يـا صـاحبَ الـعصرِ أدرِكْـنا فليس لنا
وِرْدٌ هـنـيٌّ ولا عـيـشٌ لـنـا رَغَـدُ
طـالت عـلينا لـيالي الإنـتظارِ، فـهل
يـا آبـنَ الـزكيِّ لِـلَيلِ الإنتظارِ غَدُ ؟
فـاكْـحُلْ بـطـلعتِك الـغَرّا لـنا مُـقَلاً
يـكاد يـأتي عـلى إنـسانِها الـرَّمَدُ
ای صاحب زمان مارا دریاب که برای ما نه زندگی خوشی است ونه اب خوشی از گلوی ما پایین می رود
شبهای انتظار برما طولانی شد ای پسر امام حسن عسکری آیا انتظار پایان می پذیرد
چشمان دردمند مارا به جمال زیبای خود نورانی کن که مردمک چشم را بدون تو درد فرا گرفته است.
@jorenab
#رهایی_از_طلسم
با توجه به آیات قران کریم جادو و سحر وجود دارد
در قران سه نوع جادو ذکر شده
۱-جدایی بین زن و شوهر
ۖ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ (بقره:۱۰۲)
۲- چشم هارو جادو کنند طوری که امور را غیر واقعی ببینند
سَحَرُوا أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءُوا بِسِحْرٍ عَظِیمٍ ( اعراف۱۱۶)
۳-دمیدن در گره ها
وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (فلق۴)
برای رهایی از سحر و جادو امور ذیل بسیار مهم و مفید است ان شالله
۱-دادن صدقه
۲-دعای بطلان سحر
بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ وَ ماشآءَ اللَّهُ بِسْمِ اللَّهِ وَ لاحَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ قالَ مُوسی ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ اِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ اِنَّ اللَّهَ لایُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدینَ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَانْقَلَبُوا صاغِرینَ
(مفاتیح الجنان رساله باقیات صالحات باب سوم)
۳-خواندن چهار قل
سوره الناس
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (۱) مَلِكِ النَّاسِ (۲) إِلهِ النَّاسِ (۳) مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)
سوره الفلق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (۱) مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ (۲) وَ مِنْ شَرِّ غاسِقٍ إِذا وَقَبَ (۳) وَ مِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِي الْعُقَدِ (۴) وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ (۵)
سوره الإخلاص
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (۱) اللَّهُ الصَّمَدُ (۲) لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (۳) وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (۴)
سوره الكافرون
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ (۱) لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ (۲) وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ (۳) وَ لا أَنا عابِدٌ ما عَبَدْتُّمْ (۴) وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ (۵) لَكُمْ دِينُكُمْ وَ لِيَ دِينِ (۶)
۴-آیت الکرسی
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
(بقره:۲۵۴)
https://eitaa.com/jorenab
#جایگاه_زن
اول-درجزیره العرب
۱-و هنگامی که به یکی از آنها بشارت دهند دختر نصیب تو شده، صورتش (از فرط ناراحتی) سیاه می شود. و بشدّت خشمگین می گردد
۲-بخاطر بشارت بدی که به او داده شده، از قوم و قبیله خود پنهان می شود.
۳- (و نمی داند) آیا آن (دختر) را با قبول ننگ نگهدارد، یا (زنده) در خاک پنهانش کند؟!
(سوره نحل آیات ۵۸-۵۹)
دوم-در هند
ساتی
ساتی یک مراسم تشیع جنازه در میان برخی از جوامع هندو است که در آن، زنی که به تازگی بیوه شده است، یا به طور داوطلبانه یا با اجبار، باید در توده هیزمی که برای سوزاندن جسد شوهرش تهیه شده است، قربانی شود و در کنار شوهر متوفی خود در آتش بسوزد
(فرهنگ عمید)
سوم-زن در یهودیت
و زني را كه مثل دامهاست و دلش تلههاست و دستهايش كمندهاست يافتم، كه تلختر از مرگ است. كسي كه در حضور خدا پسنديده است از او رهايي خواهد يافت، اما گناهكار گرفتار وي خواهد شد، اينك واعظ ميگويد؛ كه اين را دريافتم، بعد از شمردن چيزها يك به يك تا آن كيفيت حساب را دريابم، كه جان من الي الآن در جستجويش ميباشد و نمييابد. اين است كه يك مرد از هزار پيدا كردم، از تمامي آنها زني را پيدا نكردم
(مواعظ سليمان، فصل ۷، آيات ۲۶ تا ۲۸)
براي آناني كه فرزندشان، مذكراست، خوشي و براي آنهايي كه فرزندشان، مؤنث است، ناخوشي است. هنگام تولد پسر همه خوش حالند و هنگام تولد دختر همه غمزدهاند. هنگامي كه پسري پا به جهان ميگذارد صلح به جهان ميآورد و هنگامي كه دختري متولد ميشود، هيچ
(زن در يهود، لئونارد،سويدلر،ص۱۴۰)
چهارم-زن در مسیحیت
و بايد كه زن به آرامي و با كمال اطاعت گيرد و زن را به تعليم دادن اجازت نميدهيم تا آن كه زير دست مرد باشد، بلكه سكوت اختيار كند، آدم خلق شد و حوّا، آدم فريفته نشد، بلكه زن فريفته شد و از حد تجاوز نمود
(نامهي اول پولس به تيمو تسيوس، باب دوم، آيات ۱۱ تا ۱۴)
پنجم زن در اسلام
۱-فردی
الف-در عمل فرقی بین زن ومرد نیست
من عمل هیچ کسی از شما را، زن باشد یا مرد، ضایع نخواهم کرد. شما از جنس یکدیگر هستید
أَنِّی لَا أُضِیعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنکُم مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی ۖ بَعْضُکُم مِّن بَعْضٍ( ال عمران :۱۹۵)
ب-احترام به پدر برای سپاس اززحمت مادر
بالاتر ازین می فرماید به پدر ومادر احترام بگذارید و احترام به پدر برای آن است زن سختی وزحمت فراوان کشیده است
وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ إِحْسَانًا ۖ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهًا وَوَضَعَتْهُ کُرْهًا ۖ (احقاف :۱۵)
ج-زن مایه آرامش
می فرماید ارزش و فایده ازدواج این است که شما مردان بوسیله زنان ارامش پیدا کنید
و از نشانه های او این که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان محبت و رحمت قرار داد. به یقین در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکّر می کنند
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (روم:۲۱)
۲-اجتماعی
در واقعه غدیر حضرت رسول از همه خواست با حضرت علی علیه السلام بیعت کنند حتی زنان
(بحار الانوار ج۲۱ص۳۸۸)
یعنی در مسله مهم و سرنوشت ساز یک امر اجتماعی که تعیین خلیفه بعداز رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم است فرقی بین زن ومرد نیست
@jorenab
هدایت شده از پنجره🇮🇷
اقبال لاهوری مقایسه ی بین حضرت زهرا س و حضرت مریم ع می کند وحضرت زهرا را عزیزتر و برتر می شمرد چون حضرت مریم فقط از یک جهت عزیز است یعنی مادر عیسی بودن ولی حضرت زهرا از سه جهت عزیز است ، دختر پیامبر ص ، همسر حضرت علی ع و مادر امام حسین ع است .
مریم از یک نسبت عیسی عزیز * از سه نسبت حضرت زهرا عزیز ، نور چشم رحمة للعالمین * آن امام اولین و آخرین ، ... ، بانوی آن تاجدار هل أتی* مرتضی مشکل گشا شیر خدا ، ... ، مادر آن مرکز پرگار عشق * مادر آن کاروان سالار عشق، ... (لاهوری ، اقبال، رموز بیخودی )
@MohammadGelayeri
#زهرا
#فاطمیه
امام صادق از پدران طاهرینش نقل می کند:
زمانی که وفات حضرت فاطمه (علیهاالسلام) رسید گریست. امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود: ای سرورم! چرا گریه میکنی؟
فرمود: بر چیزهایی میگریم که پس از من با آن، مواجه خواهی شد
فرمود: گریه مکن! به خدا سوگند! آن رنجها در برابر رضای خداوند، کوچک است و به خاطر خدای متعال، همه چیز را تحمل خواهم کرد
سپس حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود سفارشی دارم و آن اینکه نگذاری در تشییع جنازه من غاصبان شرکت کنند
حضرت علی علیه السلام هم این سفارش را عمل کرد
لَمَّا حَضَرَتْ فَاطِمَةَ الْوَفَاةُ بَكَتْ فَقَالَ لَهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ يَا سَيِّدَتِي مَا يُبْكِيكِ قَالَتْ أَبْكِي لِمَا تَلْقَى بَعْدِي فَقَالَ لَهَا لَا تَبْكِي فَوَ اللَّهِ إِنَّ ذَلِكِ لَصَغِيرٌ عِنْدِي فِي ذَاتِ اللَّهِ قَالَ وَ أَوْصَتْهُ أَنْ لَا يُؤْذِنَ بِهَا الشَّيْخَيْنِ فَفَعَلَ. (بحار الأنوار ج۴۳ص۲۱۸)
@jorenab
#انتساب_اهل_بیت_به_رسول_خدا
مرحوم صدوق ( رحمه الله ) در کتاب عیون اخبارالرضا نقل میکند
روزی هارون الرشید خطاب به امام موسی کاظم ( علیه السلام ) گفت چگونه خود را ذریه پیامبر می دانید در حالیکه پیامبر پسر نداشت و نسل در پسر می ماند نه دختر و شما فرزندان دختر وی هستید و پیامبر پسری نداشت ؟
كَيْفَ قُلْتُمْ إِنَّا ذُرِّيَّةُ النَّبِيِّ وَ النَّبِيُّ لَمْ يُعَقِّبْ وَ إِنَّمَا الْعَقِبُ الذَّكَرُ لَا الْأُنْثَى وَ أَنْتُمْ وُلْدُ الِابْنَةِ وَ لَا يَكُونُ وُلْدُهَا عَقِباً لَه ؟
حضرت در جواب آیات هشتادوچهار وهشتاد وپنج سوره مبارکه انعام را تلاوت فرمود: از ذریه حضرت ابراهیم ؛ داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی وهارون است این چنین به نیکوکاران پاداش می دهیم و زکریا و یحیی و عیسی و الیاس – نیز از ذریه هستند- همه از صلحا وشایستگان هستند.
وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمان وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسى وَ هارُونَ وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ. وَ زَكَرِيَّا وَ يَحْيى وَ عِيسى وَ إِلْياسَ كُلٌّ مِنَ الصَّالِحِين
آنگاه حضرت فرمود : پدر حضرت عیسی که بود؟
هارون الرشیدگفت:عیسی پدرنداشت
حضرت فرمود : همانا خداوند متعال اورابه ذریه انبیاء ملحق کرد از طریق حضرت مریم ؛ مانیز به ذریه نبی از طریق مادرمان فاطمه ملحق می شویم .
ُ إِنَّمَا أَلْحَقْنَاهُ بِذَرَارِيِّ الْأَنْبِيَاءِ ع مِنْ طَرِيقِ مَرْيَمَ ع- وَ كَذَلِكَ أُلْحِقْنَا بِذَرَارِيِّ النَّبِيِّ ص مِنْ قِبَلِ أُمِّنَا فَاطِمَة»( -عیون اخبار الرضا ج1 ص 84)
@jorenab