eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
604 ویدیو
125 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
janbozorgi.pdf
613K
👈فهرست، پیشگفتار، و مقدمه کتاب مشاوره پیش از ازدواج مسعود جان بزرگی این کتاب الگوی علمی مشاوره پیش از ازدواج را در قالب یک الگوی سیستمی معنوی و چند بعدی به طور دقیق عرضه کرده است. این الگو بیش از 15 سال در ایران اجرا شده و مراحل تحول خود را تا به تدوین این کتاب طی کرده است. استفاده از آن کمک زیادی به جوانان برای ورود به فرایند ازدواج میکند تا با آگاهی و بینش بیشتری به انتخاب و مدیریت زندگی خود بپردازند. # https://ble.im/islamic_psychology http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از ....
✔️محفلی برای رهپویان تمدن نوین اسلامی 🔺علوم انسانی اسلامی 🔺روانشناسی اسلامی 🔺انقلاب اسلامی 🔺سبک زندگی ❎کارگاه های تخصصی روانشناسی اسلامی ⭕️کانال ایتا : 🔺eitaa.com/fatehan
انسان برای بسیاری از اشتباهات خویش، توجیه گری می کند. آشنا شدن با برخی از این توجیهات، ممکن است به حال کسانی که درگیر مشکل مشاهده تصاویر یا صفحات نامناسب اینترنتی و یا روابط نادرست باشند، مفید فایده باشد. http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله النور 🎥 نماهنگ تبلیغی 🔻 *اراده داشتن برای تشکیل خانواده نشانه رشد و خروج از حال و هوای کودکی و نپختگی است.* 🔸 دعوتید به: ✅ همایش *خانواده محلی برای رشد و بلوغ با هم بودن* 📚 همراه با رونمایی از *سند و نقشه خانواده* در گام دوم انقلاب اسلامی ⏰ زمان: دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ 📍 مکان: دانشگاه تهران، پردیس علوم پایه، تالار شهید دهشور 👈معرفی مجموعه کتاب های 《رشد》 مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در انتهای نماهنگ www.QuranEtratSchool.ir https://ble.im/islamic_psychology http://eitaa.com/islamic_psychology
🌈اولویت‌یابی پژوهشی در روان‌شناسی اسلامی حمید مهدی‌زاده،[۱] علیرضا فاضلی مهرآبادی،[۲] سیدمحمد غروی،[۳] مسعود آذربایجانی[۴] [۱]. کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، جامعه المصطفی العالمیه. [۲] . کارشناس ارشد روان‌شناسی خانواده درمانی، دانشگاه شهید بهشتی. [۳] . دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. [۴] . دانشیارپژوهشگاه حوزه و دانشگاه. چکیده هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تعیین اولویت‌های پژوهشی در روان‌شناسی اسلامی است تا با فراهم‌ساختن اطلاعات صحیح و کافی، گامی مؤثر در زمینه برنامه‌ریزی پژوهشی و انجام پژوهش‌های اولویت‌دار برداشته شود. روش این پژوهش کیفی، و ترکیبی از روش پیمایشی، تحلیل محتوا و تکنیک دلفی است. جامعه آماری در شناساییِ نیازها کلیه منابع اسنادی، انسانی و سازمانی در زمینه روان‌شناسی اسلامی است. جامعه آماری در اولویت‌بندی شامل کلیه متخصصان در زمینه روان‌شناسی اسلامی است و نمونه آماری در بخش شناسایی نیاز، شامل ۵۰۲ منبع در مجموع منابع اسنادی، انسانی و سازمانی می‌شود. نمونه آماری در بخش اولویت‌بندی برای هر یک از ۱۴ پرسش‌نامه طراحی‌شده در گرایش‌های مختلف روان‌شناسی، شامل ۳۵ نفر از متخصصان و کارشناسان می‌شود که با روش نمونه‌گیری هدف‌دار و با توجه به تخصصشان انتخاب شدند. یافته‌های پژوهش شامل دستیابی به ۳۱۱ عنوان پژوهشی در روان‌شناسی اسلامی در ۱۴ گرایش روان‌شناسی است که ۶۰ عنوان اولویت الف (اولویت خیلی زیاد)، ۱۴۰ عنوان اولویت ب (اولویت زیاد)، ۸۳ عنوان اولویت ج (اولویت متوسط) و ۲۸ عنوان اولویت د (اولویت کم) دارند. بیشترین عنوان با اولویت الف و ب، در گرایش‌های روان‌شناسی مثبت، روان‌شناسی اجتماعی و روان‌شناسی خانواده بود و کمترین عنوان با اولویت الف و ب در گرایش‌های آسیب‌شناسی روانی، روان‌سنجی و روش تحقیق بود. کلیدواژه‌ها: نیازسنجی پژوهشی، اولویت‌یابی، روان‌شناسی دینی، روان‌شناسی دین، روان‌شناسی اسلامی. 👈به همراه معرفی ۳۱۱ عنوان پژوهشی در حیطه روانشناسی اسلامی 💎دریافت فایل👇 http://icih.ir/wp-content/uploads/2018/03/k3j2m1961026.pdf http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرانقلاب:در بعضی خانواده‌ها، رعایت نمیشود.تضییع کردن حقوق کودکان فقط به این نیست که انسان به آنها محبت نکند! سوءتربیت‌ها،نرسیدن‌ها،کمبود عواطف هم ظلم به آنهاست. @new_islamicpsychology https://ble.im/islamic_psychology http://eitaa.com/islamic_psychology
روز معلّم گرامی باد
shahid motahari asli1.pdf
485.5K
با عرض سلام و گرامی داشت سالروز شهادت مظلومانه استاد شهید مطهری (ره)، و تبریک روز معلّم، به تمامی معلّمان و اساتید بزرگوار چند سال پیش مقاله ای در رابطه با ویژگی های معلّمی (شامل ویژگیهای شخصیتی، ویژگیهای مرتبط با تدریس، روابط استاد با شاگردان) استاد شهید مرتضی مطهری (ره) تنظیم کرده بودم که البته به صورت رسمی در جایی ثبت نشده است. به این مناسبت، به نظرم رسید که متن مقاله را در اختیار دوستداران قرار دهم. ان شاء الله همگی بتوانیم در مسیر معلّم برجسته استاد شهید مطهری (ره) حرکت کنیم... http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
PSY_Volume 12_Issue 23_Pages 1-22.pdf
1.16M
⏪اثربخشی «آموزش حیا» بر «کاهش اعتیاد به اینترنت» و «رفتارهای پرخطر» 👈نویسندگان: محدثه جهانشاهی؛ خدابخش احمدی چکیده هدف این پژوهش، تعیین اثربخشی «آموزش حیا» بر «کاهش اعتیاد به اینترنت» و «رفتارهای پرخطر» در دختران نوجوان دبیرستان بود. به این منظور، از طرح شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش استفاده شد. تعداد بیست دانش‌آموز دارای رفتار پرخطر از یک دبیرستان دخترانه منطقه پنج شهر تهران با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. پروتکل «آموزش و مداخله‌ای حیا» در هشت جلسه اجرا و اعمال شد. آزمودنی‌ها در دو نوبت پیش و پس از مداخله، به «پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ» (IAT)، «مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی» (IARS) و «اطلاعات جمعیت‌شناختی» پاسخ دادند. داده‌ها به روش تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: «آموزش حیا» در «کاهش اعتیاد به اینترنت» تأثیر معناداری داشت؛ در «کاهش رفتارهای پرخطر» تأثیر معناداری نداشت؛ به کاربران کمک می‌کند که «خودکنترلیِ» بیشتری در مواجهه «سکس مجازی» و «هرزه‌نگاری» داشته باشند؛ البته با توجه به عللی گوناگون و متنوعِ رفتارهای پرخطر نمی‌توان انتظار تغییر فوری و کوتاه‌مدت داشت، بلکه باید «آموزش حیا» را به‌عنوان «رویکردی پیشگیرانه» ملاحظه کرد. کلیدواژه ها: حیا؛ اعتیاد به اینترنت؛ رفتارهای پرخطر؛ نوجوان؛ هرزه‌نگاری؛ سکس مجازی http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
12.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏪آیا کودکان آمادگی لازم برای دریافت چنین اطلاعات جنسی را دارند؟ ⏪آیا آموزش زودهنگام برخی مسائل جنسی، آن هم با بیانی اینچنین، تاثیرات مثبتی بر کودکان بر جای خواهد گذاشت؟! ⏪به راستی حیای این کودکان بیشتر است یا حیای والدین آنها؟! 👈تربیت جنسی و آموزش جنسی راه صحیح و منطقی و متناسب با روحیات کودکان را می طلبد. http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
❄تفاوت احساس گناه سالم و احساس گناه ناسالم 👈در روانشناسی غربی، معمولا کمتر در خصوص گناه با این معانی صحبت می­شود، و تلاش این روانشناسان و مشاوران، عمدتاً در جهت حذف هر گونه «احساس گناه» است، بدون اینکه تمایزی بین «احساس گناه سالم» و «احساس گناه مرضی و ناسالم» قائل شوند. در روانشناسی با نگاه اسلامی و دینی، بین احساس گناه سالم و احساس گناه مرضی و ناسالم، تمایز وجود دارد. بی­ تردید «احساس گناه» می­ تواند جنبه ­های «سالم» داشته باشد و البته در شرایط خاصی می­ تواند «بی­ فایده یا حتی مضر» باشد که نیاز به توضیح دارد. 👇👇👇 ✅یک شاخص مهم سلامت فرد، بروز احساس گناه در صورت عمل نکردن به هنجارهای اخلاقی است که می­ تواند محرک مناسبی برای رفتار اخلاقی محسوب شود و کارکردهای مفیدی برای بهداشت روان فرد به ­همراه داشته باشد. 🖊اولین نکته، آگاهی فرد از اشتباه خود است. در مقابل، اگر فرد با غفلت و بی­ توجهی به خطای خود عمل کند و با مکانیزم­های دفاعی، رفتارش را فرافکنی یا توجیه کند، می­ توان گفت که به نوعی رفتار مرضی دچار شده است.  🖊دومین تأثیر احساس گناه که پس از آگاهی از آن، حاصل می­ شود طلب آمرزش و بخشش از خداوند است[و ان استغفروا ربکم ثم توبوا الیه (هود، 3)]. این حالت باعث می­ شود فرد، ارتباط گسترده ­تری با خداود برقرار کند و از عواطف مثبت در این باره، از جمله آرامش و خشنودی و امیدواری برخوردار شود. از این ­رو، گفته شده است خداوند توبه­ کننده را دوست دارد (بقره، 222).  🖊سومین تأثیر، سعی فرد در جهت اصلاح رفتار و ابعاد روان خویش و تلاش برای مهار عواطف و رفتارها در آینده است.  🖊چهارمین اثر، جبران مشکلات پدیدآمده در مورد خویشتن و دیگران است. به ­این­ ترتیب، نه­ فقط فرد مشکلات گذشته­ اش با دیگران را حل می­ کند، بلکه در آینده نیز رابطه خشنودکننده ­تری با دیگران خواهد داشت.  ⛓بی ­تردید بروز نکردن احساس گناه در فرد پس از اشتباه اخلاقی، فرد را از همه مزایای پیش­گفته محروم می­ کند و حتی او را در دام اشتباهات فزاینده می­ افکند. اینکه در متون اسلامی افراد را از ارتکاب گناه­ های کوچک بر حذر می­ دارند، به همین بی­ توجهی فرد به گناه و جبران نکردن آن باز می ­گردد. 🌳قرآن، بروز احساس گناه با چنین کیفیتی را مقدمه ­ای برای اصلاح اعلام کرده[برای نمونه آیات زیر را می­توان شاهدی بر این امر دانست: مائده، 39؛ انعام، 54؛ طه، 82؛ نحل، 119] و به موارد آن اشاره کرده است. برای نمونه بروز احساس گناه در حضرت آدم (ع) و همسرش (اعراف، 23) پس از خوردن میوه ممنوعه و اخراج از بهشت، احساس گناه برادران یوسف، سال­ ها پس از انداختن او در چاه (یوسف، 91 و 97)، احساس حضرت موسی (ع) پس از برخورد نامناسبی که با یکی از قبطیان داشت (قصص، 16)، احساس گناه جادوگران دربار فرعون به علت مقابله جادوگرانه با پیامبر خدا (طه، 73؛ شعرا، 51)، احساس حضرت داود (ع) پس از قضاوتی عجولانه (ص، 25)، و احساس ملکه سبأ پس از آگاهی از شیوه نامناسبش در گذشته (نحل، 44)، در قرآن تصریح شده و همه این موارد را مقدمه­ ای برای اصلاح و رشد و کمال افراد اعلام کرده است. 🍂اگر احساس گناه بدون ارتکاب اشتباه اخلاقی پدید آید، بی­ تردید مرضی و نابهنجار است. به ­نظر می­رسد برداشت بسیاری از افراد از احساس گناه مربوط به همین نوع آن باشد[برای نمونه، برداشت کتاب زندگی بدون احساس گناه به چنین موردی بازمی­گردد.]. افزون بر این، حتی اگر پس از ارتکاب اشتباه اخلاقی، فرد دچار احساس گناه شدید و افراطی شود، یا احساس او بیش از حد طولانی شود و سرزنش بسیاری را متوجه خود کند، یا احساس گناه به ناامیدی و رکود در فرد منجر شود، این احساس نابهنجار و برای سلامت روان مضر خواهد بود. افزون بر این چهار مورد، از متون اسلامی پنجمین مورد برداشت می­ شود و آن غفلت از اشتباهات و بروز احساس گناه در زمانی است که جبران اشتباه، نامقدور است. منبع: شجاعی و حیدری، 1389؛ نظریه های انسان سالم، با نگرش به منابع اسلامی، صص 438-436. http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
✅ رونمایی از «اپلیکیشن جامع استاد مطهری» با حضور شاگردان استاد شهید 🔸 در چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مطهری، «اپلیکیشن جامع استاد مطهری» با حضور رییس مجلس شوراى اسلامى و جمعى از شاگردان استاد از جمله دکتر رضا داوری، آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد، آیت الله دکتر احمد بهشتی، دکتر حداد عادل، دکتر حسین غفاری، دکتر نهاوندیان و فرزندان شهید مطهرى رونمایى شد. 🔸 در این نرم افزار که از پیشرفته‌ترین دانش نرم‌افزاری بهره‌گیری شده و دارای امکانات متنوعی است، تمامی کتب آن شهید فرزانه با اخذ مجوز از انتشارات صدرا عرضه شده است. - امکان جستجوی پیشرفته در متن و فهرست کتاب‌ها - برگزاری مسابقات کتابخوانی - برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی آثار - سخنرانی‌ها - کتاب‌های صوتی آثار از امکانات و بخش‌های این نرم افزار است. ⬇️ این اپلیکیشن را می‌توانید به طور رایگان از لینک زیر دریافت کنید: 👉 motahari.ir/app منبع: ⭕️ «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری» @motahari_ir http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
19468288_-210587.pdf
614.3K
فهرستی از روانشناسان، روانپزشکان، و مشاوران معتمد در شهر تهران منبع: حلقه روانشناسی اسلامی http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
🌺توصیه هایی برای والدین روزه اولی🌺 از همان دوران کودکی ما را به روزه گرفتن عادت دادند. از روزه های کله گنجشکی شروع میکردیم و وقتی هم مادر یا پدرمان به کسی میگفت که روزه ی کله گنجشکی گرفته ایم حس بزرگ شدن بهمان دست می داد.کم کم بزرگ شدیم و به سن تکلیف رسیدیم و زمان آن رسیده بود که روزه هایمان را کامل بگیریم. آن زمان بزرگترها با هر روزه ای که می گرفتیم اسکناس های تا نخورده ای را به ما می دادند که برایمان نوعی تشویق بود. آن زمان ها گذشت و اکنون خودتان پدر و مادرهایی شده اید که حتما نگران روزه گرفتن فرزند روزه اولیتان هستید. ناراحتید که نوجوان کم سن شما با این روز های طولانی و رفتن به مدرسه چگونه می تواند طاقت بیاورد.چگونه می توان او را از نظر روحی آماده روزه گرفتن کرد؟ چه می توان انجام داد که با روزه گرفتن نه تنها اذیت نشود بلکه شوق و ذوق برای انجام این فریضه در او زنده شود ؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. 1⃣ذکر مصیبت نخوانید ! اولین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از فرا رسیدن ماه رمضان فضای خانه را به گونه ای آماده کنید که انگار فردا روز مهمی در پیش است؛ به قولی در خانه تان سور و ساتی راه بیاندازید .مثلا با کودکتان به خرید بروید و وسایل مورد نیاز ماه رمضان مثل خرما، سبزی آش،پنیر، سبزی خوردن و.. را بخرید. علاوه بر اینگونه رفتارها باید مراقب گفتارتان هم باشید. حتی به شوخی از جملات منفی استفاده نکنید، به او بگویید که چقدر خوشحالید از اینکه امسال را با او روزه می گیرید . 2⃣فلسفه ی روزه را به گونه ای که برای فرزندتان قابل فهم باشد توضیح دهید مثلا به او بگویید که خدا دوست دارد که ما روزه بگیریم تا بتوانیم اراده ی خودمان را برای انجام کارهای خوب قوی کرده و گناه نکنیم. 3⃣او را با هدیه تشویق کنید  تشویق کردن تاثیر فوق العاده ای در هر فردی مخصوصا کودکان خواهد داشت. سعی کنید شور و شوق را در فرزندتان زنده کنید مثلا بعد از چند روز روزه گرفتن میتوانید برای فرزند روزه اولیتان بخاطر گرفتن روزه هایش یک مهمانی کوچک ترتیب دهید و بعد یک جشن کوچکی بگیرید و در جلوی جمع او را تشویق کنید. بهتر است شیوه تشویق بیشتر از نوع تحسین، بیان جملات محبت آمیز، ابراز عاطفه و تشویق های معنوی باشد. 4⃣از او حمایت کنید معمولا روزه اولی ها مخصوصا دخترها که در سن 9 سالگی مکلف به روزه گرفتن می شوند جثه ای کوچک و ضعیفی دارند و بخاطر همین ظرافت از طرف بعضی بزرگترها با لحن دلسوزانه مورد خطاب قرار میگیرند که "آخی طفلی با این جثه نذارید روزه بگیره!" و حرف هایی مشابه؛لذا خانواده ها باید سعی کنند در برابر این جملات با قاطعیت برخورد و در مقابل خودشان به فرزندشان انرژی مثبت و قوت قلب دهند اما به سلامت فرزندتان هم توجه داشته باشد و اگر روزه گرفتن باعث می شود که فرزندتان سلامتی اش به خطر بیفتد (با تشخیص دکتر متخصص متعهد و کارشناس مذهبی) او را وادار به روزه گرفتن نکنید. 5⃣مدارس افطاری دهند افطاری دادن در مدارس و دور هم جمع شدن بچه های هم سن و سال برای افطاری کردن تاثیر مثبتی روی آنها خواهد داشت. حتی خانواده ها می توانند خودشان هزینه ی افطاری را متقبل شوند تا بچه ها با قرار گرفتن کنار دوستانشان به این باور برسند که تنها آنها نیستند و تمام بچه های هم سن و سال انها هم روزه دار می گیرند. این کارهم حس خوبی را در کودک ایجاد می‌کند و هم اینکه در ذهن او ماه رمضان به عنوان یک ماه خوب ماندگار میشود. 6⃣افطاری و سحری مطابق میل او  والدین روزه اولی ها توجه کنند که در این یک ماه کودکشان حکم فرمانروا را دارد و باید به خواسته های انها اهمیت ویژه ای دهید.از بازی کردن تا غذا درست کردن همه چیزباید باب میل انها باشد.وقت افطاری باید به نحو احسن از آنها پذیرایی کنید تا برای افطار لحظه شماری کنند. 7⃣سحر های سخت! بیدار شدن برای سحر برای کودکان کمی سخت است و برای روزه اولی ها به مراتب سخت تر، اما اگر کودکان خوب بخوابند راحت تر برای سحر بیدار می شوند . 8⃣با سپری کردن 30 روز ماه رمضان در نهایت در روز عید فطر برای فرزند روزه اولی‌تان جشن ویژه ای را تدارک ببینید یا با رفتن به مسافرت کوتاهی به او یادآور شوید که این سفر در واقع جایزه ای است برای یک ماه صبر و استقامت او... منبع: کانال پاسخ سوالات دینی کودک و نوجوان در ایتا با اندکی تغییر ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ @soalat_dini_kodakan ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
یا قائم هسته پژوهشی روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می کند: 🌷«کارگاه آشنایی با روش های تدبر در قرآن در حوزه مطالعات روانشناختی»🌷 ✍ویژه: دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید رشته های روانشناسی و مشاوره. ⏰زمان:26 و 27 اردیبهشت، ساعت 9 الی 13. 🔍📍مکان بزرگراه شهید چمران، خیابان جلال آل احمد، مقابل کوی نصر، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. 💡این کارگاه کاملا رایگان و در عین حال نیازمند ثبت نام قطعی افراد است. اساتید دوره: استاد احمدرضا اخوت و استاد هادی بهرامی احسان ⚠️ظرفیت:40 نفر. 📢📢لطفا رسانه باشید.🌪🌪🌪🌪 https://ble.im/islamic_psychology http://eitaa.com/islamic_psychology
سلام در بسیاری از منابع مطرح روانشناسی، مطالب ارائه شده به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، درصدد القای بسیاری از تفکرات نویسندگان یا حامیان فکری شان هستند. اما این مساله مهم، ممکن است چندان از جانب اساتید یا دانشجویان جدی گرفته نشده و یا نسبت به آن دقت کافی نشود. یکی از راه حلها برای درک این مساله و اقدام صحیح در مواجهه با آن، یادگیری مطالعه انتقادی است. در مطلب بعدی، یکی از کتب مشهور در حوزه روانشناسی رشد، با این نگاه مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد. امید است مطالعه مقاله ای که در ادامه می آید، بتواند در جهت ترویج مطالعه انتقادی موثر واقع شود.
k1j4m9961026.pdf
7.18M
ردّ پای صهیونیسم در منابع روانشناسی با تأکید بر کتاب روان‌شناسی رشد، نوشته‌ی لورا. ای. بِرک و نقد آن ایمان فرج اله چعبی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی  بهمن ساکی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی   چکیده: نهضت صهیونیسم از اواخر قرن ۱۹ به رهبری هرتزل در سال ۱۸۹۷ بنا نهاده شد و امروز همچون شبکه‌ای تارعنکبوتی، سعی در تسلط کامل بر جهان دارد. به‌طوری‌ که بسیاری از اسلام شناسانِ دنیا را دانشمندان یهودی، با گرایش سیاسی صهیونیستی تشکیل می‌دهند. آن‌ها در زمینه‌های هنر، ادبیات، روانشناسی، جامعه‌شناسی، سیاست، صنایع اتمی، ژنتیک و …، تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهند. در این مقاله نفوذ و تأثیر این تفکر در کتاب‌های روانشناسی کشورمان بررسی و بر کتاب روان‌شناسی رشد لورا. ای. برک، تأکید گردیده است. این کتاب یک منبع دانشگاهی است که به دلیل داشتن مزایای فراوان علمی و پژوهشی، نگاه دقیق به علم روانشناسی و اهداف آن در زندگی بشر، مورد توجه واقع شده است. با این حال رد پای صهیونیسم با اندکی توجه و دقت در این کتاب قابل مشاهده ‌است. شواهد ارائه شده از کتاب بِرک نشان می‌دهد، برک سعی در ارائه‌ی چهره‌ای خاص از اسرائیل دارد. وی همچنین با ارائه‌ی تصویری ناخوشایند از مردم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی از جمله جوامع مسیحی، سعی در متزلزل کردن اعتقاد به خداوند، در جهت اهداف دین‌ستیزانه دارد. بنابراین... http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
عفو و بخشش از دیدگاه روانشناسی اسلامی.mp3
20.86M
عفو و بخشش و گذشت در روانشناسی اسلامی در بیان حجت الاسلام عباس پسندیده منبع: فاتحان http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
islamic self control.rar
4.89M
⏪مقیاس «خودمهارگری اسلامی رفیعی هنر»، به همراه توضیحات و نمره گذاری و همچنین معرفی تعدادی از مقالات مرتبط در فایل پیوست ... ✅جهت استفاده پژوهشگران Self-Control Scale Based on Islamic Sources (SCS-BIS) http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
70145_-210682.pdf
4.6M
فایل کامل دوماهنامه 《شاکله》 مربوط به فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸ http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
*🔘قدم اول برای متقاعدشدن به ترک گناه چیست؟* *🔘اول باید بپذیری «با برنامه زندگی کنی»* 🔻 (ج۶) - ۱ 🔸یک انسان را چگونه می‌شود متقاعد کرد به اینکه گناه نکند؟ انسان در مسیر متقاعدشدن به ترک گناه، چه مراحلی را باید طی کند؟ 🔸قدم اول برای متقاعد‌کردن انسان‌ها به ترک گناه، این است که افراد را اهل برنامه‌ریزی، تدبیر، دقت در رفتار و «منظم» بار بیاورید. 🔸در دوران دبستان (۷ تا ۱۴سالگی) اول باید این را برای بچه‌ها جابیندازید که «ما برای اینکه بتوانیم زندگی خودمان را اداره کنیم باید برنامه‌ریزی و نظم داشته باشیم» باید جا بیندازید که زندگی تصادفاً اداره نمی‌شود و برای رسیدن به هر منفعتی نیاز به تدبیر و تلاش منظم داریم. 🔸کسی که اهلِ «با برنامه زندگی کردن» نشده است و همیشه موجودی منفعل بوده و مدام او را-با تشویق و تنبیه و تهدید- به انجام کارها وادارش کرده‌اند، چنین انسانی نمی‌تواند دین‌دار خوبی باشد. 🔸تا وقتی این برای کسی جا نیفتاده باشد که «بدون برنامه و تدبیر، نمی‌شود زندگی کرد» شما اگر خدا را هم برایش جابیندازید، اثری ندارد؛ او نمی‌تواند خدا را اطاعت کند، لذا کم‌کم زیرآبِ خدا را می‌زند؛ چون برایش زور دارد که به او دستور بدهند. 🔸کسی که با برنامه و منظم زندگی نمی‌کند، وقتی می‌بیند یک کسی می‌خواهد او را منظم کند، قبول نمی‌کند. آدم بی‌برنامه و منفعل، حاضر نیست ضابطه‌مند بشود؛ حالا چه خدا این ضابطه را از او بخواهد چه غیر خدا! 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۲.۲۱ *👈🏻متن کامل:* 📎 Panahian.ir/post/5459 http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology
میلاد امام حسن مجتبی(ع) مبارک باد🌸 http://eitaa.com/islamic_psychology https://ble.im/islamic_psychology