eitaa logo
جرعه ناب
653 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
207 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام #کانال_جرعه_ناب توسط ادمین اداره می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد https://eitaa.com/jorenab
سفارش امام حسن علیه السلام با مردم مجادله نکن تا آبرویت نرود و شوخی نکن تا جرأت جسارت به تو پیدا نشود قال عليه السلام: لا تمار فيذهب بهاؤك، ولا تمازح فيجتر عليك ( قمی ، الانوار البهیه ص 317 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
قال الحسن العسکری علیه السلام: مَن مَدَحَ غَیرَ المُستَحق فَقَد قامَ مَقَام المُتَّهَم هرکسی انسان ناشایستی را مدح نمایدخود را در جایگاه تهمت قرار داده است. بحارالانوارج۷۸ص۳۷۸ https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام» سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب
اوقاتی که مربوط به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است مرحوم طبرسی درکتاب نجم الثاقب اوقاتی که مربوط به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را اینگونه نام می برد «اول شب قدر؛ هر سه شب مردد، دوم روز جمعه، سوم روز عاشورا، چهارم از وقت زرد شدن آفتاب تا غروب آن در هر روز، پنجم عصر دوشنبه، ششم عصر پنجشنبه، هفتم شب و روز نيمه شعبان، هشتم روز نوروز» نجم الثاقب ص۸۰۵ https://eitaa.com/jorenab
الهی ؛ از « أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعالَمِين‏ » دانستم عاقبت به خیر کسی است که تسلیم تو باشد «فاجعلنی من المسلمین » بقره : ۱۳۱ https://eitaa.com/jorenab
۹-وَ لَا رِبحَ كَالثّوَابِ هیج سودی مانند پاداش الهی نیست زیرا سود های معمولی ممکن است باقی بمانند ویا نابود شوند اما پاداش الهی سودی است دائمی که امکان نابود شدنش نیست پس سودی که بوسیله ثواب به انسان میرسد با سودهای دیگر قابل مقایسه نیست وانسانی که بوسیله عمل صالح به سود وپاداش الهی دست می یابد در حقیقت به یهترین شکل ممکن از سرمایه خویش یعنی عمر بهره برده است. ۱۰-وَ لَا وَرَعَ كَالوُقُوفِ عِندَ الشّبهَةِ وهیج پارسائی چون توقف در برابر شبهات نیست شبهه یعنی چیزی که شبیه به حق است وامکان اینکه انسان به این تصور که فعل درستی را انجام میدهد دچار خطا و اشتباه بشود هست لذا فرمود بهترین پارسائی توقف درشبهات است زیرا انسانی که با احتمال حرام آنرا مرتکب نمیشود بطریق اولی حرام بین و روشن را انجام نمیدهد. ۱۱-وَ لَا زُهدَ كَالزّهدِ فِي الحَرَامِ هیج زهدی مانند زهد در حرام نیست ازآنجا که زهد به معنای بی رغبتی است هرگاه انسان نسبت به حرام بی رغبت باشد و به آن اعتنا نکند مانند آن است که خانه را از آلوده شدن حفظ کند درین صورت خانه تمییز میماند دل نیز از تاریکی و گناه مصون میشود درین صورت واجبات اثرخویش را خواهد داشت در حالی که اگربه گناه میل داشته باشد مانند آتشی که در نیزار افتد نیکی و خوبی هارا نابود می سازدَ. https://eitaa.com/jorenab