هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌹شما جانبازان، به هیچوجه مشروطیِ دانشگاه شهادت نيستيد
🔻رهبر انقلاب: یک جمله به این برادر عزیزِ جانبازمان که میگوید «من مشروطىِ دانشگاه شهادتم» عرض کنم: به هیچوجه شما مشروطی نیستید. 🔹شما #جانبازان ذخیرههای باارزش دانشگاه جهادید. جهاد لزوماً با #شهادت همراه نیست؛ اما لزوماً با فوزِ به رتبهی مجاهدان و تقرّب به پروردگار همراه است.
🔺میدان جهاد هم همه جاست؛ هم در دفاع نظامىِ از کشور، هم در دفاع سیاسی و آبرویىِ از کشور و هم در تلاش برای پیشبرد کشور و ملت، که امروز شما در این سنگر کار میکنید. اینها همه #مبارزه است و همه باید مبارزه کنیم. ٨٢/٩/٢۶
🌹 انتشار به مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل(ع) و #روز_جانباز
💻 Farsi.Khamenei.ir
#فرازی_از_دعای_ابوحمزه_ثمالی_هفده
« اِلهي اِنْ اَدْخَلْتَنِي النّارَ فَفي ذلِكَ سُرُورُ عَدُوِّكَ وَاِنْ اَدْخَلْتَنِي الْجَنَّةَ فَفي ذلِكَ سُرُورُ نَبِيكَ وَاَ نَا وَاللهِ اَعْلَمُ اَنَّ سُرُورَنَبِيكَ اَحَبُّ اِلَيكَ مِنْ سُرُورِ عَدُوِّكَ»
خدايا اگر مرابه دوزخ افکنی اين كار موجب خوشحالي دشمن تومی شود و اگر مرا به بهشت ببري موجب خوشحالي پيامبرتو می شود و من به خدا سوگند ميدانم كه خوشحال شدن پيامبرتو از خوشحال شدن دشمن تونزدتو دوست داشتنی تر است .
می گویم :
تکیه بر الطاف الهی پیش از تکیه بر عمل خویش، از نکات مهمی است که در ادعیه وارد شده است.در این بخش نیز می فرماید اگرچه من مستحق لطف ورحمت تو نیستم ولی پیامبر رحمت تو نزد تو بسیار عزیز است پس به حرمت پیامبر رحمتت از من در گذر .
قرآن کریم رسول اعظم ( صلی الله علیه وآله وسلم)را نسبت به مؤمنین رئوف و رحیم معرفی کند
« لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيم»( توبه:۱۲۸)
بنابراین سرور حضرت برای نجات بنده ای از امتش سبقه قرآنی دارد
#ابوحمزه_ثمالی
@jorenab
#فرزدق_و_شعر_درباره_امام_سجاد_علیه_السلام
در دوران حکومت ولید بن عبدالملک اموى، ولیعهد و برادرش هشام بن عبدالملک به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت.
چون به نزدیک حجرالاسود رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر قدم واپس نهاد و بر منبرى که براى وى نصب کردند، به انتظار فروکاستن ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشاى مطاف پرداختند.
در این هنگام حضرت على بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامههایش از همگان پاکیزهتر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش واپس نشست و منطقه استلام را در برابرش خالى از ازدحام کرد، تا به آسانى دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت
تماشاى این منظره موجى از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه میکشید، یکى از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنى آمیخته به حیرت گفت: این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف براى او خلوت گردید؟ هشام با آن که شخصیت امام را نیک میشناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانى زد و در جواب مرد شامى گفت : او را نمیشناسم
فَرَزْدَق که این را شنید چنین گفت
هَذا الّذي تَعرِفُ البَطْحاءُ وَطْأتَهُ
وَالبَيْتُ يعْرِفُهُ وَالحِلُّ وَالحَرَمُ
هذا ابنُ خَيرِ عِبادِ الله كُلّهِمُ،
هذا التّقيّ النّقيّ الطّاهِرُ العَلَمُ
هذا ابنُ فاطمَةٍ، إنْ كُنْتَ جاهِلَهُ
بِجَدّهِ أنْبِيَاءُ الله قَدْ خُتِمُوا
يُغْضِي حَياءً، وَيُغضَى من مَهابَتِه
فَمَا يُكَلَّمُ إلاّ حِينَ يَبْتَسِمُ
ما قال: لا قطُّ، إلاّ في تَشَهُّدِهِ
،لَوْلا التّشَهّدُ كانَتْ لاءَهُ نَعَمُ
(دیوان فرزدق دار الكتب العلمية، بيروت - لبنان، الطبعة الاولی ۱۹۸۷ ص۵۱۱)
او(امام زین العابدین علیه السلام ) کسی است که قدم هایش را مکه و کعبه وحِل(خارج حرم) و حرم اورا می شناسد
او فرزند بهترین بندگان خداست پرهیزکار پاکیزه پاک و نشانه الهی برای مردم است
او فرزند حضرت فاطمه است اگر نمی شناسی و جدش خاتم پیامبران است
او از حياء چشم را بر هم مىگذارد و از هيبتش چشم بر هم گذارده مىشود و سخن گفته نمىشود با او مگر وقتى كه لبخند مىزند
هرگز به کسی نه نگفت مگر در تشهد
اگر تشهد نبود هیچگاه از او نه نمی شنیدی
@jorenab
#مناظره_امام_سجاد_با_عباد_بصری
عباد بصری در راه مکه به امام زین العابدین ( علیه السلام) برخورد کرد و گفت
جهاد و سختی آن را رها کرده و حج و راحتی آنرا بر گزیدی در حالیکه خداوند می فرماید خداوند از مؤمنین جانشان ومالشان را می خرد و بهای بهشت را به آنان می پردازد کسانی که در راه خداوند جهاد می کنند و یا کشته می شوند - تا آنجا که می فرماید- مومنین را بشارت بده
حضرت فرمود : اگر چنین انسان هایی باشند جهاد با آنها افضل است باطن شما دررؤیت الهی و خلوت شما برای خداوند آشکار است.
لَقِيَ عَبَّادٌ الْبَصْرِيُّ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع فِي طَرِيقِ مَكَّةَ فَقَالَ لَهُ يَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ تَرَكْتَ الْجِهَادَ وَ صُعُوبَتَهُ وَ أَقْبَلْتَ عَلَى الْحَجِّ وَ لِينِهِ-؟
وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ- إِلَى قَوْلِهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ إِذَا رَأَيْنَا هَؤُلَاءِ الَّذِينَ هَذِهِ صِفَتُهُمْ فَالْجِهَادُ مَعَهُمْ أَفْضَلُ مِنَ الْحَج وَ ضَمَائِرُكُمْ عُيُونُهُ وَ خَلَوَاتُكُمْ عِيَانُهُ
( الاحتجاج ،ج2،ص:315)
@jorenab
#گناه
۱-مراد از گناه در نگاه دینی هرچیزی است که خلاف فرمان الهی و عقل سلیم باشد
یعنی گفتار و رفتاری که خلا ف فرمان الهی باشد انسان را ازخداوند متعال که نور است دور میکند و انسان را در وادی تاریکی قرار میدهد در روایات و آیات اثرات مخرب گناه را ذکر نمودند ومهمترین آن اینکه گناه انسان را مست میکند و انسان مست هیچ توجه به خودش ندارد لذا خودش را به در و دیوار می کوبد و چاله سر راه خویش را نمی بیند ازینرو با دست خودش ،خویشتن را به ورطه سقوط و نابودی می کشد
۲- پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم خطاب به ابن مسعودمی فرماید ای پسر مسعود از مستی گناه حذر کن زیرا گناه مانند شراب انسان را مست میکند بلکه شدیدتر از ان زیرا خداوند می فرمایدگناه انسان را کرو گنگ و کور میکند و امکان بازگشت برایشان نیست « يابنَ مسعودٍ،اِحذَر سُكرَ الخَطيئةِ؛ فإنَّ لِلخَطيئةِ سُكرا كَسُكرِ الشَّرابِ، بل هِي أشَدُّ سُكرا مِنهُ، يقولُ اللّه ُ تعالی :«صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فهُم لايَرْجِعُونَ».[1]
2. لذا به پیامبر نگاه می کردند اما او را نمی دیدند چون مست از گناه بودند.« إِنْ تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدى لا يَسْمَعُوا وَ تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ».[2]
3. مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی در رساله لقاالله می نویسد:« خداوند در جایی می فرماید خداوند جان انسان را بطور کامل می گیردو کسی که مرگ بر بر او مقرر شد را نگه میدارد و کسی مرگ بر او مقرر نشد را بر می گردانداللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا ۖ فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى».[3]
در جای دیگر می فرماید انها که وارد قیامت شدند و می بینند بازار عملشان کساد است در خواست میکنند به دنیا بر گردند:« رَبِّ ارْجِعُونِ، لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فِیما تَرَکْتُ »
مرحوم میرزا جواد می گوید خیال کن شب خوابیدی گویا قیامت را دیدی از خدا خواستی ترا بر گرداند همین صبح ترا بر گرداند پس سعی کن عمل درست انجام دهی.[4]
[1] . بحارالانوار ج 7ص102
[2] . اعراف، آیه 198
[3] . زمر، آیه 43
[4] . لقاء الله ، 103-100
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
https://eitaa.com/jorenab