یاعلی دل با تو بینا می شود
یا علی عشق با تو معنی می شود
خنده با عشق تو پیدا می شود
نغمه ازمهرت هویدا میشود
جان بفرمان تو همراه تن است
تن بدستور تو درپیراهن است
فیض حق با مهرتوجاری بُوَد
لطف حق با تو چنین ساری بُوَد
یا علی عشق تو مستم میکند
نیستم بُودِ تو هستم میکند
مهرتوآئینه وارم می کند
جلوه پروردگارم میکند
ذات حق نوراست برمن تافته
عشق حیدر بردلم انداخته
حَبلِ حق داده بدستم این چنین
ای بقربانت امیرالمؤمنین
بأَبی انت و نفسی و وَلَد
عِرضی اُمی و فُوادی و کَبَد
#علی_گلایری_ماتح
@jorenab
در روزغدیرپیامبرباصدای بلند فریاد زد
پس صدای پیامبر را بشنو
هر کس که من مولای او هستم
علی ولی اوست
پس پیروان صادقی برای او باشید
يُنَادِيهِمُ يَوْمَ اَلْغَدِيرِ نَبِيُّهُمْ
بِخُمٍٍّّ فَأَسْمِعْ بِالرَّسُولِ مُنَادِياً
فَمَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ عَلِيٌّ أَمِيرُهُ
فَكُونُوا لَهُ أَنْصَارَ صِدْقٍ مَوَالِياً
#حَسّان
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
روز عیدالله الاکبر عید غدیرخم به ولایت رسیدن سرورازادگان جهان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک باد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
#راه_نجات_از_ترس
(إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِيهِ، فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّيهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْهُ
حکمت ۱۷۵
هنگامى كه از چيزى مى ترسى خود را در آن بيفكن، چرا كه سختى پرهيز از آن از آنچه مى ترسى بيشتر است
هرگاه انسان انتظار امری را داشته باشد همیشه در نگرانی بسر می برد و همین میشودتا خیالات متعدد در ذهن وی خطورکند لذا ترس و وحشت اورا فرا میگیرد و همیشه این ترس با او خواهد بود زیرا منبع آن ناشناخته است و نمیداند چه چیزی گریبانگیر او خواهد شد اما اگر دچار ان مشکل و گرفتاری شود میداند چه بلایی بر سرش آمده است ای بسا هرگز ان چیزی نبوده است که فکر میکرد
سعدى در گلستان خود داستان زيبايى در اين زمينه نقل مى كند. مى گويد: پادشاهى با غلامى عجمى در كشتى نشست، و غلام هرگز دريا نديده بود و محنت كشتى نيازموده. گريه و زارى در نهاد و لرزه بر اندامش افتاد. چندان كه ملاطفت كردند آرام نمى گرفت و عيش مَلِك از او منغّص بود چاره ندانستند. حكيمى در آن كشتى بود مَلِك را گفت: اگر فرمان دهى من او را به طريقى خاموش گردانم. گفت: غايت لطف و كرم باشد. بفرمود تا غلام را به دريا انداختند. بارى چند غوطه خورد، مويش گرفتند و پيش كشتى آوردند و به دو دست در سكان كشتى آويخت. چون برآمد به گوشه اى بنشست و آرام يافت. مَلِك را عجب آمد پرسيد: در اين چه حكمت بود؟ گفت: از اول محنت غرقه شدن ناچشيده بود و قدر سلامت كشتى نمى دانست. قدر عافيت كسى دارد كه به مصيبتى گرفتار آيد.
(گلستان سعدی باب اول در سیرت پادشاهان حکایت هفتم )
#نهج_البلاغه
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚
🌷 اللهم 🌷
🌷 صل علیٰ 🌷
🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷
🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ
🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷
🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷
🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷
🌷 الصِّديقِ 🌷
🌷الشهید🌷
🌷صَلاةً 🌷
🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷
🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷
🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷
🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷
🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷
🌷صلوات الله علیک🌷
🌷و علی آبائك🌷
@jorenab
#هشدار_امیرالمومنین_نسبت_به_تفرقه
اگر مومنان باهم متحد نشوند و اختلاف کردند و هرکس خودش را برتر و بالاتر ببیند
همه ضرر خواهند کرد و دیگران حکومت و رهبری را بر عهده می گیرند
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود
بمن خبر رسيده كه بُسر وارد يمن گرديده،و بران غلبه پیدا کرد بخدا سوگند من گمان ميكنم بهمين زودى که آنها بر شما مسلّط ميشوند و حکومت را بدست می گیرند
۱_ براى اجتماع و يگانگى كه در راه باطلشان دارند و تفرقه و پراكندگى كه شما از راه حقّ خود داريد،
۲_ و براى اينكه شما در راه حقّ از امام و پيشواى خود نافرمانى مى كنيد
و آنان در راه باطل از پيشواى خودشان پيروى مى نمايند،.
۳_ و آنها امانت رهبرشان را اداء ميكنند و شما خيانت مى نماييد
أُنْبِئْتُ بُسْراً قَدِ اطَّلَعَ الْیَمَنَ وَ إِنِّی وَ اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلاَءِ الْقَوْمَ سَیُدَالُونَ مِنْکُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَی بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ وَ بِمَعْصِیَتِکُمْ إِمَامَکُمْ فِی الْحَقِّ وَ طَاعَتِهِمْ إِمَامَهُمْ فِی الْبَاطِلِ وَ بِأَدَائِهِمُ الْأَمَانَةَ إِلَی صَاحِبِهِمْ وَ خِیَانَتِکُمْ
نهجالبلاغه خطبه ۲۵
@jorenab
26.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرکلا _بابلکنار-بابل
ششم تیرماه چهارصد وسه
@jorenab
#عاقبت_تکبر
خداوندی كه از آنچه در دلهاست، و از اسرار نهان آگاه است،
۱- به فرشتگان فرمود. «من بشرى را از گل و خاك مىآفرينم، آنگاه كه آفرينش او به اتمام رسيد، و روح در او دميدم، براى او سجده كنيد،
۲-فرشتگان همه سجده كردند مگر ابليس» كه حسادت او را فرا گرفت.
۳-شيطان بر آدم عليه السّلام به جهت خلقت او از خاك، فخر فروخت، و با تكيه به اصل خود كه از آتش است دچار تعصّب و غرور شد.
۴-پس شيطان که دشمن خدا ست پيشواى متعصّبها و سر سلسله متكبّران گردید، كه اساس عصبيّت را بنا نهاد،
۵-و بر لباس كبريايى و عظمت با خدا در افتاد،
۶- لباس بزرگى را بر تن پوشيد و پوشش تواضع و فروتنى را از تن در آورد
۷- آيا نمىنگريد كه خدا به خاطر خود بزرگ بينى، او را كوچك ساخت؟
۸-و به جهت بلند پروازى او را پست و خوار گردانيد؟
۹-پس او را در دنيا طرد نموده، و آتش جهنّم را در قيامت براى او مهيّا فرمود
فَقَالَ سُبْحَانَهُ وَ هُوَ اَلْعَالِمُ بِمُضْمَرَاتِ اَلْقُلُوبِ وَ مَحْجُوبَاتِ اَلْغُيُوبِ إِنِّي خٰالِقٌ بَشَراً مِنْ طِينٍ فَإِذٰا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سٰاجِدِينَ فَسَجَدَ اَلْمَلاٰئِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ إِلاّٰ إِبْلِيس
اِعْتَرَضَتْهُ اَلْحَمِيَّةُ فَافْتَخَرَ عَلَى آدَمَ بِخَلْقِهِ وَ تَعَصَّبَ عَلَيْهِ لِأَصْلِهِ فَعَدُوُّ اَللَّهِ إِمَامُ اَلْمُتَعَصِّبِينَ وَ سَلَفُ اَلْمُسْتَكْبِرِينَ اَلَّذِي وَضَعَ أَسَاسَ اَلْعَصَبِيَّةِ وَ نَازَعَ اَللَّهَ رِدَاءَ اَلْجَبْرِيَّةِ وَ اِدَّرَعَ لِبَاسَ اَلتَّعَزُّزِ وَ خَلَعَ قِنَاعَ اَلتَّذَلُّلِ
أَ لاَ تَرَوْنَ كَيْفَ صَغَّرَهُ اَللَّهُ بِتَكَبُّرِهِ وَ وَضَعَهُ بِتَرَفُّعِهِ فَجَعَلَهُ فِي اَلدُّنْيَا مَدْحُوراً وَ أَعَدَّ لَهُ فِي اَلْآخِرَةِ سَعِيراً
(نهج البلاغه خطبه ۱۹۲)
@jorenab