eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
230 ویدیو
27 فایل
ارتباط با ما: @f_nezzam شماره تماس‌: 02537730184
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 میهمان امشب برنامه به افق فلسطین 🔸 حجت الاسلام مجید رجبی، مدیر موسسه پژوهشی فقه نظام 🕥 چهارشنبه، ۳ بهمن، ساعت ۲۰ شبکه افق 🌐 مشاهده این بخش از برنامه، از دقیقه ۳۰ به بعد. ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایمان مقدمه ی هجرت و هجرت مقدمه ی جهاد است 🗣حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام: جهاد صرفا به معنای جنگیدن و اسلحه بدست گرفتن نیست و هر تلاش و کوششی که انسان در برابر دشمن انجام بدهد، معنای جهاد را می دهد. ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه‌گانه ایمان، هجرت، جهاد 🗣حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام: قران کریم در آیات متعددی ازجمله آیات انتهایی سوره انفال به این مسئله اشاره شده است که ایمان، هجرت و جهاد مراحل اصلی نجات انسان است. 🕗«به افق فلسطین» پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
3 بهمن.mp3
36.16M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» (https://telewebion.com/program/0x94aff5e) 👈🏼 شناخت حربه های شیطانی رژیم صهیونیستی 🔰صوت کامل برنامه همراه با گفتگو و مجله خبری باحضور: حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام 🗣بخش گفتگو: دقیقه 26 34 مگابایت 🔲 چهارشنبه 3 بهمن ماه ۱۴۰۳ 🕗 «به افق فلسطین»؛ شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه افق ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام: برخلاف فتنه‌ها که شناخت اطراف قصه دشوار است، از برکات طوفان الاقصی آشکار شدن هرچه بیشتر جبهه حق از باطل بود 🕗«به افق فلسطین»؛ ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه های قرآنی از ارزش ها و ضد ارزش های رسانه ای در زمینه مقاومت 🗣حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام: امروزه ما با درگیر جنگ روایت ها هستیم، روایت جبهه ی حق از پیروزی، شکست، تهدید و... چیست؟ روایت جبهه ی باطل از این موارد چیست؟ 🕗«به افق فلسطین»؛ ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
19.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند حربه‌ی دشمنان در مواجهه با آحاد مردم به روایت قرآن کریم 🗣حجت الاسلام مجید رجبی- مدیر پژوهشگاه فقه نظام: القای بی اعتمادی نسبت به رهبران الهی ✅اعلام شکست پیش از موعد ✅شایعه پراکنی ✅بزرگ کردن دشمنان ✅طعنه زدن به مجاهدان 🕗«به افق فلسطین»؛ ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
12.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترس و نا امیدی از لشکریان شیطان است 🗣 شکست‌ها ممکن است در اثر خطاهایی از سوی مومنان در جبهه حق باشد، درهمین زمان نفاق با استفاده از القای ترس و ناامیدی به مردم، آنها را در انتخاب مسیر درست و غلط دچار شبهه کند. 🕗«به افق فلسطین»؛ ▫️ پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰 پنجمین مدرسه فصلی زمستانه پژوهشگاه فقه نظام با همکاری مراکز علمی برگزار می‌شود: 💠 اقتصاد مردمی از مبانی تا الگوهای علمی 👈 بخش مبانی: ✳️ جایگاه مردم در نظام اقتصادی اسلام 👤آیت الله محسن اراکی ✳️ مبانی و تعریف مردم‌سالاری اقتصادی دینی 👤حجت السلام و المسلمین احمد علی یوسفی ✳️ مقایسه مکتب مردم‌سالاری اقتصادی دینی با سایر مکاتب اقتصادی 👤حجت الاسلام و المسلمین محمد مادرشاهی ✳️ گزارشی از اقدامات حلقه‌های میانی و ارائه الگوهای موفق 👤دکتر روح الله ایزدخواه 👈بخش نقد الگوهای عملیاتی: ✳️ الگوی عملیاتی مردم‌سالاری اقتصادی دینی در صنایع سبک 👤ارائه: حجت الاسلام مجتبی امیری 👤نقد: دکتر سید مهدی زریباف ✳️ الگوی عملیاتی صندوق‌های تخصصی سرمایه‌گذاری 👤ارائه: حجت الاسلام کمیل قنبرزاده 👤نقد: حجت الاسلام دکتر جواد عبادی ✳️ الگوی عملیاتی مردمی‌سازی ساختار سازندگی 👤ارائه: حجت الاسلام محمد مادرشاهی 👤نقد: دکتر مجتبی خانی ✳️ الگوی عملیاتی اقطاع و واگذاری منابع 👤ارائه: حجت الاسلام جابر ابوزاده 👤نقد: دکتر محمد جواد رضایی ✳️ الگوی عملیاتی بازارهای مردمی 👤ارائه: حجت الاسلام محمد حسن نحوی 👤نقد: دکتر سید امیر سیاح 👈 اختتامیه ✳️ آثار اقتصادی واگذاری زمین‌ها و منابع به عموم مردم 👤دکتر محمد منان رییسی 🗓پنج‌شنبه و جمعه،‌یازده و دوازدهم بهمن 1403 🔍 اطلاعات بیش‌تر: 🆔@eco_islamic ☎️09170242845 📥مسیر ثبت نام: 🌐sahwa.ir/amozeshi/blog-16/form2 ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
معرفی مدرسه زمستانه اقتصاد مردمی.pdf
2.25M
🔰بروشور معرفی تفصیلی مدرسه فصلی اقتصاد مردمی از مبانی تا الگوهای عملی 🔹معرفی اجمالی موضوع مدرسه 🔹جدول زمانی برنامه ها 🔹معرفی اساتید 🔹معرفی سرفصل های ارائه‌ها 🔹معرفی ناقدین الگوهای عملیاتی 🔹منابع پیش نهادی برای مطالعه 🔹چند نکته برای شرکت کنندگان 👈🏻 پوستر مدرسه زمستانه اقتصاد مردمی از مبانی تا الگوهای عملی 📨مسیر کسب اطلاعات بیش تر: 🆔@eco_islamic ☎️09170242845 📥مسیر ثبت نام: 🌐sahwa.ir/amozeshi/blog-16/form2 ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
🔰امامت، ریشه در نبوّت دارد‌؛ شاخه‌ای است پُر بار و بَر، همه‌گاه تازه، سرسبز و سایه‌گستر از درخت عالَم‌گیر نبوّت. امامت، در دوره‌به‌دوره، جویبارهایی از آبشار بلند نبوّت، به جویبار «جان»ها و جهان‌ها جاری و ساری می‌سازد. ▪️با امامت، نیروی بَس‌شگفتی‌آفرین،‌ حماسه‌ساز،‌حال‌ها را از حالی به حالی دگرکننده، نبوّت ادامه می‌یابد، راه می‌گشاید، رهروان را به راه، ره می‌نماید و در راه، گام‌های‌شان را استوار می‌دارد و لغزش‌گاه‌ها را می‌نمایاند، این سوی ‌و آن سوی راه را، که گم‌راهی است و درّه‌های هراس‌انگیز مرگ و تاریکی‌های بی‌پایان و بی‌بارقه، با نشانه‌های روشن، مشعل‌ها و فانوس‌هایی که همه‌گاه برمی‌فروزد و برمی‌افرازد، نشان می‌دهد و از فرو رفتن در آن‌ها، باز می‌دارد و هشیارانه و خردمندانه و برابر نقشهٔ وحی، پرهیز می‌دهد. ▪️نبوّت، همه‌عصری است؛ در حصار عصر نمی‌ماند؛ عصرها‌ را در می‌نوردد؛ مصرها و دل‌های مردمان هر عصری را تا آستان باشکوه پایان دنیا. امامان، که پس از نبیّ، فرستادهٔ خدا، آورندهٔ کتاب، روشن‌کنندهٔ راه از بی‌راه؛ مشعل‌افروز راه، رسم و آیین و روشن‌گر آیه‌آیه کتاب اویند، هر یک برابر نیاز زمان، قد می‌افرازند،‌مشعل می‌افروزند، در کانون‌های زندگی شعله می‌افروزند، به سرای زندگی‌ها، روشنایی و گرما می‌بخشند و مردمان را از زَمهَریرها و یخبندان‌های سخت و تاریکی‌های توان‌فرسا و زمین‌گیرساز، می‌رهانند. ▪️این راه، برابر نقشهٔ راه سرچشمه‌گرفته از وَحی، مهندسی شده و هماهنگ با سرشت‌ها، سینهٔ سخت دشت‌ها و دَمَن‌ها را می‌گشاید، دل تاریکی‌ها را می‌شکافد و مردمان و رهروان خود را به آستان سپیده فرود می‌آورد و به رواق بلند زندگی سعادت‌بار، بار می‌دهد. ▪️در هر عصری، برابر تاب‌آوری آن عصر و نیاز مردمان، نقشهٔ وَحیانی زندگی شرافت‌مندانه را فراروی جویندگان شرافت، عزّت و سعادت، می‌گشاید، تا با دقیق‌شدن، عالمانه و هشیارانه، در آن در نگریستن و به تفسیر آن پرداختن و دقیقه‌شناسانه،‌ نقطه‌نقطهٔ نقشه را دریافتن و به کار بستن، بنیان شکوه‌مند زندگیِ آگنده از شرافت و سعادت را بگذارند و پایه‌های آن‌را برافرازند و روزگار، شرافت‌مندانه بسپرند. قهرمانان، رهایی‌بَخشان مردمان از کُنام‌ دیوان و دَدان، از دل سنگ سختی‌ها و شداید، رنج‌ها و دردها، فرامی‌خیزند، برمی‌دَمند و کران‌ تا به کران جهان را، به آتشی که از کانون درون‌شان دَمادَم، زبانه می‌کشد، روشن می‌کنند. تا آتش در کنار چوبِ عود، زبانه نکشد و داغی و سوزندگی آن، عود را فرا نگیرد، بوی خوش و سُکرآور چوب عود افشانده نمی‌شود و «جان»ها در این بوی خوش، بال به پرواز نمی‌گشایند. به گفتهٔ ابوتمّام: لَولَا اشتعالُ فی ما جاوَرَت ماکانَ یُعرَف طیبُ عَرفِ العود به گفته سعدی: قول مطبوع از درون سوزناک آید که عود چون همی سوزد،‌ جهان از وی معطّر می‌شود. ▪️موسی بن جعفر ع ، قهرمان روزگار خود و دیگر روزگاران بود. عودوار سوخت و بوی خوش آیین محمّدی را به «جان»های شیفته فشاند. در یک جا نماند، عود شعله‌ور وجود خود را فرادست گرفت و مدّتی به‌دور از چشم‌ها و شَحنه‌های شب، از این سوی به آن سویِ دیارهای مسلمانی، در حرکت بود، شاید به بوی خوش جان شعله‌ور خویش،‌به «جان»ی حیات بخشد و به شاهراه حیات،‌ بازش گرداند. ▪️امام موسی بن جعفر ع در روزگار سخت و محنت‌آگینی، روزگار می‌گذراند. در روزگار چهار خلیفه شقیّ عباسی روزگار را سپرد: منصور دوانقی، مهدی پسر او، هادی پسر مهدی و هارون الرشید. ▪️در این روزگار، بسیاری از قیام‌ها، شورش‌ها،‌ در خراسان، آفریقا، موصل، جزیره، در دیلمان، جرجان، در شام،‌نصیبین، مصر، آذربایجان،‌ ارمنستان و... سرکوب و یا فرمان‌بُردار شده بودند. فتح‌ها،‌ کشورگشایی‌‌ها و از دم تیغ گذراندن مخالفان، در سرزمین‌های دور و نزدیک، بر ثروت، قدرت و استواری تخت و دِیهیم عبّاسیان، افزوده بود. جریان‌های فکریِ ساخته و پرداختهٔ دستگاه خلافت، حربه‌ای در دست قدرت‌مداران و مایهٔ واپس‌گرایی و دورشدگی مردمان، از نابِ معارف وَحیانی شده بود و آوردگاه را بر آوردگاه‌آرایان و میان‌داران و رایَت‌افرازان حق، تنگ و بَسی‌دشوار ساخته بود. شعر،‌هنر، فقه، حدیث، حتّی زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت و کامل‌کنندهٔ زر و زور شده بود. ▪️امام، در این کارزار، قهرمانانه به تکاپو برخاست و شجاعانه، شعاع وحی را گستراند. روز به روز، بر بیداری‌ها می‌افزود، خردها را شعله‌ور می‌ساخت و عرصه را بر خون‌آشامان عبّاسی، که به نام دین، دین‌داران را شمع‌آجین می‌کردند و به مسلخ می‌بردند، تنگ می‌کرد و بر نگرانی آنان از فروریزی ارکان حکومت‌شان می‌افزود. هر گونه آمد و شدی به منزل و محضر امام، زیرنظر بود. امام به یاران سفارش می‌فرمود: مواظب خود باشید. اگر حاکمان عباسی، پی ببرند از من حرف شنیده و یا تعلیماتی فراگرفته‌اید و با من پیوند دارید، ذبح را در پی‌ دارد.