هدایت شده از کانال خبری تحلیلی بصیرت
✅احکام فضای مجازی شماره 1
✅کانال بصیرت
را به بهترین دوستان و همکاران خود سفارش کنید.💐
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷www.basirat.ir
ضوابط حضور مهمانان در تلویزیون چیست؟
🔹شبکه پنج در برنامه یلدایی خود میزبان «حدیثه تهرانی» یکی از بازیگران رده چندم بود. بازیگری که ماجرای اشک ریختن وی برای سگ گمشدهاش خبرساز شده بود. خانم تهرانی چندی پیش اعلام کرده بود که تلویزیون نگاه نمیکند چون مخاطب ندارد اما در عین حال حرفش را با حضور در تلویزیون نقض کرد.
🔹مشابه این اتفاق درباره محسن تنابنده نیز صدق میکند که سال گذشته اعلام کرد دیگر با تلویزیون همکاری نمیکند ولی امسال با تعیین نرخ گزافتری، تصمیم به حضور در فصل جدید پایتخت گرفت.
🔹سوال اینجاست که صداوسیما برای دعوت از مهمانان خود چه ساز و کاری دارد؟ آیا بازیگری که بدترین الفاظ را درباره این سازمان به کار برده، امروز می تواند مهمان آن باشد؟
🔔 #اطلاعیه_نشست_روشنگری 🔔
با عرض سلام و ادب خدمت اعضا محترم
به اطلاع میرسانم :
سومین نشست مجازی برخط از سلسله جلسات
بصیرت افزایی
🗣
چالش ها و فرصت های فضای مجازی
در انتخابات ۱۴۰۰
👤 سخنران :
علی قلهکی ( نویسنده و فعال رسانه ایی )
🛑 امشب ساعت ۱۹:۳۰
💠〰💠〰💠〰💠〰💠〰💠
❇️ جهت ورود به نشست مجازی با لینک زیر
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.shahinshahr.meyme
سلام مدیران محترم و هادیان عزیز و گرامی مستحضر باشید هرهفته چند برنامه بصیرت افزایی در کانال خواهیم داشت .لطف بفرمایید ادرسهایی که در این کانال قرار داده می شود را سروقت در کانالهای ثامن قراردهید.
🔴🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی (1)
💠چیستی و مفهوم مردم سالاری دینی
🔻واژه «مردم سالاری دینی»، اصطلاح تازه ای در گفتمان سیاسی دنیاست که در بستر مبانی سیاسی اسلام و متأثر از آموزه های نبوی و علوی روییده و بر آن است تا ضمن پاسداشت حقوق مردم در حوزه سیاست و اداره امور جامعه و پرهیز از الگوهای حکومتی استبدادی، رعایت اصول و مبانی ارزشی را بنماید و بدین ترتیب، نظام اسلامی را از الگوهای سکولار غربی تمییز دهد. برای این منظور، در حکومت اسلامی، روش نوینی مورد توجه قرار گرفته که نه استبدادی و نه لیبرالی است.
🔸مقام معظم رهبری از این روش حکومتی، به «مردم سالاری دینی» تعبیر نموده اند، و در توضیح آن می فرماید: «این مردم سالاری (دینی) به ریشه های دمکراسی غربی مطلقاً ارتباط ندارد؛ این یک چیز دیگر است. اولاً مردم سالاری دینی دو چیز نیست؛ این طور نیست که ما دمکراسی را از غرب بگیریم و به دین سنجاق کنیم تا بتوانیم یک مجموعه کاملی داشته باشیم؛ نه، خود این مردم سالاری هم متعلق به دین است. مردم سالاری هم دو سر دارد... یک سر آن عبارت است از این که تشکیل نظام به وسیله اراده و رأی مردم صورت بگیرد؛ یعنی مردم نظام را انتخاب می کنند؛ دولت را انتخاب می کنند... انتخاب مردم یکی از دو بخش مردم سالاری دینی است.
🔹مردم بایستی انتخاب کنند، بخواهند، بشناسند و تصمیم بگیرند تا تکلیف شرعی درباره آنها منجز بشود. بدون شناختن و دانستن و خواستن، تکلیفی نخواهند داشت. سر دیگر قضیه مردم سالاری (دینی) این است که حالا بعد از آن که من و شما را انتخاب کردند، ما در قبال آنها وظایف جدی و حقیقی داریم...»
به طور خلاصه در تبیین مفهوم مردم سالاری دینی، می توان چنین بیان نمود:
مردم سالاری دینی، ناظر به مدلی از حکومت است که بر مشروعیت الهی و مقبولیت مردم و در چارچوب مقررات الهی استوار است و در راستای حق مداری، خدمت محوری و ایجاد بستری برای رشد و تعالی مادی و معنوی، ایفای نقش می کند. این مدل، بر دو پایه استوار است:
1️⃣ از سویی ریشه در آموزه های وحیانی دارد
2️⃣ این آموزه ها را از رهگذر خواست و اراده مردم دنبال می کند
🔻از این رو در نظام مردم سالاری دینی، نظام سیاسی بر دو رکن الهی و انسانی استوار است و این نظام با در نظر داشتن اصول اعتقادی اسلام، رابطه مردم و حکومت را تبیین می کند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
گروه حقوق و اقتصاد پژوهشکده علوم پایه پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار میکند:
🔰نشست تخصصی: «قوه قضائیه، خلق پول و صیانت از حقوق عامه»
✅بررسی جنبه های حقوقی و اخلاقی خلق پول و تبعات اقتصادی آن
✅تجاوز به حقوق عامه از طریق خلق پول (بانک مرکزی و شبکه بانکی)
✅نقش قوه قضائیه و دادستانی برای صیانت از حقوق عامه (مدعی العموم و کاهش ارزش پول ملی)
🔷🔷با حضور:
🎤دکتر رسول قهرمانی قاضی و نماینده دادستانی در پرونده های جرایم کلان اقتصادی
🎤دکتر محمد امینی رعایا دکترای سیاستگذاری و مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی
🎤دکتر حسین درودیان دکترای اقتصاد و پژوهشگر حوزه پول و بانک
🎤دکتر جواد اقدس طینت عضو هیات علمی گروه حقوق و اقتصاد پژوهشگاه قوه قضائیه
📆 سه شنبه 2 دیماه ⏱ 17-15
🔶🔶 نشانی شرکت در نشست به صورت مهمان:
https://www.skyroom.online/ch/ijri.ir/ssc
🌼 فوری 2 ساعت دیگر
پژوهشکده فرهنگ پژوهی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار میکند:
وبینار «مردم سالاری دینی حاکمیت و مشروعیت»
سخنرانان:
👈دکتر ابراهیم سرپرست سادات عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
👈دکتر محمد شجاعیان عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
👈زمان: سه شنبه 2 دیماه 1399
👈ساعت: 13 الی 15
لینک ورود به جلسات:
🔵 Meeting.atu.ac.ir/ch/democracy
👨💻شما هم دعوتید:
گروه بصیرتی اهل البصر تقدیم می کند:
🔔
جلسه برخط تصویری پرسش و پاسخ مسائل اقتصادی و راهکارهای رفع مشکلات♨️
با حضور جناب آقای دکتر رسول بخشی
مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان🎤
🌃زمان : جمعه ۵ دیماه ۹۹
🕣ساعت : ۲۰:۳۰ شب
👨💻این نشست بصورت وبینار برگزار و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد .
💻لینک ورود به جلسه (تحت وب) با مرورگر کروم و بصورت مهمان :👇
(ترجیحا از این طریق همراه برنامه شوید)👌
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.khomeinishahr
👨💻جلسه وبینار همزمان در اینستاگرام پیج های زیر به صورت لایو قابل مشاهده است
🖥پیج اهل البصر:
https://instagram.com/ahlolbasar1?igshid=1aa4h9qx0g4ln
🖥پیج آسدمجاهد:
https://instagram.com/a_sed_mojahed?igshid=da622rn5r1qr
🎥پخش زنده همزمان در کانال اهل البصر روبیکا :
https://rubika.ir/ahlolbasar
#ثامن
سلام پیشنهاد می کنم جلسات بالا را حتما برنامه ریزی نموده و استفاده بفرمایید.در کانالهای خود هم تبلیغ بفرمایید.
مستند غیررسمی با بخشهای منتشر نشده از دیدارهای رهبرانقلاب، پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه ۳ پخش خواهد شد.
💠 تقابل دوگانه جدید «اسلام و استکبار» پدیدهی برجستهی جهان معاصر
پس آنگاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سهقطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطبهای جدید قدرت، تقابل دوگانه جدید"اسلام و استکبار" ، پدیدهی برجستهی جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد.
از سویی نگاه امیدوارانه و ارائهی ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادیخواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال و از سویی نگاه کینهورزانه و بدخواهانهی رژیمهای زورگو و قلدرهای باجطلب عالم، بدان دوخته شد.
بدینگونه مسیر جهان تغییر یافت.
و زلزله انقلاب فرعونهای در بستر راحت آرمیده را بیدار کرد؛ دشمنیها با همه شدّت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزههای این ملّت و رهبری آسمانی امام عظیمالشأن ما،
تاب آوردن در برابر آن همه خصومت و شقاوت و توطئه و خبائث، امکانپذیر نمیشد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
🎦 ۲۲۱مین گفتگوی زندهٔ جبهه با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) و اندیشکدهی فضای مجازی
میهمان این برنامه 🎙استاد محمدمهدی #شریعت
⭕️ موضوع: باندهای قمار و شرطبندی
⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانیهای زیر👇🏻در ساعت ۱۸ امروز، ۲ دیماه ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید…
🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه، همینجا👇🏻 با میزبانی 24on :
👉🏻 live.24on.ir/?eitaafly
🛰 پخش همزمان از گپ:
👉🏻 https://gap.im/jebheh
🛰 و روبیکا:
👉🏻 https://rubika.ir/jebheh
🛰 و سروش+:
👉🏻 https://sapp.ir/sapp_events/jebheh
📥 فایل صوتی همه برنامهها در ایتا:
👉🏻 https://eitaa.com/joinchat/543817728Cc264cfff87
⚡️از آقای ربیعی بابت این اعتراف تاریخی تشکر میکنم. ایشان میفرمایند: برای انجام تراکنش مالی و خرید دارو از کره جنوبی، اوفک(OFAC) باید تایید میکرد. اما کاش دقیقتر بفرمایند تا مردم روشن شوند که اوفک همان دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکاست. یعنی مانعی که به آن استناد میشود، تحریم آمریکاست نه FATF.
▫️آقای ربیعی حتما میپذیرند که اگر به کنوانسیونهای تکلیفی FATF هم بپیوندیم، مسئله اوفک برطرف نمیشود و باز هم نیاز به تایید اوفک هست، که نخواهد کرد. فلذا از دولت محترم تقاضا داریم کشور را بیجهت وارد یک سیاهچال دیگر نکند که چون برجام راه خروجی برای آن متصور هم نباشد و بعدها خساراتش بیفتد گردن "تصمیم نظام". اجرای توصیههای FATF مشکلی از ما حل نخواهد کرد، راههای خنثیسازی تحریم را هم خواهد بست. ما هم اینک از ۴۱ بند تعهدات خود به این نهاد، ۳۹ مورد را اجرا میکنیم، اما نه تنها مشکلی از ما حل نشده، بلکه موانع جدی در برابر نقل و انتقالات ارزی ما ایجاد کرده است. از طرف دیگر نیز ما را در لیست سیاه قرار دادهاند.بلاتردید اولین اقدام #دولت_جوان_حزبالهی توقف اجرای این ۳۹ بند خواهد بود تا موانع ایجاد شده بر سر نقل و انتقالات ارزی برطرف شده و قیمت ارز کاهش یابد. هرگاه تحریم نبودیم، استانداردهای اینها را هم اجرا میکنیم.
▪️اما آیا خرید واکسن ممکن نیست؟ این یک دروغ بزرگ است. این بحث جداست که متخصصین امر خرید واکسن خارجی کرونا را یک تهدید امنیت ملی میدانند و توضیحات قابل تامل هم دارند. منتهی جریان تحریف حق ندارد جوری وانمود کند که "تحریمها نمیگذارند حتی واکسن خرید کنیم"!
▫️تجارت کشور با وجود تحریمها برقرار است و در ۸ ماهه ۹۹ ما بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار صادرات و واردات داشتهایم. اولا همت میخواهد که درآمدهای ارزی را در چرخه اقتصاد قرار دهد و کالا را تا رسیدن به دست مصرفکننده نهایی رهگیری کند تا نیازهای اساسی مردم بدون حاشیه سود دلالی رفع شود. ثانیا شجاعت میخواهد که قالبهای بسته موجود را بشکند تا از وابستگی به این مسیر رها شویم و "آنچه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم".