✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (١)
1️⃣ اینکه گمان ببریم سیستم #الیت_جهانی اجازه میدهد که بدون هماهنگی و تأیید آنها، سوپرکمپانیهای سرگرمیساز، تولیدات عظیمی (بیگ پروداکشن) در راستای «افشاء» و تخطئهی این #حکومت_جهانی یا همان #نظم_نوین_جهانی بسازند، بسیار سادهاندیشی و خامفکری است، چرا که #هالیوود «بازوی الیت جهانی» است.
2️⃣ تصور اینکه آثاری چون سریال #بازی_ماهی_مرکب (Squid Game)، آثاری افشاگر و آزادیخواه در تقدیس بشریّت و ضربهزدن به حکومت جهانی #زرسالاران است، یک #توهم بزرگ است که از قضاء ایجاد همین توهم جزء اهداف اصلی ساخت چنین آثاری است.
3️⃣ «بازی ماهی مرکب»، دنبالهی فیلمهای #افشاگر اما #مدیریتشده (همانند #ماتریکس و #نمایش_ترومن) است که دربارهٔ یک «جهان بازنماییشده» و یک «سیستم کنترلکننده» حرف میزنند.
4️⃣ نکتهٔ کلیدی سریال «بازی ماهی مرکب» اشاره به مفهوم #توهم_آزادی است. الیت طراح و کنترلکنندهٔ بازی بارها روی این مسأله تاکید میکنند که کسی را به زور به محل بازی نیاوردند و کل بازی بر اساس یک «قرارداد» است که شرکتکنندگان در کمال اختیار و #آزادی امضاء کردهاند و حتی هر وقت #اکثریت بخواهد، بازی تمام میشود.
5️⃣ قطعاً نویسنده و خالق این سریال، بهخوبی بر مفاهیم اندیشهٔ سیاسی پشت سیستم #لیبرال_سرمایهداری آشنا بوده که اینچنین مفاهیم مقدس در قاموس #دموکراسی_لیبرال، یعنی «آزادی»، «قرارداد» و «اکثریت» را سوژهی طنز سیاه خود قرار داده است.
6️⃣ به اینها باید مفهوم #شرایط_برابر_برای_رقابت را هم افزود که آگاهان و علاقمندان به تاریخ #اندیشه_سیاسی میدانند، کلیدیترین مؤلفه در مکتوبات «فریدریش فون هایک» و «میلتون فریدمن» (آباء فکری #نولیبرالیسم) در دفاع از سیستم #سرمایهداری_جهانی بوده است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (۲)
1️⃣ سریال با بیرحمی، واقعیت #سیستم را به رخ میکشد، که بخش عمدهٔ کسانی که در دور اول بازی، رأی به پایان بازی مرگبار دادند، وقتی دوباره به دامن #اجتماع برگشتند، شرایط «بیرون» را سختتر و بیرحمانهتر از #بازی یافتند و از اینرو دوباره (با میل و اختیار) به بازی برگشتند. این دقیقاً همان #توهم_آزادی در نظام نولیبرالیستی جهانی است.
2️⃣ در واقع، بازیگران درمییابند که آن #بیرون یعنی «در جامعه» هم «بردهٔ سیستم» هستند، منتهی لعابی از #آزادی و #حق_انتخاب روی زندگی جمعی و فردی کشیدهاند که داغ و رنج #بردگی را قابلتحملتر کند، اما کارکرد این لعاب هم برای «محرومان» و افراد «حاشیهای» که هویّت اجتماعی و شأن انسانی خود را بهدلیل «شارژ نشدن کارت اعتباری» از دست دادهاند، از بین رفته و بردگی عیانتر است.
3️⃣ در واقع، سیستم #بازی_ماهی_مرکب، فشردهٔ همان اجتماع بیرونی است که تعارفات را کنار گذاشته و خشونت و سبعیت و #تنازع_بقا را به رخ میکشد و البته برای کسی که زودتر به #گرگ_انسان (تعبیر معروف توماس هابز در کتاب لویاتان) تبدیل شود، پاداش فوریتری در نظر گرفته است.
4️⃣ این ماتریکس ظالمانهٔ جهانی، که از قضاء در کشورهای پیشرو لیبرال سرمایهداری چون آمریکا، ژاپن و #کرهجنوبی سویههای بهشدت تاریک خود را زیر زرق و برق #تکنولوژی پنهان کرده است، درست مانند بازی ماهی مرکب، انسانها را به یک #شماره فرو میکاهد (شاید شمارهٔ #کارت_اعتباری و فردا شاید شمارهٔ #کارت_واکسن دیجیتال و…).
5️⃣ و در ادامه آنها را وارد یک جدال بیپایان برای «برنده شدن» میکند و آتش طمع آنها را با «تبلیغات» پیوسته روشن میدارد، آنها را در غل و زنجیر #بدهیهای_بانکی اسیر میکند و آنگاه #گردانندگان این ماتریکس، در جزیرههای اختصاصی و در دژهای نفوذناپذیر خود که در سایه و خارج از دید بنا کردهاند، به ریش آدمیان میخندند!
6️⃣ نگارنده تردیدی ندارد که اتفاقاً بامزهترین بخش این سرگرمی #الیت_جهانی در مشاهدهٔ مشقّت و جانکندن نوع بشر، تماشای موفقیت سیستمهای #کنترل_ذهن و تبلیغات است که محتوای فکری عامه اهل زمین را دستکاری میکند و دروغهای شاخدار دربارهٔ عالم را به حقایقی تردیدناپذیر در ذهن آنان بدل میسازد!
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (٣)
1️⃣ #الیت_جهانی با ساخت آثاری چون «نمایش ترومن»، «ماتریکس»، «رزیدنت اویل» و «بازی ماهی مرکب» و قرار دادن کدهای آشکار از نحوهٔ عمل خود در این آثار، قدرت سیستم #کنترل_ذهن خود را محک میزند.
2️⃣ به این معنا که باز #اکثریت_قاطع مردم دنیا، وجود یک #حکومت_مخفی_جهانی را که از تاریکترین و البته هوشمندانهترین روشها برای به #بردگی کشیدن نوع بشر بهره میبرند، تنها یک #توهم_توطئه میدانند، چرا که مردم قویاً در چنبرهٔ #توهم_آزادی قرار دارند.
3️⃣ «الیت جهانی» که با نامهای مختلف ازجمله #ایلومیناتی شناخته میشود، خود را فراتر از قاطبهٔ نوع بشر میدانند و به هوش و نبوغ خود برای #برگزیده بودن بسیار میبالند. از اینرو، یکی از سرگرمیهای آنان، #تمسخر انسانهای عادی و استضعاف فکری آنهاست.
4️⃣ ایلومیناتی عاشق این است که هر از چندی آینهای چون سریال #بازی_ماهی_مرکب به روی مردم جهان بگیرد تا وضعیت محنتبار و ترحمانگیز خود را ببینند، اما خود را در این آینه بهجا نیاورند و بعد به کمهوشی نوع بشر و موفقیت دستگاه تبلیغاتی خود در نادان نگاه داشتن عامه مردم، بخندد.
5️⃣ تبلیغات بسیار سنگین حول این سریال و تبدیل آن به پربازدیدترین سریال #نتفلیکس، دقیقاً در راستای همان اهداف است. چه بسا، اعضای الیت جهانی مانند مهمانان ویآیپی در سریال، در «بهشت»های اختصاصی خود گرد هم میآیند و در حالی که ویسکی و اسکاچ میخورند و سیگار برگ دود میکنند، با دیدن هجوم چندده میلیونی تودههای مردم برای دیدن خود در آینهٔ «بازی ماهی مرکب»، تفریح میکنند.
6️⃣ چندان به جملهٔ حماسی شخصیت اصلی در پایان فصل اول خطاب به گردانندگان بازی با این مضمون که «ما اسب نیستیم»، نباید توجه کرد، چرا که اینها تنها پردهای از #تعارفات است که کارگردان روی اثر خود کشیده است. واقعیت سریال، همان صورتکهایی است که ویآیپیها در هنگام تماشای بازی تنازع بقای شرکتکنندگان به صورت زدهاند که نماد گذشتن از احساسات و عواطف «انسانی» است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصهای بود از مقالهٔ «بازی ماهی مرکب؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها». متن کامل این مقالهٔ مصوّر را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/15248
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : یکشنبه
🌞 ٩ آبان ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٢۴ ربیعالاول ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ٣١ اکتبر ۲۰٢١ میلادی
🕎 ٢۵ حِشوان ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای عبری
✍ رحلت حضرت ابراهیم (ع) (٢١٢٣عبری)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 نقشهٔ حرکت حضرت ابراهیم (ع)
👉 http://jscenter.ir/jewish-history/israelites/10422
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
تحلیل و بازشناسی انواع صهیونیسم براساس اندیشه موعود آخرالزمان.pdf
522.8K
📚 دانلود مقاله
✡️ تحلیل و بازشناسی انواع صهیونیسم براساس اندیشه موعود آخرالزمان
✍️ نویسنده: محمدحسین طاهری آکردی
📖 چکیده
🔸 صهیونیسم اندیشهای است که معتقد به تأسیس دولت یهودی در فلسطین در آخرالزمان است. این تفکر همواره با تفکر نجاتبخشی برای یهودیان همراه بوده؛ ازاینرو صهیونیسم با آموزهٔ موعود پیوندی ناگسستنی دارد. این مقاله تلاش دارد که با تعریف انواع صهیونیسم، به بررسی آموزهٔ موعود بپردازد و بیان کند که در تمام انواع صهیونیسم (یعنی صهیونیسم دینی در یهودیت، صهیونیسم سیاسی-دینی در مسیحیت، صهیونیسم سیاسی در یهودیت و صهیونیسم فرهنگی در یهودیت) همواره آموزهٔ موعود نقش اساسی داشته است. همچنین تحلیل نماید که بازگشت صهیونیسم فرهنگی به صهیونیسم دینی در یهودیت است و صهیونیسم سیاسی یهودی ریشه در صهیونیسم سیاسی-دینی مسیحیت دارد و تفاوت عمدهٔ این دو تفکر این است که تشکیل دولت یهودی در فلسطین در صهونیسم فرهنگی و دینی که برگرفته از شریعت یهودی و تورات و تلمود است، منوط به ظهور ماشیح و موعود است؛ اما در تفکر صهیونیسم سیاسی در یهودیت و نیز صهیونیسم سیاسی مسیحیت، تحقق دولت یهودی، قبل از ظهور موعود است و همین امر سبب اختلاف میان آنان است.
#⃣ کلیدواژهها: #صهیونیسم #صهیونیسم_دینی #صهیونیسم_سیاسی #صهیونیسم_فرهنگی #موعود
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
بررسی دگرگونیهای عصر ظهور در بیتالمقدس از منظر روایات فریقین.pdf
856.4K
📚 دانلود مقاله
✡️ بررسی دگرگونیهای عصر ظهور در بیتالمقدس از منظر روایات فریقین
✍️ نویسنده: رضا شجاعیمهر
📖 چکیده
🔸 با ظهور امام مهدی (عج) علاوه بر تحولات علمی و فرهنگی، که بهطور عام در گسترۀ جهانی به وقوع میپیوندد، برخی از شهرها و نواحی بهصورت خاص مبتلا به دگرگونیهای آخرالزمانی میشود. منطقه شام بهویژه شهر بیتالمقدس از نقاط حادثهخیزی است که با حضور امام مهدی (عج) دستخوش دگرگونیهایی میشود. جنگ با سفیانی، نزول عیسی (ع) از آسمان، درگیری و نبرد امام با دجال و اظهار معجزه برای یهودیان توسط امام مهدی (عج)، در این منطقه رقم خواهد خورد. در پژوهش حاضر، با جستوجو در متون روایی فریقین، در پی واکاوی مکان دقیق وقوع این اتفاقات خواهیم بود. همچنین نگارنده با تکیه بر روایات موجود در منابع فریقین، درصدد اثبات وقوع تحولات آخرالزمانی در جغرافیای بیتالمقدس و اطراف آن است.
#⃣ کلیدواژهها: #امام_مهدی #بیتالمقدس #شام #دریاچه_طبریه #سفیانی #دجال
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
نقش ژئوپلتیک غرب آسیا در نبردهای عصر ظهور؛ از منظر ادیان ابراهیمی.pdf
1.23M
📚 دانلود مقاله
✡️ نقش ژئوپلتیک غرب آسیا در نبردهای عصر ظهور از منظر ادیان ابراهیمی
✍️ نویسنده: امید وطندوست
📖 چکیده
🔸 مهمترین منطقهٔ ژئوپلتیکی جهان، غرب آسیا است که نقش مهمی در جغرافیای عصر ظهور دارد. مفهوم آخرالزمان نیز از کلمات کلیدی ادیان الهی بوده و در اسلام، یهودیت و مسیحیت تفاسیر مختلفی از کتب مقدس این ادیان در موضوع آخرالزمان رسیده است. از مهمترین نکاتی که در توصیف آیندهٔ جهان، خصوصاً دوران ظهور منجی وجود دارد، نبردهایی است که در آخرالزمان رخ خواهد داد. این مقاله در پی پاسخ به این سئوال است که؛ جایگاه و نقش ژئوپلتیک غرب آسیا در نبردهای آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی چیست و دیدگاههای علمای این ادیان چه شباهتها و تفاوتهایی داراست؟ در این تحقیق، از تحلیل محتوای بیش از ١۵٠٠ روایت در موضوع نشانههای ظهور و مباحث مرتبط با آخرالزمان و نبردهای آخرالزمانی، الهامگیری شده است. این مقاله برآن است تا با مطالعهای تطبیقی میان روایات رسیده از این سه دین در موضوع جنگهای آخرالزمان، نقش ژئوپلتیک غرب آسیا را در این مبارزات، مورد بررسی قرار دهد.
#⃣ کلیدواژهها: #خاورمیانه #غرب_آسیا #آخرالزمان #آرماگدون #سفیانی #امام_مهدی #کتاب_مقدس
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ پیامی از کنار قبر «اِستِر» در همدان به صهیونیستها
1️⃣ روز کوروش از کجا آمد؟! (روزی که فقط ۱۷ سال قدمت دارد!)
2️⃣ همکاری روزنامه شرق و حزب کارگزاران با یک بهایی!
3️⃣ سوءاستفاده اسرائیل از روز کوروش!
💥 من از کنار قبر مادرتون (اِستِر) بهتون میگم: ۲۵ سال دیگر که هیچ، شما ۱۰ سال آینده هم در منطقه حضور نخواهید داشت.
🔸 قسمتی از سخنرانی استاد حسن عباسی
🔸 ۷ آبان ۱۴۰۰ - همدان
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : دوشنبه
🌞 ۱٠ آبان ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٢۵ ربیعالاول ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ١ نوامبر ۲۰٢١ میلادی
🕎 ٢۶ حِشوان ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍️ آغاز بیمارى منجر به #شهادت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها (١١ق)
✍️ صلح امام حسن علیهالسلام (۴١ق)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ۱۱ آبان ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٢۶ ربیعالاول ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ۲ نوامبر ۲۰٢١ میلادی
🕎 ٢۷ حِشوان ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍️ صدور بیانیهٔ خائنانهٔ #بالفور / اولین گام برای تشکیل کشور جعلی #اسرائیل (١٩١٧م)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ۱۲ آبان ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٢۷ ربیعالاول ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ٣ نوامبر ۲۰٢١ میلادی
🕎 ٢۸ حِشوان ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍️ تهاجم یهودیان صهیونیست به شهر و اردوگاه #خان_یونس در نوار غزّه و شهادت ٢٧۵ فلسطینی (١٩۵۶م)
🌍 مناسبتهای عبری
✍️ مرگ #هاراو_اورشرگا، یهودی #کابالیست ایرانی (۵۵۵۴عبری)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎬 طی دو هفتهٔ گذشته، تعداد زیادی از دوستان تقاضا داشتند که نقدی بر فیلم پر سرو صدای اخیر هالیوود، بهنام «تلماسه» (Dune) داشته باشیم. هرچند داستان این فیلم ناقص بوده و باید تا تکمیل آن در قسمت دوم، صبر کرد و طبیعتاً با وجود این نقص، امکان نقد کاملی وجود ندارد، اما برای اجابت درخواست شما عزیزان، تصمیم به انتشار نقدی بر این فیلم گرفتیم که آن را میتوانید از امشب در کانالهای مختلف اندیشکده مطالعات یهود مطالعه کنید.
✡️ نقد فیلم تلماسه (١)
💥 «منجی موعود» به روایت گوسالهپرستان نوین!
1️⃣ بالاخره بعد از چند ماه تبلیغات مستمر دربارهٔ حماسهٔ علمی-تخیلی #دنی_ویلنوو، فیلم #تلماسه (Dune) اکران شد و توجهات بسیاری هم از سوی تماشاگران و هم نویسندگان سینمایی دریافت کرد.
2️⃣ دومین اقتباس سینمایی از رمان معروف «تلماسه» اثر #فرانک_هربرت، همانطور که از بودجه و لجیستیکی که صرف ساخت آن شد و طبق انتظار از سوابق کاری دنیس ویلنوو، از لحاظ سینمایی چشمگیر از کار درآمده و به لحاظ محتوایی هم بسیار جذاب است.
3️⃣ «تلماسه» فیلم مهمی است و بهطور خاص برای ایرانیها بهعنوان قطب #تشیع، بسیار قابل توجه است. این مسأله، البته ربطی به برخی تفاسیر سادهدلانهٔ داخلی ندارد که اثر ویلنوو را فیلمی در تقدیس مفهوم #منجی و با نمادها و دلالتهای دینی پنداشتهاند!
4️⃣ «تلماسه» مهم است چون یکی از استراتژیکترین آثار سینمایی #منجیستیز یا «مسیحاستیز» (آنتیکرایست) دو دههٔ اخیر #هالیوود است و البته رندانه و هوشمندانه نعل وارونه میزند و خود را «منجیگرایانه» و در جبههٔ «حق» مینمایاند!
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تلماسه (٢)
💥 «منجی موعود» به روایت گوسالهپرستان نوین!
1️⃣ در فیلم، «پائول» بهعنوان کسی که #منجی آینده است، تحتالحمایه #مادر خود جسیکا است که خود او نیز تحتالحمایه خواهران #بنیجزریت (سازمان #کهانت در امپراتوری) قرار دارد.
2️⃣ پائول در «رؤیاهای صادقه»اش توسط دختری از بادیهنشینان موسوم به «فِرِمن» هدایت میشود. حتی #تثلیت معروف مسیحیت (پدر، پسر، روح القدس) در فیلم، تبدیل به (مادر، پسر، لسانالغیب) میشود.
3️⃣ بنیجزریت هم یک نهاد کاملاً #زنانه است که هیچ مردی حق عضویت در آن را ندارد. طبق داستان، قرار بود طبق تعلیمات بنیجزریت، جسیکا یک دختر به دنیا بیاورد که در آینده تبدیل به #انسان_کامل مد نظر بنیجزریت شود، لیکن جسیکا به عشق شوهرش، پسری به دنیا میآورد.
4️⃣ قوم موسوم به «فِرِمِن» در نوول و فیلم #تلماسه، بهشدت به اعراب بادیهنشین شباهت دارند و بهخاطر زیست در شرایط صعب بیابان، خشن و زمخت و بیگانه با تمدن هستند. آنها پرستندگان کِرم عظیمالجثهای بهنام #شای_هولود [شیءالخلود (شیء جاودانه)] هستند که سلطان واقعی سیارهٔ «آراکیس» است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تلماسه (٣)
💥 «منجی موعود» به روایت گوسالهپرستان نوین!
1️⃣ بازیگر نقش منجی، #تیموتی_شالامی از طرف مادر #یهودی است. در داستان فیلم هم او بیش از پدر، به #مادر وابسته است و توسط مادر تربیت میشود. در #یهودیت، بر اساس #تلمود وراثت خون یهودی از مادر اصل است.
2️⃣ خاندان آتریدیس به حکم «امپراتور» به سیارهای سراسر بیابانی و لمیزرع منتقل میشود. یکی از مهمترین اسطورههای دینی #یهود، سرگردانی در بیابان (وادی تیه) به امر «یَهُوَه» است.
3️⃣ خط الحادی فیلم دنی ویلنوو دقیقاً همینجا عیان میشود. طبق روایت #عهد_عتیق، و تأیید قرآن کریم، خداوند بهخاطر نافرمانیها و بهانهگیریهای مستمر #بنیاسرائیل، ورود به #سرزمین_مقدس را تا ۴٠سال بر آنان ممنوع میکند و سرگردانی آنها در بیابان آغاز میشود.
4️⃣ در روایت الحادی فیلم #تلماسه، امپراتور، خاندان آتریدیس را به حکمرانی «آراکیس» (که بیابانی بی آب و علف و سوزان است) مأمور میکند و خیلی زود درمییابیم که این در واقع تنبیهی از جانب امپراتور بوده است.
5️⃣ یکی از بزرگترین گناهان بنیاسرائیل که خشم الهی را برانگیخت، گرد آمدن این قوم در غیاب موسی (ع) حول #گوساله_سامری و پرستش آن بود. اینجاست که تصویر «گاو» روی قبر بزرگ خاندان آتریدیس و تأکید بر سر گاو که در بالاترین ارتفاع در مقر حکمرانی لتو آتریدیس نصب شده و همچنین مجسمهٔ گاو خشمگین متعلق به پائول، معنا پیدا میکند.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : پنجشنبه
🌞 ۱٣ آبان ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٢٨ ربیعالاول ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ۴ نوامبر ۲۰٢١ میلادی
🕎 ٢٩ حِشوان ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ حملهٔ مسلمانان و انقراض سلسلهٔ #ساسانیان در زمان خلیفهٔ سوّم (٣١ق)
🌍 مناسبتهای شمسی
✍ تسخیر #لانه_جاسوسی آمریکا (١٣۵٨ش) روز مبارزه با استکبار جهانی
🌍 مناسبتهای میلادی
✍ تأسیس سازمان رسوای #یونسکو [سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد] (١٩۴۶م)
✍ ترور و هلاکت #اسحاق_رابین نخستوزیر جنایتکار اسرائیل توسط یک یهودی تندرو (١٩٩۵م)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تلماسه (۴)
💥 «منجی موعود» به روایت گوسالهپرستان نوین!
1️⃣ عطف به روایت رسولالله (ص) که ذکر شد، حتی در باب مَرکب عجیب و هولناک #دجال، که بین دو گوش آن یک میل فاصله است، در سکانس پایانی #تلماسه کُدی نهچندان پوشیده برای مطابقت وجود دارد.
2️⃣ پائول و مادرش که اکنون عضوی از جامعهٔ فرمنها هستند، وقتی وارد محدودهٔ زیستی فرمنها (سیچ تبر) میشوند، یکی از رزمندگان فرمن را میبینند که سوار بر کِرم غولآسا در حال تاختن است. این کرمها آن اندازه عظیم و مخوف هستند که در هنگام تاختن، در صحرا طوفان بهراه میافتد (طول آنها به ۴٠٠متر هم میرسد).
3️⃣ در واقع، زمانی پائول از دید فرمنها، جلوهی یک #ابرانسان را مییابد که یکی از این کرمها در برابر او آرام میگیرد و بعد از کمی مکث راه خود را میگیرد و میرود، چنانکه گویی تحت فرمان پائول قرار گرفته است.
4️⃣ بر اساس نوول #فرانک_هربرت میدانیم که در نهایت پائول رام کردن و سواری گرفتن از این #هیولاها را فرامیگیرد و در هنگام #فتح_آراکیس سوار بر همین مرکب هیولایی است.
5️⃣ حتی بر اساس منابع مسیحی، بهویژه #مکاشفات_یوحنا، میدانیم که دو هیولا برای یاری #ضدمسیح ظهور میکنند که یکی از دریا بیرون میآید و دیگری از دل زمین.
6️⃣ و میدانیم که در زمان خیزش پائول آتریدیس بهعنوان #منجی، #شای_هولود و سایر هیولاهای کرمشکل به خدمتش درخواهند آمد.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter