توی این همه سال که به نقش و نقاشی مشغول بودم یاد گرفتم که میشه دنیا را با همهی حقیقتش جدی نگرفت.
میشه غرق خیالات شد و به پس و پیش دنیا هیچ اهمیتی نداد.
حتی میشه به خیالات رنگ واقعیت داد و با اونها زندگی کرد.
برای همین از خیلی وقت پیش دیگه هیچی رو جدی نمیگیرم که اینجوری نه ترسی از آینده داری نه حسرتی برای گذشته.
📕 #نام_من_سرخ
✍🏻 #اورهان_پاموک
@jahaneketab
عقل و هوشیاری، زمانی آغاز میشود که دریابیم با این علم زاده نشدهایم که بدانیم چگونه باید زندگی کنیم، بلکه زندگی یک مهارت است که باید کسب شود، مثل دوچرخهسواری یا نواختن یک پیانو.
📕 #جستارهایی_در_باب_عشق
✍🏻 #آلن_دو_باتن
@jahaneketab
أساور مِن ذَهّب.pdf
7.21M
📚 کتاب #أساور_من_ذهب فی احوال #زینب (س)
🖌 نویسنده: آیت الله شیخ مهدی اصفهانی (مسجدشاهی)
#جهان_کتاب #کتابهای_رایگان #حضرت_زینب
@jahaneketab
📚کتاب #تک_همسری
🖌️نویسنده #آدام_فیلیپس
درباره کتاب:
جدالهای حال حاضر درباره ارزشهای خانوادگی، درباره میزان ازدواج و طلاق، در واقع بحثهایی درباره تک همسری هست. درباره اینکه چه چیز مردم را باهم نگه می دارد و چرا باید باهم بمانند. درباره اینکه مردم چگونه انتخاب می کنند، چه چیزهایی مهمترین لذات آنهاست. یک رابطه اگر نه برای لذت، پس برای چیست؟ و اگر لذت اهمیت ندارد، چه چیزی دارد؟ این به تعبیری مسئله تک همسری است. بی شک صحبت از تک همسری، عملا صحبت از همه موضوعات مهم است...
برخی از ما (شاید خوشبختها یا حداقل اغنیا)، تک همسری تنها پرسش جدی فلسفی است. از همین رو این کتاب پرس و جویی است درباره واژه ما.
@jahaneketab
هدایت شده از کتابخانه رایگان (جهان کتاب) 📚
تک_همسری_آدام_فیلیپس_ترجمه_حسین_متقی.pdf
961.3K
📚کتاب #تک_همسری
🖌️نویسنده #آدام_فیلیپس
#داستان
#کتابهای_رایگان
#جهان_کتاب
📖 #کتابهای_رایگان در کتابخانهی مجازی «جهانِ کتاب». هم اکنون بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1381761456C452427ae59
📚کتاب #دیوان_بیدل_دهلوی
🖌 نویسنده #بیدل_دهلوی
درباره کتاب:
ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بن عبدالخالق ارلاس، (۱۰۵۴–۱۱۳۳) متخلص به بیدل، و نیز مشهور با نام بیدل دهلوی، شاعر پارسیسرای سبک هندی در اواخر قرن یازدهم و اوایل قرن دوازدهم هجری است.
ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل فرزند میرزا عبدالخالق در سال ۱۰۵۴ هـ. ق در پتنه در ایالت بهار هندوستان به دنیا آمد و در آنجا رشد کرد و تربیت یافت. سال تولد او از «انتخاب» و «فیض قدس» در میآید. او شاعر پارسیگوی است که از ترکان جغتایی برلاس یا ارلاس بدخشان بود؛ وی بیشتر عمر خود را در شاه جهانآباد دهلی زندگی کرد و آثار منظوم و منثور خود را خلق کرد.
او در سال ۱۰۷۹ ه.ق بهخدمت محمداعظم بن اورنگ زیب پیوست. سپس، به سیاحت پرداخت، و سرانجام، در «سال ۱۰۹۶ ه. ق» در دهلی سکنی گزید، و نزد آصف جاه اول، (نظام حیدرآباد) دکن منزلت بلند داشت. بیدل در روز پنجشنبه چهارم صفر سال ۱۱۳۳ ه. ق در دهلی زندگی را بهدرود گفت و در صحن خانهاش، در جایی که خودش وصیت کرده بود، دفن گردید.
@jahaneketab
هر عملی نیرویی را تولید میکند که به همان شکل به ما باز میگردد ... هرچه بکاریم همان را درو میکنیم. و هنگامی که اعمالی را انتخاب کنیم که برای دیگران شادمانی و موفقیت میآورد، ثمره «کارما»ی ما شادمانی و موفقیت خواهد بود.
📕 #هفت_قانون_معنوی
✍🏻 #دیپاک_چوپرا
@jahaneketab
«انسانها از رابطه بوجود میآیند،
در رابطه میمیرند، در رابطه آسیب میبینند
و در رابطه ترمیم میشوند»
📗 #دروغگویی_روی_مبل
✍🏻 #اروین_د_یالوم
@jahaneketab
📚کتاب #سفر_به_ولایت_عزرائیل
🖌 نویسنده #جلال_آل_احمد
درباره کتاب:
یهودى ستیزى و دشمنى با موجودیت اسرائیل در ایران میراث کسانى است چون احمد فردید. فردید در سخنان خود بر تنور یهود ستیزى و غرب ستیزى مى دمید و جهان را با تمام سازمان هاى بین المللى بر محور منویات فراماسونرى ها و صهیونیست ها می دانست.
جلال آل احمد نیز، مفهوم غرب زدگى را از فردید ستاند و آن را در کتاب خود بکار برد. تا جایی که غرب با صناعاتش را همچون دیوی به تصویر می کشد که باید جان آن را در شیشه کرد. آن را به اختیار خویش درآورد و همچون چارپایی از آن بارکشید.
جلال آل احمد در سفر به سرزمین فلسطین که خود از آن به عنوان ”سفر به ولایت عزرائیل” یاد می کند، اسرائیل را فرصتی می داند برای حکومت های بی قانون عهد دقیانوسی اعراب.
@jahaneketab
برای ساختن چرخ، محورها را به هم وصل می کنیم؛
اما این فضای تهی میان چرخ است
که باعث چرخش آن میشود.
از گل کوزهای میسازیم؛
اما این خالیِ درون کوزه است
که آب را درون خود جای میدهد.
از چوب خانهای بنا میکنیم؛
اما این فضای خالی درون خانه است
که برای زندگی سودمند است.
مشغول هستیایم؛
در حالی که این نیستی است که به کار میآید.
📚 #تائوت_چینگ
✍🏻 #لائو_تزو
@jahaneketab