از تکلیفش که یکی از مهم‌ترین‌هایش حفظ استقلال کشور بود، دست نکشید و مردم بیش از گذشته به ایشان اقبال داشتند، او را به ترکیه تبعید کردند و بعد از مدتی او را به عراق فرستادند. مقامات دولتی عراق که با حکومت ایران تضاد منافع داشتند می‌خواستند از ایشان استقبال کنند اما امام درخواست آنان را قبول نکرد و چنین اظهار داشت که اختلاف او با دولت ایران یک امر داخلی است و مربوط به سایر دول نمی‌شود. این اقدام در سایر کنش‌ها با مسئولین عراقی تکرار شد و امام حاضر به صحبت در مورد ایران نشد چون آن را یک امر داخلی می‌دانستند. 🔹این نکته در سیره‌ی امام بسیار مشهود بود. یک امر داخلی ربطی به بین‌الملل ندارد و شاید یکی از رموز ماندگاری اندیشه‌ی امام در حکومت‌داری همین باشد که مردم حسن نیت ایشان را درک می‌کردند و می‌دیدند که امام هیچ‌گاه برای شهرت یا جاه یا مقام تلاشی نکرد. 🔰این سیره، نیاز هر کشوری است که باید مسئولین و متولیان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدان توجه کنند درحالیکه بسان گوهر نایابی شده که دارندگانش اندک‌اند. ⚠️سطح صحبت‌ها و رفتار عوامل فیلم‌ها و مهمانان ایرانی جشنواره کن و نوع برخورد و واکنش برخی نیز حاکی از فقدان همین ویژگی برجسته در بخشی از متولیان فرهنگ کشور است. اخبار رسانه‌ها نیز به تبع آن، عمدتا مربوط به نشست‌های رسانه‌ای دو فیلم «برادران لیلا» و «عنکبوت مقدس» و سوالات سیاسی و پاسخ‌های سیاسی‌تر، منفعلانه و ذلیلانه عوامل فیلم‌ها، رفتارهای خارج از عرف، اتهام تعرض به یک بازیگر مرد پیشکسوت حاضر در جشنواره و انتقاد از رفتار دوگانه خانم بازیگر عضو اصلی جنبشِ آزار جنسی، در همراهی با این بازیگر، جایزه خانم زر ابراهیمی و محتوای فیلم‌ها و حواشی مابعد آن‌ها و.... است. ❓اما سوال اساسی از حاضرین در جشنواره‌ی بین‌المللی این است که چه می‌توانستند بگویند تا نفعی برای مردم و فرهنگ ایرانی داشته باشد؟ قاعدتا عقل و نفس سلیم، جشنواره‌ی کن و امثال آن را جایگاهی برای بیان مسائل بین‌المللی می‌داند که می‌توان از آن جایگاه استفاده کرد. تقلیل دادن صحبت‌ها به مسائلی چون نوع موسیقی، پوشش، خراب شدن یخچال و... که نشانی از واقعیت هم ندارد، چه احساسی را در مخاطب جهانی برمی‌انگیزاند⁉️ قطعا ایران‌هراسی و تحقیر، آن هم برپایه‌ی اطلاعات نادرست عده‌ای در جهان بین‌الملل را در پی خواهد داشت! 🔹این اظهارات که نشان از سازماندهی دارد، سبب می‌شود نظام بین‌الملل بر پایه‌ی این اظهارات و البته نظام پشت‌پرده‌ی آن، جوایز را برای این نوع رفتارهای پست نسبت به ایران در نظر بگیرد و نظام سیاسیِ استکبار جهانی بتواند بر پایه‌ی همین اقناع فرهنگی بودجه علیه تحریم و گزینه‌هایش علیه ملت ایران اعمال نماید. چرا که اگر غیر از این بود هنرمندان ایرانی نیز همانند هنرمندان روسی اجازه راهیابی به محافل این چنینی را نداشتند!! 🔹اما نکته قابل تامل آنجاست که هر چه توانستند توسط مهمانان و فیلم‌های ایرانی حاشیه ساختند و متاسفانه سلبریتی های ایرانی هم عامدانه یا جاهلانه همکاری کردند و هزینه‌تراشی کردند و دست آخر جایزه اصلی را هم ندادند! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥جشنواره دوازدهم تداوم دوره‌های گذشته فضای سیاه، مالیخولیایی، ناامید
وایپ
🎥جشنواره دوازدهم تداوم دوره‌های گذشته فضای سیاه، مالیخولیایی، ناامید
♦️چند روزی‌ست از اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی کشور سپری شده است اما در هیچ یک از رسانه‌ها خبری از گزارش‌های کارشناسی تحلیلی و‌ محتوایی از آثار نیست و متاسفانه رسانه‌ها تنها به انتشار ساده اخباری که جشنواره منتشر می‌کند اکتفا کردند. ♦️راهکار برون‌رفت این جشنواره مهم از وضعیت فعلی و پیشرفت آن؛ بررسی و تحلیل آثار و مسایل پیرامونی آن از قبیل داوران، مراکز حمایت و تولید کننده آثار، کیفیت اجرای جشنواره و مدیریت و...است و نشر صرف اخبار در حد رویدادها کمکی به ارتقای آن نخواهد کرد. ♦️در جشنواره‌ها از جمله جشنواره پویانمایی، آثار برگزیده و دریافت کننده جایزه، برای سایر هنرمندان و جوانان فعال در این عرصه الگویی پیش روی آنان برای موفقیت و دیده شدن است و مسئولان محترم «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و...به عنوان مراکز مهم و فعال در بخش پویانمایی بر این موضوع واقف هستند. ⛔️بسیار بعید است مسئولان و داوران جشنواره از فضای حاکم بر متن و پیام تعدادی از آثار جشنواره و به‌ویژه برندگان جوایز اصلی بی‌اطلاع باشند و تنها با اتکا به تکنیکِ پونمایی‌های «کلاغ» و «خرچنگ» و «جسم خاکستری» و ....این آثار را برگزیده باشند که صحت و عدم صحت این فرضیه هر یک مرثیه‌ای مجزا دارد! راهکار این دو معضل آموزش و کسب سواد رسانه مدیران و مسئولان و در صورت اطلاع و آگاهی از درون‌مایه رویداد؛ تذکر و تجدید نظر در عرصه مدیریتی است. 🔔نیاز جدی وجود دارد که مدیران، تصمیم‌گیران، منتقدین و کارشناسان فرهنگ و هنر درباره برآیند جشنواره و با نگاه نقادانه به بحث و بررسی بنشینند تا به دیدگاه درستی نسبت به مسیر طی شده و وضعیت حال پویانمایی کشور برسند. کما این که در برخی جلسات نقد آثار در جشنواره‌ دوازدهم دونفر از منتقدان به درستی به چند آسیب در کلیت آثار اشاره کردند. 📡 حمایت از کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ توقیف چاره‌ی کار نیست مناظرات علمی و فقهی با حضور پزشک ادعاکننده برگزار شود 🔹در برنامه‌ای تلویزیونی دکتری ادعا می‌کند که نمازخواندن مسلمانان عاملی برای بالا رفتن آمار آرتروز است و پس از دریافت واکنش‌ها می‌گوید سخنانش تقطیع شده! اما نسخه کامل صحبت ایشان نشان از سوءبرداشت ندارد. 🔺 این ادعا که از طریق رسانه‌ای عمومی پخش شده باید با شواهد علمی و منطبق بر مولفه‌های علم پزشکی اثبات شود، به این شکل که با همین عنوان و با حضور متخصصین امور پزشکی و البته فقهی برگزار شود و از همین رسانه صداوسیما نیز پخش گردد. در غیر این صورت توقیف این برنامه برای ادعایی که بانی پخش شدنش، رسانه‌ی عمومی است و در فضای مجازی نیز به صورت گسترده پخش شده است، کفایت نمی‌کند. ضمن آنکه اگر تبیین صحیحی برای مخاطب صورت نگیرد و تنها به توقیف و برخورد که راه‌حل سطحی و راحتی است اکتفا شود، اثر سوء این ادعا را خنثی نخواهد کرد، بلکه برعکس در زمان حال و آینده سبب سوءاستفاده و القای درست بودن این ادعا نیز خواهد شد! 📡 حمایت از کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴سنگ تمام روبیکا برای تبلیغ دینامیت و گشت ارشاد روبیکا مدتی‌ست مجدانه برای تبلیغ ویژه‌ی فیلم‌هایی مثل «دینامیت» و «گشت ارشاد» و... تلاش می‌کند. ⚠️عملکرد مدیران روبیکا در تبلیغ فیلمی همچون دینامیت دو پیام به مخاطب می‌دهد؛ اول اینکه هیچ یک متوجه محتوا و آسیب‌های این فیلم نشدند و دوم؛ متوجه شدند و پای عمد مادی یا معنوی! در میان است. ⛔️اگر تنها یک ایراد این فیلم‌ها را در نظر بگیریم و از سایر پیام‌های ناجوانمردانه آن‌ها چشم پوشی کنیم، پس از مسئولان وزارت ارشاد در مراحل مختلف تولید و اکران فیلم، باید به حال مدیران روبیکا که نام برخی نهادها را نیز یدک می‌کشند تاسف بخوریم. 🔺در هر دو فیلم مذکور و چند فیلم‌ دیگر؛ افراد هم‌فکر و هم عقیده و حتی افرادی که از لحاظ شاخصه‌های ظاهری با مدیران محترم روبیکا مشابهت دارند به سخره گرفته می‌شوند و به آنان توهین می‌شود. 🔺شخصیت‌هایی که نظیرشان در حال حاضر یا وجود خارجی ندارند و یا اگر هستند بسیار قلیل‌اند، اما در این فیلم‌ها نماد تعداد بالایی معرفی می‌شوند و روبیکا این افراد را به عنوان نماد مدیرانش به مخاطب عمدتا نوجوان که آگاهی کمی از نماینده و نسخه اصلی این تفکر؛ یعنی شهدا، دارند معرفی می‌کند! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️ اشاعه فحشا و بیان عریان‌ کجای مبانی دین است؟ 🔔مدیران محترم: عریان‌گوی=تهییج بیماران جنسی
🎥در سی و هفتمین دوره از تئاتر فجر نمایشی به نام «الهه عشق» اجرا شد که همانند نمایش «مخاطب» به بیان و تصویرسازی عریان از «تجاوز و رابطه جنسی محارم»؛ برادر و خواهر، پرداخته بود. به این شکل که بازیگران درکنار هم می‌نشینند و از روی متن می‌خوانند. در این نوع نمایش‌ها که داعیه «پیشرو یا آوانگارد» بودن دارند از بیان و تصویرسازی برای تماشاگر استفاده بیشتری می‌کنند بنابراین روش مناسبی برای نمایش‌هایی‌ست که محدودیت نمایش جسم برهنه زنان و روابط جنسی را دارند. ♦️با فاصله‌ای چند ساله پس از نمایش «الهه عشق» نمایش مستهجن «مخاطب» نوشته «تیم کراوچ» نیز با مضامین «تجاوز» و «روابط جنسی با محارم» اجرا شد و سرو صدای زیادی به پا کرد. در این میان عملکرد و اظهار نظر برخی مدیران بسیار تأمل برانگیز بود!! ♦️ مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ در مصاحبه با ایرنا گفت: نمایش «مخاطب» از فکر، نگاه و عمل گناه آلود می‌گوید و سوء‌برداشت از این اثر نمایشی؛ نتیجه توجه سطحی‌نگر است. ♦️مدیر تئاتر ایرانشهر، درباره آزردگی مخاطب در حین تماشای نمایش «مخاطب» می‌گوید: شاید تماشاگر در مواجهه با موقعیت تجاوز به دیگران بی‌تفاوت شده باشد، اما این نمایش، امکانی فراهم می‌کند که از طریق همذات‌پنداری، خودش را در شرایط تجاوز احساس کند و تلخی هراس‌انگیز آن را بشناسد. 🔴 مدیر یک کشور اسلامی که منشأ قانون آن «شرع و عقل» است، باید منطبق بر شرع و عقل سخن بگوید، نظر بدهد، امضا کند و مجوز صادر کند و... همچنان که در روش قرآن کریم به هیچ عنوان بیان لخت و عریان نداریم و آنچنان طیب سخن گفته شده که جز میل به افزایش تقوا و ستر عورات ایجاد نمی‌شود. آنهم قرآنی که اکثر مباحث نکاح و طلاق و لواط و...را بیان کرده است. 🔔البته این مطلب به معنای رد یا انکار این مشکلات نیست بلکه لازم است در باب این مشکلات و مسائل تدبیر شود. برای حل شدن آن نیاز به «آگاهی دادن به گروه های پرخطر» و افزایش تعداد «مشاورین جنسی» است نه آنکه با یک تئاتر آن‌هم در فضای عمومی به آن دامن زد! ✅در فقه اسلام داریم؛ در نزد دیگران اعتراف به گناه نکنید، یکی از علل عدم اعتراف به گناه نزد دیگران، میل دین به پوشاندن و ستر زشتی‌ها و بدی‌هاست. ✅در قرآن و فقه از اشاعه فحشا نهی شده؛ یکی از مصادیق «اشاعه فحشا»، بیان عریان از مباحث زشت و آلودگی‌هاست. ✅در روایات نیز «فکر به گناه»، زمینه ساز انجام گناه بیان شده است. بنابراین نمایش زشتی ها آنهم با این حجم از دریدگی نه تنها آگاه ساز نیست بلکه زمینه ساز نیز است. ✅از منظر عقل، عمده‌ی افراد آلوده به این رذائل پست اخلاقی و انسانی، بیماران جنسی هستند و با توجه به آشفتگی مرزهای جنسی همچون علمی کردن «همجنس‌گرایی»، «پذیرش تنوع جنسی» و حمایت از صنعت پولساز «پورن»، این بیماری در حال فزونی است. یعنی با بیان و تصویرسازی لخت و عریان؛ بیماران جنسی تهییج می‌شوند و در آنهایی که زمینه‌ی ابتلا دارند، تمایل ایجاد می‌شود. برای اثبات این ادعا لازم است تحقیقات و آمار این دست تجاوزها از طریق فرهنگ عریان‌گویی در جوامع صاحب آن فرهنگ مراجعه نمود. ⛔️بنابراین این ادعای مدیر کل هنرهای نمایشی با عنوان سطحی‌نگر خواندن منتقدین نمایش، «سطحی بودن خودشان» نسبت به شناخت قرآن و فقه و عقل را نشان می‌دهد. ♦️ متاسفانه همین نوع نگرش برخی از مدیران، سبب جرأت بر گناه و گستاخی کلان اجتماعی_فرهنگی می‌شود و نیاز است علاوه بر بطلان جواز این نمایش کذائی به پالایش مدیرانی با این نوع تفکر نیز دست زد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رونمایی از عروسک مرد برای تبلیغ علنی همجنس‌بازی 🔹شرکت متل (Mattel) بزرگ‌ترین شرکت اسباب بازی‌سازی در جهان است که با تولید عروسک «باربی» شهرت بسیاری را کسب کرد. 🔹این شرکت به تازگی عروسک مرد جدیدی به نام «کِن» را معرفی کرده که باردار است!! جهان غرب با تولید انواع محصولات فرهنگی به سمت برهم‌زدن نظام طبیعت و ارائه تعریف جدیدی از خانواده و جامعه و به قول ولادیمیر پوتین به سمت «تاریک‌گرایی» پیش می‌رود. 🔹در فیلم‌های سینمایی نیز با معرفی قهرمانان تبلیغ همجنس‌بازی افزایش یافته است و از سوی دیگر با وضع قوانین در صدد هویت‌بخشی به همجنسگرایان هستند. 🔹در تبلیغ عروسک کِن؛ کن و باربی باردار باهم رقابت می‌کنند. بارداری محدودیتی ندارد و زن و مرد می‌توانند باردار شوند! 🔹عروسک جدید به واسطه «باربی» در بین کودکان جای خودش را باز خواهد کرد، بنابراین نیاز است صاحب‌نظران و کارشناسان در این باره به‌طور ویژه تدبیر کنند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⁉️آیا فیلمی داخل ایران و با مجوز وزارت ارشاد ادوار مختلف، در سطح عنکبوت و یا به مراتب هتاک‌تر از عنکبوت مقدس تولید و پخش نشده است؟؟ پست آقای فرخ نژاد حاوی دو پیام احتمالی است؛ اول اینکه ایشان نیز همانند قاطبه افرادی که راجع به عنکبوت مقدس اظهار نظر کردند تحت تاثیر رسانه و هیاهوی آن قرار گرفته و یا اینکه تهدیدی عوامانه برای مسئولان عوام، کرده است!! ❓آیا توجه به نظام حساسیت مردم نسبت به ارزش‌ها، تغییری در عملکرد مسئولانِ هدایت‌شده توسط رسانه‌ها خواهد داشت؟! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📡رسانه و فیلم عنکبوت مقدس 🔹پس از فروکش کردن سروصداهایی که از سوی بسیاری از افراد درباره فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» به پا خواست، اکنون نیاز است صاحب‌نظران و مسئولان درباره حواشی این فیلم و عملکرد رسانه‌ها و نیز خودشان کنکاش کنند. 🔹هيچ شکی نیست که حجم بالای واکنش‌های مردم به علت «حب به امام رئوف علیه‌السلام» و «دین‌داری‌شان» و اطلاع از توهین آن فیلم به مقدسات است اما واکنش «مسئولان» بیشتر متاثر از «رسانه» بوده است. ابزاری که بدلیل عدم شناخت و چگونگی عملکرد درست و غلط آن در داخل کشور، ذهن‌های مخاطبان و به ویژه «عملکرد مسئولین» را بصورت آشفته‌ای مدیریت می‌کند. 🔸در باب فیلم «عنکبوت مقدس» فرض می‌شود نظرات درباره محتوای توهین آمیز و غرض‌دار آن صحت دارد و عوامل ساخت آن با هدف توهین و تخریب به اعتقادات و ارتباط دادن محتوای فمینیستی و ظلم به زنان در داخل ایران، به عقاید مذهبی شیعه، این فیلم را ساخته‌اند.❓اما سوالی در این میان مطرح است که آیا انتظاری به غیر از ارائه محتوای جهت‌دار از این فیلم، عوامل و سرمایه‌گذارانش مورد انتظار است؟ مهم‌تر آنکه عنکبوت مقدس به اذعان کارشناسان و حتی مخاطبانی که در طی جشنواره کن آن را تماشا کردند «فاقد ارزش سینمایی» است و اثرگذاری آن در اذهان «مخاطب جهانی» نازل‌تر از فیلم‌هایی است که بصورت رسمی در جشنواره‌های خارجی شرکت می‌کنند!! همچنین دادن جایزه به بازیگر زن آن کاملا سیاسی و جهت‌دار در جهت تخریب ارزش‌های ایرانی اسلامی و دادن ضریب به این فیلم بوده است. 🔹بیان حقیقت تلخ است اما باید گفت برخی آثار تولید و پخش شده با «مجوز وزارت ارشاد» در نسبت با عنکبوت مقدس، هتاکانه‌تر به ارزش‌های اعتقادی مردم حمله کرده‌اند و متاسفانه واکنشی در پایین‌ترین سطح از آنچه در مورد فیلم عنکبوت مقدس بود، نیز اتفاق نیفتاد زیرا غالب مردم از محتوای آن بی‌اطلاع بوده‌اند و رسانه‌ها نیز به این موارد نپرداختند و یا به عبارتی مدیریت رسانه‌ای شکل نگرفت و به تبع واکنشی هم نشان داده نشد! دست به نقدترین شاهد مثال بر این ادعا نمایش «غلامرضا لبخندی» در «چهل و یکمین جشنواره تیاتر فجر» بود که دقیقا با همین موضوع به روی صحنه رفت و هتاکانه به «دین و نظام» حمله کرد اما صدایی از کسی بلند نشد، بلکه از سوی «شهرداری تهران» مورد تقدیر نیز قرار گرفت! حال آنکه در مورد عنکبوت مقدس مسئولان همراه مردم از این فیلم اعلام انزجار کردند که البته درست هم بود. 🔹بنابراین این واکنش مسئولین همان اثر «رسانه» است که درست یا نادرست اتفاقات را رقم می‌زند. حال این اتفاقات یا مدیریت می‌شوند و یا آشفته هدایت می‌شوند. 🔸فیلم‌های سینمایی بسیاری که در این سال‌ها در نقد و یا به عبارت بهتر در تخریب «مسایل شرعی» ساخته شده؛ یک سمتش حمله به دین و اعتقادات است و تلخ‌تر آنکه برخی از آن‌ها در جشنواره‌های جهانی نیز شرکت کرده و در اذهان مردم ناآگاه دنیا اثرگذار شده‌اند، از طرفی در داخل نیز بدلیل عدم اطلاع مردم آنگونه که باید حساسیت‌ بدنبال نداشت. 🔹در مورد فیلم سخیف و البته فاقد ارزش‌های سینمایی عنکبوت مقدس واکنش‌های مردمی نشان داد «نظام حساسیت مردم»، متمایل به «دین‌داری» و «حفظ ارزش‌های اصیل» است، نه چند پست و اظهارنظرهای برخی سلبریتی‌های سطحی که رفتار نادرستی دارند و با این هیاهوها؛ به ویژه در رسانه، مدیریت مسئولان ناآگاهِ به حقیقت اصلی جامعه متدین ایرانی را به دست می‌گیرند. 🔔به جاست که مسئولان با توجه به این شناخت که حاصل واکنش‌های مردمی به این فیلم است، در مجوز دادن و هدایت کردن غذای روح مردم مدنظر داشته باشند و بدانند هیاهوهای سلبریتی‌ها با «آگاه‌سازی مردم» به محاق خواهد رفت، همانطور که در قضیه تبریک‌های آنان به زن بازیگر تحقق یافت!! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴پای لنگ روایت‌ها از جنگ 🎞سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» که این روزها به قسمت‌های پایانی خود نزدیک شده است در برهه‌ی زمانی روایت شده که متاثر از جنگ تحمیلی ست. 🔸در قسمت نوزدهم سریال گفتگویی بین یکی از شخصیت‌ها که آزاده‌ و جانباز است با دختربچه‌ سریال درباره جنگ شکل می‌گیرد که قابل تأمل است زیرا تفکر غلط و فاسدی را القا می‌کند؛ «دختر: اصلا چرا آدما میرن جنگ سعید: وقتی که حرف همدیگه رو نمیتونن بفهمن، نمی‌تونن باهم حرف بزنن، میرن باهم جنگ می‌کنند. دختر: چرا باهم حرف نمی‌زنند سعید: می‌خندد» ♦️تقلیل دفاع مقدس به جنگیدن به علت نتوانستن در حرف زدن، احتمالا اشتباه نویسنده باشد اما اثرات جبران‌ناپذیری در انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس دارد. 🔹جمهوری اسلامی به جنگ نرفت بلکه از سرزمین‌ش دفاع کرد و هدف اصلی از این دفاع، برخواستن در مقابل مقاتله‌ی راهبردی استکبار جهانی بود که آیه مبصره‌ای از یدالله و نصرالهی برای گسترده شدن توحید در جهان به واسطه‌ی مستضعفین جهان و به رهبری ولایت فقیه شیعی شد. 🔴 این تقلیل معنا در یک سریال، قابل چشم‌پوشی نیست و نباید درباره این موضوع بدون اطلاع و تفکر سخن گفت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓برنامه وزارت ارشاد درباب اربعین چیست؟ 🔹چند سالی‌ست که جاذبه مغناطیس حسینی استقبال باشکوهی از «پیاده‌روی اربعین» را رقم زده است. این مراسم بی‌نظیر از سوی رسانه‌های جهان «سانسور» شده و غالبا با تبلیغات چهره‌به‌چهره در بین مسلمانان دنیا و حتی غیرمسلمان رواج یافته است. 🔹مضاف بر سانسور شدید امپراطوری رسانه‌ای شیطان، در طول این سال‌ها سینمای ایران نیز برای اربعین محصولی ارایه نکرده و در پی سانسور آن؛ از چنین فرصت ویژه‌ای برای رونق و تبلیغ خود در داخل کشور، منطقه و جهان نیز محروم گشته است. 🔹در صورتی که اگر معدود اثر سینمایی درباره اربعین تولید و در سطح دنیا؛ هرچند بصورت محدود، پخش شده بود اکنون افراد بسیاری با این سفر معجزه‌گون آشنا و شیفته آن شده بودند ضمن آنکه فرصت مغتنمی برای گسترش و «جهانی شدن» سینمای ایران نیز بواسطه جذب مخاطب بی‌نظیر این موضوع بکر و جذاب رقم می‌خورد. ♦️در حال حاضر با وجود غفلت‌ها یا جهالت‌ها، «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی» وظیفه مهمی در این باب بر عهده دارند و می‌توانند از ظرفیت داخلی و حتی خارجی برای «ترویج پدیده اربعین» استفاده کنند. ✍پیشنهادی که به نظر می‌‌رسد از چند سو می‌تواند مفید باشد «دعوت از هنرمندان دنیا» و برگزاری سفر، ویژه آشنایی این افراد با این پدیده اسرارآمیز است. صرف شرکت این افراد در این مراسم به میزبانی ویژه ایران عملی دو سر سود است که قابلیت رقم زدن اتفاقات خوبی در عرصه هنر برای «گسترش جهانی اربعین» توسط این هنرمندان را در درون دارد. 🔹با وجودی که بعید به نظر می‌رسد وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از حیث تامین بودجه این سفر در مضیغه باشند، اما با این فرض، می‌توانند به جای برگزاری «جشنواره جهانی» به سبک و سیاق گذشته؛ به‌طور مجزا یا همزمان با جشنواره فجر؛ هزینه این جشنواره را به این سفر مهم اختصاص دهند. امید که این کار سبب آغاز حرکتی برای فعالیت جدی هنرمندان خارجی و داخلی در این عرصه شود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کودک و نوجوان امروزی قربانی فضای ولنگار فرهنگی 🔹در شرایطی که ذهن و روح معصوم کودک و نوجوان ایرانی آماج هجمه همه جانبه دنیای غرب و فرهنگ‌های بی‌ریشه مختلف است، به اغلب فیلم‌ها و سریال‌های تولید داخل برای این قشر نیز اطمینانی نیست. 🔹در طی سالیان گذشته نهادهای مسئول؛ برنامه‌ و چشم‌انداز فرهنگی برای قشر کودک و نوجوان نداشته‌اند؛ بنابراین در زمینه دفع سموم ورودی به اذهان کودکان ناتوان بودند؛ همچنین در عرصه تولیدات فرهنگی-هنری نیز بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. 🔹در چنین شرایطی که از یک‌سو فقر تدبیر، اندیشه و برنامه وجود دارد و به همین دلیل از سوی دیگر فقدان آثار مختص این قشر نیز پدید آمده؛ فضا برای جولان عوامل اجرایی داخلی سند ۲۰۳۰ و گسترش منویات آن مهیا می‌شود. ⚠️سال‌هاست که سند ۲۰:۳۰ و ماموران اجرای آن در داخل با هر حربه‌ای بدنبال عملیاتی کردن سند هستند. عرصه هنر نیز بطور ویژه‌ای منویات این سند را دنبال کرده، به‌گونه‌ای که آثار آن در تولیدات کودک نوجوان مشهود است. متاسفانه آثار هنری ویژه این سن بسیار محدود است و همین تعداد اندک نیز غالبا آلوده است. 🔸بسیار بعید به نظر می‌رسد قطعه فیلم مشاهده شده ناخواسته و از روی غفلت باشد، یا عوامل فیلم متوجه این صحنه و اثر آن بر مخاطب پاک و معصومش نباشند. اما مشخص نیست چرا از دید مسئول ناظر نیز رد شده است! 🔹در حال حاضر و اگرچه دیر هنگام، نیاز است در حوزه برنامه و اندیشه و عرصه تولید و نظارت ورود جدی شود، در غیر این صورت وضعیت به همین منوال خواهد بود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⚠️وادادگی مسئولین فرهنگی=بحران‌آفرینی سلبریتی‌ها 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران همواره تحت تهاجم دشمن بوده، هست و خواهد بود، زیرا پرچم‌دار توحید در جهان و اقامه‌کننده‌ی مبارزه علیه مستکبرین جهان است، بنابراین قدرتمندان کنونی جهان، به هیچ عنوان تاب این انقلاب را ندارند؛ به ویژه آنکه این انقلاب توانسته با اتکا به توان داخلی و استعدادهای ویژه‌ی سرزمینی به قدرتی در منطقه و حتی در جهان تبدیل شود. ❌ در این بین همواره برخی از سلبریتی‌های داخلی، گویا پیاده‌نظام دشمنی‌های مستکبرین جهان هستند. این افراد در طی این سال‌ها در تمام حوادثی که رنگ و بویی از دوقطبی‌سازی و هزینه‌سازی برای جمهوری اسلامی داشته، کنشگریِ فعال داشته‌اند و یأس و ناامیدی در جامعه پراکنده‌اند. ♦️ تازه‌ترین رویداد، مرگ دخترجوانی است که متاسفانه ابزاری شده برای هیاهوی این روزها، برخی از سلبریتی‌ها با گذاشتن تصاویر خائنین به کشور؛ یعنی رضا خان و محمدرضای پهلوی برای ایران سوگوارنامه می‌نگارند، دیگری از اینکه بر این سرزمین چه آمده، می‌نالد و بدنبال جوابی برای دخترش است، برخی حجاب را برداشته و سرنگونی جمهوری اسلامی را خواهان هستند حال آنکه خود معترفند که حجاب چندانی هم نداشتند یا اینکه در خارج از کشورند و روغن ریخته را نذر کردند. 🔴 هدف از نگارش این مطلب بیان حرف تکراری درباره سلبریتی‌ها نیست زیرا روند برخی از این افراد نشان می‌دهد احتمالا این اقدامات آگاهانه است، بنابراین بهتر بود مسئولین مربوطه با در نظر داشتن سوابقشان، در کنترل آنان تلاش بیشتری می‌کردند و به هشدارها توجه می‌نمودند. ✅ مطالعه تاریخ بسیاری از شبهات ایجاد شده توسط سلبریتی‌ها و افراد مغرض و دشمن را حل خواهد کرد. از طرفی برای برداشتن گام محکم در آینده نیاز به فهم دقیق از گذشته است. زمان قاجار تا انقلاب اسلامی، نشان داد شاهان بی‌کفایت و خائن به مملکت، سرزمین ایران را تنها با بستن قرارداد و بدون کمترین زحمتی تکه‌تکه کردند و حتی سختی جهاد را هم به جان نخریدند؛ زمین دادند و خندیدند. 🔹فتحعلی شاه قاجار: قرداد گلستان ۱۸۱۳ میلادی + قرارداد ترکمنچای ۱۸۲۸ میلادی = جدایی شهرهای غرب دریای مازندران، قفقاز، باکو، تفلیس، آذربایجان، گرجستان، چچنستان، اوستیا، جمهوری داغستات شوروی، خانات ایروات، بخش‌هایی از سراوان و مغان، دوسوم تالشان 🔹محمدشاه قاجار : قرارداد ازروم ۱۸۴۷ میلادی = رسمیت دادن به جدائی دوسوم کردستان بزرگ از ایران، منطقه‌ی میان رودان (عراق امروز) 🔹ناصرالدین شاه قاجار: قرارداد پاریس ۱۸۵۶ میلادی + گلدسمیت انگلیس + پیمان آخال با روسیه۱۸۸۱ میلادی + پیمان جدایی شهرهای مرزی ایران با روسیه ۱۸۹۳ میلادی = جدایی هرات و افغانستان، جدایی دوسوم بلوچستان و بخش‌هایی از کلات ایران، جدایی سرتاسر آسیای میانه، خوارزن و خیوع، ورارود و شرق دریای مازندران از ایران، مرو و سمرقند و بخارا، جدایی شهرهای مرزی سرخس، فیروزه و حصار از ایران 🔹مظفرالدین شاه قاجار: تعیین حدود مرزی توسط مک ماهون انگلیسی = جدایی دو سوم خاک سیستان از ایران 🔹محمدعلی شاه قاجار: قرارداد سن پترزبورگ میان انگلیس و روسیه = تقسیم ایران به دو منطقه‌ی تحت نفوذ روسیه در شمال و تحت نفوذ انگلیس در جنوب و شرق و یک منطقه خالی (نقشه به سرانجام نرسید) 🔹احمد شاه قاجار: سرزمین‌های خلیج فارس بر اساس پیمان منطقه‌ای مستشاران انگلیسی = قطر، امارات و عمان ادامه👇👇 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
⚠️وادادگی مسئولین فرهنگی=بحران‌آفرینی سلبریتی‌ها 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران همواره تحت تهاجم دشمن بوده
🔹رضا خان: حکمیت آلتای + قرارداد ۱۳۱٠ شمسی + قرارداد ۱۳۱۶ شمسی معروف به قرارداد سعدآباد = اراضی ایران در شرق کشور به افغانستان واگذار شد، بخشی از اراضی کشور که ارزش استراتژیک والا و اهمیت تاریخی داشت و قله آرارات به ترکیه واگذار شد، ترکیه تماما قسمت‌های آرارات را بدست آورد، خط مرزی ایران و عراق به زیان ایران تعیین شد و رضاخان منابع نفتی واقع در غرب ایران و اداره‌ی کامل اروند کنار را به عراق واگذار کرد، افغانستان هم با امضای این پیمان از تلاش احتمالی ایران برای بازگرداندن مناطق تاجیک‌نشین به ایران مصونیت یافت. 🔹محمدرضا شاه: قرداد ۱۳۳۳ شمسی + جدایی غیرقانونس از ایران = بر اساس نص صریح فصل سوم قرارداد مودت ۱۹۲۱ میلادی ایران و شوروی، شوروی متعهد شده فیروزه را به ایران بازگرداند اما محمدرضا، آن را به شوروی واگذار کرد، بحرین نیز با استقبال وی از ایران جدا شد... ⛔️ حال با این وضعیت، اگر نظام شاهنشاهی ادامه می‌یافت، یحتمل سلبریتی‌های همیشه‌معترض کنونی، هم‌وطن محسوب نمی‌شدند چون اعلی‌حضرت، شهرشان را واگذار کرده بود و باید در کشور تازه تاسیس‌شان برای خود هویتی دست و پا می‌کردند چون تاریخ نشان داده هیچ همتی در شاهان قاجار و پهلوی برای حفظ کیان وطن نبوده و تجزیه شدن کشور اگر برای خاندانشان سود داشت، از آن استقبال هم می‌کردند همانگونه که در جدایی بحرین، شادمانی کردند. ⛔️هم‌اکنون نیز به مثابه‌ی چهل سال اخیر، دشمنان داخلی و خارجی بدنبال «تجزیه‌طلبی» هستند اما چون «استقلال اصل اساسی انقلاب اسلامی» است به این مهم جز با جنگ دست نمی‌یابند و قطعا با توجه به سابقه دفاع مقدس، ایرانی می‌میرد اما یک وجب از خاک را نمی‌دهد. 🔴 لازم به ذکر است که نفوذی‌های داخلی با وادادگی سیاسی در برهه‌هایی از تاریخ جمهوری اسلامی باعث از دست دادن ذخایر ارزشمند انسانی هم‌چون شهدای هسته‌ای، شهید فخری‌زاده و... شده‌اند که نشان می‌دهد تفکر غربگرا و اسارت‌بار برخی از مسئولین وقت، ثمره‌ای شاهنشاهی دارد، همانند وادادگی و سرسپردگی مسئولین حوزه فرهنگ که ثمره‌اش در این بحران‌ها دیده می‌شود. ❌ مسئولین فرهنگی تنها با رصد اقدامات و صفحات شخصی و... برخی از سلبربتی‌ها که تقریبا در تمام حوادث ریز و درشت، مواضع مشابه با دشمنان قسم خورده‌‌ی رسانه‌های معاند همچون بی‌بی‌سی و... دارند، می‌توانستند بهتر عمل کنند و همانند بسیاری از کشورها و به کمک نهادهای ذیربط این افراد را ملزم به رعایت قانون نمایند، در حالیکه تساهل یا وادادگی و حتی محاسبات نادرست مسئولین مربوطه شرایط کنونی چهره‌ها را رقم زده و این عملکرد قابل اغماض نیست. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓چرایی ورود سلبریتی‌ها به اتفاقات اخیر کشور
وایپ
❓چرایی ورود سلبریتی‌ها به اتفاقات اخیر کشور
🔹افزایش استفاده از فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مردم را به سمت سطحی‌نگری و اطلاعات ناقص و پراکنده سوق داده است. عدم آگاهی و پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی ناگزیر منجر به تغییر ذائقه خواهد شد و یکی از عوامل تغییر ذائقه تبعیت از چهره‌ها و هر آنکه بیشتر خود می‌نمایاند، است. از این رو در سال‌های اخیر مرجعیت سلبریتی‌ها برای بخشی از مردم ظهور و بروز بیشتری یافته است و به سبب آزادی عمل مفرط و عدم داشتن محدودیت از سوی حاکمیت در زمینه‌های غیرتخصصی خودشان ورود کرده‌اند. آسیب عدم وضع قانون و مقررات و یا نقص در اجرای آن برای سلبریتی‌ها، به مخاطبانشان و به صورت کلی به جامعه وارد شده است. آسیبی که کشورهای غربی با اعمال محدودیت و کنترل چهره‌هایشان تا حدود زیادی جامعه‌شان را مصون نگه داشته است؛ هالیوود مصداق خوبی در این باره است. 🔹این در حالیست که در ایران سلبریتی‌ها بجای تبعیت از قانون هم خودشان گرفتار آسیب‌ها و حواشی اظهار نظرها و فعالیت‌های مجازیشان می‌شوند و هم مخاطبانشان را دچار خطا و اشتباه می‌کنند. 🔸دست به نقدترین نمونه، اتفاقات اخیر کشور در ماجرای فوت مرحومه مهسا امینی‌ست که بسیاری از چهره‌های شاخص بصورت هماهنگ وارد عرصه شدند و در راستای نقد حکومت عمل کردند کما اینکه این هماهنگی مسبوق به سابقه بوده و در مسائل ملتهب دیگری نیز چهره‌ها وارد جریان‌سازی شده‌اند. تشابه بالای محتوای پیام‌ها و نقد به خشونت نیروهای امنیتی و نظامی علیه مردم و حتی ادبیات این نقدها در این ماجرا عیان بود، گویا که منبع دریافت اخبار مشترک بوده و قطعا صداوسیمای جمهوری اسلامی و یا شبکه‌های نزدیک به آن نبودند. 🔸آنچه در این ماجرا مهم است دمیدن در آتش آشوب و اغتشاش و خشونت از طریق تحریک مخاطب بود. زیرا مخاطب امروزی غرق در عالم مجاز، طبیعتاً بسیاری از کنش‌گری‌هایش را از همین فضا دریافت می‌کند. بنابراین فهم چرایی این حجم از کنشگری و دلایل میدان‌داری سلبریتی‌ها در ماجرای اخیر حائز اهمیت است. 🔺در اتفاقاتی که دشمن در آن نقش مستقیم دارد و یا موج‌سواری می‌کند، عده‌ای از هنرمندانِ غالبا شاخص، ناگزیر از همراه شدن و هماهنگی با دشمن‌اند زیرا به هر دلیلی اعم از منفعت شخصی یا خیانت به کشور، در قالب کارمند سفارتخانه‌های خارجی، باید مطابق دستور عمل کنند. تکلیف این عده در ماجرای اخیر روشن است؛ آنان نقش مهمی در رهبری داشتند. 🔺عده‌ای دیگر با دیدن صحنه امر را مشتبه یافتند و به تصور سرنگونی حکومت کینه‌ درونی‌شان را آشکار کردند و با تحریک جوان و نوجوان مردم آتش بیار معرکه بودند. 🔺دشمن بیدار و هوشیار که از ظرفیت سلبریتی‌ها و اثرگذاریشان مطلع است برای عده‌ای نیز از قبل دام پهن کرده و نقطه ضعف یا خطایی از آنان را به چنگ آورده تا در مواقع اضطراری با تهدید، آنان را در راستای منافع خود به خط کند، بنابراین عده‌ای را نیز به این حربه وارد میدان توئیتر و اینستاگرام کرد. 🔺میل و نیاز به دیده شدن و خودنمایی نیز عامل دیگری بود که باعث شد برخی هنرمندان دست چندمی که هیچگاه فرصت بروز و ظهور جدی نداشتند فرصت را غنیمت شمرده، داشته و نداشته‌هایشان را به میدان آورند تا شاید سوار بر حواشی به صدر موج برسند و خودی نشان دهند. 🔺در این میان برخی نیز به پیام‌های منفعلانه و شعر و عکسی بسنده کردند، برای این گروه دو حالت متصور است؛ یا مخالف آشوب و اغتشاش بودند و جهت عقب نماندن از قافله به همین نوع پیام بسنده کردند و یا برخلاف برخی قائل به سقوط نظام نبودند و برای آینده مصلحت‌اندیشی کردند. 🔺اما تعدادی نیز به دلیل تهدید، فشار و فحاشی در پیام‌های مخاطبین و یا اطرافیان مجبور به اظهارنظر شدند. هنرمندانی نیز بودند که برخلاف موج ایجاد شده و در خلاف جهت همکارانشان از آشوب و اغتشاش و یا دمیدن در شعله‌ آن حمایت نکردند؛ که برخی از آن‌ها در رسانه‌ها دیده شدند و به برخی در این فضای پرهیاهو کمتر توجه شد. 🔹با این اوصاف دور از ذهن نیست مخاطب عامی که زمان زیادی را در فضای مجازی صرف می‌کند متاثر شود، غافل از آنکه مختصات عالم مجاز چیزی جز حقیقت است و فضای مجازی گرچه نقش پررنگی در زندگی افراد دارد، اما از عمق و حقیقت کمی برخوردار است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️تکرارِ چندباره‌ی تهمت و قهرمان‌سازی 🔺«وریا غفوری» را سلبربتی‌ها بزرگ می‌کنند و خبر از ممنوع التصویر شدنش می‌دهند، گروهی از مردم هم باور می‌کنند درحالیکه در بازی تیمش شرکت می‌کند و تلویزیون هم تصویر او را نشان می‌دهد... 🔺«سردار آزمون» را قهرمان شجاع می‌نامند و خط خوردنش از تیم ملی را نشان شجاعتش می‌دانند و آن را چون پتکی بر سر سایر بازیکنان می‌زنند و می‌خواهند آن‌ها نیز از بازی در تیم ملی انصراف دهند... 🔺در جدیدترین اقدامشان خبر دستگیری «حامد بهداد» بواسطه پستی با محتوای آرزوی مرگ برای وزیر ارشاد را منتشر می‌کنند و زمان زیادی نمی‌گذرد که خبر توسط خودِ بهداد تکذیب می‌شود... ❓این اقدامات را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟! آیا می‌توان برداشتی بجز؛ دامن زدن به دو قطبی‌سازی بی‌اعتمادسازی به مسئولین کشور و از همه مهم‌تر تلاش برای کاهش همت مسئولین در برخورد شایسته با این عناصر شبهه‌افکن داشت؟ 🔹 استفاده از حربه شبهه‌افکنی تاکنون ضربه‌های زیادی به جامعه و حکومت وارد ساخته است. مطابق «سوره نور و ماجرای افک»؛ باید در جامعه و حکومت اسلامی، شایعه‌پراکنی هزینه داشته باشد تا به این‌ وسیله ریشه آن برچیده شود. 🔔 بنابراین نیاز است مسئولین برای برخورد با شایعه پراکنان به «قرآن» چنگ زنند و نهراسند. جمهوری اسلامی باید با قرآن اداره شود و مسئولین بدانند هرچه از اقدامات قرآنی و ملاک‌های آن در حکومت‌داری دور شوند، هجمه‌ها بیشتر خواهد شد. 🔺عذاب الیم در دنیا و آخرت وعده‌ی خداوند به «شایعه پراکنان» است. اگر جلوی شایعه‌سازان و پراکنان در این موارد و موارد مهم‌ دیگر گرفته شود فضای جامعه سرشار از مهر و محبت می‌شود و حسن ظن و اعتماد در روابط حکمفرما می‌گردد. تعلل مسئولین در برخورد با شایعه پراکنان، ثمره‌ای جز یافتن حاشیه امن برای آنان و ایجاد سوظن اجتماعی نخواهد داشت. 🔸خداوند در آیه‌ی پانزده «سوره مبارکه نور» می‌فرماید: زبان به زبان از یکدیگر می‌گرفتید و با دهان‌هایتان چیزی می‌گفتید که هیچ معرفت و شناختی به آن نداشتید و آن را [عملی] ناچیز و سبک می‌پنداشتید و در حالی که نزد خدا بزرگ بود. 📍بله، شایعاتی که به نظام اسلامی و اقامه‌گران توحید در جامعه لطمه بزند، نزد خداوند بزرگ و عظیم است درحالیکه متاسفانه عدم برخورد شایسته با شایعه‌پراکنان نشان می‌دهد این شایعات نزد مسئولین امری ساده است و گویا اعتقاد دارند حرف باد هواست! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔🔔 مخاطبان گرامی به دلیل پخش مستند «تروکاژ» از تلویزیون، مطالعه دو مطلبی که ارجاع داده می‌شود، خالی از لطف نیست.