eitaa logo
من شیعه هستم
563 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
غفلت، حجاب میان خدا و بنده است. و سبب غفلت، اشتغال به امور پَست دنیا است. اشتغال به دنیا، موجب حُبّ و اهتمام کامل به آن شده، پس قلب به آن مشغول می شود و در نتیجه، آینه‌ی قلب صفا پیدا نمی‌کند تا جمال حقّ -سبحانه- بر آن منعکس شده و معرفت حاصل شود. علامه طباطبایی 📚 رسالة الولایة ص 59 ╔══💌═╗ 🆔 @ishiaa ╚══💌═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث معادشناسی 🔹قسمت ۶ 🔺نفخ صور 🎙 استاد محمدی شاهرودی ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث معادشناسی 🔹قسمت ۷ 🔺اتفاقات نفخ صور دوّم 🎙 استاد محمدی شاهرودی ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
 «قال رسول الله صلی الله علیه و آله: قال الله عزوجل لموسى بن عمران: یابن عمران لا تحسدن الناس على ما آتیتهم من فضلى و لا تمدّن عینیک الى ذلک و لا تتبعه نفسک، فان الحاسد ساخط لنعمى، صاد لقسمى الذى قسمتُ بین عبادى، و من یک کذلک فلست منه و لیس منى‏» 🔹رسول اکرم (صلی الله عليه و آله) فرمود: خداى عزّوجل به موسى بن عمران(ع) وحى فرمود که: به مردم بر آنچه از فضل خود به آنها داده‏ام حسد مبر، و چشم‌های خود را بر آن مدوز، و دلت را دنبال آن مکن، که حسود نسبت‏ به نعمت‏هاى من خشمگین است، و از تقسیمى که میان بندگان خود کرده‏ام جلوگیر است، و هر که چنین باشد من از او نیستم و او از من نیست‏! 📚اصول کافی، ج 2، ص 307 ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تشرف علامه حلّى به محضر (عج) شرح این واقعه آنست که: علامه در شبی از شب‌های جمعه تنها به زیارت قبر مولای خود جناب ابی عبدالله الحسین (ع) می‌رفت و بر درازگوشی سوار بود و تازیانه‌ای از برای راندن درازگوش به دست خود داشت. اتفاقا در اثنای راه، شخصی پیاده، به لباس اعراب بر او در راه رفتن رفاقت و همراهی نمود و در اثنای راه رفتن، فتح باب مسأله و مکالمه نمود و از مکالمات او علامه می‌دانست که ایشان مردی‌ است عالم و خبیر بلکه کم‌نظیر. پس در مقام آزمایش او به سؤال از بعضی مشکلات برآمد و او را حلّال مشکلات و معضلات یافت. فلذا از مسائلی که بر خودش مشکل بود سؤال نمود و ایشان جواب فرمود، و دانست که او وحید عصر و یگانه‌ی روزگار است زیرا که عالمی چون خود ندیده بود و خود نیز در آن مسائل متحیّر بود. تا آنکه در اثنای سؤال، مسأله‌ای در میان آمد که آن شخص به خلاف علّامه در آن مسأله فتوی داد‌. علامه انکار کرده و گفت که: این فتوا بر خلاف اصل و قاعده است و دلیل و خبری که مستند آن شود و وارد بر اصل و مخصّص قاعده گردد، نداریم. آن مرد گفت: دلیل بر این حکم ،حدیثی است که "شیخ طوسی" در کتاب "تهذيب" خود نوشته است. علامه گفت که چنین حدیثی در تهذیب در خاطر خود ندارم که دیده باشم که شیخ یا غیر او آن را ذکر کرده باشد. آن شخص گفت که: آن نسخه‌ی کتاب تهذیب را که خود داری از اوّل آن، فلان مقدار ورق بشمار. پس در فلان صفحه و فلان سطر آن را خواهی دید. چون علّامه اینگونه جواب شنید و این اخبار غیبی را بدید، متحیّر گردید که این کیست که از کتابِ ندیده خبر می‌دهد و چه دانست که من کتاب تهذیب را از مِلک خود دارم و فلان اندازه دارد و فلان قسم خط آنست که این حدیث در فلان ورق و فلان صفحه و فلان سطر آن باشد. پس با خود گفت شاید این شخص که در رکاب من می‌آید، آن کسی باشد که فلک دوّار در دوران بر دورۀ او افتخار می‌نماید و مُلک، او را رکاب‌دار است. پس در حالتی که از غایت تفکر و تحیر، تازیانه‌ از دستش بر زمین افتاده بود، از آن شخص سوال کرد که آیا در مثل این زمان که غیبت کبری در آن واقع گردیده، درک شرف ملاقات صاحب الزمان امکان دارد؟! آن شخص چون این شنید به سوی زمین خم گردید و آن تازیانه را برداشت و با دست خود در کف با کفایت علامه گذاشت و در جواب فرمود که چگونه نمی‌توان دید و حال آنکه اکنون دست او در میان دست تو می‌باشد. چون علامه این بشنید بی‌اختیار خود را از بالای درازگوش بر پاهای مبارک آن پیشوای عاشقان (به اراده پا بوسیدن آنجناب) انداخته و از غایت شوق از خود برفت و بیهوش گردید و چون به هوش آمد کسی را ندید. لهذا افسرده و ملول گردید. و بعد از آنکه به خانه رجوع فرمود کتاب تهذیب خود را ملاحظه نمود و آن حدیث را در همان موضع که آن بزرگوار فرموده بود مشاهده نمود. پس در حاشیه کتاب تهذیب خود در همان مقام به خط خود نوشت که این حدیثی است که مولای من صاحب الامر مرا به آن خبر داد که در فلان ورق و فلان صفحه و فلان سطر این کتاب است. 📚 برگرفته از کتاب دارالسلام، ص۴۹۵ ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث معادشناسی 🔹قسمت ۸ 🔺نام‌های قیامت(۱) 🎙 استاد محمدی شاهرودی ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
امام حسین علیه السلام: لَيْسَتِ الْعِفَّةُ بِمَانِعَةٍ رِزْقاً وَ لَا الْحِرْصُ بِجَالِبٍ فَضْلًا وَ إِنَّ الرِّزْقَ مَقْسُومٌ وَ الْأَجَلَ مَحْتُومٌ وَ اسْتِعْمَالَ الْحِرْصِ طَالِبُ الْمَأْثَم‏ نه عفّت و خوددارى از حرام، مانع از رزق و روزى مى‌شود و نه حرص ورزیدن، روزىِ بيشتر مى‌آورد. روزى‌ها تقسيم شده و مرگ حتمى است و حرص‌زدن (تنها) به سوى گناه مى‌كشد. 📚اعلام الدین ص ۴۲۸ ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث معادشناسی 🔹قسمت ۹ 🔺نام‌های قیامت(۲) 🎙 استاد محمدی شاهرودی ╔══💌═╗ 🆔@ishiaa ╚══💌═╝
🌱وداع با ماه شعبان عصیان مرا تو تا نبخشی چه کنم؟! این کوه گناه را نبخشی چه کنم؟! نزدیک شده موسم ماه رمضان شعبان برود، مرا نبخشی چه کنم؟! اللهم ان لم تکن غفرتَ لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیما بقی منه 🤲