eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.11.MP3
33.77M
(۱۱) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه ششم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داشتن چهره آرام و رفتار توأم با آرامش یکی از راه‌های در است. گمشده انسان در دنیای غوغاسالار کنونی و عجله و گرفتاری‌های او، راه را برای جذب از طریق باز کرده است. در تشکیلات آرامش داشته باشید و آن را به خود انتقال دهید. 📚منبع: استاد پژوهشگر و فعال فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_26621371.pdf
3.49M
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ تشکیلات، باید ها و نبایدها در اندیشه مقام معظم رهبری ✍اسماعیل فخریان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔴تشکیلات نیاز جامعه ماست مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اخلاق تیمی و گروهی 👥 در گروه کار کردن مزایای بی‌شماری دارد. به خصوص در روزگار ما که دنیا را کار گروهی تکان می‌دهد نه کارهای فردی. ♨️ متاسفانه در بسیاری از گروه‌های فرهنگی ضعف در اخلاق تیمی و گروهی به‌وضوح دیده می‌شود. 🦸‍♂ مثلا بعضی از ما دوست داریم نقش سوپرمن را بازی کنیم؛ سهمی برای کسی قایل نشویم و خود را مسبب همه افتخارات بدانیم و در حقیقت افتخار دزدی کنیم. 🧩 در کار گروهی هر کس جای خود را دارد و اگر نقش خود را بازی کند و فقط زحمات خود را نبیند و به همت دیگران هم توجه کند دچار خودشیفتگی نمی‌شود و کار لطمه نمی‌بیند. ⭕️ گاهی اوقات هم افراد با چشیدن اندک طعمی از موفقیت، داعیه استقلال و خود محوری می‌زنند و اطرافیان را با تنش‌های فراوان فکری و عقیدتی مواجه می‌کنند‌. 💢 چه خوب است این افراد سابقه کاری خود را بنویسند و خاستگاه خود را هر از گاهی به خود یادآوری کنند تا دچار این رفتارهای ضربه زننده به جامعه فرهنگی نشوند. 〰 گردانندگان و مدیران هم چه خوب است که از خرد جمعی خود را مستغنی ندانند و دیگران را هم در تصمیم ها شریک کنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر: https://eitaa.com/soruod/5268 در حال انتشار سرودهای بیشتر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعداد یابی معنای در طرح جامع تعلیم و تربیت: " بسترسازی ، و برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکل‌گیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته " در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمی‌شود(۱) 📎شهید مطهری در این باره می‌فرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است یعنی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمی‌تواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش می‌کند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر می‌توانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده می‌کند. این، کار تربیت است. ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب می‌کند. درست است که کاری که نجار روی چوب می‌کند روی آهن نمی‌تواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش می‌دهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» می‌سازد، این‌جور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش می‌خواهد بر این چوب تحمیل می‌کند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل می‌کند. اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمی‌توانی از آن برنج بسازی، جو هم نمی‌توانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر می‌خواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو می‌توانی از آن، گندم خوب بسازی. می‌توانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و می‌توانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است. ولی به هر حال [فقط می‌توانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲) منابع: ۱) کتاب سکوی پرواز ۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
4_5884205998402438050.pdf
3.52M
"تربیت امروزی، تربیت انقلابی" برشی از یک اثر تربیتی کم نظیر از جناب استاد طاهرزاده مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
نکات تربیتی : در مقام خطیب ... تا به چیزی عمل نکنیم، توصیه و سفارش اون کار به دیگران فایده ای نداره. عالِم بدون عمل کلامش بی تأثیر است. پس به هر حرفی که می زنیم باید عامل باشیم. ................................ قرآن کریم : « یَا أَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ » اى کسانى که ایمان آورده‌اید! چرا سخنى مى‌گوئید که عمل نمى‌کنید؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.12.mp3
27.43M
(۱۲) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه هفتم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خودسازی در کار فرهنگی.pdf
1.64M
جروه خودسازی در کار فرهنگی خودسازی در کار فرهنگی گمشده ی اصلی فعالیت های فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔻رهبر انقلاب: اگر مجلس ضعیف و خودباخته باشد، تاثیر منفی بلندمدت دارد 👈 رأی دادن یک است 🔻 آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: 🔹 این تأثیری که انتخابات میگذارد فقط این نیست که در دوره‌ی چهارساله‌ی این مجلس تأثیر میگذارد، بلکه تأثیرهای بلندمدّت میگذارد؛ برای خاطر اینکه این نمایندگانی که شما میفرستید مجلس، ممکن است یک تصمیم‌هایی بگیرند، قوانینی را تصویب کنند که تا سالها اثرش ادامه داشته باشد. بنابر‌این، تأثیر یک مجلس ــ چه مجلس قوی و خوب، چه مجلس ضعیف ــ تأثیر طولانی‌مدّت خواهد بود. خدای نکرده مجلس ضعیفی هم باشد، مجلس خودباخته‌ای هم باشد در مقابل دشمن، آن هم تأثیرات منفی خواهد گذاشت برای بلندمدّت. به نظر بنده، با ملاحظه‌ی همه‌ی جوانب، امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک حکم شرعی و یک وظیفه‌ی شرعی است؛ صرفاً یک وظیفه‌ی ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفه‌ی شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. ۹۸/۱۱/۲۹ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅تربیت به سبک دیوار کشی متربی شما چند سالشه؟ ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰؟ قطعا متربی شما که در سن ۱۵ سالگی است با متربی ای که در سن ۱۷ سالگی است باهم تفاوت هایی دارند؛ موضوع بحث ما نیازهای هر فرد است...  البته تمام افرادی که به کار تربیتی مشغولند بر این امر واقفند که  " یکی " از معیارهای تعیین نیاز هر شخص " سن " اوست. عوامل دیگری همچون خانواده ، محیط زندگی ، سبک ارتباطی او با محیط اطراف ، فاصله او با سن بلوغ و حتی تک فرزند بودن یا نبودن نیز در این مورد مهم است. اما بحث امروز ما " سن " است که شاید بتوان گفت یکی از مهمترین و دم دست ترین شاخص ها برای تعیین نیاز افراد است... خب ؛ بریم سر اصل ماجرا ... همانطور که می دانید نیاز یک نوزاد با نیاز یک کودک 5 ساله باهم فرق می کند... و به همین منوال نیاز فرد 5 ساله با ده ساله ! خیلی اوقات در مدارس و یا در مجموعه های فرهنگی تربیتی "جداسازی سنی" صورت نمی گیرد و خیلی از همکاران ما به دلایلی چون ( غفلت یا عدم حضور مربی به تعداد مورد نیاز ) از این اصل غافلند. باید بدانیم که هر فردی در هر سنی یک نیاز دارد و البته قسمت مهم داستان اینجاست که معمولا نیاز ها به " ضمیر ناخود آگاه " ما بر میگردند و دانستن یا ندانستن ما تاثیری  در آنها ندارد... وقتی من گرسنه ام می شوم و نیاز به غذا دارم دیگر مهم نیست من یک پزشک هستم و سرشار از آگاهی یا یک فردی در اوج غفلت ... وقتی شما یک نوجوان کلاس هشتم را با یک نوجوان کلاس نهم یا دهم در یک محیط جمع کردید و زمینه های دوستی آنان را فراهم کردید طبیعی است که تداخل نیاز به وجود می آید. به داستانواره زیر توجه کنید : سینا و رضا دو دوست هستند. سینا در کلاس دوم دبیرستان (متوسطه دوم) و رضا در کلاس نهم (مقطع متوسطه اول) مشغول به تحصیلند. یکی از نیازهای حیاتی و مهمِ سینا ( بدون آنکه خود بداند ) نیاز به محبت و دوستی است در صورتیکه رضا فعلا در این وادی نیست و بیشتر توجه او به بازی های رایانه ای و فوتبال است. هر دوی آن ها در ضمیر ناخودآگاهشان نیازهایی دارند و مغزشان نیز دستور میدهد که تو باید "شکل" دوستت شوی... طبیعی است که سینا چون سنی از او گذشته نمی تواند شبیه رضا با زیرشلواری در خیابان بیاید یا در خانه پای رایانه بشیند و بازی کند... اینجاست که رضا نقش بیشتری را در تطابق با محیط اجرا می کند و سعی می کند شبیه دوست بزرگترش شود. و از همان لحظه است که شما رفتارهایی را از این دو دوست می بینید که کمی عجیب است : مثلا علی ( به خاطر نیاز شدیدش به محبت و دوستی) به شدت به رضا وابسته می شود و رضا هم با اینکه سیستم شخصیتی اش (فعلا)  نیازی به محبت شدید " ندارد "سعی می کند با سینا همدردی کند... . سینا همیشه ناراحت است چون هرگز رضا نمی تواند نیازهایش را تأمین کند و از طرفی هم شدیداً به او وابسته شده است. رضا هم چون نیازهای کاذب را برای خود ایجاد کرده است رفتارهای غیر منطقی از خودش نشان می دهد... و این یعنی اول مشکلات " مربی " مشکلاتی همچون : جداسازی آنها از یکدیگر که باید بدون مسایلی همچون غیبت و ... اینگونه موارد شکل گیرد! قطع کردن رابطه عاطفی آنها جلوگیری از سرایت این ویروس به بقیه متربی ها و... می بینید؟ عدم رعایت یک اصل مهم تربیتی به نام جداسازی، مشکلات زیادی را به همراه می آورد که ما چون اصل را بر خوش بینی می گذاریم " خوش بینانه ترین " حالت را برای شما ذکر کردیم... تأثیر این دو دوست بر یکدیگر می تواند بسیاری از فعالیت های شما را خنثی کند. اینکه معمولا در این دوستی ها فرد "کوچکتر" بیشترین آسیب را می بیند یک امر بدیهی است... فقط آنچه مهم است این است که این دیوار کشی سنی نباید به گونه ای شکل بگیرد که متربی ها را حساس تر کرده و بشود مصداق روایتی که می فرماید (انسان بر آنچه که بر او منع شده است حریص تر است...) ؛ مخصوصاً اگر زمان طولانیست که این امر در متربی های ما رواج دارد باید سبک تدریجی را پیش بگیریم که نوجوانان گیج نشده و در مقابل این تصمیم ما جبهه نگیرند... مطمئناً مربی های خوش سلیقه و آگاه جامعه ما از پس این امر مهم به خوبی برخواهند آمد. پس یادمان باشد زمینه دوستی و رفاقت را برای افراد غیر هم سن آماده نکنیم تا زمینِ آماده یِ زراعتِ نوجوانان که همانا  " دل پاکشان " است ؛ همیشه گوش به زنگ مربی باشد برای  " تغییر ". مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_227294578451945751.pdf
363.5K
خلاصه کتاب "آنچه معلمان و مربیان باید بدانند" مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.13.mp3
40.82M
(۱۳) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه هشتم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی کار زیاد است و نفرات کم... وقتی کار زیاد و نفرات کم است، ضرورت پیدا می‌کند تشکیلات شکل گیرد و در است که کارها ضریب برمی‎دارند. 🔻یعنی اگر من یک نفر باشم ممکن است دو، سه یا پنج نفر را حریف باشم. اما در یک حرکت جمعی می‏بینیم هرکدام از ما ده نفر را حریف هستیم و این بیان قرآن است. ⚜در سوره مبارکه انفال آیه ۶۵ خداوند می‏فرماید: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ یَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ یَفْقَهُونَ. یک تشکیلات دینی چند ویژگی دارد یکی ایمان است حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ، إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ، اگر بیست‌تا باشید صَابِرُونَ، پس ایمان، گروهی حرکت کردن و صبر، یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ، به دویست نفر پیروزید. 👌 اینجا ممکن است انسان بلافاصله تصور کند توان یک نفر هم بایستی معادل ده نفر باشد! خدا می‎خواهد این توهم را از بین ببرد و در ادامه می‎فرماید: وإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ، اما اگر صدتا باشید یَغْلِبُواْ أَلْفًا، معادل هزار نفر هستید. چون طرف فکر می‏کرد یک نفر هم به ده تا، خدا می‏فرماید خیر این برای گروهی حرکت کردن است. با ایمان و با عنصر صبر و با گروهی حرکت کردن به دویست نفر پیروز می‏شوید و اگر صد نفر باشید به هزار نفر پیروزید. این تشکیلات را از زمان امیرمؤمنان(ع) هم داشتیم در زمان امام حسین(ع) هم همین‌طور. ماریه، زنی در بصره بود که خانه‎اش پایگاه شیعیان بود. حضرت به آنجا نامه نوشت، و تنی چند به کمک امام حسین آمدند و شهید شدند، منتهی این‌قدر مبارزه پیچیده هست که این روابط پنهان مانده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🦋 تشکیلات شبکه‌ای 🌺 وقتی یک سازماندهی پنهانی، تبلیغات و تعلیمات امام را دنبال می‌کرد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf