eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
868 ویدیو
136 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
پوست انداختن صورت اسیران کربلاء در زندان يزيد در منابع کهن شیخ صدوق به نقل از محمد بن زکریا الغلابی آورده است، چنین است: ثم إن يزيد (لعنه الله) أمر بنساء الحسين (عليه السلام) فحبسن مع علي بن الحسين (عليهما السلام) في محبس لا يكنهم من حر ولا قر حتى تقشرت وجوههم، ولم يرفع ببيت المقدس حجر عن وجه الأرض إلا وجد تحته دم عبيط، وأبصر الناس الشمس على الحيطان حمراء كأنها الملاحف المعصفرة، إلى أن خرج علي بن الحسين (عليهما السلام) بالنسوة، ورد رأس الحسين (عليه السلام) إلى كربلاء ( الأمالي للصدوق ص ٢٣١_٢٣٢). در این روایت، اشاره شده است که یزید ملعون، اسیران کربلاء را در محبسی جای داد که از سرما و گرما آنان را مصون نمی داشت تا اینکه صورتهایشان پوست انداخت. این مطلب را قاضی نعمان مغربی نیز در شرح الأخبار، بدون سند و به صورت قیلَ نقل کرده است: و قيل إنّ ذلك بعد أن أجلسهنّ في منزل لا يكنّهنّ من برد و لا حرّ حتى أقشرت وجوههنّ من حرّ الشّمس ثمّ أطلقهم ( شرح الأخبار ج٣ ص ٢٦٩). این واقعه، در منابع عامه نیز به طور اجمال، مؤيدی دارد، قاسم سرقسطی ( م ۳۰۲ ق) به مناسبتی در احوال اسیران کربلاء چنین آورده است: وقال في حديث النعمان رحمه الله " ودخل على يزيد بن معاوية، وعنده علي بن حسين بن علي، ومن كان معه من نساء الحسين وصغار ولده، فقال له يزيد: يا نعمان، ما ترى أن أصنع بهؤلاء؟ قال: اصنع بهم يا أمير المؤمنين ما كان رسول الله صلى الله عليه وسلم صانعا بهم لو رآهم بهذه الحيبة، فأمر بهم يزيد، فأدخلوا في الحمام، وكانوا قد قشفوا، وكساهم وسرحهم إلى المدينة ". حدثناه محمد بن عبد الله عن الرياشي ( الدلائل في غريب الحديث ج ٣ ص ٩٧١). فعل " قشفوا " که در اینجا به کار رفته است، در لغت به معنای کثیف شدن پوست یا تغییر و دگرگون شدن آن، به واسطه حرارت آفتاب است، ابن منظور در لسان العرب چنین آورده است: قشف: القَشَفُ: قَذَر الْجِلْدِ. قَشِفَ يَقْشَفُ قَشَفًا وتَقَشَّفَ: لَمْ يَتَعَهَّد الغَسْل والنَّظافة، فَهُوَ قَشِفٌ. وَرَجُلٌ مُتَقَشِّف: تَارِكُ النَّظَافَةِ والتَّرَفُّه. وَفِي الْحَدِيثِ: رأَى رَجُلًا قَشِفَ الْهَيْئَةِ أَي تَارِكًا لِلْغَسْلِ والتنْظِيف. وقَشِفَ قشَفاً لَا غَيْرَ: تَغَيَّر مِنْ تَلْوِيحِ الشَّمْسِ أَو الفَقْر. والقَشَفُ: يُبْس العَيْش، وَرَجُلٌ قَشِفٌ. وَقِيلَ: القَشَفُ رَثاثة الْهَيْئَةِ وسُوء الْحَالِ وَضِيقُ الْعَيْشِ. يُقَالُ: أَصابهم مِنَ الْعَيْشِ ضَفَفٌ ( لسان العرب ج ۹ ص ۲۸۲). بنابراین، این گزارش قاسم سرقسطی ( م ۳۰۲ ق ) نشان می دهد که این وضع حال اسیران کربلاء، در منابع کهن بیشتری موجود بوده است و این گزارش که شیخ صدوق و قاضی نعمان مغربی نقل کرده اند، بر اساس آن اخبار بوده است.
🟢اخلاق مدیریت 🔸فروتنی در دوران ریاست 🖊احمدحسین شریفی یکی از مهم‌ترین اخلاقیات و شؤون مدیریت، تواضع و فروتنی دربرابر ذی‌نفعان و ارباب رجوع است. البته فروتنی و خوش‌خلقی هرگز به معنای نادیده گرفتن قانون نیست؛ بلکه مجریان و مدیران موفق کسانی‌اند که بدون آنکه ذره‌ای از اجرایی قانون فروگذار کنند، هرگز تکریم و بزرگداشت ارباب رجوع را نیز نادیده نمی‌گیرند. از تبعات دنیوی تکبر و خودبزرگ‌بینی در دوران مسؤولیت، خواری در دوران بعد از آن است. علیه السلام می‌فرماید: تَكَبُّرُكَ فِى الْوِلايَةِ ذُلٌّ فِى الْعَزْلِ. تكبّر ورزيدن تو در دوران ریاست، موجب ذلّت در ايّام بركنارى است.
🟢پایداری و پیامبری 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از مهم‌ترین لوازم فعالیت‌های ناظر به «فردسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی»، پایداری و است. طبیعت چنین کارهایی این است که اولاً، زمان‌بر و دیربازده‌‌اند؛ و ثانیاً، بنیادین و ریشه‌ای‌اند. به همین دلیل، انجام آنها هم «درایت» می‌خواهد و هم «استقامت». خدا رحمت کند یزدی را می‌فرمود: «استقامت در کار، آنقدر سخت است که مثل پیغمبری را پیر می‌کند؛ لذا باید همیشه به خود و به دوستان‌مان سفارش کنیم که در کار استقامت داشته باشید. طبیعت کار دنیا به خصوص در مسائل زمان‌بری مثل مسائل فرهنگی، سختی است. کار همۀ انبیا تغییر باورها و ارزش‌ها بوده که کار اصلی فرهنگ همین است.»
📌 (ع) از :(۱) بعد از رحلت (ص) بیشتر مردم از مسیر خارج شدند. اميرمؤمنان (ع) این مردم را معرفی و از آنان چنین می کند: ⬅️در میان این مردم، انجام کارهای قبیح زیاد شده تا حدی که رنگ باخته است؛ ⬅️ بگونه ای رایج شده است که به کمتر کسی می توان اعتماد کرد؛ ⬅️ زیاد شده و از اهل خیر نشانی نیست. حق گویان اندک و ملازم حق ذلیل است. ⬅️ بد اخلاق و پیران شده اند؛ ⬅️ و قاریان قرآن از برگشته اند. 📚نهج البلاغه؛ 📚لیثی، عیون الحکم، ص۳۶۶، 📚آمدی، غررالحکم،ص۴۹۶.
📌 (ع) از :(۲) ⬅️ ، بزرگان را نمی کنند، ⬅️ از دستگیری نمی کنند، ⬅️مردم به سخنان من گوش نمی دهند، ⬅️به عالم ایمان ندارند و از و خطای دیگران نمی گذرند، ⬅️از نظر آنان، همان است که خود می گویند و به آن تمایل دارند و همان است که آنرا خوش نمی دارند، ⬅️در به خود پناه می برند و خدا را رها می کنند، ⬅️در به نظر خود عمل می کنند و هرکس امام خویش است. 📚لیثی، عیون الحکم، ص۳۶۶، 📚امدی، غررالحکم،ص۴۹۶.
. 🔻 مشهد مقدس 🔻 🔸اقامت آخر صفر🔸 اسکان رایگان زائرین آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام در حسینیه ها و مساجد در دهه پایانی ماه صفر 🔹(6 تا ۱4 شهریور)🔹 در مشهد مقدس هماهنگی و ثبت نام 👇 از سایت هم محله ی امام رضا علیه السلام به آدرس https://zaer2.masjedona.ir/fes/? اقدام نمایید یا جهت دریافت توضیحات و ثبت نام تلفنی از ساعت 8 تا 18 با شماره 05132012040 تماس بگیرید
4_5789495922211686464.mp3
5.18M
چرا دیه و ارث زنان نصف مردان است ؟ چرا شهادت دو زن در دادگاه با شهادت یک مرد برابری می کند؟ بخش اول 12 دقیقه صوت
4_5791747722025371563.mp3
3.45M
چرا دیه و ارث زنان نصف مردان است ؟ آیا ديه واقعا ارزش انسانی زن و مرد را در اسلام نشان می دهد؟ بخش دوم - 8 دقیقه صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در هنگام ترکیدن لاستیک چه کنیم دچار تلفات نشویم ارسال به هموطنان و گروههای مجازی
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اين‌قدر از عالِم شدن فاصله نگيريم! ✔️آیت‌الله جوادی آملی: اگر كسی گفت همين مقدار سواد برای من بس است «كفی به جهلاً» این روایات ائمه سلام الله علیه است. فرمودند: در جهلِ ما چه حوزوی چه دانشگاهی همين بس كه ما بگوييم فارغ‌ التحصيل شديم؛باور كنيم كه ملاّ شدن و استاد شدن گناه نيست... فرمود: بشارت بدهيد به محقّقی كه توان داشته باشد، مكتب‌های گوناگون را ارزيابی كند نحله‌های گوناگون را ارزيابی كند، جريان‌شناسی كند، آرا را شناسايی كند، بهترينش را برگزيند به جامعه منتشر كند... بشارت تحقيقی، بشارت پژوهشی، بشارت تأليفی، بشارت تدريسی، بشارت تصنيفی يك بشارت ويژه است. درس اخلاق ٩٢/۵/٣١