جرعهنوش | علی احسانزاده
چقدر این روزها جای محمدرضا آقاسی خالی است تا با تیغ بران شعرش و حرارت شورانگیز صدای مخلصش، حماسه بسر
ای شیردلان عرصهی توحید!
شب آمده در برابر خورشید
اینک دشمن، زباندراز آمد
زان راه که رفته بود، باز آمد
او افعی زخمخورده را ماند
دندانِ بههمفشرده را ماند
باز آمد تا ز ما، عنان گیرد
مگذاریمش دوباره جان گیرد
باز آمد و فتنه زیر سر دارد
غافل که #خلیل_ما تبر دارد
غافل که #بسیج_را_هلاکی_نیست
از جبهه و بوق جنگ #باکی_نیست
چون دست خدا فشرد دستم را
نظّاره نمیتوان شکستم را
بر دشمن آنچه هست، بر من نیست
خِذلان و غم و شکست از من نیست
من دست خدا در آستین دارم
چون صاعقه، #خشم_راستین_دارم
دستی که به یاری خدا خیزد
تک نیز بُوَد، از او صدا خیزد
بر سینهی ابر، طبل میکوبم
تا گیسوی رعد را برآشوبم
یک جانِ به شعله مبتلا دارم
این داغ ز خاک کربلا دارم
تا قامت شرک غرق خون گردد
#تا_پرچم_کفر_سرنگون_گردد
در قبلهی این قبیله، هابیلم
رسواگر صدهزار قابیلم
صد ناله اگر ز آه من جاری است
شوق است که از نگاه من جاری است
من سرخترین زبان فریادم
از رنجش هر دو عالم آزادم
زخمم عطش نمک به دل دارد
خون از لب چشم خویش میبارد
دل را هوسی به خواب راحت نیست
چون مرهم دل به جز جراحت نیست
تا زخم به سینه نقش میبندد
بر نالهی تیغ، سینه میخندد
من سرو کمر خمیده را مانم
من خنجر آبدیده را مانم
من منّت کس نمیکشم هرگز
بیشعله نفس نمیکشم هرگز
هر چند که نیمه شب نمیخوابم
لیکن چو گل بهار، شادابم
من در دل خویشتن نمیگنجم
در وسعت پیرهن نمیگنجم
تا بال و پری ز شلعهها گیرم
چون شمع به انجمن نمیگنجم
هر چند اسیر پنجهی خاکم
سیمرغ شکارِ اوجِ افلاکم
خورشید شرارهای ز آهم شد
هر چند رفیق نیمه راهم شد
ای رهبر حقشناس و آگاهم
تا لحظهی مرگ، با تو همراهم
امروز منم چو چنگ، در چنگت
آیینهی روشن دلِ تنگت
امروز، من و تو، هر دو دلتنگیم
بر شانهی خاک، آسمانرنگیم
ای پیر! مرا بگیر در مشتت
بنواز به ضربهی سر انگشتت
مضرابم زن، که در سرور آیم
گز زخمهی تو به شوق و شور آیم
مِضرابم زن، که نالهها دارم
آتش ز فغان لالهها دارم
امروز که راه عشق پر پیچ است
#حکم_آنچه_تو_میکنی، دگر هیچ است
#ما_ترکناک_یا_بن_الحسین
#آقاسی
@jorenush
متن زیر را هفتهی قبل برای نشریهای نوشتم که بنا بود در جریان تحصن منتشر شود و نشد.
درست است که تحصن تمام شد و #وعده_صادق هم انجام گرفت، ولی هنوز در این متن، نکاتی هست که میتواند مفید باشد:
این چادرها فروشیاند؟ شما مسافرید؟
در این چند روز که چادرها در حسینیهی امیرچقماق بر پا شد، چند بار اینجور سؤالات پرسیده شد؛ لابد تازگی داشت که جمعی در اینجا خیمهی مسافرتی بر پا کنند. این پرسشها به شوخی و جدی پاسخ داده میشد، ولی کمکم سؤالاتی مطرح شد که هم عجیب بود و هم نمیشد به شوخی از کنارش گذشت.
یکی گفت: «شما دارید از جمهوری اسلامی یقهگیری میکنید.» و شنیده شد که «شما دارید در زمین دشمن بازی میکنید». و کسی از مسئولان امر گفته بود که چرا عجله کردهاند؛ میگذاشتند تا فرماندهان در وقت مقتضی اقدام کنند.
****
انقلاب اسلامی، امری مردمی بود؛ یعنی از ابتدا در ایده، طرح، پشتیبانی، رهبری، اقدام و عملیات تماماً از بدنهی مردم- یعنی نیروهای غیروابسته به سازمانهای رسمی و یا کانونهای قدرت- شکل گرفت. اینگونه بنا شد و همینطور هم پیش رفت؛ راهپیمایی، امنیت، جنگ، انتخابات، سازندگی، کمکرسانی، امور تربیتی، تولید علم، تبیین و بصیرتآفرینی، اقتصاد مقاومتی و ... توسط مردم انجام شد یا با مردم قوت گرفت. مردمپایگی، سنتی اسلامی است که از متن قرآن و سنت به دست آمده. مردم باید رسول را همراهی کنند تا هدف بعثت تحقق یابد. اگر مردم آگاه نشوند و همراهی نکنند، حتی اگر امیرالمؤمنین هم رهبر باشد، ناچار خواهد شد که متناسب با جماعت راه بیاید. مگر سقیفه و حکمیت بر علی علیهالسلام تحمیل نشد؟
در جنگ هم، اگر مردم پای کار نیایند، کسانی هستند که فرماندهان مخلص نظامی را از مجاهدت مانع شوند و شمشیر آنان را در غلاف نگه دارند؛ چنانکه شمشیر برّان مالک اشتر را از آستانهی خیمهی معاویه بازگرداندند. این مردماند که به بازوی مجاهدان میدان نبرد قوت میبخشند و ارادهی آنان را محکم میکنند. مگر امام خامنهای نفرمودند که «فریاد انتقامی که از مردم شنیده شد در سرتاسر کشور، در واقع، این فریاد انتقام، سوخت حقیقی موشکهایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد».
میدانیم که در تصمیمسازیها، خواص از اهمیت ویژهای برخوردارند و بسیاری وقتها، آنان فهم مردم را رقم میزنند. و میدانیم که در میان خواص جامعهی ایران، هستند کسانی که دشمنناشناسی یا ترس یا محاسبات اشتباه یا نفوذ، آنان را به سمت عدم مواجههی سخت با دشمن سوق میدهد. و میدانیم که بسیاری از تصمیمات، برایند دیدگاهها و محاسبات مسئولان و خواص است. و اگر دیدگاههای ناصحیح بر دستگاه محاسباتی مسئولان غلبه یابد، نتیجه، انحراف از مسیر یا کُندشدن حرکت انقلاب است. و این، یکی از مهمترین نقاطی است که مردم باید به پشتیبانی از امام جامعه و مسئولان انقلابی به میدان بیایند و با تبیین حقانیت و عقلانیت روش انقلابی برای مردم و خواص، و مطالبهی اقدامات منطبق بر اصول انقلاب از مسئولان، فضا را برای اقدامات مقتضی فراهم کنند و از فشار غلطفهمان بکاهند و حجت را بر همه تمام کنند.
پس انقلاب برای آنکه بماند، باید آرمانها و منطقش همچنان در میان آحاد مردم زنده باشد.
انقلاب اسلامی، مردمی است و مهمترین ضمانت حرکت نظام اسلامی بر صراط مستقیم انقلاب، صیانت مردم از این حرکت است. اگر مردم بیتفاوت شده یا کنار گذاشته شدند، این نظام، دیر یا زود به انحراف خواهد رفت و نابود خواهد شد. بر همین اساس، امام خمینی فرمودند: «اگر دیدید کسی از اصول تخطی میکند، در برابرش قاطعانه بایستید.» و از مردم خواستند که اگر «ذرهای» از سیاست «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» عدول شد، «آن را با شمشیر عدالت اسلامی راست کنند». مردم، صاحبان و پاسداران حقیقی انقلاباند و اگر کسی مردم را از اینکه چرا در جایی آرمانهای انقلاب را فریاد کردهاند، سرزنش کرد، بداند که از اندیشهی امام فاصله گرفته است.
بر اساس تمامی این نکات، آنچه در حضور مردمی در حسینیهی امیرچقماق میگذرد، نه حرکتی در مقابل نظام یا نیروهای مسلح، بلکه حرکتی در پشتیبانی از انقلاب و کمک به نیروهای مسلح برای اقدامات آنان است. ما آمدهایم تا در عمل، دست ولی امر خود را بگشاییم و راه امام را به غربزدگان و ناآشنایان به فرهنگ قرآن بشناسانیم.
چنانچه دیدیم، روشنگریها و کمکرسانیهای ایام پس از شهادت سید مقاومت، تصمیمسوزان را کنار زد و دست نیروهای مسلح را برای اقدام انقلابی باز کرد.
و این مطالبه، تا نابودی رژیم منحوس صهیونی ادامه خواهد داشت؛ باذن الله.
@jorenush
چرایی کمک به محور مقاومت - حجت الاسلام راجی.mp3
38.57M
🔊 صوت پخش زنده سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی، با موضوع #فناوری_پاسخ_به_شبهات و با رویکرد "چرایی کمک به محور مقاومت"
⁉️ چگونه واجب فوری حمایت از حزبالله را انجام دهیم؟
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از محمدمهدی سیار
#پیکار
چه سخت است داغ علمدار دیدن
غم یار، در اوج پیکار دیدن
چه سخت است در اوج غوغای صفین
علی را عزادار عمار دیدن
به بیتابی موجهای فراتیم
به هنگامهی چشم خونبار دیدن
نمیدید در خواب هم دیدهی ما
به خون خفته آن چشم بیدار دیدن
ز یوسف به یک پیرهن خیره ماندن
ز یحیی سری دست اغیار دیدن
به گفتن نیاید، به باور نگنجد
چُنان کوه را زیر آوار دیدن
همین است تقدیر مردان میدان
به پیکارها پیکر یار دیدن
تنی را به میدانِ مین ارباً اربا
تنی را پر از خون به رگبار دیدن
ولی نیست هرگز به قاموس مردان
هراسی از این راه دشوار دیدن
هراس است بر جان خیبرنشینان
سَنابرق شمشیر کرّار دیدن
مَهیب است فریاد یا حیدر ما
مهیب است هان! قهر قهار دیدن
همه هیبت گنبد آهنین را
بر این عنکبوتان چنان تار دیدن
مهیب است در بارش «رعد» و «سجیل»
زمین و زمان تیره و تار دیدن
بهناگاه «فتاح» و «خیبرشکن» را
بر این قلعهی کهنه آوار دیدن
جسدهای مشئوم دیوانهدیوان
به هر کوی و بازار بر دار دیدن
«بعثنا علیکم عباداً لنا» را
به سربند گُردان احرار دیدن!
زمان «فجاسوا خلالالدیار» است
شرر بر سراپای اشرار دیدن
#محمد_مهدی_سیار
#مقاومت | #سیدحسن_نصرالله
🔗کانال اشعار و آثار #محمدمهدی_سیار
📍 بله | ایتا | روبیکا | اینستاگرام
@mmsayyar
روایت تحصن امیرچخماق را از قلم برپاکنندهاش بخوانید:
دواتفنگ
https://eitaa.com/davatfang/4
@jorenush
هدایت شده از خانه رسانه و هنر هِجا(هنرِ جوانِ انقلاب)
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 وقت جهاده...
💠 تهیه شده در خانه رسانه و هنر هجا
(هنرِ جوانِ انقلاب ) 💠
جرعهنوش | علی احسانزاده
🎞 وقت جهاده... 💠 تهیه شده در خانه رسانه و هنر هجا (هنرِ جوانِ انقلاب ) 💠
این کلیپ، ساختهی "خانهی رسانه و هنر هجا" (هنر جوان انقلاب) است
سری به کانالشون بزنید بد نیست👇
https://eitaa.com/HEJA_ART
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
دارایی اسرائیل در ایران چیست؟.mp3
5.45M
دارایی اسرائیل در ایران چیست؟
📺 youtu.be/nvy2KPWnCqg
هدایت شده از محمدمهدی سیار
🔹️ مرگ یحیی
آخر چه بود این مرگِ نو؟ این مرگ عزرائیلکُش!...
نبض گلوی کیستی؟ ای صور اسرافیلکُش!
گرم نبردی تنبهتن، رخ در رخ مرگی کهن
هابیلِ صورتبستهای، در هیبتی قابیلکُش
لَم داده بر عرشی مگر؟! مابین جنات و نَهَر
عند ملیکٍ مقتدر... ای آیهی تأویلکُش
در ناگهانِ واپسین، صد معجزه در آستین
در چشم، خشمی آتشین، در کف، عصایی نیلکُش
دیدی نمیمانَد نهان! دار و درفشت بود هان!
ریگی به کفشت بود هان! از ریگهای پیلکُش
این فصل را بیخواب کن، این نسل را بیتاب کن
میراث خود پرتاب کن؛ آن چوب اسرائیلکُش!
#محمد_مهدی_سیار
🔗کانال شعرها و آثار #محمد_مهدی_سیار
📍 بله | ایتا | روبیکا | اینستاگرام
@mmsayyar
کدام زخم های کاری، پایان اسرائیل را نزدیک کرده است؟ - محمدطاهر رحیمی.mp3
23.76M
شکست رژیم صهیونی چگونه رقم خورده است؟
کدام زخمهای کاری، پایان این رژیم را نزدیک کرده؟
🔹گفتوگوی #جدال با محمدطاهر #رحیمی
📆 ۳۰ مهر ۱۴۰۳
⏱️ مدت زمان: ۲۹ دقیقه
🌐 jedaal.tv/radio
@jorenush