eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
682 ویدیو
201 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (5) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ این گفتارها از تناقضی بنیادین رنج می‌بَرد و یک «تحلیل پارادوکسیکال» با ساختاری بی‌انسجام به حساب می‌آید؛ زیرا «طبقه متوسط جدید» زاده‌ی سیاست‌های پس از پایان دفاع مقدس بود و این بورژوازی سکولار است که خود را پیشاهنگ اندیشه‌های می‌داند و بشیریه هم بر نقش آنان صحه می‌گذارد. 2️⃣ برخلاف تحلیل حجاریان، بخشی مهم از نخبگان وابسته به طبقات متوسط و سرمایه‌دار مانند علی میرزایی (معاون وزیر اقتصاد، سردبیر فصلنامه نگاه نو و از مروجان تئوری‌های آزادی انگلیسی) و محمدتقی بانکی (وزیر نیرو کابینه میرحسین موسوی، رئیس شرکت ملی فولاد ایران و از اعضاء مرکزیت حلقه کیان و فصلنامه نگاه نو) در مرکزیت دولت حضور داشتند. 3️⃣ حتی نمی‌‌توان تجربه و موقعیت شخص خاتمی را به‌عنوان شیفته‌ی تئوریسین‌های انگلیسی دارای وزن سیاسی ناچیزی دانست. او هم 11 سال صدارت و هم بیش از 3 سال مشاورت رئیس‌جمهور را در کارنامه‌اش داشت و از مدیران عالی‌رتبه‌ی هاشمی رفسنجانی به حساب می‌آمد؛ چندان که همواره با حکمی از او در «دولت سازندگی» مسئولیت داشت؛ حتی همان زمانی که روی صندلی ریاست «کتابخانه و اسناد ملی ایران» کنار دست محمد مجتهد شبستری و سیدجواد طباطبایی می‌نشست یا با عبدالکریم سروش مراوده‌های نزدیک داشت. پس خاتمی کاندیدایی در حاشیه زمین قدرت نبود، بلکه شخصیتی برخاسته از درون ساخت رسمی دولت بود. 4️⃣ قشرهایی که آنان را حاملان و حامیان نظام ارزشی می‌شناختند، از دل نتایج عینی و اجتماعی سیاست‌های توسعه‌ی «دولت سازندگی» متولد گشتند؛ چه این‌که از دل منطق «سرمایه‌داری مدرن» جز ایدئولوژی «لیبرال دموکراسی» بیرون نمی‌آید و برای همین، «بورژوازی نوخاسته» ایران پس از فرآیند «توسعه‌ی اقتصادی» دولت سازندگی، حامل و حامی پروژه «توسعه سیاسی لیبرال» شد تا همه «منابع قدرت» را قبضه کند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/GartonAsh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡️ هاشمی رفسنجانی می‌پنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقه‌ای «له» می‌شوند و البته این از «هزینه‌های ناگزیر سازندگی» کشور است! ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد 1376 برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر 1384 به پا خاست. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (6) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ صرفاً در یک جا می‌توان با توافق داشت و این‌که شکل‌گیری انتخابات سال 1376 را باید واکنشی انتقادی به علمکرد دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی می‌جوید که تولدشان نتیجه‌ی اجرای سیاست‌های «تعدیل اقتصادی» بود! 2️⃣ به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد: 👈 «پویش جمهوریت» هنگامی آغاز می‌شود که توده‌های مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوری‌خواهی» بر این اصل مبتنی است که توده‌ها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی توده‌ها آزاد شود و سیاست، توده‌ای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطه‌خواهی» و «جمهوری‌خواهی» در آستانه‌ی دوم خرداد همدیگر را پیدا می‌کنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق می‌کنند. 3️⃣ برخلاف این پندارها، روند به‌گونه‌ای دیگر بود. از درون خاستگاه‌های طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابی‌شان همواره آنان را خطاب می‌کرد و حقوق‌شان برخلافِ آموزه‌ها و توصیه‌های مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته می‌شد) یک حرکت انتقادی علیه آن در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت. 4️⃣ هاشمی رفسنجانی می‌پنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقه‌ای «له» می‌شوند و البته این از «هزینه‌های ناگزیر سازندگی» کشور است! ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد 1376 برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر 1384 به پا خاست؛ همان «طبقه‌ی محروم» که به فرموده‌ی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.» 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/GartonAsh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡️ سعید حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را به‌عنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» حفظ کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (7) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ برای دستیابی به اهداف مدل «مشروطه‌خواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقه‌ی دیگری ظهور کرده و سعی می‌کند که آن قدرت مطلق را «قانون‌مند» کند!! البته طرح گزاره‌ی «قانون‌مندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک و بود، نه یک التزام دموکراتیک. 2️⃣ وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با ، عباس عبدی، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و… صریحاً می‌گفت: 👈 در «مشروطه‌طلبی» ممکن است (لگالیسم) به‌عنوان یک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» می‌زند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیتِ دوگانه اصلاً «قانون‌گرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایده‌ای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود. 3️⃣ حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را به‌عنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» حفظ کرد؛ زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» می‌شود و به «سازماندهی توده‌ها در پایین» می‌انجامد. این چنین، مردم می‌توانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود! 4️⃣ این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان در ایران نیز قابل بازتولید است: 👈 از ملزومات تاکتیکی «مشروطه‌طلبی» در این مرحله حضور در «بالا» و «پایین» است. باید «فشار» و «چانه‌زنی» را هم محور کرد. «فشار از پایین» باید هم‌محور با «چانه‌زنی در بالا» باشد؛ لذا اصلاح‌طلبان باید هم در NGO ها، شوراها و میان مردم باشند و هم در دولت. جنبش نیز هم در بالا ستاد می‌خواهد، هم در پایین. «فشار» و «چانه‌زنی» هر دو ستاد می‌خواهد و باید تقسیم کار شود. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/GartonAsh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡️ مصطفی تاج زاده در حادثه‌ی «کوی دانشگاه تهران» 18 تیر 78 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (8) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ قبضه کردن توسط هم در عرصه عمومی جامعه و هم در حیطه‌ی اقتدار دولتی به نتیجه‌ای جز ظهور یک نمی‌رسید و شعارهای انتخاباتی نیز مبنی بر و تنها بازی‌ای فریبنده بود؛ کارکرد آن شعارها برای اصلاح‌طلبان صرفاً مانند رو کردن برگ برنده‌ای با هدف بردنِ بازی باخته «پُکر انگلیسی» بود. 2️⃣ وانگهی آراء پرده از طرح «فروپاشی از درون» جمهوری اسلامی برداشت، زیرا استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» را سرویس‌های جاسوسی CIA و MI6 در دهه 1980.م برای «فروپاشی اروپای شرقی» به محک آزمون گذاشتند. گرچه در ایران واضع این استراتژی حجاریان معرفی شد، اما او صرفاً از یک مدل کلاسیکِ انگلیسی و سپس از یک نسخه‌ی مکمل آمریکایی برای «گذار به دموکراسی» (دموکراتیزاسیون) تغذیه می‌کرد که یک رونویسی ترکیبی از نظریه‌های و محسوب می‌گشت. 3️⃣ این استراتژی انگلیسی – آمریکایی تنها راه به و می‌برد و برای نمونه، 2 حادثه سهمگین از دل آن درآمد: یکی حادثه‌ی تهران در 18 تیر 1378 که سعید حجاریان و جرقه‌اش را زدند و دیگری حادثه دفتر تحکیم وحدت در «خرم‌آباد» در 3 شهریور 1379. دومین‌بار عبدالکریم سروش و محسن کدیور جای حجاریان را (پس از ترور) گرفتند و تاج‌زاده نیز همچنان آنان را برای بحران‌سازی جدید همراهی می‌کرد. 4️⃣ البته حجاریان اعتراف جالبی هم دارد. او می‌گوید نخستین‌بار استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» در جریان محاکمه ، شهردار تهران به اتهام فساد مالی، به کار گرفته شد؛ یعنی این تکنیک سیاسی خرجِ فشار برای منعِ پیگرد شخصیتی شد که سمبلِ طبقه‌ی دولتی‌ای است که آن را نسلِ می‌نامند و همیشه به دنبال قبضه‌ی مطلق قدرت‌های سه‌گانه‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور بودند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/GartonAsh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
📚 متن کامل کتاب «ارتش سرّی روشنفکران» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران» (1) 📖 1. ارباب حلقه‌ها 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5397 📖 2. رابطین خوب آمریکا 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5399 📖 3. پلورالیسم، قدرت و مبارزه سیاسی 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5401 📖 4. اصلاحات مُرد، زنده‌باد کودتا 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5403 📖 5. هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5405 📖 6. ریچارد رورتی: سرمایه‌داری علیه فلسفه 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5407 📖 7. جان کین و جان هیک: احیاگران انگلیسی 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5409 📖 8. جنگ شوالیه‌های ماسون 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5598 📖 9. تکنیک‌های جاسوسی مدرن 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5600 📖 10. پشه مالاریا ؛ اسم رمز جنگ نرم 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5602 📖 11. فرمان جاسوسی آکادمیک 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5604 📖 12. استراتژی امنیتی جنگ‌های علم 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5606 📖 13. استراتژی بی‌ثبات‌سازی سیاسی 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5608 📖 14. روشنفکران بزرگ در CIA 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5610 📖 15. اسناد رسوایی جاسوسی آکادمیک 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5612 📖 16. ترجمه، سلاح تبلیغات استراتژیک 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5933 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران» (2) 📖 17. فولادوند، یهودزدگان و اصلاح‌طلبان 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5935 📖 18. همجنس‌بازی و حلقه پنجشنبه‌ها 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5937 📖 19. براندازی با 10 هزار رای! 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5939 📖 20. هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6114 📖 21. کتاب‌های سفارشی CIA در تهران 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6136 📖 22. کودتای مخملی در بستر علم سکولار 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6187 📖 23. ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6228 📖 24. ایرانیان به مثابه «آلت شَر» 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6300 📖 25. نقشه راه آکادمی علوم سیاسی آمریکا 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9511 📖 26. موج بازگشت: زمان مستی جاسوسان 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9540 📖 27. پُکر انگلیسی، مشروطیت و سرمایه‌داری 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9542 📖 28. ریشه‌های انگلیسی ایدئولوژی اصلاحات 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9545 📖 29. عصر اقتدار سیاستمداران عمل‌گرا 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9547 📖 30. هاشمی و خاتمی : دو روی یک سکه؟ 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9549 📖 31. دولت سازندگی و طبقه متوسط جدید 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9551 📖 32. گارتن‌اش و حجاریان: زوج‌های براندازی 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9553 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 فأَغرَقناهُم أَجمَعینَ 🌇 دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر (عج) 👈 והטבענו את כולם 👉 We drowned them all ‌ 🌺 فلَمّا آسَفونَا ٱنتَقَمنا مِنهُم فَأَغرَقناهُم أَجمَعينَ (الزخرف : ۵۵) 👈 وقتی ما را به خشم آوردند، از آنها انتقام گرفتیم و همه‌شان را غرق کردیم. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 رهبرانقلاب: فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت. 👈 شعار و هشتگ اختصاصی روز قدس امسال: #️⃣ #نه_به_معامله_قرن #️⃣ #نحو_القدس #️⃣ #لا_لصفقة_القرن ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سر جان ملکم در كتاب «تاریخ ایران» بحث ایران باستان را به شکل منسجم مطرح می‌کند و به نوعی به آن اصالت می‌دهد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تاریخ‌نگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستان‌گرا (1) 🌐 گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس 1️⃣ در ایران با ورود استعمار مدرن در کشور ما و آغاز استیلای آن، که از حدود دوران سلطنت فتحعلی‌شاه شروع می‌شود، الگوی پی‌ریزی می‌شود. 2️⃣ در سال 1215 هجری قمری، یعنی سه سال بعد از آغاز سلطنت فتحعلی‌شاه قاجار یک هیئت انگلیسی به ایران می‌آید که شامل جی‌فریزر، و یک سرمایه‌دار انگلیسی [سر هارفورد جونز بریجز] است. این‌ها هسته‌های مخفی در ایران طراحی کردند. 3️⃣ ما یک هسته‌های رسمی ماسونی داریم که در سال 1275 هجری قمری توسط تأسیس می‌شود. یک سلسله هسته‌های مخفی داریم که قبل از هسته‌های رسمی هستند که اتفاقاً روند بسیار تأثیرگذاری هم دارند. 4️⃣ و چه بسا از طریق همین هسته‌هاست که میرزا عسکرخان افشار ارومی و میرزا ابوالحسن‌خان ایلچی و میرزا صالح شیرازی جذب می‌شوند و به خارج برده و عضو می‌شوند و در قرارداد ترکمنچای هم نقش ایفا می‌کنند. 5️⃣ یکی از اشخاص مکتب این‌ها است که از جمله کارهایی که می‌کند طراحی یک الگوی برای ماست. 6️⃣ تمام تاریخ‌نگاری مدرن یا شبه‌مدرن یا به تعبیری تاریخ‌نگاری غرب‌زده‌ی ما ذیل این مدلی که او طراحی کرده نوشته می‌شود. 7️⃣ سر جان ملکم کتابی می‌نویسد به نام «تاریخ ایران» که اولین بار بحث را به شکل منسجم مطرح می‌کند و به نوعی به آن اصالت می‌دهد. 📖 متن کامل گفت‌وگو در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/MHistori ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تاریخ‌نگاری ناسیونالیسم شووینیستی (باستان‌گرا) می‌خواهد بگوید که ایرانی‌ها قبل اسلام پیشرفته بوده‌اند، اما اسلام باعث افول و انحطاط مردم ایران شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تاریخ‌نگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستان‌گرا (2) 🌐 گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس 1️⃣ جریان تاریخ‌نگاری ماسونی لیبرال، جریان اصلی تاریخ‌نگاری در کشور است. چهره‌های مهم آن ، ، ، و هستند. 2️⃣ سنت ماسونی لیبرالی همان سنتی است که را در ایران ترجیح می‌دهد. محور در اين سنت، بوده و هدف جنگ با از طریق ناسیونالیسم ایران باستان است. 3️⃣ در تاریخ‌نگاری ناسیونالیزم شووینیستی (باستان‌گرا) محور اصلی این است که اثبات کنند ایرانی‌ها قومی متفاوت از مردم ‌بین‌النهرین هستند، یعنی می‌خواهند بین ایران و مسلمان‌های دیگر فاصله بیندازند و ریشه‌های نژادی مشترک بین ایرانی‌ها و غربی‌ها را در ذهن‌ها ایجاد کنند. و همین‌جاست که تئوری ظهور می‌کند. 4️⃣ می‌خواهند بگویند که ایرانی‌ها قبل اسلام پیشرفته بوده‌اند، اما باعث افول و انحطاط مردم ایران شد! همین چیزی که همه‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای ادعایش را دارند. این تئوری، آریامدار و است. 5️⃣ به لحاظ زمانی، سر جان ملکم اولین نفر است و بعد جلال‌الدین میرزا (صاحب کتاب نامه خسروان) پس از او میرزا آقاخان کرمانی می‌آید که کتاب او بسیار تأثیرگذار است و الگو می‌شود و تفصیلی‌تر از کتاب سر جان ملکم است. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/MHistori ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عبدالحسین زرین‌کوب را باید یکی از آخرین حلقه‌های جریان تاریخ‌نگاری ماسونی لیبرالی دانست! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تاریخ‌نگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستان‌گرا (3) 🌐 گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس 1️⃣ از دنباله‌های همین جریان است. شاید بتوان زرین‌کوب را مؤثرترین چهره این جریان در 50 سال اخیر دانست. 2️⃣ در مورد عبدالحسین زرین‌کوب تصوراتی وجود دارد، و طرفداران زیادی نیز دارد، که امروز حرف زدن از او را دشوار کرده است. 3️⃣ وی را باید یکی از آخرین حلقه‌های این جریان لیبرالی دانست، که حول سامان پیدا می‌کند. 4️⃣ زرین‌کوب خود را معتدل و متعادل نشان می‌دهد ولی وقتی عمیق‌تر به آثار زرین‌کوب در کتاب‌های مختلف نگاه کنید، می‌بینید که است. 5️⃣ بعد از انقلاب اسنادش نیز منتشر شد و خودش هم انکار نکرد. در تمام کتاب‌هایش به نوعی را ترویج می‌کند. در تاریخ‌نگاری اسلام هم ماسونی است. 6️⃣ از خصیصه‌های مهم محوری که برای ایرانی مطرح می‌کند، این است که قوم ایرانی قومی اهل تسامح است. از اصول است، یعنی حق و باطلی نداریم؛ جهاد نفی می‌شود. یک نوع انفعال است که منجر به حفظ سلطه می‌شود. بعد می‌گوید که این تسامح را به قوم ایرانی داده است؛ یعنی سرمنشأ تاریخ را کوروش می‌گیرد. معتقد است که تسامح کوروش می‌تواند جنگ بین طبقات را از بین ببرد. 7️⃣ زرین‌کوب، عمده توجه خودش را روی تاریخ ایران بعد از اسلام قرار می‌دهد، منتهی عمدتاً تکیه‌اش بر این‌است که اصل تسامح را به عنوان شاخصه ما جا بیاندازد. یعنی بگوید که ما از اول بودیم، روح ما اصلاً ماسونی است. 8️⃣ در جاهایی که می‌تواند خیلی شدید به حمله می‌کند. رسماً به دین تحت عنوان حمله می‌کند و جالب این است که این مطالب او بعد از انقلاب بارها تجدید چاپ شده‌است. 9️⃣ زرین‌کوب معتقد است که روح تسامح و فرصت‌طلبی ایرانی در عرفان ایرانی و ادبیات عرفانی ظهور کرده‌است و این را محور قوم می‌داند و می‌گوید ما باید روی این تکیه کنیم. در کتاب از کوچه رندان، حافظی می‌سازد مردّد، مذبذب، گرفتار تردید، به قول یکی از فصل‌هایش در تردد بین مسجد و میخانه. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/MHistori ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مفهوم آریایی را یک یهودی به نام ماکس مولر مطرح می‌کند و به دنبالش یهودی دیگری با نام جیمز دارمستتر! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تاریخ‌نگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستان‌گرا (4) 🌐 گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس 🎯 تئوری آریایی‌ها توسط چه کسانی و در چه زمانی مطرح شد؟ 1️⃣ این مفهوم را اولین بار یک به نام که همکار کمپانی هند شرقی و مشاور ملکه ویکتوریا است، در کتابی مطرح می‌کند. 2️⃣ در کنارش دیگری با نام در کتاب مطالعات ایرانی حدود 1883ـ مفهوم قوم آریایی‌ها یا را مطرح می‌کند. 3️⃣ تئوری در دنیا یک تئوری تقریباً منقرض شده‌است. حال چرا ظهور می‌کند؟ 4️⃣ این تئوری قبل از این تاریخ، در خود غرب مطرح نبوده است. این نظر را بعداً می‌سازند، و بعد که ساخته می‌شود برای آن دنبال شواهد می‌گردند. 5️⃣ برای این کار، در دست می‌برند. می‌کنند، عباراتی اضافه می‌کنند، در به وفور دست برده‌اند، آن‌ها را جابه‌جا می‌کنند. این حرف خود غربی‌هاست. 6️⃣ چون جریانی در غرب مخالف این‌هاست، و آنها هستند که افشا می‌کنند. کسانی مثل خانم کومری، نیبرگ سوئدی، اشمیت، نانسیدمان. این تئوری‌ها را زیر سوال می‌برند. و معتقدند که تئوری قابل اثبات نیست. 7️⃣ آقای در کتاب «اتحادیه‌ی مردم شرق» می‌گوید سه عکس از گرفته می‌شود، در یک عکس کتیبه وجود دارد و در دو تا عکس دیگر کتیبه نیست! 8️⃣ نمونه‌ی دیگرش همین پاسارگاد است که می‌گویند قبر کوروش است. آنجا کالبد شکافی شده، استخوان دو تا زن بیرون آمده است. در آنجا اصلاً کوروشی وجود ندارد! 9️⃣ هدف‌چیست؟ تجزیه‌ی خاورمیانه؛ یعنی جهان اسلام از نظر فرهنگی تجزیه بشود. و ما برگردیم به ریشه‌ها و هویت‌های تقلبی که برای ‌ما ساخته‌اند. می‌خواهند پاک شود. هدف فقط این است. و بعد با نظریه آریامحوری بین ما و ، بین ما و غرب رابطه برقرار ‌کنند. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/MHistori ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 مقدمه‌ای بر مطالب امشب ✡️ صهیونیست‌ها با استناد به تورات مدعی مالکیت فلسطین هستند. هرچند ما مسلمانان، تورات و انجیل را تحریف شده می‌دانیم اما پژوهشگر ارجمند آقای صرفاً با استناد به تورات، در سلسله مقالاتی اثبات کرده است که حتی از نظر همین توراتِ تحریف شده نیز (اگر مثل یهودیان آن را کتاب الهی فرض کنیم) یهودیان حقی نسبت به فلسطین ندارند. ✍️ خلاصه‌ی این مقالات سال قبل در كانال منتشر شد. امسال نیز در آستانه‌ی تصمیم به بازنشر این مقالات گرفته‌ایم. لذا با ذكر 2 تذكر در ادامه توجه شما را به این مقالات جلب می‌كنیم: 👈 تذکر1: تاكید می‌كنیم كه این مقالات با این فرض نوشته شده كه تورات كتاب آسمانی باشد و تحریف نشده باشد. (سال قبل برخی دوستان بدون توجه به این فرض، دائم به ما یادآوری می‌كردند كه ما تورات را قبول نداریم!!!!!) 👈 تذکر2: آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه‌ی مقالات است. حتماً متن کامل مقالات را (که طولانی هم نیستند) در سایت اندیشکده مطالعه کنید. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉👉 @jscenter
💠💠 فلسطین ملک ابراهیم و نسل موحّد او ✡️ بررسی مالکیت فلسطین در تورات (1) 1️⃣ صهیونیست‌ها با استناد به مدعی مالکیت هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم (ع) عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. 2️⃣ این شرط به وسیله‌ی حضرت موسی (ع) نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد. 3️⃣ بنی‌اسرائیل نخستین مرتبه در زمان یوسف (ع) به تبعید شدند و تا چهار نسل در آنجا ماندند تا وقتی که خداوند به واسطه‌ی حضرت موسی (ع) آنها را به فلسطین باز آورد. نوبت دوم تبعید یهود، در سال 586 قبل از میلاد به بود البته بعد از آن‌که بخت‌النصر اورشلیم را فتح کرد و معبد سلیمان را تخریب نمود. و نهایتاً در سال هفتاد میلادی، چهل سال بعد از اتمام حجّت حضرت عیسی (ع) با این قوم، بلای خداوند به توسط رومیان بر این قوم نازل گشت و برای ابد از فلسطین اخراج شدند. 4️⃣ تنها راه بازگشت یهود به فلسطین آن است که کنند و از راه پدران خود بازگشت نمایند. این موضوع از آیه هشتم سوره إسراء استنباط می‌شود (عَسىَ رَبُّکُم أَن یَرْحَمَکُم وَ إنْ عُدتُم عُدْنَا). 5️⃣ یهودیان بهتر از هر کس دیگر، به این حقایق واقفند و برای همین است که هجده قرن بعد از اخراجشان از فلسطین برای بازگشت به آن اقدامی نکردند. اما بدعت‌گذاران یهود در اواخر قرن 19 مدعی مالکیت فلسطین بر اساس تورات شدند. ✍️ این سلسله مقالات، سعی دارد با زبانی ساده این ادعای صهیونیست‌ها را بررسی کند. 📖 متن کامل به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/Hoke ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 چرا وعده ارض موعود یک نسل به عقب افتاد؟ ✡️ بررسی مالکیت فلسطین در تورات (2) 🌐 ما از این‌ پس‌ استدلالات‌ خود را صرفاً بر و کنونی (که یهود آن را تَنَخ می‌نامد)‌‌ مبتنی‌ خواهیم‌ کرد تا هیچ‌ مانعی‌ از سوی‌ و اهل‌ کتاب‌ برای پذیرش‌ این‌ سخنان‌ موجود نباشد. 1️⃣ بررسی‌‌ عهد عتیق‌ به‌ ما می‌فهماند که‌ این‌ قوم‌ از ابتدا استعداد زیادی‌ در‌ شرارت‌ و فساد و دنیاگرایی‌ داشته است، تا آن‌ حد که‌ در میانه راه‌ مصر به فلسطین،‌ چندین‌ نوبت‌ به‌‌ بهانه‌های واهی‌ با حضرت موسی ‌(ع‌) منازعه‌ کردند و حتی‌ نزدیک‌ بود که حضرتش را سنگسار کنند. چنان‌که‌ به‌ با قوم‌ موآب‌ پرداختند، پرستیدند، و مکرراً لعنت و ‌عقوبت خداوند را بر جان‌ خود خریدند. 2️⃣ حتی‌ وقتی‌ که‌ به آستانه زمین ‌فلسطین‌ (کنعان‌) رسیدند منتظر بودند تا دقیقاً همان‌طور که‌ خداوند برای‌ هلاک‌ فرعون ‌عمل‌ کرده‌ بود و ایشان فقط نظاره‌گر واقعه بودند، این‌ نوبت نیز خداوند و دیگر ساکنان‌ را با منهزم‌ کند. اما وقتی دانستند که بایست کنند اکیداً با پیامبر خدا حضرت موسی (ع) درآویختند و حتی جمعی از ایشان از ترس مرگ در صدد بازگشت به مصر بودند. 3️⃣ اگرچه‌ خداوند پیروزی‌ قطعی‌ بر قوم عمالیق را وعده‌ کرده‌ بود، اما یهود‌ حاضر نشد‌ زحمت‌ این جهاد منصور برای فتح را متحمل شود. آنها این‌طور تصور می‌کردند که چون خداوند توسط انبیایش یعنی یعقوب و یوسف و موسی به دخول ایشان به آن وعده داده است پس حتماً مجبور خواهد شد بدون دخالت یهود، زمین مقدس را مفتوح کند تا خلف وعده نکرده باشد. اما غافل از اینکه یکی از سنت‌های خداوند، است. 4️⃣ روز بعد از استنکاف یهود از دخول در حدود فلسطین، فرمان‌ تکوینی خداوند توسط موسی (ع) بدین‌طور اعلام ‌شد که‌ این قوم‌ به عقوبت این گناه، در بیابان‌ سرگردان‌ خواهند بود تا مدت عمر این‌ منازعه کنندگان‌ به‌ سر آید. وعده دخول در ارض مقدس نیز در نسل بعدی محقق خواهد شد. 5️⃣ با این حال، خداوند رزّاق‌ در این‌ چهل‌ سال‌ سرگردانی در بیابان‌، روزی ایشان‌ را از منّ‌ آسمانی ‌عطا کرد و لباس‌های‌ ایشان‌ را تازه‌ نگاه‌ داشت‌ تا مندرس‌ نشود. بعد از پایان چهل سال و مرگ نسل اول قوم از جمله موسی (ع) و هارون (ع)، یهودیان به رهبری نبی (ع) از رود اردن گذشتند و به داخل شدند. 📖 متن کامل به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/u76X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter