eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
995 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
187 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
آرزوهـا پیله هایی در دل هستند که با امید پروانه ای بال گشوده و به‌سوی خدا اوج می‌گیرند🌸🍂 امیدوارم در این شب زیبای عید پروانه آرزوهایتان بر زیباترین گلهای اجابت بنشیند⚘ ✶‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سالروز ولادت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی (عج) بر شما و خانواده محترم تبریک و تهنیت باد. ❤️
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمانده سلام به سبک امام خامنه‌ای در نشر این کلیپ زیبا مارا یاری کنید🙏 به کانال تخصصی رهبر انقلاب بپیوندید🔻 @khamenei_velayat
هدایت شده از صابرین نیــوز
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نظر حاج قاسم سلیمانی در مورد وزارت اطلاعات 🔹چشم بینای نظام... ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از خوش‌خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افتتاح کلان‌بیمارستان حضرت مهدی علیه‌السلام 🏥 مشخصات: ¤ ۱۰۸ هزار متر مربع وسعت ¤ ۵۲۲ تخت بستری عادی ¤ ۲۰۴ تخت بستری ویژه ¤ ۱۱۰ تخت بستری اورژانس ۴۲ تخت بستری جراحی سرپایی سرانه فضای فیزیکی هر تختِ بیمارستان بالاست و در بین بیمارستان‌های ایران، بیشترین تعداد تخت آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو را دارد و تنوع رشته‌های آن در کشور و منطقه بی‌نظیر است. 📆 ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ خوش‌خبر 👇🇮🇷 ایتا | روبیکا | تلگرام | سروش | شاد | بله
هدایت شده از نهضت جهانی مقاومت
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، در حال حضره(سماع) صوفیانه / این فرقه دراویش قادری هم نامیده می شود 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
تلگرام همچنان خط اول را در ایجاد نا امنی اقتصادی و امنیتی می‌دهد. از ایجاد بحران در مدارس تا ایجاد بحران با گران کردن ارز و دلار.... مسئولان مربوطه چرا نمی‌خواهند سر این افعی را داخل کشور قطع کنند و به بحران ها پایان بدهند؟ https://eitaa.com/joinchat/2646278352Cb26420e514
❁﷽❁ زمیـن حقیر بود برای داشتنـت آسمان به تو بیشتر می‌ آید ... سالروز آسمانی شدنت مبارک فرمانده دلها چشمانت پس از اينهمه سال...بازهم عاشق ميكند...مردماني را كه در اين روزگار حيراني ، سخت عاشق ميشوند....چه باشكوهست چشمانت....ای همت....ای مرد بی تكرار.... 🌹🌹 « اگر ما هوای نفس را کنار نگذاریم کارهایی که انجام می دهیم هیچ فایده ای نخواهد داشت چرا ؟ چون کارمان در جهت رضای خدا نیست و ما خودمان را گم می کنیم » به روایت همت ص ۱۸۲ سلام دوستان روزتان زیبا به زیبایی چشمان ابراهیم همت در این روزگار تلخ، سخت به دعایتان محتاجیم به رسم همسنگری وهمرزمی، همت عزیز برای مردم کشورت،دعاکن!! شادی روح شهید همت وشهدا ۱۴ صلوات ختم کنیم https://t.me/zekre_salavat 👌نکته مهم : برادرانی که فکر می‌کنند نباید جمعیت در تلگرام ، واتس آپ، اینستاگرام و ... کانال داشته باشیم مطلب ارزشمند فوق را از تلگرام با فیلتر شکن متصل شدم و مطلب فوق را کپی کردم و برای کانال های جمعیت که خود را محدود به کانالهای داخلی کرده گذاشتم خداوندا تقوی را برای ما مصونیت و در امان ماندن تعبیر و تفسیر بفرما نه پرهیز کاری تا براحتی در بتوانیم در همه محیطها حضور یابیم و آنچه اصلح است انتخاب کنیم شاید از این طریق ولایت مطلقه فقیه را با آزادگی و آزاد اندیشی در امیزیم
15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سینا آبگون جوان همدانی رو بخاطر ساختِ این آهنگ تهدید جانی کردن! ⭕️درود بر تو مَـرد ، عــالـی بود✋🏻🌹 درد و دلای چندین ساله‌ ما رو توی چهار دقیقه به بهترین شکلِ ممکن گفتی.. نشر بدید تا جبهه کثیفه فساد طلبان برمَلا بشه! 🌍 @ghesseye_dellbari
16.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقایسه میان آزادی سکولار با آزادی دینی یا آزادی دنیاطلبانه با آزادی نشان می‌دهد که محتوا و مفهوم این دو نوع آزادی تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. آزادی سکولار از فلسفه مادی گرایانه و الحادی تغذیه می کند و در سودطلبی دنیوی شکل می گیرد، در حالی که آزادی دینی یا علوی در فلسفه الهی ریشه دارد و با عاقبت اندیشی انسان شکل می گیرد. برای روشن شدن این تفاوت ها، پس از تبیین و نقد مفهوم آزادی در فرهنگ و تفکر غربی، مفهوم آزادی در بینش امام علی علیه السلام و نیز نسبت سنجی آزادی با مفاهیمی از قبیل حقوق انسان، ایمان و دین، عقل و عقل گرایی، و عدل و عدالت ورزی پرداخته میشود «آزادی » از بزرگ ترین موهبت های خداوند و از متعالی ترین ارزش های انسانی است; (1) از اصولی که هر انسانی در نهاد خود با آن مانوس است و پس از حیات از برترین نعمت های خداوند به شمار می رود. آزادی به عنوان یک کمال و ارزش انسانی، یک وسیله و گذرگاه است، نه هدف و توقفگاه. آزادی در طول تاریخ، همواره از مقوله ای حث برانگیز بوده و دغدغه خاطر بسیاری از اندیشمندان را فراهم آورده است. در دوره معاصر، در میان تمامی ملل، آزادی از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و هر ملتی خود را آزاد و طرفدار آن می داند و بدان افتخار می کند. امروزه عده ای با شعار آزادی، درصددند چنین القا کنند که حکومت دینی و حتی دین، مخالف آزادی است و سرگذشت غرب را پیش روی مسلمانان می نهند و اسلام را با مسیحیت و جامعه اسلامی و رهبران مسلمان را با جامعه قرون وسطای غرب و رهبران مسیحی آن مقایسه می کنند. ادامه دارد
گنجینه معارف آزادی از دیدگاه امام علی علیه السلام تاریخ انتشار : 1389/1/19 بازدید : 8484 منبع : فصلنامه معرفت، شماره 39 , داعی نژاد، محمد علی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله چکیده: در این نوشتار، به مقایسه میان آزادی سکولار با آزادی دینی یا آزادی دنیاطلبانه با آزادی علوی پرداخته شده و نشان داده شده است که محتوا و مفهوم این دو نوع آزادی تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. آزادی سکولار از فلسفه مادی گرایانه و الحادی تغذیه می کند و در سودطلبی دنیوی شکل می گیرد، در حالی که آزادی دینی یا علوی در فلسفه الهی ریشه دارد و با عاقبت اندیشی انسان شکل می گیرد. برای روشن شدن این تفاوت ها، پس از تبیین و نقد مفهوم آزادی در فرهنگ و تفکر غربی، مفهوم آزادی در بینش امام علی علیه السلام و نیز نسبت سنجی آزادی با مفاهیمی از قبیل حقوق انسان، ایمان و دین، عقل و عقل گرایی، و عدل و عدالت ورزی پرداخته شده است. «آزادی » از بزرگ ترین موهبت های خداوند و از متعالی ترین ارزش های انسانی است; (1) از اصولی که هر انسانی در نهاد خود با آن مانوس است و پس از حیات از برترین نعمت های خداوند به شمار می رود. آزادی به عنوان یک کمال و ارزش انسانی، یک وسیله و گذرگاه است، نه هدف و توقفگاه. آزادی در طول تاریخ، همواره از مقوله ای حث برانگیز بوده و دغدغه خاطر بسیاری از اندیشمندان را فراهم آورده است. در دوره معاصر، در میان تمامی ملل، آزادی ازارزش و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و هر ملتی خود را آزاد و طرفدار آن می داند و بدان افتخار می کند. امروزه عده ای با شعار آزادی، درصددند چنین القا کنند که حکومت دینی و حتی دین، مخالف آزادی است و سرگذشت غرب را پیش روی مسلمانان می نهند و اسلام را با مسیحیت و جامعه اسلامی و رهبران مسلمان را با جامعه قرون وسطای غرب و رهبران مسیحی آن مقایسه می کنند. اینان تفاوت های روشن میان اسلام و مسیحیت و جامعه ایران و غرب را نادیده می گیرند. برخی از خودباختگان و شیفتگان فرهنگ غرب بر این پندارند که غرب خاستگاه آزادی است و حال آن که دین اسلام در چهارده قرن پیش، گوهر آزادی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است. بدین روی، امروزه مساله آزادی، که مهم ترین مطلوب عصر جدید است، باید بیش از گذشته مورد تحلیل قرار گیرد و جایگاه و حدود آن در متون اسلامی مشخص گردد. یکی از بهترین راه ها برای این منظور، بررسی سیره و سخنان امام علی علیه السلام است که می تواند معنا و جایگاه «آزادی » را در اسلام روشن سازد. معنا و مفهوم «آزادی » برخی مفاهیم، هر چند بدیهی می نمایند، اما چندان روشن و دقیق نیستند و اندیشمندان تعریف یکسانی از آن ها ارائه نداده اند; از جمله این موارد، مفهوم «آزادی » است. چه بسا مواردی را که برخی از مصادیق «آزادی » می شمارند، عده ای دیگر عین «اسارت » بدانند و به عکس، مواردی را که برخی «محدودیت » می پندارند، برخی دیگر، «آزادی » نام نهند. شناخت مفهوم، اولین گام در مسیر داوری است و موضوع تحقیق و نقد را روشن می نماید و انسان را از گرفتاری در دام مغالطات نجات می بخشد. بسیاری از واژه ها به تدریج، تحولات معنایی زیادی یافته اند. آزادی نیز یکی از آن هاست. موریس کرنستون گفته است: «آزادی از گستره وسیع معانی ممکن برخوردار است » . (2) آیزایا برلین می گوید: تاکنون بیش از دویست تعریف برای آزادی ذکر شده است. (3) بنابراین، برای مشخص شدن معنای «آزادی » در دیدگاه حضرت علی علیه السلام و تمایز آن از آزادی در عرف جوامع غربی و تفکر غرب ابتدا باید به تبیین مفهوم آزادی در تفکر غرب و سپس نگرش امام علی علیه السلام در تفسیر و معنای آزادی پرداخت. مفهوم «آزادی » در غرب رابرتسون می گوید: نظریه پردازان سیاسی، «آزادی » را غالبا به دو نوع تقسیم می کنند: 1- آزادی منفی; 2- آزادی مثبت. آزادی منفی برفارغ بودن از موانع و محدودیت های خارجی یا بیرونی دلالت دارد و شعار آزادی رایج در کشورهای مردم سالار معاصر غربی و آزادی خواهی لیبرالیسم اصیل و بی پیرایه همین است. (4) فرانتس نویمان نیز در تعریف این قسم از آزادی می گوید: آزادی یعنی فقدان منع و این برداشت پایه نظریه لیبرال درباره آزادی است. این را می توان «آزادی منفی » یا «آزادی حقوقی » تعریف کرد. مراد از منفی، صفت بدی نیست، بلکه یعنی ناکافی. توضیح آن که به صرف داشتن چنین عنصری (فقدان مانع) نمی توان آزادی سیاسی را تبیین کرد. (5) فریمان درباره ناکافی بودن آزادی منفی همچنین می گوید: آزادی منفی لازم است، ولی کافی نیست; زیرا نمی گوید که می خواهیم از این آزادی به چه منظوری استفاده کنیم و جوهر و محتوای آزادی ما بناست چه باشد. (6) برخی دیگر از متفکران غربی، «آزادی سلبی » را چنین معنا کرده اند: قلمروی از کنش فردی که درآن، صاحبان قدرت حق ندارند فردراازکاردل خواه اش بازدارند یابه کاری که نمی خواهد وا دارند. (7) به هر حال، ی
ک معنای «آزادی » در تفکر غرب عبارت است از: فقدان منع و جلوگیری (8) که «آزادی منفی » یا «آزادی سلبی » نامیده می شود و پایه لیبرالیسم است که فیلسوفان انگلیسی آن را طراحی کرده اند. (9) اشکال این معنای از آزادی - چنان که برخی از فیلسوفان غربی نیز گفته اند - این است که متعلق آن مشخص نمی باشد و معلوم نیست ما می خواهیم از این آزادی (یعنی رهایی از مانع) به چه منظور استفاده کنیم (10) و یا چنان که عده ای دیگر از متفکران غربی گفته اند: «عادتمان این است که بگوییم آزادی خوب است. من برآنم که نباید در دم، به چنان تصدیقی قایل شد; زیرا آزادی های بسیار هست; همان گونه که قیود و موانع و بارهای بسیار است. » (11) وی در ادامه می گوید: «برخی از خوانندگان کتاب های فلسفی و سیاسی چندان به نام «آزادی » خو گرفته اند که هرگز به فکرشان نمی گذرد، بپرسند: «آزادی از چه؟ » (12) در نتیجه، دو ضعف اساسی مفهوم سلبی آزادی آن است که روشن نمی سازد که «آزادی از چه؟ » و «آزادی برای چه؟ » و همین ابهام زمینه بهره برداری نادرست و سوءاستفاده فرصت طلبان و دین گریزان را فراهم نموده است. اما معنای مثبت آزادی در تفکر غرب، در رابطه با عقل شکل می گیرد. برخی از تعاریف آزادی بر نقش خرد در اراده و انتخاب استوار است. از باب نمونه، برخی آزادی را چنین معنا می کنند: 1. انسان آزاد کسی است که تنها به موجب حکم عقل زندگی می کند. (اسپینوزا) 2. آزادی، خودانگیختگی عقل است. (لایب نیتس) 3. آزادی عبارت است از استقلال از هر چیز سوای قانون اخلاقی که توسط وجدان یا عقل عملی درک می شود. (کانت) 4. آزادی برای انسان، حکومت روح است. (پاولزن) (13) چنین معنایی از «آزادی » پیوند مستحکمی با انسانیت انسان دارد; زیرا تمایز اساسی انسان و حیوان در برخورداری او از عقل است. بر اساس این تعریف، اگر کسی از حاکمیت عقل بر وجودش محروم باشد، نه تنها از آزادی به معنای «رهایی و رفع موانع » سودی نخواهد برد، بلکه این نوع از آزادی وسیله ای مناسب برای تمنیات حیوانی او خواهد شد و در نهایت، به زیان او خواهد انجامید، بنابراین، تنها انسان های عاقل آزادند و آزادی تنها در پرتو عقل دست یافتنی است. دیوید رابرتسون این نوع آزادی را «آزادی واقعی » می نامد و درباره آن می گوید: ریشه و سابقه آزادی در اروپای قاره ای، که غالبا «آزادی مثبت » (14) نامیده می شود، در اندیشه یونان است و پس از آن، در فلسفه کمال بخش (15) اروپایی; مانندفلسفه هگل و کانت و دراین اواخر هم به ویژه در کارهای متفکران مارکسیست، به خصوص کسانی مانندمارکوزه دیده می شود. در این ها، برخلاف آزادی خواهی (لیبرالی) انگلیسی تکیه بر آزادی واقعی انتخاب درونی است، نه بر آزادی منفی و سلبی. (16) باید گفت: چنین معنایی از آزادی گامی به جلو در جهت شناخت درست مفهوم آن است. اما از آن رو که عقلانیت و خردگرایی غرب درفلسفه مادی گرایی و دین گریزی (سکولار) ریشه دارد، نمی تواند شکلی درست از آزادی ترسیم نماید، بلکه انسان محوری (اومانیسم) و استقلال و تکیه انسان بر عقل خویش در برابر خدا و وحی و تفسیر ابزاری از عقلانیت، موانع دیگری هستند در راه تحقق مفهومی درست از آزادی در مکاتب غربی.