💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
هرروز یک صفحه تاختم کامل
صفحه63
به نیت ظهور منجی عالم بشریت
#قران
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#ترجمه_صفحه63
101 - و چگونه کافر میشوید با آن که آیات الهی بر شما خوانده میشود و فرستادهی او در میان شماست! و هر که به خدا تمسک جوید، قطعا به راه راست رهبری شده است
102 - ای کسانی که ایمان آوردهاید! چنان که سزاوار خداست تقوا پیشه کنید، و زینهار که بمیرید و مسلمان نباشید
103 - و همگی به رشته الهی در آویزید و پراکنده نشوید، و نعمت خدا را بر خود یاد کنید که دشمن یکدیگر بودید پس او میان دلهای شما الفت داد و به موهبت او با هم برادر شدید و بر لبه پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید خداوند این گونه آیات خود را برای شما روشن میکند تا هدایت یابید
104 - و باید در میان شما گروهی باشند که به نیکی فرمان دهند و از کار ناشایسته باز دارند و هم آنان رستگارانند
105 - و همانند کسانی نباشید که پس از آمدن دلایل روشنگر برای ایشان، پراکنده شدند و اختلاف کردند، و اینانند که عذابی بزرگ خواهند داشت
106 - روزی که چهرههایی سفید و چهرههایی سیاه شود اما رو سیاهان [به آنها گفته شود: ] آیا پس از ایمانتان کافر شدید! پس به سزای کفرتان این عذاب را بچشید
107 - و اما رو سفیدان در رحمت خدا (بهشت) قرار میگیرند و در آن جاودانند
108 - اینها آیات الهی است که به درستی بر تو میخوانیم، و خدا هیچ ستمی بر جهانیان نمیخواهد
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
آموزههای دعای هفتم صحیفه سجادیه به شرح ذیل است:
خدا بازکننده گره هر سختی و دشواری است.
همه موجودات مطیع اراده الهیاند.
فراهم آمدن وسایل زندگی و اسباب حیات به واسطه رحمت الهی
جریان قضا و قدر به قدرت خدا
حتمی بودن اراده الهی
خدا پناهگاه انسان در مقابل بلاهای سخت و دشوار است.
ضعف همگان در برابر خواست خدا
درخواست گشایش درهای فرج از پروردگار
دعا برای انجام واجبات و اهتمام در مستحبات
جریان همه چیز فقط به خواست و اراده خدا
کسی که خدا او را ذلیل کرده، یاوری ندارد.
#سه شنبه #صحیفه #نور
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#حکایت_کوتاه
ﺭﻭﺯﯼ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﺨﯿﺮ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﺳﯿﺎبی ﻣﯽﮔﺬﺷﺖ. ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺑﺰﻧﺪ، لحظه ای ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﮔﺮﺩﺵ ﺳﻨﮓﻫﺎﯼ ﺁﺳﯿﺎب ﻭ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻥ، ﮔﻮﺵ ﮐﺮﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: «ﻣﯽﺷﻨﻮﯾﺪ؟ ﻣﯽﺩﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﭼﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ؟»
ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺶ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ ﺻﺪﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﻧﻤﯽﺷﻨﯿﺪﻧﺪ، ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﻧﻪ، ﻣﺎ ﭼﯿﺰ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﻤﯽﺷﻨﻮﯾﻢ.» ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﮔﻔﺖ: «ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻡ، ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭﺷﺖ ﻣﯽﺳﺘﺎﻧﻢ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺑﺎﺯ ﻣﯽﺩﻫﻢ.»
👌درشت می ستاند و نرم باز می دهد، یعنی اگر شما هم سخن درشت و تلخ و تند از کسی شنیدید، به او نرم و نازک پاسخ دهید؛ مانند آسیاب.
#اسرار_التوحید
#حکایت
#داستان
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
May 11
#سلامِ_نفتی
💠 در محلّهی ما یک گاریچی بود که نفت میفروخت و به او عمو نفتی میگفتند. یک روز مرا دید و گفت: سلام. ببخشید خانهتان را گازکشی کردهاید!؟ گفتم: بله! گفت: پس درست فهمیدم. چون سلامهایت تغییر کرده است!😔 من تعجب کردم، گفتم: یعنی چه!؟ گفت: قبل از اینکه خانهات گازکشی شود، خوب مرا تحویل میگرفتی، حالم را میپرسیدی. همه اهل محل همینطور بودند. هرکس خانهاش گازکشی میشود، دیگر سلام علیک او تغییر میکند.
💠 از اون لحظه، فهمیدم سی سال سلامم بوی نفت میداده. عوض اینکه بوی انسانیت و اخلاقیات بدهد.
💠 سی سال او را با اخلاق خوب تحويل گرفتم. خیال میکردم اخلاقم خوب است. ولی حالا که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام کنم.
💠 یادمان باشد، سلاممان نفتی نباشد و بوی نیاز ندهد! و البته به کسی سوءظن نداشته باشیم و نگوییم چرا سلام کردنت نفتی است بلکه استقبال گرمی از توجّه او کنیم.
#خانواده
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#دعای_عهد
اللّٰهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ، وَرَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ، وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالزَّبُورِ، وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ، وَرَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَالْأَنْبِياءِ وَ الْمُرْسَلِينَ .
اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ وَبِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنِيرِ وَمُلْكِكَ الْقَدِيمِ، يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ، أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَبِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، يَا حَيّاً قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ، وَيَا حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ، وَيَا حَيّاً حِينَ لَاحَيَّ، يَا مُحْيِيَ الْمَوْتىٰ، وَمُمِيتَ الْأَحْياءِ، يَا حَيُّ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ؛
اللّٰهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِناتِ فِي مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، سَهْلِها وَجَبَلِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنِّي وَعَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللّٰهِ، وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمَا أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَأَحاطَ بِهِ كِتابُهُ
اللّٰهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هٰذَا وَمَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْها وَلَا أَزُولُ أَبَداً، اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ، وَالذَّابِّينَ عَنْهُ، والْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ ، وَالْمُحامِينَ عَنْهُ، وَالسَّابِقِينَ إِلىٰ إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ؛
اللّٰهُمَّ إِنْ حالَ بَيْنِي وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَىٰ عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِراً كَفَنِي، شاهِراً سَيْفِي، مُجَرِّداً قَناتِي، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعِي فِي الْحاضِرِ وَالْبادِي . اللّٰهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ، وَاكْحَُلْ ناظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ، وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَأَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ، وَأَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
وَاعْمُرِ اللّٰهُمَّ بِهِ بِلادَكَ، وَأَحْيِ بِهِ عِبادَكَ، فَإِنَّكَ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ: ﴿ظَهَرَ الْفَسٰادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمٰا كَسَبَتْ أَيْدِي النّٰاسِ﴾، فَأَظْهِرِ اللّٰهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّىٰ بِاسْمِ رَسُولِكَ، حَتَّىٰ لَايَظْفَرَ بِشَيْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُحَقِّقَهُ؛
وَاجْعَلْهُ اللّٰهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِكَ، وَناصِراً لِمَنْ لَايَجِدُ لَهُ ناصِراً غَيْرَكَ، وَمُجَدِّداً لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكامِ كِتابِكَ، وَمُشَيِّداً لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَسُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّٰهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ .
اللّٰهُمَّ وَسُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَمَنْ تَبِعَهُ عَلَىٰ دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِكانَتَنا بَعْدَهُ . اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَنَرَاهُ قَرِيباً، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا مَوْلايَ يَا صاحِبَ الزَّمانِ
#صبح
#دعا
#آرامش
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا متعلق به آدم هایی است که صبحهای پاییز
با یک عالمه آرزوهای قشنگ بیدار میشوند
امروز از آن توست پس با ارادهات معجزه کن
سلام صبح پاییزی بخیر و لطافت باران
تقدیم شما باد
#صبح_بخیر
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
هرروز یک صفحه تاختم کامل
صفحه64
به نیت ظهور منجی عالم بشریت
#قران
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#ترجمه_صفحه64
109 - و آنچه در آسمانها و زمین است از آن خداست و کارها به سوی او بازگردانده میشود
110 - شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شدهاید که به کار پسندیده فرمان میدهید و از کار ناپسند باز میدارید و به خدا ایمان دارید و اگر اهل کتاب ایمان آورده بودند البته برایشان بهتر بود برخی از آنان مؤمنند و بیشترشان فاسقند
111 - هرگز به شما زیان نمیرسانند جز آزاری، و اگر با شما درگیر شوند به شما پشت خواهند کرد، آنگاه یاری [و پیروزی] نخواهند یافت
112 - هر جا یافته شوند مهر خواری بر آنها خورده، مگر به ریسمانی از جانب خدا [پذیرش اسلام] و یا به ریسمانی از جانب مردم [پناهندگی به مسلمانان تمسک جویند] آنها به خشم خدا دچار شدند و مهر بیچارگی بر آنها زده شد این [عقوبت] از آن روست که آنها همواره آیات الهی را انکار میکردند و پیامبران را به ناحق میکشتند، و آن [قتل انبیا] به سبب این بود که نافرمانی کردند و [پیوسته] تعدی مینمودند
113 - آنان یکسان نیستند برخی از اهل کتاب امتی هستند که [به طاعت خدا] ایستادهاند، آیات الهی را در دل شب تلاوت میکنند و سر به سجده دارند
114 - به خدا و روز بازپسین ایمان دارند و به نیکی فرمان میدهند و از کار ناپسند باز میدارند و در کارهای خیر پیشتازند و آنان از صالحانند
115 - و هر کار خیری انجام دهند هرگز ناسپاسی نبینند، و خدا به [حال] پرهیزکاران آگاه است
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
#حدیث
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#آداب_پوشش
حضرت رسول صلّى الله عليه وآله منقول است كه نهى فرمود از عريان شدن در شب و روز از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه هرگاه مرد عريان شود شيطان به سوى او نظر مىكند و طمع مىكند در آنكه او را به مصيبت در آورد و فرمود سزاوار نيست مرد را كه جامه خود را از ران خود دور كند وقتى كه در ميان جماعتى نشسته باشد و فرمود كه چون جامه خود را از بدن بيرون آوريد بسم اللّه بگوئيد تا جنيان نپوشند و اگر نگوئيد جنيان آن جامه را مىپوشند تا صبح.
از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه سزاوار نيست زن مسلمان را كه روپاك يا پيراهنى بپوشد كه ته نمايان باشد.
از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام منقول است كه عرض مقنعه حضرت فاطمه عليه السلام آنقدر بود كه تا نصف بازوى آنحضرت مىرسيد و همه زنان را بايد كه چنين كنند.
از حضرت صادق عليه السلام به سند معتبر منقول است كه ادناى اسراف آن است كه جامه اندرون و بيرون يكى باشد.
در حديث ديگر منقول است كه اسحق بن عمار از آن حضرت پرسيد كه مىتواند بود مؤمن ده پيراهن داشته باشد فرمود بلى گفت كه بيست پيراهن فرمود بلى اين اسراف نيست اسراف آن است كه جامه كه بايد براى زينت نگاه داشته به عوض جامه كه در وقت ديگر بپوشند بپوشى.
در روايت ديگر از حضرت امام موسى سؤال كردند كه كسى ده پيراهن داشته باشد اسراف است فرمودند كه نه بلكه از براى محافظت جامه اين بهتر است، بلكه اسراف آن است كه جامه نگاهداشتنى را در جاهاى كثيف بپوشى.
از حضرت باقر منقول است كه كوتاه كردن جامه راحت جامه است و بيشتر باقى مىماند و فرمود كه جامه پاكيزه پوشيدن دشمن را منكوب مىكند.
از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه شستن جامه اندوه و غم را برطرف مىكند و موجب قبولى نماز مىگردد.
حضرت رسول صلّى الله عليه وآله فرمود كه هر كه جامه پوشد بايد پاكيزه باشد.
از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه شش چيز است كه از اخلاق قوم لوط است كمان گلوله انداختن و سنگريزه انداختن به يكديگر و قندران خائيدن در راهها و جامه بر زمين كشيدن از روى تكبر و بندهاى قبا و پيراهن را گشودن.
به سند معتبر منقول است كه شخصى به خدمت حضرت صادق عليه السلام آمد، ديد كه گريبان جامه را پنبه كردهاند آن شخص به تعجب نظر مىكرد حضرت فرمود كه چرا چنين نظر مىكنى گفت از پنبه جامه تعجب مىكنم. كتابى در پيش حضرت عليه السلام گذاشته بود فرمود بخوان. در آنجا نوشته بود كه ايمان ندارد كسى كه حيا ندارد و مال نيست كسى را كه معيشت به اندازه نمىكند و نو نيست كسى را كه جامه كهنه ندارد.
حضرت امير المؤمنين عليه السلام فرمود كه آنقدر پينه بر جامه خود زدم كه شرم كردم از آنكس كه بر آن پينه مىزد.
از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه هر كه گريبان جامه را پينه زند و كفش را پينه كند و چيزى كه براى خانه خرد بردارد به خانه برد از تكبر ايمن گردد.
#چهارشنبه #سبک_زندگی #نور
#مفتاح الحیاة
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#آداب_پوشش
بهترين رنگها در نعل و كفش رنگ زرد است و بعد از آن سفيد و بهترين رنگها در موزه و چكمه سياه است و در سفر سرخ خوبست و در حضر كراهت دارد و در نعل سنّت است كه پيش و عقبش بلند باشد و ميانش تهى باشد و همهاش بر زمين نچسبد و غير اين مكروه است و ظاهراً كه كفش نيز اين حكم دارد كه كفش سر پائى مكروه باشد.
به سند معتبر از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه كفش نيكو پوشيدن بدتر از بلاها نگاه مىدارد و معين است بر تمامى نماز و وضو.
در حديث ديگر فرمود كه هر كه خواهد عمرش دراز باشد چاشت را بامداد بخورد و كفش نيكو بپوشد و ردا و بالاپوش را سبك كند و با زنان بسيار جماع نكند.
حضرت صادق عليه السلام فرمود اول كسى كه نعلين پوشيد حضرت ابراهيم عليه السلام بود.
در حديث معتبر از آن حضرت منقول است كه نعل هموار پوشيدن كه همهاش بر زمين رسد پوشش يهودان است و بر مذمت اين قسم احاديث بسيار وارد شده است.
در احاديث معتبره وارد شده است كه نعل سياه مپوش كه چشم را ضعيف مىكند و ذكر را سست مىكند و مورث اندوه و غم است و بر تو باد بنعل زرد كه چشم را جلا مىدهد و ذكر را سخت مىكند و غم را برطرف مىكند و پوشش پيغمبران است.
در حديث ديگر وارد شده است كه پوشيدن نعل سياه موجب خيلا و تكبر است و هر كه بپوشد در روز قيامت با جباران محشور شود.
از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام منقول است كه نعل زرد بپوشد تا آنرا پوشيده باشد در شادى و سرور باشد زيرا كه حقتعالى در وصف بقره بنى اسرائيل مىفرمايد كه صَفْراءُ فاقِعُ لَوْنُها تَسُّرُالْنَّا الْنَّاظِرينَ يعنى زرد بسيار زردى كه شاد گردانند نظر كنندگان را.
به سند معتبر از سدير صراف منقول است كه به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام رفتم و نعل سفيد پوشيده بودم فرمود كه آيا دانسته اين نعل را پوشيده پس فرمود هر كه داخل بازار شود و نعل سفيدى بخرد كهنه نكند آنرا مگر آنكه كسب كند مالى را از جائى كه گمان نداشته باشد راوى گويد كه سدير مرا خبر داد كه هنوز آن نعل كهنه نشده بود كه صد اشرفى از جائى بدستم آمد كه گمان نداشتم.
در حديث ديگر وارد است كه هر كه نعل زرد يا سفيد بپوشد او را مال و فرزندان بهم رسد و هر كه نعل سياه بپوشد هيچيك را نيابد.
در حديث معتبر از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه موزه پوشيدن نور چشم را زياد مىكند.
در روايت ديگر فرمود كه مداومت پوشيدن موزه امان مىدهد از مرض سل و از مرگ بد و داد.
درقى روايت مىكند كه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام را ديدم در سفر موزه سرخ پوشيده بودند پرسيدم كه اين موزه سرخ چيست فرمود كه اين را از براى سفر گرفتهام و براى گل و باران خوبست اما در حضر هيچ رنگ بهتر از سياه نيست.
#چهارشنبه #سبک_زندگی #نور
#مفتاح الحیاة
@kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
#آداب_پوشش
به سند معتبر از حضرت امام محمّد باقر و امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه چون نعل بپوشى ابتدا بپاى راست بكن و در وقت كندن ابتدا بپاى چپ كن و فرمودند كه هر كه با يكتاى كفش به راه رود يعنى يكپا در كفش و ديگرى برهنه شيطان بر او دست يابد و ديوانه شود.
از عبدالرحمن بن كثير منقول است كه گفت در خدمت حضرت صادق عليه السلام به راهى مىرفتم بند نعل آنحضرت گسيخت من بند ديگر از آستين خود بدر آوردم و هر نعل را باصلاح آوردم و حضرت دست بر دوش من انداخته بودند پس فرمودند هر كه نعل مؤمنى را بردارد براى اصلاح آن چون در قيامت از قبر بيرون آيد حقتعالى او را بر ناقه گرم روى سوار كند تا در بهشت را بكوبد.
از يعقوب سراج منقول است كه به راهى در خدمت آنحضرت مىرفتم بند نعل آنحضرت پاره شد حضرت پاى پياده روان شدند عبداللّه بن ابى يعفور بند نعل خود را گشود و به نزد آنحضرت آورد قبول نفرمود و گفت صاحب مصيبت اولى است كه بر آن صبر نمايد.
عبدالرحمن بن ابى عبداللّه روايت كرده است كه در خدمت آنحضرت بديدن شخصى رفتم چون داخل شدند نعل را از پا بيرون آوردند و فرمودند كه نعلها را بيرون آوريد كه كندن نعل راحت قدم است.
منقول است كه حضرت رسول صلّى الله عليه وآله نهى فرمود از راه رفتن با يكتاى نعل و از ايستاده پوشيدن نعل دور نيست كه كراهت ايستاده پوشيدن مخصوص نعلى باشد كه بندهايش را مىبايد بست.
در حديث ديگر از آنحضرت منقول است كه سه چيز است هر كه كند بيم آن هست كه ديوانه شود: غايط كردن در ميان قبرها و با يكتاى موزه راه رفتن و در خانه تنها خوابيدن.
از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه مداومت بر پوشيدن موزه امان مىدهد از خوره.
در فقه الرضا مذكور است كه چون خواهى موزه يا كفش بپوشى ابتدا بپاى راست كن و بگو: بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ وَ الْحَمدُ اللّهِ اللّهُمَّ صَلّ عَلى مُحمّد وَ آل مُحَمّد اللّهُمَّ وَطّىْ قَدَمى فى الدُنيا وَ الاخِرَةِ وَ ثَبّتْهُما عَلَى الايْمان وَ لا تُزَلْزِلْهُما يَوْمَ زِلْزِلَةِ الاقْدام اللّهُم وَقِنِى مِنْ جَميعِ اْلافاتِ وَ الْعاهاتِ وَ مِنَ الاذى و چون خواهى بكنى بگو: اللّهم فرّج عَنى كُلّ غَمٍّ وَ هَمّ وَ لا تَنْزَعْ عَنّى حُلَّةَ الْايمان
در مكارم الاخلاق از كتاب نجات نقل نموده كه موزه و نعل را نشسته بپوش و در وقت پوشيدن بگو: بِسمِ اللّهِ اَللهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ وَ وَطّىْء قَدَمَىَّ فى الدُّنْيا وَ اْلاخِرَة وَ ثَبِّتْهُما عَلى الصِّراطِ يَوْمَ تَزِّلُ فيه اْلاقدامِ و در وقت كندن ايستاده بكن و بگو بِسْمِ اللّهِ اَلْحَمْدُللّهِ الّذى رَزَقَنى ما اَقى بِهِ قَدَمَيّ مِنَ اْلاذى اَلّلهُمَّ ثَبِّتْهُما عَلى صِراطِكَ وَ لا تَزِلْهُما عَنْ صِراطِكَ السَوِىّ.
در آداب حلى و زيور پوشيدن مردان و زنان و سرمه كشيدن و در آينه نظر كردن و خضاب كردن
#چهارشنبه #سبک_زندگی #نور
#مفتاح الحیاة
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐