eitaa logo
شهید کمالی
905 دنبال‌کننده
13هزار عکس
5هزار ویدیو
585 فایل
ارتباط با ادمین: @ENGHLABI60 🔹 امام علی علیه‌السلام: «انسان بصیر، کسی است که به‌درستی شنید و اندیشه کرد؛ پس به‌درستی نگریست و آگاه شد و از عبرت‌ها پند گرفت.» نهج‌البلاغه، خطبه ۱۵۳
مشاهده در ایتا
دانلود
✅بسیار زیبا و جذاب و خواندنی ☘۵۰ ویژگی اخلاقی و رفتاری پیامبر (ص) بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. ۴۳-سراغ اصحاب خود را می گرفت و آنان را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و میان آنان انس و الفت برقرار می کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-وقت آشامیدن سه جرعه آب می نوشید؛اول بسم الله و آخر الحمدلله ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می زد. ۵۰- نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت. 📚منابع: منتهی الآمال محدث قمی و مکارم الاخلاق شیخ طبرسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جواب دندان شکن حاج مهدی رسولی به صحبت های تحریفی جناب فریدون... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 @OstadRaefipoor1
صبر انقلابی: خداوند سبحان در ایات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره مبارکه هود میفرمایند" فاستقم کما اُمرت و من تابَ معک و لا تطغَوا انه بما تعملون بصیر. و لا تَرکنُوا الی الذین ظلموا فتمسّکُم النارُ و ما لکم من دون اللهِ من اولیائَ ثُمَّ لا تُنصرون. نکات مهم دو ایه شریفه فوق اینکه؛ ۱. اولا همه مامور به استقامت هستند حتی پیامبران و عزت جامعه دینی در سایه استقامت بدست می اید لذا در استقامت ورزیدن، رهبر باید پیشگام باشد. ۲. استقامت ورزیدن رهبر بدون استقامت امت بی نتیجه است" و من تاب معک" . ۳. همه چیز و استقامت باید مطابق فرمان خدا باشد ." کما اُمرت" . ۴. استقامت یعنی هم با سختی و رنج مسیر را طی کردن و هم در عین رنج و مشقت مسیر درست و دقیق رفتن ، چرا که ممکن است کسی مبارزه بکند در حالیکه راه را غلط میرود همانند گروه فرقان و مجاهدین ... در ادامه میفرماید ؛ تکیه به ظالم و چشم داشت به ستمگر و طاغوت و دلخوشی به وعده های او مورد غضب خداست حتی اگر در دل میل به دشمن داشته باشی، اشکار هم نکرده باشی " فتمسّکُم" . برخی متاسفانه برای اینکه عملکرد نامطلوب خود از قِبل امید به وعده های دشمن را توجیه کنند مسیر انحرافی در پیش گرفته و می خواهند از صلح امام حسن علیه السلام مصادره به مطلوب کنند .با توجه به ایات فوق چند نکته ضروری به نظر میرسد : اولا مقایسه عملکرد نا صواب و ترسو بودن وادادگی و تسلیم صلح نیست خیانت است امام مجتبی.ع. در عین عزتمندی صلح را می پذیرد که مفاد صلحنامه گویای این مطلب میباشد، که اولین بند صلحنامه، معاویه باید تعهد کند که بر اساس موازین الهی و دستورات خدا و رسول حکومت کند . معلومه معاویه خلاف ان عمل خواهد کرد و این عدم تعهد نگاه امت به او را تغییر خواهد داد و امام بدنبال بالا بردن شناخت امت و بصیرت افزایی است و تا خود مردم معرفت پیدا نکنند دست به قبضه شمسیر بردن خطاست . ثانیاً؛ امام علیه السلام در انجام این عمل انقلابی صد در صد تابع محض دستورات خداوند است " فاستقم کما امرت" نه اینکه مثل بعضی ها مقابل امام خود باشد و خلاف جهت او حرکت کند . ثالثاً؛ امام بگونه ای عمل کرده اند که افکار عمومی را در جهت شناسایی بنی امیه به خیانت در امور امت هدایت فرموده در حالیکه در سخنان مطرح شده توسط اقای روحانی نه تنها معرفی خیانتکار دیده نمیشود بلکه بوی تسلیم پذیری و ذلت اشتشمام میشود . رابعاً؛ امام وقتی احساس میکنند حتی نزدیکترین افراد لشکر او فرماندهان بنامش شبانه راهی اردوی دشمن شده و یارانش به او خیانت کرده اند مجبور میشوند تهدید را به فرصت تبدیل نموده و با صبر انقلابی خود زمینه قیام علیه استکبار زمان را به زمان دیگری موکول نمایند و این عمل امام به صبر انقلابی تعبیر میشود نه تسلیم و نعوذ بالله سر سپردگی چرا که در ایات خدا صبر در کنار استقامت بکار میرود ، و از انجا که معنی استقامت پایداری میباشد وغیر از بُرد باری است چون در پایداری نوعی حرکت نهفته است . اما در صبر نوعی توقف و سکون اما چرا صبر کنار استقامت امده چون انقلابی گری به هر دو نیازمند است چراکه ممکن است در مسیر انقلاب مشکلاتی متوجه انسان بشود همانند تنهایی امام حسن علیه السلام بایستی تا فراهم شدن زمینه و فهم امت و بصیرت یابی جامعه تن به تحمل رنج و سختی و پذیرش صلح یا قطعنامه هم بدهد . خامساً ؛ حیله گری معاویه در سیاست و حکومت داری و حفه بازی زبانزد است بگونه ای که خیلی از مردم جامعه نسبت به منویات درونی و خباثت او اگاهی نداشتند با مردم نماز می خواند ، خطبه میگفت، در ظاهرحمد و ثنای الهی میگفت ، پیامبر را .ص. در انظار عمومی می ستود اما در خفا شراب هم میخورد ، فسق و فجور هم داشت بنا براین ظاهر ظاهری مورد پسند اغلب جامعه بود اما دشمنی، خباثت، خیانت، داشتن روحیه استکباری دولتمردان امریکایی بر هیچ فردی که اهل حق و حقیقت باشد پوشیده نیست . ضمن اینکه امروز ما در ان شرایط نیستیم رهبر جامعه اسلامی اشاره ای بفرمایند دلدادگان مکتب امام در نابود کردن بساط اهریمن و شیاطین ذره ای تعلل نخواهند کرد. بنابراین مطرح کردن این سخنان در شرایط فعلی که مردم در نهایت رنج و مشقت به لحاظ اقتصادی و معیشتی هستند جز فرافکنی عدم انجام وظیفه و سر پوش گذاشتن به مشکلات و گرا دادن بدشمن جهت فشارهای اقتصادی بیشتر و نا امید کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی نیست .همه ما برای مقابله با دشمن و استمرار حرکت اسلامی و تبعیت از امام جامعه برای مقابله با دشمن هر چند با رنج و مشقت همراه باشد ماموریم ذره ای تخطی از این مسیر خیانت به اسلام و امت اسلامی بوده قطعا غضب الهی را بهمراه داشته و باذلت همراه خواهد بود. محمد امین مرادی.خراسان شمالی.
t.me/enghlabi_bmanim ادرس ما درتلگرام
هفته وحدت اعتصام به توحید: در قران شریف ایات متعددی درباره وحدت بکار رفته با واژه هایی مانند؛ "واعتصموا" " تعاونوا" اصلحوا" اصلاح بین الناس" الّف بینهم" امهً واحده" امت وسط" حزب الله" صبغه الله" اخوه" بکار رفته است. اما انچه که بین ایات و عبارات بکار رفته از برجستگی خاصی برخوردار می باشد ایه ۱۰۳ ال عمران " واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا واذکرو نعمه الله علیکم اذ کنتم اعدائ فالّف بین قلوبکم ..." در ایه قبل سخن از ایمان میکند" یا ایها الذین امنوا اتقوا الله حق تقاته..." ایمان از اعمال درونی و قلبی است که میان دو چیز پیوند بر قرار کرده فتوای ثبوت میدهد . پس از انکه میان دو چیز ارتباط بر قرار کرد انرا به دستگاه محاسباتی جان برده درستی یا نادرستی انرا تجزیه و تحلیل میکند که حقیقت دارد یا خیر وقتی این پیوند محکم شد گفته میشود عقیده .اولی عقد بود دومی میشود عقیده. مثالی میزنم تا مساله قابل حل باشد ؛ یک متخصص تغذیه میداند خوردن شراب ضرر دارد اما میخورد یا عالمی میداند دروغ حرمت دارد اما مرتکب میشود هر دو میان موضوع و محمول پیوند برقرار کرده اند لکن به ان عقیده پیدا نکرده اند . رابطه میان ایمان با اعتصام در دو ایه بیان شده اینگونه است .میخواهد بگوید ایمان زمانی به بار می نشیند و تاثیر گذار است و فرد را به سعادت میرساند که اعتصام به حبل الهی را نتیجه بدهد . اعتصام به حبل الهی یعنی تمسک حقیقی به قران ، پیامبر اعظم و اهل بیت علیهم السلام که همانند طنابی هستند که اویخته شده اند و اعتصام یعنی طناب را دور دست محکم پیچیدن و اطمینان کامل از هدایت که یکطرف ان در دست خداست می باشد . بنابراین کسانی میتوانند ادعا کنند بر مبنای قران و سیره پیامبر حرکت میکنند که طبق ایه شریفه از دو دستگی و تفرقه و دشمنی با یکدیگر بپرهیزند . یاد اوری نعمت الهی که همان هدایت قرانی است میتواند برادری و دوستی میان مومنین را برقرار و از اتش تفرقه و دشمنی جلو گیری کند . هفته وحدت دارای پیامهای زیادی است من جمله اولین پیام ان محور بودن توحید است یعنی در تمامی عالم یک خدا حاکم است و سرنوشت بشر باید بر مبنای دستورات او رقم بخورد . پیام دیگر، یک انسان مسلمان و موحد و معتصم به حبل الله سرنوشت زندگی اش را با طواغیت گره نمیزند و این یعنی نپذیرفتن ذلت و اجتناب از طاغوت ، انچه برخی دولتهای عرب اخیرا مرتکب شدند عین ذلت بود . پیام بعدی ، دشمن شناسی است .اینکه امروز دشمن اسلام کیست و چه کسانی با توطئه در صدد تضعیف و حذف اسلامند و فهم اینکه چه کسانی از اهانت به اسلام و پیامبر رحمت سود می برند و با ان قمار میکنند . پیام دیگر ، اتحاد ، برقراری انس و الفت و برادری میان نه فقط مسلمانان بلکه تمامی کسانیکه کینه و عداوت با حق و حقیت نداشته و بطور مسالمت امیز کنار یکدیگر زندگی میکنند و پیامهای دیگری هم دارد که مجال ان نیست . در پایان باید عرض کنم تا وقتی که وحدت تولید قدرت نکند ، مولد امنیت نباشد ، استقلال، عزت، محبت بوجود نیاورد و یا حتی معیشت و اقتصاد برای امت اسلامی تولید نکند ادعایی بیش نمیتواند باشد .هفته وحدت باید انقدر با عظمت و بدون هر گونه سلایق شخصی باشد که دشمن از ان احساس خطر کرده و بصیرت افرین باشد و زمینه ساز جامعه برای ظهور عبد صالح خدا باشد که او نمونه کامل حبل الله است . این السبب المتصل بین الارض و السما اهل حق را حجت و دعوا یکی است خیمه های ما جدا دل ها یکی  جوهر ما با مقامی بسته نیست باده تندش به جامی بسته نیست  هندی و چینی سفال جام ماست رومی و شامی گل اندام ماست  قلب ما از هند و روم و شام نیست مرز و بوم ما به جز اسلام نیست. ایام مبارک. محمد امین مرادی.خراسان شمالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ❇️موضوع: افول موریانه ای 🔻آیا می توان در زمینی که با خون آبیاری شده است؛ گُل دموکراسی کاشت؟! 🔸ترامپ: آمریکا دیگر با عظمت نیست. 🔺بیش از 80 درصد مردم آمریکا نظام اقتصادی خود را ناعادلانه و نظام سیاسی خود را فریبکار می دانند.
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی داشت 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی 🔺مرحله سوم از نهضت روشنگری طرح ثامن را آغاز میکنیم 🔺تمام تلاش متولیان و فعالین فضای مجازی باید این باشد تا نسل سوم و چهارم انقلاب با جنایت های آمریکا و همدستانشان در حق بشریت آشنا شوند و نیز باید دقت داشت یکی از مهمترین اهداف ما این باشد که جوانان و نوجوانان لانه های جاسوسی کنونی را بیابند و تسخیر کنند
AUD-20201028-WA0046 (mp3cut.net).mp3
4.72M
🌀 صوتی/ ❇️موضوع: پیام دکتر سنایی راد به مناسبت آغاز نهضت روشنگری مرحله سوم 🔻13 آبان 1358 باعث اعتماد به نفس همه ملتها برای اعتراض به ظلم و جنایات آمریکا شد 🔸اسم آمریکا در کشور ما یادآور خباثت، خیانت و جنایات آن کشور است 🔹چشم امید برخی از مسئولین داخلی به نتایج انتخابات آمریکا! 🔺 ایفای نقش جبهه انقلاب در مقابل استکبار با استفاده از فضای مجازی
📢 شماره: 183 💠 آیا مذاکره حلال مشکلات کشور است؟! 🎙 دکتر یدالله جوانی 🆔 @sedayeenghelab_ir
1_552251654.mp3
8.88M
چرا مذاکره !ایا حل مشکلات ما نیاز به مذاکره دارد؟
710.7K
۱۳ آبان سالروز حماسه و جهاد
1_562652582.amr
170.3K
جنایتهای آمریکا در منطقه
record۲۰۲۰۱۱۰۲۱۷۴۸۳۴.amr
210.3K
جنایتهای امریکا علیه ایران
record۲۰۲۰۱۱۰۲۱۷۵۱۰۲.amr
210.3K
نتیجه مذاکره سایر کشورها با آمریکا
t.me/enghlabi_bmanim ادرس ما درتلگرام
banafi2.mp3
4.11M
✔ترامپ یا بایدن؟ ؛ کدامیک برای ایران بهتر است؟!
تمام مطالب میتونید در تلگرام هم قرار دهید ولی کانالها باید در پیام رسانهای داخلی باشد.
پایان رزمایش از زحمات همه شما عزیزان تشکر می کنم.
سیزده ابان ترجمان روح بلند عزت و استقلال: هر سال با رسیدن ایام الله سیزده ابان خاطرات تلخ و شیرین کاپیتولاسیون ، تبعید امام راحل ، شهادت دانش اموزان در اعتراض به رژیم فاسد پهلوی وتسخیر لانه جاسوسی امریکا و...در ذهن تداعی میگردد. برای تبیین موضوع و اینکه چرا این ایام بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده بایستی نکته ای را یاد اوری کرد و ان کلمه کبر و استکبار است .این لغت از ریشه «ک ـ ب ـ ر» و به معنای برتری خواهی، امتناع از پذیرش حق از روی عناد و تکبّر است؛ اما در اصطلاح، این لغت بیش تر به سلطه جویی، استعمار و استثمار معنا می شود. این واژه با مشتقات آن، ۴۸ بار در قرآن کریم آمده است. چهار مورد آن به استکبار ابلیس و بقیّه به استکبار انسان اشاره دارد. ماده «عُتُوّ» و برخی مشتقات آن نیز در قرآن کریم به معنای استکبار است. در منطق قرآن، بدترین اقسام استکبار، نداشتن تمکین و تواضع در برابر فرمان خداوند و انبیای الهی است.استکبار، چون دربردارنده مفاهیم خودبزرگ بینی، فخرفروشی و برتری طلبی است، به طور کلّی، خُلقی ناپسند و صفتی مذموم می باشد.یکی از ویژگیهای مستکبرین در راستای پیشبرد اهداف خویش " تحقیر ملتها" ست . البته طبق فرمایش قران راهبرد فوق یک رابطه دو طرفه است. یعنی اگر پذیرنده ای نباشد به نتیجه نمیرسد " فاستخف قومه فاطاعوه انهم کانوا قوما فاسقین" زخرف/۵۴. یعنی فرعون انها را تحقیر میکرد ، انها نیز اطاعت میکردند .طبق فرمایش صریح قران کسی که خودش تسلط استکبار را بدون مقاومت و ایستادن مقابل ان بر سرنوشت خود هموار کند فاسق است، و فاسق یعنی علیرغم داشتن مرتبه ای از ایمان در مقام عمل خلاف باورهای خود رفتار میکند و از عقیده محکم برخوردار نیست و همین مساله نیز او را به سازش میکشاند . خداوند در قران برای اینگونه افراد خشم و عذاب تهیه دیده که عذاب خداوند تر و خشک را با هم میسوزاند .امروز برخی دولتهای جیره خور و سازشکار مقابل استکبار چنین حالتی دارند که متاسفانه ملتهای مظلوم و تحت سیطره انان نیز رنج سازش انان را متحمل میشوند .اما ملت سر فراز ایران از این قاعده مستثنی بوده و هست و سیزده ابان اوج این عزت و قله این افتخار است .هر چند خداوند در ادامه ایه فوق خشم خود بر اینگونه ملتها را عبرت برای دیگران و اسلاف انان ذکر میکند اما عکس قضیه هم صادق است . حرکت زیبای ملت ایران مقابل امریکا و مستکبرین عبرتی شد برای خود انان و همه ملتهای ازاده ای که نیازمند الگوی چنین رفتاری بودند تا با ایستادن مقابل ظالمین ومستکبرین به استقلال و عزت برسند. حرکت زیبای ملت ایران تا ابد بر تارک تاریخ نور افشانی کرده و راه مبارزه و استقامت را برای ازادیخواهان و مستضعفین عالم روشن و هموار خواهد کرد. و این الگو و دستاورد در قواره جهانی گسترش پیدا خواهد کرد . ایام مبارک. محمد امین مرادی.خراسان شمالی.⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیدیاسر جبرائیلی: و در تاکتیک سرنگونی جمهوری اسلامی اختلاف دارند نه در اصلش! ▫️مسئله ایران، هرگز حوزه اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست. ▫️جریانی در داخل القا می‌کند که اگر بایدن پیروز شود، می‌توان با او کرد. ▫️سیاست فشار، بخشی از سیاست مذاکره است. ▫️عده‌ای دنبال تکرار سیکل ها برای سال‌های آتی هستند.
🔴اشتباه راهبردی اصلاحطلبان گره زدن معیشت مردم ایران به تغییرات در کاخ سفید در واقع نوعی تحقیر جامعه ایرانی است . تحقیر ملت ایران در مقابل قدرت های خارجی اشتباه بزرگی بود که شاه پهلوی انجام داد و منجر به سقوط رژیم پهلوی شد . اصلاحطلبان درک عمیقی از جامعه متمدن و کهن ایرانی ندارند و خیال میکنند تبلیغ پیروزی بایدن و وعده گشایش اقتصادی در ایران باعث تقویت جایگاه اجتماعی آنها خواهد شد. این خطای راهبردی این جریان است . آنها در واقع دارند جامعه متمدن ایرانی را در قابل بیگانگان بخاطر نان تحقیر میکنند .به زودی مردم ایران دست رد به سینه این جریان بی وطن و وابسته به بیگانگان خواهد زد. "سعید درخشان" 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat