◀️ مستندی اجتماعی که به ارتباط انسان و سگ پرداخته، آنقَدر حرفهای توضیحات، توصیهها و نظرات کارشناسان و مصادیق آسیبرسیده از سگ را کنار هم آورده که نمیتوان با توجیهات سطحی بهراحتی منکر مخاطرات این همزیستی نهچندان مسالمتآمیز شد.
◀️ آنچه این مستند ارائه کرد به خوبی توانست نظرهای توأم با افراط و تفریط را اصلاح و یک نگاه جامع بدون غرضورزی به مخاطب ارائه دهد؛ نگاهی که نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی است و آنچه در تضاد با این فرهنگ است را بهخوبی تبیین میکند.
◀️ همزمان با اینکه به آدمها عادات غلط مواجه با سگها را متذکر شده و بهخوبی توضیح میدهد برخلاف تصورشان به چه علت غذادهی افراطی به سگهای ولگرد میتواند آمار زاد و ولد سگهای بیمار و ضعیف ولگرد را افزایش دهد؛ بهخوبی تلنگر به مسئولین و قوانینی میزند که برای واردات پوشک سگهای خانگی یا به اصطلاح پِتها، ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادهاند!
◀️ آنچه در این زمینه اهمیت دارد نگاه متعالی دین اسلام در رعایت حقوق همهی مخلوقات از جمله حیوانات است؛ احترام به آزادی طبیعی، در نظر گرفتن غرایز و زیست در چارچوب خلقتشان را مدنظر قرار میدهد و همزیستی انسان و حیوان را بدون درنظر گرفتن حدود خَلقی آن، نهتنها غلط بلکه ظلم به حیوان میبیند.
و آنچه در نگاه دینی اولویت قرار گرفته حفظ شأن انسانیت است و در هم آمیختن خلق و خوی حیوان با انسان را در همزیستیهای افراطی از عوامل بروز سبوعیت نفس میشمرد.
◀️ در این میان نقش چهرهها در نمایش این همزیستی غلط و افراطگونه و بهنوعی تشویق دنبالکنندگانشان به این رفاقت نامتعارف با سگهایشان را نمیتوان در علاقمند شدن آدمهای عصر حاضر به نگهداری از پتها نادیده گرفت.
◀️ ساختن و پرداختن به چنین موضوع فرهنگی مهمی چون نور امیدی در برنامههای صداوسیما خواهد بود و شبیه به فانوسی روشن است که بالا گرفته میشود تا راه را از بیراه نمایان کند و دست گمشدگان در برهوت غربگراییِ بیمنطق اینروزها بگیرد.
بنابراین جا دارد گنجاندن این موضوعات فرهنگی در متن فیلم و سریالها آغاز شود، حتی ساخت مستندهای بلند و کوتاه در اینباره بسیار مناسب و پاسخگوی سوالات و ابهامات ذهنی مخاطبان خواهد بود.
📝 نرجس احمدی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴شبکه پویا با پخش «پرواز پیپ و فردی» زمینهسازِ پذیرش «LGBT»ها خواهد بود؟!
❓چرا باید بچهها توسط «لکلکها» یا «پیپ و فردی» به دست والدین برسند؟
چگونه ممکن است پرندهای با والدین روباه زندگی کند؟
💠 «پرواز پیپ و فردی»، محصول ۲۰۱۹ کشور آمریکا، مدتیست از شبکه پویا درحال پخش است.
با گذشت هشت قسمت از آن، اشکالات مهمی به آن وارد است که احتمالا از نگاه مسئولین پخش مغفول مانده است.
وایپ
🔴شبکه پویا با پخش «پرواز پیپ و فردی» زمینهسازِ پذیرش «LGBT»ها خواهد بود؟! ❓چرا باید بچهها توسط «ل
💠 «هر افراطی، تفریط بدنبال دارد» نکتهی مهمی است که در سیاست، فرهنگ و اجتماع، نمونههای فراوانی دارد.
یکی از نمونههای آن در حوزه فرهنگسازی کودکان، پویانمایی بحثبرانگیز «storks» است که با محوریتِ تحویل نوزادان به والدین توسط لکلکها در سال ۲۰۱۶ اکران شد.
در «پرواز پیپ و فردی» مخاطب با همان محور پویانمایی «storks» مواجه است با این تفاوت که «پیپ»، پنگوئن و «فردی»، فلامینگو، اولین مامورین تحویل میباشند که لکلک نیستند! کار آنها تحویل بچههای تازه متولد شده به والدینشان است.
این افراط که سبب فرهنگسازی غلط در امور جنسی کودکان شده است و حتی ردپای آن را در ادبیات کودکان نیز میتوان یافت، سبب شده است که نوع نگرش کودکان به امور جنسی، بسیط و سطحی گردد. از طرفی برای رفع این نوع نگاه، نظریه تفریطی مفتضحی در بندهایی از «سند ۲۰۳۰» دیده میشود که در آن، آگاهسازی عریان امورجنسی به کودکان در دستور کار است. کتابهایی هم بدینمنظور منتشر و حتی ترجمه فارسی شده است و قطعا تبعاتی در فرهنگ بدنبال خواهد داشت.
بدیهی است که منظور نگارنده این نیست که علت تام نگاشتن این نوع بندهای سند ۲۰۳۰ مقابله با این نگاه سطحی در کودکان است که در این یادداشت، مجالی برای بررسی آن نیست.
💠 قطعا تحویل نوزادان توسط لکلکها یا پیپ و فردی به والدین، فریبی است که شایستهی تربیت جنسی کودکان نیست.
یکی از اساتید علم تربیت جنسی، حضور مرغوخروس در محیط زندگی خانواده را از عوامل پیشگیرانه از سوالات و کنجکاویهای کودکان در این حوزه، میشمارد. براستی اگر فریبی درکار نباشد لازم به بیان بیپرده واقعیت و حیازدایانهی سند ۲۰۳۰ نخواهد بود.
به نظر میرسد اهداف کثیف دیگری در ذیل آن توسط سیاستمداران دنیای غرب دنبال میشود.
💠 یکی از اهداف بسیار مهمی که در فریب تحویل نوزادان توسط لکلکها پیگیری میشود، تأیید خانوادههای همجنسگرا است! پس از علمیسازی این اختلال جنسی_روانی توسط جامعهی روانشناسی جهانی، طبق معمول نیاز است هالیوود و شرکتهای پویانمایی به کمک بیایند تا ابزار فرهنگسازی و عادیسازی نظریات شیطانی سیاستگذاران را فراهم کنند.
یکی از خلأهای مهمی که پیآمد این اختلال است و باید توسط این ابزارها حل شود؛ عدم فرزندآوری این خانوادهها است که در دنیای واقعی با واگذاری فرزندان بیسرپرست و توسعه علم باروری سعی در رفع آن دارند. مسئلهای که در فیلم «The Pod Generation» محصول سال ۲۰۲۳، به آن پرداخته شده است. در این فیلم، جنین حاصل از تخمک و اسپرم اهدائی یا والدین را در محفظهای تا نهماه نگه میدارند و به زوجین متقاضی میدهند، که یکی از زوجین مدنظر و متقاضی مرکز، زوج همجنسگرا است.
در پویانمایی «storks» نیز در راستای ایجاد زمینه پذیرش در جامعه مخاطب همین سیاست دنبال شده و نوزادی را به خانوادهی همجنسگرا تحویل میدهند و قطعا تحویل نوزادان توسط لکلک یا پیپ و فردی، راه را برای پذیرش خانوادههای همجنسگرای دارای فرزند هموار میکند زیرا برای داشتن فرزند، لازم نیست دو جنس متفاوت در کنار هم باشند چون فرزندان را از یک جای دیگر میآورند و خانواده محلی برای فرزندآوری نیست.
💠 در قسمت هفت از پویانمایی «پرواز پیپ و فردی» که از شبکه پویا پخش شد، نوزاد فلامینگو که از نوع پرندگان است را به خانوادهی خرس قطبی که پستاندار هستند، تحویل میدهند!
عجب!!! میتوان این تفاوت در نوع والدین و نوزاد را یک تأیید برای فرهنگسازی مبتذل دید، موردی که در قسمت هشت نیز با واگذاری پرندهی نوزاد به والدین روباه دیده شد!!!
این نوع واگذاریها که نمایش داده میشود، میتواند در ناخودآگاه و حتی خودآگاه کودکان سبب پذیرش انواع خانوادهها از همجنس، گروهی و... شود.
💠 همچنین در قسمت هفت پذیرش تفاوتهایی در ذات را به نمایش گذاشته که عملا در واقعیت و حقیقت امکان ندارد اما با کمک علم منهای وحی و هنر در خدمت شیطان، سعی در قبولاندن و پذیرش تفاوتهای جنسیتی یا همان «LGBT»ها دارند! در روند داستانی قسمت هفتم، «فردی» که فلامینگو است، با دیدن نوزادی از جنس خود ذوق زده میشود و برای شادی او، رفتن کنار ساحل و آب را پیشنهاد میدهد اما فلامینگوی نوزاد، برفبازی را ترجیح میدهد!!!
پذیرش تفاوتها، محور این قسمت بود! اما کدام تفاوتها را باید پذیرش کرد؟
متفاوت بودن در حیطهی استعدادهای فردی معقول است، مثلا فردی استعداد هنری دارد، دیگری پژوهشی!
یکی برف دوست دارد، دیگری آفتاب و...
اما اگر تفاوتها در حیطهی ذات باشد را میتوان پذیرفت یا باید با توجه به روند جهانی در پذیرش تفاوتهای جنسی «LGBT» بدان بدبین شد؟ کدام فلامینگویی است که برخلاف ذاتش به برف گرایش یابد و از ساحل فراری باشد؟
وایپ
🔴شبکه پویا با پخش «پرواز پیپ و فردی» زمینهسازِ پذیرش «LGBT»ها خواهد بود؟! ❓چرا باید بچهها توسط «ل
💠 نکتهی دیگر «صلح» بین شکار و شکارچی است که عملا محقق نخواهد بود اما دنیای هنر مادی آن را میپروارند! در قسمت هشتم از مجموعه «پرواز پیپ و فردی» که پرنده را به خانواده روباه تحویل میدهند! روباهی که شکارچی پرندگان است چگونه میتواند در نقش والدین باشد! «صلح» بین شکار و شکارچی فریبی است که استعمار برای چپاول بیشتر کشورهای دیگر بنا کرده است! همان مفهومی که محوریت پویانمایی «Zootopia» تولید سال ۲۰۱۶ دید.
💠 شاید بهتر باشد از جذابیتهای ظاهری و آموزش مهارتهای فردی این پویانماییها گذشت و بیشتر بر محصولات داخلی تکیه کرد تا ارزشها در ناخودآگاه کودکان ما مورد هجوم قرار نگیرد.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴علی بحرینی؛ روزنامهنگار، ترانهنویس، فیلمنامهنویس، نبودِ ظریف در عرصه سیاست را خسران قطعی میداند!
🔻در تفاوت دیدگاهها شکی نیست و نشان از پویایی جمهوریت در نظام اسلامی دارد، اما معرفیِ "عامل خسارت قطعی"، اینگونه، آن هم از جانب افرادی که در بدنهی مطبوعات هستند، به تحلیل نیاز دارد!
🔻تحلیلی که شاید یک سرش به تعصب دوم خردادی بودن برگردد، سر دیگرش به خودتحقیریِ درونی و مشترک این افراد، آن سر دیگر به فضای مجازی یله و رها و دیگر سر شاید به سفارتخانههای اروپایی.
🔻اما سهم مسئولیت رسانهی توحیدی چیست؟
رسانه در سه سالِ خدمتِ دولتِ شهید جمهور چه کرد؟
غالبا انتقاد بود و صداهایی بلند میشد، که "این بود دولت انقلابی!؟"
با هیاهوی رسانه، شبهات اولویت بودند و شنیده میشدند!
اما آیا تبیینی عامهفهم از تئوری حکومتِ اسلامی توسط رسانهها صورت گرفت؟
آیا هنر توحیدی که بخشی از وظیفهاش، بیان شناختهای عمیق حکومت اسلامی است توانست این عقاید را به صورت عامهفهم تبیین کند؟
خیر! که اگر توانسته بود امروز نگران هوچیگریهای عاملین خسارت قطعی نبودیم.
🔻به قطع میتوانم بگویم که رسانه توحیدی اگر نقش خود را درست ایفا کرده و زمینهی انتخاب خیر را فراهم کرده بود، روزهای محدود انتخاباتی از آلت دست شدن مردم توسط رسانههای غیرتوحیدی نگران نبودیم، از نظرات صددرصد مخالف با واقع توسط عاملین خسارت قطعی بهم نمیریختیم چون رسانهی توحیدی با فراغ بال سالها تلاش کرده بود که زمینه را فراهم سازد و عدم انتخاب خیر از جانب مردم مهم نبود، چون مردم مختارند.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
📺 پشت پردهی خندهها ...
🎭"پشت پرده" سریال طنزیست که در هیاهوی برنامههای انتخاباتی و بازیهای جام ملتهای اروپای تلویزیون، از شبکه ۲ سیما در حال پخش است. سریالی با تضادهای شیرین.
🕯خانه سنتی و زیبا، فرهنگ اصیل ایرانی به ویژه در استانهای کویری، صفای افراد حاضر در سریال با عشقهای عمیق، گذشت، فداکاری، غمهای گذرا و بهانههایی برای شادی، لهجه شیرین یزدی، فرهنگ غنی وقف - که در وقف یک مدرسه نمود پیدا کرده -، ترویج فرزندآوری و نکات دیگر این سریال را تبدیل به طنزی پرمضمون نموده است.
✅در این سریال با زبانی ساده تقابل سنت و شبه مدرنیسم در دو خانواده به تصویر کشیده شد؛ دیرخوابیدن، دیر برخاستن از خواب، تن پروری، توجه به آرایش و مد، نگاه از بالا به پایین و بیتوجهی به برخی سنتها و ... در خانوادهی مهمان جمع آمده است اما در مقابل، خانوادهی با اصالت یزدی اهل کار، تلاش، گذشت و ایثار، حفظ حرمت بزرگتر، توجه به یکدیگر، در تقابل با فرهنگ های وارداتی و ... قرار دارد.
✅علیرغم ضعفهایی که در قصه پردازی برخی قسمتها وجود دارد و با در نظر نگرفتن بازی نه چندان دلچسب دو سه بازیگر اصلی که از چهرههای هنری هستند میتوان گفت سریال در نشاندن لبخند به لب مخاطب موفق عمل کرده است.
✅بیتردید در دهکده جهانی که در آن بر طبل تو خالی بیخدایی، مرگ ارزشها و یکسان سازی فرهنگها بر مبنای لیبرالیسم و هضم خرده فرهنگها کوبیده میشود ساخت چنین سریال هایی قابل تقدیر است.
📝 عالیه بهرامزاد
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
⁉️زن، همهی زنان ایران است، زنان خانهدار چرا دیده نمیشوند؟!
این زنان در حوزهی فرهنگ و هنر هم سهم آنچنانی ندارند، چه رسد به برنامههای ریاست جمهوری!
🔺آقای قاضی زاده در مباحث زنان مطالب بسیار خوبی مطرح کردند اما در قسمتی گفتند: مساله اصلی زنان تبعیض در فرصتهاست.
🔺در تجربهی زیستهی زنان، حداقل از دهه هشتاد به بعد در فرصتهای آموزشی، مهارتی غالبا تبعیض دیده نمیشود و حتی در برخی از فرصتها، گوی سبقت را به علت شرایط روحی یا شرایط سربازی و... ربودهاند.
نگاهی به فرصت تحصیل، آموزشها در حیطهی زبان، ورزش، مهارتها و... این سخن را تا حدودی تایید میکند.
🔺تبعیض در فرصتها، غالبا جنسیتی نیست بلکه بیشتر بین مستضعف و غنی دیده میشود، تفاوتها بین مراکز استان با سایر شهرها و شهرها نسبت به حاشیهشهرها و روستاها به نسبت تفاوت بین زنان و مردان، بسیار شدیدتر است.
🔺مسئلهای که در فیلمهای فمنیستی و مدعی حقوق زنان هم غالبا دیده نمیشود و زن را ستمکِش معرفی میکنند درحالیکه ستم اجتماعی در حال حاضر بیشتر از آنکه جنسیتی باشد، طبقاتی است. وقتی تبعیضِ جنسیتی علت مشکلات دیده شود به تبع، راهکارها به سمت خواستههای نامتعادل کشیده خواهد شد.
🔺آنچه در حوزهی زنان کمبود آن دیده میشود، نکتهی دقیقی بود که در کلام آقای قالیباف به آن اشارهای شد که در برنامهریزیها و... از زنانی که شرایط متناسب با برنامه را درک کرده باشند استفاده نمیشود.
به واقع چیزی که در این سالیان به ویژه از سال ۱۴۰۱ دیدهایم همین است، در مبحث عفاف و حجاب و... غالبا مردانِ صاحب نظر در اکثر بدنهی قانونگذاری، برنامهگذاری و.. حضور دارند همچنین برای زنان خانهدار اگر بنا به برنامهریزی باشد از مردان و حتی زنان شاغل که کمتر تجربهی ادراکی از شرایط این زنان دارند، استفاده میکنند.
🔺آقای جلیلی هم گفتند: نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان در ایران سانسور شود. زن، همهی زنان ایران است. زنان خانهدار چرا دیده نمیشوند؟!
آقای جلیلی ما مدتهاست که در رسانه و هنر، سانسور شدهایم. من یک زن خانهدار و مادر هستم، بگذارید راحت بگویم، دیده نمیشویم چون چنان در تربیت خود و فرزندانمان و با خانوادهداری مشغولیم که عاقلانه نمیبینیم هوچیگری کنیم تا دیده شویم! همچنین جامعه به زنان خانهدار ضریب نمیدهد و سهم پنهان آنها را در تمدنسازی نمیبیند و اگر هم ببیند به شعار ختم میشود.
🔺من یک مادر خانهدار هستم، حتی مسجد، بازار، همایشهای تربیت فرزند و... هم برای مادران دارای چندفرزند، امنیت روانی ایجاد نمیکند چون جامعه به صدا و هیاهوی کودکان عادت نکرده و شاید نمیخواهد بکند و همین عدم امنیت روانی، فشار زیادی برای زن خانهداری که برای آیندهی کشور تعدد فرزندان را انتخاب کرده، بار میکند! فشاری که هیچ نهادی آن را ندیده است!
🔺آیا فشار یک زن خانهدار و دارای چندفرزند در خانههای آپارتمانی چند متری در برنامهها و محصولات هنری لحاظ شده یا میشود؟! خانههایی که با توجه به ساختارش، تعداد باید و نباید مادر را به فرزندانی که در سن بازی هستند زیاد میکند و همین امر، نصیحتپذیری فرزندان را کاهش میدهد و از طرفی عذاب وجدان مادر را زیاد میکند و فرزند را به رسانه پناهنده میکند! لذا همین امر چالشهای بعدی در فرزندانش را رقم میزند.
🔺آیا زن بارداری که وارد بخش زایمان میشود و ماماها و پرستارانی را میبیند که در اثر فشار زیاد کاری و شیفتهای مداوم خسته شدهاند و به او توهین میکنند، را درک میکنید؟ آیا برای این زن، رمقی باقی میماند تا بارش را زمین بگذارد؟
🔺آیا لحاظ شده که این ماماها و پرستاران و پزشکان زن که خود خانهای دارند با این فشار کاری چه میکنند و فشار ناشی از کارشان به عدهای دیگر از زنان بار میشود؟ یعنی عملا بخش قابل توجهی از زنان درگیر میشوند، برای این قشر چه خواهید کرد؟
🔺آیا به زنان شاغلی که در شغلهای مختص بانوان مشغولند یا به اجباری چون سرپرست خانواده بودن شاغل شدهاند، در برنامههای کلان جهت تربیت و فرزندآوری توجه شده؟ برنامهای نه از جنس مهدهای کودک که در راستای سپری کردن زمان بیشتر با فرزندان توسط افزایش زمان مرخصی زایمان یا کار پارهوقت در زمان شیرخوارگی...؟
🔺آقای جلیلی در مناظره پنجشنبه شب به نکتهی دقیقی در بهداشت و درمان اشاره کردند و آنهم بحث جادهها و ایمنیسازی در کاهش مرگومیر بود.
آیا برنامهای برای مادرانی که برای آرامش بیشتر از خانهی آپارتمانی کوچک خود با کالسکه خارج میشوند و قدم در خیابانهای ناتراز میگذارند، شده است!! امنیت روانی این زنان چگونه تامین خواهد شد؟
وایپ
⁉️زن، همهی زنان ایران است، زنان خانهدار چرا دیده نمیشوند؟! این زنان در حوزهی فرهنگ و هنر هم سهم
🔺مسئلهی منِ مادر خانهدار، دقیقا همینقدر واقعی و خُرد است که شاید در برنامههای کلان دیده نشود مثل خیلی از جلسات و همایش زنان و آثار هنری که ما در آن حذفشدهایم چون مسائلمان خرد و واقعی است.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴عقبافتادگی «هنر هفتم» از ادبیات داستانی در حوزهی زنان و مقاومت
🔸در ادبیات داستانی، سهم زنان در مقاومت مطلوب است، کتابهای زیادی در این زمینه نگاشته شده اما متاسفانه تولیدات سینمایی و مجموعهای به شدت کم است و متاسفانه گاها بعضی از تولیدات نمایشی آنقدر ضعیف هستند که با خود میگویی: از طلا بودن پشیمان گشتهایم، مرحمت نموده ما را مس کنید!
وایپ
🔴عقبافتادگی «هنر هفتم» از ادبیات داستانی در حوزهی زنان و مقاومت 🔸در ادبیات داستانی، سهم زنان در م
🔸اگر کتابهای حوزه زنان و مقاومت در تراز فیلمهایی چون «بیست و سه نفر»، «منصور»، «شیار ۱۴۳» و... به حوزهی تولید برسد، قطع به یقین با توجه به تحولات جدید منطقه و جهان، روحهای تشنه را در سطح جهان سیراب خواهد کرد.
🔸به عنوان مثال کتاب «هم قسم» که شرح زندگی و خاطرات «ام یاسر» همسر شهید سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب الله لبنان است، میتواند روزنهای نو در «جهاد زنانه» را باز کند. زنی، باصلابت، با لطافت که در معادلات لبنان با حمایتهای زنانهی خود تاثیر بسزایی دارد. زنی که حضور اجتماعی خود به عنوان مدیر اولین حوزهی علمیه زنان در لبنان را چنان در لحاظ زندگی خانوادگی خود میچیند که خللی را مشاهده نمیکنی. مادری دلسوز و به معنای واقعی کلمه خانواده دار و در پایان شهیدهای که مزد ایفای درست نقش انسانی و زنانهی خود را گرفت و به لقای الله شتافت. اگر این کتاب به مرحلهی تولید فیلم برسد حتما سبب وفاق بیشتر فرهنگی بین ایران با کشورهای محورمقاومت خواهد شد، همچنین نکتهی کلیدی کتاب تاثیرپذیری ایشان از حضرت امام رحمةاللهعلیه است که نشاندهندهی نقش رهبری و صدور جهانی انقلاب دارد و با ساخت فیلم چه به صورت مشترک با کشور لبنان، چه به صورت غیرمشترک ادای دینی است به آرمانهای وسیع امام که از اسلام نشأت گرفته و مرزهایش فراتر از ایران میباشد.
🔸کتاب «تاوان عاشقی» روایتی جذاب از رابطهی خلیل جوان تازه شیعهشدهی شیلیایی و آلا دختر سنی فلسطینی است که برای پرفروششدن یک فیلم همهچیز را دارد. پیوند این زوج و زندگی زناشویی آنها در ایران است، زیرا خلیل، طلبهی جامعةالمصطفی در قم است و مبلغی فعال برای گسترش تشیع در شیلی. داستان از عشق زمینی، تو را به اللهی پیوند میزند که باعث مقاومت در برابر رنجهای مختلف میشود. آنچنان رنجهای واقعی در این رابطه وجود دارد که حقارت رنجهای خود را میبینی و به این حقارت حسرت میخوری. آلا با پسرش غسان اکنون در غزه است و قطعا هم ساخت مستند و هم فیلم سینمایی و مجموعه از این کتاب بسیار مهم در ادبیات مقاومت جهان خواهد بود.
🔸کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» کتابی است از خاطرات فروغ منهی مادر سه شهید و همسر یک مجاهد. زنی که به او گفته شد: تو با فرزندانت امتحان میشوی. زنی مهربان و دوست داشتنی، زنی مقاوم و معتقد به آرمانهای انقلاب، زنی مجاهد که امنیت خاطر را برای جهاد همسر و فرزندانش ایجاد کرد و موازنهی قدرت را به نفع حکومت شیعی تغییر داد.
در کتاب، رنجهای مادرانه و پدرانه به خوبی نشان داده شده است که قلب با تنگی قلبشان، تنگ میشود.
جمع بین رنجها و غصههای مادرانه در فقدان فرزندان با صلابت دفاع از انقلاب را نویسنده به خوبی از کار درآورده اگر یک کارگردان دلسوز بتواند آن را به تصویر بکشد، یک گام رو به جلو از فهم واژهی صبر خواهد بود که استادمان میگفت:
صبر یعنی در هنگام نداری، به پای باطل نچسبیدن درحالیکه ما به مادران شهیدی که گریه کنند شاید بگوییم صبر ندارند درحالیکه اصل صبر این است به پای باطل نچسبی و کفر نگویی که این مادران آن را به خوبی بلدند.
🔸کاش هنر هفتم از ادبیات داستانی عقب نیفتد و بتواند از نقش زنان در مقاومت، که به رشتهی تحریر درآمده، استفاده کند و فیلمهایی با کارگردانانی کاربلد و بازی بازیگران حرفهای بسازد و جبران عقبافتادگی را با بازیگران نابلد یا کارگردانان نه چندان مطلوب، جلو نبرد که ما را به پشیمانی برساند.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هدفی بالاتر از آزادی و عدالت و رفاه
اگر طرفداری از نامزدها، رسانهها را به جایی برساند که نظام روحی افرادی مکدر گردد، مسئول هستند.
🔶 پیروزی انقلاب اسلامی، نویدبخش پرچمداری توحید در جهان بود و استمرار این پیروزی با نظام «جمهوری اسلامی ایران» باید این پرچمداری را تثبیت کند.
🔸این حکومت طبق سیره حضرت رسول بنا شده و بنا دارد مردم را «برای اهدافی بالاتر از حتی آزادی و عدالت و رفاه، (عین صاد)» برساند.
آن هم چیزی نیست جز رشد; در اندیشه استاد صفایی حائری رشد، یعنی جهت دادن به استعدادهای تکاملیافتهی انسان.
👇🏻ادامه دارد...
🔸در نظام توحیدی، از انبیا و اولیا گرفته تا کارگزاران حکومتهای منتسب به آنان، بدنبال ایجاد رشد در انسانها هستند و رشد حاصل نمیشود مگر با رشد تفکر و تعقل و شناخت مردم و این مسیر طی نخواهد شد مگر با انتخاب هر انسان.
در نظام توحیدی، مسخ انسان، جای ندارد، پس برای رسیدن به پیروزی در نظام توحیدی این حق وجود ندارد که با ایجاد شور یا تخدیر یا اطلاعات زیاد و تلفیقی از حق و باطل، مردم را به آن سمتی که میخواهد متمایل کند. چون وسیله به اندازهی هدف در نظام توحیدی مهم است و نباید از وسایلی بهره برد که عقل و تفکر انسان را زیرسوال ببرد.
🔶حال این روزها در فضای مجازی، عملکرد برخی از چهرهها و کانالهای مطرح انقلابی، خلاف روند رسانهی توحیدی را نشان میدهد.
رسانهی توحیدی باید در نظام توحیدی هماهنگ با نظامات تربیتی، فکری، اجتماعی و... آن باشد.
🔸با ترکیب نامزدها، تحولات منطقه و شهادت سید عزیز، این نوید میآمد که رسانههای منتسب انقلابی بتوانند از این فرصت، گفتمانی جدی در تبیبن رویکردهای دینی و تقابل غرب و استکبار با آزادی اصیل انسانی به اعتلای تمدن اسلامی کمک کنند اما در عمل اتفاقی رخ داد که خالصسازی در آخرالزمان را منجر شد.
🔸حال بهتر است رسانهها با این مولفهها خود را بسنجند و در فرصت باقیمانده بدنبال کاهش این فاصله برآیند تا شاید با «استغفار جمعی، اجابت جمعی را بدنبال بیاورند که محرومیتهای اجتماعی از نعمتهای الهی، با توبههای جمعی برداشته میشود و نعمتهای اجتماعی به دنبال آن محقق میگردد (حجتالاسلام عابدینی)»
🔸مولفهی اول: هر رسانهی توحیدی باید به رشد انسانها، که هدف اصلی در نظام توحیدی است، کمک کند یعنی هم به وجه تکامل یافتن استعدادها توجه کند و هم جهت الهی دادن بدان.
حال اگر اقدامات طرفداری از نامزدها، این رسانهها را به جایی برساند که استعدادی هرز رود یا نظام روحی افرادی مکدر گردد، مسئول هستند. حجتالاسلام عابدینی میفرمود: «اگر رفتار دینیمان به گونهای باشد که در جذب به دین و هدایت، استعدادی تلف شود، مقصر هستیم
کسی که مانع شکوفایی استعدادهای نیکوی دیگران شود، ظالم است.» این ظلم را دست کم نگیریم، گاها مرددین در انتخاب یکی از نامزدهای جبههی انقلاب که به واقع تمامیشان ذخیرهی انقلاب هستند، با مطالب و افشاگریهای به ذم خود تبیینی این رسانهها، کینههایی را نسبت به این ذخیرهها احساس کردند، این ظلم کوچکی نیست! اینجاست که این جملهی استاد صفائی منطبق میشود که «همهی ما فرعونیم، مصرهامون کوچک و بزرگ دارد» و چه حیف که مصرمان به کوچکی انتخاب یک نامزد باشد. محبت نسبت به مومنین، یک استعداد است مبادا آن را مکدر کنید.
〰 ادامه دارد...
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔸در نظام توحیدی، از انبیا و اولیا گرفته تا کارگزاران حکومتهای منتسب به آنان، بدنبال ایجاد رشد در ان
💠 عدم تضعیف دیگری و وحدت همزمان جبههی انقلاب
تضعیف دیگری، مقابلهی الهی را بهدنبال دارد و تقویت جبهه انقلاب، جریان رحمت الله را وسعت میدهد.
🔸مولفهی دوم: عدم افشای رازها و تضعیف کردن همدیگر
«مومنان در تعامل با یکدیگر باید بدانند که افشای رازها و تضعیف کردن دیگری، به هر اندازه اثرگذار باشد، مقابلهی الهی هم به همان میزان، شدید است.(حجتالاسلام عابدینی)» این مولفه، خیلی دقیق است و با توجه به خط باریک تبیین و تخریب باید خیلی دست به عصا اقدام کرد، چه بسا یک جمله به ظاهر طنز مانند این جمله که فلانی از جبهه انقلاب چقدر فلانی از جبهه غربگرا را تایید کرد، چنان به تضعیف این جبهه بیانجامد که نتیجهش مقابلهی الهی باشد! حال که یک جمله چنین اثری دارد، خود بسنج آن تخریبهای بیحاصلی که تنها کینهزا بود به حدی که افراد را به جایی برساند که در صورت نبود نامزد خود، حاضر شوند رای سفید بدهند.
🔸مولفهی سوم: توجه به وحدت همزمان با تبلیغ نامزد مورد نظر
باید دانست هر فردی در مراتبی از سعهی وجودی، ایمان و... است اما اگر همگان چارچوبهای کلی را قبول داشته باشند، در دایرهی ایمانی هستند، در مورد انتخابات چهار نامزد با توجه به قبول داشتن سیاستهای کلی نظام، توجه به محور مقاومت و... در دایرهی انقلابی بودن هستند پس باید تبلیغ برای نامزد مورد نظر به تضعیف آن سه نفر منجر نشود که تقویت جبهه انقلاب، جریان رحمت الله را وسعت میدهد; «گاهی در دفاع ما، فردیت حاکم است که چندان نتیجهبخش نیست. هرچه کار جمعیتر باشد، اثرگذارتر میشود; خدای متعال در کار جمعی، رحمتش را بهتر و بیشتر نازل میکند; رحمت گستردهتر میشود و عدهی بیشتری نجات پیدا میکنند.(حجتالاسلام عابدینی)»
〰 ادامه دارد...
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
💠 عدم تضعیف دیگری و وحدت همزمان جبههی انقلاب تضعیف دیگری، مقابلهی الهی را بهدنبال دارد و تقویت ج
💠 هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد
موقعیتهای اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر رسیدن مومنان به کمال باشد و حوادث رشدآفرین و وحدتافزا.
🔸مولفهی چهارم: هرقدر رسانه دنبالکنندههایش بیشتر، باید تواضعش نسبت به مردم بیشتر و به تبع باید تواضعش نسبت به مردمی که رایشان مانند او نیست بیشتر باشد. اگر نبود در توحیدی بودنش باید شک کند. «در نظام الهی، موقعیتهای اجتماعی باید موهبت الهی دانسته شود که شکر آن، تواضع بیشتر است (حجتالاسلام عابدینی)» به عنوان مثال اگر برای نامزد موردنظر خود لفظ قیام را در استقبال به کار میبرید باید برای نامزد دیگر جبهه انقلاب مایه بگذارید حداقل دعوت کنید که مردم بروند.
🔸مولفهی پنجم: تبلیغ و تبیینمان باید به گونهای باشد که مومنان به کمال بالاتر برسند.
«وقتی برای فرج دعا میکنیم، یعنی مومنان به کمالات و قرب بالاتر برسند و در ضمن اشقیا دستشان از شقاوت کوتاه شود.(حجتالاسلام عابدینی)»
حال بنگرید این نوع افشاگریها مومنان را به کمالات میرساند یا کینههایشان را زیاد میکند؟
این نوع پرداختها، دست اشقیا را پرتر نمیکند؟ میوه برای سبد رسانههای معاند فراهم نمیکند؟
🔸مولفهی ششم: توجه به حضور در آخرالزمان و حوادث سریع آن
«حوادث در دوران آخرالزمان سرعت پیدا میکند، به طوری که گاهی در لحظههای کم، حوادثی زیاد پدید میآید. این بخاطر توانایی و رشد انسان امروزی است که توان تحمل آن حوادث را دارد.(حجتالاسلام عابدینی)» وقایع غزه، به پاخواستن مردم آزادهی جهان، شهادت شهید رییسی و همراهانش، انتخابات و حتما آخرین حادثه هم نخواهد بود.
شهادت شهید رییسی، اجماع پدید آورد، صحنهی باشکوه وحدت را رقم زد، حادثهای که رشدآفرین بود اما آیا نوع پرداختها در رسانههای انقلابی توانست وحدت بیافریند؟ وحدت به معنای عدم تبلیغ برای یک نامزد نیست بلکه وحدت یعنی محرکمان در هر پیام و اقدام آیا الله بود یا...؟ سنجش این امر با خود فرد است چون کاملا درونی است و برای این سنجش خلوتی نیاز است! اما آیا این روزها فرصتی برای خلوت دارید؟
دیرزمانی از پخش «زندگی پس از زندگی» نگذشته! چگونه یادمان رفت که یک کلمه چه اثراتی در ابد دارد؟
«هر یک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد. هر پلکی که میزنیم در نظام اختیاری یا در راستای حرکت نظام هستی است یا در مقابل آن. اگر در مقابل این حرکت قرار بگیرد، همه عالم از روی سبقت رحمت بر غضب الهی درصدد حفظ و برگرداندن آن هستند; برخلاف نظامهای انسانی (حجتالاسلام عابدینی)» در نظام انسانی و برخی از رسانهها چنان ذخیرههای انقلاب کوبانده شدند که مرددین را در بین رای دادن به یک ذخیره انقلاب و یک غربگرا متمایل به غربگرا کردند! وااسفا!
〰 ادامه دارد...
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
💠 هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد موقعیتهای اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر ر
💠 تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت میبندد.
استکبار در این رسانهها باعث شده، مخاطبین به انکار کمالاتی که در هر یک از این ذخیرههای انقلاب وجود دارد، برسند و این محرومیتزاست.
🔸مولفهی هفتم: نباید اقدامات ما را به تکذیب کمالی در یک نامزد ببرد.
«انکار و تکذیب، راه انسان را به سوی حقیقت میبندد و دیگر احتمال بهرهمند شدن از آن نیست.
اگر کسی بدون دلیل چیزی را قبول کند، ممکن است برای خود محرومیتهای زیادی ایجاد کند. اگر چیزی را هم بدون دلیل رد کند، اثرش این است که رابطهی خودش را با آن قطع کرده است; بنابراین اگر نادانسته کمالی را رد کند، دیگر امکان ندارد از آن کمال بهرهمند شود; چون وجودش آن را نمیپذیرد و دیگر درباره آن فکر هم نمیکند.(حجتالاسلام عابدینی)»
شگفتا و باز هم شگفتا که در هر یک از این ذخیرههای انقلاب، کمالاتی وجود دارد که با نوع پرداختها، مخاطب را به تکذیب و انکار میرساند! اتفاقی که گردنکشی است! استکبار است.
اگر با پرداخت به کمالات نامزد خود به کمالات دیگر نامزدها توجه میشد، چه بسا یک اعتلایی در اندیشهها نسبت به جبهه انقلاب رخ میداد!
سال هشتادوهشت دوقطبی شد! امسال اما دوقطبی دردناک بین طرفداران دو نامزد اصلی انقلاب ایجاد شد!
دو نامزدی که هر کدام دارای کمالات برجستهای هستند که یک تنه میتواند یک عدهای را جریان دهد!
آقایی اهل رسانه از انتخابات مجلس چنان میکوبید و الان هم میکوباند که قشری را به تکذیب و انکار کمالات این ذخیره رسانده و در طرفداران این ذخیره هم متاسفانه این دعواها دیده میشود!
که خدا نکند باعث محرومیت اجتماعیای تحمل دولت سوم روحانی شود که «بسیاری از محرومیتهای ما اختیاری و به سبب همین تکذیبهاست (حجتالاسلام عابدینی)»
متاسفانه برخوردها به گونهای بود که کمالی که برای نامزد مدنظر خود بیان میکردند، مشابهش از نامزد انقلابی رقیب را به صورت انگ مطرح میکردند! به عنوان مثال در مناظرات اگر نامزدشان جواب دیگران را نمیداد و به شرح مطالب خود مشغول بود، اخلاقمدار مطرح میشود و همین اقدام از نامزد انقلابی رقیب، عافیتطلبی!
〰 ادامه دارد...
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
💠 تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت میبندد. استکبار در این رسانهها باعث شده، مخاطبین به انک
💠 استعمار نو یعنی تعطیلی فکر
هر عمل ما، ارتباطی با گذشته دارد و جریانی در آینده دارد! نگذاریم الله از معادلاتمان حذف بشود!
🔸مولفهی هشتم: اطلاعات باید موجب افزایش قدرت تفکر باشد نه آنکه قدرت صدق و کذب را از مخاطب بگیرد.
اگر تعداد اطلاعات زیاد و سطحی باشد، مخاطب قدرت صدق و کذب را از دست میدهد و ارادهای برای سنجش غلط از درست را نمییابد! حربهای که رسانههای استکباری دنبال میکنند دقیقا در این روزها با رسانههای به ظاهر طرفدار جبهه انقلاب مشاهده میکنیم. خبرهای پشتهم که کذب آن بعدا مشخص میشود که البته تاثیری که خبر اول گذاشته را خنثی نمیکند و تفکر را تعطیل میکند. به قول آیتالله حائری شیرازی، «استعمار نو یعنی تعطیلی فکر». به مدد این سبک رسانهای شاهد استعمار از طرف انقلابیون هستیم.
🔸مولفهی نهم: هر توییت، مطلب، پیام تصویری و... را فقط محدود به بازهی زمانی انتخابات نبیند! هر عمل ما، ارتباطی با گذشته دارد و جریانی در آینده دارد!
در نظام معرفتی و تربیتی اسلام، باید به هر عمل اینگونه نگریست تا بازدارندگی لازم را داشته باشد، «کسی که دیروز و امروز و آینده را یکجا میبیند، حرکتها را بیشتر حس میکند و رکود را بهتر مییابد و از دست دادن را عمیقتر احساس مینماید و این است که بیشتر و بهتر بهره برمیدارد.(عین صاد)» براستی مایی که در این نظام توحیدی با این وسعت معرفتی هستیم چگونه حواسمان معطوف به حرکتهایمان نیست! شاید رای سفید دیروزم باعث شود به گونهای عمل کنم که نباید!!!
🔶بناست که در جامعهی ایمانی، پیوندها حقیقی باشد و با رابطهی الهی بقا بیابد! اگر جامعهی ایمانی برایتان مهم است! اگر فکر میکنید نامزدتان جامعهی ایمانی را تقویت میکند!
بنگرید که چه کردید با پیوندهای ایمانی!
اگر کینه ایجاد کردید، استغفار کنید! وقت کم است کم.
به خود بیایید! وحدت با نظام هستی هماهنگ است! وحدت نشانهی هماهنگی است! وحدت هم فقط به معنای تجمیع بر یک نامزد نیست که اگر میشد عالی بود! وحدت یعنی نگذاریم هدف گم بشود، نگذاریم الله از معادلاتمان حذف بشود! اگر بغض و کینه نسبت به ذخایر انقلاب کردهاید، به احتمال قوی محرک، الله نیست و اگر محرک الله نباشد، در نظام توحیدی محاسبه نمیشود و در زمین شیطان بازی شده است.
پایان.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
📚«درون یک آیینه، درون یک معما» رمانی با مسئله مرگ و زندگی 💠 رمانهای «یاستین گوردر» زبان هنر است بر
💠 «درون یک آیینه، درون یک معما» نام رمانی است که «یاستین گوردر» نویسندهی رمان مشهور «دنیای سوفی» نگاشته است.
این کتاب در پی ایجاد نگاهی به مسئلهی مرگ و زندگی است که بتواند «نیستی مرگ» که در زندگی مردمان بدونِ وحی جریان دارد را جبران کند و تلاش میکند طی گفتوگوهایی بین یک دختر نوجوان سرطانی و در حال مرگ با فرشته پاسدار بیماران، رابطهای بین زمین و آسمان بزند و معنای زندگی را از دل مرگ بازیابد.
💠 تلاش قابل ستایشی که با قلم جذاب و سوالات جسورانه در به چالش کشاندن فلسفه خلقت، نمایش خروج از جسم، اولویت دادن به روح و تلفیق آموزههای عهدِین و فلسفه غربی، راهی نو در اختیار انسان مدرنِ منهای وحی میگذارد تا شاید به واسطه رنجِ ناشی از خودآگاهی، با مرگ کنار بیاید و جاودانگی را فرا از جسم رنجور بازیابد و معنایی برای زندگیاش یابد.
💠 اما تلاشی که در حد آموزههای تحریفی عهدین و فلسفهی تجربی غربی باشد نتیجهاش، نگاه غلط به آفرینش و نحوهی هبوط حضرت آدم و حوا میشود، و خدایی را به نمایش میگذارد که نسبت به فلسفهی آفرینشش حساس است که اجازهی انتقاد به فلسفهی آفرینشش را نمیدهد. او آنقدر از آفرینش خسته شده که مجبور به استراحت شده و دیگر حوصلهای برای خلق احسن نداشته! خدایی که عاجز از اصلاح نظام آفرینش است و البته، نسبت به آفریدههایش هم فهم کاملی ندارد!
عیسی که از تَرک خدا شاکیست و همین جمله را دلیلی بر شاکی بودن خدا از خودش برداشت میکند! فرشتگانی که حسادت میکنند و...
بهنظر نمیتوان به نویسنده ایراد گرفت چون اطلاعاتش در همین حد است!
نکته جالب آنجاست که این موضوع آنچنان برای مردم جهان ضروری است که فیلمی به همین نام در سال ۲۰۰۸ در نرروژ ساخته شد.
💠 باید از هنری نالید که با وجود محتوای بسیار غنی که از یک بنیان وحیانیِ آخرالزمانی برخوردار است که تمام استعدادها را تا آخرالزمان میشناسد و رشدشان را مدنظر دارد؛ و از تفکر و عقلی برخوردار است که سبب پرورش درست میشود و تخیلی که میتواند مسئولیت بیان این محتواها به جهان تشنهی امروز را بر عهده بگیرد.
برای یک انسان، مرگ، رنجآور است مگر آنکه بداند مرگ، نیستی نیست بلکه هجرتی است به منزل ابدی که با اعمال در دنیا ساخته میشود و همین نگاه به مرگ و معاد، سبک زندگیای برایش میآورد که عملش را پایان نمیبیند بلکه آغازی تا بینهایت مییابد!
خدایی است که نظامش به احسن وجه آفریده شده و تمام وجوهات و آفریدههایش خیر محض است، خدایی که رحمتش بر غضبش پیشی دارد! قادر مطلق است، عالم مطلق است و احاطهی کامل دارد.
💠 محتوای قرآنی و دعای جوشن کبیر آنچنان غنی است که اگر امثال «یاستین گوردر» بدان دست مییافت، احتمالا اکنون با رمانهای مختلفی روبهرو بودیم که نیاز انسان گمشدهی امروزی است.
تبدیل این رمان به فیلم با محوریتِ یک نوجوان همراه با محتوای فلسفی_دینی، برای سازمانهای سینمایی و نهادهای فرهنگی کشور تلنگری است تا شاید به حرکتی در تراز محتوای غنی دینی_فلسفی ما بینجامد.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🎥 واترگیت، ترامپ، فیلم تیرانداز 🔹نگاه عوامانه، فیلم و سریال در هر ژانر و با هر کیفیتی به لحاظ هنری
🔹گاهی مستقیم و گاهی مستتر در جریان یک فیلم. گاهی حتی بعد از چند سال که در عالم واقع اتفاقی رخ میدهد گویی بیینده حرفهای، سالها پیش آن را دیده است. گاهی حتی ساختارِ باورش نیز بر پر پایه آن فیلم با ادراک ناخودآگاهش شکل گرفته و خود نفهمیده است.
🔹نمونهای از این جهتدهی فیلم سینمایی "تیرانداز" است که از شبکههای سیما هم پخش شده است. در خلاصه این فیلم آمده: "تیرانداز فیلمی است به کارگردانی آنتوان فوکوا و محصول سال ۲۰۰۷ دربارهی دروغگوییها، توطئهچینیها و خیانتهایی که در سطوح بالای دولتی آمریکا به وقوع میپیوندد. یک تیرانداز ماهر که برای مدتی در آرامش زندگی میکند، از یک توطئه برای ترور رئیس جمهور مطلع میشود. اکنون او که متهم اصلی این ترور شناخته شده است، تصمیم میگیرد رد قاتل اصلی را بگیرد و دست عاملان اصلی ترور را رو کند.
قصهای دربارهی نبرد فرد علیه سیستم، قصهای که تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار میکند.
تماشاگر در حین تماشای فیلم کاملاً درگیر قصه میشود. در هر فصل این پرسش در ذهن تماشاگر نقش میبندد که قهرمان قصه چگونه میتواند از پس این دام و توطئهی جدیدی که برای وی تدارک دیدهاند، بربیاید."
🔹نکته اصلی از دید تماشاگر آگاه، نقش سناتوری است که صرفا برای جنبههای تبلیغاتی، ترور رئیس جمهور را تدارک دیده است. هر چند ترورهای سیاسی در آمریکا محصول خشونتهای سیاسی فزاینده در سابقه این کشور است اما در آستانه انتخابات آمریکا و با مراجعه به چنین فیلمهایی، گویی این یک حرکت از پیش تعیین شده برای کسب آراء مردم این کشور است.
🔹سیاسیون، ثابت شدن ساختگی بودن این ماجرا را واترگیتی دیگر برای آمریکا و علیه ترامپ می دانند. فرار رو به جلو برای اثبات عوامل خارجی بهویژه دست داشتن ایران در این ماجرا شاید علت دیگری برای این صحنه آرایی باشد. حال آنکه از منظر ایرانیها " انتقام سخت هنوز در راه است."
📝 عالیه بهرامزاد
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رونمایی از فیلم سینمایی اسرائیلی همزمان با شروع المپیک ۲۰۲۴
🔺همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رسانههای اسرائیلی از تریلر فیلم سینمایی TATAMI با محوریت تخریب چهره ایران و سیاست ضد اسرائیلی ایران در حیطه ورزش، رونمایی کردند.
وایپ
🔴رونمایی از فیلم سینمایی اسرائیلی همزمان با شروع المپیک ۲۰۲۴ 🔺همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری ا
🔺زر امیرابراهیمی بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» علاوه بر بازی در این فیلم به همراه گای ناتیو اسرائیلی کارگردانی مشترک فیلم را بر عهده داشته است!
🔺در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ فیلم داستان جودوکار زن ایرانی لیلا حسینی و مربیاش مریم قنبری (با بازی زر امیرابراهیمی) را روایت میکند، که قصد دارد در مسابقات جهانی جودو نخستین مدال طلای ایران را ببرد. در میان راه مسابقه، جمهوری اسلامی با آنان اتمام حجت میکند و به لیلا دستور میدهد که به دروغ بگوید صدمه دیدهاست و ببازد (بدلیل عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی). لیلا که آزادی خودش و خانوادهاش در خطر است باید وانمود کند که صدمه دیده است و از جمهوری اسلامی حمایت کند یا در برابر هردویشان قرار بگیرد و برای گرفتن طلا مبارزه کند.
🔺داستان تخیلی این فیلم که ادعا شده براساس ماجرای واقعی است، دروغی بیش نیست چرا که نه ورزشکاری به این نام وجود دارد و نه جودوی زنان ایران در حد جهانیست! و حتی در آسیا نیز درخششی نداشته است.
🔺در رشته جودو مردان، سعید مولایی قبل از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی باخت و با طرح ادعاهایی پس از آن از کشور خارج شد و تا به اینجای کار سرنوشت خوبی نداشت.
اما انتخاب ورزشکار زن و فمینستی کردن ماجرای فیلم؛ همانند فیلم سینمایی «عرق سرد» سهیل بیرقی در سال ۱۳۹۶، چیزی جز شیطنت برای تخریب چهره ایران نیست! اما آنچه رژیم کودککش و وحشی اسرائیل در زمان ساخت فیلم از آن غافل بوده عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و مقاومت جانانه و قهرمانانه زنان و کودکان و مردم بینظیر غزه بوده است! که ماورای ذهن و فکر پوسیده این جانیان، وجدانهای خفته بشری را بیدار کرد و تشت رسوایی درندههای خونخوار اسرائیل را انداخت و پیام مظلومیت و برحق بودنشان را به گوش مردم آزاده جهان رسانید.
🔺بنابراین در حال کنونی اسرائیل خبیث حرفی برای گفتن ندارد چه رسد به آنکه بخواهد با این قبیل فیلمها سیاستهای ایران را به چالش بکشد، بلکه برعکس امتناع ورزشکاران ایرانی و به رسمیت نشناختن اسرائیل غاصب، افتخاری برای ایران و ایرانیست تا انسانهایی که نمیدانند، بدانند جمهوری اسلامی همواره در سمت حق و درست تاریخ بوده و اسرائیل و همپالههایش همچون امیرابراهیمی و سایر مخالفین ملت ایران در سمت غلط و تاریک تاریخ ایستادند و خواهند بود.
🔺 ناگفته نماند که رژیم جعلی در زمینه فیلم و سریالسازی حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان نمونه در سریال «تهران» علیرغم سروصدای بسیار، ضعف صنعت تولید سریال صهیونیستها عیان شد. حال که زر امیرابراهیمی به عنوان بازیگر دست چندم هم کارگردان مشترک تاتامی بوده است!
📝حمید عارفی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔴فقدان پیوست فرهنگی در المپیک ۲۰۲۴ 🔺با توجه به سیر دعوت توحیدی انبیا، میتوان اذعان داشت توجه فرهنگ
به عنوان مثال حضرت یوسف علیهالسلام با تغییر ساختارهای اقتصادی به نفع فرهنگ دوری از اسراف، توجه مخصوص به مستضعفین به عنوان بندگان ویژهی خدا، تدبیر ویژه جهت کاهش فاصله طبقاتی به جهت ایجاد زمینه برای دینداری، نشان داد در نظام اقتصادی، توجه به فرهنگ یک اصل است.
همچنین کلام حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله در برخورد با عدهای که سنگ بلند میکردند تا قویتر مشخص شود مبنی بر اینکه: "قویتر کسی است که تقوای بیشتر دارد"، نشان میدهد، فرهنگِ توحیدی شاخص جداییناپذیری است که با هر نظامی چه اقتصادی چه سیاسی و چه ورزشی باید بدان توجه نمود.
🔺«المپیک۲۰۲۴» یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان است که در حال برگزاریست. فرصتی که چهارسال یکبار ایجاد میشود و عدم بهرهبرداری از این فرصت جای تامل و پیگیری دارد.
🔻با نگاهی گذرا به لباس ورزشکاران ایرانی میتوان به بیتوجهی به معرفی پوشاک سنتی ایران به عنوان یک «فرهنگِ متمدنِ کهن» اشاره کرد. چگونه است که پیشرفت صنعت مد در تولید پوشاک سنتی معرف هنر رفیع ایرانی است اما در رویدادهای اینچنینی به پوششهای نه چندان مطابق با فرهنگ ایرانی بسنده میکنند!!؟
اگر شبکهی ورزش با توجه به رسالت رسانهای و فرهنگی خود به این مهم میپرداخت و با دعوت از کارشناسان صنعت پوشاک، طراحان لباس و مسئولین ورزشی، این مطالبه را جدی پیگیری میکرد، شاید گامی رو به جلو در این المپیک برداشته میشد، اما متاسفانه عمدتا به چند توییت کنایهآمیز توسط برخی از اصحاب رسانه بسنده میشود.
🔺علاوه بر این در سالهای نهچندان دور در رشته وزنهبرداری، همراهیِ طنینانداز شدن فریاد یا ابالفضل با حکاکی نام این گوهران تابناک عالم بشریت بر تارک لباس ورزشکاران در انتقال فرهنگ دینی و تبلیغ دین بسیار موثر بود. اما سوال اینجاست چرا این نوع تبلیغات منحصر در علایق افراد شده و به عنوان جریانی در ورزش کشور شکل نگرفته است؟
🔺نماز خواندن ورزشکاران در میادین ورزشی از نکات ارزندهای است که تنها با چندعکس از کنارش عبور شده، درحالیکه میتوان با بهرهبرداری رسانهای درست، در جهت انتقال فرهنگ توحیدی از آن بهرهبرداریِ بهجا نمود.
🔺به نظر میرسد رسانههای تصویری به ویژه شبکه ورزش در جریانسازی فرهنگ در ورزش، کوتاهی نمودند!
با جلوگیریِ کمیته المپیک ۲۰۲۴ از رژه ورزشکاران روسی میتوان فهمید که چقدر ساختارهای ورزشی جهان برای اشاعه فرهنگِ استکباری خود ارزش قائلاند و ما چقدر برای انتقال فرهنگی که منطبق با فطرت و مطلوب طبع است، غافلیم.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe