eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
596 ویدیو
123 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 باطن دينداري، پذيرش توحید و ولايت است. لذا این حرف درست نیست که «در غرب اسلام هست و مسلمان نیست» 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ "«دین» یعنی جریانِ «اُلوهیّت، ولایت و شریعت». «دین‌داری» یعنی «تألُّهِ به اُلوهیِت، تولّیِ به ولایت و تشرُّعِ به شریعت». ◀️ باطن دينداري، پذيرش ولايت و توحید است كه اين پذيرش ولايت و توحيد، در سرشت انسان هم آرام آرام جاری می‌شود. سرشت انسان گاهی نوراني است و گاهي هم ظلماني است. اما در عين حال اين مناسك ظاهري هم بايد باشد. تمسك به اين ظواهر، طريق تمسك به باطن دين است و نمي‌شود نسبت به اين ظواهر تمسك نكرد و باطن دين را دارا بود. يعني لااُبالي‌گري نسبت به اين ظواهر با ايمان سازگار نيست! كمااين‌كه از آن طرف هم اگر كسي ظواهر را بدون تولي به باطن به جا بياورد، نتيجه‌اي ندارد و عبادت خداي متعال واقع نمي‌شود. عبادت خداي متعال، روح و باطنش پذيرش ولايت حقه و سرّش سجده در مقابل خداي متعال است. تعظيم اولياء الهي و سجده در مقابل خداي متعال، باطن عبوديت و بندگي است و اين مناسك، مناسك ظاهري است. لذا اگر آن مناسك باطني نباشد، مثل عبادت بدون نيت است. ◀️ اشکال اول اين است كه ما فرع و اصل را با همديگر اشتباه بگيريم و خيال كنيم اساس دين، عمل به ظواهر است... . اين طرز فکر در بعضي افراد وجود دارد که خيلي جاي تعجب است و همه شنيده‌اند؛ از سيد جمال نقل شده است که وقتي به غرب رفته و برگشته بود، گفته بود: «آنجا اسلام بود و مسلمان نبود. اينجا مسلمان هست ولي اسلام نيست»! [مُنکِر تلاش‌ها و مبارزات سیدجمال الدین نیستیم، ولی این سخنِ او (اگر واقعا چنین حرفی زده باشد)، پذیرفتنی نیست. این حرف] همان خلط ظاهر و باطن است. حداكثر چيزي كه آنجا بوده، ظواهر بوده است. البته ظواهر شريعت هم نبوده. من معتقد به اين نيستم. آن‌چه كه آنجا هست، تقواي مادي است، نه تقواي الهي. اين حدود را براي رسيدن به اهداف مادي رعايت مي كنند. انگيزه، الهي نيست. بر فرض اگر چيزي هم باشد، مي‌شود ظواهر. خلط بين ظواهر و باطن نباید کرد. ◀️ تمدن امروزِ غرب با صداي بلند فرياد مي‌زند ما مي خواهيم دين را زميني و عرفي‌سازي کنيم؛ این تمدن، تمدني است که سکولاريزم، روح و جان آن است. نمی‌توان با استفاده از این تعبیر که «اسلام را در آنجا ديدم مسلمان نديدم»، تمدن امروز غرب را تایید کرد. مگر اسلام با سکولاريزم جمع مي‌شود؟! بله، ممکن است در کاخ فرعون هم مؤمنانی پيدا شوند و يا صفت خوب در يک کافر هم پيدا شود. اين غير از اين مطلب است که اين تمدن، تمدني باشد که روح اسلام در آن جريان داشته باشد. اگر بر سردرِ تمدن غرب «بسم الله» نوشتيم که اسلامي نمي‌شود." ☑️ @mirbaqeri_ir
📸 | مرزبانان قلب و اندیشه 🔸امام حسن عسکری علیه‎السلام فرمود: «علمای شیعه، مرزبانانی هستند که از ورود و حمله شیاطین و سپاهیان شیطان به قلوب مردم، جلوگیری می‎کنند» ... اگر کشوری مورد حمله کسانی واقع شد که هدف تیر آن‎ها، اندیشه‎ و دل‎های مردم است، با سخن به دانشجویان ما حمله می‎کنند، آیا دفاع برابر چنین دشمنانی لازم تر است یا دفاع برابر دشمنانی که به خاک و مال مردم حمله می‎کنند؟ مبارزه با این‎ها بسیار سخت‎تر و ارزشمندتر است. آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) ۱۳۷۱/۰۲/۱۲ 🏴 @mesbahyazdi_ir دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا با شیوه های اصلی ایجاد تغییر در ذهنیت ها و احساسات مخاطبان رسانه آشنایی دارید؟ تمسخر، کوچک سازی و پنهان سازی موفقیت ها، بزرگنمایی شکست ها و تعمیم آن به کل، تولید هیجانات منفی با حربه تکرار در چرخه های بعضا معیّن، و تغییر اِسنادی از مهمترین روشهای ایجاد تغییر در ذهنیت مخاطب و همچنین ایجاد احساسات منفی چون خودتحقیری، شرم، ناامیدی و ... در او هستند. لطفا در نظرسنجی زیر مشارکت کنید👇 آیا تمایل دارید به توضیح این مطالب در کانال پرداخته شود؟ و اینکه آیا قصد و امکانی دارید، که در آینده نه چندان دور، این مطالب را به دیگران نیز انتقال دهید؟ پیوند شرکت در نظرسنجی 👇 https://EitaaBot.ir/poll/a2u6 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تهاجم فرهنگی، تزریق باور تو نمی توانی به مردم و متخصّصان ایرانی است! (نتیجه چنین تزریقی، سبک تفکّر خودتحقیرانه است) من که می‌گویم ، عده‌یی خیال می‌کنند مراد من این است که مثلا پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلند تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی‌بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ امّا تهاجم فرهنگی بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی‌توانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم. الان شما اگر در ، در علوم طبیعی، در فیزیک و در ریاضی و غیره یک نظریه‌ی علمی داشته باشید، چنانچه برخلاف نظریات رایج و نوشته شده‌ی دنیا باشد، عده‌یی می‌ایستند و می‌گویند حرف شما در اقتصاد، مخالف با نظریه‌ی فلانی است؛ حرف شما در روان‌شناسی، مخالف با نظریه‌ی فلانی است. یعنی آن‌طوری که مؤمنین نسبت به قرآن و کلام خدا و وحی الهی اعتقاد دارند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی همان اندازه یا بیشتر اعتقاد دارند! جالب این‌جاست که آن نظریات کهنه و منسوخ می‌شود و جایش نظریات جدیدی می‌آید؛ اما اینها همان نظریات پنجاه سال پیش را به عنوان یک متن مقدس و یک دین در دست می‌گیرند! دهها سال است که نظریات پوپر در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی کهنه و منسوخ شده و دهها کتاب علیه نظریات او در اروپا نوشته‌اند؛ اما در سالهای اخیر آدمهایی پیدا شدند که با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! سالهای متمادی است که نظریات حاکم بر مراکز اقتصادی دنیا منسوخ شده و حرفهای جدیدی به بازار آمده است؛ اما عده‌یی هنوز وقتی می‌خواهند طراحی اقتصادی بکنند، به آن نظریات کهنه‌ی قدیمی نگاه می‌کنند! اینها دو عیب دارند: یکی این‌که مقلدند، دوم این‌که از تحولات جدید بی‌خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتاب مقدس در سینه‌ی خود نگه داشته‌اند و امروز به جوانهای ما می‌دهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می‌کنند! مربوط به: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان همدان - ۱۳۸۳/۰۴/۱۷ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بُرد تاریخی و قاطعانه تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران مقابل تیم سوم رده بندی جهانی (با نفرات اصلی) تیم ملّی پینگ پنگ ایران (با رتبه تیمی ۲۹ در جهان)، موفق شد ۳ بر ۰ مقابل رقیب قدرتمند خود، ژاپن (با رتبه تیمی ۳ در جهان)، به برتری دست یابد و پس از ۶۵ سال، مدال خود در بازی های آسیایی را قطعی کند. شایسته توجه است که مدال آوری در پینگ پنگ آسیا چیزی شبیه مدال آوری در فوتبال امریکای جنوبی با حضور تیم هایی چون برزیل و آرژانتین است! رقیب بعدی ایران، کره جنوبی (با رتبه تیمی ۴ در دنیا) است و رقیب برنده این مصاف هم قطعا چین (با رتبه ۱ جهان) خواهد بود. خودتحقیران نظری ندارند؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
«بسم الله الرّحمن الرّحیم» جناب حجت¬الاسلام و المسلمین آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم حضور در سازمان ملل، برای همۀ کشورها و ملّت¬ها، فرصتی مغتنم جهت نشان دادن مواضع اصولی خود به تمام دنیا است. اعلام مواضع صریح، منطقی، و شجاعانۀ جناب عالی، به¬عنوان نمایندۀ مردم ایرانِ اسلامی، در زمینه¬های مختلفی چون دفاع از حریم قرآن کریم، تهاجم به نگاه ناقص و معیوب غرب به زن و خانواده و ... شایستۀ قدردانی است. از جمله مواضع مهمّی که در سخنرانی مجمع عمومی جلب توجّه می¬کرد، بیانات روشن شما دربارۀ لزوم انجام اقدامات مؤثر در راستای «جنبش جهانی تعهّد به خانواده» بود. در حالی که غرب، تحت¬تأثیر آموزه¬های «لیبرالیسم»، در عموم مسائل مرتبط با انسان¬ها، از اقتصاد، فرهنگ، ارزش¬های اجتماعی و ... با چالش¬های جدّی مواجه است، و «بحران خانواده» در کشورهای غربی بیداد می¬کند، سخن گفتن از «حفظ خانوادۀ طبیعی متشکل از زن و مرد» بسیار به¬جا و شایسته است. غرب امروز، با چالش¬های مهمّی چون عدم تمایل به ازدواج متعهدانه و رسمی، فرزندان نامشروع حاصل روابط خارج از ازدواج، سقط جنین، سرگردانی هویتی و برچسب¬سازی¬های مکرّر جنسی و جنسیتی، دوری از اخلاق و معنویت و دین، پدیدۀ مادری کردن دختران نوجوان بدون حضور پدر فرزند، طلاق، درگیری با هرزه¬نگاری مجازی، ترویج روابط آزاد بین افراد همجنس به اسم ازدواج، تمایل به حیوان¬پروری به¬جای فرزندپروری، اَشکال عجیب و غریب ارضای میل جنسی و ... است. این مشکلات در فرهنگ¬ها، خرده¬فرهنگ¬ها و افراد متأثر از فرهنگ غربی و مبانی لیبرالیستی، اومانیستی و فردگرایانه نیز کم و بیش قابل ملاحظه است. در حالی که مصالح فردی و اجتماعی به¬وضوح ایجاب می¬کند که از پیشروی «لیبرالیسم جنسی» جلوگیری شود، امّا علی¬رغم هشدارهای مکرّر متخصّصان (حتی کشورهای غربی)، بنا به دلایل مختلف (اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ...) اراده¬ای برای ایجاد تغییر در مسیر نادرست دیده نمی¬شود، هرچند اگر اراده¬ای هم باشد، دست¬کم در برخی از این کشورها، دیگر کار خاصی هم نمی¬توان انجام داد. در چنین فضای مسمومی، سخن گفتن از جایگاه والای «خانواده متشکل از زن و مرد» که از راه پیوندی مقدّس با هم تشکیل زندگی داده¬اند و بدین ترتیب هم به حفظ خود و هم به حفظ اجتماع خود از فساد کمک می¬کنند و هم ارزش¬های اجتماعی صحیح را به نسل¬های بعدی منتقل می¬کنند، جسارت می¬خواهد. در حالی که حتّی برخی متخصّصان (داخلی و خارجی) نیز به این مسألۀ مهم توجّۀ کافی ندارند و خواسته یا ناخواسته در دام «ارزش¬های لیبرالیستی، اومانیستی، و فردگرایانۀ غرب» افتاده¬اند، ما، جمعی از متخصّصان رشته-های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، برجسته¬سازی این بخش از محتوای سخنرانی جنابعالی در مجمع عمومی سازمان ملل متّحد را مسئولیت خویش می¬دانیم و اعلام می¬کنیم که در راستای تحقّق «جنبش جهانی تعهّد به خانواده» آمادگی داریم اقدامات لازم را انجام دهیم. ان شاء الله این اقدام، ضمن پیشگیری از ورود بیشتر ضدّارزش¬های «لیبرالیستی، اومانیستی و فردگرایانۀ فرهنگ غرب» به کشورهای اخلاق¬مدار و دین¬مدار، بتواند در کمک به ملّت¬های مظلومی که تحت سیطرۀ فرهنگ غربی، شاهد انحلال نظام خانواده در کشورهای خود هستند، نیز مؤثّر واقع شود. امضا کنندگان نامه: . . . با سپاس از همراهی شما، مهلت امضا به اتمام رسیده است. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔴 رسانه های معاند و تغییر باورها و احساسات مخاطبان 👈 بخش اوّل: استفاده از نظریه های اِسناد (۱) نظریه اِسناد، به تبیین و تشریح ادراک افراد از علل وقایع می پردازد. در واقع انسان به منظور فهم دنیای اطراف خود به استنباط روابط عِلّی میان وقایع، رفتارها و پیامدها می پردازد (ریو؛ ترجمه سید محمدی، ۱۳۸۸). نظریه اسناد یک تئوری شناختی – انگیزشی است و اشاره به این دارد که افراد هوشیار هستند و تصمیم گیرنده های منطقی می باشند. گرچه این نظریه ها متعدد هستند، اما به طور کلّی، سه جنبه از تفسیر رویدادها را مدّنظر قرار می دهند: ۱. عوامل بیرونی در برابر عوامل درونی ۲. عوامل پایدار در برابر عوامل گذرا ۳. عوامل کلّی در برابر عوامل خاص برای نمونه، تصور کنید در یک امتحان، نمره خوبی کسب کرده اید. دلیل کسب موفقیت خود را چه می دانید؟ تلاش موقتی برای آن امتحان، هوش، پشتکار، بخت و اقبال، ارفاق معلّم یا استاد؟ این اسناددهی های متفاوت، بر شناخت ها و انگیزه های آتی افراد اثرگذار هستند. بحث مفصّلی است، اما تمرکز فعلی من بر اِسنادهای امیدبخش و اسنادهای ناامیدکننده است. اگر شکست، به عوامل کلی و پایدار نسبت دهی شود، نتیجه ناامیدی است. یعنی چه؟ مثلا اگر در آزمونی نمره بدی کسب کنید و اینگونه به خود بگویید: «چون باهوش نیستم (عامل کلّی) و هوش هم قرار نیست تغییری بکند (پایداری)، بنابراین شکست خوردم»! با چنین اِسنادی، هیچ امیدی برای شما باقی نمی ماند. چون شکست خود را به عاملی نسبت داده اید که هم کلّی است (یعنی فراگیر است و در عموم موارد صدق می کند) و هم پایدار است (یعنی قرار نیست اوضاع بهتر شود). حال، اگر چنین اسنادی، درونی هم باشد، ممکن است به افسردگی نیز بینجامد. یعنی عوامل کلّی و پایداری که به خود شخص برمیگردند. امّا اگر عامل بیرونی باشد، یعنی مثلا دیگران را مقصّر بدانید، مانند اینکه بگویید: «این استاد کلّا با من بد است و قرار هم نیست با من خوب شود؛ ضمن اینکه من چاره ای ندارم و این درس فقط با همین استاد ارائه می شود»، نتیجه ناامیدی به علاوه خشم است. این نوع اسناد هم عوامل کلیت و دوام را دارد، منتها تفاوتش با قبلی این است که به جای اینکه به شما بازگردد، به عاملی بیرون شما بازمیگردد؛ در اینجا، نتیجه ناامیدی به علاوه خشم است؛ خشم نسبت به عامل بیرونی. گاه، در اسنادها، یک مساله را به همه تعمیم می دهیم و از بار منفی اوضاع می کاهیم. مثلا می گوییم امتحان اگر سخت باشد برای همه سخت است و نه فقط برای من. تعمیم دهی مساله برای همه، بار منفی دشواری مساله را می کاهد. در مقابل، اگر شخصی سازی کنیم، شناخت و هیجانات متفاوتی خواهیم داشت. مثلا بگوییم این مشکل فقط برای من است. 👈 خب، حالا فهم این نظریه چه کمکی در شناخت عملکرد رسانه های معاند به ما می کند؟ کلیپ ارسال بعدی را ببینید تا متوجه شوید... یک گزارشگر، دو واقعه مشابه را در ایران و اروپا تفسیر می کند. شما برای من ارسال کنید که چگونه از نظریه اِسناد استفاده می کند تا ناامیدی و خشم را به مخاطب ایرانی القا کند و جلوی خشم مخاطب نسبت به مسئولین کشورهای اروپایی را بگیرد و خشم را متوجه عوامل دیگر کند؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نمونه مصداقی از سوء استفاده از نظریه اِسناد در رسانه بی بی سی یک گزارشگر، دو واقعه مشابه را در ایران و اروپا تفسیر می کند. سوال امتحانی(😁): با توجه به آنچه از ارسال قبل آموختید، شما برای من ارسال کنید که گزارشگر BBC چگونه از نظریه اِسناد استفاده (سوءاستفاده) می کند تا ناامیدی و خشم نسبت به مسئولین کشور را به مخاطب ایرانی القا کند و جلوی خشم مخاطب نسبت به مسئولین کشورهای اروپایی را بگیرد و احساسات منفی را متوجه عوامل دیگر کند؟ ارسال پاسخ به شناسه زیر: @Mohsenazizi1365 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نشست علمی «بررسی وضعیت روان شناسی اسلامی چهار دهه گذشته در ایران» 🗣 با ارائه جناب آقای حجت الله صفری (دانشجوی دکتری روانشناسی) 👨‍🏫دبیر جلسه: دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ♨️محورهای نشست: ✅ تاریخچه و قلمرو روان شناسی اسلامی در ایران ✅ جریان‌های موجود در روان شناسی اسلامی ✅ وضعیت کنونی روان شناسی در ایران ✅ وضعیت روان شناسی اسلامی در ایران ✅ نسبت روان شناسی و روان شناسی اسلامی در ایران 🗓تاریخ: 1402/07/04 ⏰زمان: 18.30 💻 شرکت در نشست علمی فقط به صورت آنلاین می باشد. 📣 گواهی الکترونیک شرکت در این نشست علمی _با ثبت نام آنلاین در زمان برگزاری_ تقدیم شرکت کنندگان خواهد شد. 👨‍💻لینک شرکت در نشست: https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/neshastelmi 💬لینک ارتباط با ادمین: @armanpsy 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دور از کودکان ببینید و بخوانید انیمیشن ماداگاسکار، با ساخت یک شخصیت به اصطلاح نان باینری، به صورت کاملا هدفمند، در راستای اهداف ال جی بی تی (دگرباشی جنسی و جنسیتی) کار میکند قسمت سیزدهم، صراحتا به رژه افتخار این جماعت اشاره دارد برای کسب اطلاعات بیشتر، جستجو کنید: Madagascar a little wild+lgbt صدا و سیما (و به ویژه شبکه های پویا و نهال) در این دوران حسّاس نیازمند حضور و مشورت متخصّصان دغدغه مند حیطه انیمیشن (پویانمایی) همچون خانم پرستو علی عسگرنجاد است. یادداشت ایشان درباره این موضوع را از کانال زیر می‌توانید دنبال کنید👇 https://ble.ir/parastooasgarnejad دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خبر حمایت جامعه روانشناسان، مشاوران و کارشناسان علوم تربیتی از بیانات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در خبرگزاری ایرنا منتشر شد👇 طرح «جنبش تعهد کشورها به حمایت از خانواده‌ طبیعی» در سازمان ملل ابتکاری مهم بود دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔴 رسانه های معاند و تغییر احساسات و باورهای مخاطبان ادامه بخش اوّل: استفاده از نظریه های اِسناد (۲) به تصاویر بالا خوب دقّت کنید و سپس توضیحات ارسال بعدی را مطالعه نمائید...
🔴 رسانه های معاند و تغییر احساسات و باورهای مخاطبان ادامه بخش اوّل: استفاده از نظریه های اِسناد (۲) تبدیل هیجانات و احساسات خوشایند به هیجانات و احساسات ناخوشایند و بالعکس با ارائه تفسیرهای جایگزین 🖼 رسانه ها می توانند با استفاده از شیوه ارائه تفسیر جایگزین و ایجاد تغییرات اِسنادی در فکر بر ذهنیت و عواطف افراد اثر بگذارند مجنون هنگامی که گفت: اگر با من نبودش هیچ میلی ♡♡♡ چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟! از همین روش استفاده میکرد‌‌. شکستن ظرف در شرایط معمول، تفسیر جالبی در بر ندارد، اما مجنون با همین تغییر اِسنادی در علّت شناسی ماجرا حال خود را تغییر می داد 🛑 چند نمونه مصداقی در رسانه های معاند👇 ۱. مدال طلای محمدجواد فروغی که اولین مدال تیراندازی ایران در المپیک بود که با شکستن رکورد المپیک نیز همراه بود و شادی بسیاری به همراه داشت🙂، با سر و صدا های مسیح علینژاد به مساله ای سیاسی و برانگیزاننده خشم برای برخی مخاطبان تبدیل شد. او فروغی را سپاهی خواند و سپاه را علیه مخاطبانش معرفی کرد و بدین ترتیب تلاش کرد، علاوه بر ایجاد بدبینی به سپاه، حسّ غرور و افتخار را به احساساتی چون شرم و خشم تبدیل کند. ۲. فروش پهبادهای ایران به برخی کشورهای مطرح دنیا که منجر به واکنش غرور و افتخار ملّی است✌، با ارائه تفسیر جایگزین اینترنشنال سعودی که این را از ضعف آن کشورها دانست، منجر به واکنش غمگینی و دلسردی در برخی افراد شد! ۳. اجرای سرود سلام فرمانده در امریکا که احساس شعف ناشی از توانمندی را در بر دارد😇، با تفسیر اینترنشنال که آن را نشانه آزادی بیان در امریکا خواند، برای مخاطبان این شبکه احیانا تبدیل به واکنش بی تفاوتی شد. ۴. حضور به موقع مسئولین در سیل چند وقت قبل که می توانست منجر به واکنش احساس دلگرمی و امید در افراد شود🤗، با تفسیر رسانه هایی چون بی بی سی و دنباله روان داخلی و خارجی آن درباره شیوه پوشش مسئولین! تبدیل به واکنش تأسف شد! فعالیت: سعی کنید نمونه هایی از ارائه تفسیرهای جایگزین، مبتنی بر نظریه های اِسناد، را در رسانه های معاند بیابید و تحلیل کنید. ان شاءالله ادامه خواهد داشت... پانوشت: مستندات تصویری در ارسال قبلی موجودند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ظهور و سقوط مدیر عامل سابق اوبر این اواخر موفق به دیدن دو فیلم سریالی کوتاه شدم. فیلم‌هایی که داستان شکل گیری، فعالیت و در اوج قرار گرفتن و در نهایت سقوط مالی و محدود شدن دو شرکت آمریکایی را نشان می‌دهد. دو ایده از دو جوان در آمریکا که تبدیل به شرکت‌هایی با شعبه‌های جهانی می‌شود. 👈 به نظر می‌رسد دیدن این دو سریال کوتاه برای کشور ما مهم و حتی شاید فوری باشد. داستان تاسیس شرکت که نمونه اش در کشور ما با نام و است و روایت شکل گیری شرکت «ما کار می‌کنیم» که در کشور ما با نام شناخته می‌شود. ما همیشه شنیده‌ایم که خارجی‌ها بخصوص غربی‌ها دارای همت بالا، اهل مدیریت زمان به شکل حرفه‌ای و پشتکار عجیب هستند. در اکثر کتابهایی هم که در معرفی و تعریف یک شخصیت اسطوره‌ای غرب که تحولی در تکنولوژی مثلا ایجاد کرده ارائه می‌شود، به این نکات اشاره‌های فروان شده. جالب و عجیب است که اخیرا سازندگان فیلم‌های سینمایی هالیوودی و ... کمتر پرده پوشی یا ظاهرسازی میکنند. کمتر فیلم و سریال یک جانبه نگر و تخیلی از اینکه همه چیز در غرب ایده آل است، می‌سازند و رو به نمایش و بیان واقعیت‌ها، هرچند برخی و بخشی از آن باشد، آورده اند. به نظرم رسید باید چند مطلبی درباره این فیلم‌ها بنویسم و تجزیه تحلیل و بررسی دقیق تر با خود شما باشد. از فیلم اوبر شروع کنیم. فیلمی که همین پارسال، یعنی سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. این فیلم با عنوان Super Pumped و نام فرعی The Battle For Uber اینگونه شروع می‌شود که طراح و خالق مجموعه اوبر یعنی همان رئيس و راه انداز آن، در مقام مدیر مجموعه، مقابل جوانی نشسته که برای مصاحبه و پیوستن به این شرکت در برابر او قرار دارد. اولین دیالوگ این مدیر برای مصاحبه این است: «آیا تو یک عوضی هستی؟» در فرایند فیلم نشان داده می‌شود که متاسفانه تصور عموم ما از اینکه تمام پیشرفت های مادی شکل گرفته در غرب بر مبنای تلاش و پشتکار بوده غلط است. تلاش و پشتکار بوده اما کنار آن چیزهای دیگری هم بوده که هرگز به آن پرداخته نمی‌شده و پنهان نگه داشته می‌شده، ولی اخیرا ورق انگار برگشته باشد، بنای سازندگان به بیان و افشای حقیقت چرخش پیدا کرده. در فرایند فیلم می‌بینید که چقدر پشت صحنه زندگی این افراد آلوده است. چقدر خیانت و جنایت در حق بقیه می‌کنند تا پیشرفت کنند. چقدر حق دیگران خورده می‌شود. چقدر به راحتی پا روی حقوق افراد ضعیف گذاشته می‌شود. چقدر زنان سهم غم انگیزی در این ماجراها دارند. چقدر انسانیت و اخلاق چیز مورد تمسخری واقع می‌شود و چقدر رسانه‌ها هدفمند کار می‌کنند برای اینکه کسی دیده شود یا کسی حذف شود؛ بدون رعایت اصول اخلاقی که همه دنیا فهم مشترکی از آن دارند... و فقط کسانی می‌توانند با این همه بدی کنار بیایند که به اصطلاح فیلم، انسان‌های عوضی باشند. یعنی بتوانند این همه بد کردن را برای به دست آوردن قدرت و شهرت و اهداف شخصی، ولو به نابودی دیگران ختم شود، تحمل کنند و تاب بیاورند... جالب است بدانید ساخت این سریال‌ها ادامه دارد و به گفته خودشان فصل‌های آینده، سریال‌هایی به نمایش گذاشته خواهد شد که داستان‌های دیگر کسب‌وکارهایی را که فرهنگ را تحت تأثیر قرار داده‌اند، بررسی خواهند کرد. ادامه دارد... ✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، هلند و ایران @ninfrance
خودتحقیری، نه خشنودی از گذشته را در پی دارد، نه خوشحالی از حال، و نه خوشبینی به آینده را! پدیده یکی از پدیده‌های قابل تحلیل دوران معاصر ایران است. شخصیت‌هایی که در ظاهر جزو خواص و نخبگان جامعه هستند، امّا خودتحقیری در آنان شده است. نیز گویی ایشان را به ادامه این روند و ادراک درست بودن آن ترغیب می‌کند. اگر برای فرد از گذشته بگویید، می‌گویند: 《ای بابا گذشته که افتخار ندارد! اوضاع الان مهم است که بد است!》؛ اگر از حال بگویید، می‌گویند: 《اینها مربوط به گذشته است! با وجود مشکلات دیگر، اینها افتخار ندارد! ضمن اینکه آینده از آنِ دیگران است!》و اگر از آینده بگویید، می‌گویند: 《با این وضع امیدی به آینده نیست!》. خلاصه اینکه، یک یا دست کم بسیار سخت و دشوار است! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اِسناد علّت مرگ یک انسان در اسپانیا به شاخ گاو به جای جهالت اروپایی مصداقی دیگر از سوءاستفاده رسانه معاند بی بی سی از نظریه های اِسناد، این بار به بیان طنز😂 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
این کلمات مبالغه آمیز را حذف کنید ما مدت‌هاست از ارزش های طاغوتی عبور کرده‌ایم... ان شاءالله در صحبتها بیشتر دقت کنیم #بانوی_اوّل_معنا_ندارد دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا چشم به راه..‌. هرچند می‌دانم که می‌دانید... اما به بهانه پخش هدفمند کلیپی در یک مدرسه و ارائه تحلیل‌های سطحی از آن ماجرا توسط برخی افراد، این نماهنگ را قرار می‌دهم تا یادمان نرود نونهالان و نوجوانان ما هویتشان معنوی و اخلاقی و انسانی است... لیبرالیسم، اومانیسم، فردگرایی و در کل تمدّن مادی به پایان راه رسیده‌اند و همه دنیا شاهد نتایج و آثار جهان بینی منهای خدا و منهای دین آنهاست... به تعبیر رهبر عزیزمان 《این قرن،‌ قرن اسلام است... این قرن، قرن معنویت است...》 معرفت و حسّ خوب این نماهنگ زیبا تقدیم شما💐 اتفاقات خوب در راه است ان شاءالله... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کجای دنیا چنین چیزی نمونه دارد؟ کدام مکتب می‌تواند نمونه‌های فراوان و متعدّد از چنین انسان‌های شریفی تربیت کند؟ رسانه‌های دنیا کجا هستند که برای این پديده های ناب گزارش تهیه کنند و به توسعه انسانيت و معنویت و دیانت مخاطبان خود کمک کنند؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تجاوز فرهنگی و ضرورت دست‌کشیدن از سرزنش قربانی 👈 به بهانه‌ٔ ماجراهای پخش آهنگ دافی در یک مدرسه... 🔴 این روزها بازار ترانهٔ سخیف و حواشی‌اش داغ است و طبق معمول، عموم تحلیل‌ها حول این می‌چرخد که وامصیبتا از این حکومت و سیاست‌های فرهنگی‌اش که ما را به ورطهٔ فروپاشی فرهنگی کشانده و آی بیایید غرب را ببینید که چقدر به این مسائل حساس است و چقدر حواسش به کودکان هست. موضعی که جدال هم تا اینجا، چندان از آن دور نبوده است. 👌 چیزی که در این شلوغی کمرنگ شده، حضور معنادار استعمار نو در عرصهٔ تولیدات فرهنگی و تاثیر ویرانگر آن بر حال و زندگی کودکان و خانواده‌هاست؛ موضوعی که در حوزهٔ روان‌شناسی و تعلیم‌وتربیت قابل بررسی است ولی روان‌شناسی امروز با ساختار و درونمایه‌ٔ سرتاپا غربی‌اش، از فهم و تحلیل آن به‌کلی ناتوان است.برای فهم این ماجرا به شاخه‌ٔ مطالعات ضداستعماری در روان‌شناسی نیاز داریم تا به این بپردازد که جریان حذف کودکی در سرمایه‌داری غربی و تبدیل کودکان از سنین خردسالی به مصرف‌کنندگان کالاهای فرهنگی و غیرفرهنگی بزرگسالانه، چه آسیب‌هایی در مسیر رشد و بالندگی‌شان ایجاد می‌کند و چگونه با هل‌دادن آن‌ها به‌سمت دنیای بالغانه، فرصت طلایی زندگی اینجایی و اکنونی را از آن‌ها می‌گیرد... 👈 جهت مطالعه متن کامل این مقاله از نامیه اصفهانیان اینجا را لمس کنید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
به مناسبت سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید دوره آموزشی آفلاین پیرامون دگرباشی جنسی (با محوریت بحث همجنسگرایی) در نظر گرفته می‌شود این دوره تخصصی در بهمن ماه و اسفندماه سال ۱۴۰۱ در هفت جلسه چهار ساعته (حدود ۲۱ ساعت طول زمان خالص جلسات می باشد) برگزار شد. سرفصل مباحث و شیوه خرید دوره در تصویر بالا توضیح داده شده است. خریداران می توانند به فایلهای صوتی و پی دی اف های ارائه شده در جلسات دسترسی پیدا کنند. شناسه ارتباطی جهت خرید دوره👇 @Mohsenazizi1365 مبلغ سرمایه گذاری: ۱۵۰ هزار تومان شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۱۰۳۱۰۵۱۷۳۴ ✅ مهلت استفاده از تخفیف ویژه ۵۰ درصدی و خرید دوره با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، تا پایان هفته جاری می‌باشد. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش نیّت در ارزشمندی عمل رفتار و عمل آدمی را می‌شود با آثار آن ارزیابی کرد، و می‌شود با انگیزه و نیّت و هدف و جهت آن به ارزش رسید. از آنجا که کارهای انسانی در بینش و دل آدمی ریشه دارد و در جامعه و هستی اثر می‌گذارد، می‌توان به این هر دو عامل ارزیابی توجه نمود. 👈 دو عمل مساوی از دو نفر آدم... برابر نیستند. کسی که به خاطر خستگی از دنیا به شهادت روی می‌آورد با کسی که با فراغت و آزادی و حتی با اشتیاق‌ها و علاقه‌ها روی می‌آورد برابر نیستند. کسی که برای راحت شدن از سماجت فقیر، دِرهمی می‌بخشد با کسی که می‌خواهد گذشت و احسان را درس بدهد و بخشش و جوانمردی را بیاموزد یکسان نیستند. به همین خاطر در روایت نبوی آمده؛ لا عمل الّا بالنِّیة و لا نیةَ الّا باصابة السنة (کافی، ج ۱، ص ۷۰)؛ هیچ عملی بدون نیّت و بینش نیست و تحقق نمی‌یابد، همان طور که نیّت جز با سنّت و همراهی سنّت شکل نمی‌گیرد. در این روایت ارتباط عمل با نیّت و سنّت مطرح می‌شود و همین باعث می‌شود که عمل ازدواج با توجه نیّت دو طرف و با توجه به همراهی با سنّت رسول به ارزش برسد... ✅️ آنها که به خاطر تمامی نیازها و تمامی ابعاد وجود خویش برای زناشویی، برای اُنس، برای شناخت کسری‌ها و ضعف‌ها و بهره برداری از برخوردها و استقامت در مشکلات ازدواج می‌کنند، با آنها که به خاطر عادت و یا به خاطر کسب اعتبار و وجاهت وصلت می‌کنند و به سراغ بزرگان می‌روند و کسانی را می‌خواهند که بر آنها تکیه کنند و به آنها افتخار کنند، برابر نیستند. منبع: روابط متکامل زن و مرد؛ علی صفائی حائری (عین.صاد)، صص ۱۳_۱۲ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231