4_5962964085019510431.pdf
974.2K
📔جزوه چهل مطالبه فرهنگی از منظر رهبر حکیم انقلاب
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5933824883694764764.rar
25.69M
📦 #بسته_نمایشگاهی قوانین ده گانه #شهید_سید_مجتبی_علمدار
☄️ویژه مساجد، مدارس و مجموعه های فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
📌بزرگترین فقر مجموعهها
🔹شهید بهشتی:
🔸ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ رﻓﻘﺎ ﺑﺎ ﺻﺮاﺣﺖ ﻋﺮض ﻛﻨﻢ ﺣﺪود ﺳﻰوسه ﺳﺎل اﺳﺖ ﺗﻼﺷﮕﺮى دارم و در اﻳﻦ ﺳﻰوسه ﺳﺎل ﺣﺪود ﺳﻰویک ﺳﺎﻟﺶ ﻛﺎر دستهﺟﻤﻌﻰ داﺷﺘﻪام.
🔸ﻣﻰداﻧﻴﺪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻛﺎرﻫﺎى ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﻮده؟ آﻳﺎ ﻓﻘﺮ ﭘﻮﻟﻰ ﺑﻮده؟ آﻳﺎ ﻓﻘﺮ اﻣﻜﺎﻧﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﺑﻮده؟ ﺑﻠﻪ، اﻳﻦ ﻓﻘﺮﻫﺎ ﺑﻮده، اذیتمان ﻫﻢ ﻛﺮده و ﻣﻰﻛﻨﺪ اﻣﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ.
🔸ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﻓﻘﺮ ﻣﺎ، ﻓﻘﺮ اﻧﺴﺎﻧﻰ ﺑﻮده اﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﺮ ﻛﺎرى را ﺧﻮاﺳﺘﻴﻢ اﻧﺠﺎم ﺑﺪﻫﻴﻢ، آدم آن ﻛﺎر را ﻛﻢ داﺷتیم.
📗کتاب "سه گونه اسلام"
#فقر_انسان
#آسیب_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
📚 #معرفی_کتاب ✋ #جای_خالی_عباس 🔘مروری بر رفتارهای #تشکیلاتی حضرت عباس "علیه السلام " #معرفی_کتاب
👆👆👆👆👆
الگوی تشکیلاتی
🔆 روضههای حضرت عباس محل #تربیت_سربازان_ولایتمدار امام زمان است و این رازِ آن علقهای است که امام عصر به شخصیت #کادرساز آخرالزمانیِ عمویش و مجالس و روضههایِ #تشکیلاتی او دارد.
▫️ جای خالی عباس پر شدنی نیست،اما باید کاری کرد.
در المزار الکبیر می خوانیم :
♦️ سلام بر فرزند برومند علی، ابوالفضل العباس که غمخوار و غمگسار و جاننثار برادر بود و دیروزش را به پای فردایش قربانی کرد. فدایی و نگهبان و پاسدار امام بود، آب (آبرو) به کربلا بخشید و دستان بریدهاش (پیوندگاه کربلا و تاریخ شد.)
🔺در این سلام، عباسبنعلی گفته نشده، عباسبنامیرالمومنین، طلیعه سلام است و این نسبت، خود گویای چه دقائق و لطایفی است که تنها اهل #بصیرت و #معرفت میفهمند.
🔺در سلام موعود، عباس «مُواسی» است و #مواسی، کسی است که اندوه خویش را در اندوه دیگران گم میکند و محور «خود» را به پاسداشت ناز و نیاز دیگران میگسلد و در این میانه «خویشتن» نمیخواهد و نمیبیند و عباس در «حسین» گم شده است و همه، او میبیند و او میخواهد، حتی در موجخیز علقمه، تصویر حسین فراچشم اوست که میگوید: هذا حسین شارب المنون.
🔷در حلقه #مدیریت عاشورا، در جنگ روانی دشمن، در شیهه و قهقهه و تمسخر و شماتت و دشنام و غبارخیزی اسبهای مهاجم، خیمهها به برکت «مواسی» خویش –عباس- آرام میشوند و در میدانی که از غبار «تار» شده است، چشمان حسین، عباس میجوید و صدا میزند: بنفسی انت یا اخی و پاسخ مییابد: لبیک سیدی، لبیک مولای و به تعبیر مکاشفهای شاعر در «کدر العجاج» عاشورا ماهتاب کربلا، تاریکی میشکند و ظلمت میزداید. (والشمس فی کدر العجاج لثامها)
🔷ابوالفضل «مدیر مستمر تاریخ» است، #مدیر ابدی انسان، چراکه «زمان» خود را به فردا بخشید و پروای دیروز و امروز نداشت. شگفتا عباس که به پاس این #مدیریت هرچه فرداتر میشود از او بیشتر میگویند و در فردای ناگزیر قیامت چنان بشکوه میآید که غبطه، سهم همه چشمها و لبها میشود!
💭 (بخشی از مقدمه استاد دکتر محمدرضا سنگری)
🔘برآمدی از:: #جای_خالی_عباس 🌱
#الگوی_تشکیلاتی
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🌀 نقش اربعین در انسجام تشکیلات شیعه
📝 تبیین چرایی و لزوم زیارت اربعین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در دهه ۵۰
🔹 یکی از علائم ایمان، زیارت اربعین است. بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است؟ اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همینی است که من گمان کردم. واقعش هم این است که احتمال می دهم که معنایش یکی از [شقوق] و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان شده. اما اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤيد فراوانی دارد «زيارة الأربعين».
🔹 شیعه یک جمع متفرق بود. جامعهای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند؛ اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزای متشتت در جریان بود، مثل دانههای تسبیح، یک رشته و یک نخ، همهی اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالیِ تشیع، یعنی امام. همهی این رشتهها به آنجا متصل میشد، قلبی بود که به همهی اعضا فرمان میداد. و به این ترتیب، تشیع یک سازمان و یک #تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند؛ اما بودند کسانی که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب، فریاد زدنشان از روی دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب.
🔹 فقط کار اینها یک ایراد داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را میدیدند، اما یک کنگرهی جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (علیهم السلام). این کنگره جهانی را معین کردند، وقتش را هم معيّن کردند، گفتند در این موعد معین، هرکس می تواند در آن کنگره شرکت کند؛ آن موعد روز #اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا؛ چون روح شیعه، روح کربلایی است، روح عاشورایی است. یاد دادند به شیعیان که اینجا محل اجتماع شماست، اینجا محل میعاد بزرگی است که با جمعشدن در این میعاد، هدف جامعهی شیعی و هدف بزرگ اسلامیِ جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید.
🔹 اربعین یعنی میعاد شیعیان در کنگره بینالمللی، جهانی، در یک سرزمینی که خودش خاطره انگیز است، سرزمین خاطرهها، خاطرههای باشکوه ، خاطرههای عظیم، سرزمین شهدا، مزار کشتهشدگان راه خدا. پیروان تشیع اینجا جمع بشوند و دست برادری و پیمان وفاداری هرچه بیشتر بدهند .
📚 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم، صص ۵۸۳ - ۵۸۴
#اربعین #مربی #مربی_محور
#تشکیلاتی #تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔷🔹برنامھ ریزی فرهنگی برای جوانان
رفع نیازهای جـوانـان
شروع کار فرهنگی باید بر اساس رفع نیازهای جوان باشد. بر این اساس باید ابتدا فهرستی از این نیازها تهیه کنیم:
نیازهای عقیدتی
نیازهای تفریحی
نیازهای شغلی
نیازهای خانوادگی و
نیازهای جسمی
حال برای برنامه ریزی باید ببینیم کدام یک از آن نیازها براساس اولویت، برطرف شدنی است و این کار را انجام دهیم، سپس برای سال بعد، چند فعالیت را اضافه کنیم و در سه سال آینده آن را به دوازده کار برسانیم.
همینطور که پیش میرویم، نیازهای جوان را آرام آرام برطرف کنیم. اگر برای تأمین تمامی نیازهای جوانان مجموعه، هزینهی کافی داشته باشیم، میتوانیم همهی آنها را برآورده کنیم.
برای تأمین نیاز جوان، ضمن تعریف قالب و فضای مناسب، لازم است نیروها از نظر استعداد شناسایی شوند یعنی بدانیم هر کس، دارای چه ویژگیها و استعدادهایی است و چگونه و در کجا میتواند بیشتر و بهتر ایفای نقش کند ؛ حتی اگر جوانی وارد مجموعه شد و به انجام دادن هیچ کاری از برنامه های مجموعه رغبت نداشت، باید بتواند در گوشه ای به بازی ورزشی خود بپردازد.
با این طرح، قالبها را به صورت بسته تعریف نکرده ایم و در مجموعه برای هرکس متناسب با توانایی و استعدادش فعالیت و کاری تعریف کرده ایم.
برای نمونه، فردی که توانایی علمی دارد، ولی از نظر عقیدتی ضعیف است، در مجموعهی فرهنگی وارد میشود، دراینحال او برای بارورکردن رشد علمی
افراد آن مجموعه گام برمیدارد و دیگران هم درجهت تقویت عقیدی او حرکت میکنند.
این روند، فرایندی دو سویه است که موجب رشد و پیشرفت هر دو طرف میشود.
#اصول_کار_فرهنگی
#جوان #جوانان
#مربی_محور #مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf