eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
682 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درگیری مغازه‌داران اسرائیلی با نیروهای امنیتی به دلیل اعمال مقررات قرنطینه
منازعه و درگيري از همان زمان كه انسانها اجتماعات اوليه را تشكيل دادند بر سر زياده‌خواهي در منفعت مادي، پايه‌گذاري شد و به عنوان قديمي‌ترين و ابتدائي‌ترين وسيلة حل اختلاف بشري و مهم‌ترين آموزه‌اي كه انسان از حيوانات فرا گرفته‌ بود در تاريخ ثبت شد و متأسفانه به عنوان مهم‌ترين و رايج‌ترين وسيلة حل اختلاف باقي ماند. ***** 1- نفس انسان، با وسوسه، تلقين و تزيين، انسان را رام و خام مى‌كند و به گناه مى‌كشد. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ» 2- هواى نفس مى‏تواند عواطف برادرى را نيز سركوب كند. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ» - 3- فطرت پاك انسانى، از آدم كشى بيزار است، ولى نفس، اين كار را خوب جلوه‌ داده و انسان را به قتل وامى‌دارد. «فَطَوَّعَتْ» - 4- جنگ حقّ و باطل، از آغاز تاريخ زندگى بشر بوده است. «فَقَتَلَهُ» - 5- پيروى از هواى نفس، خسارت است. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ»
بحثی در امنیت ملی امروزه، بسيار سعي مي‌گردد القاء شود كه «مفهوم امنيت ملّي يك ديدگاه تحليلي قديمي و خارج از رده است، كه بيش از حد دچار ابهام شده است و بايد مطالعات امنيت ملي را كنار گذاشت». امّا به علت نگاه ويژه نظام سياسي اسلام به جهان، اين ديدگاه هيچگاه نمي‌تواندمفهوم امنيت ملي را ـ حداقل تا زمان تشكيل دولت جهاني حضرت مهدي(ع) ـ از رده خارج كند. زيرا حتي اگر جهان به دو ملّت تقسيم شود ملت اسلام باز هم به مفهوم امنيت ملي نيازمند است زيرا اين ديدگاه، دنيا را به جهان اسلام و جهان كفر تقسيم مي‌كند و از آنجا كه «جهان كفر ذاتاً داراي خوي تجاوزگري بوده است» و تاريخ شاهد خوبي بر اين مدعا است كه قرآن هم بر آن تأكيد مي‌كند آنجا كه مي فرمايد: «هرگز (كفار) يهودي و مسيحي از تو راضي نمي‌شوند مگر آنكه به دين آنها درآئي». بنابراين بايد تهديد «جهان كفر» از ميان برداشته شود پس «جهان اسلام» نيازمند امنيت ملي، قدرت ملي و مؤلفه‌هاي امنيت ملي است. **** پیام ها 1- اهداف و انگيزه‌هاى جنگ، بايد براى رزمنده‌ى مسلمان روشن باشد. «نَكَثُوا، هَمُّوا، بَدَؤُكُمْ» (بيان اينكه: دشمنان پيمان‌ها را شكستند و نسبت به رسول خدا سوء قصد داشتند و آغازگر جنگ بودند) 2- جنگ شما تدافعى است و دشمن آغازگر تهاجم بوده است. «هُمْ بَدَؤُكُمْ» 3- هنگام جنگ، ميان آتش جنگ و آتش دوزخ مقايسه كنيد، تا رزمندگان بهتر بتوانند تصميم بگيرند. «أَ تَخْشَوْنَهُمْ‌، فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ» 4- مؤمن واقعى، تنها از خدا بيم دارد. «فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»
💢تنش‌ها در خلیج فارس؛ درخواست ایجاد «خط تلفن قرمز» بین ایران و آمریکا اندیشکده «گروه بین المللی بحران»، مستقر در بلژیک همزمان با افزایش دوباره تنش ها بین ایران و آمریکا در خلیج فارس خواستار ایجاد «خط تلفن قرمز» بین تهران و واشنگتن شد.
امروز (24 آپریل) رکورد روزانه واگیری کرونا در آمریکا زده شد. بیش از ۳۶ هزار نفر در یک روز تست مثبت دادند. با شروع باز شدن جامعه در برخی ایالت های جمهوریخواه، روند ابتلا بالا گرفته است.
📌مشاور کاخ سفید: چشم‌انداز اقتصادی آمریکا واقعاً وخیم است 🔹نرخ بیکاری که ما شاهد آن خواهیم بود در حال نزدیک شدن به نرخی است که فکر می‌کنم در دوران رکود بزرگ شاهد آن بودیم
بحثی در امنیت داخلی همة پژوهشگرانِ مقولة «امنيت»، به اين مسئله واقفند كه علاوه براينكه يك ملت، كشور يا حكومت نيازمند مصونيت از تعرض و تجاوز كشورها، ملتها و حكومتهاي ديگر به حقوق مشروعشان مي‌باشند، نيازمندند كه از تعرّض افراد و گروهاي داخلي كه داراي ايدئولوژي، خط‌مشي و معتقدات سياسي مخالف با ايدئولوژي، خط‌مشي و معتقدات سياسي حاكم بر كشور و همچنين اقليت‌هاي قومي، مذهبي و فرهنگي كه در صدد حاكميت بخشيدن به افكار، انديشه‌ها، و اقوام خود بر جامعه مي‌باشند در امان باشند. بر همين اساس وظيفة اصلي خود مي‌دانند كه منافع خويش را در قبال اين تعرضات، تجاوزات و تهديدها حفظ نمايند. ***** پیام ها(تفسیر نور ، آقای قرائتی) 1- منافقان، در صدد براندازى حكومت اسلامى هستند. «لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ» 2- منافقان، خود را عزيز و پيامبر و مؤمنان را ذليل مى‌دانند. «لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ» 3- خداوند، پيروزى و عزّت مؤمنان را به شرط مؤمن ماندن تضمين كرده است.وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ ... 4- عزّت، در انحصار خدا، پيامبر و مؤمنان است. «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ» 5- به ياوه سرايى دشمن پاسخ دهيد و به كسانى‌كه خود را عزيزترين مردم و پيامبر را ذليل‌ترين مى‌پندارند بگوييد: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ» 6- منافقان از شناخت حقايق عاجزند. نه قدرت درك اين مطلب را دارند كه خداوند در برابر تحريم اقتصادى، مؤمنان را روزى مى‌دهد: «لا يَفْقَهُونَ» و نه اينكه عزّت حقيقى از آنِ اهل ايمان است. «لا يَعْلَمُونَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اجبار ترامپ به یک خبرنگار که ماسکش را بردارد و بعد سوال بپرسد! ▫️نشریه هیل نوشت: زمانی که خبرنگار قصد داشت از ترامپ سوال بپرسد، ترامپ سوال وی را قطع کرد و از وی خواست ماسکش را بردارد و سپس سوال کند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نجاح‌محمدعلی، تحلیلگر مشهور: 🔸ایران با پرتاب ماهواره نشان داد می‌تواند در چند جبهه بجنگد. 🔸آمریکا حیرت‌زده شده، چون فکر نمی‌کرد ایران اینقدر توانمند باشد
بحثی در امنیت داخلی «امنيت داخلي» همچون حاكميت، نسبي است. حتي قوي‌ترين حكومتها نيز به وسيلة حوادث و مقتضياتي كه خارج از كنترل ايشان بوده است و يا ترس از خطر انقلاب، شورش، اغتشاش و بحران در فشار بوده‌اند و عملاً محدوديت يافته‌اند. لازم نيست يك پژوهش چندان عميق انجام پذيرد تا نشان داده شود كه تاريخ حكومت نبوي در طول سيزده سال، در هر ماه يكبار درگير در يك جنگ خارجي بوده است و به طور متناوب هر شش ماه يكبار درگير در يك بحران داخلي. در حالي كه حكومت علوي در طول چهار سال و اندي هر شش ماه يكبار درگير در يك جنگ داخلي بوده است كه اين منازعات در زمان حاكميت علي‌بن ابيطالب(ع) نهادهاي سياسي جامعه را دچار فرسودگي نمودند. ***** پیام ها 1- جهاد بايد مطابق فرمان و نظر رهبر مسلمانان باشد. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ» 2- در نظام اسلامى، فرمانده كل قوّا، رهبر است. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ» 3- اسلام، آيين جهاد و مبارزه با كفر و نفاق است. «جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ» 4- هم با دشمنانِ آشكار خارجى مبارزه كنيم، «جاهِدِ الْكُفَّارَ»، هم با دشمنانِ پنهانِ داخلى. «وَ الْمُنافِقِينَ» 5- رهبر مسلمانان بايد در برابر استكبار قاطع باشد. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ، وَ اغْلُظْ» 6- با آنكه پيامبر، سرچشمه‌ى رحمت است، ولى به خاطر كفر و نفاق دشمنان، مأمور به خشونت مى‌شود. «وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ» 7- جهاد با كفّار و منافقان، جزاى دنيوى آنان است و كيفر اخروى‌شان جهنّم است. «وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ» 8- منافق، بدعاقبت است. «بِئْسَ الْمَصِيرُ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به کما و عالم برزخ رفتن یکی از علما و حوادث عالم برزخ و بازگشت مجدد او به دنیا از زبان حاج آقای قرائتی خوب گوش بدیم و نشر بدیم 👌👌👌👌 واقعا خدا به هممون رحم کنه به حق علی (ع)واولادش
بحثی در امنیت داخلی . بنيانگذار مكتب سياسي هدايت محمد‌مصطفي(ص) آنگاه كه «قانون اساسي مدينه» را تدوين مي‌كردند، براندازي و زمينه‌سازي براي براندازي حكومت حق را «بغي» خواندند. علامه طباطبائي در ذيل آيه 33 سوره اعراف در مورد بغي كه خداوند، در همين آيه، حكم به حرمت آن مي‌دهد، مي‌گويد: «مراد از بغي، تعدي و طلب كردن چيزي است كه حق طلب كردن آن را نداشته باشد مانند انواع ظلم‌ها و تعديات بر مردم و استيلاي غير مشروع بر آنان». بنابراين بنا بر اعتقاد علامه «بغي» معناي ضد ارزشي دارد و يك كلمة خنثي نيست. در همين دوران و بعدها هم پيام‌آور نور و هدايت حداقل دو بار كلمة «باغي» را براي براندازانِ داخلي حكومتِ حق به كار بردند، يكي در زماني كه در جنگ «احزاب» مشغول حفر خندق بودند و به عمّار فرمودند: «تو را يك گروه براندازِ داخلي حكومتِ حق به قتل مي‌رسانند. و بار ديگر در جائي كه فرمودند: «همواره روز و شب مي‌گذرد تا آنكه زماني سگهاي آبگيري در عراق كه به آن «حوأب» مي‌گويند پارس خواهند كرد. در آنجا يكي از همسران من در يك گروه برانداز حكومت حق شركت دارد.» بعدها در انديشه انديشمندان فقيه مكتب سياسي هدايت نيز به بر‌اندازان، «باغي» گفته شد زيرا امام صادق(ع) فرموده بودند: «باغي به كسي گفته مي‌‌شود كه بر عليه امام قيام كند». ***** نکته ها(تفسیر نور ، آقای قرائتی) ا- «فواحش» جمع‌ «فاحِشَةً»، گناهى كه زشتى آن بر همه‌ى افراد آشكار است، همچون زنا و چون در جاهليّت انجام پنهانى آن را روا مى‌داشتند، اين آيه حرمت آن را تأكيد مى‌نمايد. 2- «اثم»، گناهى است كه سقوط انسان را در پى داشته باشد و «بغى»، تجاوز به حقّ دي
ديگران است. اين آيه، انواع گناهان اعتقادى و زبانى را در بر دارد. 3- در روايات، مراد از گناه باطنى، پذيرش ولايت رهبران ستمگر دانسته شده است. 4- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «كسى كه بدون علم و آگاهى حكمى صادر كند، فرشتگان آسمان و زمين او را لعن مى‌كنند»
اولین تصویر ماهواره سپاه از نیروگاه دیمونا در سرزمینهای اشغالی
بحثی در امنیت داخلی . دربارة رو‌گرداني (تولّی) مي‌توان گفت، مرحله‌اي است كه بر اساس نارضايتي زياد در شخص، گروه، طبقه يا جمعيتي به وجود مي‌آيد. در اين مرحله ابتدا در صميميت و وفا‌داري اشخاص نسبت به نظام سياسي موجود تزلزل و ترديد ايجاد شده بالاخره منجر به عدم وفا‌داري آنان مي‌گردد. پس شخص يا اشخاص روگردان عملاً تبديل به فرد يا افرادي مي‌شوند كه قلباً نسبت به نظام حكومتي و كشور وفا‌داري خود را از دست مي‌دهند و تمايل به نقض قانون پيدا مي‌كنند. بنابراين اگر با عناصر برانداز ارتباط برقرار نمايند به يك گروه يا جمعيت فعال در جريان براندازي تبديل مي‌شوند. به عبارتي رو‌گرداني يك پديدة رواني است ولي وقتي گروهي از مردم همگي روگردان شده باشند خطر بهره‌برداري از آنها توسط يك جريان برانداز زياد مي‌‌گردد. **** پیام ها(تفسیر نور ، آقای قرائتی) 1- مؤمنان، در معرض تخلّف از دستورات خدا و رسول هستند و به هشدار نياز دارند. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا ... 2- نافرمانى پيامبر، نافرمانى خداست. «وَ لا تَوَلَّوْا عَنْهُ» و نفرمود: «عَنْهُما». 3- شنيدن و فهميدن(دریافت)، مسئوليّت‌آور است. «وَ لا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ أَنْتُمْ تَسْمَعُونَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانی جالب از " فردی فکر میکرد به مقامات عالیه و کمال رسیده، رفت خدمت امام رضا (ع)، گفت یک جوری به من بفهمونید که به چه مقامی رسیده ام! یکهو یک خانم از جلوی او رد شد ..
بحثی در امنیت داخلی طرح‌هائي كه مي‌توانند زمينه‌ساز براندازي گردند و نارضايتي را در اجتماع گسترش دهند، عبارتند از: ترور، خرابكاري، اعتصاب، شورش، عمليات رواني (جنگ رواني)، دامن زدن به اختلافات قومي و اشغال سرزميني مي‌باشد. از لحاظ نظري تمامي اين اعمال به چند معنا تهديدي را متوجه نظام سياسي مي‌سازند؛ اول اينكه نهادهاي سياسي را تضعيف نموده و در كار آمدي آنها اختلال ايجاد مي‌كنند؛ دوّم اينكه در حالت شديد‌تر آنها را نابود مي‌سازند؛ سوّم اينكه كشوري كه دچار بحران و درگيري داخلي باشد بدون ترديد در برابر كشورهاي خارجي و در صحنه روابط بين‌الملل نمي‌تواند به يك بازيگر فعال تبديل شود. ***** پیام ها(تفسیر نور ، آقای قرائتی) 1. قانون و رهبر الهى، محور وحدت و اتحاد است. «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» ( «أَطِيعُوا» به قوانين الهى و «رَسُولَهُ» به رهبر آسمانى اشاره دارد) 2. نزاع، شما را از درون پوك ساخته و از بيرون، بى‌آبرو مى‌كند. «فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ» (در طول تاريخ، چه ضعف‌ها و شكست‌هايى كه به خاطر عمل نكردن به اين آيه، نصيب مسلمانان شده است!) 3. در اطاعت و وحدت، پايدار باشيم و اگر چيزى بر خلاف ميل ما بود، يا بر خلاف ميل ما عمل شد، صابر باشيم و يكديگر را تحمّل كنيم. «وَ اصْبِرُوا» 4. ايمان به اينكه خداوند با صابران است، انسان را به صبر و پايدارى سوق مى‌دهد. «وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» 5. نصرت و امداد الهى، با صابران است. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»
شاید واقعا راست می گه!!! کولر گازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صاحبان رستوران‌ها در آلمان، برای نشان دادن مشکلات مالی خود به خاطر کرونا، صدها صندلی را در خیابان‌ها چیدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرفداران ترامپ که مخالف قرنطینه هستند با ورود به فرمانداری میشیگان، خواستار اخراج فرماندار دموکرات آن شدند.
انواع امنیت:1- امنیت اقتصادی . امنيت اقتصادي در سطح عمومي دستيابي به رفاه عمومي و رشد اقتصادي در جامعه مي باشد كه مسلماّ زماني چنين مسئله‌اي حاصل مي‌شود كه برابري در توزيع امكانات اوليه وجود داشته باشد تا توزيع عادلانه منابع و برابري فرصت‌ها فراهم آيد و تا افراد جامعه ضمن برخورداري از آسايش و آرامش رواني از سلامت جسماني و سعادت و خوشبختي نيز برخوردار شوند.امام علی ع در پخش بیت المال می فرمودند:(اي مردم، شما مسلمانان بندة خدا هستيد و اين اموال، مالِ خداست. در ميان شما به گونه‌ مساوي تقسيم مي‌شود هيچكس بر ديگري برتري ندارد مگر به واسطة تقوي.... پس به هر فرد سه دينار مي‌رسد، شريف باشد يا غير شريف، سياه باشد يا سرخ، هيچكس ناديده گرفته نمي‌شود و به هيچكس اضافه‌تر داده نمي‌شود...) (الشيخ الطوسي، الامالي، ص 729). ...................... پیامها(تفسیر نور، آقای قرائتی) . 1- امنيّت و آرامش در رأس نعمت‌ها و زمينه‌ى توسعه در رزق و اقتصاد جامعه مى‌باشد. «آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيها رِزْقُها» 2- لازم نيست يك منطقه همه نيازش را خودش تأمين كند، بلكه مى‌تواند واردات داشته باشد. «يأتيها رزقها رغدا من كل مكان» 3- فقر اقتصادى و ناامنى اجتماعى، از نشانه‌هاى بى‌اعتنايى جامعه به اصول دينى است. فَكَفَرَتْ‌ ... فَأَذاقَهَا اللَّهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ‌